قائم‌مقام موسسه اعتباري ملل خبر داد:
سوييچ پرداخت و اينترنت بانک موسسه اعتباري ملل داراي تاييديه بين‌المللي امنيتي است ارتباط با فين‌تک‌ها و استارت‌آپ‌ها و از مزاياي بانکداري الکترونيک موسسه اعتباري ملل است.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌موسسه اعتباري ملل، قائم‌مقام موسسه اعتباري ملل گفت: در مقايسه با دنياي امروز، بانک‌هاي ايران، همچنان از بانکداري الکترونيک ارائه شده در دنيا عقب‌تر هستند. خدماتي چون افتتاح حساب، ارائه تسهيلات و ضمانت‌نامه، انجام تراکنش‌هاي بين بانکي نظير ساتنا و پايا (RTGS)، مواردي هستند که همچنان در بسياري از بانک‌هاي ايراني به‌صورت خدمات الکترونيک ارائه نمي‌شود، حال آنکه اين چنين خدماتي در دنياي بانکداري الکترونيک مربوط به حداقل 10 سال گذشته است.

محمدرضا مروجي با تاکيد بر اينکه مفهوم بانکداري الکترونيک در کشورمان، اغلب حول محور ابزارهاي بانکداري الکترونيک (مانند خودپردازهاي نقد و غير‌نقد، کيوسک‌ها و...) حرکت کرده و اخيرا روي ارائه تنوع خدمات و مسائل روز دنيا ورود کرده است، افزود: اين در حالي است که رکن اصلي بانکداري الکترونيک در جهان امروز تنوع خدمات و سهولت انجام انواع خدمات پولي بدون حضور فيزيکي شخص است. وي تصريح کرد: در چند سال اخير، با راه‌اندازي استارت‌آپ‌ها و فين‌تک‌ها اين موضوع به مراتب برجسته‌تر شد و حال شاهد تنوع ارائه خدمات بانکداري الکترونيک در ايران هستيم.

وي ادامه داد: با شروع گروه‌هاي استارت‌آپي، توسعه خدمات موبايلي و اپليکيشن‌هاي واسط رو به بهبودي و ارتقاي کيفيت هستند.

مروجي با تاکيد بر اينکه برخي از اهم برنامه‌هاي بانکداري الکترونيک موسسه اعتباري ملل شامل اينترنت بانک، همراه بانک و خودپرداز نقد است اظهار کرد: در زمينه اينترنت بانک خدماتي شامل افتتاح حساب کوتاه‌مدت و مديريت چک؛ در همراه بانک نيز مديريت چک و در خودپرداز نقد نيز ارائه خدمات چاپ کارت‌هاي نقدي، ارائه خدمات چاپ کارت‌هاي هديه، ارائه خدمات چاپ کارت‌هاي اعتباري و نيکوکاري است.

وي تصريح کرد: راه‌اندازي کيوسک و هم بانک و خدمات USSD نيز از ديگر خدمات است. قائم‌مقام موسسه اعتباري ملل گفت: ابزارهاي بانکداري الکترونيک در اين موسسه شامل همراه بانک، اينترنت بانک، تلفن بانک، خودپرداز نقد، خودپرداز غير‌نقد و کيوسک است.

وي ادامه داد: خدمات بانکداري الکترونيک موسسه نيز شامل برداشت وجه، مانده‌گيري، انتقال وجه درون بانکي و بين بانکي، پرداخت تسهيلات، پرداخت قبض، خريد شارژ، نيکوکاري، خريد فروشگاهي (POS)، خريد اينترنتي (IPG)، ساتنا، پايا، خدمات بدون کارت (در خودپردازهاي نقد) و امنيت خدمات است.

وي با بيان اينکه سوييچ پرداخت و اينترنت بانک موسسه اعتباري ملل داراي تاييديه بين‌المللي امنيتي است، افزود: ارتباط با فين‌تک‌ها و استارت‌آپ‌ها و ارتباط با اپليکيشن‌هاي «بله»، «تاپ»، «آپ» و «روبيکا» نيز از ديگر مزاياي بانکداري الکترونيک موسسه اعتباري ملل است.

پيام مديرعامل بيمه سينا

به مناسبت سال‌روز تأسيس

به گزارش روابط عمومي‌بيمه سينا، امين شيرکاني مديرعامل و عضو هيأت مديره بيمه سينا در پيامي‌شانزدهمين سال‌روز تأسيس اين شرکت را تبريک گفت. متن بخشي از اين پيام به شرح زير است: در آستانه شانزدهمين سال‌روز تأسيس شرکت بيمه سينا ضمن تبريک اين روز، مراتب سپاس و قدرداني خود را از تلاش‌هاي همه همکاران ارجمند در ستاد، شعب و نمايند‌گي‌هاي سراسر کشور ابراز داشته و تندرستي، بهروزي و سربلندي يکايک شما ياران هميشه همراه را از خداوند بزرگ مسئلت دارم. با توجه به شرايط دشوار اقتصادي و نيز تحريم‌هاي ناعادلانه جهاني، اعتقاد دارم در سال پيش‌رو بايد مستحکم‌تر از گذشته گام برداشته و لازم است اهداف و برنامه‌هاي خود را روزآمد و ساختارهاي‌ سازماني‌مان را منطبق با اين شرايط و خواست و نياز مشتريان بازنگري کنيم. اميدوارم در آينده، بهتر بتوانيم در پيشبرد اهداف شرکت و در جهت رضايتمندي مشتريان، سهامداران و ساير ذي‌نفعان خود گام‌ برداريم.

بيمه دانا بيمه گر شرکت ملي نفت ايران

قرارداد بيمه مکمل درمان کارکنان قرارداد مستقيم شرکت ملي نفت ايران با شرکت بيمه دانا امضا شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه دانا، دکتر ابراهيم کاردگر نائب رئيس هيأت مديره و مديرعامل بيمه دانا با اشاره به زيرساخت‎هاي مناسب اين شرکت بيمه‎اي در حوزه درمان گفت: امضاي اين قرارداد براي صنعت نفت و صنعت بيمه کشور بسيار مهم است و به افزايش شاخص توسعه بيمه کشور کمک مي‎کند. وي تاکيد کرد: ما مي‌خواهيم همکاري‌هاي خود را با صنعت نفت در همه زمينه‎ها گسترش دهيم و اميدورايم بتوانيم در کاهش ريسک‎هاي صنعت نفت کمک کنيم. از روز سه‎شنبه 29 آبان ماه، کارکنان قرارداد مدت موقت شرکت ملي نفت ايران مي‎توانند از طريق اتوماسيون اداري فرم اطلاعات را براي بيمه مکمل درمان تکميل کنند. به گفته وي، در صورتي که هر يک از کارکنان تا اين روز به خدمات بيمه‎اي نيازمند باشند مي‎توانند با ارائه معرفي‌نامه‎اي از طرف شرکت ملي نفت ايران به بيمه دانا مراجعه کنند. رضا خليلي، معاون مديرعامل شرکت ملي نفت ايران در امور عمليات غيرصنعتي گفت: اين قرارداد زمينه کمک به درمان و معيشت کارکنان صنعت نفت را فراهم مي‌کند.

ديدار استاندار کرمانشاه با نمايندگان بيمه

نشست مشترک استاندار کرمانشاه، نماينده منطقه اورامانات در مجلس شوراي اسلامي‌و نمايندگان بيمه مرکزي و شرکت‌هاي بيمه در محل استانداري کرمانشاه انجام شد. در اين نشست که روح اله عظيمي‌معان فني بيمه آرمان نيز حضور داشت، در زلزله کرمانشاه تاکنون بيش از دو هزار ميليارد ريال خسارت از سوي ۲۲ شرکت بيمه به زيانديدگان پرداخت شده که بيمه آرمان ۳۶۰ ميليارد ريال آن را پرداخته کرده است.

سرقتي از خزانه بانک‌پاسارگاد نشده است

روابط عمومي‌بانک پاسارگاد اعلام کرد، به موجب دستگيري فرد خاطي در کشور ارمنستان، خبر سرقت از خزانه‌داري بانک‌پاسارگاد که به نقل از رييس محترم پليس پايتخت در رسانه‌ها درج شده‌است، صحت ندارد. سرقت ياد شده از شرکت خدمات پول‌رساني به دستگاه‌هاي خودپرداز خارج از شعبه‌ها انجام شده و هيچ‌گونه ارتباطي با خزانه بانک‌پاسارگاد نداشته و فرد دستگيرشده نيز کارمند شرکت مذکور بوده‌است.

دکتر مرتضي اکبري مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران در گفت و گو با خبرنگار سيماي بانکداري به تبيين راه‌هاي خروج بانك‌ها از بنگاه داري پرداخت. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهر ايران، دکتر اکبري در اين گفتگو بيان داشت: در كشور ما خيلي از مسئولان، مردم و فعالان اقتصادي بانك‌ها را به عنوان يك بنگاه اقتصادي محسوب نمي‌كنند. وي افزود: رفتارهايي که در ۴۰ سال گذشته مشاهده شده نشان مي‌دهد که اين افراد بانک را نوعي صندوق مي‌دانند که پر از پول است و مديران آن بر اساس علاقه و سليقه خود به برخي افراد تسهيلات مي‌دهند. در صورتي كه بانك في نفسه يك بنگاه اقتصادي است كه از محل جذب سپرده‌هاي مردم با نرخ سود پيش بيني شده و اعطاي تسهيلات – به نيابت از آن‌ها- به فعالان اقتصادي با دريافت حق وکالت کسب درآمد مي‌کند. اساساً بنگاه داري بانک‌ها شامل سه دسته است؛ بخش اول بنگاه‌هايي هستند که بانك‌ها به تبع توسعه فعاليت اصلي خود آن‌ها را در اختيار دارند؛ مانند ليزينگ، شركت‌هاي فناوري اطلاعات، كارگزاري و صرافي كه بانك مركزي و نهادهاي حاكميتي نيز با اين دسته از شركت‌ها مشكلي ندارند. علتش اين بوده كه براي مثال صرافي‌هاي بانك‌ها در خيلي از موارد به حاكميت كمك كرده‌اند تا بتواند مديريت اقتصادي خود را اعمال كند.

مديرعامل بانک رفاه با اشاره به برنامه تهاتر ۵۰ هزار ميليارد تومان از بدهي‌هاي سازمان تامين اجتماعي به بانک‌ها گفت: حدود 18 هزار ميليارد تومان از اين تهاتر مربوط به بانک رفاه کارگران مي‌شود و متعاقبا همان ميزان از بدهي‌ بانک به بانک مرکزي تسويه خواهد شد. به گزارش روابط عمومي‌بانک رفاه، محمد علي سهماني در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس درخصوص روند اجراي تهاتر 100 هزار ميليارد توماني در چارچوب تبصره 5 قانون بودجه سال 97 اظهارداشت: حدود 50 هزار ميليارد تومان براي تهاتر بدهي سازمان تامين اجتماعي در نظر گرفته شده بود براساس آن مطالبات سازمان تامين اجتماعي از دولت با بدهي اين سازمان به بانک‌ها و بدهي بانک‌ها به بانک مرکزي تسويه شود. وي افزود: حدود 18 هزار ميليارد تومان از اين تهاتر مربوط به بانک رفاه کارگران مي‌شود و ما در حال پيگيري آن هستيم. مرحوم نوربخش در آخرين روزهاي حيات خود خيلي پيگير بود تا اين کار به نتيجه برسد. مديرعامل بانک رفاه گفت: اوراق تسويه يا اسناد خزانه منتشر شده و فقط در انتظار توافق نهايي طرفين است و اميدواريم تا چند هفته آينده اين کار انجام شود. وي گفت: بدهي ما به بانک مرکزي تا پايان سال 95 بالغ بر 18 هزار ميليارد تومان بوده است و اين بدهي با تهاتري که انجام مي‌شود، صفر خواهد شد زيرا طرح تهاتري که در بودجه به تصويب رسيد مشمول بدهي‌ها تا پايان سال 95 مي‌شود.

مديرعامل بانک قرض الحسنه رسالت گفت: از مطالبات اين بانک غيرجاري است.

محمدحسين حسين زاده با بيان اينکه خدمات بانک قرض الحسنه رسالت با دو درصد کارمزد ساليانه در اختيار مشتريان قرار مي‌گيرد، افزود: استقبال مردم از خدمات قرض الحسنه عوامل مهمي‌در کاهش مطالبات به شمار مي‌روند. وي بکارگيري سامانه اعتبارسنجي مرآت و پرداخت تسهيلات در قالب اين سامانه را راهکاري مهم در کاهش مطالبات معوق عنوان کرد. مديرعامل بانک قرض الحسنه رسالت با تاکيد بر اهميت اعتبارسنجي در اين بانک يادآور شد: در اعتبارسنجي، اعتبارمشتري ملاک پرداخت تسهيلات شده و جايگزيني براي وثيقه‌هاي بانکي به شمار مي‌رود. حسين زاده با بيان اينکه ارائه خدمات شرعي، آسان و ارزان از مهمترين اهداف بانک قرض الحسنه رسالت است، افزود: از سال 96سامانه اعتبارسنجي مرآت در اين بانک با هدف تسهيل در پرداخت تسهيلات به کار گرفته شد. وي اظهارداشت: از ابتداي سال جاري تاکنون حدود600هزار نفر به عضويت اين سامانه درآمده اند. حسين زاده گفت: ميانگين پرداخت وام در اين بانک 10ميليون و500هزار تومان است.

مدير شعب بانک سپه در منطقه کرمانشاه از رشد 48 درصدي پرداخت تسهيلات اين بانک در استان طي شش‌ماهه نخست سال جاري خبر داد.

عبدالعلي شريفي ضمن اعلام خبر فوق، افزود: بانک سپه براي کمک در تسريع و بازسازي مناطق زلزله‌زده کرمانشاه در نيمه نخست سال جاري بيش از 50 درصد از تسهيلات خود را به بخش مسکن، ساختمان و نوسازي و بهسازي مسکن شهري و روستا اختصاص داد. مدير شعب منطقه کرمانشاه اظهار داشت: بعد از وقوع زلزله در 21 آبان ماه سال گذشته بانک سپه در کنار هم‌وطنان کرمانشاهي قرار گرفت و پرداخت تسهيلات را آغاز کرد. وي افزود: از اواخر سال گذشته تاکنون 19 هزار فقره تسهيلات به مبلغ 2 هزار و 710 ميليارد ريال توسط بانک سپه در بخش زلزله‌زدگان استان کرمانشاه توس ط بانک سپه پرداخت‌شده است.مدير شعب منطقه کرمانشاه گفت: بانک سپه براي کمک به رونق‌بخش مسکن و ساختمان در استان کرمانشاه 13 هزار و 644 فقره تسهيلات به مبلغ 2 هزار و 204 ميليارد ريال در اين بخش طي نيمه نخست سال جاري پرداخت کرد.

عضو هيأت مديره بانک صادرات ايران روند تهاتر ٨٥ هزار ميليارد ريال مطالبات بانک در قالب بودجه سال ٩٧ کل کشور را در اغلب استان‌ها مطلوب ارزيابي کرد و از برنامه‌ريزي لازم براي افزايش سهميه تهاتر مطالبات اين بانک از محل انتشار اوراق خزانه اسلامي‌خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومي‌بانک صادرات ايران، رضا صديق در افتتاحيه دوره تخصصي ويژه معاونين مديريت شعب استان‌ها و مناطق مختلف تهران با اعلام اين خبر، بهبود منابع و تغييرات مثبت آتي بانک را مورد اشاره قرار داد و گفت: ظرفيت بودجه کل کشور در سال ٩٧ امکان وصول مطالبات بانک را فراهم کرده که سابقه نداشته و در اين راستا، مديريت شعب در استان‌هاي کشور با جديت به دنبال وصول مطالبات و افزايش منابع بانک هستند و با بهره‌گيري از اين ظرفيت، اتفاق خوبي در بانک رخ خواهد داد.

وي از دقت در اجراي برنامه مدون براي کاهش ادامه‌دار زيان بانک تا پايان سال ٩٧ خبر داد و افزود: همه کارکنان بانک به‌منظور استفاده از حداکثر ظرفيت و امکانات براي کاهش مطالبات و بهبود ساختار مالي در جهت سودآوري بانک بسيج شده‌اند.

رکورد توليد روزانه در خط نورد سرد براي چهارمين بار در سال جاري بهبود يافت.شرکت‌ها براي افزايش توليد و سودآوري در ابتداي هر سال براي بخش‌هاي مختلف هدف‌گذاري کرده و برنامه‌هاي خود را به‌طور کمي‌و کيفي تعريف مي‌کنند. در صورتي که تا پايان سال اهداف تعيين شده از‌سوي يک شرکت به‌‌طور کامل محقق شود، مي‌توان گفت که آن شرکت سال موفقي را پشت‌ سر گذاشته است. شرکت فولاد اميرکبير کاشان نيز اهدافي را در بخش‌هاي توليدي خود در نظر گرفته بود که نه‌ تنها همه آنها محقق شد، بلکه در بسياري از موارد براساس رکوردهاي ثبت شده از برنامه نيز عبور کرده است.در آستانه بازگشت تحريم‌هاي غير قانوني پس از خروج آمريکا از برجام و درست در روزهايي كه دشمن در حال تحريم‌هاي جديد عليه ايران اسلامي‌مي‌باشد، مديران و کارکنان زحمت‌کش و تلاشگر خط نورد سرد در آبان ماه سال جاري موفق شدند رکورد توليد خود را براي چهارمين بار بهبود بخشند.قدر مسلم اين است که نمي‌توان به يکباره توليدات را به‌صورت جهشي افزايش داد و به حد مورد انتظار رساند.

علي کيواني - ري، نشست بررسي روانشناسي رفتار بزرگسالان با کودکان، در بخش جنبي نمايشگاه کتاب استان تهران در دانشگاه فرهنگيان شهرري برگزار شد.در اين نشست «قدمعلي سرامي» استاد دانشگاه و نويسنده کتاب «کودکان عارفان راستن» در سخناني گفت: کودکان عارفان حقيقي اند که هرچه از زمان ماندگاري شان در اين جهان مي‌گذرد، با عرفان فطري شان فاصله مي‌گيرند.وي افزود: رسيدن به معرفت عارفانه جز به ميانجي بازگشت به بساطت خردسالي ميسر نيست. دانشي که مي‌توان آن را سرمايه معرفت عرفاني قرار داد، همان دانش فطري است که از همان آغاز آمدن با ما همراه کرده اند. دانش نهفته‌اي که ما را از همان آغاز به فرياد مي‌آورد.اين استاد دانشگاه اضافه کرد: اگر ابن عربي کودکان را نسبت به خداي جهان در قياس با ما بزرگسالان قريب العهد به شمار مي‌آورد، دقيقاً به همين دليل است که دانشي که ما آدميان با آن زندگاني خود را آغاز مي‌کنيم، جز دانش فطري نيست و همين دانش است که کار مايه زندگي عارفانه است.

انتصاب در منابع طبيعي خوزستان

تجارت-استان خوزستان:مهندس مطيعي مديرکل منابع طبيعي خوزستان با حضور در جلسه شوراي کشاورزي شهرستان بهبهان که به رياست محمد حري فرماندار بهبهان تشکيل گرديد، مدير جديد شهرستان بهبهان را معرفي و از زحمات جمال موسويان مدير پيشين منابع طبيعي بهبهان تقدير نمود. مديرکل منابع طبيعي خوزستان در اين مراسم گفت؛ امروز بحران اصلي در جهان، بحران محيط زيست است که کشور ما هم از اين قائده مستثني نيست.مسائل زيست محيطي به صورت زنجيره‌اي به هم ارتباط داشته و تمامي‌شئون زندگي انسان‌ها را تحت تاثير خود دارد، بنابراين امروزه مسئله حفظ محيط زيست و منابع طبيعي ديگر يک مسئله لوکس و تفنني نبوده و به ادامه حيات تک تک ما وابسته است. همچنين چالش‌هاي زيست محيطي يک منطقه محدود به همان مکان نبوده و تاثيرات فرامنطقه‌اي دارند.به عنوان نمونه ريزگردهاي استان خوزستان منحصر به خوزستان نبوده بلکه تمامي‌کشور بخصوص غرب کشور را تحت تاثير خود قرار ميدهد.مطيعي گفت: دو دليل عمده تغيير اقليم و دلايل انساني نقش موثري بر تخريب سرزمين دارند.که در رابطه با علت دوم نقش مخرب دستگاههاي اجرايي غيرقابل انکار است.مديرکل منابع طبيعي خوزستان ضمن تاکيد بر نقش ويژه شهرستان بهبهان در منابع طبيعي خوزستان گفت؛ وجود جنگل‌هاي زاگرس، اجراي پروژه‌هاي جنگلکاري، آبخيزداري و ... از سال ۶۹ تا کنون بهبهان را در جايگاه ممتاز و ويژه‌اي در حوزه منابع طبيعي قرار داده است.در اين مراسم سيد جمال موسويان نيز ضمن ارايه گزارشي از عملکرد شش ساله خود در شهرستان بهبهان گفت: شهرستان بهبهان داراي۱۴هزار هکتار جنگل طبيعي، ۱۶هزار هکتار بيشه زار و همچنين ۲۱۰هزار هکتار مرتع مي‌باشد.در شهرستان بهبهان از سال۶۴ تا کنون ۲۸۰ بند آبخيزداري بزرگ و کوچک احداث شده که طي سال جاري ۵ بند آبخيزداري به صورت همزمان و ۶۱۵ هکتار جنگلکاري با اعتباري بالغ بر ۸۰ ميليارد ريال از محل صندوق توسعه ملي وتملک داراييهاي سرمايه‌اي در شهرستان بهبهان در دست اجرا است.که نتيجه آن ايجاد اشتغال و جلوگيري از سيل و فرسايش و رسوب است.

فرمانداردر بازديد از ذوب آهن اعلام داشت :

تجارت-دکتر مهدي صفرخانلو فرماندار شهرستان لنجان با حضور در ذوب آهن اصفهان ضمن بازديد از بخش‌هاي مختلف کارخانه از جمله (پروژهPCI)،آگلومراسيون،انبار مواد خام وکک سازي با مهندس منصور يزدي زاده مدير عامل شرکت و معاونين ايشان ديدار و گفتگو نمود.

دکتر مهدي صفرخانلو گفت : بازديدهاي متعددي از ذوب آهن اصفهان داشتم اما بازديد امروز بسيار کامل بود. اين کارخانه عظيم با برنامه‌ريزي مدون هر روز در صدد است که تکنولوژي خود را به روز نمايد و اين دستاورد بسيار ارزشمند است. اين شرکت بحمدا... در چرخه اقتصادي کشور و تحقق اقتصاد مقاومتي نقش بسيار موثري را ايفا مي‌کند و اين وظيفه ما را در کمک هر چه بيشتر به اين صنعت ملي ، در راستاي توليد بي دغدغه سنگين تر مي‌کند تا اين مجموعه عظيم بتواند مانند هميشه نقش آفرين باشد زيرا همان طور که اشاره شد ، ذوب آهن اصفهان به کل ايران تعلق دارد.

وي افزود : مهندس يزدي زاده مديرعامل ذوب آهن اصفهان به رسالت اجتماعي اين شرکت توجه ويژه‌اي دارند، بر اين اساس جلسات تعاملي مستمر با مسئولين شهرستان برنامه‌ريزي شده و کارگروه‌هايي نيز به منظور پيگيري امور تشکيل گرديده که در همين مدت کوتاه مشکلات بسياري برطرف شده است. در زمينه مباحث زيست محيطي نيز ذوب آهن اقدامات بسيار خوبي انجام داده است و چندين پروژه نيز در دست اقدام دارد.

فرماندار شهرستان لنجان با اشاره به اينکه صنعت ملي ذوب آهن در اين شهرستان واقع شده است تصريح کرد : اعتقاد مديرعامل اين شرکت به وظيفه انساني ذوب آهن علاوه بر وظيفه اداري ، نشان دهنده نگرش تعاملي و مثبت ايشان نسبت به مسائل اجتماعي و فرهنگي است که بسيار ارزشمند است. بنده به عنوان فرماندار شهرستان لنجان به نمايندگي از مسئولين بابت اين رويکرد تشکر مي‌کنم. قطعاً اين اقدامات موثر در اذهان مردم ثبت مي‌شود و افکار عمومي‌از آن به نيکي ياد مي‌کنند و پشتيبان موثري براي اين کارخانه نيز محسوب مي‌شوند.

اين مقام مسئول ادامه داد : شکوفايي صنعت و توسعه شهرستان بايد همگام با يکديگر پيش بروند زيرا تضاد در هر يک از اين بخش‌ها ، آسيب زا است. در مباحث مختلف مانندآب،انتقال مواد اوليه، مشکلات کاميون داران و ... فرمانداري و استانداري همکاري خوبي با ذوب آهن داشت و اين کارخانه نيز در برنامه‌هاي اربعين ، هفته بسيج و ... نيز به شهرستان کمک کرد . با توجه به اينکه درآستانه چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب شکوهمند اسلامي‌هستيم نشست‌هاي تعاملي خوبي برگزار شده است که بتوانيم برنامه‌هاي مناسبي داشته باشيم.

دکتر صفرخانلو ضمن اشاره به اينکه ذوب آهن اصفهان شهداي بسياري را به انقلاب تقديم نموده و همچنين در پشتيباني از جبهه‌ها نقش بي بديلي داشته است ، اظهار داشت : اميدوارم همه مسئولين با همدلي و هم افزايي و درک متقابل براي رشد و اعتلاي بيش از پيش ، يک دل و يک صدا تلاش کنند.

تجارت -استان بوشهر: مديرکل بنادر و دريانوردي استان بوشهر گفت: عمليات پاک سازي دره فصلي شول شهرستان گناوه از لکه‌هاي نفتي آغاز شد.سياوش ارجمند زاده در اينباره افزود: به دنبال گزارش دريافتي مبني بر آلودگي رودخانه گناوه به لکه‌هاي نفت خام، بلافاصله با هماهنگي‌هاي انجام شده تيم مقابله و کارشناسان مربوطه به همراه تجهيزات و وسايل کامل پاکسازي و مقابله با آلودگي ( جاذب‌هاي نفتي، تجهيزات مکانيکي و ديسپرست) به بندر گناوه اعزام شدند.وي بيان کرد: همچنين مقرر شد تجهيزات پشتيباني به همراه نفرات آماده به عمليات توسط شناور يدکش تاسوعا از بوشهر به گناوه اعزام شوند. ارجمند زاده عنوان کرد: با توجه به بررسي و ارزيابي کارشناسان اداره ايمني به همراه اداره بندر و دريانوردي گناوه از شرايط آلودگي، در مرحله اول عمليات مقابله و پاکسازي به منظور پيشگري از ورود لکه‌هاي نفتي به دريا، تيم مقابله با استفاده از بوم‌هاي جاذب نفتي اقدام به بوم اندازي از روي پل کرد که اين مهم سبب جذب بخشي از لکه‌هاي نفتي در محدوده پل سيد رضا و پيشگيري از ورود لکه‌ها به دريا شد.وي بيان کرد: همچنين امروز پايش دريايي محدوده بندر گناوه نيز توسط کارشناسان مقابله با آلودگي به اتفاق نماينده محيط زيست انجام مي‌گيرد.ارجمند زاده اظهار داشت: يدک کش اداره کل بنادر استان بوشهر به همراه تجهيزات کمکي براي مقابله با آلودگي به بندر گناوه اعزام تا در صورت نياز مورد استفاده قرار گيرد.

تجارت- استان بوشهر : مديرکل بنادر و دريانوردي استان بوشهر گفت: ۱۲ نفر سرنشين شناور خدمه بر گامرون در حوالي آب‌هاي منطقه پارس جنوبي از خطر نجات يافتند.به گزارش روابط عمومي‌اداره کل بنادر و دريانوردي استان بوشهر، سياوش ارجمندزاده در بيان جزييات اين سانحه دريايي اظهارداشت: يک فروند يدک کش با مليت ايراني که از سکوي پاسارگاد ۱۰۰ به مقصد جزيره کيش در حرکت بود، در فاصله ۳۰ مايلي عسلويه به علت از کار افتادن موتور از کنترل خارج شده و از ادامه مسير بازماند.وي بيان داشت: اين شناور حوالي ساعت ۱۴:۵۰ دقيقه امروز اعلام اضطرار کرد و شناور ناجي ۱۸ و يدک کش فتح المبين پس از اعزام به موقعيت، موفق شدند در ساعت ۱۷:۱۰ دقيقه سرنشيان شناور ياد شده را نجات و شناور مضطر را يدک و به عسلويه منتقل نمايند.مدير کل بنادر و دريانوردي استان بوشهر با اشاره به اينکه شرايط جوي در زمان بروز سانحه نامساعد اعلام شده بود، اظهارکرد: شناور ناجي۱۸، افراد نجات يافته را حوالي ساعت ۱۹ امروز در بندر عسلويه به ساحل رساند.وي خاطرنشان کرد: وضعيت سلامتي نجات يافتگان رضايت بخش گزارش شده است.ارجمند زاده به فرماندهان و خدمه شناورها توصيه کرد، ماشين آلات، موتور، بدنه و تجهيزات ايمني و مقابله با حريق شناور را پيش از انجام سفر دريايي کنترل کنند تا در زمان بروز سانحه احتمالي، دچار بحران نشوند.

تجارت-استان ايلام - رييس دانشگاه علوم پزشکي ايلام گفت: از محل سفر رياست جمهوري مبلغ 220 ميليارد ريال اعتبار به بيمارستان 376 تختخوابي ايلام اختصاص يافته که در روند ارتقاء و پيشرفت فيزيکي آن موثر خواهد بود.دکتر کريم همتي اظهار داشت: با تکميل و بهره برداري از اين بيمارستان بيش از نيمي‌از تخت‌هاي بيمارستاني در استان نوسازي مي‌‌شود.وي در خصوص پروژه کوي اساتيد نيز افزود: پروژه کوي اساتيد دانشگاه يکي از پروژه‌هايي است که به دليل کمبود اعتبارات در سال‌هاي گذشته روند اجراي آن متوقف شده بود.رييس دانشگاه علوم پزشکي ايلام يادآور شد: با رايزني‌هاي انجام شده، منابع مالي براي تکميل 14 واحد مسکوني کوي اساتيد دانشگاه تامين شده است. دکتر همتي تصريح کرد: آزمايشگاه مرکزي ايلام نيز براي ارائه خدمات بهتر به شهروندان، نيازمند مرمت و بهسازي است که منابع مالي جهت تعمير و بازسازي اين آزمايشگاه نيز تامين شده است.دانشگاه علوم پزشکي ايلام، 10 شبکه بهداشتي درماني، 9 بيمارستان، پنج دانشکده، 63 مرکز بهداشتي درماني، يک پايگاه اورژانس هوايي، 2 هزار و 400 دانشجو در 30 رشته مختلف و 159 عضو هيات علمي‌دارد.