اقدامات سنا در پیگیری قتل خاشقچی موجب شد؛

عربستان به قطعنامه‌هاي اخير مجلس سناي آمريکا درباره جنگ يمن و پرونده جمال خاشقجي واکنش نشان داد. يک مقام وزارت خارجه عربستان موضع‌گيري مجلس سنا را مبتني بر ادعاها و اتهاماتي بي‌اساس و به منزله مداخله علني در امور داخلي رياض دانست.

اين مقام در وزارت خارجه عربستان در جوابيه کشورش تاکيد کرد، رياض بر ادامه و توسعه روابط با واشنگتن اصرار دارد و از چنين موضع‌گيري‌هاي اعضاي نهادي معتبر در کشوري هم‌پيمان و دوست تعجب مي‌کند. عربستان به رهبري ملک سلمان بن عبدالعزيز، پادشاه سعودي براي آمريکا احترام زيادي قابل است و روابط استراتژيک سياسي، اقتصادي و امنيتي عميقي با اين کشور دارد که طي دهه‌هاي گذشته در جهت خدمت به منافع دو کشور و دو ملت بوده است.

اين مقام سعودي در ادامه دفاعيات خود از کشورش اين گونه ابراز عقيده کرد که عربستان کاملا با هر گونه مداخله در امور داخلي‌ يا زير سوال بردن جايگاه رهبرانش که ملک سلمان و وليعهد او هستند، مخالف بوده و هر نوع اهانت به حاکميت کشور يا اهانت به جايگاه آن را نمي‌پذيرد.

وي اين گونه ادامه داد که چنين موضع‌گيري از سوي مجلس سنا هرگز تاثيري بر نقش رهبري عربستان در منطقه و جهان عرب و اسلام و در سطح جهاني نخواهد داشت و عربستان در قلب تمام مسلمانان جهان قرار دارد و اين مساله عربستان را اساس ثبات منطقه و جهان قرار مي‌دهد و رياض در تلاش‌ها براي برقراري صلح و امنيت در سطح منطقه و جهان پيشرو است! اين مقام مدعي شد، عربستان از نقش رهبري در ثبات اقتصاد جهاني به واسطه حفظ توازن در بازار نفت برخوردار است و به گونه‌اي عمل مي‌کند که به نفع منافع توليدکننده و مصرف کننده به يک اندازه باشد. اين مقام سعودي افزود: همانطور که پيشتر تاکيد کرده‌ بوديم آنچه براي شهروند ما يعني جمال خاشقجي (روزنامه‌نگار منتقد) رخ داد جنايتي مردود است و بيانگر سياست عربستان و رويکرد نهادهاي آن نيست. وي در عين حال مخالفت خود را با هرگونه تلاش براي منحرف کردن پرونده از مسير عدالت در عربستان اعلام کرد. اين مقام درباره روابط کشورش با آمريکا اين طور موضع گرفت که عربستان به دنبال حفظ روابطش با آمريکاست و براي توسعه آن در تمام زمينه‌ها تلاش مي‌کند و قدردان موضع‌گيري "عاقلانه" دولت آمريکا و موسسات دولتي آن در قبال تحولات اخير است. دولت آمريکا درک مي‌کند که موضع‌گيري مجلس سناي اين کشور پيام‌هاي غلطي را به کساني که به دنبال تفرقه و ايجاد فاصله بين آمريکا و عربستان هستند، مخابره مي‌کند. وي افزود:‌ عربستان اميدوار است به منظور ممانعت از وقوع پيامدهايي در روابط دو کشور که تاثير منفي بسياري بر روابط استراتژيک آنها دارد پاي رياض به مناقشه سياسي داخلي در آمريکا کشيده نشود. مجلس سناي آمريکا روز جمعه با تصويب قطعنامه‌اي محمد بن سلمان، وليعهد سعودي را به‌عنوان مسئول قتل جمال خاشقجي، روزنامه نگار منتقد عربستانيي در کنسولگري اين کشور در استانبول معرفي کرد. همزمان نمايندگان سنا قطعنامه ديگري را براي قطع حمايت نظامي‌و لجستيک دولت آمريکا از ائتلاف نظامي‌به رهبري عربستان سعودي در يمن صادر کردند.کميته روابط خارجي سنا، که رهبري آن را باب کروکر جمهوريخواه بر عهده دارد، تصويب اين دو قطعنامه را پيشنهاد کرده بود.رسانه‌هاي آمريکا پيشتر به نقل از مقام‌هاي آگاه سازمان اطلاعات آمريکا (سيا) گزارش کرده بودند که نتيجه تحقيقات نشانگر مسئوليت کامل محمد بن سلمان در قتل جمال خاشقجي است. با اين حال دونالد ترامپ، رئيس جمهوري و مايک پمپئو، وزير خارجه ايالات متحده آمريکا مي‌گويند مسئوليت وليعهد سعودي در اين قتل «هنوز محرز نشده» است و احتياج به تحقيقات بيشتر دارد. بنا به گزارش يورو نيوز، اعضاي مجلس سنا هفته گذشته و پس از ديدار با جينا‌هاسپل، رئيس سازمان سيا، اعلام کردند شکي در مسئوليت بن سلمان در اين قتل وجود ندارد. دولت ترامپ از کنگره خواسته بود تا روابط با عربستان سعودي را به دليل "نقش کليدي اين کشور در مقابله با ايران" و "مشارکت‌هاي اقتصادي سودآور براي ايالات متحده از جمله فروش سلاح"، تيره نکند. قطعنامه مجلس سنا براي قطع کمک به ائتلاف سعودي در يمن، مخالفت اکثريت سناتورها با اين درخواست را نشان داد. اين قطعنامه با ۵۶ راي موافق و ۴۱ راي مخالف به تصويب رسيد. ايالات متحده آمريکا حامي‌اصلي ائتلاف عربي به رهبري سعودي در جنگ يمن عليه حوثي‌ها و متحدانشان است. از زمان ورود عربستان و همپيمانانش به ميدان جنگ در يمن، بيش از ۱۰ هزار نفر کشته و ميليون‌ها نفر آواره شده اند.

نخست وزير اسراييل گفت ماموران کشورش داخل ايران هستند و به صورت دوره‌اي براي نظارت بر فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران، به اين کشور مي‌روند. به گزارش عصرايران "بنيامين نتانياهو" نخست وزير راستگري رژيم اسراييل روز يکشنبه در ديدار با ديپلمات‌هاي (سفراي) اسراييلي سراسر جهان در مقر وزارت امور خارجه اسراييل در شهر قدس اين اظهارات را بيان کرده است. او که چند روز پيش نيز مدعي شده بود براي حفظ موجوديت و امنيت اسراييل اقدام نظامي‌درون مرزهاي ايران را نيز از نظر دور ندارد، در گردهمايي ديپلمات‌هاي اسراييلي نيز با بيان مطالبي مشابه افزود:" ماموران ما به عمليات‌هاي اطلاعاتي خود درون خاک ايران ادامه مي‌دهند تا بلندپروازي‌هاي هسته‌اي اين کشور را خنثي کنند." او افزود:" ما در نبردي جهاني عليه برنامه هسته‌اي ايران هستيم... ماموران ما همچنين براي به روز رساني اطلاعات خود به صورت دوره‌اي به ايران مي‌روند.

همزمان با روز جهاني چاي؛

بزرگترين ليوان چاي جهان به همت فاميلا و همزمان با روز جهاني چاي در ايران و در شهر تهران رونمايي شد.

به گزارش خبرنگار ما، مراسم پرده برداري از بزرگترين ليوان چاي جهان با ارتفاع 4 متر و قطر داخلي ۳ متر با برند فاميلا در جشن ويژه و باشکوهي با حضور بيش از 1500 نفر از دوستداران چاي و ديگر بازديدکنندگان برگزار شد.

اين رکورد شکني توسط شرکت هستي آرين تامين که توليد و عرضه چاي فاميلا در کشور را بر عهده دارد، انجام شد و ميهمانان و بازديدکنندگان مجتمع تجاري تفريحي باملند در هواي دلچسب پاييزي به صرف چاي پرداختند و با توجه به برنامه‌هاي تدارک ديده شده، لحظات جذاب و فراموش نشدني را در کنار يکديگر سپري کردند.

به گفته متوليان تحقق اين رکوردشکني جهاني، مهمترين هدف از ساخت و معرفي بزرگترين ليوان چاي جهان در ايران، جلب توجه مردم به اهميت چاي و جايگاه ويژه آن به عنوان يک نوشيدني ملي در بين ايراني‌ها و همچنين تاثير آن بر روابط صميمانه در زندگي و همچنين آشنايي هر چه بيشتر با چاي فاميلا اعلام شد.

براساس اين گزارش، پيش تر رکورد بزرگترين ليوان چاي جهان در اختيار کشور سريلانکا(ارتفاع 3.04 و قطر 2.43 متر) و بزرگترين ليوان قهوه در اختيار کشور کره جنوبي(ارتفاع 3.3 و قطر 2.62 متر) بوده است.

يادآور مي‌شود که در روز جهاني چاي مصادف با 15 دسامبر، هر ساله کشورهاي مختلف، به منظور ترويج، توسعه و پرورش چاي و نيز افزايش توليد و مصرف آن، مبادرت به برگزاري جشن و بزرگداشت روز جهاني چاي مي‌کنند.

دومين گردهمايي مديران شرکت شهروند با حضور معاونين، مديران و مشاوران اين شرکت برگزار شد. به گزارش روابط عمومي‌شرکت شهروند، در اين گردهمايي که به منظور بررسي عملکرد 9 ماهه شرکت شهروند در حوزه‌هاي مختلف برگزار شد، مسعود سريع القلم با تاکيد بر اهميت مشتري مداري و لزوم بکارگيري آخرين دستاوردهاي صنعت خرده فروشي، ايجاد تحول در فروشگاه‌هاي شهروند را به عنوان چشم انداز و اهداف کلي شرکت اعلام کرد. مدير عامل شرکت شهروند در اين گردهمايي با اشاره به اقدامات و برنامه‌هاي پيش رو شرکت در مدت زمان پاياني سال بر تامين کالاهاي اساسي شهروندان بدون وقفه و هيچ محدوديتي، توسعه کمي‌و کيفي محصولات و خدمات فروشگاه‌ها و مديريت بهينه هزينه‌هاي عملياتي شرکت تاکيد کرد. سريع القلم مديريت بهينه و بهره گيري از ظرفيت کامل منابع انساني، افزايش فروش، مديريت و کاهش هزينه‌هاي جاري شرکت را بخش ديگري از دستاوردهاي شهروند اعلام کرد که در راستاي تحقق چشم انداز فروشگاه‌هاي شهروند و با تکيه بر همکاري و تلاش دلسوزانه مديران و کارکنان شرکت به دست آمده است. راه اندازي سه فروشگاه شهروند در شميران سنتر، دروس و مهرشهر کرج، رونمايي از ناوگان حمل و نقل موتوري فروشگاه مجازي شهروند، راه اندازي طرح سلف چک اوت به صورت پايلوت و رونمايي از گجت هوشمند صندوق فروشگاهي با هدف تسهيل خريد مشتريان و کارآمدي خدمات فروشگاه‌ها بخش ديگري از اقدامات شرکت شهروند بود که در اين گردهمايي به عنوان اقدامات و چشم انداز فروشگاه‌هاي شهروند اعلام شد. گفتني است برنامه توسعه و ادامه روند نوسازي فروشگاه‌هاي شهروند به صورت هدفمند، آموزش نيروي انساني مستقر در فروشگاه‌ها، تامين به موقع کالاهاي اساسي مورد نياز شهروندان در شرايط کنوني کشور، کمک به تثبيت قيمت کالا در بازار، کنترل وضعيت کيفيت و قيمت کالاها و ... از ديگر محورهاي بررسي شده در اين گردهمايي بود که مي‌بايست با در نظر گرفتن اصل مشتري مداري منجر به رضايت مندي هرچه بيشتر شهروندان و اطمينان خاطر مشتريان شود.