اشتغال 56 هزار نفر با تسهیلات پست‌بانک‌ایران

مدیر امور اعتباری و وصول مطالبات پست‌بانک‌ایران گفت: این بانک به‌عنوان گسترده ترین بانک کشور با پوشش ۸۹ درصدی جمعیت روستائی و پرداخت ۲۷درصد یارانه خانوارهای روستائی موجب اشتغال 56 هزار نفر ازطریق پرداخت تسهیلات یارانه‌ای در این مناطق شده‌است.به گزارش روابط عمومی پست‌بانک‌ایران: افشین فلاحی اظهارداشت: این بانک درراستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال پایدار درمناطق روستائی و کم برخوردار کشور و با توجه به ضرورت حمایت و توسعه کسب و‌کارهای خرد از طریق امضای تفاهم‌نامه همکاری با معاونت توسعه روستائی و مناطق محروم ریاست جمهوری، بیش از 15هزار میلیارد ریال تسهیلات یارانه‌ای طی سالهای 96 تا 98 برای 18هزار طرح اشتغالزائی روستائی اختصاص داده‌است.

 

تحول در سیستم بانکی با پیاده سازی بانکداری دیجیتال

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: پیاده سازی بانکداری دیجیتال را سبب ایجاد تحول در نظام بانکی کشور دانست. حجت اله مهدیان در جلسه تدوین نقشه راه بانکداری دیجیتال این بانک اظهار داشت: پیشرفت‌های حوزه فناوری طی دو دهه اخیر موجب تحولاتی شگرف در صنعت بانکداری گردیده است.وی افزود: هم‌اکنون با دگرگونی در رویکردهای سنتی نظام بانکداری، تمرکز از عملیات شعبه‌ای به سمت فعالیت‌های الکترونیک گرایش پیدا نموده است و بانکها با در نظر گرفتن نیازها و انتظارات مشتریان و مقتضیات بازارهای کالا و خدمات به دنبال تبیین و اجرای مدل جدید کسب‌وکار بانکی مبتنی بر امکانات، تجهیزات و سامانه‌های پیشرفته می‌باشند.وی افزود: هوشمند سازی بانکداری صرفاً پیاده سازی تکنولوژی نیست، بلکه فرهنگ، نیروی انسانی، ساختار و نحوه ارائه سرویس‌ها دچار تحولات و بهبود می‌گردد.

 

گسترش همکاری بانک تجارت و صندوق نوآوری و شکوفایی

مدیرعامل بانک تجارت از آمادگی این بانک برای افزایش و تنوع همکاری در سطوح مختلف خبر داد.به گزارش روابط عمومی بانک تجارت، رضا دولت‌آبادی با اشاره به سرویس‌های قابل ارائه به شرکت‌های معرفی شده به صندوق گفت: سال‌هاست که بانک تجارت بانک نخست در زمینه صدور ضمانتنامه و گشایش اعتبارات اسنادی است و تجربه بانک در این زمینه به عنوان مزیت رقابتی برجسته می‌تواند راهگشای نیازهای شرکت‌های معرفی شده از سوی صندوق باشد.دولت‌آبادی با بیان اینکه باید در زمینه استفاده از خدمات تامین مالی مختلف از جمله صدور ضمانتنامه و گشایش اعتبارات اسنادی برای مشتریان صندوق و بانک فرهنگ‌سازی شود، از آمادگی بانک تجارت برای بومی‌سازی خدمات بانکی متناسب با نیاز شرکت‌های معرفی شده از سوی صندوق با هدف کاهش هزینه تامین مالی خبر داد.

دسترسی به حسابهای فاقد کد شهاب،
به زودی غیرممکن می شود

حسب اعلام بانک مرکزی به زودی دسترسی به حساب های فاقد کد شهاب غیر ممکن خواهد شداستعلام کد شهاب حساب های بانک ملی ایران در https://bmi.ir/fa/shahab و بازوی ble.ir/shahab_bot در پیام‌رسان بله امکان‌پذیر است. مشتریانی که پس از مراجعه به این سایت و بازوی بله متوجه شدند هنوز کد شهاب ندارند، می توانند با مراجعه به شعب بانک با تکمیل اطلاعات خود، آن را دریافت کنند.

٥٠ میلیون ریال وام قرض‌الحسنه
بانک صادرات به سیل سیستان و بلوچستان

عضو هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران گفت: بانک صادرات ایران به عنوان بانک پیشرو تا قبل از اتخاذ تصمیمات متمرکز بانک مرکزی، به تمام خانواده‌های آسیب‌دیده از سیل سیستان و بلوچستان ٥٠ میلیون ریال وام قرض الحسنه پرداخت خواهد کرد.به گزارش بانک صادرات ایران، امیر یوسفیان با اعلام این خبر گفت: به همت فعالیت ویژه همکاران اتفاق بزرگی در بانک صادرات ایران رخ داد و منابع بانک به دو هزار میلیارد تومان افزایش یافت. در این اقدام ویژه یک ماهه ١١٢ هزار میلیارد ریال منابع جدید جذب شد که از منابع یک دهه برخی بانک‌های خصوصی نیز بیشتر است و بانک صادرات تنها بانکی است که این رکورد را در یک ماه به ثبت رسانده است.

بانک اقتصادنوين و کارکنان آن
به ياری سيل‌زدگان جنوب کشور شتافتند

با موافقت هيئت ‌مديره بانک اقتصادنوين مبلغ پنج ميليارد ريال و يک روز حقوق کارکنان اين بانک به سيل‌زدگان استان‌هاي جنوب شرق کشور اختصاص يافت.به گزارش روابط عمومي بانک اقتصادنوين؛ هم‌زمان با وقوع سيل در برخي از شهرها و روستاهاي کشور در استان‌هاي سيستان و بلوچستان و هرمزگان که متاسفانه تخريب زيرساخت‌ها و منازل مسکوني هم‌وطنان عزيز را در پي داشته است، هيئت ‌مديره بانک اقتصادنوين مبلغ پنج ميليارد ريال براي کمک به هم‌وطنان سيل‌زده در اين مناطق اختصاص داد. همچنين کارکنان بانک اقتصادنوين به‌صورت داوطلبانه يک روز از حقوق ماهيانه خود را به مشارکت در اين اقدام خداپسندانه اختصاص دادند.گفتني است اين مبالغ با هماهنگي سازمان‌ها و نهادهاي مسئول صرف رفع احتياجات ضروري و کمک به بازسازي زيرساخت‌هاي آسيب‌ديده اين مناطق خواهد شد.

 

با پرداخت 9 هزار فقره تسهیلات رقم خورد؛

گروه بانک و بیمه: مدیر امور اعتباری بانک مسکن از پرداخت ۸ هزار و ۹۴۵ فقره تسهیلات بافت فرسوده و بازآفرینی شهری از ابتدای سال جاری تا روزهای اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدحسن علمداری مدیر امور اعتباری بانک مسکن با بیان اینکه برای حمایت از تولید و عرضه مسکن در هسته فرسوده و قدیمی شهرهای کشور از تمام ظرفیت و توان تسهیلات‌دهی بانک به سازنده‌ها استفاده می‌شود، گفت: تا روز ۲۱ دی ماه سال جاری، تعداد ۲۲ هزار و ۷۳۲ واحد مسکونی برای اخذ تسهیلات ویژه بافت فرسوده به بانک مسکن از سوی شرکت بازآفرینی شهری معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: از مجموع واحدهای معرفی شده به مدیریت شعب بانک مسکن، تا تاریخ اعلامی مجموعا ۸ هزار و ۹۴۵ واحد مسکونی به مرحله انعقاد قرارداد برای دریافت تسهیلات بافت فرسوده رسیده‌اند. به تعبیر دیگر این تعداد از واحدهای معرفی شده به مدیریت شعب بانک مسکن در سراسر کشور، پس از بررسی به مرحله انعقاد قرارداد رسیده و در نوبت پرداخت تسهیلات قرار گرفته‌اند.

علمداری یکی از مهمترین اقدامات برای تسهیل و تسریع جریان نوسازی و بازآفرینی بافت فرسوده را پرداخت تسهیلات مناسب به پروژه‌های ساختمانی واقع در این محدوده دانست و گفت: مطابق با کارنامه عملکرد به دست آمده از مجموع تسهیلات پرداخت شده در محدوده بافت فرسوده کشور، در ماه‌های گذشته از سال جاری رقمی معادل ۲۷۸ میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان به متقاضیان تسهیلات پرداخت شده‌است.

مدیر امور اعتباری بانک مسکن به روند تسهیلات‌دهی به متقاضیان‌ بافت فرسوده در تهران اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تا ۲۱ دی ماه، مجموعا ۲ هزار و ۲۳۸ واحد مسکونی به مرحله انعقاد قرارداد برای اخذ این نوع تسهیلات در شعب بانک مسکن رسیده‌اند که بالاترین سطح به لحاظ تعداد در میان استان‌های کشور محسوب می‌شود.

به گفته وی پس از تهران، استان خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و اردبیل به ترتیب بیشترین میزان تسهیلات منعقده در حوزه بافت فرسوده را به خود اختصاص داده‌اند.

علمداری همچنین یکی از مهم‌ترین شرایط اخذ تسهیلات در بافت فرسوده را پیشرفت حداقل ۲۰ درصدی پروژه اعلام کرد و افزود: پروژه‌های ساختمانی در بافت فرسوده، برای دریافت تسهیلات مشارکت مدنی باید به مرحله ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده باشند.

  • صدور گواهینامه تضمین کیفیت ساختمان حداکثر تا یکسال آینده

همچنین در خبری دیگر روزبه ظهیری مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن از هدف گذاری صدور گواهینامه تضمین کیفیت ساختمان حداکثر تا یکسال آینده برای تولیدات شرکت های تابعه این گروه خبر داد. مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن گفت: طرح اولیه ارایه تضمین کیفیت برای تولیدات گروه سرمایه گذاری مسکن آماده شده است. این طرح اولیه در مرحله ای است که به لحاظ اقتصادی و اجرایی ملاحظات قانونی و اجرایی آن را مورد بررسی قرار دهیم.

وی افزود: امید داریم که بتوانیم گواهینامه تضمین کیفیت را در فاز نخست برای پروژه های آباد (آغاز - بهبود- اقدامی دوباره) طی ۶ ماه تا حداکثر یکسال آینده برای خریداران صادر کنیم تا به عنوان اولین توسعه گر در کشور پروژه های ساختمانی مشمول تضمین کیفیت شوند.مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن درباره روند اجرای این طرح نیز گفت: طرح گواهینامه تضمین کیفیت ساختمان از مرحله «ایده» عبور کرده و طرح پیشنهادی آن نیز آماده شده است.

ظهیری از تشکیل یک کمیته تخصصی برای بررسی چالش و مشکلات احتمالی طرح گواهینامه تضمین کیفیت ساختمان خبر داد و گفت: یکی از مسائل ما این بود که این طرح را متکی به منابع گروه سرمایه گذاری مسکن پیاده سازی کنیم.

وی تاکید کرد: بر مبنای این طرح، گروه سرمایه گذاری مسکن، در قالب صندوق تضمین محصولات گروه و شرکت های تابعه را به لحاظ کیفیت برای خریدارن ضمانت می کند.مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن با تاکید بر اینکه در اجرای فاز اول این طرح نیازی به مجوزهای خاص از دولت و مجلس نداریم اما محدوده نگاه ما این است که گواهینامه تضمین کیفیت را برای کل پروژه های گروه در سراسر کشور عملیاتی کنیم که در این فاز قطعا مجوزهای قانونی گرفته
خواهد شد.