حجت‌اله صيدي خبر داد:
مديرعامل بانک صادرات ايران با اشاره به اينکه اجراي برنامه تدوين شده و همت کارکنان، موجب شده تا اين بانک به سمت کاهش زيان قدم بردارد، اعلام کرد: گزارش حسابرسي ٩ ماهه‌اي که به سازمان بورس ارائه خواهد شد، قطعاً از گزارش شش ماهه بهتر خواهد بود و با تداوم اين روند، سال ١٣٩٨ را با سود خواهيم بست.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌بانک صادرات ايران، حجت‌اله صيدي در جمع کارکنان بانک در استان فارس افزود: روند زيان‌دهي روزانه گذشته بانک، با عمل به برنامه‌هاي ابلاغي و جذب منابع و با دقت در پرداخت تسهيلات و وصول مطالبات تا پايان تير ٩٧ اصلاح شد و روند کاهش زيان که در قالب برنامه دوم ابلاغ شده، بايد تا پايان سال ادامه داشته باشد تا به نقطه سر به سر برسيم.

وي گفت: با ارائه صورت‌هاي مالي شش ماهه به سازمان بورس اوراق بهادار اعتماد بازار سرمايه به بانک صادرات ايران بيشتر شد چراکه زيان سه هزار و ٥٠٠ ميليارد توماني سال ٩٦ در اين مقطع براي شرکت اصلي تا ٩٠٠ ميليارد تومان و در صورت‌هاي مالي تلفيقي تا ٧٠٠ ميليارد تومان هم کاهش يافته است.

وي تصريح کرد: در سال ٩٧ بر خلاف سال گذشته، اضافه برداشت از بانک مرکزي انجام نشده و بانک صادرات ايران به‌عنوان اعتباردهنده در بازار پول به ساير بانک‌ها بوده که در اين ميان بايد از زحمات همه همکاران بانک در سراسر کشور تشکر کرد. با اين روند اميد داريم در گذر از نقطه سربه‌سري در پايان سال ٩٧، سال ٩٨ را با سودآوري شروع کنيم.

مديرعامل بانک صادرات ايران گفت: در ١٦ هفته باقي‌مانده تا پايان سال اهداف مطالباتي، درآمدهاي غيرمشاع، مباحث درآمد و مطالبات مشکوک الوصول بايد با جديت مورد پيگيري قرار گيرد.

صيدي با بيان اينکه ظرفيت استان فارس به تنهايي با برخي از کشورهاي اروپايي برابر است، گفت: در اين استان درحال‌حاضر پتانسيل بالايي در کليه بخش‌ها از جمله کشاورزي، صنعت و معدن و خدمات، گردشگري، فرهنگ و ساير بخش‌ها وجود دارد. از اين‌رو امکانات بانک صادرات ايران براي خدمت‌رساني و حمايت از اقتصاد استان بايد با اهداف بلندتري ضمن افزايش منابع، کاهش مطالبات و فروش املاک مازاد، در حمايت از توليد و اشتغال به‌کار گرفته شود. وي کاهش هزينه‌هاي مالي و جذب منابع ارزان‌قيمت و عوض کردن ترکيب مصارف را از جمله عوامل تأثيرگذار در کاهش بهاي تمام‌شده پول عنوان کرد و طرح‌هاي جديد بانک از جمله «طرح ٦٧» و «سپهر دانش» را از جمله طرح‌هايي دانست که ظرفيت بزرگي براي خدمت‌رساني و ارائه خدمات بهينه بانکداري به مردم کشور ايجاد کرده‌اند.

دليل تداوم ريزش قيمت‌ها در بازار سهام

مدير اقتصادي و سرمايه‌گذاري شرکت بيمه‌کوثر در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس با اشاره به آخرين وضعيت بنيادي بازار سهام گفت: با وجود ريسک‌هاي مختلف تاثيرگذار بر بازار سهام اما انتظار براي اصلاح بيشتر قيمت سهام در تالار شيشه‌اي وجود ندارد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌بيمه‌کوثر، نويد خاندوزي با ادعاي اينکه هم اکنون قيمت سهام در بورس با سودآوري شرکت‌ها حتي به فرض قيمت 8هزار توماني براي هر دلار همخواني دارد، افزود: قيمت سهام در تابلوي معاملات بورس تهران به گونه‌اي است که افت قيمت‌ها در هفته‌هاي اخير با لحاظ همه ريسک‌هاي موجود از جمله سقوط قيمت نفت خام به زير 50دلار در بازارهاي جهاني يا دلار کمتر از 10هزار توماني در بازار آزاد ارز رخ داده است. وي دليل تداوم افت قيمت سهام را رفتارهاي افراطي در برآوردهاي تحليلي بازار عنوان کرد و افزود: برخي فعالان بازار سهام که پيش از اين با خوش‌بيني مطلق اقدام به رفتارهاي افراطي در صف نشيني خريد مي‌کردند، هم اکنون با افتادن از آن سوي بام دچار بدبيني شده‌اند. نويد خاندوزي خاطرنشان‌کرد: حذف EPS در حالي هم اکنون به زيان بازار تمام شده که مي‌توانست در شرايط کنوني بازار به مثابه يک گاردريل مانع از افتادن سهام در شيب تند سرازيري سقوط شود.

تغيير استراتژي، بيمه «ما» را به اوج رساند

تغيير استراتژي و سياست‌هاي شرکت بيمه «ما» از افزايش سهم بازار به افزايش سودآوري با ارائه خدمات با کيفيت و نيز افزايش بهره وري، رشد مطلوبي را در اين شرکت رقم زده است. بر اساس آمار ارائه شده ، تا پايان آبان ماه بيش از چهار هزار ميليارد ريال حق بيمه در قالب 423 هزار و 460 فقره بيمه نامه در شرکت بيمه "ما" توليد شده است. حق بيمه توليدي شرکت بيمه "ما" در هشت ماه نخست امسال 61 درصد و تعداد بيمه نامه‌هاي صادره آن 27 درصد به نسبت مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است. نسبت خسارت اين شرکت نيز بر روي عدد 40.5 تثبيت شده که در مقايسه با متوسط صنعت بيمه کشور، به مراتب کمتر است. آن طور که گزارش‌هاي اين شرکت نشان مي‌دهد، بيمه ما توانسته در هشت ماه نخست امسال، 121 درصد از برنامه فروش خود را محقق کند، اين در حالي است که هيچ گونه افزايشي در تعداد کارکنان شرکت رخ نداده است.

رونمايي از استارت آپ "آوانس"

در همايش بيمه و توسعه

استارت‌آپ «آوانس» که با سرمايه گذاري بيمه آرمان در حوزه فروش آنلاين بيمه UBI (بيمه مبتني بر کاربر) فعاليت خود را آغاز کرده، در بيست و پنجمين همايش ملي بيمه و توسعه، در حضور معاون اول رئيس جمهور، وزير امور اقتصادي و دارايي و رئيس کل بيمه مرکزي رونمايي شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه آرمان، فهيمه قهاري، مديرعامل استارت‌آپ آوانس با يادآوري اينکه ۸۵ درصد خودروهاي کشور بيمه بدنه ندارند، درباره خدماتي که اين کسب‌وکار نوپا در زمينه حل اين معضل ارايه کرده، اعلام کرد: در تمام دنيا اين مشکل را با بيمه نامه شخصي‌سازي شده بر اساس شخصيت فرد يا مصرف فرد حل مي‌کنند و سامانه آوانس نيز بيمه نامه‌هاي زماني و جاده‌اي را به فروش مي‌رساند. قهاري در زمينه ساير سرويس‌هاي آوانس گفت: پلتفرم آناليز رفتار راننده را نيز براي تشخيص ميزان ريسک آنها هنگام رانندگي طراحي کرده‌ايم.

اين استارت‌آپ حوزه فناوري بيمه در حال‌حاضر براي صدور بيمه نامه‌ها از تعرفه‌هايي که بيمه «آرمان» ارائه کرده استفاده مي‌کند.

مديرعامل بانک کشاورزي گفت: وجود برخي ابهام‌ها درباره امهال بدهي‌هاي بانکي سبب توقف جريان وصول تسهيلات و مطالبات در اين بانک شده که در نتيجه بدهي‌هاي معوق را تا 18 درصد افزايش داده است.

«روح اله خدارحمي» روز شنبه در گفت و گوي با خبرگزاري ايرنا درباره بدهي معوق اين بانک اظهار داشت: به طور معمول بدهي‌هاي معوق بانک کشاورزي سالانه کمتر از 10 درصد بود و امهال بدهي‌ها به راحتي صورت مي‌گرفت اما مصوبه امسال مجلس در قانون بودجه سبب شده تا بدهي‌هاي معوق تا هشت درصد نسبت به پارسال رشد يابد.

به گفته وي، در تبصره 16 قانون بودجه امسال دو بند به امهال بدهي‌هاي بانک‌ها اختصاص يافته است و همچنين بند خ ماده 33 قانون برنامه ششم توسعه نيز بانک را مکلف کرده بدهي کشاورزان خسارت ديده را به مدت سه سال با بخشودگي سود و جرايم امهال کند؛ اين مصوبات درباره امهال بدهي کشاورزان سبب شده تا اکنون به طور تقريبي با متوقف شدن جريان وصولي‌ها مواجه شويم.

مديرعامل بانک کشاورزي تصريح کرد: امسال نيز دستور العملي امهال بدهي‌هاي بانکي در قانون بودجه ابهاماتي داشت و به همين دليل تاکنون عملياتي نشده است؛ بنابراين بدهکاران بانکي بدهي خود را نمي‌پردازند تا اين موضوع تعيين تکليف شود.

اين مدير بانکي تاکيد کرد: با رفع ابهام از اين بند از قانون و اجراي آن، ميزان بدهي‌هاي معوق به بانک کشاورزي کاهش خواهد يافت.

دکتر فرحي در نشست با استاندار کرمان گفت: پست بانک، بانک توسعه‌اي حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات است و براي تحقق اين امر نياز به توجه ويژه به آموزش داريم.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌پست بانک ايران: فرحي با اعلام اينکه 7 هزار باجه روستائي پست بانک در سطح کشور فعال است گفت: پست بانک يک بانک دولتي است و دو ماموريت ايجاد زمينه دسترسي تمام مردم به خدمات بانکي در نقاط روستائي و تامين مالي خرد را برعهده دارد.

فرحي با اشاره به شناسايي روستاهاي محوري براي استقرار باجه‌هاي پست بانک و توسعه خدمات اين بانک ادامه داد: دسترسي واقعي مردم به خدمات بانکي را ايجاد کرده ايم.

وي عنوان کرد: پست بانک روز به روز موثرتر در حوزه تامين مالي‌هاي خرد ورود مي‌يابد و عامل انحصاري صندوق توسعه ملي در طرح روستائي و تامين مالي خرد هستيم. مديرعامل پست بانک ايران با اشاره به اينکه پست بانک در حوزه‌هاي پتروشيمي، آب، نيروگاهي و .... ورود کرده است

گفت: 400 ميليون دلار از صندوق توسعه ملي، منابع دريافت کرده و تخصيص پيدا کرده است و براي ورود به طرح‌هاي بزرگ استان آماده هستيم.

مسعود الهامي‌مديرکل فناوري اطلاعات و ارتباطات استان کرمان هم در اين نشست گفت: پست بانک به روز‌ترين خدمات الکترونيک را در حوزه روستايي ارائه مي‌کند.

الهامي‌افزود: به سختي توانسته‌ايم از فرصت‌هاي جديد اشتغال زايي استفاده کنيم.

عضو هيات مديره و معاون مالي بانک ملي گفت: خوشبختانه بانک ملي ايران با مديريت و کنترل منابع و مصارف در سال جاري، نه تنها در رديف بانک‌هاي بدهکار به بانک مرکزي نيست، بلکه ميانگين مانده حساب اين بانک نزد بانک مرکزي نيز مثبت است.

ناصر شاهباز در گفت و گو با روابط عمومي‌بانک ملي ايران با اشاره به بخشنامه اخير بانک مرکزي درخصوص الزام بانک‌ها به تسويه مانده اضافه برداشت از حساب جاري خود نزد اين بانک اظهار کرد: بانک ملي ايران مديريت وجوه و منابع را به صورت جدي در دستور کار دارد و از سال گذشته نياز تعداد قابل توجهي از بانک‌ها و موسسات اعتباري به نقدينگي را به صورت روزانه تامين مي‌کند.

لازم به ذکر است، چندي پيش عبدالناصر همتي رييس کل بانک مرکزي افزايش نقدينگي را سرچشمه مشکلات اقتصادي کشور خواند و بانک‌ها و ناترازي ترازنامه آنها را منشا عمده افزايش نقدينگي در کشور عنوان کرد که با رقابت بي انتهاي بانک‌ها براي جذب سپرده و رشد سريع شبه پول حادث شده است.

سليمان توکلي عضو هيات مديره بانک قرض الحسنه مهرايران با اشاره به اقدامات مطلوب سال‌هاي اخير بانک در حوزه مسئوليت‌هاي اجتماعي بيان داشت: اين بانک به مسئوليت‌هاي اجتماعي اعتقاد خاص و عملي دارد و در اين حوزه گام‌هاي موثري برداشته است.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهر ايران، سليمان توکلي در اين باره اظهارداشت: بخشي از منابع بانک قرض الحسنه مهرايران در راستاي مسئوليت اجتماعي هزينه شده که مي‌توان از طرح‌هايي مانند پرداخت ۳۳ هزار فقره تسهيلات به زنان سرپرست خانواده، كمك به زلزله زدگان كرمانشاه، احداث مدرسه در مناطق زلزله زده، احداث مدرسه در سيستان و بلوچستان و ... نام برد. بانك با توجه به بضاعت خود توانسته اين طرحها را در همين راستا عملياتي كند.

وي در خصوص اجرايي شدن طرح همياران مهر در شعب سراسر کشور بيان داشت: طرح همياران مهر، ابعاد گسترده‌اي دارد و در زمينه‌هاي مختلف ميتواند به نيازمندان جامعه کمک کند. اين طرح زمينه مناسبي براي صلح وهبه است و در اين بخش ميتواند موثر باشد.

با همراه بانک سينا، امکان تغيير رمز دوم کارت فراهم شده است.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سينا، يکي از پايه‌هاي اصلي در خريدهاي اينترنتي، رمز دوم کارت (رمز اينترنتي) است که به منظور تسهيل در امور بانکي مشتريان، امکان دريافت آن از طريق همراه بانک سينا ميسر شده است.

بر اساس اين گزارش، رمز دوم کارت يا رمز اينترنتي از جمله ضرورياتي است که در خريدهاي اينترنتي يا پرداخت قبوض مورد استفاده قرار مي‌گيرد و مشتريان در تغيير رمزهاي دوره‌اي که به منظور امنيت بيشتر انجام مي‌دهند يا براي تعريف رمز جديد، مي‌توانند از طريق نرم افزار همراه بانک سينا اقدام کنند.

گفتني است پيش از اين در کنار دريافت رمز دوم که بايد از طريق دستگاه خودپرداز صورت گيرد، تغيير آن نيز از اين درگاه امکان پذير بود که با تمهيدات انديشيده شده، براي تغيير رمز مي‌توان از درگاه همراه بانک سينا هم استفاده کرد.

براي دريافت نسخه همراه بانک سينا از طريق وبسايت بانک به نشاني
https://www.sinabank.ir/index.php مي‌توان اقدام کرد.

تجارت-استان مرکزي:به گزارش روابط عمومي‌و امور بين الملل، در مراسمي‌که در محل سالن مجموعه کاج اراک برگزار شد، از واحدهاي برگزيده صنايع غذايي ، آشاميدني ، آرايشي و بهداشتي از طرف معاونت محترم غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکي استان مرکزي و خدمات بهداشتي و درماني استان مرکزي تجليل به عمل آمد که شرکت پتروشيمي‌شازند در بين بيش از 300 شرکت براي دومين سال متوالي " امتياز PRPS بالا " را کسب نمود و تنديس و لوح تقديري از سوي جناب آقاي دکتر مصطفي دلاور معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکي استان به جناب آقاي مهندس ولدخاني مديريت محترم عامل از اهتمام ايشان به سبب کسب اين امتياز اهدا شد.شايان ذکر است"PRPS" برنامه پيشسازي و نحوه نظارت و بازرسي واحدهاي توليدي و درجه بندي شده مي‌باشد که توسط معاونت غذا و دارو کنترل مي‌گردد و 21 محصول توليدي شرکت پتروشيمي‌شازند مجوزهاي لازم را از سوي معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکي استان مرکزي کسب نموده است.

تجارت-استان اصفهان:مديرعامل فولاد مبارکه در جريان ديدار با مديرکل دفتر سياست گذاري و برنامه‌ريزي امور فناوري وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و رئيس شهرک علمي‌و تحقيقاتي اصفهان گفت: چشم انداز فولاد مبارکه دست يابي کامل به تکنولوژي ساخت و بهره‌برداري صنعت فولاد است. مهندس عظيميان بر اهميت بيش از پيش علم و دانش در صنعت و اقتصاد تأ کيد کرد و گفت: شرکت فولاد مبارکه قصد دارد با توسعۀ اکوسيستم نوآوري و ايجاد مرکز نوآوري و شتاب دهنده، از استارت آپ‌ها و شرکت‌هاي دانش بنيان حمايت کند و با مشارکت در سرمايه‌گذاري خطرپذير، به توسعۀ توانمندي فناورانۀ آ نها کمک کند تا از اين طريق امکان دست‌يابي به فناوري صنعت فولاد مهيا شود و در اين راستا از شهرک علمي‌و تحقيقاتي اصفهان دعوت به همکاري مي‌کند.

بازديد معاون فرهنگي ارشاد خراسان رضوي

از پروژه‌هاي فرهنگي پالايشگاه‌هاشمي‌نژاد

تجارت-معاون فرهنگي و مطبوعاتي اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوي از پروژه‌هاي فرهنگي شرکت پالايش گاز شهيد‌هاشمي‌نژاد، در راستاي حمايت از اصحاب حوزه فرهنگ و ادب شهرستان سرخس در مجتمع مسکوني شهيد مهاجر بازديد کرد.به گزارش روابط عمومي‌شرکت پالايش گاز شهيد‌هاشمي‌نژاد، دکتر افشين تحفه گر در اين خصوص گفت: استان خراسان رضوي قدمت ديرينه‌اي در حوزه فرهنگ و هنر دارد و امروز شاهد آثار هنرمندان در بخش‌هاي مختلف شامل هنرهاي نمايشي، آموزش عکاسي، شعر و ادب هستيم.وي اظهارداشت: خوشبختانه در حوزه‌هاي مختلف فرهنگي، هنري فرصت و بسترهاي خوبي براي رشد و بالندگي حوزه هنر در شهر سرخس وجود دارد و مديران شرکت پالايش گاز شهيد‌هاشمي‌نژاد توجه ويزه‌اي نسبت به اين حوزه دارند.دکتر تحفه گر تصريح کرد: علاقه مندي جدي از سوي مديران اين مجتمع گازي نسبت به حوزه فرهنگ و هنر در سطح شهرستان سرخس وجود دارد و امروز شاهد برپايي نمايشگاه عکس، برگزاري پانزدهمين نمايشگاه کتاب، افتتاح کافه کتاب هستيم.اين مقام مسئول خاطر نشان ساخت: خوشبختانه با همت مديران پالايشگاه شاهد راه اندازي نخستين کافه کتاب شهرستان سرخس با هدف توسعه فرهنگ کتابخواني در سطح جامعه هستيم تا مردم بتوانند از چنين فضاهاي فرهنگي استفاده نمايند. معاون فرهنگي و مطبوعاتي اداره کل فرهنگ و ارشاد استان در پايان تاکيد کرد: ما به عنوان نماينده اداره کل ارشاد خراسان رضوي آماده هرگونه همکاري با ادارات شهرستان در زمينه‌هاي فرهنگي و هنري هستيم.

تكميل فاز اول برج هنر اسلامي‌شهر ايلام

در نيمه اول سال آينده

تجارت-استان ايلام:كاظمي‌با اعلام اين خبر گفت: فاز اول اين طرح شامل ايجاد ستونها و سقف مي‌باشد كه تا كنون اين فاز بيش از ۴۵ درصد پيشرفت فيزيكي دارد.وي خاطر نشان كرد برج هنر اسلامي‌شهر ايلام از نيازهاي فرهنگي استان مي‌باشد كه با پي گيري اين اداره كل و مسئولين استان و همكاري و همراهي وزارت راه وشهرسازي (شركت باز آفريني شهري ايران) به مرحله اجرا درآمده است، در معماري اين پروژه هنري از معماري سنتي و طرح لاله واژگون كه نمادي از منطقه زاگرس نشين ايلام است و نيز زيگورات كه پيشينه تاريخي چند هزار ساله تمدن ايلامي‌است و همچنين در جزئيات و تزئينات از صنايع دستي ايلام الگو برداري شده است ، اين طرح در زميني به مساحت ۱۶۰۰ متر مربع با زير بناي ساختماني ۸۰۰۰ متر مربع در ۷ طبقه در حال احداث مي‌باشد.از قسمتهاي مهم برج هنر اسلامي‌مي‌توان به نگارخانه، كارگاه تجسمي، سالن خلق آثار، بازار غرفه توليدات فرهنگي هنري، استديو ضبط، سالن نمايش و تمرينات، سالن كنفرانس، سالن نمايش، سالن تئاتر، سالن سينما، سالن اجتماعات، نمازخانه و … اشاره نمود.لازم به ذكر است براي احداث فاز اول اين طرح تا كنون بيش از دو ميليارد تومان هزينه شده و تا تكميل اين فاز بيش از سه ميليارد تومان ديگر هزينه خواهد شد و پس از تكميل اين فاز عمليات اجرايي فاز دوم (ديواركشي، تاسيسات، نازك كاري و …. ) آغاز خواهد گرديد.

با توجه به اهميت اجراي پروژه تزريق پودر ذغال (PCI) در ذوب آهن اصفهان و اثرات قابل ملاحظه اجراي اين طرح در كاهش مصرف كك و قيمت تمام شده محصولات توليدي كارخانه ، مهندس مهدي نصر معاون برنامه‌ريزي و توسعه شركت، در گفتگو با خبرنگار ما ،به تبيين اهداف اين پروژه پرداخت و جزييات بيشتري از آخرين وضعيت پيشرفت آن را تشريح کرد که در ادامه مي‌خوانيد.با پيشرفت تكنولوژي در فرآيند توليد فولاد به روش كوره ‌بلند كنورتور از سوخت‌هاي كمكي براي بهبود راندمان توليد كوره بلند استفاده مي‌شود، از جمله اين روشها تزريق پودر زغال (PCI) مي‌باشد. مهمترين اهداف بكارگيري اين روش عبارتند از :كاهش 150 كيلوگرمي‌مصرف كك متالورژي به ازاي توليد هر تن چدن مذاب، افزايش توليد با كاستن حجم كك مصرفي و افزايش حجم مفيد كوره (حداقل 3 درصد) ، كاهش مصرف و قطع وابستگي در واردات كك متالورژي ، كاهش قيمت تمام شده ناشي از جايگزيني زغالسنگ باكك متالورژي .در خصوص وضعيت استفاده از اين تكنولوژي نيز بيش از 40 درصد از توليد كنندگان فولاد با تكنولوژي كوره بلند كنورتور از سيستم تزريق پودر زغال استفاده مي‌نمايند از جمله در كشور چين، آلمان،‌ايتاليا، انگلستان، روسيه،ِ‌كره جنوبي و ژاپن.در ذوب آهن اصفهان نيز عليرغم مطالعات اوليه اين طرح كه سابقه آن به بيش از دو دهه قبل برمي‌گردد،‌ انجام مطالعات تكميلي و اجراي اين پروژه از سال 1395 بطور جدي مدنظر قرار گرفت. بر اين پايه قرارداد پروژه با شركت ساينواستيل چين در آذر ماه 1395 منعقد و عمليات اجرايي طرح از اسفند همان سال آغاز گرديد.يكي از ويژگي‌هاي بارز و منحصر به فرد اين طرح استفاده حداكثري از توان ساخت داخل و نيروهاي متخصص كارخانه در مراحل طراحي و اجرا مي‌باشد.فاز طراحي و مهندسي پروژه با تاييد و ارسال قريب 2300 شيت نقشه (بدون نقشه‌هاي مونتاژ) به اتمام رسيده است . عمليات ساختماني پروژه نيز با حجم بالغ بر 550 شيت نقشه اجرايي تا 97 درصد به اتمام رسيده .بارگيري تجهيزات از تاريخ 24/5/96 از بندر شانگهاي چين شروع شد و آخرين محموله نيز در 10/3/97 وارد بندرعباس گرديد. تاكنون تمام تجهيزات به ميزان 6991 تن به گمرك اختصاصي شركت حمل و با پيگيري‌هاي انجام شده آخرين محموله آن با وزن 570 تن در حال ترخيص است.فاز نصب اسكلت فلزي و تجهيزات نيز تاكنون به ميزان 3058 تن به شرح جدول شماره 2، انجام شده است كه از مهمترين آنها مي‌توان به نصب مجموعه آسياب با حجم 310 تن و ساخت 4 عدد بونكر ذخيره زغال خام و پودر زغال با حجم 350 تن و نصب 70 درصد آن تاكنون اشاره نمود. در مجموع پيشرفت كلي پروژه تاكنون بالغ بر 73 درصد مي‌باشد.بر پايه سياستهاي ابلاغي مديريت عالي شركت در تسريع اجرا و راه اندازي پروژه به موازات اجراي عمليات توسط نيروهاي داخلي شركت، نسبت به انتخاب پيمانكار جهت نصب تجهيزات در نواحي تغذيه ذغال، مسير لوله انتقال دود و پودر زغال، برق و اتوماسيون، عمليات پايپينگ و عمليات عايق اقدام گرديد، كه بر اساس برنامه‌ريزي انجام شده پيش بيني مي‌شود طرح تا پايان دي ماه راه اندازي شود.

تجارت - استان بوشهر :با حضور مديرکل و معاونين اداره کل بنادر و دريانوردي استان بوشهر،نشستي صميمي‌با محققان و مخترعان در محل پارک علم و فناوري بوشهر برگزار شد.به گزارش روابط عمومي، درابتداي اين نشست صميمي‌سياوش ارجمندزاده مديرکل بنادر و دريانوردي استان بوشهرضمن ارائه گزارشي ازتوانمنديها و اقدامات صورت گرفته در بندر بوشهر به تشريح برنامه‌ها و طرح‌هاي در دست اقدام اين اداره کل پرداخت.ارجمندزاده ضمن تاکيد بر توليد دانش در زمينه رسالت و ماموريت‌هاي اين اداره کل،عنوان کرد:از اهالي علم و دانش و شرکت‌هاي عضو پارک علم و فناوري دعوت ميکنيم بمنظور آشنايي هرچه بيشتر و بهتر با بخش‌ها و وظايف اداره کل بنادر و دريانوردي استان بوشهر در قالب تورهاي بازديد از تاسيسات و عمليات ‌هاي دريايي و بندري ديدن نمايند.وي افزود: با توجه به طرح توسعه بندر بوشهر در مجتمع بندري نگين ،اين اداره کل آماده هرگونه همکاري و همراهي با محققان ،مخترعان و صاحبان فن ميباشد و از اين مهم استقبال و حمايت خواهيم کرد.در ادامه اين نشست محققان و مخترعان ضمن بيان ديدگاه‌هاي خود ،در خصوص اخرين يافته‌ها و دستاوردهاي خود در ارتباط با موضوع بندر و دريا مطالبي را مطرح کردند.

تجارت استان بوشهر: طي حکمي‌از سوي مديرکل بنادر و دريانوردي استان بوشهر ، ايوب ترنج مهرگان به عنوان رييس جديد اداره منطقه ويژه، بازاريابي و سرمايه گذاري منصوب شد.به گزارش روابط عمومي، اين آيين که با حضور سياوش ارجمند زاده مديرکل بنادر ودريانوردي استان و معاونين اداره کل برگزار شد ،ارجمند زاده ضمن تقدير از محمد محسن سليمي‌پور ، ايوب ترنج مهرگان را بعنوان رييس جديد اداره منطقه ويژه، بازاريابي و سرمايه گذاري اداره کل بنادر و دريانوردي استان بوشهر منصوب کرد.

تجارت-استان ايلام - مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي ايلام گفت: 2 هزار و 145 طرح در استان با اعتبار يک هزار و 170 ميليارد ريال در چارچوب طرح اشتغال پايدار روستايي پرداخت و زمينه اشتغال سه هزار و 636 نفر فراهم کرده است.شکراله شيرخاني با اشاره به مرحله دوم پرداخت تسهيلات اشتغال فراگير و روستايي اظهار داشت: تاکنون 2 هزار و 341 طرح در بانک‌ها با اعتبار يک هزار و 351 ميليارد ريال و اشتغالزايي چهار هزار و 378 نفر مصوب شده است.وي افزود: همچنين 2 هزار و 211 قرارداد با اعتبار يک هزار و 274 ميليارد ريال و اشتغالزايي چهار هزار و 118 نفر منعقد شده و کل پرداختي‌هاي استان با توجه به 2 هزار و 145 پرونده يک هزار و 170 ميليارد ريال بوده است که زمينه اشتغال سه هزار و 636 نفر را ايجاد کرده است.وي يادآور شد: بانک‌هاي عامل نيز تاکنون بر اساس يک هزار و 411 ميليارد ريال اعتبار تخصيصي استان، پست بانک 191 طرح مصوب با اعتبار 227 ميليارد ريال و 161 عقد قرارداد با اعتبار 215 ميليارد ريال و بانک کشاورزي 986 طرح مصوب با 643 ميليارد ريال اعتبار و 968 طرح و اعتبار 636 ميليارد ريال قرارداد منعقد شده است.

اشتغال روستايي دريافت کردند

تجارت-استان گلستان:علي‌محمد چوپاني در همايش تجليل از صادر کنندگان برگزيده استان گلستان اظهار کرد: پيمان سپار ارزي موضوع خوبي است و سبب مي‌شود که ارز صادراتي که خون‌بهاي اقتصاد کشور است به داخل کشور برگردد. وي تصريح کرد: در زماني که تحريم شديد اعمال نشده بود بانک‌ها نتوانستند با کشورهاي حوزه cis ارتباط برقرار کنند و اين امر صادر کنندگان را با مشکل روبه‌رو کرده است.رئيس اتاق بازرگاني گرگان ادامه داد: ارز ناشي از صادرات جيبي و کالايي مي‌آيد و در سامانه نمي‌نشيند.چوپاني افزود: بانک توسعه صادرات امروز نمي‌تواند به دستورالعمل خود به

خوبي عمل کند و اين دستور العمل‌ها براي شرايط فعلي نيست. وي با بيان اينکه با در نظر گرفتن شرايط فعلي بانک‌ها بايد با ملاحظات بيشتري با فعالان اقتصادي برخورد کنند، افزود: ضرورت دارد دستگاه نظارتي با صادر کنندگان در وضعيت فعلي همراهي داشته باشد. رئيس اتاق بازرگاني گرگان تاکيد کرد: اتکا به قانون سفت کشور را دچار مشکل مي‌کند و امروز کالا وقتي وارد کشور مي‌شود دستگاه نظارتي نبايد بگويد اين کالا قاچاق است. وي گفت: اگر‌مي‌خواهيم در کشور کمبود نداشته باشيم بايد همکاري‌ها افزايش يابد، فعالان اقتصادي سربازان جنگ اقتصادي هستند و ديده‌بان‌هاي ما مي‌گويند که نمي‌توانيم ارز را به داخل کشور بياوريم. رئيس اتاق بازرگاني گرگان تاکيد کرد: ما در آينده نزديک احتمالا با اتحاد اروپا به توافق نمي‌رسيم و اگر FATF را تائيد نکنيم و بانک‌هاي ما در اکتائو و کشورهاي مختلف شعب نزنند و وارد کننده کالا با مراجعه به اين شعب به شکل صندوق امانت وجوهات خود را دريافت نکنند با مشکل روبه‌رو مي‌شويم. چوپاني گفت: نظام بانکي ما خواب است و تحرکي در اين حوزه نمي‌بينم تا دوماه آينده اکثرا تجار نمي‌توانند ارز را وارد کنند و درخواست داريم کسانيکه قانون را مي‌نويسند به شکل تئوري با اين روش حداقل صادرات کنند تا ما نيز فرمول آنها را دريابيم.وي افزود: برخورد با احتکار با سازمان صمت است و هيچ نهادي حق ندارد بدون هماهنگي سازمان صنعت، معدن و تجارت وارد انبارها شود.