ابراهيمي‌تشريح کرد:
نشست سراسري مديران ارشد بانک انصار باحضور دکترابراهيمي‌مديرعامل بانک انصار، معاونان و مديران شعب استان‌هاي سراسر کشور در استان مازندران برگزار و در آن، راهبردها، سياست‌ها و برنامه‌هاي اين بانک تشريح شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومي‌وتبليغات، دکترابراهيمي‌مديرعامل بانک انصار طي سخناني در اين گردهمايي با اشاره به ايام‌ حزن و اندوه اهل بيت عصمت و طهارت در ماه محرم و عرض تسليت به مناسبت شهادت سيد و سالار شهيدان، حضرت اباعبدالله الحسين(عليه السلام) و ياران با وفايش ؛ به تبيين ضرورت ولايتمداري در همه ارکان زندگي شخصي و اجتماعي پرداخت و درادامه فعاليت‌ها و نتايج عملکرد شش‌ماهه سالجاري بانک انصار را تشريح و گفت: با اجراي موفق برنامه‌ها به ويژه درزمينه جذب منابع ارزان قيمت در نهمين مرحله از قرعه‌کشي سپرده‌هاي قرض‌الحسنه پس‌انداز که همزمان با نوسانات شديد بازارهاي پول و سرمايه صورت گرفت، بارديگر مديريت و اقدامات جهادي مديران ارزشي و همکاران شريف بانک به منصه ظهور رسيد. دکترابراهيمي‌در ادامه با ارزيابي مثبت از عملکرد شش ماهه بانک درراستاي اجراي طرح تحول ۲ افزود: عملکرد رو به پيشرفت بانک انصار نشانگر عزم وتلاش همدلانه و برادرانه مديران و کارکنان بانک است که بايد براساس الگوي مديريت جهادي تداوم يابد و فعاليت‌ها به گونه‌اي باشد که تمام اهداف طرح تحول2 طي زمان باقيمانده تا پايان سال ۹۷محقق شود تا انشاءالله با آسودگي خيال مرحله سوم تحول را با شروع سال بعد ، پيگيري و اجرا کنيم. مديرعامل بانک انصار سپس با بيان انتظارات خود در زمينه بازاريابي بانک و ضرورت انطباق ان با دستاوردهاي علمي‌و اجرايي ، لازمه تحقق اين موضوع را عزم جمعي ويک امرعمومي‌براي همه اجزاي بانک برشمرد که از صدر تا ذيل بايد در آن مشارکت داشته و لازمه موفقيت در آن را هوشمندي تمام عيار در زمينه بازاريابي و استفاده از اطلاعات و آمار و پيشبيني پذير نمودن مسير رشد و بالندگي آتي بانک براي تقويت نقاط قوت و بر طرف نمودن ضعفها و نقصان‌ها دانست. مديرعامل بانک انصار با برشماري تحولات رخ داده در مدل کسب وکار بانک ، مديريت و الگوي کسب وکار نوين را به عنوان موضوعي کليدي در طرح‌ تحول ۳ بانک معرفي و آن را نيازمند توجيه همگاني و فرهنگ سازي دانست و تاکيد کرد: همه مديران در سطوح مختلف بايد مدير کسب وکار باشند؛ يعني بر روي توانمندي‌ها، اختيارات و پتانسيل‌هاي موجود برنامه‌ريزي و با دقت هزينه‌هاي عملياتي وغيرعملياتي را در راستاي ارتقاي سطح کسب‌وکار، مديريت کنند.

دکترابراهيمي‌در پايان با تبيين دستاوردهاي طرح تحول بانک بر لزوم پياده‌سازي هرچه نيرومندتر و هوشمندانه‌تر مرحله سوم طرح تحول بانک انصار تأکيد و با اشاره به اهميت بانکداري ديجيتال، شناخت مدل و پارادايم‌هاي جديد کسب وکار ، انتقال از عقود مشارکتي به عقود مبادله‌اي ، تصريح کرد: بايد مطالبات معوق را بازهم کاهش داده و آن را به عنوان روندي مستمر ،پايا و ماندگار در حوزه برندينگ بانک استمرار بخشيده و مديريت نماييم.

بهبود فضاي کسب و کار صنعت بيمه

با همکاري شبکه فروش

دکتر ابراهيم کاردگر مديرعامل بيمه دانا در جلسه با روساي کانون‌هاي انجمن صنفي نمايندگان استان‌ها و انجمن سراسري نمايندگان بيمه دانا، گفت: بهبود فضاي کسب و کار صنعت بيمه با همکاري شبکه فروش محقق مي‌شود، به همين دليل تا نگاه به کسب و کار بيمه‌ تغيير نکند فروش بيمه‌ رونق نخواهد گرفت. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه دانا، وي راه موفقيت نمايندگان را اتحاد و همدلي آنها توصيف کرد و افزود: نمايندگان هر استان بايد ضمن تسلط بر علم بيمه و آمار روز صنعت بيمه، تعامل مناسبي را با رئيس شعبه و سرپرست منطقه داشته باشند. وي يکي از راهکارهاي دستيابي به اهداف عاليه بيمه دانا را مشارکت ارکان شرکت بويژه نمايندگان عنوان کرد. مديرعامل اين شرکت خاطرنشان کرد: بيمه علم آمار و رياضي است اگر شبکه فروش به آمار و اطلاعات روز صنعت تسلط نداشته باشد بدون شک در آناليز و تحليل ريسک با مشکل مواجه خواهند شد.

وي تصريح کرد: به زودي کارگروه‌هاي تخصصي به تفکيک رشته در مرکز و همچنين استان‌ها تشکيل مي‌شود که پس از بررسي موضوعات و دريافت نظرات راهکار عملياتي با هدف روان‌سازي فرايند انجام امور ارائه و در سطح شرکت بکار گرفته خواهد شد.

تبيين اهداف و برنامه‌هاي عملياتي

سال جاري بيمه سرمد

اهداف و برنامه‌هاي عملياتي بيمه سرمد در نيمه دوم سال جاري با حضور رييس هيات مديره و مديران ارشد و کارکنان اين شرکت در مشهد مقدس تبيين شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه سرمد، مجتبي کاتب رييس هيات مديره اين شرکت در اين مراسم با تاکيد بر لزوم ارايه خدمات با کيفيت به مشتريان در سراسر کشور گفت: بيمه سرمد سبد کاملي از انواع خدمات بيمه‌اي به مشتريان ارايه مي‌کند که لازم است اين خدمات با کيفيت مناسب و در کوتاه‌ترين زمان در اختيار مشتريان قرار گيرد. وي اظهار داشت: يکي از مهمترين شاخص‌هاي رضايت مشتريان در صنعت بيمه پرداخت خسارت‌هاي احتمالي است که اين مهم بايد توسط همه واحدهاي شرکت در سراسر کشور مورد توجه قرار بگيرد و الگوهاي تسريع در جبران خسارت در شرکت بيش از پيش فراهم شود. دکتر کاتب در حاشيه سفر به مشهد مقدس با همکاران حاضر در اين نشست که از نمايندگي‌هاي سراسر کشور حضور داشتند، ديدار و گفت و گو کرد. وي همچنين ضمن بازديد از پروژه در حال بازسازي ساختمان سرپرستي استان خراسان رضوي، از شعبه تازه تاسيس اين شرکت در استان خراسان شمالي نيز بازديد کرد.

پوشش بيمه‌اي پايانه‌هاي نفتي ايران

دوباره به "سامان" واگذار شد

ارايه خدمات مطلوب و حق بيمه مناسب توسط شرکت بيمه سامان باعث شد تا يکبار ديگر و براي دومين دوره متوالي، اين شرکت پوشش بيمه‌اي شرکت پايانه‌هاي نفتي ايران را عهده دار شود. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌شرکت بيمه سامان، پايانه‌هاي نفتي ايران براي دومين دوره سه ساله متوالي بيمه اموال و مسئوليت مناطق عملياتي خارک، ماهشهر، عسلويه وشمال را به شرکت بيمه سامان سپرد که اين امر نشان دهنده رضايتمندي اين بيمه‌گذاراز خدمات شرکت بيمه سامان است. شرکت بيمه سامان با نگاه ويژه خود به صنعت نفت و گاز و پتروشيمي؛ اين آمادگي را دارد تا همه ظرفيت‌هاي اجرايي خود را براي ارائه خدمات بيمه‌اي در اختيار توليد کنندگان و صادرکنندگان فرآورده‌هاي نفتي وغير نقتي قرار دهد.

معاون فن آوري اطلاعات و ارتباطات بانک مهر اقتصاد در همايش تخصصي مديران ادارات و روساي شعب استان کردستان، گفت: خدمات الکترونيک بانکداري در اولويت برنامه‌ها قرار دارد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مهر اقتصاد استان کردستان، سيد مهدي حسيني – معاون فن آوري اطلاعات و ارتباطات بانک – در اين همايش که با موضوع سودآوري برگزار گرديد، اظهار داشت: با توجه به ضرورت توجه به خدمات نوين و بانکداري الکترونيک اين مهم در اولويت برنامه‌هاي راهبردهاي بانک قرار گرفته است لذا بايد با برنامه ريزي دقيق و منسجم، و تلاش مستمر به تمامي‌اهداف تعيين شده در اين حوزه دست يابيم.

معاون فن آوري اطلاعات و ارتباطات بانک خاطر نشان کرد: بيش از يک دهه از آغاز حرکت و انديشه‌اي که تلاش مي‌کرد، متوليان سيستم بانکي را مجاب به استفاده از فن آوري روز دنيا در عرصه بانکداري الکترونيک کند، مي‌گذرد و در حال حاضر مديران صنعت بانکداري دريافته‌اند که مي‌توانند با گسترش و بسط بانکداري الکترونيک نه تنها هزينه‌هاي خود را کاهش، بلکه درآمد بانک را افزايش دهند.

حسيني با بيان اينکه تکنولوژي و خدمات الکترونيک مسير و آينده صنعت بانکداري و کسب و کار را تغيير مي‌دهد و کار را براي مشتري سهل و آسان تر مي‌کند، افزود: با به کارگيري خدمات نوين بانکداري علاوه بر ارتقاء بهره وري، رضايت مندي مشتريان نيز افزايش چشمگيري خواهد يافت.

وي در بخش ديگري از سخنان خود، ابراز داشت: همکاران و تيم يکدست استان کردستان با برنامه ريزي و تعيين اهداف و همچنين توجه ويژه به بانکداري الکترونيک توانسته است در سه سال گذشته در رتبه‌هاي برتر کشوري قرار گيرد و ان شالله اين روند با استفاده از قابليت‌هاي موجود و تقويت خدمات و فرآيندها ادامه مي‌يابد.

مديرعامل شرکت صرافي بانک توسعه صادرات با اشاره به ريزش فراتر از انتظار قيمت ارز گفت: صعود احتمالي قيمت‌ها در کوتاه مدت دور از پيش‌بيني است و با توجه به دخالت بازارساز در کنترل نرخ ارز و ورود بانک مرکزي به بازار غير رسمي، قيمت‌ها به رکوردهاي قبلي نخواهد رسيد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک توسعه صادرات، آقاي محسن بوالحسني مديرعامل شرکت صرافي اين بانک در گفتگو با اگزيم نيوز اظهار داشت: از آنجا که پيش‌بيني و گمانه زني در هر بازاري نمي‌تواند قطعي باشد و نبايد انتظار تحقق صد درصد آن را داشت و از آنجا که تنها يک برآورد است که مي‌تواند بنا به عوامل خارجي و داخلي قابل تغيير باشد، مي‌توان گفت هنوز هيجان فروش از بازار به طور کامل تخليه نشده است.

وي با تاکيد براينکه تغييرات بازار به واسطه محرک‌هاي داخلي و خارجي و همچنين اخبار جديد بسيار زياد است يادآورشد: بنابراين هيچ فردي نمي‌تواند به صورت قطعي پيش‌بيني از وضعيت بازار داشته باشد. اما نکته‌اي که بايد به آن توجه شود اين است که رکوردشکني غيرمعمول، فزاينده و لجام گسيخته ارز در هفته‌هاي گذشته نشان مي‌دهد که اين وضعيت با واقعيت بازار مطابقت ندارد و اين حباب قيمت‌ها نمي‌توانست در دراز مدت ادامه داشته باشد.

مديرعامل شرکت صرافي بانک توسعه صادرات حواشي اظهارنظرهاي مسوولان و دعواهاي سياسي را در افزون کردن التهاب بازار ارز موثر دانست و خاطرنشان ساخت : بازار ارز در اين مدت جهش فزاينده‌اي را تجربه کرد که در مقايسه با دهه‌هاي پيش يک رکورد شکني بي سابقه است که اگر به صورت تکنيکال و فاندامنتال به آن نگاه کنيم اين عقب نشيني تا حدودي قابل پيش‌بيني بود.

رييس اداره کل فن آوري اطلاعات و ارتباطات بانک قرض الحسنه مهر ايران با توجه به اهميت اطلاع‌رساني درباره خدمات و محصولات بانک به مشتريان، از راه اندازي سرويس درج اخبارو اطلاع‌رساني در کانال اينترنت بانك، خبر داد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهر ايران، انصاري جعفري با اشاره به اهميت اطلاع‌رساني در عصر حاضر بيان داشت: معرفي يک محصول بانکي به مشتريان از اهميت ويژه‌اي برخوردار است از اين رو سرويس درج اخبارو اطلاع‌رساني در کانال اينترنت بانك نيز به مجموع درگاه‌هاي اطلاع‌رساني بانك اضافه شده است. وي تصريح کرد: سرويس درج اخبارو اطلاع‌رساني در کانال اينترنت بانك، با هدف اطلاع‌رساني از محصولات جديد بانك براي كساني كه از اين امكان استفاده مي‌كنند فراهم شده است.

تورج سليماني مدير شعب استان‌هاي غرب کشور بانک ايران زمين با قباد محمدي معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکي استان کرمانشاه ديدار و درخصوص راه کارهاي همکاري گفتگو کردند.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي: سليماني مديراستان‌هاي غرب کشور در ديداري که با دکتر محمدي معاون غذا و دارو در دانشگاه علوم پزشکي کرمانشاه داشت حوزه فعاليت بانک ايران زمين درخصوص تامين سلامت جامعه را تشريح نمود . بانک ايران زمين علاوه بر فعاليت‌هاي تخصصي خود بعنوان يکي از بانکهاي پيشرو فعاليت‌هاي چشمگيري درسطح کشور داشته و دارد که اهم آن حمايت از محيط زيست و تامين منابع مالي در حوزه سلامت است. در اين جلسه راه کارهاي تعامل بانک ايران زمين با معاونت غذا و دارو در حوزه بهداشت بررسي شد.

سقف برداشت روزانه از خودپردازهاي شعب منتخب بانک سرمايه در ايام اربعين افزايش يافت.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سرمايه، همزمان با ايام اربعين حسيني، سقف برداشت از خودپردازهاي شعب بانک سرمايه در سه استان ايلام، کرمانشاه و خوزستان به پنج ميليون ريال افزايش يافت.

همزمان با ايام سوگواري اربعين حسيني و حرکت جمع کثيري از زائران و مشتاقان اباعبداله الحسين (ع) از طريق استان‌هاي مرزي به سوي عتبات عاليات، بانک سرمايه به منظور خدمت‌رساني مطلوب به زائران ارجمند، سقف برداشت از خودپردازهاي شعب خود به صورت درون بانکي را در سه استان ايلام، کرمانشاه و خوزستان (به شرح جدول زير) از تاريخ 18 مهر الي 20 آبان ماه سال جاري، به پنج ميليون ريال افزايش داد.

تجارت-استان خوزستان:مدير امور آب و فاضلاب روستايي شهرستان اهواز از رفع شکستگي خط انتقال آب شرب 19 روستاي اين شهرستان خبر داد.محمود آرياخاکي گفت: اين خط انتقال بر اثر فرسودگي دچار شکستگي شد.وي افزود: اکيپ تعميرات و نگهداري امور آبفا روستايي شهرستان اهواز شکتگي بوجود آمده را رفع کرده و آب شرب مورد نياز اهالي شريف روستايي در مدار قرار گرفت.آرياخاکي ادامه داد: اين خط انتقال لوله آزبست 250 است که از ايستگاه تقويت فشار رامزيه آب شرب اهالي شريف 19 روستا را تامين مي‌کند. همچنين بر اثر شکستگي بوجود آمده آب شرب روستاها بطور موقت قطع شد که در اين فاصله آبرساني از طريق تانکر سيار انجام شد.مدير امور آبفا روستايي شهرستان اهواز يادآور شد: شکستگي‌هاي خط انتقال و شبکه توزيع که بر اثر فرسودگي و يا اصابت وسايل کشاورزي و ... بوجود مي‌آيد، توسط اکيپ تعميرات اين امور در کوتاهترين زمين رفع مي‌شود، چراکه از افت فشار، هدر رفت و کاهش کيفي آب شرب جلوگيري مي‌شود.

تجارت-استان ايلام:به گزارش روابط عمومي؛ طي مراسمي‌با حکم رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور، عزيزاله عباسپور به عنوان مديرکل جديد امور مالياتي استان معرفي و از زحمات رضا اميدي مديرکل سابق، تقدير شد. نادر جنتي معاون مالياتهاي مستقيم سازمان امور مالياتي کشور و درويشي معاون امور اقتصادي استانداري ايلام در اين مراسم طي سخناني به تحليل و بررسي وضعيت و شرايط اقتصادي کشور در حال حاضر پرداختند و بر تلاش بيش از پيش دولتمردان و مشارکت، همراهي و همکاري مردم براي گذر از اين شرايط تأکيد کردند.

استاندار ايلام اميد آفريني را در وضعيت نابسامان اقتصادي و معيشتي مردم نام برد و گفت: امروز مردم و مسئولان و تريبون‌داران همت خود را براي وحدت و برادري و اميد آفريني در کشور بسيج کنند.

وي اميد آفريني و بيان عملکرد دولت در بين مردم را ياد آور شد و افزود: در اين شرايط کمک به دولت موجب آن مي‌شود که مردم بر مشکلات فائق و دو‌لت و مردم در کنار هم از اين پيچ به سلامت عبور کنند.

برگزاري مانور افت فشار و قطع گاز شهر مهران در استان ايلام

بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده مانور افت فشار و قطع گاز شهر مهران برگزار شد.به گزارش روزنامه عصرايرانيان به نقل از روابط عمومي‌شرکت گاز استان ايلام، مديرعامل شرکت گاز استان ايلام با اعلام اين خبر افزود: مانور افت فشار و قطع گاز از سوي ناحيه گازرساني مهران و امور بهداشت، ايمني، محيط زيست و پدافند غيرعامل شرکت گاز استان ايلام در شهر مهران و با همکاري و هماهنگي واحدهاي عملياتي و تعميراتي، پست امداد، فرمانداري شهر مهران ، نواحي معين، مديريت بهره برداري، روابط عمومي، خدمات اجتماعي رفاهي و حراست برگزار گرديد. عباس شمس اللهي هدف از اجراي اين مانور را احراز آمادگي واحدهاي امداد، تعميرات و کليه واحدهاي درگير در شهر مهران و نواحي معين در زمان حادثه برشمرد و گفت: آمادگي مردم و مسئولان در برابر حوادث غيرمترقبه از يک سو موجب کاهش اضطراب و از سوي ديگر موجب کاهش خسارت‌هاي ناشي از اين حوادث و عواقب آنها شده و ضرورت حفظ اين آمادگي در زمان‌هاي وقوع حادثه بيش از پيش مشخص مي‌شود. وي شناسايي نقاط ضعف و قوّت نيروهاي عمل‌کننده در رزمايش و همچنين سنجش سرعت عمل در خصوص تأمين اقلام اساسي بعد از حادثه فرضي براي نيروهاي درون سازماني را از اهداف ديگر رزمايش دانست و گفت: رزمايش افت فشار و قطع گاز با همکاري کليه ارگان‌هاي درگير به نحو احسن انجام شد و به کليه اهداف از پيش تعيين شده دست يافته است.

50هزار تُن کلينکر قشم به دُبي صادر شد

تجارت-جزيره قشم:مدير کل گمرک و ترانزيت سازمان منطقه آزاد قشم از صادرات ۵۰ هزار تُن کلينکر شرکت سيمان قشم به کشور دُبي خبر داد.به گزارش روابط عمومي‌سازمان منطقه آزاد قشم، هرمز اميري روز شنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: اين ميزان کلينکر به ارزش يک‌ ميليون و ۱۵۰ هزار دلار توسط کشتي Stony Lake از بندر کاوه قشم به مقصد بندر خرفقان دُبي بارگيري شد.وي با اعلام اينکه محموله فوق چهارمين محموله توليدات شرکت سيمان قشم است که طي شش ماه و نيم گذشته از سال ۹۷ به خارج از کشور صادر شده، افزود: جمع کل محصولات صادراتي امسال شرکت سيمان قشم شامل کلينکر و سيمان به دو ميليون و ۵۱۶ هزار و ۵۵۰ دلار رسيده است.به گفته مديرکل گمرک و ترانزيت سازمان منطقه آزاد قشم، پيش از اين مرحله از صادرات کلينکر به‌ مقصد دُبي، ۲۵ هزار و ۱۴۵ تُن کلينکر به ارزش ۶۰۳ هزار و ۵۰۰ دلار به غنا، ۴ هزار تُن سيمان به ارزش ۹۶ هزار دلار به کشور سومالي و ۲۹ هزار تُن کلبنکر به ارزش ۶۶۷ هزار و ۵۰ دلار به سريلانکا صادر شده بود.وي، اظهار کرد: به دستور حميدرضا مومني رئيس هيئت مديره و‌ مدير عامل سازمان منطقه آزاد قشم نيروهاي گمرک سازمان با همه توان تلاش مي‌کنند با سرعت دادن به مراحل تشريفات قانوني تخليه و بارگيري کالاهاي وارداتي و صادراتي فعالان اقتصادي در قشم به صنعتگران اين‌ منطقه کمک کنند.بنا به اين گزارش، شرکت سيمان يکي از بيش از ۲۰۰ شرکت توليدي فعال تحت‌ حمايت سازمان منطقه آزاد قشم است که بيشتر محصولات توليدي خود را به خارج از کشور صادر مي‌کند.

مديرکل ميراث فرهنگي استان مرکزي:

تجارت-استان مرکزي: مراسم تقدير از فعالان برگزيده حوزه گردشگري استان مرکزي همزمان با هفته گردشگري در محل فرهنگسراي آيينه اراک و با حضور معاون هماهنگي امور عمراني، فرماندار اراک،مديرکل صدا و سيما، مديرکل پست و مديرکل ميراث فرهنگي استان برگزار شد.به گزارش روابط عمومي‌اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان مرکزي، مديرکل در اين مراسم گفت: تقدير از فعالين برتر حوزه گردشگري در حقيقت يک مشوق عمومي‌براي تمامي‌افراد حاضر در اين صنعت است چراکه با ادامه روند انتخاب برترين‌ها، به نقطه طلايي "رقابت عمومي" مي‌رسيم که اين مسئله در بازاريابي گردشگري بسيار حائز اهميت است.سيد محمد حسيني افزود: متاسفانه در مبحث گردشگري در ايران آنچنان که بايد موفق نبوده ايم چراکه مسير مناسبي را براي توسعه گردشگري انتخاب نکرده ايم. در حال حاضر اين صنعت را به صورت سنتي مديريت کرده و پيش برده ايم در حاليکه در دنياي امروز گردشگري الکترونيک باب گشته و شعار سال سازمان جهاني گردشگري نيز بر آن استوار شده است. اينکه نتوانسته ايم خدمات نوين و الکترونيک گردشگري را آنطور که بايد توسعه دهيم به علت نگاه سنتي به مقوله گردشگري در سطح کلان مديريتي و از سوي ديگر سطح جامعه است زيرا گاها در سطوح مختلف جامعه با مشکل عدم گردشگر پذيري مواجه هستيم که اين مسئله بسيار آسيب زاست. از سوي ديگر بايد در نظر داشته باشيم که مبلغين اصلي در زمينه گردشگري فعالان بخش خصوص هستند.او در ادامه افزود: انتقال فرهنگ عمومي‌از گردشگري سنتي به نگاه مدرن مستلزم باور عمومي‌مديران است تا در نهايت به نهادينه شدن فرهنگ اين ديدگاه در جامعه رسيم. خدمات نوين در دايره حفظ سنت‌هاي زيستي، نقطه طلايي گردشگري ايران بايد باشد در ادامه فرماندار اراک نيز اظهار داشت: پتانسيل‌هاي موجود ايران در حوزه گردشگري بسيار قابل توجه است اما ميزان گردشگر ورودي به کشور بسيار پايين است. در شرايط فعلي اقتصادي کشور، کوچ نگاه اقتصادي از صنعت نفت به صنعت گردشگري اجتناب ناپذير است.حسين بختياري افزود: در رويکرد جديد گردشگري، روستاها مي‌توانند نقش بسزايي در بومگردي و طبيعت گردي داشته باشند. در شهرستان اراک دو روستاي انجدان و هزاوه داراي پتانسيل‌هاي مناسبي هستند و ميراث فرهنگي نيز برنامه‌هاي مناسبي براي توسعه زيرساخت‌ها و معرفي آن‌ها داشته است اما اکنون ميبايست بر رويکرد جديد گردشگري الکترونيک تمرکز کرد تا بتوان شمار گردشگران ورودي به روستاها را بالا برد.در پايان اين مراسم از 20 برگزيده حوزه گردشگري استان مرکزي تقدير شد.

تجارت-استان اصفهان:همزمان با نخستين روزهاي بازگشايي مدارس، مديريت و کارکنان فولاد مبارکه در راستاي مسئوليتهاي اجتماعي فردي و سازماني خود، ۱۰ هزار بستۀ نوشت افزار به ارزش ۳ ميليارد ريال به دانش آموزان نيازمند استان اصفهان اهدا کردند. همزمان با ارسال اين بسته‌هاي فرهنگي، معاون توسعۀ مديريت و پشتيباني ادارۀ کل آموزش وپرورش استان اصفهان در سخناني با تقدير و تشکر از همت و ارادۀ فولاد مبارکه در کمک به دانش آموزان نيازمند در سالهاي مختلف گفت: اين اقدام و همت مديريت و کارکنان فولاد مبارکه در راستاي فرمايشات مقام معظم رهبري است که فرموده اند: «لازم است همۀ دستگاه‌ها و نهادهاي دولتي و خصوصي به کمک آموزش و پرورش بيايند.»محمد ميرپور با تأکيد بر اينکه قطعا پرداخت هرگونه مبلغي براي آموزش و پرورش فرزندان ايران اسلامي‌هزينه نيست و سرمايه گذاري براي نسل آينده است، افزود: اينکه فولاد مبارکه به موازات توليد انواع محصولات فولادي و ايفاي نقش در اقتصاد کشور به دنبال ارتقاي کيفيت سطح دانش استان نيز هست، يک حرکت فرهنگي مثبت و قابل تقدير است.وي در ادامه با اشاره به اينکه ادارۀ آموزش وپرورش استان اصفهان تعاملات خوبي با فولاد مبارکه دارد و تفاهم نامه‌هاي زيادي بين اين دو مجموعه منعقد شده است گفت: به نمايندگي از ادارۀ کل آموزش و پرورش استان اصفهان از همۀ تلاشها و فعاليت‌هاي فولاد مبارکه تشکر و قدرداني ميکنم.معاون توسعۀ مديريت و پشتيباني ادارۀ کل آموزش و پرورش استان اصفهان در ادامه اضافه کرد: آموزش و پرورش استان اصفهان در ۴۱ ناحيه، منطقه و شهرستان، در حال آموزش ۸۵۰ هزار دانش آموز در ۶ هزار واحد آموزشي در مقاطع مختلف تحصيلي است. با توجه به آمارهاي موجود قريب به ۳۲ هزار نفر دانش آموز بي بضاعت و نيازمند در استان اصفهان مشغول به تحصيل اند که کمک‌هاي فولاد مبارکه به ايشان اهدا ميشود.وي اين اقدام فولاد مبارکه را نمونه‌اي از انجام رسالتهاي اجتماعي مجموعه‌هاي صنعتي دانست و خاطرنشان کرد: به يقين اين کمک‌ها، نقش به سزايي در افزايش کيفيت آموزش آينده سازان کشور خواهد داشت. در همين زمينه معاون نيروي انساني و سازماندهي فولاد مبارکه با اشاره به اينکه پيش از اين نيز فولاد مبارکه به منظور عمل به مسئوليت‌هاي اجتماعي شرکت، فعاليت‌هاي متعددي داشته است، گفت: با هماهنگي‌هاي صورت گرفته، مديريت و کارکنان شرکت بار ديگر آستين همت بالا زدند و به ميزان ۳ ميليارد ريال کمک در قالب ۱۰ هزار بستۀ نوشت افزار در اختيار آموزش و پرورش قرار دادند تا با هماهنگي آموزش و پرورش، در ميان دانش آموزان نيازمند مناطق مختلف استان توزيع شود.اياز اسماعيلي با اشاره به اينکه اين مبلغ از منبع مشارکت‌هاي اجتماعي شرکت و کمک‌هاي کارکنان تأمين شده است گفت: بدون شک دانش آموزان امروز، آينده سازان فرداي اين کشور خواهند بود و اين براي فولاد مبارکه باعث افتخار است که اين عزيزان را در راه کسب علم ياري رساند.

به دنبال تخليه همزمان ۹ فروند کشتي حامل کالاهاي اساسي در مجتمع بندري امام خميني(ره) ، پس از ثبت رکورد عملياتي کم سابقه قبلي، رکورد جديدي در زمينه شاخص زمان تخليه سريع تر اين نوع کالا به ثبت رسيد.ضمن اعلام اين خبر اظهار داشت: پس از پهلو‌گيري ۹ فروند کشتي بزرگ طي اوائل مهرماه سال جاري، عمليات تخليه مجموع نزديک به ۶۱۲ هزار تن محمولات کشتي‌هاي مذکور با تلاش عوامل بندري توسط ۱۸ دستگاه از تجهيزات آماده بکار و پيشرفته اين مجتمع بزرگ بندري آغاز گرديد.مديري با اشاره به اينکه ارائه خدمات مطلوب بندري از قبيل اسکله، تجهيزات، منابع نرم افزاري و سخت افزاري موجب افزايش انگيزه و اشتياق صاحبان کالا جهت اجاره کشتي‌هاي سايز بزرگ و در نتيجه کاهش هزينه حمل بار و قيمت تمام شده کالا مي‌گردد، بيان داشت: با هدف ارائه خدمات مطلوب حين عمليات تخليه کشتي‌هاي حامل کالاهاي اساسي و فله خشک و مديريت شايسته عمليات بندري توسط کارشناسان ناظر بندري، مدت زمان تخليه کشتي‌هاي حامل دانه روغني و کنجاله سويا ۱۶درصد و كشتي‌هاي حامل ذرت ۷۴ درصد رشد نسبت به رقم مصوب شوراي عالي ترابري کشور افزايش داشته است که اين رويداد در طول عمليات تخليه و بارگيري در مجتمع بندري امام خميني(ره) کم سابقه بوده است.وي همچنين کاهش سرويس تايم و افزايش سرعت تخليه، استفاده بهينه از زير ساخت‌ها و امکانات بندري، افزايش ايمني و امنيت در ارائه خدمات لجستيکي، عدم پرداخت جريمه ديرکرد و دريافت پاداش تسريع در فرآيند تخليه و بارگيري کشتي‌ها و افزايش بهره وري بندر و رضايتمندي ذي نفعان بندري از اهم اهداف و سياست‌هاي اين مجتمع بزرگ بندري برشمرده و افزود: در اين راستا اين اداره کل با همکاري سازمان بنادر و دريانوردي همه امکانات و تجهيزات موجود را جهت نيل به اهداف فوق به کار گرفته تا زمينه تحقق اهداف يادشده فراهم گردد.يادآور مي‌شود مجتمع بندري امام خميني(ره) تا پايان شش ماهه نخست سال جاري بيش از ۷۰ درصد از محمولات کالاهاي اساسي کشور را تخليه و بارگيري کرده است که گوياي نقش مهم اين بندر بزرگ تجاري در زنجيره امنيت غذايي کشور مي‌باشد.