مشارکت بانک کشاورزی در احداث گلخانه

روح اله خدارحمی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی از مشارکت این بانک در ٣۵٠ هکتاری گلخانه ای استان اردبیل خبر داد.

خدارحمی با اعلام این خبر افزود:با همکاری دو بانک دیگر طرح ٣۵٠هکتاری گلخانه های استان اردبیل را تأمین مالی خواهیم کرد. وی با بیان این که علاوه بر این طرح،از سایر طرح های استان اردبیل نیز حمایت خواهیم کرد اظهار داشت: طرح پایاب گیوی از جمله این طرحها است که تامین مالی خواهیم کرد. بانک کشاورزی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اردبیل( ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان) سهم عمده ای در سرمایهگذاری برای توسعه طرح های اقتصادی این استان برعهده گرفت.

 

٦٥ درصد تسهیلات بانکها در بخش تولید

مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: بانکها همواره با بخش تولید تعامل مناسب و سازندهای داشتهاند و حدود ٦٥ درصد منابع بانکها به انواع تولید اختصاص یافته است. حجتاله صیدی اظهار کرد: بانکها همواره در تعامل با تولیدکنندهها بودهاند که مشتریان اصلی بانکهای تجاری و تخصصی کشور هستند. معمولا تعامل مناسب و سازندهای میان آنها و بانکها وجود داشته و بر اساس آمار، از مجموع بیش از دو تریلیون تومان منابع بانکهای کشور، نزدیک به ٨١ درصد آن پس از کسر سپرده قانونی، صرف تسهیلات شده است. سال جاری اغلب بانکها به ویژه بانکهایی که در اقتصاد کشور فعال هستند، برنامههای مختلفی مانند «طرح اعتباری ویژه تولید» در جهت حمایت از تولید در دستور کار دارند.

مدیر امور اعتباری بانک مسکن مهم ترین اولویت های بانک عامل بخش مسکن در حوزه پرداخت تسهیلات بدون سپرده را تشریح کرد.

 

شرایط تسهیلات بدون سپرده ساخت مسکن

محمدحسن علمداری اظهار کرد: یکی از مهم ترین اولویت های برای پرداخت تسهیلات بدون سپرده حمایت از سازندگان حرفه ای در جهت افزایش عرضه است. در سال جاری شرایط ویژه ای از سوی بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات به این گروه از سازندگان تعریف شده است.

منظور از ساخت و سازهای حرفه ای بخشی از پروژه های ساختمانی در حال اجرا است که توسط سازندگان حرفه ای و صاحب صلاحیت اجرایی می شود. برای شناسایی سازندگان حرفه ای مجموعه ای از ویژگی ها و معیارها از سوی بانک مسکن تعریف شده است.

تصویب صورتهای مالی بانک سامان

نوبت دوم مجمع عمومی عادی بانک سامان در تاریخ 13 مرداد 1398 برگزار و صورتهای مالی بانک، با رای اکثریت سهامداران به تصویب رسید. در ابتدای این مجمع که با حضور بیش از 67 درصد سهامداران تشکیل و به رسمیت رسید، پیام هیات مدیره بانک سامان که تشریح دستاوردها و موفقیتهای بانک در سال گذشته بود، قرائت شد و در ادامه پس از قرائت گزارش حسابرس قانونی، صورتهای مالی سال 1397 به تصویب اکثریت قاطع سهامداران ر سید.حاضران در مجمع موسسه حسابرسی آزمون پرداز ایران مشهود را بهعنوان بازرس قانونی و روزنامه اطلاعات نیز به عنوان روزنامه رسمی بانک برگزیدند.

رضایت مشتری، کلید موفقیت بیمه کوثر

نتیجه بررسی مدلهای مختلف ارزیابی میزان رضایت مشتریان برون سازمانی و اخذ بازخورد از آنان؛ طراحی "مدل ارزیابی رضایت از مشتریان شرکت بیمه کوثر" (CSM) بوده است که هدف آن، درک میزان واقعی رضایت مشتریان این شرکت است. احمدرضا عصاری ضمن بیان مطلب فوق، افزود: با استفاده از مدل ارزیابی شرکت کوثر، علاوه بر رفع نارضایتیها، برای بهرهوری کمی و کیفی در شرکت نیز گامهای موثری برداشتهایم. مدیر روابط عمومی و امور مشتریان بیمه کوثر با تاکید بر اینکه یکی از کلیدهاي موفقیت در هر سازمانی، رضایت مشتري از نحوه خدمترسانی و محصولهای آن سازمان است، تصریح کرد: براساس این امر پایش رضایت مشتري یک امر بسیار ضروري محسوب میشود . اطلاعات بهدست آمده از پایش و اندازه‏گیري رضایت مشتري؛ به شناسایی فرصت‎ها برای بهبود کیفیت محصولها و توسعه استراتژيها، فرایندها و دیگر ویژگیهاي سازمان که مشتریان آنها را ارزیابی می‎کنند، کمک و اهداف سازمان را تامین میکند همچنین افزایش اعتماد مشتري و منافع اقتصادي دیگری را هم بهدنبال دارد.

برگزاری مجمع فوق العاده بیمه میهن

مجمع عمومی فوق العاده شرکت بیمه میهن با حضور بیش از ۸۷ درصد سهامداران محترم، نمایندگان سازمان بورس و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و اعضای هیات مدیره بیمه میهن برگزار شد. مجمع عمومی فوق العاده این شرکت با حضور بیش از ۸۷ درصد سهامداران محترم، نمایندگان سازمان بورس و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و اعضای هیاتمدیره شرکت بیمهمیهن برگزار شد و اساسنامه جدید شرکت با اکثریت آراء مطابق با نمونه اساسنامه ابلاغی از سوی بیمه مرکزی مورد تصویب قرار گرفت.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون خبر داد؛

گروه بانک و بیمه: حجت اله مهدیان رئیس هیئتمدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون: بانک توسعه تعاون تا پایان سال جاری سیزده هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت میکند.

حجت اله مهدیان رئیس هیئتمدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون در نشست خبری ویژه دهمین سالگرد تأسیس این بانک و همچنین گرامیداشت روز خبرنگار با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: مجموع پرداخت تسهیلات سال جاری تاکنون به میزان 3 هزار و هفتصد میلیارد تومان در قالب 49 هزار فقره تسهیلات بوده است که حکایت از رشد 36 درصدی در مقایسه با سال گذشته بوده است. مجموع تسهیلات پرداختی در سال گذشته نزدیک به 10 هزار میلیارد تومان بود و بر اساس هدفگذاری صورت گرفته امسال مجموع تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون به رقم 13 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

رئیس هیئتمدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون در خصوص برنامههای بانک برای تحقق رونق تولید خاطرنشان کرد: این بانک از سال 1394 تاکنون در کلیه طرحهای توسعهای دولت مشارکت داشته و در بسیاری از طرحها سرآمد یوده است. مطابق آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، این بانک همواره در طی سه سال اخیر جزء رتبههای برتر نظام بانکی بوده است و در سال جاری نیز این مشارکت بانک در این طرح بهخوبی ادامه خواهد داشت. وی افزود: بانک توسعه تعاون همواره از حضور در تکالیف دولتی استقبال نموده و پرداخت تسهیلات توسعهای و اشتغال آفرین را فرصتی برای ایفای نقش توسعهای بانک تلقی مینماید. مهدیان در خصوص اقدامات بانک توسعه تعاون در طرح اشتغال پایدار روستایی تصریح کرد: تاکنون 1500 میلیارد تومان تسهیلات به کارآفرینان و تعاون گران روستایی پرداخت گردیده است و در ادامه طرح نیز بانک حدود 1000 میلیارد تومان دیگر به معرفیشدگان پرداخت مینماید و انتظار ما بر این است تعاون گران از این فرصت بهخوبی بهرهبرداری نمایند. رئیس هیئتمدیره بانک توسعه تعاون با اشاره به التزام این بانک به رعایت انضباط مالی و انجام تکالیف توسعهای گفت: این بانک کلیه تعهدات خود را در قبال تکالیف توسعهای را با رعایت موازین و معیارهای بانک مرکزی بهپیش برده است و همچنین مدیریت و کنترل کافی بر حجم معوقات بانکی اعمال گردیده است و تلاش گردیده استانداردهای نظام بانکی در همه شاخصهای مالی مراقبت گردد.

 

محمدکاظم چقازردی مدیرعامل بانک سپه در مراسمی با حضور خبرنگاران، درباره آخرین وضعیت ادغام بانک های نیروهای مسلح، اظهار داشت: در حال حاضر ادغام از جمله مباحثی است که در راس امور اقدامات بانک سپه قرار دارد. اجرای درست، هدفمند و با تدبیر ابر پروژه ادغام است.

وی افزود: چنین ادغامی پس از انقلاب اسلامی در این سطح و گستردگی سابقه نداشته است. همچنین در موارد مشابه جهانی نیز در این سطح فقط یک تا ۲ مورد آن هم با هدف افزایش قدرت رقابتی در بازار انجام شده که بررسی این تجربیات کمک زیادی به ما نکرد زیرا نوع ادغام ما از نگاه بانکی، رویدادی در راستای اصلاح ساختار بانکی است.

مدیرعامل بانک سپه، ادامه داد: اما اگر به مصالح بالادستی نگاه کنیم براساس مصلحت ها و مقتضیات بالادستی ایجاب میکرده که این ادغام صورت گیرد. البته از دهه های پیش موضوع ادغام بانک ها به این شکل نبود و بانک سپه به دلیل سابقهای که در گذشته داشته، به صلاح بود که بار دیگر ارائه خدمات خود را به نیروهای مسلح ارائه کند.

چقازردی ادامه داد: بانک سپه در ابتدای تأسیس خود به عنوان یک بانک نظامی خدمت می کرد و بر همین اساس تنها بانکی بود که مورد تحریم شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار گرفت و سایر بانک ها یا تحت تحریم اوفک قرار داشتند یا از سوی اتحادیه اروپا مورد محدودیت واقع شده بودند، بنابراین از سال ۸۵ مورد تحریم واقع شد و به تدریج کارکرد شعب خارجی این بانک که از جمله شعب موفق ارزی با امکاناتی گسترده در خارج از کشور بود، فرآیند کاری خود را متوقف کردند.

وی در ادامه گفت: درآن دوره، بالغ بر ۷.۲ میلیارد دلار از ۴۰ میلیارد دلار حجم ارزی کشور از سوی این بانک انجام شد و به دلیل اینکه شناختی از تحریم شورای امنیت وجود نداشت، بخش ارزی ما متوقف شد و به همین دلیل امروز با توجه به سابقه نظامی این بانک، مقرر شد که سایر بانک ها و مؤسسات نظامی در بانک سپه ادغام شوند.