مجریان انتخابات جانب هیچ کس را نگیرند

سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه مجریان و ناظران انتخابات حق ندارند به نفع یا ضرر جریانهای سیاسی اظهار نظر کنند، گفت: بازرسی انتخابات وزارت کشور متخلفین را به دستگاه قضایی معرفی میکند.

به گزارش تجارت به نقل از خبرگزاری ایلنا، سید سلمان سامانی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: مطابق قانون انتخابات مجلس؛ دست اندرکاران امور اجرایی و نظارتی انتخابات نمی توانند به نفع یا به ضرر نامزدها و جریانات سیاسی در انتخابات اعلام نظر کنند. برای تضمین بیطرفی، هیأت بازرسی انتخابات وزارت کشور مکلف شد متخلفین از این قانون را در هر رده و جایگاهی به دستگاه قضایی معرفی کند.

 

فضای مناسب برای همه تفکرات فراهم شود

معاون سیاسی دفتر رییس جمهوری گفت: باید قادر باشیم در رسانه های اصلی کشور برای همه تفکرات و دیدگاه ها فضای مناسب برای طرح مسایل شان فراهم کنیم تا اجازه ندهیم رسانه های آن سوی آب ها، تعیین کنندگی و مرجعیت در گردش خبر در جامعه ما داشته باشند. فریدون وردی نژاد در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار افزود: منتقدین، اپوزیسیون و کسانی هم که ممکن است منتقد وضعیت فعلی جامعه و دولت باشند آنها هم باید فضایی برای طرح مسایل خود داشته باشند، برای این که ما اجازه ندهیم رسانه های آن سوی آب ها، رسانه هایی که خارج از مرزهای جغرافیایی و مرزهای سیاسی ما هستند تعیین کنندگی و مرجعیت در گردش خبر در جامعه ما داشته باشند.

 

رایزنی درباره ایران و کرهشمالی

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در روزهای آینده به فرانسه سفر میکند.

به گزارش تجارت به نقل از کیودو، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن، روز دوشنبه گفت: در تاریخ ۲۳ آگوست برای شرکت در نشست هفت کشور صنعتی به فرانسه سفر خواهم کرد. وی افزود: بعد از نشست موفق جی۲۰ تمایل دارم تا بتوانم گفتوگوهای صادقانهای در فرانسه با رهبران کشورهای صنعتی درباره مسائل مختلف و مهمی مانند ارتقای تجارت آزاد، حفاظت از محیط زیست و موضوعاتی مانند کره شمالی و ایران داشته باشم.

لازم به توضیح است که نشست جی ۷ از تاریخ ۲۴ تا ۲۶ آگوست در فرانسه برگزار خواهد شد.

ظریف؛ نماد دیپلماسی ورزیده و پرتلاش

رئیس مجلس شورای اسلامی، با حضور در وزارت امور خارجه با محمدجواد ظریف دیدار و گفتوگو کرد. به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در ابتدای این دیدار با تشکر از اقدامات وزیر امور خارجه کشورمان گفت: شما در این عرصه، مجاهدانه و خستگی ناپذیر عمل کردید و دستاوردهای بسیاری را برای انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی به ارمغان آوردید. رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدجواد ظریف را دیپلماتی ورزیده و باهوش خواند و ادامه داد: شما به عنوان مسئول سیاست خارجی کشور، با جدیت، هوشمندی، پشتکار و با اقتدار از مصالح ملی دفاع میکنید و تلاشهای شما در عرصه بینالمللی موثر بوده است که دشمنان ملت دست به تحریم شما زدهاند. محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار، ضمن تشکر و قدردانی از حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در وزارت امور خارجه اظهار داشت: با تمام توان از منافع ملی و حقوق ملت در عرصه بین المللی دفاع و حمایت می کنیم. هفته گذشته، وزارت خزانهداری آمریکا، محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان را تحریم کرد.

دولت موافق حضور زنان در ورزشگاهها است

معاونت حقوقی رئیس جمهور بیان کرد: دولت موافق حضور زنان در ورزشگاهها است و این مسئله هیچ منع قانونی ندارد.

لعیا جنیدی در گفتوگو با ایلنا، درباره اینکه گفته میشود شرط حضور زنان در ورزشگاهها بستگی به نظر دولت دارد این موضوع تا چه حد در کابینه پیگیری شده است، گفت: دولت موافق ورود خانمها به وزرشگاههاست و میدانم وزرات وزش و جوانان هم همیشه پیگیر این موضوع بوده است. معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد: برای ورود خانمها باید یک هماهنگی بین قوا به وجود بیاید. وی در خصوص اینکه عنوان میشود آیا خانمهای علاقهمند به حضور در وزرشگاهها میتوانند از طریق معاونت حقوقی ریاست جمهوری این موضوع را پیگیری کنند، گفت: دستگاه اجرایی ذی ربطش وزارت ورزش و جوانان است اما اگر آنها کمکی را لازم بدانند حتما معاونت حقوقی پیگیری خواهد کرد. جنیدی درباره نظر قانون در خضوص ورود زنان به ورزشگاهها عنوان کرد: کاری به بیرون که چه اتفاقی افتاده است ندارم، از نظر من چیزی که به موجب صریح قانون منع نشده اصل بر جواز است و این یک حکم حقوقی است.

صداوسیما در مورد محرومیت

سیستان وبلوچستان سریال بسازد

رئیس شورای شهر تهران نوشت: مناسب بود صداوسیما بجای ساخت گاندو در تخریب دکتر ظریف، سریالی در مورد محرومیت در سیستان وبلوچستان میساخت. به گزارش خبرگزاری ها، محسن هاشمیرفسنجانی در حساب توئیتر خود نوشت: گاندو تمساحی خاص است که در سد پیشین، در سیستان و بلوچستان زندگی می کند و در روستاهایی فاقد سیستم آب لوله کشی،کودکانی که برای برداشت آب از برکه ها میروند، قربانی گاندو می شوند. وی افزود: مناسب بود صداوسیما بجای ساخت گاندو در تخریب دکتر ظریف، سریالی در مورد محرومیت در سیستان وبلوچستان میساخت.

تجهیز ناوشکن دماوند

به سامانههای راداری پیشرفته

دریادار حسین خانزادی بابیان اینکه تمامی ایراداتی که در نمونههای قبلی ناو شکن دماوند بر طرف شده است گفت: این ناوشکن به سامانههای راداری پیشرفتهای مجهز شده که دستیابی به اهداف دور را میسر میکند. به گزارش تجارت به نقل از ایلنا، دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه مراسم افتتاح مسابقات غواصی بین المللی نظامی ۲۰۱۹ که در جزیره کیش برگزار شد، درباره الحاق ناو شکن دماوند به ناوگان نداجا گفت: ما امسال الحاق ناوشکن دماوند در ناوگان شمال نیروی دریایی را خواهیم داشت. وی افزود: این ناوشکن به طور کامل احیا شده و این کار در مدت ۱۸ ماه انجام شده است. تمامی ایراداتی که در نمونههای قبلی این ناوشکن وجود داشته در ناوشکن دماوند برطرف شده است. این ناوشکن به سامانههای راداری پیشرفتهای مجهز شده که دستیابی به اهداف دور دست را برای آن میسر میکند. فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: این ناوشکن به تسلیحات جدیدی مجهز شده و در حال پیشبینی برای تجهیز ناوشکن دماوند به سیلوهای پرتاب عمودی موشک هستیم.

رفتارهای متناقض

و فریبکارانه دیپلماسی آمریکا

رئیس کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس با اشاره به تحریم سردار دستگاه دیپلماسی کشورمان توسط آمریکاییها معتقد است این رفتارهای دوگانه کاملا متناقض با اصول دیپلماسی و حقوق بینالمللی است. به گزارش خبرگزاری خانه ملت، غلامرضا کاتب رئیس کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس گفت: علیرغم ادعای آمریکا مبنی بر مذاکره متأسفانه شاهد این موضوع هستیم که سردار دستگاه دیپلماسی کشورمان را که پیشانی مذاکرات بوده را مورد تحریم قرار میگیرد. این رفتار دوگانه آمریکاییها کاملا متناقض با اصول دیپلماسی و حقوق بینالمللی است! وی افزود: مگر میشود دنبال مذاکره بود ولی مسئول دیپلماسی مذاکره کننده را تحریم کرد. نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریکاییها مذاکرات قبلی را بر هم زدند و حال به دنبال مذاکره مجدد هستند و در این رفتار با دروغگویی و فریب جناب آقای دکتر ظریف را تحریم میکنند. البته سناریو و سریالهای تکراری تحریم و فشار حداکثری آمریکاییها بر ایران هیچ کاربردی ندارد و ایران با رویکردها و ابتکاراتی که بر فضای منطقهای و بینالمللی به دست گرفته است به این سریالهای تکراری جهتدهی جدیدی خواهد داد.

ظریف در نشست خبری عنوان کرد:
 

گروه سیاسی: وزیر امور خارجه گفت: امنیت و پیشرفت ما قابل خرید و فروش نیست چون امنیت و پیشرفت ما از مردم نشات می گیرد؛ هر قدر بر ما فشار آوردند و تحریم کردند با اتکا به مردم پیشرفت کردیم.

به گزارش تجارت به نقل از خبرگزاری ها، محمد جواد ظریف روز دوشنبه در نشست خبری افزود: تحریم وزیر امور خارجه یک کشور یعنی در مذاکره و گفت و گو کم آورده اند. مسیری که آنها پیش گرفته اند هر روز به سمت ناکامی در گفت و گو پیش میرود.

ظریف خاطر نشان کرد: دوران کنونی جهان، دوران سلطه نیست، بازیگران متنوع شدهاند و انسان ها قدرتمند شده اند، قدرت شما خبرنگاران به خاطر افزایش قدرت انسان است. امروز یک خبرنگار می تواند معادلات را جا به جا کند و این واقعیت دنیای امروز ماست.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: رسانه میتواند به آینده جهان شکل بدهد، دوران ابر قدرتها به سر آمده و دوران انسانها، افراد و مردم آغاز شده است و خوشحالیم که جمهوری اسلامی ایران در طول ۴۰ سال گذشته هیچ وقت در کنار قدرت ها نبوده و در کنار مردم بوده است.

  • دوران گفتمان سلطه تمام شده است

    وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی با اشاره به نقشه ریزی تیم بی و شرارت آنها در دنیا، گفت: تیم "بی" امروز در دنیا شرارت به پا می کند؛ درحالی که گفتمان ِگفت و گو، صلح، رعایت قانون، فراگیری همراهی و همکاری و همدلی را ایران مطرح کرده است، برای همین است که امروز ایالات متحده در دنیا تنها است؛ ایالات متحده حتی در حوزه هایی مانند حوزه نظامی که برای دیگران نقش ابرقدرتی دارد، نمی تواند ایجاد ائتلاف کند. کشورها یکی پس از دیگری به رغم ارتباطات خوبی که با ایالات متحده دارند خجالت می کشند اسم شان در یک فهرست همراه ایالات متحده باشد.

    ظریف خاطرنشان کرد: دولت ایالات متحده چنین وضعیتی برای خودش ساخته است. قانون گریزی و قانون شکنی و خلاف رفتار انسانی عمل کردن با جلوگیری از دسترسی مردم به دوا، غذا و دارو و با ایجاد فتنه، ایجاد تنش با ایجاد بحران، کارشان است. هر جا که قدم گذاشتند از افغانستان گرفته که پس از ۱۸ سال الان دارند مذاکره می کنند که با خفت از این کشور خارج شوند تا عراق که حضورشان باعث ایجاد داعش بود تا سوریه که جز بدبختی برای خود و منطقه ایجاد نکردند تا خلیج فارس که هرگاه به این منطقه قدم گذاشتند فقط جنایت مرتکب شده اند که بدترین آنها کشتار ۲۹۰ نفر انسان بیگناه در حمله به ایرباس هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بود. هر جا که رفتند جز خفت ندیدند.

    وی افزود: ایالات متحده که انقدر به جنگ طلبی مینازد، بگوید از جنگ ویتنام تاکنون کدام جنگ را برنده شده است جز گرانادا. آیا این افتخاری برای ابرقدرت دنیاست که در طول ۷۰ سال گذشته تنها یک جنگ را آنهم در مقابل یک کشور ضعیف برنده باشد. هیچ جنگ دیگری را نبرده؛ جنگ ویتنام را باخته است. در منطقه جز نابودی و خسارت ایجاد نکرده است. بپذیریم دوران گفتمان سلطه، ابرقدرتی و دوران گفتمان زورگویی تمام شده است.

    وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی با ابراز تاسف از حادثه چند روز گذشته در چند ایالت آمریکا، اظهارداشت:با مردم آمریکا درگیری نداریم؛ دیروز بسیار ناراحت و متاثر شده ایم که مردم آمریکا، مردم بی گناه گرفتار فرهنگ هفت تیرکشی شدند؛ گرفتار فرهنگ قلدری و زورمداری شدند. گرفتار فرهنگ تقدیس خشونت شدند. فرهنگی که خشونت و کشتن مردم بیگناه را تقدیس می کند فرهنگی که از جنگ به عنوان یک گزینه روی میز صحبت می کند فرهنگ موفقی نیست و در دنیای امروز این گفتمان نمیتواند دوام بیاورد. برای همین مجبورند به تروریسم اقتصادی روی بیاروند.

  • تحریم وزیر خارجه یعنی شکست دیپلماسی

    ظریف تصریح کرد: برای همین مجبورند تحریم کنند. مسئولان یک کشور را تحریم کنند، رهبری معظم انقلاب را تحریم کنند، یک خدمتگزار کوچکی مثل وزیر امور خارجه را تحریم کنند. تحریم وزیر خارجه یعنی چه؟ یعنی شکست در گفت و گو و دیپلماسی؛ یعنی مخالفت در گفت وگو و این تفاوت دو گفتمانی است که امروز در دنیا مشخص شده است و این تفاوت دو گفتمانی است که یک مسیر محتوم را پیش می رود و هر روز به سمت افول گفتمان سلطه پیش میرود.

    وی ادامه داد: دنیای امروز دنیای سلطه نیست بازیگران متنوع شده اند. انسان قدرتمند شده است. قدرت اصحاب رسانه به خاطر قدرت فرد انسانی است. یک خبرنگار با یک برنامه مجازی می تواند دنیا را تسلیم کند. این دنیای امروز و این ارزش رسانه در دنیای امروز ماست و این مسئولیت رسانه در دنیای امروز ماست.

    رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد:کاری که رسانه می تواند انجام دهد به خاطر این جابجا شدن قدرت است. در واقع به خاطر متنوع و متکثر شدن ابزار قدرت این است که خبرنگار و رسانه می تواند به آینده جهان شکل دهد یک فرد می تواند به آینده جهان شکل دهد. دوران قدرت ها به سر آمده دنیای انسان ها، افراد و مردم آغاز شده است و ما خوشحالیم که در طول ۴۰ سال گذشته جمهوری اسلامی هیچوقت در کنار قدرت ها نبوده در کنار مردم بوده و سیاست خود را براساس استقلال و تکیه بر مردم خود تعیین کرده است. ارتباطش با مردم دنیا است البته ما طرفدار روابط سالم و مبتنی بر منافع متقابل و مشترک با همه کشورها هستیم.

  • امنیت و پیشرفت ما از مردم ناشی می شود

    ظریف تاکید کرد: مبنای کار ما پیروی از دیگران نیست ما امنیت مان را هیچگاه نخریدیم و هیچگاه نمیخریم. امنیت ما قابل خرید و فروش نیست چون امنیت ما از مردم نشات می گیرد پیشرفت مان را هیچگاه نخریدیم و نخواهیم خرید. چون پیشرفت ما از مردم ما نشات می گیرد هر قدر بر ما فشار آوردند هر قدر بر ما تحریم کردند با اتکا به مردم خود پیشرفت کردیم و بعد آمدند گفتند چرا پیشرفت کردید.

    وی یادآور شد: زمان جنگ تحمیلی هر چه کردیم هرچه خواستیم به ما سلاح ندادند یک سازوکار بین المللی ایجاد کردند برای اینکه مانع فروش سلاح به ایران شوند؛ ما را از ابتداییترین ابزار دفاع از مردم خود محروم کردند. در مقابل شوروی به عراق میگ، فرانسه اگزوسه و میراژ، آمریکا هواپیماهای آواکس را فرستاد و عربستان تمام اطلاعاتش از مناطق جبهه ما را به عراق داد، انگلیس تانک های خود را فرستاد؛ آلمان سلاح های شیمیایی در اختیار عراق قرار داد.

  • ایران را با نوکران خود اشتباه گرفتید

    ظریف ادامه داد: هیچکس به ما ابزار دفاعی نداد. اما با افتخار این جنگ را با تکیه به مردم از سر گذراندیم. کسانی که آنروز فکر می کردند جمهوری اسلامی ظرف یک هفته نابود میشود کجا هستند و صدام کجاست؟ اینها این کارها را انجام دادند و ما اما روی پای خود ایستادیم و امکانات دفاعی خود را ساختیم؛ موشکهای خود را ساختیم؛ توانستیم پهپاد آمریکایی را با موشک تمام ساخت ایرانی سرنگون کنیم حالا می گویید چرا شما ساختید؟ برای اینکه شما نمیتوانید با تحریم مانع پیشرفت ما شوید. با تحریم نمیتوانید جلوی ایرانی را بگیرید.

    رئیس دستگاه دیپلماسی ایران خاطرنشان کرد: در مرحله دوم یک نیروگاه هسته ای یک راکتور تحقیقاتی هسته ای که در دهه ۵۰ ایران ساختند و سپس شروع به سوخت ندادن کردند. بعد مانع شدند دیگران سوخت دهند. خیال کردند ما میگوییم ببخشید نیروگاه و راکتور را می بندیم. چون شما اجازه نفرمودید. اما ما رفتیم و خودمان سوختمان را ساختیم بعد گفتند چرا سوخت ۲۰درصد را ساختید. برای اینکه شما ایران را با نوکران خود اشتباه گرفتید که از شما امنیت میخرند هر چه شما بفرمایید گوش به فرمان هستند.

سخنگوی دولت تاکید کرد؛

گروه سیاسی: سخنگوی دولت گفت: ما امروز بیش از هر دورهای به تابآوری روانی و انسجام درونی نیاز داریم. امروز همه موجودیت ایران به تلاشهای رسانهای ما نیاز دارد و رسانهها در خط اول این نبرد هستند.

به گزارش تجارت به نقل از ایلنا، علی ربیعی در ابتدای نشست خبری وزیر امور خارجه به مناسبت روز خبرنگار ضمن تبریک این روز گفت: امروز در وزارت خارجه هستیم و برای ظریف آمدهایم. به نظر بنده هیچ دورهای نسبت رسانه با ایران این چنان نبود و در هیچ دورهای وزیر امور خارجه در سپهر عمومی کشور و در سپهر جهانی حضور نداشت. وی افزود: من در اجلاسهایی که میرفتم بازتابهای مسئولان غیرسیاسی را نسبت به وزیر خارجه احساس میکردم. ربیعی یادآور شد: هیچ دورهای اینگونه کاخ سفید علیه ایران و ملت و دولت هجمه نداشت. در هیچ دورهای رئیس جمهوری مانند ترامپ بر بزرگترین دولت جهان حکم نمیراند و اسلحه به دستها در کاخ سفید نبودند. سخنگوی دولت گفت: امروز خاک ما بصورت فیزیکی هدف قرار نگرفته و معیشت و زیست و کرامت انسان هدف قرار گرفته است. وی ادامه داد: امروز دشمن میخواهد در افکار ما و خانواده و بیمارستان دشمنی خود را ابراز کند. هیچ دورهای این چنین افکار عمومی درگیر سیاست خارجی نبود و در معرض تناقضها قرار نداشت. ما امروز بیش از همیشه به انسجام نیاز داریم. ربیعی افزود: ما امروز بیش از هر دورهای به تابآوری روانی و انسجام درونی نیاز داریم. امروز همه موجودیت ایران به تلاشهای رسانهای ما نیاز دارد و رسانهها در خط اول این نبرد هستند و سلاح ما قلمهای ماست چون مورد هجوم خاک نیست بلکه روان جامعه است. وی ادامه داد: در هیچ دورهای امنیت ملی و ایران به رسانهها وابسته نیست. ظریف هم یک رسانه است. هم تولید محتوا میکند، هم ابزار انتقال پیام را دارد و هم بازخورد پیام را میگیرد و هم دچار پارازیت میشود. باید پارازیتهای داخلی از رسانه بزرگ ملی را بگیریم و نگذاریم در برابر پارازیتهای خصومتورز خارجی، صدای ایران شنیده نشود. دستیار ارتباطات اجتماعی رئیسجمهور با بیان اینکه مردم شما و تلاشهای صورت گرفته را میفهمند، ابراز داشت: روز پنجشنبه ظریف تحریم شد. روز پنجشنبه روز دیپلماسی عمومی بود که مردم از ظریف دفاع کردند. شما مستظهر به کسانی هستید که شما را دوست دارند و شما در دل و روح جامعه ایران جای دارید.

  • تلاش دولت برای حضور همه سلایق و همه مولفههای ملی کشور در انتخابات

    در خبری دیگر، سخنگوی دولت در صفحه شخصی خود نوشت: روز دیروز(یکشنبه) در جلسه هفتگی خودم با رسانهها در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران که از کوشش دولت برای رایزنی با شورای نگهبان و تلاش برای هرچه باشکوهتر برگزار کردن انتخابات مجلس در اسفندماه پرسیده بود، گفتم تلاش دولت بر این است که همه سلایق و همه مولفههای ملی کشورمان در انتخابات حضور داشته باشند و نامزدهای خود را معرفی کنند و تجربه ۱۲ مرداد ۱۳۵۸ را یادآور شدم. علی ربیعی ادامه داد: دربرابر شاه که مفهوم ملت را به شکلی انتزاعی بهکار میبرد و درحقیقت وجود و هویت مستقلی برای ملت در فراسوی اراده شاهانه قائل نبود امام خمینی(ره) از واقعیت «اینجایی» و «اکنونی» ملت سخن میگفت و از حق همین ملت واقعی و همین نسل حاضر برای تعیین سرنوشت خود به شیوه انتخاباتی و مردمسالارانه دفاع میکرد.

جانشین فرمانده کل سپاه؛

گروه سیاسی: جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به جنگ رسانهای و عملیات روانی همهجانبه و متکثر جبهه دشمن علیه سپاه تاکید کرد: آمریکاییها در صحنه های رویارویی با نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس مغلوب محض بودهاند.

به گزارش تجارت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار دریادار پاسدار علی فدوی در بازدید از روابط عمومی کل سپاه در جمع مدیران این مجموعه با اشاره به اهمیت و حساسیت جایگاه، نقش و ماموریت روابط عمومی سپاه در خنثی سازی جنگ رسانه ای و عملیات روانی همه جانبه امپراطوری رسانهای سلطه علیه ملت ایران به ویژه نهاد مردمی و انقلابی سپاه گفت: آرایش رسانه ای پیچیده، متنوع، متکثر، کارآمد، فنی و پیشرفته دشمن ضد ملت ایران تمرکز ویژهای را معطوف به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و کارکردهای اقتدار آفرین و امنیت ساز آن برای کشور ساخته است که نیازمند شناخت عمیق، دقیق و واقعی است. سردار فدوی افزود: موضوع کلیدی امروز ما تحول قدرت دفاعی و دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی و گفتمان مقاومت محور و استکبار ستیز آن است که ایران اسلامی را از مرحله بازدارندگی عبور داده و دشمن را منفعلانه به تلاش جدی و در عین حال هراسناک برای ایجاد بازدارندگی برابر این اقتدار واداشته است. وی جنگ نرم رسانه ای را مکمل پازل جنگ اقتصادی امروز دشمن توصیف و مقطع کنونی را، شرایط جنگ هوشمند قلمداد و تصریح کرد: در این کارزار بزرگ و سرنوشتساز، رسانههای متعهد و رسالت آشنا باید هوشمندانه و هم افزا عمل کرده و با انعکاس واقعیتها و ظرفیتهای بالنده و غنی درونی علاوه بر مأیوس ساختن دشمن، روح امید، نشاط، تلاش و مجاهدت برای پیشرفت و بالندگی کشور در جامعه را ارتقا بخشند. دریادار فدوی رسالت و ماموریت روابط عمومی سپاه را در شرایط خطیر امروز به مراتب سنگین، حساس و سختتر از گذشته ارزیابی و خاطرنشان کرد: روابط عمومی سپاه امروز تابلوی نمایش اقتدار، صلابت، قابلیتها، شایستگیها و مجاهدت های این نهاد انقلابی و مردمی در دفاع از انقلاب و نظام اسلامی و صیانت از امنیت ملی، استقلال، تمامیت ارضی و هویت و حقانیت کشور در جهان مملو از پلیدی و پلشتی است. وی تاکید کرد: مرجعیت و مقبولیت روابط عمومی سپاه به عنوان کانال اصلی اعلام مواضع و انتشار اخبار و تولیدات رسانهای مربوط به کارکردها، دستاوردها و توانمندی های این نهاد، کمک شایانی در عرصه هدایت و مراجعه افکار عمومی به دریافت اخبار درست، دقیق و به موقع سپاه و بسیج از سایت سپاه نیوز کرده است. دریادار فدوی توجه به امر آموزش، توجیه و تربیت متخصصان رسانهای مورد نیاز ماموریت سپاه در صحنه هم آوردی با رسانه های دشمن را امری مهم و اولویت دار برای روابط عمومی سپاه معرفی کرد و افزود: جوانگرایی و اهتمام به ارتقای سواد رسانه ای در سازمان برای آگاهی بهتر کارکنان و مدیران و نیز تولیدات رسانهای متنوع در حوزه های نوشتاری، شنیداری، دیداری و مجازی و به کارگیری روشهای جدید در کارآمد ساختن ارتباطات و تعاملات با اصحاب رسانه به ویژه رسانه ملی و ظرفیت سازی های نوین رسانه ای و در خور برای ارائه تصویر دقیق، درست و جامع از رویکردها و کارکردهای سپاه و پایگاه مردمی آن در داخل و خارج از کشور بایستی بیش از گذشته مورد همت قرار گیرد.