مديران دولت روح اميد در جامعه تزريق كنند

وزير راه و شهرسازي گفت: در شرايطي که دشمنان با تمام ظرفيت‌ها و ثروت‌هاي اقتصادي خود براي ضربه به نظام وارد ميدان شده اند، بايد مديران ما روح اميد و نشاط را در جامعه تزريق کنند.

اسلامي‌در شوراي اداري مازندران در ساري افزود : مديران ما در اين شرايط حساس بايد کار جهادي و خدمت بدون منت به مردم ارايه کنند و در جهت پيشبرد وظايفشان اهتمام بيشتري به خرج دهند. وي اضافه کرد: ارتباط مستقيم با مردم اگرچه مي‌تواند از لحاظ زماني مديران ما را دچار مشکل کند، ولي سرمنشاء خير زيادي براي پيشرفت و توسعه است و مي‌توان با نظرخواهي از مردم کارها را تسهيل کرد.


صنعت هوانوردي نياز به اختيارات ويژه دارد

مديرعامل شرکت هواپيمايي جمهوري اسلامي‌ايران «هما» ضمن تقدير از سازمان هواپيمايي کشوري گفت: در شرايط تحريم اگر قرار باشد صنعت هوانوردي را سرپا نگاه داريم، نياز به اختيارات ويژه داريم. فرزانه شرفبافي، در مراسم تجليل و تکريم نخبگان و متخصصان صنعت هوانوردي که به مناسبت روز جهاني هواپيمايي کشور برگزار شد، ضمن خيرمقدم به پيشکسوتان و ارکان صنعت هوانوردي کشور گفت: براي ما بسيار حائز اهميت است در صنعت حمل‌ونقل هوايي همدلي ويکپارچگي ايجاد شود. چه در سنوات گذشته، چه در سنوات آتي و چه در حال حاضر، انبوهي از متخصصين حضور دارند که زمان و انرژي و فکر خود را در اختيار گذاشتند تا صنعت هوانوردي تجاري کشور پابرجا و متعالي بماند.


۳ هزار ميليارد تومان به بخش ريلي تزريق مي‌شود

معاون سرمايه‌گذاري راه‌آهن جمهوري اسلامي‌ايران در همايش فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري و تامين مالي در حوزه حمل نقل ريلي اظهار كرد: با استفاده از تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۷ با سازمان برنامه توافق شده است تا ۳ هزار ميليارد تومان منابع مالي از طريق بانك‌ها به حمل ونقل ريلي اختصاص يابد. نورا... بيرانوند با بيان اينكه توسعه ريلي به عنوان يكي از زيرساخت‌هاي ايجاد يك حمل ونقل پايدار مدنظرتصميم‌گيران و تصميم سازان در دولت و مجلس است گفت: با توجه به جايگاه منطقه‌اي ايران توسعه حمل ونقل ريلي با تكميل كريدورهاي حمل ونقل در برنامه‌هاي توسعه كشور و چشم‌اندازهاي آن پيش‌بيني شده است.

ساخت ۲۰۰ هزار مسکن در شهرهاي جديد تا سال ۱۴۰۰

معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به رويكرد جديد وزارت و راه و شهرسازي در احداث ٢٠٠ هزار واحد مسكوني تا سال ١٤٠٠ در شهرهاي جديد گفت:عمليات اجرايي ساخت اين واحدهاي مسکوني تا پايان امسال به تدريج آغاز مي‌شود. به گزارش خبرگزاري فارس، حبيب اله طاهرخاني در همايش مديران عامل شهرهاي جديد با اشاره به رويکرد جديد وزارت و راه و شهرسازي در احداث ٢٠٠ هزار واحد مسکوني تا سال ١٤٠٠ در شهرهاي جديد بيان کرد: خوشبختانه ما با درک اين ضرورت برنامه خود را از مدتي قبل آغاز کرده و در سال جاري حداقل اقدامات لازم براي ساخت و آماده سازي ٥٠ هزار واحد مسکوني را آغاز کرديم که قطعا زمينه ساز توليد مسکن در سنوات آتي نيز در اين مناطق خواهد بود. طاهرخاني با بيان اينکه شرکت عمران شهرهاي جديد به دليل ورود جدي به حوزه عرضه و توليد مسکن در کشور در مقطع خاصي قرار دارد گفت: در حال حاضر مسکن مهر در بسياري از شهرهاي جديد پايان يافته و فرصت مناسبي است تا بتوانيم در اين حوزه گام برداريم.

بهره برداري از اولين سيميلاتور مراقبت پرواز بومي؛ به زودي

مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران با تاکيد بر لزوم رفع موانع تحقق سياست بومي‌سازي و اقتصاد مقاومتي با مساعدت دولت و مجلس شوراي اسلامي‌بومي‌سازي زيرساخت‌هاي هوانوردي کشور را محصول و ثمره برجام دانست. به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي؛ رحمت اله مه آبادي، مديرعامل و رييس هيات مديره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران در اين مراسم با يادآوري اينکه حدود 6 ماه قبل توافقنامه همکاري معاونت علمي‌و فنآوري رياست جمهوري و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران امضا شد، گفت: اين اتفاق به منظور حمايت از کالاي ايراني و کاهش وابستگي کشور به خارج از مرزهاي سرزميني رقم خورد و امروز مقدمات لازم براي اجرايي کردن توافقنامه مذکور فراهم شده تا جلوه‌اي از تلاش ايماني و توان ايراني با امضاء و مبادله 4 قرارداد و توافقنامه بسيار مهم و استراتژيک به ارزش 160 ميليارد تومان به نمايش گذاشته شود.

به اسم حسينيه زمين گرفتند اما به ساختمان مسکوني – تجاري تبديلش کردند

نماينده تام الاختيار وزير در شوراي حفظ حقوق بيت المال تاکيد کرد: مالک طبق قراردادي که با سازمان ملي زمين و مسکن داشته حق تغيير کاربري نداشته و وزارت راه اين اراضي را تنها براي ساخت حسينيه خارج از مزايده واگذار کرده بود. زماني که سازمان مربوطه متوجه تغيير کاربري مي‌شود و شکايت مي‌کند هيچ سازه‌اي بر روي اين اراضي وجود نداشت اما در حال حاضر ساختمان چند طبقه در اين زمين در حال ساخت است.حسين معصوم در گفت وگو با ايلنا درباره تخلف در تغيير کاربري يک قطعه زمين در سعادت آباد که براي ساخت حسينيه واگذار شده بود، گفت: در سال 85 به تعدادي از نمايندگان وقت، قطعه زميني در خيابان درختي سعادت آباد با کاربري تجهيزات شهري براي ساخت حسينيه واگذار شده بود اما اين افراد برخلاف قانون، کاربري آن را تغيير داده و در حال ساخت طبقات با کاربري نامعلوم مسکوني يا تجاري هستند.

روحاني تاکيد کرد؛

گروه راه و مسکن: رئيس جمهور با تاکيد بر اينکه برقي شدن قطار تهران- مشهد، اقداماي استراتژيک براي همه مردم ايران است گفت: کريدور شمال به جنوب مسيري حائز اهميت بشمار مي‌رود همچنين استان سمنان مي‌تواند استان‌هاي يزد، کرمان و جنوب کشور را در مسيري کوتاه به شمال برساند و اين استان از لحاظ مسير ارتباطي بسيار مهم است.

به گزارش تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني در جلسه شوراي اداري استان سمنان با با بيان اينکه کريدور شمال به جنوب مسيري حائز اهميت بشمار مي‌رود، گفت: استان سمنان مي‌تواند استان‌هاي يزد، کرمان و جنوب کشور را در مسيري کوتاه به شمال برساند و اين استان از لحاظ مسير ارتباطي بسيار مهم است.رئيس جمهور با اشاره به اهميت دو خطه شدن و برقي شدن راه آهن اينچه برون به گرمسار و برقي شدن قطار تهران- مشهد، آن را اقداماتي استراتژيک براي همه مردم ايران دانست .

روحاني بين‌المللي شدن فرودگاه شاهرود را گامي‌مهم در راستاي توسعه صادرات محصولات کشاورزي اين استان و ارتباط با دنيا برشمرد و خاطر نشان کرد: در حال حاضر زيربناي مسأله انتقال آب به استان سمنان بررسي و حل و فصل شده و هيچ مانعي براي سرمايه‌گذاري وجود ندارد.

رئيس جمهور اظهار اميدواري کرد تا با تلاش دولت مسئولان و مردم در کنار يکديگر بتوانيم روز به روز در مسير توسعه و پيشرفت استان سمنان و ايران عزيز تلاش کرده و گام برداريم.

  • تاکيد رئيس جمهور براي تکميل آزادراه حرم تا حرم

همچنين رئيس جمهور در نشست خبري پايان سفر کاروان تدبير و اميد به استان سمنان با اشاره با تکميل بخشي از آزادراه حرم تا حرم بر تکميل اين پروژه تاکيد کرد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه وشهرسازي، حجت الاسلام حسن روحاني در نشست خبري پايان سفر کاروان تدبير و اميد به استان سمنان با اشاره به اقدامات دولت براي اجراي تقاضاي شاهرود مبني بر حق يک مرز هوايي و فرودگاه بين المللي در استان بويژه براي صادرات کالاها ، گفت: جلسات لازم در تهران در اين زمينه برگزار شد و تأکيد مي‌کنم اين طرح کارشناسي شده ، در کميسيون‌هاي دولت بررسي شده است و قبل از سفر هيات دولت به اين استان در جلسات بحث و تصويب شد.

روحاني ادامه داد: وزارت راه و شهرسازي کاملاً آماده است تا مقدمات اجراي اين پروژه مهم را انجام دهد و اين کار هم براي استان و مخصوصاً براي شهرستان شاهرود ضروري و الزامي‌بود.

رئيس جمهور با بيان اينکه خوشحالم بين بخش‌هاي مختلف، ۱۰ هزار ميليارد تفاهم شد و اسناد تفاهم در اين زمينه‌ها به امضا رسيد، گفت: براي اجراي اين طرح‌ها که بخش‌هاي مختلف خصوصي، دولتي و بانک‌ها سرمايه گذاري مي‌کنند، کمک مي‌کنيم تا کاملاً اجرايي شود که در اين صورت مي‌تواند استان سمنان را متحول کند.

روحاني با اشاره به اينکه اميدوارم اين سفر مايه خير و برکت براي مردم عزيز استان سمنان و کشور باشد، ادامه داد: سمنان، چهارراه کشور است و از غرب به شرق و از شمال به جنوب و بسياراهميت دارد و مردم اين استان هميشه ميهمان نواز زائرين تربت پاک امام هشتم(ع) هستند.

رئيس جمهور گفت: تقريباً اين مسير حدود ۵۰۰ کيلومتر از حرم تا حرم است و مردم افتخار مي‌کنند به آنهايي که به زيارت قبر امام هشتم(ع) مي‌روند، خدمت کنند و همچنين جاذبه‌هاي گردشگري باعث شود تا مردم مقداري در اينجا توقف، استراحت و از آثار بسيار خوب و ديدني اين استان بازديد کنند.

رئيس جمهور در ادامه اين نشست خبري به پرسش‌هاي خبرنگاران پاسخ داد که اجراي طرح بزرگراه حرم تا حرم سوال يکي از خبرنگاران از رئيس جمهور بود که وي در پاسخ گفت: طرح آزادراه حرم تا حرم بسيار مهم است و آزادراهي است که براي مردم بسيار اهميت دارد، قسمت اول اين بزرگراه از قم به گرمسار، انجام شده و درآمدهاي لازم براي سرمايه‌گذاران را نيز ايجاد کرده است. بخش دوم اين طرح از گرمسار به سمنان مشکلاتي همچون تملک اراضي دارد که وزارت راه را مسئول پيگيري آن کرده‌ايم. اين طرح ملي است و با توجه به عبور زائران امام هشتم(ع) از اين مسير،تلاش خود را براي اتمام آن مضاعف کرده‌ايم.

رئيس جمهور در پاسخ به پرسشي در خصوص جاده پيوند دهنده شمال به جنوب استان و روند اجراي آن ، گفت: مسير اتصال شمال به جنوب کشور از طريق استان سمنان نزديک‌ترين مسير است و يکي از طرح‌ها براي اين پروژه، جاده معلمان است که مي‌تواند شمال کشور را به مرکز متصل کند.

روحاني خاطر نشان کرد: متأسفانه با توجه به اينکه سفر استاني دولت يازدهم به سمنان کمي‌دير انجام شد در اجراي پروژه‌ها عقب‌ماندگي داريم که البته قرار شد با تأمين اعتبارات لازم اين عقب‌ماندگي جبران شود. بخشي از آن هم مربوط به همين جاده است.

رئيس جمهور افزود: سازمان برنامه و بودجه امروز اعلام کرد که ۲۴۰ ميليارد تومان براي تکميل و اجراي پروژه‌هاي عقب‌مانده استان اختصاص داده است.

حجت الاسلام حسن روحاني شامگاه چهارشنبه در نشست خبري پايان سفر کاروان تدبير و اميد به استان سمنان با قدرداني از استقبال و مهرباني مردم بسيار خوب و شريف اين استان، ميهمان نوازي مردم شاهرود و ديگر شهرستان‌ها از کاروان تدبير و اميد، گفت: از وحدت در اين استان بسيار خوشحالم و آقاي شاهچراغي نماينده ولي فقيه در استان، سرپرست استانداري، علما و نخبگان، در کنار هم براي آباداني اين استان و ايران تلاش مي‌کنند و همواره در کشور مرهون کمک مردم هستيم.