شکست سخت آمريکا در سازمان ملل

حميد بعيدي نژاد سفير جمهوري اسلامي‌ايران عنوان کرد: مخالفت سازمان ملل متحد با قطعنامه پيشنهادي آمريکا براي محکوميت حماس براي حملات موشکي به رژيم صهيونيستي، شکست سختي براي آمريکا و رژيم صهيونيستي بود.

به گزارش ايرنا، بعيدي نژاد روز جمعه با انتشار پيامي‌در توييتر افزود: نيکي هيلي که گفته بود موقع انتصاب هيچ‌چيز از سازمان ملل نمي‌دانست و هدفش را دفاع از رژيم اسرائيل اعلام کرده بود، وداع تلخي با سازمان ملل داشت.

مجمع عمومي‌سازمان ملل متحد در نشست عصر پنجشنبه خود 86 راي موافق، 58 راي مخالف و 33 راي ممتنع به قطعنامه پيشنهادي آمريکا براي محکوم کردن حماس داد.


دانشجو نماد حيات سياسي

معاون اول رييس جمهور با اشاره به روز دانشجو تصريح کرد: دانشجو بزرگترين "سرمايه انساني" و دانشگاه مهمترين "نهاد عقلانيت جامعه" است. به گزارش ايسنا، اسحاق جهانگيري در صفحه اينستاگرامش نوشت: «امروز ۱۶ آذر است، "روز دانشجو" روزي که با شهادت سه آذر اهورايي(شريعت رضوي، قندچي و بزرگ نيا) از ۶۵ سال پيش تاکنون نماد هويت و حيات سياسي نسل‌هاي دانشجوست. همه چيز در اين سالها عوض شده، اما جوهر آزادي خواهي و عدالت جويي دانشجويان در تمامي‌اين دوران همچنان جوشان مانده است. دانشجو بزرگترين"سرمايه انساني" و دانشگاه مهمترين " نهاد عقلانيت جامعه" است. درباره بزرگي اين نسل و اهميت اين نهاد بيشتر و بهتر بيانديشيم.


مبارزه با پولشويي؛ نقطه قوت نظام

سخنگوي وزارت خارجه گفت: تلاش براي ايجاد ساختار مبارزه با پولشويي، نقطه قوت نظام است.

به گزارش ايسنا، بهرام قاسمي‌گفت: متأسفانه برخي رسانه‌ها با نقل قول اظهارات بطور ناقص يا عمدا مخدوش و يا حتي با انتشار مطالب ساختگي تلاش دارند تا بر اساس آن تحليل و نتيجه‌گيري کرده و به مقصود سياسي خود دست يابند. بارها بيان شد که وجود پولشويي در کشور ما مانند ساير کشورها، موضوع قابل انکاري نيست. آنچه که اهميت دارد وجود اراده مبارزه با جرائم مالي و پولشويي است که اين اراده از ميزان حساسيت همه اقشار مردم و مسئولين جمهوري اسلامي‌ايران بخوبي قابل درک است.

نيروي منطق بر منطق نيرو فائق مي‌آيد

نماينده ايران در سازمان ملل متحد با اشاره به شکست شوراي امنيت در انجام وظايفش در قبال اشغال نامشروع فسلطين، گفت: اين شکست از حمايت‌هاي آمريکا از سياست‌ها و دسيسه‌هاي رژيم صهيونيستي نشات گرفته است. به گزارش تجارت، نماينده ايران در سازمان ملل پيش از هفتاد و سومين مجمع عمومي‌سازمان ملل در رابطه با قطعنامه پيشنهادي آمريکا در رابطه با "فعاليت‌هاي حماس و ديگر گروه‌هاي نظامي‌در غزه" اظهار کرد: اين قطعنامه نمايانگر ذات حقيقي سياست خارجي آمريکا در قبال فلسطيني‌هاست. اين سياست نه تنها بر پايه نيرنگ استوار شده و حقوق فلسطيني‌ها را ناديده مي‌گيرد، بلکه به صورت بي‌پرده، پايدار و سفت و سخت از اسرائيل حمايت مي‌کند.

سيلي دوم براي دولت ترامپ

مجمع عمومي‌سازمان ملل با اکثريت آراء قطعنامه‌اي را در حمايت از راه‌حل دو کشوري براي حل و فصل موضوع فلسطين تصويب کرد، مساله‌اي که برخي کارشناسان آن را به منزله سيلي ديگري براي دولت دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمريکا دانستند که روز گذشته در تصويت پيشنويس قطعنامه‌اي در محکوميت جنبش حماس شکست خورده بود. به گزارش ايسنا، پيشنويس قطعنامه‌اي که از طرف ايرلند در حمايت از برقراري صلحي پايدار و جامع در خاورميانه ارائه شد، آراء موافق ۱۵۶ کشور را به دست آورد و تنها شش کشور با آن مخالفت کرده و ۱۲ کشور نيز راي ممتنع دادند. در اين قطعنامه بر لزوم "توقف اشغالگري اسرائيل از سال ۱۹۶۷" و نيز توقف اشغال قدس شرقي، حمايت از راه‌حل تشکيل دو کشور در کنار يکديگر بر اساس مرزهاي ژوئن ۱۹۶۷ مطابق با قطعنامه‌هاي سازمان ملل در اين رابطه از جمله قطعنامه شماره ۲۳۳۴ اين سازمان تاکيد شده است. آمريکا روز گذشته در تصويب پيشنويس قطعنامه‌اي براي محکوميت جنبش حماس ناکام ماند.

دانشجوي بسيجي می‌تواند تحريم‌ها را دور بزند

رئيس سازمان بسيج مستضعفين در پيامي‌به‌مناسبت روز دانشجو نوشت: ... «هر صفحه‌اي که از تاريخ پر افتخار انقلاب رقم مي‌خورد نسل فرهيخته و دانشجوي بيدار جوان و مومن و انقلابي با درک و تحليل سياسي خود بيش ار پيش با انديشه‌هاي شوم و ضد انساني نظام سلطه عليه ملت بسيجي ايران اسلامي‌آشنا مي‌شوند. ... ضمن گراميداشت ياد و نام شهداي عزيز دانشجو و تهنيت اين روز تاريخي، يقين واثق داريم دانشجوي بسيجي ايران اسلامي‌و سراسر گيتي با مرجعيت علمي‌و توليد علم ديني و بومي‌خواهند توانست در مقابله با تروريسم اقتصادي ايادي مستکبر قد علم کرده، تحريم‌هاي جنايتکارانه را دور بزند و با سختي‌ها مقابله کند».

ايران؛ از محورهاي نشست

شوراي همکاري خليج فارس

دبيرکل شوراي همکاري خليج فارس با بيان اينکه ايران يکي از محورهاي نشست اين شورا در پايتخت عربستان خواهد بود، خواستار بازنگري تهران در سياست‌هاي منطقه‌اي خود شد. عبداللطيف الزياني، دبيرکل شوراي همکاري خليج فارس در گفت‌وگو با روزنامه الشرق الاوسط گفت که بعد از اعمال تحريم‌هاي آمريکا عليه ايران از اين کشور مي‌خواهيم که در سياست منطقه‌اي بازنگري کند. وي افزود: ايران يکي از مسائلي خواهد بود که رهبران کشورهاي عضو شوراي همکاري خليج(فارس) در نشست روز يکشنبه خود در رياض درمورد آن گفت‌وگو خواهند کرد.

"بهار فرانسوي"؛ طعنه رسانه‌هاي سوري

به ناآرامي‌هاي فرانسه

طعنه‌زني مردم سوريه به دولت فرانسه در قبال موج اخير اعتراضات اين کشور از شبکه‌هاي اجتماعي پا را فراتر گذاشته و حالا رسانه‌هاي رسمي‌سوري نيز موضع‌گيري‌هاي سابق فرانسه در حمايت از معترضان سوري را يادآوري مي‌کنند. به گزارش ايسنا، رسانه‌هاي رسمي‌سوريه از اعتراضات فرانسه با عنوان "انقلاب فرانسه" ياد مي‌کنند و با پرداختن به مبحث "بهار فرانسوي" تلاش مي‌کنند مفهوم "هيچ کسي از ديگري بهتر نيست" را به مطبوعات تزريق کنند، اين مطلب در يکي از صفحات وابسته به مرکز راديو و تلويزيون سوريه در فيسبوک به خوبي آشکار شد. اين مرکز در صفحه خود تصويري از اعتراضات در پاريس، پايتخت فرانسه را منتشر کرد.

تحکيم همکاري‌هاي قضايي

ميان ايران و ارمنستان

سفير ايران در ايروان با رئيس ديوان عالي ارمنستان ملاقات و درخصوص همکاري‌هاي دو کشور در حوزه‌هاي قضايي و حقوقي مذاکره کردند. به گزارش تجارت، در ديدار سيد کاظم سجادي، سفير ايران در ايروان با يرواند خوندگاريان، رئيس ديوان عالي ارمنستان، موضوعات مشترک در ارتباط با پرونده‌هاي حقوقي اتباع دو کشور مورد بحث و بررسي قرار گرفت و مقرر شد در صورت ارجاع پرونده‌هاي اتباع ايراني از دادگاه‌هاي ارمنستان به ديوان عالي، موضوع با سرعت عمل بيشتري مورد بررسي قرار گيرد. در اين ديدار، همچنين طرفين توافق کردند اقدامات لازم را براي ارتقاي روابط دوستانه بين دو کشور و تبادل تجربيات ميان مراجع قضايي و حقوقي بين جمهوري اسلامي‌ايران و ارمنستان به عمل آورند.

تکرار ادعاهاي بي‌اساس ترامپ

هرگز اجازه دستيابي ايران به سلاح هسته‌اي را نمي‌دهيم. رئيس‌جمهوري آمريکا با تکرار برخي ادعاهاي بي‌اساس درباره ماهيت برنامه هسته‌اي ايران، گفت که هرگز اجازه نمي‌دهيم اين کشور به سلاح هسته‌اي دست پيدا کند. به نقل از خبرگزاري فرانسه، «دونالد ترامپ» رئيس‌جمهوري آمريکا با دفاع مجدد از خروج از توافق هسته‌اي با ايران، طي سخناني بي‌اساس گفت: «ما از توافق بسيار وحشتناک با ايران خارج شديم. توافقي که اصلا نمي‌بايست حاصل مي‌شد و شديدترين تحريم‌ها را عليه ايران اعمال کرده‌ايم. تنها عليه تعداد کمي‌از کشورهاي جهان چنين تحريم‌هايي اعمال شده است».رئيس جمهوري آمريکا که در مراسم عيد حنوکاي يهوديان صحبت مي‌کرد، با تکرار ياوه‌گويي‌هاي خود، بار ديگر ايران را به حمايت از تروريسم متهم کرد و مدعي شد: «ما نبايد هرگز اجازه بدهيم ايران به سلاح هسته‌اي يا بمب اتمي‌دست يابد. ما نمي‌توانيم اجازه دهيم که مهمترين دولت حامي‌تروريسم در جهان به سلاح هسته‌اي دست يابد».

تاکيد ايران بر فعاليت ديوان لاهه

به دور از اغراض سياسي

سفير ايران در لاهه تاکيد کرد: لازمه موفقيت ديوان بين‌المللي کيفري، عدم اعمال استاندارد دوگانه و عدالت گزينشي است.

به گزارش ايلنا، جمهوري اسلامي‌ايران در دومين روز از هفدهمين اجلاس دولت‌هاي عضو ديوان کيفري بين‌‌‌‌المللي که با حضور هيأت‌هاي نمايندگي کشورهاي عضو و ناظر در لاهه برگزار شده است، ضمن تشريح ديدگاه‌ها و نظرات خود نسبت به آخرين تحولات و رويکردهاي اين ديوان از تهديد آمريکا عليه ديوان بين‌‌‌‌المللي کيفري ابراز تاسف کرد.

پيکر مطهر 2 شهيد حادثه تروريستي چابهار تشييع شد

گروه سياسي: پيکر مطهر 2 شهيد حادثه تروريستي چابهار روز جمعه با حضور فرماندهان نظامي‌و انتظامي‌و اقشار مختلف مردم شيعه و سني اين شهرستان تشييع شد.

به گزارش تجارت به نقل از ايرنا، تشييع پيکر مطهر شهيدان ستوان يکم داريوش رنجبر و سرباز وظيفه ناصر درزاده با حضور سيد عباس صالحي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، احمد علي موهبتي استاندار سيستان و بلوچستان، سردار محمد ماراني فرمانده قرارگاه قدس نيروي زميني سپاه جنوب شرق کشور، سردار قاسم رضايي فرمانده مرزباني، سردار محمد قنبري فرمانده نيروي انتظامي‌اين استان و شماري از مسئولان برگزار شد. پس از مراسم تشييع در چابهار پيکر شهيد ستوان يکم داريوش رنجبر به زادگاهش شيراز و سرباز وظيفه شهيد ناصر درزاده به بمپور ايرانشهر منتقل شد.

  • عدالت در انتظار تروريست‌ها و اربابانشان

خبرگزاري رسمي‌چين گزارش داد که «محمد جواد ظريف» وزير خارجه ايران با انتشار يک توئيت، عوامل و نيروهاي خارجي را به خاطر حمايت از حمله چابهار تهديد و سرزنش کرد.

به گزارش ايرنا، خبرگزاري شينهوا روز جمعه به نقل از توئيت ظريف، آورده است «ايران تروريست‌ها و اربابانشان را به دست عدالت خواهد سپرد». خبرگزاري رسمي‌چين به نقل از ظريف نوشته است تروريست‌هايي که از خارج کشور پشتيباني و حمايت مي‌شوند «مردم بي گناه را در چابهار به شهادت رسانده و مجروح کردند».

ظريف در اين پيام تاکيد کرده است: همانگونه که در گذشته به روشني گفته ايم اين جنايات بي مکافات نخواهد ماند در سال 2010، نيروهاي امنيتي ما افراط گراياني را از مسير امارات متحده عربي رديابي کرده و به دام انداختند، سخنانم را به ياد داشته باشيد: ايران تروريست‌ها و اربابانشان را به دست عدالت خواهد سپرد.

شينهوا همچنين به نقل از اظهارات 'رمضان شريف' سخنگوي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، نوشته است که گروه‌هاي تروريستي عمدتا از خدمات سرويس‌هاي جاسوسي کشورهاي خارجي از جمله «عربستان سعودي» پشتيباني مي‌شوند. شينهوا به نقل از شريف آورده است 'آنها (گروه‌هاي تروريستي) همواره به دنبال ايجاد ناامني در مرزهاي ما هستند.'

او گفت که ايران به شدت به اين حملات تروريستي پاسخ خواهد داد و تروريست‌ها و حاميان آنها مجازات خواهند شد.

راديو بين المللي چين نيز ضمن انتشار توئيت 'محمد جواد ظريف' وزير امور خارجه ايران در مورد اين حادثه تروريستي نوشته است: ايران تاکيد کرده است که تروريست‌ها و اربابان آن‌ها را به دست عدالت خواهد سپرد.

  • قصدعوامل تروريستي ناامن نشان دادن سيستان و بلوچستان است

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي‌نيز در ادامه سفر با حضور در جمع اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان ايرانشهر، با محکوم کردن حادثه تروريستي چابهار، ضمن تسليت و طلب صبر براي خانواده‌هاي شهداء و شفاء عاجل براي مجروحان اين حادثه، گفت: عوامل حادثه تروريستي چابهار افرادي هستند که مي‌خواهند از اين استان يک چهره ناامن را نشان دهند و نمي‌خواهند دارايي‌ها و ظرفيت‌هاي اين استان کشف شود. وي تاکيد کرد: سيستان و بلوچستان گنج بي‌پايان است؛ کساني که تلاش کردند اين استان را با يک چهره خشونت‌بار يا چهره شهري که نماد حمل‌ونقل مواد متعفن مخدر است نشان دهند خيانت جبران‌ناپذيري به اين منطقه مي‌کنند. وي ادامه داد: اگر حجاب‌هاي دروغيني که چهره واقعي سيستان و بلوچستان را پوشانده کنار زده شود گنج‌هاي بي‌پايان معنوي اين استان نمايان مي‌شود.

  • مولوي عبدالحميد حادثه تروريستي چابهار را محکوم کرد

مولوي عبدالحميد اسماعيل زهي مدير حوزه علميه دارالعلوم اهل سنت زاهدان در پي حادثه تروريستي مزدوران استکبار در ستاد انتظامي‌چابهار در پيامي‌ضمن ابراز همدردي با خانواده شهداي اين حادثه اين اقدام تروريستي را محکوم کرد.

امام جمعه مسجد مکي اهل سنت زاهدان در اين پيام که نسخه‌اي از آن پنجشنبه شب به ايرنا رسيده، آمده است: حادثه انفجاري که در مقر فرماندهي انتظامي‌چابهار رخ داد و منجر به شهادت و مصدوميت شماري از عزيزان نيروي انتظامي‌و مردم عادي شد بسيار تاسف بار و ناگوار بود.

اين پيام مي‌افزايد: اينجانب بارها تاکيد کرده‌ام و اکنون نيز تاکيد مي‌کنم که ايجاد هرگونه ناامني در کشور و استان از سوي هر فرد و گروهي که باشد هرگز به نفع مردم منطقه نيست بلکه دشمنان ملت و فرصت طلباني که دنبال سوء استفاده هستند را به خواسته‌هايشان مي‌رساند.

مولوي اسماعيل زهي در اين پيام ضمن محکوم کردن اين اقدام تروريستي، براي شهدا علو درجات و براي مصدومان شفاي عاجل از بارگاه الهي درخواست کرده است.

ابراز همدردي سفير انگليس

  • سفير انگليس با خانواده قربانيان حمله تروريستي چابهار ابراز همدردي کرد.

به گزارش ايسنا، سفير انگليس در تهران با ‏ابراز همدردي با مصيبت ديدگان حمله تروريستي چابهار در صفحه توييتر خود نوشت: هيچ وقت هيچ توجيهي براي تروريست نيست.

اطلاعيه وزارت خارجه افغانستان در محکوميت حمله تروريستي چابهار

وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي‌افغانستان، حمله تروريستي در شهر چابهارِ جمهوري اسلامي‌ايران را به شديدترين نحوِ ممکن محکوم کرد.

به گزارش ايسنا، در اين اطلاعيه آمده است:

«افغانستان که به خاطر مبارزه با هراس افکني، قرباني‌هاي زيادي را متحمل شده، باور دارد که تروريسم غير قابل تفکيک، و دشمن مشترک جامعه بشري است.

دولت جمهوري اسلامي‌افغانستان با اظهار همدردي و تسليت به مردم و دولت کشور دوست، جمهوري اسلامي‌ايران به خاطر جان باختن و زخم برداشتن ده‌ها تن از شهروندان اين کشور، بار ديگر بر ضرورت همبستگي و همکاري نزديکتر کشورها در مبارزه با اين دشمن مشترک تأکيد مي‌ورزد.» لازم به ذکر است خودروي وانت تويوتا حامل مواد منفجره ساعت 9:55 دقيقه ديروز قصد ورود به مقر ستاد انتظامي‌شهرستان چابهار را داشت که با مقاومت ماموران انتظامي‌روبه رو شد و عامل انتحاري، اين خودرو را مقابل درب ورودي اين ستاد منفجر کرد.

در اين حادثه تروريستي 43 نفر زخمي‌و 2 نفر شهيد شدند. 10 نفر از حادثه ديدگان از کادر نيروي انتظامي‌و بقيه شهروندان عادي بودند که در حوالي در حال تردد و مشغول فعاليت روزمره بودند.

برخي شبکه‌هاي اجتماعي نوشته اند: گروهکي تحت عنوان «انصارالفرقان» مسئوليت اين انفجار را برعهده گرفته است.

خطيب نماز جمعه تهران:

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به کاهش قيمت دلار گفت: حالا که دلار ارزان شده، چرا کالاها را ارزان نمي‌کنيد؟

به گزارش ايسنا، آيت الله موحدي کرماني در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه تهران، با اشاره به واقعه تاريخي ۱۶ آذر و شهادت دانشجويان اظهار کرد: آمريکا در جنايات پهلوي سهيم است. بعد از انقلاب از هيچ تلاشي براي مقابله با جمهوري اسلامي‌کوتاهي نکرده است، از حمايت صدام تا تحريم‌هاي امروز. اما آمريکا رکورد دار شکست مقابل مردم ايران اسلامي‌است. ان‌شاءالله در توطئه‌هاي اخير خود هم شکست خواهد خورد و همان طور که مقام معظم رهبري فرمود، آمريکا رو به زوال و نيستي است.

وي ادامه داد: امروز دانشگاهيان ما پرچمدار مبارزه با ظلم و ستم آمريکايي‌ها هستند. ظلم ستيزي و مبارزه با آمريکا جزو لاينفک جنبش دانشجويي است. موحدي کرماني با بيان اينکه "مسئله يمن، مسئله آزمون حقوق بشر جهاني است" گفت: کشتار مردم يمن توسط آل سعود، صهيونيست و آمريکا نشان داد ادعاي حقوق بشر آن‌ها چيزي جز دروغ نيست. تخريب تمامي‌زير ساخت‌هاي اقتصادي، تخريب مراکز درماني، بمباران منازل مسکوني، کشتار مردم بيگناه خصوصا زنان و کودکان پاسخ مدعيان دروغگويان غربي به مردم يمن است.

وي ادامه داد: کودکان يمن در اثر گرسنگي مي‌ميرند، صحنه‌هايي که ديدن آن قلب انسان را به درد مي‌آورد و هرکسي که بويي از انسانيت برده باشد نمي‌تواند اين صحنه‌ها را تحمل کند. اين در حالي است که آمريکا ايران را به ارسال موشک به يمن متهم مي‌کند. جلادها اين ملت را آنچنان محاصره کرديد که نمي‌توان به آن‌ها کمک رساند و از گرسنگي جان مي‌دهند.

خطيب نماز جمعه تهران در ادامه خاطرنشان کرد: دستگاه ديپلماسي بايد نقش فعال تري در مورد موضوع يمن ايفا کند و ضمن محکوميت شرايط کنوني وضعيت آنان را از مجامع بين‌المللي پيگيري کنند.

وي ادامه داد: صدا و سيما و جامعه بين المللي شرايط يمن را به تصوير کشيده و جامعه جهاني را بيش از پيش با شرايط اين مردم مظلوم آشنا کنند. گروه‌ها، تشکل‌ها و احزاب هر طور که مي‌توانند بايد در اين حوزه نقش ايفا کنند.

موحدي کرماني همچنين با تسليت سالگرد شهادت آيت الله مدرس از نقش مؤثر او در تاريخ ياد کرد.

وي با اشاره به تقديم بودجه سال ۹۸ توسط دولت به مجلس نيز گفت: خواهش من اين است که با همدلي و هماهنگي توطئه دشمن را خنثي کنيد. معناي اين حرف اين است که همه تلاش ما در رابطه با حفظ و افزايش اشتغال، رونق کسب و کار و توليد و همچنين افزايش صادرات معطوف شود. اين موضوعات رويکرد اصلي بودجه سال ۹۸ باشد .

امام جمعه تهران افزود: سه قوه و مسئولين نسبت به کاهش هزينه‌هاي جاري اقدام کنند. ريخت و پاش‌ها اجلاس‌ها، پذيرايي‌ها که در شرايط کنوني کشور هيچ ضرورتي ندارد را جلوگيري کنند. اين روند رو به افزايش هزينه‌هاي جاري بايد متوقف شود.

وي تصريح کرد: تقاضاي من اين است که افزايش حقوق‌ها با عدل و انصاف صورت گيرد. پيشنهاد مي‌کنم دولت يک مبلغ مشخص را به همه اضافه کند. من به اين امر اصرار دارم و حاضرم با آقايان هرجا بخواهند بنشينم بحث کنم و ثابت کنم عدالت اين است نه آن افزايش ۲۰ درصدي. خوشبختانه دولت، دولت تدبير است. در اين افرايش اقشار کم درآمد در اولويت باشند.

خطيب نماز جمعه تهران خطاب به نمايندگان مجلس گفت: پروژه‌هاي جديد را تصويب نکنيد، اگر بودجه‌اي هست را به طرح‌هاي نيمه تمام اختصاص دهيد که در رونق اقتصاد و اشتغال مؤثرتر است. در تصويب بودجه هم منافع عمومي، رضايت و رفاه عامه مردم را در نظر بگيرند.

وي افزود: مدتي است بانک مرکزي به تصويب ارز پرداخته و جاي تقدير است. اما از سوي ديگر مدتي است قيمت‌هايي که با افزايش قيمت دلار افزايش يافت، با کاهش قيمت دلار ارزان نشد. حالا که دلار ارزان شده، چرا کالاها را ارزان نمي‌کنيد؟ طبقه مستضعف براي اداره زندگيشان ناتوان هستند. دولت محترم همان طور که بازار ارز را کنترل کرد قيمت‌ها را هم بايد کنترل کنند. اصناف هم دولت را بايد ياري کنند.

موحدي کرماني در خطبه‌هاي عبادي اين هفته نماز جمعه تهران گفت: خدا شرط کرده مستضعفين در مقابل مستکبرين قرار بگيرند، نقشه‌هاي آنان را نقش برآب کنند. شرط پيروزي مستضعفين همين است که در ميدان قرار بگيرند.

وي ادامه داد: حق ماندني است اما مثل باطل همانند ريشه گياهي است که بچه‌اي با فشار دستش مي‌تپاند از خاک بکند و دور بياندازد. خدا وعده ياري داده اما زماني اتفاق مي‌افتد که مستضعفين طرف حق باشند. من خواهش مي‌کنم مسئولين توجه کنند خداوند گفتند ما نعمت و قدرت را به مردم داده‌ايم که از آن به نفع مظلومين و محرومين استفاده کنند.

امام جمعه تهران سپس گفت: خداوند گفته‌است، اگر به مظلومين رسيدند قدرت دست آنان مي‌ماند، اگر نرسيدند قدرت و ثروت را مي‌گيريم و به کس ديگري مي‌دهيم.

وي ادامه داد: ملت ايران چنين کردند که عزيز شدند؛ ما مظلوم و مستضعف بوديم. زير سلطه آمريکا و شاه بوديم؛ ملت ايران مقابل استکبار ايستاد و فرياد مرگ بر شاه و مرگ بر آمريکا بلند شد. موحدي کرماني همچنين گفت: مردم ايران تشنه عدل شدند تا آقا شدند؛ دنيا هم تشنه عدل و کسي مي‌شود که از جانب خدا ماموريت دارد دنيا را سراسر عدل کند.

وي سپس به تبيين جايگاه ولايت فقيه در زمان غيبت امام زمان (عج) پرداخت و گفت: اگر امام زمان امروز بود جامعه را بر محور اسلام اداره مي‌کرد؛ ولي فقيه نيز امروز چنين مي‌کند. سران سه قوه، مسئولين و سياست‌هاي کلان کشور بايد بر همين اساس باشد.

معاون اول قوه قضاييه خبر داد؛
معاون اول قوه قضاييه با اعلام خبر ابلاغ آيين‌نامه مربوط به دادگاه‌هاي ويژه اقتصادي، گفت: مواعدي که براي ابلاغ، اعتراض و تجديد نظر خواهي وجود دارد در اين آييننامه کاهش يافته است.

به گزارش ايسنا، حجت الاسلام و المسلمين محسني اژه‌اي، در نشست دادستان‌ها با موضوع بررسي مشکلات و چالش‌ها در رسيدگي به پرونده‌هاي جرايم اقتصادي که در دادستاني کل کشور برگزار شد، با توجه به موضوع نشست و مسائل مطروحه اظهار کرد: ان‌شاءالله همه ما تکليف مدار و وظيفه مدار باشيم و لازمه عمل به تکليف چند چيز است: اول اينکه از هدف غفلت پيدا نکنيم و دوم مسير و موانع احتمالي و قطعي آن را شناسايي کنيم و سوم ابزار و لوازمي‌که براي رسيدن به هدف نياز است را فراهم کنيم. در واقع ما زماني به تکليفمان عمل کرده ايم که به همه مقدمات توجه لازم را داشته باشيم.

معاون اول قوه قضاييه با تاکيد بر اينکه هدف دشمن تغيير نکرده، گفت: رژيم غاصب صهيونيستي، آمريکا و نظام سلطه از اول به دنبال براندازي نظام بودند. در طول سنوات گذشته تصور نمي‌کردند که نظام جمهوري اسلامي‌ايران بتواند پابرجا و قدرتمند بماند و نه تنها در معادلات منطقه بلکه در معادلات جهان اثرگذار باشد؛ بنابراين هدف دشمن تغييري نکرده است و صرفا در راهبردها و تاکتيک‌ها تفاوت ايجاد شده است.

سخنگوي دستگاه قضا افزود: دشمن متوجه شد با گذشت ۴ دهه از انقلاب کشورمان روز به روز قدرتمندتر شده و دورنماي بسيار روشني را براي خود پيش‌بيني کرده است. امروز دشمن و به طور مشخص اسرائيل با توجه به نگاهي که به جمهوري اسلامي‌ايران دارد موجوديت خود را در خطر مي‌بيند و شواهد آن را مشاهده مي‌کند که زوالش در همين سال‌ها اتفاق مي‌افتد.

وي خاطر نشان کرد: دشمن امروز براي مقابله با جمهوري اسلامي‌ايران از همه توان و امکان خود استفاده مي‌کند و با تجربه‌اي که از شکست‌هاي گذشته داشته يکي از راهبردهايش را بر اين محور قرار داده که بايد هر طور شده مردم را عليه نظام بشوراند؛ چرا که در غير اين صورت فعاليت‌هاي نظامي، اقتصادي و تبليغاتي‌اش به تنهايي کارساز نيست. بنابر اين امروز شاهديم که يک عمليات رواني و فشار بسيار سنگين عليه کشورمان انجام مي‌شود.

محسني اژه‌اي گفت: همه مسئولان مي‌گويند امروز در يک جنگ اقتصادي هستيم. در زمان جنگ نمي‌شود با يک شرايط عادي حرکت کرد و اين زمان الزامات، مقررات، ابزار و امکانات و اقدامات ايجابي و سلبي خود را مي‌طلبد و بر اساس اين شرايط، دولت، مجلس و قوه قضاييه بايد اقداماتي ويژه انجام دهند. در واقع در شرايط فعلي بايد مجاهدت‌ها، تلاش‌ها و اقدامات فوق العاده انجام شود و اگر نياز به قانون و مقرره ويژه است، اين کار صورت گيرد.

معاون اول قوه قضاييه ادامه داد: طبيعي است با ساز و کار موجود در مجلس بسياري از کارها به سرعتي که بايد انجام شود، انجام نمي‌شود، امروز روي فروش نفت، توليد و دسترسي ما به پول فشار وجود دارد. اگر دولت بخواهد لوايحي را تنظيم و به صورت عادي و يا حتي دوفوريتي به مجلس ببرد، باز هم ممکن است زمانبر باشد؛ لذا سران قوا و کارشناسان با مقام معظم رهبري در اين زمينه صحبت کرده‌اند که در موارد ضروري، از اختيارات رهبري استفاده شود.