پيگيري عمران و آباداني مناطق محروم

رئيس بنياد مستضعفان انقلاب گفت: رفع محروميت از چهره مناطق محروم کشور و آباداني مناطق را پيگيري مي‌کنيم.به گزارش ايسنا، محمد سعيدي‌کيا گفت: ما رسيدگي به مناطق محروم را سرلوحه فعاليت‌هاي خود قرار داده‌ايم که نمونه‌ اين فعاليت‌ها را در منطقه محروم قلعه‌گنج کرمان و روستاهاي ايلام اجرا کرديم.وي با اشاره به اين‌که سياست بنياد مستضعفان کشور آباداني مناطق محروم و رفع محدوديت و محروميت از چهره اين مناطق است، خاطرنشان کرد: در استان اردبيل نيز شهرستان محروم گرمي‌را با همکاري و هماهنگي استاندار اردبيل و بنياد علوي در ليست رسيدگي قرار داديم که امروز با حضور در اين منطقه فعاليت‌هاي پيشرفت و آباداني را پيگيري مي‌کنيم.


بندرعباس، مبدا يا مقصد 90 درصد ترانزيت

قائم‌مقام مديرعامل راه‌آهن گفت: اهميت راه‌آهن هرمزگان به دليل موقعيت مهم و جايگاه ويژه در جابجايي بار و مسافر است.‌به گزارش ايسنا، ‌حسين عاشوري با اشاره به اينکه 90 درصد ترانزيت در کشور مبدأ يا مقصد آن بندرعباس است، اضافه کرد: بندر شهيد رجايي و بندر شهيد باهنر سهم قابل‌توجهي در جابجايي کالا را در اختيار دارند و در تلاشيم تا بتوانيم سهم بار ريلي از اين دو بندر مهم را افزايش دهيم.وي با بيان اينکه در پنج سال گذشته سهم بار ريلي در هرمزگان از 7 درصد به 27 درصد رسانديم، افزود: هنوز با برنامه تعيين‌شده فاصله داريم و بايد تلاش خود را به رسيدن به سهم 45 درصدي فاصله داريم.


خريد هواپيماهاي کارکرده به جاي هواپيماي نو

عضو کميسيون عمران مجلس گفت: مسئولان وزارت راه و شهرسازي معتقدند که مي‌توان به جاي هزينه کرد براي خريد يک هواپيماي نو، چندين هواپيماهاي دست دوم را خريداري کنيم.سيدهادي بهادري در گفت‌وگو با خانه ملت گفت: امروز به علت تحريم‌هاي آمريکا و تغيير سياست‌هاي کلان، شرايط جديدي را تجربه مي‌کنيم، در شرايط کنوني به علت تحريم‌ها ناچاريم که براي تأمين هواپيما به سراغ ديگر کشورها برويم.نماينده اروميه در مجلس ادامه داد: يکي از کشورهاي مد نظر براي خريد هواپيما کشور روسيه است، منتهي سوابق و کارنامه محصولات اين کشور در صنعت هوايي، همواره با نگاه منفي ديده مي‌شود که اين نگاه در کشورهاي ديگر نيز به هواپيماهاي روسي وجود دارد.

خريد هزار بوئينگ در ۵ سال

مدير منطقه چين شرکت بوئينگ به تازگي اعلام کرده که اين کشور پهناور واقع در شرق آسيا در چهار دهه گذشته بالغ بر ۲۰۰۰ فروند هواپيماي کوچک و بزرگ از شرکت هواپيماسازي بوئينگ خريداري کرده که ۱۰۰۰ فروند آن تنها در پنج سال اخير تحويل ايرلاين‌هاي مختلف فعال در اين کشور داده شده است.وي با اشاره به اينکه بوئينگ ۷۳۷ ماکس که روز جمعه تحويل ايرلاين چيني شيامن داده شد، دو هزارمين هواپيمايي بود که در چهل سال اخير از بوئينگ خريداري شده است. به گزارش ايسنا،بوئينگ خاطرنشان کرده که يک فروند از هر چهار فروند هواپيمايي که در خط توليد اين شرکت وجود دارد، در نهايت به يک ايرلاين چيني فروخته و تحويل داده مي‌شود و اين بدان معناست که چين تحت تاثير جمعيت بسيار بالا، موقعيت ژئوپلتيکي و فعاليت شرکت‌هاي اقتصادي و تجاري متعدد در اين منطقه همچنان بزرگترين خريدار و مشتري اين غول هواپيماسازي آمريکايي محسوب مي‌شود بنابراين انتظار مي‌رود که در سالهاي آينده اين روند همچنان رو به افزايش باشد و ايرلاين‌هاي چيني به منظور نوسازي ناوگان هوايي خود و به روزرساني و افزايش رقابت پذيري خود با ساير ايرلاين‌هاي فعال در جهان تقاضاي بيشتري در آينده براي خريداري و تهيه هواپيماهاي جديد بوئينگ داشته باشند.بوئينگ همچنان برآورد کرده است که چين در ۲۰ سال آينده به حدود ۷۶۹۰ فروند جت و هواپيماي جديد و اقتصادي نياز خواهد داشت که اين ميزان مي‌تواند از شرکت‌هاي هواپيماسازي مختلف در جهان نظير بوئينگ، ايرباس، اي‌تي‌آر و غيره تهيه شود.

رفع تعليق پروانه رجبي

بر اساس دستور وزير راه و شهرسازي، پروانه اشتغال به کار رييس شوراي مرکزي سازمان نظام مهندسي رفع تعليق شد اما به گفته‌ کارشناسان، بازگشت به مناصب بعدي که رجبي به واسطه پروانه قبلي داراي آن بوده مستلزم طي مسير تمام تشريفات قانوني براي تصدي هريک از آن مناصب است.به گزارش ايسنا، بر اساس نامه‌ وزير راه و شهرسازي به معاونت مسکن و ساختمان اين وزارتخانه، مدت‌ زمان تعليق پروانه اشتغال به کار فرج‌الله رجبي - رييس سازمان نظام مهندسي ساختمان، که توسط آخوندي وزير سابق معلق شده بود از يک سال به دو ماه کاهش يافت؛ بنابراين با توجه به گذشت دو ماه و پنج روز از زمان اجراي تعليق رجبي، اين حکم از هم‌اکنون ملغي تلقي مي‌شود.

آخرين وضعيت آزادراه تهران–شمال

هرچند با آغاز دولت يازدهم و همزمان با شکل‌گيري يک همکاري منظم ميان وزارت راه و شهرسازي و بنياد مستضعفان سرعت ساخت آزادراه تهران – شمال به شکل قابل توجهي افزايش يافت اما به نظر مي‌رسد همچنان براي رسيدن به افتتاح نهايي اين طرح تاريخي راهي طولاني در پيش دارد.به گزارش ايسنا، آزادراه تهران – شمال پس از افتتاح قطعه چهارم که از نظر جغرافيايي موقعيتي متفاوت با ديگر بخش‌هاست، در سه قطعه باقي مانده هنوز جريان عملياتي ادامه داشته و امکان برقراري ترافيک در آنها وجود ندارد.در اين ميان قطعه نخست آزادراه بيشترين وعده را براي افتتاح داشته و سال‌ها پس از آغاز فعاليت چيني‌ها در اين بخش و سپس فعال کردن پيمانکاران ايراني به نظر مي‌رسد نتوانسته مقدمات لازم براي رسيدن به بهره برداري نهايي را طي کند.اين قطعه که بخش قابل توجهي از پيشرفت سال‌هاي اخير خود را مديون هماهنگي ايجاد شده ميان وزارت راه و شهرسازي به عنوان کارفرما و بنياد مستضعفان به عنوان مسئول اجراي پروژه است، هرچند به درصدهاي بالايي از پيشرفت دست يافته اما هنوز راهي طولاني تا افتتاح دارد و اين صحت وعده‌هاي گذشته را کمرنگ مي‌کند.

با حضور رييس جمهور و تيم اقتصادي دولت صورت مي‌گيرد؛

گروه راه و مسکن: وزير راه و شهرسازي از تجهيز همه ظرفيت دولت براي رونق بخش مسکن و تسهيل مسير خانه دار شدن اقشار ضعيف و خانه اولي‌ها خبر داد و گفت: بازآفريني شهري مهمترين سايت دولت در بخش مسکن است که بر اساس اين سياست سالانه ۱۰۰ هزار واحد مسکوني در بافت‌هاي فرسوده شهرهاي مختلف کشور ساخته و عرضه مي‌شود.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، محمد اسلامي‌با حضور در نشستي که بانک مسکن براي هم انديشي مشترک دولت و مجلس براي تقويت نظام تامين مالي مسکن برگزار کرد، اعلام کرد: به زودي اولين جلسه شوراي‌عالي مسکن با حضور رئيس جمهور و تيم اقتصادي دولت برگزار خواهد شد. اسلامي‌افزود: طولاني شدن عمليات ساخت و تکميل مسکن مهر هم به زيان دولت است و هم به زيان ملت بنابراين در دولت عزم جدي وجود دارد تا کارهاي ناتمام در اين طرح به پايان برسد و موانع موجود در سر راه تکميل و بهره‌برداري از واحدهاي باقي‌مانده در طرح مسکن مهر نيز هر چه سريعتر از ميان برداشته شود.

وزير راه و شهرسازي يک موضوع مهم و اساسي در اين مقطع را عملياتي کردن طرح افزايش سرمايه بانک مسکن عنوان کرد و گفت: بخش مسکن و ساختمان يک بخش مهم در اقتصاد کشور است که براي رونق آن، بانک مسکن بايد ايفاي نقش کند.

اسلامي‌به برنامه ريزي روزهاي اخير در دولت براي تقويت سرمايه بانک مسکن از طريق هماهنگي سه جانبه بين بانک مرکزي، وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه اشاره کرد و گفت: در بازار مسکن، سالانه به ساخت و عرضه ۹۰۰ هزار واحد مسکوني نياز داريم که حدود ۴۰۰ هزار واحد از آنها بايد با حمايت و مساعدت دولت و منابع بانکي ساخته شود. از اين رو، به دنبال آن هستيم که ساير بانک‌هاي کشور را به عرصه تامين مالي مسکن جذب کنيم تا دامنه پرداخت تسهيلات در بخش مسکن افزايش يابد.

وزير راه و شهرسازي در اين نشست از تعيين تکليف ۵۰ هزار واحد مسکوني مهر مازاد در هفته گذشته خبر داد و گفت: با توافق صورت گرفته با کميته امداد امام خميني (ره)، ليست ۵۰ هزار واحد مسکوني مهر مازاد از ۹۰ هزار واحد مازاد را در اختيار کميته امداد قرار داديم تا به اقشار نيازمند فاقد مسکن واگذار کند. همچنين بنياد مسکن نيز مسول ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکوني در شهرهاي کوچک خواهد بود.

وزير راه و شهرسازي بازآفريني شهري را مهمترين سياست دولت در بخش مسکن برشمرد و گفت: بر اساس اين سياست سالانه ۱۰۰ هزار واحد مسکوني در بافت‌هاي فرسوده شهرهاي مختلف کشور ساخته و عرضه مي‌شود. همچنين ۲۰۰ هزار واحد مسکوني جديد نيز در شهرهاي جديد کشور تا پايان سال ۱۴۰۰ ساخته خواهد شد.

  • مديرعامل بانک مسکن مطرح کرد؛

تاکيد بر افزايش توان مالي بانک مسکن/مجلس، سياست‌ها و برنامه‌هاي موثر براي افزايش توان مالي بانک مسکن را به تصويب برساند

سه‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳ - مسکن و شهرسازي

نسخه قابل چاپ

مديرعامل بانک مسکن، اعلام کرد: با توجه به شرايط فعلي اقتصاد کشور، رکود حاکم بر بخش مسکن و تعهدات بانک در برابر تسهيلاتي که بايد به اين بخش ارايه کند، نمايندگان مجلس، سياست ‌ها و برنامه ‌هاي موثر براي افزايش توان مالي بانک مسکن را به تصويب برسانند.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، ابوالقاسم رحيمي‌انارکي مدير عامل بانک مسکن در ابتداي نشست با بيان اينکه بانک مسکن در آستانه هشتادمين سالگرد تاسيس خود قرار دارد، به کارنامه موفق اين بانک در اواخر دهه ۶۰ و طول دهه ۷۰ در حوزه تامين مالي خريداران مسکن اشاره کرد و گفت: صندوق پس‌انداز مسکن از سال ۶۹ در بانک مسکن تاسيس شد و در طول فعاليت اين صندوق با استقبالي که مردم از سپرده گذاري در آن نشان دادند، در مقطعي از زمان ۳ ميليون سپرده ‌گذاردر صندوق پس ‌انداز مسکن جذب شدند و ۶۰ تا ۷۰ درصد از منابع بانک را اين صندوق به خود اختصاص داده بود به گونه اي که بيش از ۳ميليون خانوار تا کنون در سراسر کشور به کمک تسهيلات صندوق پس ‌انداز مسکن خانه دار شدند.

مدير عامل بانک مسکن سپس به اجراي طرح مسکن مهر و حجم سنگين مسووليت تامين مالي اين طرح که در اواسط دهه ۸۰ به بانک مسکن محول شد اشاره کرد و گفت: اين طرح در فعاليت ‌هاي عادي بانک مسکن گسست جدي ايجاد کرد و حجم سنگين مسووليت تامين مالي اين طرح، ساير فعاليت‌هاي توسعه اي بانک مسکن را تحت تاثير قرار داد. رحيمي‌انارکي با بيان اينکه بانک مسکن براي ساخت ۲ ميليون و ۳۷۰ هزار واحد مسکوني مهر تسهيلات پرداخت کرده است گفت: از سال ۸۴ تا ۹۲ به دليل آنکه همه توان بانک مسکن صرف تامين مالي طرح مسکن مهر شد، هيچ افزايشي در سقف انواع تسهيلات صورت نگرفت و عمده فعاليت‌هاي بانک به تامين مالي مسکن مهر منحصر شد.

مدير عامل بانک مسکن افزود: تا الان، پرونده مربوط به يک ميليون و ۹۳۰ هزار واحد مسکوني مهر تعيين تکليف شده اما ساخت ۴۶۰ هزار واحد از اين طرح باقي مانده به اين معنا که از نظر بانک مسکن، پرونده مالي آنها هنوز به سرانجام مشخصي نرسيده است بنابراين لازم است براي اين موضوع تدبير اساسي در دولت و مجلس صورت بگيرد.

مدير عامل بانک مسکن خطاب به وزير راه و شهرسازي و همچنين هيات رييسه کميسيون اقتصادي مجلس حاضر در نشست بانک مسکن گفت: اين بانک از سال ۹۲ تا کنون موفق شد با طراحي سبدي از انواع تسهيلات ساخت و خريد مسکن، سقف تسهيلات را تا ۸ برابر افزايش دهد و در عين حال، ارزان‌ترين تسهيلات در شبکه بانکي را به متقاضيان مسکن ارايه کند. رحيمي‌انارکي همچنين راه اندازي صندوق‌هاي زمين و ساختمان، ايجاد شرکت تامين سرمايه مسکن و ساير ابزارها و نهادهاي نوين تامين مالي مسکن را ريل گذاري جديد بانک مسکن طي سال‌هاي گذشته از دولت يازدهم و دوازدهم عنوان کرد. وي افزود: گروه هدف بانک مسکن براي تامين مالي، اقشار متوسط و کم درآمد هستند و محصولات بانک مسکن متناسب با شرايط اقتصادي اين گروه، تعريف و عرضه مي‌شود.

مدير عامل بانک مسکن سپس از نمايندگان عضو کميسيون اقتصادي مجلس خواست با توجه به شرايط فعلي اقتصاد کشور، رکود حاکم بر بخش مسکن و تعهدات بانک در برابر تسهيلاتي که بايد به اين بخش ارايه کند، سياست ‌ها و برنامه ‌هاي موثر براي افزايش توان مالي بانک مسکن را به تصويب برسانند.

رحيمي‌انارکي در اين باره تصريح کرد: بانک مسکن بلندمدت ‌ترين تسهيلات را در بين ساير بانک‌ها پرداخت مي‌ کند که شامل تسهيلات خريد مسکن با طول بازپرداخت ۱۲ تا ۲۰سال است. از طرفي بانک مسکن طي سال گذشته موفق شد قيمت تمام شده منابع خود را ۴ درصد کاهش دهد و در اين مسير وارد رقابت مخرب با برخي بانک ‌ها در پرداخت نرخ سود بالا به سپرده ‌هاي بانکي نشد. اين در حالي است که ارزان‌ترين تسهيلات بانکي در حال حاضر توسط بانک مسکن و از طريق صندوق پس ‌انداز مسکن يکم ارايه مي‌ شود. اين موارد نشان مي‌ دهد بانک مسکن براي ادامه ايفاي نقش محوري و کارآمد در نظام تامين مالي مسکن، نيازمند نقدينگي بيشتر است.

به گزارش بانک مسکن، در اولين حضور وزير جديد راه و شهرسازي در جمع مديران بانک مسکن، ابوالقاسم رحيمي‌انارکي در ابتدا گزارشي از عملکرد گذشته و حال حاضر بانک مسکن خطاب به حاضران در جلسه ارايه کرد و در طول نشست، نمايندگان مجلس راهکارهاي قابل اجرا براي سه موضوع «تامين منابع ساخت مسکن اجتماعي»، «تقويت قدرت خريد زوج‌هاي جوان فاقد مسکن» و «کنترل سوداگري و سفته بازي در بازار ملک» را پيشنهاد کردند و بحث و بررسي گذاشتند.

اين نشست با حضور محمد اسلامي‌وزير راه و شهرسازي، معاونين حوزه مسکن وزارتخانه و مديران ارشد وزارت راه و شهرسازي در کنار هيات رييسه و ساير اعضاي کميسيون اقتصادي مجلس برگزار شد. مديرعامل و اعضاي هيات مديره بانک مسکن و همه مديران امور و تعدادي از روساي ادارات مرکزي بانک مسکن نيز ميزبان اين نشست بودند.

مدير شوراي زنان و خانواده از آمار بالاي سقط‌هاي غيرقانوني خبرداد؛
گروه اجتماعی: مدير طرح و برنامه و تدوين سياست شوراي فرهنگي اجتماعي زنان و خانواده با بيان اينکه مظاهر جنسي در جامعه ما بسيار بالاست، گفت: در صورتي که حجاب را برداريم، من تضمين نمي‌کنم زنان در جامعه با لباس‌هاي نامناسب ظاهر نشوند.

فرشته روح‌افزا در گفت‌وگو با ايلنا درباره چرايي مخالفتش با ممنوعيت ازدواج کودکان گفت: بيشترين رنج سني دختران فراري در سنين ۱۳ الي ۱۵ سال است و قطعا آمار دختران فراري ما بيش از دختراني است که در کودکي ازدواج مي‌کنند. همه صحبت من اين است که با اين قوانين اکثريتي فداي يک اقليتي مي‌شوند که اين منطقي نيست. وي در خصوص آمار فرار دختران ۱۳ تا ۱۵ ساله گفت: آمارها موجود است اما بهتر است؛ اعلام نشود، چراکه گفتن آمار موجب مي‌شود، افرادي که در اين سنين هستند نيز جرأت انجام اين کار را پيدا کنند. مدير طرح و برنامه و تدوين سياست شوراي فرهنگي اجتماعي زنان و خانواده با ابراز تاسف از اينکه سن تن‌فروشي دختران براساس آمارها، پايين آمده است گفت: سن دوستي دختران و پسران نيز کاهش پيدا کرده و به سنين دبستان رسيده است. بنابراين دختران در سنين ۱۳ سال موضوعات جنسي را متوجه مي‌شوند و به دنبال آن نيز مي‌روند و قطعا در اين سن نياز به جنس مخالف و زوج دارند.اگر يک دختر ۱۵ ساله دست در دست دوست پسرش در خيابان برود، کسي اعتراض نمي‌کند، اما اگر قرار باشد، همين دختر ۱۵ ساله ازدواج کند، همه سر و صدا مي‌کنند.

وي ادامه داد: مظاهر جنسي در فضاي جامعه به شدت بالاست تا آنجا که در تلويزيون درباره معايب و محاسن خودارضايي صحبت مي‌کنند. متاسفانه تحريکات جنسي براي جوانان در جامعه بالاست و در مجلات، روزنامه‌ها، موبايل، تلويزيون، کامپيوتر و ... مظاهر زيادي از تحريکات جنسي وجود دارد. در بسياري از تبليغات در فضاي مجازي موضوعات جنسي آمده و در آن درج شده زير ۱۸ سال نبينند، در حالي که در هيچ کشوري در دنيا اينگونه نيست، چراکه اين باعث مي‌شود؛ بيشتر انسان ترغيب به ديدن شود.

روح‌افزا ادامه داد: وقتي مظاهر جنسي در جامعه زياد مي‌شود و دختران جوان آن را مي‌بينند و احساس نياز مي‌کنند، اگر بخواهد ازدواج کنند، برخي مي‌گويند اشتباه است، اما اگر همان دختران بخواهند، تن‌فروش شوند، همان عده مي‌گويند، بايد کارت سلامت برايشان صادر شود.

وي با بيان اينکه تبليغات در زمينه بي‌حجابي در کشور وجود دارد و متاسفانه مظاهر آن را صدهزار برابر بالا برده‌ايم، خاطرنشان کرد: يک گروهي مشخص کرديم تا مجلات و کتاب‌ها را رصد کنند و در صورت لزوم جلوي انتشار برخي از آنها را بگيرند، چراکه محتويات برخي مجلات باعث مي‌شود، خانواده و جوان سالم نباشند.

روح‌افزا درباره اين باورش که عمل‌هاي مختلف و آرايش‌هاي سنگين باعث مي‌شود، هويت زنان گرفته شود، گفت: اينکه زنان دوست دارند، زيباتر باشند، يک امر طبيعي است و مطابق فطرت يک زن است، اما آيا جاي زيبا کردن‌هاي مصنوعي در خيابان است؟ البته جراحي‌هاي زيبايي در صورتي که ضرري براي سلامتي فرد نداشته باشد، عيبي ندارد چراکه دوست دارد زيباتر باشد، اما وقتي که مکمل آن جراحي زيبايي، آرايش هم مي‌کنند و با عشوه‌گري در خيابان ظاهر مي‌شوند، درست نيست. زن بايد زيبايي داشته باشد و زيباتر شود، اما اگر از اين زيبايي در جاي مناسب خود استفاده کند، بسيار خوب و قابل ارزش است.

وي خاطرنشان کرد: اگر زن زيبايي خود را در خانواده و براي همسر و فرزندانش عرضه کند و براي زيباتر شدن در چنين فضاهايي تلاش کند، بسيار ارزشمند و پسنديده است، اما مشکل ما اين است که اين زيبايي را به خيابان مي‌آورند. آرايش چه غليظ و چه غير غليظ از نظر اسلام پسنديده نيست. حتي اگر زن آرايش هم نداشته باشد، نبايد در رفتارش تبرج داشته باشد.

مدير طرح و برنامه و تدوين سياست شوراي فرهنگي اجتماعي زنان و خانواده با بيان اينکه کسي با تميز بودن و مرتب بودن در جامعه مخالفتي ندارد، خاطرنشان کرد: مي‌گويند زن با آرايش کم در جامعه ظاهر شوند، اما حداقل و کف اين آرايش کم چيست؟ استاندارد مشخصي براي حداقل آرايش وجود ندارد و از نظر هر فردي حداقل آرايش متفاوت است.

روح‌افزا خاطرنشان کرد: در حال حاضر مي‌خواهند چادر را بردارند و مي‌گويند در کشوري مانند ترکيه به دليل اينکه حجاب اجباري نيست، ميزان علاقه‌مندي زنان به حجاب ساليانه در حال افزايش است. من مي‌گويم شما در ترکيه تضمين مي‌کنيد که زنان ترکيه حجاب را با روسري و مانتو رعايت مي‌کنند، اما من در ايران ضمانت نمي‌کنم در صورتي که چادر و حجاب را برداريم، زنان با لباس‌هاي نامناسب در خيابان حضور نداشته باشند.

وي درباره سقط جنين گفت: آمار سقط قانوني در کشور در سال نسبت به سقط‌هاي غيرقانوني و غيرمجاز بسيار پايين است و سقط‌هاي غيرمجاز آمار بالايي در کشور دارد و افرادي که اين کار را انجام مي‌دهند، افرادي هستند که هيچ تخصصي در اين امر ندارند. يکي از پزشکان درباره سقط غيرمجاز در يکي از بيمارستان‌ها مي‌گفت؛ سرايدار بيمارستان اقدام به سقط جنين يک زن باردار کرده است. اين نوع سقط‌ها خطر مرگ براي زنان به همراه دارد، اين زنان ديگر نمي‌توانند زايمان طبيعي هم داشته باشند.

روح‌افزا همچنين به وضعيت مادران شاغل اشاره کرد و گفت: بايد سياست‌گذاري ما به گونه‌اي باشد که زنان در زمان بچه‌دار شدن شغل خود را از دست ندهند و زماني که فرزندانشان کمي‌بزرگتر شدند، بتوانند دوباره شغل خود را داشته باشند. ما که همه چيز را از غرب الگوبرداري مي‌کنيم، چرا در اين زمينه از غرب الگو‌برداري نمي‌کنيم. در برخي از کشورهاي اروپايي زنان تا سه فرزند و تا سه سالگي هر فرزند مرخصي با حقوق دارند، چرا اينگونه خدماتي به زنان ما داده نمي‌شود.

سخنگوي ستاد مبارزه با مواد مخدر پولشويي قاچاقچيان را تشريح کرد؛
سخنگوي ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به خسارت‌هاي جبران‌ناپذير پولشويي بر اقتصاد کشور نسبت به پولشويي در بخش قاچاق مواد مخدر هشدار داد.

پرويز افشار در گفت‌وگو با ايسنا، درباره ارتباط پولشويي و قاچاق مواد مخدر افزود: بحث پولشويي يا «پول کثيف» خسارت‌هاي جبران ناپذيري به اقتصاد کشور وارد مي‌کند به طوري که کساني که قاچاق مواد مخدر را انجام مي‌دهند براي اين کار، پولشان را در بخش‌هاي مختلف چرخش مي‌دهند تا بتوانند از آن استفاده کنند. وي با بيان اينکه منشاء و سررشته درآمدهاي کلان مواد مخدر در ايران نيست، افزود: عمده منشاء اين اقدامات در مبداء توليد يعني افغانستان يا در کشورهاي مقصد و اروپايي است و باندهاي قاچاقچي به اصطلاح آنجا پول‌هايشان را "تطهير" مي‌کنند. در کشور ما هم قطعا نمي‌توان چنين چيزي را ناديده گرفت و قاچاقچياني که از راه مواد مخدر درآمد دارند معمولا پول‌هايشان را به املاک و مستغلات تبديل مي‌کنند، يا ممکن است اين پول را وارد برخي تجارت‌ها کنند. سخنگوي ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: املاک و دارايي قاچاقچيان معمولا به نام خودشان نيست و به همين دليل همکاري بسيار خوبي بين ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت اقتصاد و دارايي انجام مي‌شود که در آنجا مرکزي براي بررسي وضعيت مالي قاچاقچيان و رصد آنها وجود دارد. براي مثال اگر در شهري فردي تا دو سال پيش هيچ گردش مالي نداشته و الان گردش مالي‌اش 10 برابر شده، بايد نسبت به اين موضوع شک کرد.

افشار با اشاره به همکاري قوه قضاييه و وزارت اقتصاد، ادامه داد: اين دو نهاد در حال کار کردن روي اين زمينه هستند. مواردي از قاچاقچيان کلان پيدا شده است که بخش عمده‌اي از دارايي‌هايشان به نام ديگران ثبت شده بود. با کارهاي اطلاعاتي و کمک بانک مرکزي براي دريافت گردش مالي حساب اين اشخاص اموال آنها ضبط شده و در راه مبارزه با مواد مخدر مورد استفاده قرار گرفته است.