فدارسيون فوتبال ايران در آستانه تعليق

ورزشی:‌درحالي که مسئولان وزارت ورزش و فدراسيون فوتبال درحال گروکشي براي تعيين تکليف ادامه کار بازنشسته‌ها هستند، منابع آگاه اعلام کردند بزودي نامه تعليق فوتبال ايران خواهد رسيد.

به گزارش مهر، اختلاف نظري که بين دو نهاد تصميم‌گير در مورد فدراسيون فوتبال از ماهها قبل به وجود آمده، شرايط اين رشته پرطرفدار را حساس و پيچيده کرده است. درحالي که اکثر بازنشسته‌هاي شاغل در ورزش مسئوليت خود را ترک کرده‌اند، هنوز تکليف نهايي بازنشسته‌هاي فوتبال مشخص نيست. مهدي تاج رئيس فدراسيون فوتبال پس از نشست‌هايي که با وزير ورزش و رئيس کميته ملي المپيک داشت با استفاده از ماده ۶۰ قانون جامع ايثارگران در مسئوليت خود باقي ماند و پس از توافق شفاهي در اين مورد قرار شد مراحل اداري ماندن او انجام شود. با اين حال اعضاي هيات رئيسه فدراسيون که پنج نفر از آنها بازنشسته هستند حاضر به کناره‌گيري نشدند. آنها پس از نشست‌هاي پرتعدادي که برگزار کردند در نهايت توپ را به زمين وزارت ورزش انداختند و خواستار تعيين تکليف وضعيت خودشان از سوي وزارت ورزش شدند.

درحالي که هيات رئيسه فدراسيون فوتبال در سه نامه از وزارت ورزش خواسته بود تکليف ادامه فعاليت‌شان را مشخص کند، مسعود سلطاني‌فر هيچ واکنشي به درخواست آنها نداشته تا ابهامات افزايش پيدا کند. اين در حالي است که مهدي تاج در نشست‌هايي که با جياني اينفانتينو و شيخ سلمان داشته، وضعيت فدراسيون فوتبال و اتفاقات اخير را براي رئيس فيفا و رئيس کنفدراسيون فوتبال آسيا تشريح و آنها را در جريان قانوني که براي بازنشسته‌ها وضع شده قرار داده است. وزارت ورزش سعي کرد با وساطت سيدرضا صالحي اميري رئيس کميته ملي المپيک مشکل فدراسيون فوتبال را به گونه‌اي حل کند که شائبه دخالت دولت در امور فوتبال براي مسئولان فيفا و کنفدراسيون آسيا ايجاد نشود اما تلاش‌ها تا امروز به نتيجه مثبتي نرسيده است. اين اتفاقات در حالي رخ داده که برخي مسئولان فوتبال در ارتباط‌هايي که با کنفدراسيون فوتبال آسيا داشته‌اند موضوع دخالت دولت در امور اين رشته را به اطلاع آنها رسانده‌اند. خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد به دنبال اين اتفاقات نامه تعليق فوتبال ايران طي چند روز آينده به مسئولان ورزش خواهد رسيد. براين اساس ابتدا تيم ملي فوتبال ايران از حضور در جام ملت‌هاي آسيا تعليق خواهد شد و پس از آن نمايندگان ايران حق حضور در ليگ قهرمانان آسيا را نخواهند داشت. درحالي که سوژه اصلي اين روزها فدراسيون فوتبال است، اما باشگاه پرسپوليس نيز به خاطر همين مشکل در خطر حذف از ليگ قهرمانان آسيا قرار دارد و به احتمال زياد در نامه‌اي که براي مسئولان ايران ارسال خواهد شد تاکيد مي‌شود فدراسيون فوتبال و باشگاه پرسپوليس به خاطر دخالت دولت در امورشان تعليق خواهند شد.

روزي مدير يکي از شرکت‌هاي بزرگ در حالي‌که به سمت دفتر کارش مي‌رفت چشمش به جواني افتاد که در کنار ديوار ايستاده بود و به اطراف خود نگاه مي‌کرد.

جلو رفت و از او پرسيد: شما ماهانه چقدر حقوق دريافت مي‌کني؟ جوان با تعجب جواب داد: ماهي دوهزار دلار. مدير با نگاهي آشفته دست به جيب شد و از کيف پول خود شش هزار دلار را در آورده و به جوان داد و به او گفت: اين حقوق سه ماه تو، برو و ديگر اينجا پيدايت نشود، ما به کارمندان خود حقوق مي‌دهيم که کار کنند نه اينکه يک‌جا بايستند و بي‌کار به اطراف نگاه کنند. جوان با خوشحالي از جا جهيد و به سرعت دور شد. مدير از کارمند ديگري که در نزديکي‌اش بود پرسيد: آن جوان کارمند کدام قسمت بود؟ کارمند با تعجب از رفتار مدير خود به او جواب داد: او پيک پيتزافروشي بود که براي کارکنان پيتزا آورده بود.

قلعه پرتغالي‌هاي قشم توسط دريانوردي به نام «آلفونسو آلبرکرک» در سال ۱۵۰۷ و در ضلع شمالي جزيره قشم احداث شد. آلبوکرک، جزاير دهانه خليج فارس را تصرف کرده و از اين طريق بر راه بازرگاني دريايي بين هند و اروپا تسلط يافت، چيرگي پرتغالي‌ها بر اين آبراه مهم دريايي ۱۱۰ سال طول کشيد. حدود يک قرن پرتغالي‌ها به ساختن دژها و استحکاماتي پرداختند که از آن جمله دژهاي هرمز، قشم و لارک است. سرانجام در سال ۱۶۲۳ ميلادي اين قلعه و ديگر پايگاه‌ها در دهانه خليج فارس را يکي از سرداران صفوي متصرف شد و ايرانيان تا امروز براين پرارزش‌ترين آبراهه دنيا چيره هستند. اين دژ راست‌گوشه‌، داراي مساحتي بيش از دو هزار متر مربع است و مصالح آن از سنگ‌هاي آهکي و گچي با ملاط ساروج محلي شاخته شده و طي صد سال، چندين بار استحکام بخشي شده است. در چهار گوشه اين دژ، چهار برج و باروهايي بلند قرار دارد که توپ و منجنيق روي پهناي آن مستقر مي‌شد. کاربري اين دژ، بيشتر شبيه يک انبار بزرگ يا جاي نگهداري مهمات و اسلحه بوده است که در مواقع اضطراري به ديگر قلعه‌ها کمک مي‌رسانده است. مي‌توان به اين شکل تعبير کرد که اين دژ، قلعه تدارکاتي بود که براي ارتباط با قلعه هرمز و رساندن خدمات به آن قلعه مرکزي، در قشم ساخته شده است. احسان يغمايي اين قلعه را در سال ۱۳۷۸ از زير خاک بيرون آورد. اين باستان‌شناس تا بهار ۱۳۷۹ در اين قلعه به انجام کاوش پرداخت. در آبان ۱۳۸۷ نيز در پي حفاري‌هاي شرکت برق در محدوده ۵۰۰ متري قلعه پرتغالي‌ها، تونل قديمي‌متصل به اين قلعه در شهر قشم، کشف شد. اين تونل که به قلعه پرتغالي‌ها متصل است، راه فرار فرماندهان و نيروهاي نظامي‌پرتغالي و همچنين مکان نگهداري مهمات نظامي‌آنان بوده است.

گرچه ديروز تدابير امنيتي شديدي در پاريس برقرار بود، باز هم معترضان فرانسوي به خيابان‌ها آمدند تا براي چهارمين شنبه متوالي اين شهر صحنه درگيري باشد. پاريس ديروز نيز مانند شنبه‌هاي گذشته صحنه اعتراضات ضددولتي بود. ادوار فيليپ، نخست‌وزير فرانسه از بازداشت ۴۸۱ نفر در حاشيه اعتراضات به سياست‌هاي اقتصادي امانوئل مکرون، رئيس‌جمهور اين کشور براي چهارمين شنبه پياپي خبر داد و گفت از اين تعداد ۲۱۱ نفر به بازداشتگاه منتقل شدند. شمار افراد شرکت‌کننده در تظاهرات امروز بيشتر از تظاهرات‌هاي قبلي برآورد شده است. به دنبال تظاهرات گسترده شنبه گذشته در پايتخت فرانسه که در دهه‌هاي پيش در اين کشور بي‌سابقه بود، ديروز تدابير امنيتي شديدي در اين شهر برقرار شد و حدود ۸ هزار نيروي پليس در خيابان‌ها مستقر شده و اماکن تاريخي و ديدني و فروشگاه‌هاي بزرگ تعطيل شدند. در سراسر فرانسه نيز حدود ۸۹ هزار نيروي پليس براي مواجه با اعتراضات مستقر شده‌اند. نيروهاي پليس فرانسه تردد خودروها در بخش‌هايي از پاريس را محدود کردند و شماري از ايستگاه‌هاي مترو را براي جلوگيري از رسيدن معترضان به محل تظاهرات در پاريس بستند.

معاون بازاریابی و فرو ش ایران خودرو؛

قيمت گذاري چهار محصول ايران خودرو با توجه به رنج قيمت رقابتي و وجود رقباي كافي در بازار از مدت‌ها قبل، مشمول قيمت گذاري شوراي رقابت نبوده و همچون گذشته توسط خودرو ساز صورت گرفته است.بديهي است قيمت گذاري خودروهاي مشمول، توسط ستاد تنظيم بازار و سازمان حمايت اعلام خواهد شد.به گزارش ايكوپرس معاون بازاريابي و فروش گروه صنعتي ايران خودرو گفت: فروش تحويل فوري 4 محصول ايران خودرو با قيمت جديد در راستاي تنظيم و كنترل بازار صورت گرفته است. وي تصريح كرد: امروز فروش اينترنتي ايران خودرو براي چهار محصول اس 30،پ‍‍ژو پارس اتومات، وانت آريسان و تندر وانت آغازشد. خان كرمي‌در ادامه افزود: اين روند فروش ايران خودرو در هفته‌هاي آينده با کاهش 5 درصدديگرزير قيمت اعلام شده پيش فروش صورت گرفته امروز، مجددا اعلام خواهد شد.

دومين همايش بين‌المللي و نمايشگاه اکتشاف مواد‌معدني با حضور مسئولان،صنعتگران و دست اندرکاران اين صنعت و سخنرانان و نمايندگاني از کشورهاي استراليا، آلمان، چين، کانادا و امريکا از هشتم تا دهم بهمن ماه در هتل المپيک تهران برگزار مي‌شود. به گزارش روابط‌عمومي‌و اطلاع‌رساني دومين همايش بين‌المللي و نمايشگاه اکتشاف مواد‌معدني؛ معاون اکتشافات معدني سازمان زمين‌شناسي و اکتشافات‌ معدني کشورگفت: همزمان با برگزاري اين همايش تعدادي از گواهي کشف‌هاي سازمان زمين‌شناسي و اکتشافات‌ معدني کشور به مزايده گذاشته و به بخش خصوصي واگذار مي‌شود که در اين راستا مجوزهاي لازم نيز اخذ شده است. عباس گل‌محمدي اضافه کرد: برگزاري و بازگشايي پيشنهادات مزايده چند محدوده معدني سازمان زمين‌شناسي و اکتشافات معدني کشور، انتخاب اکتشافگران برتر، پيشکسوتان برتر اکتشاف، حمايت از منتخبان ايده‌هاي ارائه شده در استارتاپ‌هاي علوم زمين و معدن و همچنين ايجاد فضاهاي B2B از ديگر برنامه‌هاي دومين همايش بين‌المللي و نمايشگاه اکتشاف مواد‌معدني خواهد بود. گل‌محمدي با بيان اين‌که انتقال فناوري و توسعه مديريت تخصصي در اکتشافات از مهم‌ترين اهداف برگزاري نمايشگاه اکتشاف مواد معدني است، افزود: اين نمايشگاه با محوريت ضرورت بازنگري و بروزآوري استراتژي اکتشاف، تسهيل قوانين و دستور‌العمل‌هاي اکتشاف، استفاده از تکنولوژي و دانش روز در حمايت از طرح‌هاي نوآورانه و خلاقانه و توانمندسازي منابع انساني برگزار مي‌شود وي با بيان اينکه ايران در زمينه دانش اکتشافات مواد معدني در سطح قابل قبولي قرار دارد،گفت: طرح اکتشاف سراسري سنگ آهن را پيشنهاد داديم و اميدواريم با ورود بخش دولتي و حمايت دولت، اين طرح هر چه سريعتر عملياتي شود ضمن اينکه متوسط حفاري عميق در جهان 100 متر است، اما در ايران هنوز در لايه‌هاي سطحي اکتشاف قرار داريم که به کمتر از پنج متر مي‌رسد. محمود بندرچي رئيس ستاد برگزاري اين رويداد نيز گفت: دومين دوره نمايشگاه اکتشاف مواد معدني با همکاري سازمان زمين شناسي و اکتشاف موادمعدني کشور و با حمايت وزارت صنعت، معدن و تجارت، ايميدرو، شرکت تهيه و توليد مواد معدني، سازمان نظام مهندسي معدن ايران، خانه معدن ايران و شرکت ملي صنايع مس ايران و همچنين شرکت رستاک پادويژن انجام مي‌شود. وي اضافه کرد: دومين همايش بين‌المللي و نمايشگاه اکتشاف مواد‌معدني در فضايي به وسعت ۵۰۰۰ مترمربع در روز‌هاي ۸ تا ۱۰ بهمن ماه در محل هتل المپيک تهران برگزار خواهد شد.