مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران با اشاره به تحریم‌ها تصريح کرد؛
گروه بانک و بيمه: دکتر مرتضي اکبري مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران اذعان داشت: فعاليت ديگر بانک‌ها خدمات بانکي مانند اعتبار اسنادي، ضمانت‌نامه، انتقال پول و... است.

از زماني كه شبكه بانكي كشور تحريم شد، اين بخش نيز به‌شدت دچار ركود شد و درآمد خدماتي بانك‌ها نيز به‌شدت كاهش يافت.دکتر مرتضي اکبري مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران بيان داشت: بسياري از اين بنگاه‌ها پيش از اين نيز در مالكيت بانك‌ها بوده است. در مقاطعي به دلايل مختلف بانك‌ها ناچار شدند به اين سمت بروند.وي افزود: فعاليت‌هاي بانکي به دلايل مختلف سودآور نيست. براي مثال دولت خيلي از تسهيلات را به بانک‌ها تحميل مي‌کند. ممکن است اين تسهيلات روي كاغذ براي بانك‌ها سودآور باشد اما در نتيجه نهايي، هيچ گاه به بازپرداخت نمي‌رسد كه براي بانك‌ها سودي در پي داشته باشد.اکبري ادامه داد: اين يکي از دلايلي است که بانک‌ها را ناچار مي‌كند به كارهاي سرمايه‌گذاري روي آورند. زيرا تسهيلاتي كه به بانك‌ها تكليف مي‌شود، آن‌ها را با زيان مواجه مي‌كند و بانك‌ها براي جبران آن ناچار مي‌شوند كارهاي اقتصادي انجام دهند.مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران تصريح کرد: علت ديگر، تعيين دستوري نرخ سود تسهيلات است. در طول سال‌هاي مختلف هم از جهت سپرده و هم تسهيلات براي بانک‌ها تعيين تکليف شده است. يعني خود بانك هيچ‌گاه نتوانسته از نظر اقتصادي Cost Benefit کند (سود و هزينه خود را محاسبه کند) تا بتواند نرخ سپرده و تسهيلات را تعيين نمايد. سيستم بانکي کشور ما نيز هيچ گاه در مصارف و تخصيص رقابتي نبوده است؛ و فقط در جذب منابع و تجهيز به رقابت پرداخته‌اند. در كدام صنعت شما سراغ داريد كه شركت‌ها در خريد مواد اوليه به قيمت بالاتر رقابت كنند؟ بلكه آنچه اتفاق مي‌افتد رقابت در فروش محصول به قيمت پايين‌تر است. اين در حالي است كه درباره بانك‌ها برعكس عمل مي‌شود.وي اضافه کرد: آن‌ها در تخصيص، رقابتي ندارند بلکه در تجهيز رقابت مي‌کنند، به همين علت بانک‌ها در تعيين دستوري نرخ سود سپرده و تسهيلات همواره ضرر كرده‌اند. يعني قيمت تمام شده پول با آنچه كه تسهيلات مي‌دهند، قطعاً متفاوت است و باعث زيان شده است.دکتر اکبري تشريح کرد: اکنون وضعيت به‌گونه‌اي است كه بانك‌ها حتي براي جبران كسري نقدينگي و رقابت در نگهداري سپرده‌ها، به حساب‌هاي جاري نيز سود مي‌دهند و عملاً قيمت تمام شده پول افزايش يافته است.وي تصريح کرد: نرخ سود سپرده‌ها روي کاغذ ۱۵ درصد است. در حالي که بانك مجبور است ۱۰ درصد سپرده قانوني و پنج درصد نيز مانده جبراني نگه‌داري كند. اگر هزينه‌هاي بانك‌ها را نيز به حساب نياوريم، هم‌اكنون حداكثر ۸۵ درصد پول در اختيارشان است، يعني قيمت تمام شده پول براي بانك‌ها حدود ۱۸ درصد است.وي افزود: در بحث انتقال پول نيز بانکداري الکترونيک جايگزين شده که در نهايت به ضرر بانك‌ها بوده است. كارمزد خدمات اين بخش اصلاً به بانك‌ها تعلق پيدا نمي‌كند، بلكه به شركت‌هاي PSP، شتاب و... مي‌رسد. بانک‌ها در بخش بانکداري الکترونيک زيان‌ده هستند.وي ادامه داد: انتظار مي‌رفت که بانک‌ها در اين قسمت از عمليات خود سود دريافت کنند، اما اينجا نيز از دست رفته است. بايد براي بانك مطلوبيت داشته باشد كه كارهايش به‌صورت الكترونيكي انجام شود؛ اما بانك‌هاي ما دچار يك ساختار سنتي هستند، يعني بر خلاف پيشرفت بانكداري الكترونيك، هزينه‌هاي سنتي آن‌ها كم نشده است. براي مثال تعداد كاركنان بانك كاهش نيافته، ساختمان‌هاي بانك همچنان پابرجاست و

"جهش" بيمه سامان

باحضور معاون اول رئيس جمهور رونمايي شد

در حضور معاون اول رييس جمهور، وزير امور اقتصادي و دارايي، رييس کل بيمه مرکزي و حاضران در بيست و پنجمين همايش ملي بيمه و توسعه، اپليکيشن «جهش» بيمه سامان رونمايي شد. به گزارش روابط عمومي‌شرکت بيمه سامان، اين اپليکيشن که بستري براي ارائه خدمات به نمايندگان فروش بيمه است، در قالب شرکت سرمايه گذاري سرآمد فعاليت مي‌کند. "جهش" يک اينشورتک در پلتفرم ديجيتال است که به مديريت يکپارچه فروش بيمه کمک مي‌کند. فرايند جذب و آموزش نماينده، صدور بيمه نامه، ارزيابي ريسک، کاربرد مکانيزم‌هاي انگيزشي، وصول حق بيمه، محاسبه و پرداخت کارمزد بيمه نامه در لحظه، ارسال بيمه نامه و ضمايم آن، فرآيند استعلام بيمه نامه و ارايه گزارشات مورد نياز از جمله امکانات اين اپليکيشن است.

شرکت بيمه ايران موفق به کاهش ضريب خسارت از 75 درصد به 60 درصد

محسن پورکياني مدير عامل بيمه ايران بر اطلاع‌رساني به‌موقع در پيشگيري از وقوع بحران‌ها در حوزه‌هاي اقتصادي و بويژه در بيمه‌ها تاکيد کرد و با اشاره به برخي موفقيت‌هاي شاخص اين شرکت گفت: در شرکت سهامي‌بيمه ايران موفق شديم ضريب خسارت را از ۷۵ درصد به ۶۰ درصد کاهش دهيم.پورکياني با بيان اينکه يکي از وظايف صنعت بيمه، سرمايه گذاري است، گفت: در ساير شاخص‌ها نيز علاوه بر کاهش ۲۸ درصدي بدهي‌ها، شاهد افزايش سهم بيمه ايران در رشته‌هاي مختلفي بوديم که اين موفقيت‌ها نتيجه همدلي ميان کارکنان و مديريت و همچنين اقبال عمومي‌نسبت به اين شرکت است.وي در بخش ديگري از سخنان خود يکي ديگر از وظايف شرکتهاي بيمه را تقسيم ريسک عنوان کرد و گفت: نمونه بارز اين اقدام، پرداخت خسارت ۹۴ ميليون يورويي به پتروشيمي‌بوعلي است که با تقسيم ريسک توانستيم بار مالي آنرا با ساير شرکتهاي بيمه توزيع کنيم.

عمليات تروريستي چابهار منجر به زخمي‌شدن سه کارمند بيمه دانا شد

عمليات تروريستي صبح امروز در بندر چابهار متاسفانه منجر به مجروح شدن سه تن از کارکنان شرکت بيمه دانا در اين شهر شد.به گزارش روابط عمومي‌بيمه دانا، بر اثر انفجار مقر نيروي انتظامي‌چابهار، تعدادي از هموطنانمان شهيد و مجروح شدند که طبق گزارش‌هاي دريافتي، در بين مجروحان اين حادثه، سه تن از کارکنان بيمه دانا ديده مي‌شوند.دکتر ابراهيم کاردگر نايب رئيس هيأت مديره و مديرعامل و سيد اصغر دفين مدير حراست اين شرکت، ضمن محکوم کردن اين حادثه تروريستي و ابراز همدردي با خانواده‌هاي جانباختگان، خواستار شناسايي و برخورد قاطع مسوولان ذيربط با عوامل اين حادثه تروريستي شدند.دکتر کاردگر مديرعامل بيمه دانا بلافاصله پس از دريافت خبر مجروحيت سه تن از همکاران اين شرکت در چابهار، از مديران ارشد شرکت به ويژه در حوزه درمان خواست براي مداواي مجروحان همه نوع مساعدت لازم اعمال کرده و به صورت ويژه همکاران آسيب ديده را به مراکز درماني تهران اعزام و نسبت به درمان آنها اقدام کنند.

طي سفر رياست جمهوري و هيأت دولت به استان سمنان و نشست مشترک با فعالان اقتصادي در جلسه توسعه و مديريت استان، حجت اله مهديان مديرعامل بانک توسعه تعاون ضمن حضور در نشست فوق، تفاهم نامه‌اي را با استاندار سمنان منعقد کرد، در تفاهم نامه مزبور مقرر گرديد بانک توسعه تعاون نسبت به پذيرش طرح‌هايي که داراي توجيه فني، مالي و اقتصادي در استان مي‌باشند از محل اعتبارات واگذار شده توسط صندوق توسعه ملي تسهيلات اعتباري پرداخت نمايد ، شايان ذکر است که در اين سفر رياست هيات مديره و مدير عامل بانک توسعه تعاون از شعبه مرکزي اين بانک در استان سمنان بازديد بعمل آورد.مهديان در اين بازديد ضمن تأکيد بر ضرورت درک صحيح از نيازهاي متقاضيان و خدمات‌رساني با رويکرد بر تسريع و دقت براي توسعه فعاليت و کمک به ايجاد اشتغال و حفظ اشتغال موجود و افزايش سطح خدمات و توليدات تشکل‌هاي تعاوني گفت: انتظار بر اين است مجموعه همکاران اين استان به ويژه شعبه مرکزي در شنيدن صداي مشتريان و تبديل صداي مشتريان به خدمت ، نهايت سعي و تلاش را از خود بروز دهند.ذکر اين نکته ضروري است در حال حاضر استان سمنان داراي 7 شعبه مي‌باشد که شعب مذکور طي سال جاري مبلغي بالغ بر 900 ميليارد ريال تسهيلات به متقاضيان بخش تعاون پرداخت کرده است و در همين راستا ميزان تسهيلات پرداختي به طرح‌هاي ملي اشتغال روستايي و عشايري در استان سمنان مبلغي بالغ بر 270 ميليارد ريال بوده که با پرداخت اين مبلغ به ميزان بالاتر از 100% برنامه ابلاغي محقق شده است.

مديرعامل بانک ملي ايران با بيان اين که افزايش سطح علم و دانش منابع انساني، راز موفقيت سازمان، جامعه و کشور است، گفت: خوشبختانه امروز سطح دانش جامعه ما آن قدر بالاست که حتي دشمنان هم به آن اعتراف کرده اند.به گزارش روابط عمومي‌بانک ملي ايران، دکتر محمد رضا حسين زاده در مراسم گراميداشت روز دانشجو که در محل بانک و با حضور جمعي از دانشجويان دوره دکترا به نمايندگي از کارکنان دانشجو برگزار شد، افزود: سال‌ها پيش اين نگاه وجود داشت که کارمند نبايد همزمان با کار تحصيل کند، اما اين نگاه امروز منسوخ شده و دانش افزايي به جزئي از کار تبديل شده است.وي با اشاره به اين که امروز بيش از چهار هزار نفر از کارکنان بانک ملي ايران در مقاطع مختلف دانشجو هستند، ادامه داد: سازماني که منابع انساني مسلح به دانش روز نداشته باشد، به سرعت فرسوده خواهد شد.حسين زاده به لزوم کسب دانش روز و استفاده از آن در عمليات روزمره کاري و نيز تدوين استراتژي بلند مدت اشاره و خاطرنشان کرد: برگزاري مراسم گراميداشت روز دانشجو در بانک، اين پيام را به همه کارکنان و مديران مي‌دهد که راه توسعه سازمان از مسير کسب علم و دانش مي‌گذرد.وي با بيان اين که امروز شاخه‌هاي علم بسيار گسترده و وجوه آن در زندگي انسان بيش از پيش نمايان شده است، افزود: زيرساخت پيشرفت هر کشوري، دانش افراد آن است و طبيعي است که کارکنان سازمان‌ها به عنوان اعضاي پيشرو در اين زمينه بايد شناخته شوند.حسين زاده همچنين از همه مديران بانک خواست نسبت به کارکنان دانشجو، حداکثر مساعدت را داشته باشند تا بانک بتواند در بلند مدت از توانايي اين افراد به خوبي استفاده کند.

قاسم شيركوند مدير شعب شرق استان تهران به همراه جمعي از کارکنان به مناسبت روز جهاني معلولين با مدير عامل بنياد خيريه معلولين ايرانيان ديدار و گفتگو کردند.به گزارش روابط عمومي‌موسسه اعتباري کوثر؛ وي ضمن تشكر از اقدامات و فعاليت‌هاي اين بنياد در راستاي اشتغال زايي و خدمت‌رساني به معلولان گفت: کساني كه در کار خدمات‌رساني به معلولين فعاليت مي‌نمايند افرادي جهادگرند كه هدفشان کسب رضايت الهي است.وي با اشاره به اهميت و جايگاه ويژه خدمت‌رساني به معلولان اظهار داشت: تلاش براي رفع مشکلات روزمره معلولان سبب التيام درد ، رنج و کاستي‌ها و حضور پر رنگ آنها در جامعه مي‌گردد.ناهيد کلوشاني مدير عامل بنياد خيريه معلولين فاطمه زهرا (س) ايرانيان گفت: اين بنياد به منظور ارائه خدمات بخشي از معلولين کشور و حمايت مادي و معنوي از آنان در زمينه‌هاي درماني، توانبخشي، اشتغال، تحصيلات، خدمات رفاهي و غيره در حال فعاليت مي‌باشد.کلوشاني گفت: با حمايت‌هاي موسسه اعتباري کوثر براي تمامي‌افراد تحت پوشش اين بنياد کارت هواداري صادر گرديده است که اعضاء از مزاياي يک کارت بانکي بهره مند مي‌شوند.

در راستاي ايفاي نقش در حوزه مسئوليت‌هاي اجتماعي ، سامانه خدمات بانکي روشندلان شعب منتخب بانک دي هم زمان با گراميداشت هفته معلولان در شعبه طالقاني اين بانک افتتاح شد.به گزارش اداره روابط عمومي‌و تبليغات بانک دي؛مراسم افتتاح سامانه خدمات بانکي روشندلان با حضور علي فتحعلي، عضو هيئت مديره ، آذر محصصي، مديرکل طرح و توسعه، ناصر شريعتي، مديرکل امور شعب و بازاريابي بانک دي، منصور شادکام، قائم مقام انجمن نابينايان ايران و سعيد صادق پور وجدي، مديرعامل شرکت دانش بنيان پکتوس در شعبه طالقاني اين بانک برگزار شد.علي فتحعلي عضو هيئت مديره بانک دي با اشاره به نقش تاثير‌گذارتکنولوژي در تسهيل انجام امور معلولان از خدمات ارزشمند شرکت دانش بنيان پکتوس جهت طراحي و توسعه اين سامانه، قدرداني کرد و افزود: بانک دي در راستاي ايفاي نقش در حوزه مسئوليت‌هاي اجتماعي خود بدون در نظر گرفتن منافع مادي ، آمادگي ارائه هرگونه خدمتي را به روشندلان جامعه دارد و اميد است که با توسعه اين سامانه، امکان استفاده از خدمات بانکي غيرحضوري را نيز براي اين قشر از جامعه ايجاد کند.

مشتريان بانک صادرات ايران مي‌توانند با اتصال سپهر کارت خود به کارت سوخت وسيله نقليه، از ميلياردها ريال جوايز ارزنده باشگاه مشتريان اين بانک به قيد قرعه بهره‌مند شوند.به گزارش روابط‌عمومي‌بانک صادرات ايران، مشترياني که کارت بانکي اين بانک را به عنوان کارت سوخت خود تعيين کنند، ضمن ثبت ‌نام در باشگاه مشتريان اين بانک از چهار فقره کمک هزينه ٣٠٠ ميليون ريالي خريد خودروي سواري ايراني و ١٤٠ فقره جايزه نقدي پنج ميليون ريالي به قيد قرعه برخوردار خواهند شد.بنا براين گزارش، در طرح اتصال کارت‌هاي بانکي به کارت‌سوخت، امکان انتخاب بيش از ٢٧ ميليون سپهر کارت بانک صادرات ايران در درگاه ملي خدمات دولت همراه فراهم شده که اين موضوع، تعدد نگه‌داري کارت‌ها را کاهش داده و پرداخت وجه‌سوخت را تسهيل کرده است.بانک صادرات ايران جايگاه ويژه‌اي در سرويس‌دهي به مشتريان براي اجراي طرح‌ها و پروژه‌هاي ملي داشته به‌نحوي که در حال حاضر چهار ميليون خانوار يارانه خود را از طريق حساب‌هاي اين بانک دريافت مي‌کنند و بخش عمده‌اي از مردم کشور نيز سود سهام عدالت خود را نيز از اين طريق وصول مي‌کنند.

تجارت-استان مرکزي:رئيس اتاق اصناف مرکز استان مرکزي گفت: در شرايط فعلي اقتصاد کشور که شاهد تحريم‌هاي بيگانگان هستيم، بايد بپذيريم جنگ هنوز تمام نشده و در اين جنگ اقتصادي دشمن، بهترين کار وحدت است.جمشيد زند رئيس اتاق اصناف مرکز استان مرکزي در سومين همايش اتحاديه صنف خواروبار و لبنيات شهرستان اراک که به مناسبت هفته وحدت برگزار شد ضمن خيرمقدم و تبريک به مناسبت فرارسيدن هفته وحدت و هفته بسيج گفت: اصناف بهعنوان بازوان اصلي انقلاب اسلامي‌است که همواره در عرصههاي مختلف در کنار مردم و دولت بودهاند.زند اظهار کرد: در شرايط فعلي اقتصاد کشور که شاهد تحريمهاي بيگانگان هستيم، بايد بپذيريم جنگ هنوز تمام نشده و در اين جنگ اقتصادي دشمن، بهترين کار وحدت است. وي با اشاره به آخرين وضعيت واحدهاي صنفي در استان مرکزي بيان کرد: در استان ۵۲ هزار و ۵۰۰ واحد صنفي فعاليت دارنده از اين تعداد ۲۳ هزار و ۶۳۸ واحد صنفي در اراک فعال است.

تجارت-استان ايلام:حجت‌الاسلام مرتضي عزيزي، بابيان اينکه از ابتداي سال جاري تاکنون حدود ۳۱ وقف در سطح استان ايلام انجام‌شده است، ابراز کرد: از اين ميزان ۹ موقوفه، وقف منفعتي بوده است که ۴ وقف توسط بانوان خير ايلامي‌صورت گرفته است. وي افزود: وقف‌هاي منفعتي به آن دسته از وقف‌هاي گفته مي‌شود که داراي درآمد بوده و درآمد اين موقوفات صرف امور خير و عام‌المنفعه با توجه به نيت خير مي‌شود که بايد تلاش کرد اين فرهنگ در سطح جامعه تبيين شود.مديرکل اوقاف و امور خيريه استان ايلام در ادامه از وقف يک واحد مسکوني آپارتماني توسط يک بانوي خير ايلامي‌خبر داد.وي اظهار کرد: اين واحد آپارتماني به متراژ ۸۰ متر مربع واقع در بلوار شهيد بهشتي شهر ايلام توسط يک بانوي خير ايلامي‌وقف‌شده است.به گفته عزيزي ارزش اين واحد آپارتماني حدود ۱۲۰ ميليون تومان برآورد شده است.

تفاهم نامه همکاري اداره زندانها

و منابع طبيعي خوزستان منعقد شد

تجارت-استان خوزستان:در راستاي اين تفاهم نامه کلاس‌هاي عملي جهت تکثير و توليد گو نه‌هاي کهور و کنار براي مدد جويان برگزار شد. بر اساس اين گزارش محمد علي کلي ريئس اداره آموزش و ترو يج منابع طبيعي و آبخيزداري خوزستان در اين باره گفت: يک دوره آموزش نحوه تکثير و توليد جهت آموزش 1700 نفر از مدد جويان اداره زندان‌ها برگزار شد که تا کنون 170 نفر در کار عملياتي، 1000 اصله نهال را توليد نمودند که عمليات نهال‌هاي توليد شده در محوطه زندان مرکزي شروع گرديد و آکثر نهال‌ها به صورت جوانه رشد نمودند وي همچنين افزود:پيش‌بيني مي‌شود با آبياري مداوم، تمام گلدانها سبز خواهند شد و اين نهال‌ها سبز شده جهت استفاده در عرصه‌هاو کانون‌هاي بحراني فرسايش بادي جهت ايجاد پو شش گياهي مورد استفاده قرار خواهد گرفت.به گزارش روابط عمومي‌اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري خوزستان بر اساس اين تفاهم نامه بعد از اتمام دوره آموزشي توليد نهال به 200 نفر از مدد جويان زندان مرکزي گواهي آموزشي اعطا شد لازم به ذکر است از همکاري و پيگيري اداره زندان‌ها و همچنين اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان اهواز و انجمن توليد کنندگان نهال در خوزستان تقدير و تشکر بعمل آمد.

بررسي فرآيند تأمين سوخت واحدهاي

توليدي و صنعتي فاقدگاز در ايلام

تجارت-استان ايلام:به منظور بحث و تبادل نظر در خصوص ممنوعيت تخصيص سوخت مايع به مصرف کنندگان و خانوارهاي مستقر در مناطق گاز‌رساني شده, نشست هم انديشي شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه ايلام با شرکت گاز , اداره کل صنعت, معدن و تجارت, اداره کل جهادکشاورزي و شرکت شهرک‌هاي صنعتي استان, برگزار شد .به گزارش روابط عمومي‌شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه ايلام, پرويز ايدون با اعلام خبر فوق, اظهار داشت: بايستي در کنترل وضعيت دسترسي مصرف کنندگان سوخت مايع به گاز طبيعي, دقت نظر بيشتري شود.معاون منطقه با اشاره به اطلاعيه اخير وزارت نفت مبني بر لزوم کاهش هزينه‌هاي پالايش فرآورده‌هاي نفتي و بهينه سازي مصرف سوخت, افزود: مصرف کنندگاني که در محدوده شبکه گاز طبيعي هستند و تاکنون هيچ اقدامي‌براي گاز کشي نکرده اند, از اين به بعد سوخت مايع را با نرخ فوب خليج فارس, دريافت مي‌کنند.ايدون, بررسي و شناسايي ليست واحدهاي توليدي, صنعتي و مرغداري‌ها را که امکان گاز‌رساني به آنها مقدور است, خواستار شد و اذعان داشت: براي تعيين مهلت زماني استفاده از سوخت مايع در استعلام‌هاي شرکت گاز استان مطابق با سامانه تجارت آسان و متناسب با موقعيت مکاني مصرف کنندگان و برنامه ريزي براي گاز کشي آنها, هماهنگي لازم صورت پذيرد.

تجارت-جزيره قشم:رييس هيات مديره و مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: تا پايان امسال نخستين هتل پنج ستاره قشم با بهترين تجهيزات و شرايط مناسب به بهره برداري مي‌رسد و پيش‌بيني مي‌شود اين روند در سال‌هاي آينده هم ادامه داشته باشد.به گزارش روابط عمومي‌سازمان منطقه آزاد قشم، حميدرضا مومني در پايان هفدهمين نشست معاونان و مديران فرهنگي، اجتماعي و گردشگري سازمان‌هاي مناطق آزاد کشور که در سالن مرکز بين المللي رشد قشم برگزار شد، اعلام کرد: براي موفقيت مناطق آزاد جديد کشور و دستيابي به اهداف مهم آن، راهي جز ايجاد زيرساخت‌هاي مورد نياز براي توسعه در بخش‌هاي مختلف صنعتي، فرهنگي، گردشگري، اقتصادي و خدماتي در اين مناطق نداريم.به گفته وي، يکي از مشکلات اساسي مناطق آزاد هفتگانه کشور با گذشت بيش از دو دهه از تاسيس آنها، نبود زيرساخت‌ها، پيش از اعلام تاسيس منطقه آزاد، در هر يک از اين مناطق مي‌باشد.مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اعلام اينکه شرايط مناطق آزاد کشور به شدت با يکديگر تفاوت دارند، افزود: وجود 67 روستا در منطقه آزاد قشم و اهميت رسيدگي به تمام آنها يکي از موضوعاتي است که هيچ يک از شش منطقه آزاد ديگر درگير آن نيستند.وي گفت: درصورتي که دولت و مجلس در زمان تاسيس مناطق آزاد به مشکلات پيش روي امروز اين مناطق توجه مي‌کردند، شرايط کنوني اين مناطق مي‌توانست فرصتي براي کمک به اقتصاد کلان کشور باشد.مومني با اشاره به اينکه در قشم فعاليت‌هاي مختلف صنعتي اعم از شيلات، نفت، گاز، انرژي، فولاد و صنايع کوچک و بزرگ ديگر در جريان است، افزود: ايجاد معاونت صنعت در سازمان منطقه آزاد قشم با هدف ارائه شايسته تر خدمات به فعالان صنعتي در دستور کار اين سازمان قرار دارد.وي از معاون فرهنگي، گردشگري و صنايع خلاق دبيرخانه شوراي عالي مناطق آزاد کشور درخواست کرد جايگاه فرهنگي اين معاونت را از بخش گردشگري و صنايع خلاق براي سرعت بخشيدن به کارها، تفکيک کند.رييس هيات مديره سازمان منطقه آزاد قشم گفت: اگر بخواهيم گردشگري واقعي و فعال را به عنوان يکي از مولفه‌هاي کليدي مناطق آزاد داشته باشيم، بايد براي موفقيت آن با ايجاد زيرساخت‌ها و صرف زمان و هزينه مورد نياز اقدام کنيم. او با اعلام اينکه جوامع محلي نقش مهمي‌در توسعه اقتصاد مناطق آزاد جهان و حتي کشورهاي موفق داشته اند، گفت: طي سه سال و نيم گذشته تلاش گسترده‌اي براي نقش آفريني جوامع محلي قشم در بخش‌هاي مختلف انجام داده ايم.مومني ادامه داد: طي اين مدت دوره‌هاي مختلف آموزشي براي ارتقاي سطح توانمندي بوميان در حوزه‌هاي مختلف برگزار شده و با صدور مجوز هم اينک بيشتر روستاهاي جزيره قشم با ايجاد کاشانه‌هاي ميهمان و در حوزه شيلات با پرورش ميگو و ماهي از اقتصاد خوبي برخوردار شده اند. وي گفت: ارزان سازي سفر به قشم از سياست‌هاي جدي سازمان منطقه آزاد است و اميدواريم با راه اندازي ايرلاين ويژه و برقراري خط پروازي با استان‌هاي مختلف و کشورهاي حاشيه خليج فارس به ارتقاي گردشگري اين جزيره کمک کنيم.مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنين از ايجاد کمپ پارک‌هاي 12 گانه در نقاط مختلف جزيره قشم به عنوان اقدامي‌براي تکريم مسافران اين جزيره ياد کرد و گفت: خوشبختانه امروز با داشتن اماکن مناسب اقامتي از جمله هتل‌هاي 2 تا 4 ستاره و کاشانه‌هاي مهمان در روستاها و همچنين اکو کمپ‌ها براي همه مسافران و گردشگران با سليقه‌هاي مختلف شرايط مناسب ايجاد کرده ايم.مومني از مجوز دوباره تنها ژئوپارک خاورميانه در قشم و پيوستن آن به جمع ژئوپارک‌هاي جهاني به عنوان اقدام ارزشمندي در حوزه گردشگري اين جزيره نام برد که با اين موفقيت نام منطقه آزاد قشم به عنوان يک برند در حوزه مناطق داراي ژئوپارک در نقاط مختلف جهان معرفي شده است.وي ادامه داد: ايجاد ژئوپارک در نقاط مختلف ايران و کشورهاي همسايه با مميزي و نظرنهايي ژئوپارک جهاني قشم به عنوان نماينده يونسکو امکانپذير است و بيش از دوسال براي اين موفقيت به صورت جدي و شبانه روزتلاش کرديم.

تجارت:پروژه خريد، نصب و راه اندازي سيستم نظارت تصويري (CCTV)پتروشيمي‌اميرکبير با سرمايه گذاري حدود 100 ميليارد ريالي در واحدهاي عملياتي به بهره برداري رسيد.به گزارش روابط عمومي‌و امور بين الملل شرکت پتروشيمي‌اميرکبير‌، مهندس پدرام آصفي از اجراي موفقيت آميز پروژه نصب دوربين‌هاي مدار بسته سطح مجتمع خبر داد و اظهار داشت: شرکت پتروشيمي‌اميرکبير در راستاي تحقق استراتژي‌هاي خود در افق 1400، سياست‌هاي مختلفي را در جهت بهبود و ارتقاي سطح تکنولوژي‌هاي پشتيبان و عملياتي تعريف کرده است که سيستم نظارت تصويري ( CCTV )با رويکرد امنيتي، ايمني و فرآيندي در ابتداي سال 96 در سطح مجتمع طي 4 فاز کليد خورده است.

وي افزود: 4 فاز اجرايي پروژه راه اندازي سيستم نظارت تصويري (CCTV)در پتروشيمي‌اميرکبير مي‌توان به ترتيب به عمليات ايجاد زيرساخت در فاز يک، کابل کشي برق، فيبر نوري و شبکه به عنوان فاز دوم، نصب و راه اندازي تجهيزات در فاز سوم و در نهايت رفع نواقص و تحويل دهي پروژه اشاره کرد.مديرپروژه سيستم نظارت تصويري (CCTV)پتروشيمي‌اميرکبير در ادامه عنوان کرد: با توجه به درخواست‌هاي واحدهاي بهره برداري و اداره بازرگاني پتروشيمي‌اميرکبير براي نصب سطح گسترده تري از دوربين‌هاي مداربسته در سطح مجتمع، با موافقت مديريت ارشد سازمان پروژه نصب دوربين‌هاي مدار بسته (CCTV)با سرمايه گذاري حدود 100ميليارد ريالي در خرداد ماه سال 96 کليد خورد و با توجه به پيشرفت در اجراي آن، مي‌توان انتظار داشت در تيرماه سال 98 با تکميل احداث ساختمان نظارت تصويري، به طور کامل به بهره برداري برسد.

وي اضافه کرد: در حال حاضر در پروژه مذکور، عمليات نصب و راه اندازي بالغ بر 95 درصد تجهيزات صورت پذيرفته است، به گونه‌اي که تصاوير در واحدهاي بهره برداري در اتاق‌هاي کنترل با رعايت سطوح دسترسي و امنيتي قابل رؤيت بوده و واحدهاي مذکور، پايش‌هاي فرآيندي و ايمني خود را مي‌توانند از طريق اين سيستم‌ها انجام دهند.آصفي ادامه داد: تا پيش از اين به دليل محدود بودن دوربين‌هاي سطح مجتمع، اين مورد صرفا به منظور تامين نيازهاي اداره حراست انجام مي‌گرفت اما با نصب مرحله جديدي از دوربين‌ها، علاوه بر پايش نقاط حساس فرآيندي، انبارها و مسيرهاي ارتباطي داخلي شرکت به نحو موثرتري کنترل مي‌شود.

مديرپروژه راه اندازي سيستم نظارت تصويري (CCTV)پتروشيمي‌اميرکبير در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به اهداف اجراي اين پروژه خاطرنشان کرد: علاوه بر رويکردهاي فوق، رعايت الزامات پدافند غيرعامل به عنوان يکي از برنامه‌هاي جدي سازمان از مواردي بود که به صورت ويژه در اين پروژه مدنظر قرار گرفته و در راستاي پياده سازي اين الزامات، اقدامات قابل توجهي صورت پذيرفته است.آصفي در پايان تاکيد کرد: اجرا و راه اندازي دوربين‌هاي مذکور نقش بسزايي در تامين امنيت نقاط مختلف مجتمع دارد که بدون شک موجب تداوم توليد و جلوگيري از ايجاد وقفه در توليد مي‌شود، اين دوربين‌ها در حال حاضر در واحدهاي مختلف مجتمع از جمله واحدهاي LLD، BDB1، LD،HD و الفين نصب شده‌اند و تمامي‌دوربين‌ها نيز به بهره برداري رسيده اند، پروژه مذکور در قالب 2 قرارداد مجزا در حوزه فناوري، اطلاعات و ارتباطات و خدمات فني شرکت در حال اجرا مي‌باشد که اطلاعات ارائه شده مربوط به اجراي مراحل پروژه در حوزه فناوري، اطلاعات و ارتباطات مي‌باشد.