روح اله خدارحمي:
گروه بانک و بیمه: بانک کشاورزي از معدود بانک‌هايي است که از ديرباز، پژوهش، برنامه‌ريزي و بررسي‌هاي اقتصادي را در ساختار خود به وجود آورده و کوشيده است تا فرآيند پژوهش در پيشبرد اهداف آن نقش کليدي داشته باشد.

روح اله خدارحمي، رئيس هيأت مديره و مديرعامل بانک کشاورزي با بيان اين مطلب به پيشينه اقدامات پژوهشي در بانک کشاورزي پرداخت و افزود: پژوهش در اين بانک، وظيفه اي عمومي‌است و فقط به مرکز پژوهش‌هاي کاربردي و اعضاي شوراي پژوهشي محدود نمي‌شود.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک کشاورزي، مديرعامل اين بانک که نزديک به سه دهه پيش و به عنوان مسئول اداره بررسي‌هاي اقتصادي بانک زيرساخت‌ها و تمهيدات لازم براي فعاليت‌هاي پژوهشي و بررسي‌هاي علمي‌را فراهم ساخت، روز يکشنبه 25 آذر در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش در بانک کشاورزي، بر لزوم هم انديشي براي استفاده از نتايج و يافته هاي پژوهشي، با هدف ارائه خدمات بهتر تأکيد کرد.

اين گزارش مي‌افزايد: در اين مراسم که با حضور دکتر علي ديواندري رئيس پژوهشکده پولي و بانکي کشور، دکتر نوري نائيني، عضو شوراي پژوهشي بانک کشاورزي، اعضاي هيأت مديره، مديران امور، روساي ادارات و کارشناسان اين بانک برگزار شد. خدارحمي، حفظ ارتباط با مراکز علمي‌و پژوهشي و تلاش براي يافتن راه حل‌هاي دانش محور را از اولويت‌هاي بانک کشاورزي برشمرد و تصريح کرد: تلاش کرده‌ام براي پررنگ کردن نقش دانش و پژوهش در تصميم گيري‌ها قدم بردارم و در آينده نزديک برنامه‌هاي بيشتري را براي ارائه خدمات دانش بنيان مدنظر قرار خواهم داد.

وي سپس به نقش موثر پژوهش در بهبود فرآيندها و دستيابي به اهداف بانک اشاره کرد و اظهار داشت: براي نيل به مقصود نيازمند همکاري و همفکري تمام کارکنان بانک هستيم و آمادگي خود را براي حمايت از ايده هاي دانش بنيان و پژوهش محور اعلام مي کنيم.

برگزاري کنگره ملي سربازان صلح

با حمايت بيمه حکمت

به همت خانه سرباز صلح ايران و حمايت شرکت بيمه حکمت صبا پنجمين کنگره ملي و نخستين کنگره بين‌المللي سربازان صلح در روز دوشنبه (بيست و ششم آذرماه) سال‌جاري با حضور مقامات لشگري و کشوري، کهنه‌سربازان، صلح گستران، هنرمندان و ورزشکاران در مرکز همايش‌هاي بين‌المللي برج ميلاد برگزار خواهد شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه حکمت صبا، در اين مراسم حجت‌الاسلام والمسلمين علي‌اکبر ناطق‌نوري عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام و سيدمحمد بطحايي وزير آموزش ‌و پرورش سخنراني خواهند کرد. اهم برنامه‌ها، رونمايي از کتاب صلح و سمن، رونمايي از ثبت برند جهاني خانه سرباز صلح ايران، نمايش آثار کاريکاتوريست‌هاي بين‌المللي با موضوع نفي خشونت و افراطي‌گري، برگزاري پنل‌هاي تخصصي در موضوع‌هاي توسعه صلح و کارآفريني، آموزش همگاني براي صلح و هنر براي صلح مي‌باشد.

پرداخت خسارت آتش سوزي بازارچه ارتش اصفهان

بيمه آسيا خسارت بازارچه ارتش اصفهان را يک هفته پس از وقوع آتش سوزي پرداخت کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه آسيا و با حضور مديران بيمه‌هاي آتش سوزي، امور شعب، روابط عمومي‌و سرپرست منطقه دو بيمه آسيا، چک‌هاي خسارت غرفه‌هاي آسيب ديده در آتش سوزي بازارچه ارتش اصفهان تحويل زيانديدگان شد. اين گزارش با اشاره به تعهد 43 ميلياردي بيمه آسيا، مي‌افزايد: با توجه به اهميت موضوع، در کمتر از يک هفته پس از وقوع آتش سوزي و با دستور مديريت ارشد شرکت بيمه آسيا ،چک‌هاي خسارت غرفه‌هاي زيانديده در محل سرپرستي منطقه دو بيمه آسيا به زيانديدگان تحويل شد.

بيمه نوين خسارت ۱۳ ميليارد ريالي ديه شهروند شيرازي را پرداخت کرد

شرکت بيمه نوين چک ۱۳ ميليارد ريالي خسارت ديه شهروند شيرازي که در حادثه رانندگي مصدوم شده بود را به خانواده وي تقديم کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه نوين، محمدتقي آرام‌فر؛ رئيس اداره خسارت بدني بيمه‌هاي اتومبيل اين شرکت ضمن عيادت از مصدوم حادثه رانندگي، چک خسارت تعدد ديه را که ۴۸۳/۵۶۰ درصد ديه کامل و برابر با ۱۲.۹۲۱.۹۶۴.۹۲۳ ريال بود را به پدر وي تحويل داد. آرام‌فر خاطرنشان کرد: متأسفانه تبعات و هزينه‌هاي انساني و اقتصادي تصادفات جاده‌اي در کشور ما بسيار بالاست و قبول و ايفاي بسياري از اين تعهدات خارج از عهده اشخاص حقيقي است که در اين بين شرکت‌هاي بيمه بخش بزرگي از جبران مادي را به عنوان پشتيبان بر عهده دارند.

معرفي نمايندگان برتر بيمه سرمد در استان هرمزگان

نمايندگان برتر بيمه سرمد شعبه هرمزگان در هشت ماهه نخست سال جاري معرفي شدند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه سرمد، در اين مراسم ضمن تقدير و تشکر از زحمات تمامي‌نمايندگان و بازاريابان در مدت هشت ماهه نخست سال جاري، از نمايندگي‌هاي انصاري نژاد کد 1764 به عنوان نماينده برتر استان، کياني راد کد 1766 به عنوان نماينده برتر در رشته‌هاي آتش سوزي و مسئوليت و جوادي کد 1189 به عنوان نماينده برتر در رشته بيمه عمر و سرمايه گذاري تجليل و لوح سپاسي به رسم يادبود به آنان اهدا شد.

مديرعامل بانک سينا در جمع کارکنان از تحقق 87 درصدي سود پيش بيني شده هر سهم بانک در 6 ماهه اول سال جاري خبر دارد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سينا، مهندس پيشرو با بيان آنکه هدف اين بانک جلب رضايت مشتريان و سهامداران از طريق تامين نظرات و تحقق نيازهاي بانکي آنان است، افزود: با همت و تلاش تک تک همکاران و همچنين مديريت هزينه‌ها و توسعه سبد محصولات و ارائه خدمات جديد، اهداف بانک به نحو قابل قبولي تحقق يافته و در موقعيت بسيار خوبي قرار داريم. وي افزود: سرمايه گذاري‌هاي اين بانک که در بخش‌هاي مختلف اقتصادي، صنعت، کشاورزي و ديگر بخش‌ها به منظور ايجاد سبدي متنوع از محصولات و رشد متوازن درآمدها صورت گرفته، با همدلي، انسجام و همفکري حاکم بر بخش‌هاي مختلف بانک به خوبي به بار نشسته و تا پايان سال تمامي‌برنامه‌هاي ترسيم شده در اين زمينه، محقق خواهد شد.

مهندس پيشرو تصريح کرد: از جمله موفقيت‌ها تحقق بخش مهمي‌از سود پيش بيني شده بانک در سال جاري است که گزارش‌هاي مالي مربوط به عملکرد 6 ماهه اول سال 97 بانک سينا نشان مي‌دهد 87 درصد از ميزان سود پيش بيني شده هر سهم بانک براي نيمه اول سال جاري محقق شده است.

پيش بيني سود اين بانک در سال مالي منتهي به 29 اسفند 97 مبلغ 1602 ميليارد ريال اعلام شده که مطابق گزارش 6 ماهه اول سال جاري مبلغ 700 ميليارد ريال از اين مبلغ محقق شده که 87 درصد از بودجه 6 ماهه را پوشش مي‌دهد و در مقايسه با دوره مشابه سال مالي قبل معادل 15 درصد رشد نشان مي‌دهد.

محمدرضا قرباني طي حکمي، حسين يعقوبي را به سمت معاون امور بين الملل بانک دي ، منصوب کرد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره روابط عمومي‌و تبليغات بانک دي، طي مراسمي‌با حضور محمدرضا قرباني، مديرعامل بانک دي و جمعي از مديران و کارشناسان معاونت امور بين الملل، حسين يعقوبي به عنوان معاون امور بين الملل بانک دي معرفي شد. قرباني در اين مراسم ضمن تقدير از عملکرد کارشناسان و مديران معاونت امور بين الملل به ويژه ناصر سعيدي،رئيس اداره عمليات ارزي که در اين مدت زحمات بسياري براي معاونت ارزي متقبل شدند،گفت: عليرغم تمامي‌محدوديت‌ها و اعمال تحريم‌هاي ظالمانه آمريکا عليه نظام بانکي ايران، امور بين الملل و ارزي بانک دي با همت و درايت همکاران اين واحد به فعاليت خود ادامه داد و ارائه خدمات ارزي به مشتريان در اين مدت با اختلال مواجه نشد.

مديرعامل بانک دي با بيان اين که شرايط ارزي کشور خطير است، گفت: با توجه به کارکرد استراتژيک خدمات ارزي و بين الملل، نقش يک مدير حرفه‌اي و باتجربه در اين برهه از اهميت زيادي برخوردار است تا بتوانيم در سايه همدلي و بهره مندي از تجارب ارزشمند از اين شرايط به سلامت عبور کنيم.

وي افزود: با توجه به تاثير تحريم‌ها بر روابط کارگزاري خارجي بانک، لزوم حضور فردي با تجربه حرفه‌اي و مسلط به مسائل ارزي جهت مديريت بهينه امور بين الملل و افزايش درآمدهاي کارمزدي بانک از اين محل بيش از پيش احساس مي‌شد که پس از بررسي گزينه‌هاي مختلف، افتخار همکاري با حسين يعقوبي، معاون پيشين امور بين الملل بانک مرکزي که چهره‌اي نام آشنا براي متخصصين اين حوزه است براي بانک دي فراهم شد.

به مناسبت روز پژوهش با حضور مدير امور روابط عمومي‌و حوزه مديريت از زحمات و تلاش‌هاي پرسنل مرکز آموزش و پژوهش با اهدا لوح تقدير و شاخه گل تجليل به عمل آمد. سعيد معادي مشاور مديرعامل و مدير امور روابط عمومي‌و حوزه مديريت با اشاره به جايگاه خاص و نقش ويژه مرکز آموزش و پژوهش در پيش برد اهداف بانک توسعه تعاون در اين رابطه افزود: حوزه آموزش را به‌عنوان يک سازمان توانمند در جهت پيشبرد اهداف تعيين‌شده در شبکه بانکي دانست و بر اين اساس ضروري است آموزش و پژوهش را از اولويت‌هاي اصلي بانک بدانيم، زيرا حوزه آموزش و پژوهش به‌عنوان بخش سرمايه‌گذاري بانک قلمداد مي‌گردد.

در ادامه ايرج شيخ‌زاده مدير مرکز آموزش و پژوهش افزود: بدون ترديد با اتکا به تفکر حاکم در دنياي امروز از طريق پژوهش و تحقيق بر پايه برنامه بلندمدت و کوتاه‌مدت مي‌توان بانک را به اهداف عالي رساند. وي با اشاره به موفقيت روزافزون علم در عرصه‌هاي گوناگون و با تأکيد بر تأثير خلاقيت‌ها در تحولات زندگي جوامع خاطرنشان کرد: ارتباط ميان دو مولفه شتاب توسعه و پايداري جامعه در همراهي با پيشرفت بخش‌هاي تحقيقاتي ميسر خواهد بود.

وي با اشاره به نام‌گذاري روز پژوهش اين روز را نشانگر مقام شامخ پژوهشگران و تجليل از عاملان دانست.

مرتضايي عضو هيئت مديره بانک در بازديد از شعب استان بوشهر، ابراز داشت: بانک مهر اقتصاد در زمينه اقتصاد مقاومتي گام‌هاي موثري برداشته است.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مهر اقتصاد استان بوشهر، يوسف مرتضايي عضو هيئت مديره بانک مهر اقتصاد به همراه مدير کل بازرسي و حسابرسي بانک، در سفر به استان بوشهر از شعب شهرستان‌هاي جم، عسلويه، کنگان و دشتي بازديد به عمل آوردند و ضمن ديدار و تبادل نظر با همکاران و بازديد از سايت پتروشيمي‌زاگرس در نشست مجمع حسابرسي سال 96 استان شرکت کردند.

عضو هيئت مديره بانک با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستاي حمايت از طرح‌هاي اقتصاد مقاومتي و توليد کنندگان ملي، خاطر نشان کرد: بانک مهر اقتصاد در راستاي منويات رهبر معظم انقلاب در زمينه اقتصاد مقاومتي گام‌هاي موثري برداشته و با تامين اعتبار بسياري از واحدهاي توليدي و صنعتي به سهم خود در حمايت از کالاي ايراني و ايجاد اشتغال پايدار سهيم بوده است.

مرتضايي خاطر نشان کرد: بانک مهر اقتصاد علاوه بر احساس تکليف در عرصه حمايت از اقتصاد داخلي در زمينه مسئوليت‌هاي اجتماعي نيز حضور موثري دارد که درختکاري 180 دهکتاري در استان خوزستان از جمله اقدامات بانک در اين حوزه است.

عضو هيئت مديره بانک صادرات ايران گفت: افزايش سرمايه بانک بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت‌گرفته تا مجمع سال ٩٨ به سرانجام مي‌رسد.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌بانک صادرات ايران، ارسلان فتحي‌پور با بيان اينکه افزايش سرمايه بانک‌ها از جهت افزايش توان مالي بانک‌ها در ارائه تسهيلات امري ضروري است، افزود: کاهش دارايي‌هاي مازاد و افزايش همزمان سرمايه، روندي است که در بانک صادرات ايران دنبال مي‌شود و در واقع سعي بر اين است که کار به صورت علمي‌انجام شود.وي تجديد ارزيابي دارايي بانک‌ها را آسان‌ترين راه براي افزايش سرمايه عنوان کرد و گفت: بخش قابل توجهي از دارايي بانک‌ها را املاک تشکيل مي‌دهد که عمدتاً با توجه به ارزش تمام‌شده تاريخي ثبت‌شده و استهلاک در نظر گرفته‌شده، ارزش دفتري بسياري از املاک بانک‌ها به صفر نزديک شده است از اين‌رو تجديد ارزيابي دارايي‌ها اولويت مهمي‌در روند افزايش سرمايه بانک‌ها است.فتحي‌پور افزود: افزايش سرمايه بانک‌ها يکي از ضرورت‌هاي اقتصادي و خروج اقتصاد کشور از رکود است که نقش مهمي‌در بهبود شاخص کفايت سرمايه بانک‌ها نيز خواهد داشت.

وي تصريح کرد: بانک‌ها نبايد از طريق اين منابع وارد بنگاهداري شوند، چراکه اقتصاد کشور دچار آسيب شده و اين افزايش سرمايه منجر به تورم خواهد شد.

تجارت استان بوشهر : اين دسته از بيماران در سال جاري بيش از ۸۷۰ ميليون تومان خدمات درماني و تجهيزات پزشکي رايگان اعم از ويلچر، واکر، توالت فرنگي، تخت بيمارستاني، دستگاه فشار سنج، تشک مواج، دستگاه اکسيژن ساز و وسايل سونداژ دريافت کردند.به گزارش سايت خبري کميته امداد، مجيد گزدرازي اصل، قائم مقام کميته امداد استان بوشهر، در نشست بررسي وضعيت بيماران خاص و صعب العلاج تحت حمايت اين نهاد اظهار داشت: خدمات بهداشتي و درماني از نيازهاي حياتي مددجويان تحت حمايت اين نهاد است و مهم‌ترين گروه هدف کميته امداد، بيماران خاص، صعب العلاج و زمين گير هستند که به عنوان اولويت اصلي در ارائه خدمات بهداشتي و درماني وجود دارند.وي در ادامه بيان کرد: يکهزار و ۲۰۰ نفر مددجوي داراي بيماري خاص، صعب العلاج و زمين گير در استان تحت حمايت کميته امداد هستند.

تجارت استان بوشهر: ۲۰۰ پروژه عام المنفعه در بخش‌هاي مختلف مذهبي، ديني، آموزشي، کتابخانه، راه سازي و برقرساني از محل وصول زکات در نقاط مختلف استان بوشهر به بهره‌برداري رسيده است.به گزارش سايت خبري کميته امداد، احمد لطفي ظهر امروز در نشست شوراي زکات اين استان با بيان اينکه يکي از راه‌هاي مشارکت مردم در حل مشکلات نيازمندان پرداخت زکات است، اظهار داشت: مردم نيکوکار و نوع دوست استان بوشهر در پرداخت زکات و کمک به نيازمندان در کشور پيشتاز هستند.لطفي از اجراي پروژه‌هاي عمراني از محل وصول زکات خبرداد و افزود: با فعال شدن دبير خانه زکات در استان از سال ۸۴ تا سال ۹۶ تعداد ۲۰۰ پروژه عام المنفعه شامل ۶۰ مسجد، ۵۱ حسينيه، ۱۰ خانه عالم، ۵ غسالخانه، ۵ کتابخانه، ۵۴ جاده بين مزارع و ۱۵ مورد روشنايي معابر روستايي به بهره برداري رسيده است.

ثبت رکورد توليد روزانه چدن در ذوب آهن اصفهان

تجارت-تلاشگران ذوب آهن اصفهان در سالروز ميلاد با برکت امام حسن عسگري(ع) موفق شدند رکورد توليد روزانه چدن با دو کوره بلند را ثبت کنند.سخت کوشان مادر صنعت فولاد کشور با وجود مشکلات اين شرکت در تامين پايدار مواد اوليه به ويژه سنگ آهن ، يکشنبه 25 آذرماه با توليد 8965تن چدن، اين رکورد را ثبت نمودند.اميد است با حفظ روند کنوني توليد به زودي شاهد ثبت رکورد ماهيانه توليد چدن و همچنين ثبت رکورد توليد در ديگر بخش‌هاي اين شرکت باشيم.

کاراته کاي ايلامي‌مدال طلاي ليگ جهاني را کسب کرد

تجارت-استان ايلام:ذبيح ا... پورشيب ملي پوش و کاراته کاي ايلامي‌در رقابت‌هاي ليگ جهاني وان سري آ در کشور چين مدال طلا را بر گردن آويخت.رئيس هيات کاراته ايلام گفت: در آخرين روز از مسابقات جهاني کاراته وان سري آ در کشور چين، ذبيح اله پورشيب در فينال وزن 84- کيلوگرم به مصاف ايگور چيخامارف از قزاقستان رفت که با نتيجه 2 بر صفر به برتري رسيد و صاحب مدال طلا شد.وي افزود: ملي پوش کاراته کاي ايلامي‌پيش از رسيدن به فينال چيو‌هانسين از چين تايپه، ريکيتو شيمادا از ژاپن و جينچائو چن از چين را شکست داد و به نيمه نهايي رسيد.به گزارش ايرنا؛ آخرين مرحله ليگ جهاني سري آ کاراته در سال 2018 از روز جمعه هفته گذشته با حضور يک هزار و 176 کاراته کا از 80 کشور در شهر شانگهاي چين آغاز شده است.ذبيح ا... پورشيب کاراته کاي شايسته ايلامي‌تاکنون بيش از 24 نشان در رشته کاراته به دست آورده است که 15 نشان طلا، 9 نشان طلاي آسيايي و سه نشان جهاني از افتخارات اين ورزشکار قهرمان ايلامي‌است.

تقديرمديرعامل تاکسيراني کرمانشاه از سوي نماينده ولي فقيه و رئيس ستاد بازسازي عتبات

تجارت-استان کرمانشاه:مديرعامل سازمان تاکسيراني شهرداري کرمانشاه به دليل تلاش براي خدمت رساني ، پذيرائي و اسکان زائران گرامي‌اربعين حسيني از سوي نماينده ولي فقيه در استان و بهمن صحرايي رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات تقدير شد.سجاد سليماني در همايش تجليل از خادمين اربعين حسيني که در روز پنجشنبه 22 آذرماه 97 با حضور حضرت آيت ا... علماء نماينده محترم ولي فقيه در استان و بهمن صحرايي رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات برگزارشد، با اهداي لوح مورد تقدير قرارگرفت.در متن تقديرنامه‌اي که به امضاي نماينده ولي فقيه در استان و رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات استان کرمانشاه رسيده است آمده است: با سلام و تشکر خدمت خالصانه و بي ادعا همراه با عشق و دلدادگي به زائراني که با پاي دل مسافر کاروان اربعين حسيني شدند ، هديه ايي است بي نظير که تنها به انتخاب ارباب شامل حال کساني مي‌گردد که پاکي و صفاي باطن و ايمان و تقواي آنان در صحيفهء عاشقان و مريدان به اهل بيت (ع)به ثبت رسيده است .لذا ضمن ارج نهادن به تلاشها و زحمات بي شائبه جنابعالي در راستاي اسکان،پذيرايي و تکريم از زائزين گرامي‌که منجر به خلق تجمع بي نظير عاشقان حسيني در کربلاي معلي گرديد، تشکر و قدرداني نموده توفيق روز افزون شما را از درگاه خداوند متعال خواستاريم.

تجارت-استان خوزستان:نشست تبيين برنامه‌ها و بودجه سال 1398 منطقه آزاد اروند با حضور مدير دفتر برنامه‌ريزي، بودجه و سرمايه‌گذاري دبيرخانه شوراي عالي مناطق آزاد، معاونين و مديران سازمان منطقه آزاد اروند تشکيل و جهت گيري‌ها و الزامات اصلي برنامه و بودجه سال آينده مورد بررسي قرار گرفت .محمد رضا عبدالرحيمي‌صبح روز گذشته در جمع معاونين و مديران تمامي‌واحدهاي سازمان منطقه آزاد اروند ، گفت : تدوين برنامه راهبردي هر منطقه ذيل نقشه راه کلان مناطق و بازتعريف کسب و کارها و صنايع اولويت دار هر منطقه با توجه به شرايط در حال تغيير فضاي کسب و کار محيط داخلي و خارجي، پي‌ريزي کليه اقدامات و فعاليت‌ها در جهت تحقق اهداف کلان و راهبردهاي مرتبط مناطق از ضرورتهاي پيش روي مناطق مي‌باشد و در اين فرايند مشارکت همه مديران و کارشناسان ارشد سازمانها شرط لازم براي توفيق محسوب مي‌شود.وي در ادامه تلاش براي افزايش بهره وري کليه منابع اعم از انساني، مالي و تکنولوژيکي ، صرفه جويي و منطقي کردن هزينه‌هاي جاري و تامين مالي مربوطه از محل درآمدهاي عملياتي را در کنار ضرورت تلاش براي افزايش درآمدهاي پايدار با در نظر گرفتن مزيت‌هاي رقابتي مناطق و اعمال مديريت مطلوب و تعاملي اين مناطق در جهت حداکثر سازي درآمدهاي حاصل از سهميه کالاهاي تجاري از مسير مناطق آزاد به سرزمين اصلي را از الزامات مدنظر در تدوين برنامه مالي و بودجه سازمانها در سال آتي ياد کرد.مدير دفتر برنامه‌ريزي، بودجه و سرمايه‌گذاري دبيرخانه شوراي عالي مناطق آزاد با تاکيد بر الزام و تلاش براي بهره گيري از مشارکت با بخش‌هاي خصوصي و تعاوني‌ها ، واگذاري امور تصدي گري به بخش‌هاي مذکور و اولويت بخشي به اقدامات لازم جهت جلب مشارکت جامعه محلي در برنامه‌هاي توسعه منطقه اظهار کرد: مي‌توان در تامين مالي پروژ ه‌هاي زيرساختي و انتفاعي از ظرفيت‌هاي بازارهاي پول و سرمايه داخلي و خارجي بهره گرفت .عبدالرحيمي‌از اختصاص ده درصدي در آمدها و منابع داخلي براي برنامه‌هاي ارتقا امور فرهنگي، اجتماعي، گردشگري و زيست محيطي با هماهنگي دبيرخانه شوراي عالي مناطق آزاد و اولويت اتمام پروژه‌هاي عمراني نيمه تمام داراي پيشرفت فيزيکي بالا در سال آينده خبر داد.وي ادامه داد: در تدوين برنامه و بودجه سال ۹۸ سازمان‌هاي مناطق آزاد ملزم به همخواني پروژه‌هاي عمراني جديد با طرح جامع توسعه مناطقشان هستند ، همچنين مجازند ۵ درصد از هزينه‌هاي عمراني خود را صرف طرح‌ها و پروژه‌هاي صرفا مطالعاتي نمايند.محمدرضا عبدالرحيمي‌همچنين بر ضوابط مالي ناظر بر بودجه تاکيد کرد و از ممنوعيت هرگونه توسعه تشکيلات و بکارگيري نيروي انساني فراتر از تشکيلات تفضيلي ابلاغي توسط دبيرخانه و همچنين پرداخت از هر محل و تحت هر عنوان در آن خصوص توسط سازمان‌ها وشرکت‌هاي تابعه آنها در بودجه سال ۹۸ خبر داد .

تجارت- مدير پژوهش، فناوري و مهندسي ساخت شرکت ملي حفاري ايران از برگزاري برنامه‌هاي متنوع از سوي اين مديريت به مناسبت هفته پژوهش و فناوري خبر داد.بيژن سيستاني گفت: هفته پژوهش و فناوري همه ساله از 24 تا 28 آذرماه برگزار مي‌شود . وي افزود: مديريت پژوهش، فناوري و مهندسي ساخت شرکت به اين مناسبت برنامه‌هاي مختلفي را در ارتباط با دانشگاه‌ها و مراکز تحقيقاتي در نظر گرفته است .سيستاني در پيوند با اين مطلب به برگزاري همايش «شبيه سازي ديناميكي تهاجم زودهنگام گازي به كمك گزارش خواني عمليات حفاري» اشاره داشت که روز يکشنبه 25 آذرماه توسط آقاي مصطفي صداقت زاده در دانشگاه شهيد چمران اهواز برگزار مي‌گردد . مدير پژوهش، فناوري و مهندسي ساخت شرکت ملي حفاري ايران ادامه داد: علاوه بر اين نشست تخصصي، همايشي ديگري تحت عنوان « نوآوري، فناوري و كارآفريني» با حضور آقايان‌هادي محمدي و مصطفي صداقت زاده روز دوشنبه 26 آذرماه در دانشگاه صنعت نفت برگزار خواهد شد همچنين همايش « آشنايي با سيستم کنترل پسماند سيال حفاري» 18 آذرماه ماه توسط آقاي محمد افرا در دانشگاه صنعتي امير کبير برگزار گرديد . وي در زمينه ساير برنامه‌هاي اين هفته اظهار کرد: با هدف آشنايي هر چه بهتر دانشجويان با صنعت حفاري بازديدهايي از دستگاه‌هاي حفاري برنامه‌ريزي و يک دستگاه نمودارگيري چاههاي نفت و گاز با تمامي‌تجهيزات تخصصي روز سه شنبه 27 آذرماه در دانشکده مهندسي نفت اهواز مستقر تا علاقه مندان از نزديک با اين تکنولوژي پيشرفته صنعت حفاري آشنا شوند . سيستاني گفت: همچنين روز چهارشنبه 28 آذرماه دو گروه دانشجويي از دستگاه حفاري و سيستم شبيه ساز کنترل فوران چاه‌هاي نفت و گاز که توسط متخصصان ايراني در قالب پروژه پژوهشي بومي‌سازي شده ، بازديد به عمل مي‌آورند . مدير پژوهش، فناوري و مهندسي ساخت شرکت در تشريح فعاليت‌هاي پژوهشي صورت گرفته در اين شرکت در سال 97 افزود: در سال جاري با همکاري معاونت‌ها و مديريت‌هاي مختلف شرکت و تصويب شوراي عالي پژوهش، تعداد شش پروژه پژوهشي تعريف که پس از فراخوان عمومي‌در بين دانشگاه‌ها و پارک‌هاي علم و فناوري، هم اکنون در مراحل داوري و تصويب قرار دارد .

تجارت-استان مرکزي:رئيس اتاق بازرگاني، صنايع و معادن اراک گفت: همکاري دولت با بخش خصوصي در راستاي توسعه پايدار بايستي تقويت شود، چراکه اين دو در کنار هم بسياري از مشکلات را مي‌توانند از ميان بردارند.منوچهر توسطي در حاشيه بيست و نهمين جلسه شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي استان مرکزي در جمع خبرنگاران در اراک، اظهار داشت: تعامل بخش خصوصي و دولت عامل تحقق توسعه پايدار است و اين دو در کنار هم مي‌توانند بسياري از موانع و مشکلات را برطرف و به هدف تحقق اقتصاد پويا دست پيدا کنند.وي افزود: شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي براي رفع موانع و مشکلات بخش خصوصي و اقتصاد پويا در کشور شکل گرفته که مي‌تواند بسياري از موانع توليد را رفع نمايد تا کسب و کار در جامعه رونق پيدا کند.توسطي با اشاره به اينکه بسياري از مصوبات اين جلسات به نتيجه رسيده، بيان کرد: در بيست و نهمين جلسه شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي استان مرکزي، موضوع استفاده طرح‌هاي توليدي از تسهيلات و ارائه وثيقه به بانک‌ها مطرح شد، چراکه واحدهاي صنعتي توليدي و خدماتي سال‌ها است در اين مورد با مشکل مواجه هستند.وي خاطرنشان کرد: اصولا بايد طرح و پروژه آن ارزش را داشته باشد که پس از شروع جوابگوي وثيقه بانکي باشند. ولي در اين خصوص بانک‌هاي عامل امتناع مي‌کنند و عمدتا رويه وثيقه را بر پايه املاک مسکوني و تجاري مي‌گذارند که اين روند هميشه براي سرمايه گذار مشکل زا بوده است.رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي اراک تصريح کرد: در جلسه امروز پس از مطرح کردن مسائل مربوط به موضوع وثيقه تصميم گرفته شد که با پيگيري‌هاي استاندار و نمايندگان مجلس، در اين مورد از سوي مسئولان تصميماتي اتخاذ شود تا محل طرح‌ها بتواند به عنوان وثيقه سرمايه گذار در بانک‌هاي عامل مورد استفاده و مبنا قرار بگيرد.توسطي در بخش ديگر سخنان خود اظهار داشت: همچنين در اين نشست استاندار بر استفاده از ظرفيت بخش خصوصي براي واگذاري پروژه‌هاي نيمه تمام دستگاه‌‌هاي دولتي به اين بخش تاکيد کرد و افزود: نياز است برخي سازمان‌ها از مقاومت در خصوص واگذاري پروژه‌هاي نيمه تمام به بخش خصوصي پرهيز کنند.