حمايت حداکثري از رونق توليد

روح اله خدارحمي‌مديرعامل بانک کشاورزي، شعار سال و محور اقدامات و برنامه‌هاي اين بانک در سال 1398 را به تبعيت از منويات مقام معظم رهبري، «حمايت حداکثري از رونق توليد» اعلام کرد.

وي اظهار اميدواري کرد با انسجام مردم و تلاش هوشمندانه و متکي بر ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي داخلي، امکان غلبه بر شرايط سخت پيراموني و ايجاد شده از سوي دشمنان و جبران آثار منفي اين دشمني‌ها فراهم شود. وي تاکيد کرد: بايد در اقدامات امسال خود فعال تر و پيگيرانه تر از سال‌هاي گذشته عمل کنيم و با سرلوحه قرار دادن شعار رونق توليد، مرتبا اقدامات خود را با وسواس مورد بازبيني قرار دهيم.

 

نيروي انساني عامل پيشرفت يک سازمان

سبزواري معاونت عمليات بانکي و مديراستاني بانک ايران زمين در اولين گردهمايي روساي شعب استان‌هاي اصفهان، قم، مرکزي و چهارمحال بختياري با حضور مدير عامل ضمن تلاش جهت استمرار حرکت رو به رشد سال 97 در سال جاري ، ارائه ايده‌هاي جديد، يکي از مهمترين عوامل تاثير گذار در پيشرفت و توسعه يک سازمان را نيروي انساني با شاخصه‌هاي تعهد، تخصص، سالم،کارآمد و دلسوز برشمرد و آميختگي آنرا با پيشرفت و تکنولوژي موثر در نيل به اهداف سازماني عنوان کرد و با اشاره به جوان گرايي‌هاي صورت گرفته در سال 97 و ارتقاء همکاران مستعد، تلاش بيش از پيش پرسنل را جهت ترسيم آينده‌اي درخشان در کنار تحمل سختي‌ها و دشواري‌ها براي بانک خواستار شد.

 

نقش پست بانک در برنامه‌هاي وزارت ارتباطات

دکتر براري معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات و رئيس سازمان فضائي ايران در نشست مشترک با مديرشعب منطقه دو تهران، وجود پست بانک ايران درمجموعه وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات را بسيار ارزشمند و موثر دانست و گفت: اين بانک با تأمين مالي فعالان اين حوزه در تحقق برنامه‌هاي وزارت ارتباطات نقش بزرگي دارد. به گزارش روابط عمومي‌پست بانک ايران: براري ضمن قدرداني از اقدامات پست بانک در روستاها و مناطق کم برخوردار افزود: پرداخت تسهيلات ازمحل صندوق توسعه ملي و ارائه انواع خدمات نوين بانکي در روستاها که موجبات ايجاد اشتغال پايدار و کمک به رونق توليد شده، کار بزرگي است که اين بانک به خوبي انجام مي‌دهد.

تداوم حضور مديران ارشد بيمه ايران در مناطق سيل زده

عضو هيات مديره شرکت سهامي‌بيمه ايران و هياتي از مديران بلندپايه شرکت عازم مناطق سيل زده استان گلستان شدند.

در ادامه روند رسيدگي مستقيم و تسهيل و تسريع در پرداخت هزينه‌هاي خسارات سيل استان گلستان که با حضور آقاي پورکياني رييس هيات مديره و مديرعامل بيمه ايران در روزهاي آغازين فروردين 98 در مناطق سيل زده استان کليد خورد، آقاي مبرقعي عضو هيات مديره شرکت سهامي‌بيمه ايران و هيات همراه، متشکل از آقايان محتشم مديرکل بيمه‌هاي اموال و رضايي نيا رييس اداره کل خسارت بيمه آتش سوزي به گلستان سفر کردند.

هيات اعزامي‌از تهران، همراه با آقاي يعقوبي مديرکل بيمه ايران استان گلستان عازم مناطق سيل زده آق قلا و حومه شده و با حضوردر شهرک صنعتي آق قلا، در ديدار با آقاي خليل زاده مدير شرکت شهرک‌هاي صنعتي، آمادگي بيمه ايران جهت ارزيابي وپرداخت خسارت واحدهاي آسيب ديده‌اي که بيمه نامه معتبر دارند را اعلام کردند. مدير شرکت شهرک‌هاي صنعتي نيز ضمن ابراز تشکر و قدرداني از حضور مديران ارشد بيمه در مناطق سيل زده، اين اقدام و تدابير مديران بيمه ايران را درشرايط بحراني موجب دلگرمي‌زيانديدگان دانست.

بيمه ملت سردمدار قبولي اتکايي خارجي

با وجود تحريم‌ها بيمه ملت به عنوان تنها و اولين بيمه خصوصي توانست مجوز قبولي اتکايي خارج از کشور را براي سومين سال متوالي از سوي بيمه مرکزي دريافت کند.

اين شرکت به عنوان اولين و تنها شرکت بيمه خصوصي داراي مجوز قبولي اتکايي خارج از کشور، موفق شد به استناد ضوابط اجرايي ماده 20 آيين‌نامه شماره 40/5 بيمه مرکزي، تمديد اين مجوز را براي سومين سال متوالي دريافت کند.

اين موفقيت يکي از گام‌هاي بزرگ صنعت بيمه در جهت رشد و تعالي صنعت بيمه و گسترش حوزه عملکرد اين صنعت فراتر از مرزهاي ملي است.

بر اساس اين گزارش، بيمه ملت مي‌تواند ريسک‌هاي شرکت‌هاي بيمه خارج از کشور را تحت پوشش قرار دهد.

گفتني است؛ پيش از حضور بيمه ملت به عنوان تنها شرکت خصوصي در بين شرکت‌هاي داراي مجوز قبولي اتکايي خارجي، تنها شرکت‌هاي بيمه دولتي طبق اساسنامه خود مي‌توانستند قبولي اتكايي خارجي داشته باشند.

مديرعامل بانک صادرات ايران خبر داد؛

گروه بانک و بيمه: مديرعامل بانک صادرات ايران از جذب ٣٠ هزار ميليارد تومان منابع جديد طي سال ٩٧ در اين بانک خبر داد و گفت: سال ٩٨ سال «جهش بزرگ» براي بانک صادرات ايران است که محوريت آن تسهيل تامين سرمايه در گردش واحدهاي توليدي با ارائه طرح‌هاي نوين بانکي است.

به گزارش روابط‌عمومي‌بانک صادرات ايران، حجت‌اله صيدي در پنجمين همايش سراسري مديران عالي اين بانک که با هدف تبيين سياست‌ها و برنامه‌هاي عملياتي سال ٩٨ برگزار شد، ابراز کرد: سهم بازار بانک در سال ٩٧ بيش از يک درصد افزايش يافته که همزمان با جذب منابع جديد و افزايش سرمايه امکان بيشتري براي خدمت‌رساني به توليد فراهم شده است.

صيدي کاهش مطالبات معوق، انضباط مالي، تسريع در عمليات ارزي، کاهش بروکراسي اعتباري و تربيت بانکداران برتر را در قالب الزامات کليدي بانک در سال ٩٨ برشمرد و تاکيد کرد: خدمات نوين بانکداري الکترونيک در سال ٩٨ با جديت ارتقا خواهد يافت.

وي کاهش هزينه‌ها، مشتري مداري، رعايت قوانين و مقررات، حرفه‌اي گري، توجه به حسابرسي داخلي و مبارزه با پولشويي را از جمله مواردي دانست که در سال پيش رو در ارکان بانک صادرات ايران با رويکرد جدي تري دنبال خواهد شد.

پرويز مقدسي، رئيس هيئت مديره بانک صادرات ايران نيز تلاش‌هاي صورت‌گرفته در سال ٩٧ را مورد تقدير قرار داد و گفت: ماموريت نظام بانکي در سال ٩٨ توجه ويژه به توليد است و از اين رو ظرفيت‌هاي ايجاد شده در بانک از جمله افزايش منابع و افزايش سرمايه در کنار کاهش قيمت تمام شده پول که با تلاش همه مجموعه بانک صادرات ايران به دست آمده است، مي‌تواند نقش موثري در اقتصاد کشور و رونق توليد ايفا کند.در ادامه اين همايش همچنين ابعاد مختلف حاکميت شرکتي توسط نائب رئيس هيئت مديره تبيين شد. غلام سوري گفت: کار بانک‌ها واسطه‌گري، ايجاد ارزش افزوده در فضاي اقتصادي و کمک به رونق کسب و کار است که اهداف حاکميت شرکتي در بانک‌ها عمدتا متوجه بهبود برخي شاخص‌ها براي پاسخگويي، شفافيت، رعايت قوانين و مقررات و حقوق ذي‌نفعان است.سوري تاکيد کرد: پيام حاکميت شرکتي در بانک‌ها تفکيک مديريت از مالکيت است که در حوزه خصوصي‌سازي به خوبي معني شده است.نائب رئيس هيئت‌مديره بانک صادرات ايران امنيت مالي، پايداري و ثبات را از جمله مهمترين اهداف نهايي حاکميت شرکتي عنوان کرد و نقش ساز و کارهاي نظارتي و اجرايي را با توجه به فناوري‌هاي نوين برجسته دانست. همچنين در ادامه اين مراسم يک عضو ديگر هيئت مديره نيز با تاکيد بر اينکه بايد با حمايت از توليد، برخي پيش‌بيني‌هاي صندوق بين‌المللي پول را بر هم بزنيم، گفت: شبکه بانک صادرات ايران در سال ٩٧ عملکرد مناسبي داشت به نحوي که ميزان مطالبت غير جاري کمتر از يک درصد رشد داشت و ضمن افت بهاي تمام شده پول، با رشد ٣١ درصدي صدور ضمانت‌نامه‌ها روبرو بوده‌ايم.رضا صديق خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه عملياتي سال ٩٨ بانک، انتظار مي‌رود سهم بانک صادرات از بازار تا حدود ٩ درصد افزايش يابد و منابع ارزان قيمت تا ٣٠ درصد افزايش داشته باشد.

دکتر علي صالح آبادي، مديرعامل بانک توسعه صادرات ايران در سفر استاني خود به هرمزگان از واحد توليدي سوپرپايپ بازديد و بر لزوم تقويت توليد تاکيد کرد. سوپرپايپ، توليد کننده نسل سوم از لوله‌هاي پلاستيکي در کشور است که توانسته است با وجود شرايط تحريم در اقتصاد کشور، توليد خود را حفظ کرده و براي 208 نفر اشتغال ايجاد کند. اين واحد توليدي با آغاز فعاليت در سال 76 ضمن استفاده از دانش فني وارداتي، با تلفيق فلز و پليمر، محصولي با استاندارد بالا توليد کرده که در بخش تاسيسات، گرمايشي، فاضلاب و محيط‌هاي مسکوني با استقبال خوبي مواجه شده است. لوله‌هاي توليدي اين کارخانه تاييديه واحدهاي استاندارد محتلف از جمله امارات، مرکز تحقيقات وزارت راه و شهرسازي، هلند، آلمان را کسب کند و مبدل به تنها واحد توليدي لوله شود که مجوز صادرات به اروپا را دارد.