تحریم‌ و سوءمدیریت، عامل مشکلات ایران

تحلیل‌گر ارشد شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا، تحریم‌ها را در کنار سوءمدیریت مسئولان، عامل مشکلات ایران دانست و گفت: برای ترامپ تنها صحبت کردن آسان است ترامپ می‌تواند بگوید که در کنار مردم ایران است اما خواسته‌های آن‌ها را نمی‌داند.گوستاو گرسل گفت: استراتژی فشار بر ایران به چند دلیل بی‌نتیجه است؛ این فشار حداکثری نیست و دوم اینکه استراتژیک نیست. هر کاری که ترامپ انجام می‌دهد با هدف انتخاب مجدد و درخشش در شبکه فاکس-نیوز صورت می‌گیرد، او هرگز استراتژی ندارد. وی گفت: ترامپ یک جلسه نمایشی پر زرق و برق می‌خواهد و خیلی به ماهیت این جلسه توجه نمی‌کند. ترامپ تنها می‌خواهد خود را در مورد ایران یک چهره سرسخت نشان دهد.

 

جلوگیری از فعالیت های تخریبی در انتخابات

یک فعال سیاسی گفت: جناح‌ها، تشکل‌ها و احزاب در این فرصت باقی مانده تا زمان انتخابات مجلس، باید سعی و تلاش خود را در جهت جلب اعتماد عمومی و حضور پررنگ‌تر مردم پای صندوق‌های رای بکار گیرند. محسن سرخو در گفت‌وگو با ایسنا افزود: در همین فرصت باقیمانده احزاب و گروه‌ها باید توجه کنند که به شدت از فعالیت‌های تخریبی جلوگیری شود. افرادی که سوابق مالی روشنی ندارند و مردم نسبت به سوابق اقتصادی آنان دید مناسبی ندارند و بارها در انتخابات شرکت کردند و مردم رای خود را به آنان ندادند نیز بهتر است وارد لیست‌ها و عرصه انتخابات نشوند؛ چون حضور آنان باعث ریزش حضور مردم پای صندوق‌های رای می شود.

 

پرداخت یارانه به60 میلیون نفر را ثابت کنید

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس خطاب به هیات رئیسه مجلس گفت: یک کمیته حقیقت‌یاب یا یک هیات پارلمانی در جهت راستی آزمایی نحوه پرداخت یارانه‌های بنزین تشکیل شود و این موضوع را برای مردم شفاف کند.به گزارش ایسنا، امیر خجسته خطاب به دولت و وزرای اقتصادی گفت: دولت بعد از گرانی بنزین اعلام کرد که به 60 میلیون نفر یارانه پرداخت می‌کند. وقتی ما به حوزه انتخابیه می‌رویم عده‌ کثیری می‌گویند این یارانه پرداخت نشده است. تنها تعداد کمی گفتند که این یارانه پرداخت شده، چرا قول می‌دهیم و عمل نمی‌کنیم؟وی در پایان از هیات رئیسه مجلس خواست که یک کمیته حقیقت یاب یا یک هیات پارلمانی برای بررسی وضعیت واریز یارانه‌ها تشکیل شود.

حرکت آغاز شده در تقریب مذاهب اسلامی را نوسازی کنید

حضرت آیت الله خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام حمید شهریاری را به دبیرکلی مجمع تقریب مذاهب اسلامی منصوب کردند. در متن حکم رهبر انقلاب اسلامی خطاب به جناب حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ حمید شهریاری دامت توفیقاته آمده است:به پیشنهاد شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی جنابعالی را که بحمدالله از دانش و تجربه‌ی لازم برخوردار می باشید به دبیرکلی آن مجمع منصوب می کنم و امیدوارم در ادامه‌ی تلاشهایی که در مدیریتهای پیشین به کار رفته، جناب‌عالی نیز به توفیقات بزرگ دست یابید. امروز نشانه‌های ناکامیِ سیاست‌های تفرقه‌افکن میان برادران مسلمان بیش از همیشه مشهود است، و این در حالی است که تلاش استکبار جهانی برای ایجاد تفرقه در دهه‌های اخیر بیش از همیشه بوده است. بحمدالله امروز در سراسر جهان اسلام عقلانیت برخوردار از هدایت الهی، نخبگان و فرزانگان و خیرخواهان را بیش از پیش به پایداری در برابر فتنه‌ها و خصومتهای مذهبی تشویق میکند و این به طور کامل نقطه‌ی مقابل سیاستهای کفر و استکبار جهانی است که به آتش‌افروزی میان مسلمانان دل بسته و به فرقه‌سازی روی آورده است و بحمدالله در چندین آزمایش به سختی شکست خورده است.انتظار از مجمع تقریب آن است که با استفاده از ظرفیت بی انتهای عقلانیت اسلامی که در نیروهای فکری و علمی جهان اسلام وجود دارد بویژه برگزیدگان جوان و پر نشاط، گام بلندی در تقریب فکری و عملی مذاهب اسلامی، برداشته و حرکتی را که از چند دهه پیش آغاز شده نوسازی نماید، بحول الله و قوّته- لازم میدانم از زحمات ارجمند عالم بزرگوار جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای اراکی در مدت تصدی این مسئولیت سنگین تشکر کنم. توفیقات الهی را برای همگان خواستارم.

امنیت پایدار منطقه در گرو همکاری با ایران

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: گرایش کلی کشورهای آسیایی به این سمت است که با همکاری ایران امنیت پایداری در منطقه به وجود بیاید. به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی که برای شرکت در مجمع عمومی مجالس آسیایی به ترکیه سفر کرده بود، روز یکشنبه پس از ورود به فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اجلاس مجالس کشورهای آسیایی از سوی تهران ابداع شده است که جلسات آن در کشورهای مختلف برگزار می‌شود. وی بیان کرد: با توجه به نقش و آینده آسیا چنین اجلاسی مستمراً در حال پیشرفت است، به طوری که اعضای آن نسبت به سال‌های گذشته فعالتر شده‌اند. رییس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از موضوعات مهم اجلاس مجمع مجالس آسیایی این بود که دنیای امروز احتیاج به چندجانبه گرایی دارد و باید از ظرفیت قطب‌های مختلف که یکی از آنها آسیاست، استفاده شود. لاریجانی با اشاره به مباحثی که در دوازدهمین مجمع مجالس آسیایی شکل گرفت، ادامه داد: محور اصلی اجلاس، همگرایی کشورهای آسیایی بود. وی عنوان کرد: کشورهای حاضر در این اجلاس نسبت به سال‌های گذشته همسنخ‌تر و به یکدیگر نزدیکتر شده‌اند و هر چند فرمت‌ها یک شکل نیست، اما دریافته‌اند که از نظر اقتصادی باید با هم کار کنند و برای ایجاد امنیت در منطقه از ظرفیت‌ها استفاده کنند، از این رو گرایش‌ها به یکدیگر نزدیکتر شده است.

کیانوش‌راد دستگیر شد

محمد کیانوش‌راد فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با حضور نیروهای امنیتی در منزلش بازداشت شد. به گزارش ایلنا، به گفته منبعی نزدیک به این فعال سیاسی، وی به زندان اوین منتقل شده اما هنوز مشخص نیست توسط چه ارگانی دستگیر شده است.

تحریم و تهدید حلال مشکلات نیست

وزیر امور خارجه ترکیه بر مخالفت کشورش با تحریم‌های علیه ایران تاکید کرد و گفت: هیچ مشکلی با تحریم و تهدید قابل حل نیست.به گزارش ایلنا از آناتولی، مولود چاووش‌ اوغلو درباره تحریم آمریکا علیه ایران گفت: هم آنکارا و هم برخی کشورهای اروپایی با تحریم‌های علیه ایران مخالف هستند و مردم ایران بیش از همه تحت تاثیر تحریم‌ها قرار می‌گیرند و می‌بینند. وی در ادامه در مورد اقدام آمریکا برای اعمال تحریم علیه ترکیه به دلیل خرید اس-۴۰۰ از روسیه گفت: هیچ مشکلی با تحریم و تهدید قابل حل نیست. مقام‌های آمریکایی باید این موضوع را بدانند. اگر تحریم‌ها ادامه یابد ترکیه هم واکنش نشان می‌دهد اما ما می‌خواهیم مشکل‌ها را از طریق گفت‌وگوی مبتنی بر درک متقابل حل کنیم.

اقدامات جبرانی برای حفظ برجام

عضو فراکسیون مستقلین مجلس با انتقاد از متعهد نبودن اروپا به تعهدات برجامی تاکید کرد: در صورت تداوم این رویه زمینه خروج کامل ایران از برجام فراهم خواهد شد. این در حالی است که اقدامات جبرانی اروپا امکان بازگشت ایران به تعهدات برجامی را فراهم خواهد کرد.عزت الله یوسفیان ملا در گفت وگو با خانه ملت با انتقاد از بی‌تعهدی اروپایی‌ها در انجام تعهدات برجامی گفت: در مراحل ابتدایی اروپایی‌ها اگرچه نشان می‌دادند که پای امضای خود در قرارداد برجام هستند اما بعد از خروج آمریکا از برجام، همان مسیر آمریکایی ها را در پیش گرفتند به طوریکه در عمل آمریکا و اروپا هر دو در یک مسیر حرکت می کردند.نماینده آمل با تاکید بر اینکه اروپا نه در ماجرای اینستکس و نه سایر موارد مالی به تعهدات خود در قبال ایران پایبند نبود ادامه داد: شیوه عملکردی اروپا این شک را ایجاد کرده که آمریکا و اروپا طی هماهنگی از پیش تعیین شده، ابتدا زمینه خروج آمریکا از قرارداد برجام و بازگرداندن تحریم ها را فراهم کردند تا در ادامه با ماندن اروپایی ها در برجام ایران را مجبور به ماندن
در برجام کنند.

بازی های چپ و راست ادامه دارد؛

گروه سیاسی - کورش شرفشاهی: تصویب لوایح FATF به چالشی سیاسی اقتصادی تبدیل شده و عده ای در موافقت و برخی در مخالفت با آن موضع گیری می کنند. اگرچه این لوایح به تایید و تصویب نمایندگان مردم در خانه ملت رسید، اما شورای نگهبان آن را تایید نکرد و اصرار مجلس بر تایید آن باعث شد تا این لوایح به مجمع تشخیص مصلحت نظام برود. اما مجمع نیز آنقدر بررسی این لوایح را طول داد که دوره بررسی آن به پایان رسید و به نظر می رسد این لوایح با چالش جدید مواجه شده است. البته اروپا و آمریکا تصویب یا رد این لوایح را بهانه ای برای مانع تراشی در فعالیت های مالی مطرح کرده اند با این وصف همچنان مخالفت با آنها ادامه دارد.

  • وقت کشی تنها بهانه

در این رابطه عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: تا الان مجمع بهانه‌ای برای عدم رسیدگی به لوایح باقی‌مانده FATF ندارد مگر اینکه بخواهند وقت‌کشی کرده و در امور دولت کارشکنی کند، و الا در مورد این لوایح مجمع مخیر به تصمیم‌گیری است.علیرضا رحیمی در گفت‌و‌گو با ایلنا، گفت: باتوجه به اینکه لوایح مربوط به FATF هم در دولت و هم در مجلس تصویب شده و بارها مقام‌های ارشد دولتی همچون رئیس‌جمهور و مسئولان وزارت خارجه اعلام کردند که این‌ها یک ضرورت برای مسائل مالی کشور است و دولت با علم به اینکه این لوایح مورد نیاز برای کارگشایی از روابط بانکی ما است اصرار به تصویب این لوایح دارد ولی به نظر می‌رسد مجمع تشخیص در به بن‌بست کشیدن لوایح مورد نیاز دولت تا اینجا موفق عمل کرده است.عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: مهم این است که مجمع تشخیص واقعا مصلحت کشور را تشخیص دهد و تحت تاثیر فضاسازی‌های بیرون مجمع و فشار گروه‌های افراطی قرار نگیرند. به هرحال کارشناسان درجه اول امنیتی، بانکی و دیپلماسی فضای کلی کشور را برای اعضای مجمع تشریح کرده‌اند، تا الان مجمع بهانه‌ای برای عدم رسیدگی ندارد مگر اینکه بخواهند وقت‌کشی کرده و در کار دولت کارشکنی کند و الا این لوایح در مجمع مخیر تصمیم‌گیری است.عضو هیئت رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه موافق نیستم که اعضای مجمع هیجانی رفتار می‌کنند گفت: اعضای مجمع تحت تاثیر فشارهای بیرونی قرار گرفتند و متاسفانه فضاسازی‌های مخالفان دولت و هم افراطیونی که ثابت کرده‌اند دلسوز مصالح کشور نیستند، در برخی اعضای مجمع تاثیرگذار بوده است. ولی مهمتر از این تاثیرات این است که مجمع با خلاء زمانی که برای تصویب این لوایح ایجاد کرد، نشان داده و به نظر می‌رسد توان تصمیم‌گیری ندارد.رحیمی گفت: مسئولیت تصویب یا عدم تصویب این لوایح متوجه کل نظام است و قاعدتا آن‌هایی که کارشکنی می‌کنند حتما سهم بیشتری در مشکلات کشور و در مسئولیت نسبت به مشکلات کشور خواهند داشت.

  • محدود شدن مبادلات تجاری

از سوی دیگر رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی با تاکید بر تعیین تکلیف هرچه زودتر لوایح مربوط به FATF گفت که اگر ایران در لیست سیاه FATF قرار گیرد دستش برای مبادلات تجاری با جهان باز نخواهد بود که بسیار محدود خواهد شد.کمال دهقانی در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح تبعات قرارگرفتن ایران در لیست سیاه گروه اقدام ویژه مالی (FATF) به دلیل تعیین تکلیف نشدن لوایح الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم(CFT) و کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی (پالرمو) در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: FATF موسسه‌ای است که برای کشورهای عضو آن یکسری راهنمایی‌هایی جهت سرمایه‌ گذاری و یا مبادلات بانکی و پولی می‌کند مبنی بر این‌که کشورهای عضو با چه کشورهایی مبادلات تجاری، پولی و مالی داشته باشند.وی ادامه داد: در همین توصیه‌ها به کشورها می‌گوید که کدام کشور دارای فساد مالی و پولشویی است و بهتر است که با آن تجارت نشود. بعد از آن FATF وارد بحث تامین مالی تروریسم می‌شود چون احتمال می‌دهد برخی کشورها حامی تروریسم باشند در همین راستا مبادلات پولی و مالی رصد می‌شود تا اگر کشورها حامی تروریسم نباشند و موضوع پولشویی و فساد مالی در مبادلات خود نداشته باشند اعلام می‌کند که سرمایه‌ گذاری و مبادلات مالی و پولی با آن کشور مشکلی ندارد. عضو کمیسیون امنیت ملی با این توضیح که «توصیه‌های FATF به کشورها از لحاظ مبادلات پولی و مالی و بانکی امن است»، افزود: ایران پیش از آن مصوباتی درباره مبارزه با پولشویی و منع تامین مالی تروریسم داشت که در اصلاحات مبارزات سنگینی را برای مجرمان لحاظ کرد تا بازدارندگی داشته باشند این قانون در طی سال‌های گذشته اجرا می‌شد. توصیه اخیر FATF الحاق ایران به دو کنوانسیون پالرمو و CFT بود کنوانسیون‌هایی که دولت در قالب دو لایحه به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد و مجلس هم با اعلامیه‌های تفسیری دولت و تعیین شروطی آنها را تصویب کرد. دهقانی با تاکید بر این‌که مجمع تشخیص باید براساس مسائل فنی و با اطلاعات کامل و صحیح تصمیم درستی درباره این لوایح بگیرد افزود: قطعا مجمع در بررسی‌های خود منافع ملی و مسائل عمومی را در اولویت دارد، چون بنابر نظر کارشناسان در وزارتخانه‌های خارجی و اقتصاد، الحاق ایران به این دو کنوانسیون می‌تواند بخشی از مشکلاتی که با آن روبرو هستیم را برطرف کند و برعکس اگر ایران به این کنوانسیون‌های مدنظر FATF ملحق نشود، دست ما برای مبادلات تجاری با جهان باز نخواهد بود و بسیار محدود خواهد شد.

  • عدم پذیرش تاثیری ندارد

از سوی دیگر سخنگوی کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد که هیچ اتفاق جدیدی برای ایران با پذیرش شروط FATF رخ نخواهد داد چون با تحریم‌های فعلی عملا ما دارای محدودیت‌های مالی هستیم.سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: قرارگرفتن در لیست سیاه FATF به معنای محدودیت‌های مالی، پولی و بانکی است. ما در حال حاضر در حوزه پولی، مالی و بانکی تحریم هستیم و عملا نمی‌توانیم هیچ اقدامی انجام دهیم، لذا عدم تصویب لوایح مدنظر FATF و اتمام مهلت آنها به ایران هیچ تاثیری بر روی تحریم‌ها و فعالیت‌های اقتصادی ما نمی‌گذارد، چون آنها دیگر نمی‌توانند محدودیت جدیدی برای ما اعمال کنند. آنچه به عنوان محدودیت فعالیت‌های مالی و پولی از طرف FATF قرار است بر ما تحمیل شود همان چیزی است که اکنون وجود دارد، لذا تصویب و یا عدم تصویب این لوایح تاثیری در جریان تحریم‌ها نمی‌گذارد.سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: استدلال موافقان این است که اگر ما شروط FATF را نپذیریم حتی نمی‌توانیم با عراق و کشورهای همسایه مبادلات پولی و مالی داشته باشیم. سوال این است که مگر اکنون می‌توانیم این کار را انجام دهیم؟. ما در حال حاضر نفت می‌فروشیم، اما پول برنمی‌گردد ما نمی‌توانیم مبادلات مالی با چین، روسیه، کشورهای جنوب شرق آسیا و حتی عراق داشته باشیم، لذا وقتی تحریم‌های ثانویه آمریکا مانع هرگونه فعالیت‌های پولی، بانکی و مالی ما می‌شود دیگر قرار گرفتن در لیست سیاه FATF تاثیری بر فعالیت‌های مالی نخواهد گذاشت.

فرمانده کل ارتش ترفند جدید را تشریح کرد؛

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه ترفند جدید دشمنان عملیات روانی با سوء استفاده از مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم است، گفت: اگر دیروز اماکن حیاتی و حساس هدف بمباران و موشک دشمنان بود، امروز امید و انگیزه مردم به ویژه جوانان آماج بمباران تبلیغاتی و رسانه‌ای دشمنان است.

به گزارش ایلنا، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی افزود: به همین علت مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب می‌فرمایند که امروز نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد، پرورش نهال امید و راندن ترس و نومیدی از خود و دیگران است.

فرمانده کل ارتش بیان کرد: با این معیار، امروز هر کس کاری کند که مردم را ناامید کند به نفع دشمن کار کرده است. هر کس حرفی بزند که باعث ناامیدی مردم شود، در زمین دشمن بازی می‌کند و هرکس کاری بکند یا حرفی بزند که به واسطه‌ی آن امید مردم را خدشه دار کند، دانسته یا ندانسته به نفع دشمن کار کرده است.

وی در پنجمین آیین تحلیف و اعطای سردوشی به دانش پژوهان آموزشگاه‌های ارتش گفت: دوران معاصر پر از حوادث گوناگون است اما بدون تردید نقطه عطف مبارک این دوران، پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی است. تا قبل از آن جهان بین دو ابرقدرت شرق و غرب تقسیم شده بود و این دو ابرقدرت بودند که برای کشورها و ملت‌ها تصمیم می‌گرفتند و ایران عزیز ما هم از این قاعده مستثنی نبود.

موسوی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران با تکیه بر آموزه‌های دینی و مردم ندای استقلال سر داد و علاوه بر آن پرچمدار مبارزه با نظام سلطه در جهان شد. از همان روزهای اول انقلاب، نظام سلطه به سرکردگی آمریکا هر کاری که از دستشان برآمد، بر علیه مردم ایران انجام دادند اما به حول و قوه الهی نهال نوپای انقلاب امروز به درخت تنومند ۴۰ ساله تبدیل شده که هیچ طوفانی قادر به آسیب زدن به آن نیست. فرمانده کل ارتش تصریح کرد: ملت ایران در کوره حوادث آنچنان آب دیده‌اند که در هر مبارزه‌ای سربلند و پیروز بیرون می‌آیند. امیر سرلشکر موسوی خطاب به دانش پژوهان آموزشگاه‌های ارتش گفت: این انگیزه و تلاش‌های مومنانه شما نماد امید، شادابی، سرزندگی و بی‌هراسی است. حضور شما در صف دفاع از آرمان‌های انقلاب، نماد دفاع ابدی از نظام انقلابی و پایبندی همیشگی به ارزش‌های انقلابی است.

حضرتی اظهارات سردار جعفری را مغایر قانون اساسی دانست؛

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه از افتخارات نظام سیاسی اسلام این است که افراد جامعه می‌توانند نظریاتی متفاوت با رهبران داشته باشند، آزادانه آنها را بیان کنند و حتی بی‌واهمه به نقد رهبر بنشینند گفت: در سیره پیامبر و امام‌علی که هر دو فرصت حکمرانی یافتند کسی سراغ ندارد که فرصت اظهار نظر یا حضور سیاسی از منتقدان گرفته شده باشد. نمی‌دانم پیشنهاد شما ریشه در کدام اندیشه سیاسی دارد اما مطمئنم که اولا منشاء اسلامی ندارد ثانیا با قانون اساسی جمهوری اسلامی و روش امام راحل و اصول رهبر معظم انقلاب نمی‌خواند.

به گزارش ایلنا، الیاس حضرتی در نامه سرگشاده به فرمانده سابق سپاه، محمدعلی جعفری نوشت: اصل غیر قابل تغییر هر نظام دموکراتیک این است که هیچ کس فراتر از قانون نیست و دیدگاه هیچ کس را نمی‌توان جایگزین قانون کرد؛ رهبران هم در هیچ کشور دموکراتیکی از قانون فراتر نیستند بلکه رفتار و گفتارشان همواره با متر و معیار قانون سنجیده می‌شود. جنابعالی به ضرورت هماهنگ شدن مدیریت کشور با نظرات رهبری فرموده‌اید: "مدیریت کشور باید با همان نگاه رهبری که نگاه اسلام ناب است هماهنگ شود. اگر کسی در این مبانی اشکال داشته باشد، سنجش آن، وظیفه سنگین شورای نگهبان است که فکر نمی‌کنم شورای نگهبان با این دقت نگاه کنند و روی مبانی فکری افراد برای تایید صلاحیت تمرکز کنند. الان در همین کشورهایی که مهد دموکراسی هم هستند باید نگاه فرد با نگاه حکومت بخواند اما آقایانی که اینجا روی کار می‌آیند ابایی ندارند که بگویند دیدگاه ما با رهبری اختلاف دارد. خوب اگر دیدگاهت اختلاف دارد برای چی آمدی؟" واقعا نمی‌دانم شما کدام کشور دموکراتیک دنیا مورد نظرتان بود که چنین ادعایی مطرح کردید؟ در کدام کشور دموکراتیک در بررسی صلاحیت‌ نامزدهای نمایندگی مجلس یا تشکیل دولت "مبانی فکری افراد" از سوی نهادهای نظارتی مورد بررسی قرار می‌گیرد و هرکه را به تعبیر شما "هماهنگ" نباشد از دایره انتخاب مردم بیرون می‌گذارند؟ چیزی که می‌گویم به قدری آشکار است که نیاز به حجت و برهان ندارد. هرکدام از فیلم‌های تبلیغاتی و انتخاباتی کشورهای دموکراتیک را نگاه کنید می‌بینید که حرف شما که آن را خیلی بدیهی می‌پندارید درست نیست و در جهان دموکراتیک، تنور انتخابات معمولا به کمک همین اختلاف‌ها داغ می‌شود.

نماینده شهریار با ابراز تاسف از رفتار انتخاباتی؛

یک نماینده مجلس گفت:تا کی باید برای جلوگیری از تعطیلی کارگاه‌ها، کارخانجات و مراکز تولیدی، تجاری و بازرگانی و ایجاد شغل پایدار فریاد بزنیم و موج بی‌سابقه‌‌ای از بیکاری در حال افزایش است و توجه به صنعت و رونق تولید و رفع موانع تولید ضرورتی انکارناپذیر است. به گزارش ایلنا، محمد محمودی‌شاه‌نشین در نطق میان دستور با تاکید بر اینکه تکرار کاستی ها و سوء مدیریت ها هنر نیست، هنر ما ارائه راهکار است گفت: عده ای فکر می کنند آنان که در پی راهکار هستند و از شعارهای عوام فریبانه پرهیز می کنند و مردم و مسئولان را به همدلی ،هماهنگی،همصدایی و کار تیمی منسجم دعوت می کنند؛ محکوم به حمایت از دولت هستند و وکیل الدوله می خوانند.

این نماینده مجلس دهم گفت:سخن من این است که دولتمردان و مسئولین، صاحبنظران فارغ از سلایق سیاسی و وابستگی های جناحی بیایند همسو با رهبری معظم انقلاب با ارائه طرح‌های کاربردی و پرهیز از تک روی به داد این کشور برسیم.

نماینده شهریار تاکید کرد: این روزها بازار بداخلاقی،تهمت ،افترا ،دروغ و نامردی ها و عوام فریبی ها بسیار گرم است،بعضی ها برای رسیدن به اهداف و منافع فردی بدون توجه به پیامدهای حاصل از این بداخلاقی ها،از جمله ایجاد یاس و ناامیدی در مردم ؛ به ترویج دورویی و ریاکاری در جامعه می پردازند و این آن غافل هستند که چند روز انتخابات هم خواهد گذشت و مردم گذشته آنان را دیده اند و آینده آنان را نیز خواهند دید و خداوند در جای حق نشسته است.

وی ادامه داد:از تلاش‌های وزارت نیرو به خاطر تخصیص سهم آب شرب سالم برای شهرستان های شهریار، قدس و ملارد از آب های سطحی و جاری رودخانه کرج و طالقان تشکر می‌کنم و شروع عملیات انشعابات آبگیری از خط لوله انتقال آب بیلقان به تهران به منطقه را ارج نهاده و از زحمات مسئولین آب‌های کشوری و استانی تشکر می کنم.

محمودی شاه نشین با اشاره به حوادثاخیر در و ناآرامی ها در شهرستان های شهریار و ملارد و قدس خاطرنشان کرد: باتوجه به حوادث اخیر، ضمن گرامی داشت یاد شهیدان امنیت، "رضایی"،" ابراهیمی" از خانواده‌هایی که در این جریانات ناخواسته آسیب دیدند و عزیزشان را از دست داده‌اند،دلجویی می‌کنم و به نوبه خودم از اینکه مباحث اقتصادی و مشکلات معیشتی همه مردم را به سختی روبه‌رو کرده است پوزش می طلبم، ان شاءالله طبق نظر رهبر معظم انقلاب رسیدگی کافی و وافی به خانواده‌های آسیب‌دیده میسر شود.