مدیرعامل باشگاه پرسپولیس؛

گروه ورزش: مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: بیرانوند در تابستان راهی بلژیک خواهد شد و باشگاه خواهان او هم طی ۲ ماه آینده نیمی از مبلغ رضایتنامه را به پرسپولیس پرداخت خواهد کرد.

«محمدحسن انصاری‌فرد» در مورد انتقال «علیرضا بیرانوند» به بلژیک افزود: خوشحال هستم که می‌توانم به هواداران بگویم با موافقت «علیرضا بیرانوند» و فداکاری او شرایطی پیش آمد که وی را در نیم فصل دوم و مرحله گروهی لیگ قهرمانان در اختیار خواهیم داشت و انتقال او به اروپا در تابستان سال آینده اتفاق خواهد افتاد. وی اظهار داشت: بیرانوند با وجود پیشنهادهای مالی کلانی که داشت، قید جدایی از پرسپولیس در این مقطع را زد و طبق توافقی که صورت گرفت و آن را نهایی می‌کنیم، او در تابستان پیش رو راهی لیگ بلژیک خواهد شد. بخشی از مبلغ رضایت نامه او نیز در روزهای آینده به باشگاه پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: تیم خنک بلژیک چهارشنبه شب با ارسال نامه‌ای به صورت رسمی خواهان به خدمت گرفتن دروازه‌بان ملی‌پوش ما شد. روز پنجشنبه هم پیشنهاد دیگری باز هم از سوی تیمی بلژیکی به خود بیرانوند ارائه شد هر 2 تیم پیشنهادهای مالی عالی به بیرانوند ارائه کرده و آمادگی داشتند مبلغ رضایت‌نامه را هم به باشگاه پرداخت کنند. به این ترتیب اگر «علیرضا بیرانوند» تصمیم به جدایی می‌گرفت با توجه به بندهای صریح قرارداد از دست باشگاه کاری ساخته نبود و نمی‌توانستیم مانع این کار شویم. همه چیز به خود بیرانوند مربوط می‌شد.

انصاری‌فرد تصریح کرد: بیرانوند هم مردد بود که در این شرایط تیم را ترک کند یا نه که در نهایت تصمیم به ماندن گرفت. در این زمینه از تلاش همه همکارانم و وکیل بیرانوند تشکر می‌کنم. برای این منظور در نهایت راهکارهایی در نظر گرفته شد که با تایید بیرانوند و موافقت باشگاه بلژیکی، این انتقال در تابستان انجام شود، ولی باشگاه پرسپولیس نیمی از مبلغ رضایت نامه را در 2 مرحله در همین مقطع و نیمی دیگر را در پایان فصل به باشگاه پرداخت کند.

وی یادآور شد: قسط اول ظرف سه روز آینده به باشگاه پرسپولیس پرداخت می‌شود و قسط دوم هم ۴۵ روز دیگر در اختیار ما قرار می‌گیرد. نیمی از مبلغ رضایت‌نامه نیز آخر فصل به باشگاه پرسپولیس پرداخت می‌شود. همچنین بیرانوند هم توافق‌نامه‌ای را با باشگاه بلژیکی به امضا رساند و انتقال او به این تیم قطعی شده است.

مدیرعامل سرخ‌پوشان اضافه کرد: از «علیرضا بیرانوند» ممنون هستیم که در این شرایط، تیم را ترک نکرد و به پیشنهادهای طلایی و کلان پشت پا زد. به او مبلغ قابل توجهی را پیشنهاد دادند ولی به خاطر پرسپولیس، هواداران، دینی که نسبت به یحیی داشت، دست به این کار نزد و نیم‌ فصل نرفت. بیرانوند تعصب و وفاداری را معنا کرد. پرسپولیس، همیشه مهد بازیکنان با تعصب و وفادار بوده و هست. من به او درود می‌فرستم که دریافت درآمدی قابل توجه را به تاخیر انداخت. او صادقانه رفتار کرد و امیدواریم که بتوانیم محبت او را جبران کنیم. این یک اتفاق مهم بود که به طرز شگفت‌انگیزی جور در آمد و من شک ندارم در کنار تلاش همه جانبه در باشگاه، فداکاری بیرانوند، لطف خدا و انرژی هواداران باعث وقوع آن شد.

سازمان بین المللی گردشگری اعلام کرد؛
 

گروه فرهنگ و هنر: سازمان بین المللی گردشگری "لونلی پلَنِت" (سیاره تنها) از الجزایر به عنوان نخستین و ایران چهارمین مقصد گردشگری به ویژه از نوع ماجراجویانه با کوله پشتی در دهه 2020 جهان نام برد. پایگاه خبری-تحلیل انگلیسی "میدل ایست آی" روز شنبه با استناد به بررسی تیم های کارشناسی گردشگری این سازمان بین المللی و چند سازمان بین المللی دیگر از جمله "انجمن بین المللی گردشگری با کوله پشتی انگلیس" مستقر در لندن (بی بی اس) گزارش داد که براساس تجارب سفر گردشگران ماجراجویانه جهان این گروه خاص از کوله پشت گردان ، از کشور آفریقایی الجزایر در شمال این قاره به عنوان بهترین مقصد سفر خود در یک دهه آینده یاد کردند. این تجارب حاکی است که کویرهای فراخ با مناظر کلاس جهانی، مردم مهمانواز، سواحل طولانی دریای مدیترانه، خرابه های تاریخی به جا مانده از تمدن عربی، اسلامی، بیزانسی و رومی در این کشور آفریقایی به همراه نزدیکی به کشورهای اروپایی موجب شده است که کمتر گردشگری به راحتی بتوانند از این مقصد چشم پوشی کند و لذا این کشور در راس مقصدهای این نوع گردشگری امسال (2020 ) برای یک دهه آینده است

در راستای حمایت‏های آسیاتک از استارت آپ‏های کشور آغاز می‏شود؛

به گزارش روابط عمومی شرکت آسیاتک، این شرکت در راستای حمایت از استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان کشور با انعقاد تفاهم نامه ای اقدام به همکاری با ستاد توسعه فناوری‏های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی کرده و محصولات و سرویس های ویژه‌ای را مختص شرکت های فوق الذکر طراحی و عرضه می‏کند.

بر اساس این گزارش پکیج‏های شرکت آسیاتک در زمینه های خدمات دیتاسنتر (IDC) شامل میزبانی سرور، اجاره سرور اختصاصی، مجازی و ابری، خدمات پهنای باند اختصاصی و اشتراکی، خدمات تلفن ثابت مبتنی برIP، خدمات ارزش افزوده VAS، امکان استفاده از public wifi در فرودگاه ها و مراکز تجاری و همچنین اینترنت پرسرعت/ADSL2+ وTD-LTE بوده که به استارت آپ‏ها و مراکز شتابدهی ارایه خواهد شد.

گفتنی است شرکت انتقال داده‏های آسیاتک، دارای مجوز FCP از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با ایجاد زیر ساخت های بزرگ شبکه ای (Access) در سراسر کشور و همچنین طراحی، ایجاد و بهره برداری از چندین مرکز داده بزرگ از جمله در برج میلاد تهران همواره سعی نموده است که اکوسیستم مناسبی جهت فعالیت و توسعه انواع شرکت های بزرگ و کوچک و بخصوص مجموعه های خلاق و دانش بنیان را فراهم نماید.

آسیاتک تاکنون بسیاری از استارت آپ های کشور را تحت پوشش خود قرارداده و اکنون نیز با همکاری ستاد توسعه فناوری‏های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی با رویکردی جدید به حمایت های خود
ادامه می دهد.

عمارت اقدسیه با هدف تکمیل پروژه های عمرانی در لیست فروش قرار گرفته است؛

گروه اجتماعی: شهرداری از یک سو معتقد است؛ خانه اقدسیه، عمارت در شان شهرداران خارجی نیست و از طرفی فروش بدون اجازه ساخت برج را در دستور کار قرار داده‌، شورایی‌ها هم می‌گویند این خانه ارزش حفظ و نگهداری را دارد و در چنین وضعیتی دارایی باارزش شهر در دوراهی حفظ و فروش گیر افتاده است.

به گزارش تجارت به نقل از ایلنا، گلستان جنوبی را که چند متری پایین بروی، خانه ویلایی اقدسیه در خیابانی با انبوه آپارتمان‌های لوکس چشمک می‌زند، از نگهبان "گلستان" آدرس خانه اقدسیه را می‌پرسم؛ می‌گوید عمارت را می‌گویی؟ برو روبروی کوچه بنفشه، نبش کوچه رز. خیابان را به سمت پایین می‌روم و به خانه ویلایی نبش رز می‌رسم. از بیرون نمای یک خانه ویلایی معمولی را دارد؛ با یک در ورودی آهنی کوچک که تصور مواجه با "عمارت" را کمرنگ می‌کند، اما به محض عبور از وردی آیینه‌بری‌های چندوجهی ترکیب شده با گچ‌کاری‌هایی که از هنر دستان ایرانی تولید شده، نظرت را جلب می‌کند و البته لوسترهایی که آدم را یاد کاخ گلستان می‌اندازد.

خانه قبل از انقلاب و در دهه ۵۰ ساخته شده، اما پایان کارش به دهه ۷۰ برمی‌گردد و ظاهرا همین بهانه خوبی است برای بی ارزش خواندنش!

اما زیبایی در این خانه سرد و خالی که نزدیک به یک سال است، وسایل‌اش را تخلیه کرده‌اند به حدی جاری است که نبود مبلمان، فرش و تابلونگارها به چشم نمی‌آید. بر سر ارزشی بودن وسایل خانه اختلاف نظر بسیار است،‌ اما مشاور شهردار تهران می‌گوید جز دو فرش نفیس،‌ وسیله قیمتی دیگری در آن نبوده است. تابلونگارهای خانه هم در راستای کمک به هنرمندان سفارش داده شده بود و حالا جمع‌آوری شده و برای استفاده در تالار بوستان گفت‌و‌گو در انباری نگهداری می‌شود.

افراد صاحب منصب بسیاری هم در آن رفت‌وآمد کرده‌اند، از شهرداران اسبق گرفته تا مهمانان و سفیران و شهرداران خارجه. خانه مدتی هم در اختیار سازمان فرهنگی و هنری شهرداری بوده و نقل است که برخی هم آن‌ را در حد خانه خود ندانسته‌اند، آنجا که از یکی از شهرداران اسبق نقل شده "خانه خودم از اینجا بهتر است."

ظاهرا زیبایی عمارت پیش مدیران شهری رنگ باخته است و حضور رخدادهای مهم در این خانه نیز بر اهمیت ملک اضافه نکرده است؛ صحبت از فروش ملک برای تامین هزینه‌های جاری عمرانی پایتخت است، چرا که مدیران شهری معتقدند، ملک ارزش میراثی ندارد و دلیل خوبی برای آن است که به چوب حراج گذاشته شود، از طرفی قول داده‌اند که اجازه ندهند به برجی دیگر تبدیل شود.

  • آئینه‌کاری‌های خانه اقدسیه از خانه خواهرزاده احمدشاه هم بیشتر است

سخنگوی کمیسیون فرهنگی و هنری شورای شهر تهران می‌گوید؛ خانه خواهرزاده احمدشاه آنقدر که اینجا آینه‌کاری دارد، نقش و نگار نداشت. حجت نظری در گفت‌و‌گو با خنرگار ایلنا می‌افزاید: چیزی که واجد ارزش هست، باید حفظ شود و هرگونه ارزشی که برای بشر به هر دلیلی ارزشمند است، نیازمند ثبت است تا برای همه تاریخ بماند.

او با تاکید بر اینکه در درجه اول باید نفیس بودن و ارزشمند بودن ملک بررسی شود، تاکید دارد که باید سازمان میراث فرهنگی براساس ضوابط به‌روز شده این خانه را بررسی کند، چرا که مواردی بوده است که میراث ملکی را واجد ارزش دانسته و بعد نظرش را تغییر داده و یا بنایی بوده که برعکس این رخ داده است و لازم است درباره این بنا و هر بنایی که درباره آن تردید داریم، میراث فرهنگی نظرش را به روز اعلام کند.

  • فروش به قصد بساز و بفروش در کار نیست

مدتی است شهرداری ملک را برای فروش در اختیار سازمان املاک گذاشته است، تا اینجای کار همه چیز خوب پیش می‌رود تا اینکه خبر فروش ملک اقدسیه، مکانی که محل رفت و آمد شهرداران اسبق تهران و رایزنی با همتایان خارجی بوده رسانه‌ای می‌شود. مدیران شهرداری می‌گویند، نگاهشان این است که این ملک به بساز و بفروش داده نشود، از طرفی ما باید مجوز ساخت صادر کنیم که این کار را نمی‌کنیم.

اما براساس طرح تفصیلی شهر تهران اگر بیش از 60 درصد مالکان یک کوچه از حقی برخوردار شده باشند، بقیه ساختمان‌ها هم از آن برخوردارند که در این کوچه نیز تقریبا همه زمین‌ها به برج تبدیل شده‌اند، پس برج‌سازی از حقوق مکتسبه مالک بعدی است؛ که این نظر نیز با مخالفت مدیران شهری روبرو است، آنها معتقدند طرح تفصیلی چنین اجازه‌ای نمی‌دهد و به همین سادگی حقوق مکتسبه‌ای مخالف صرفه و صلاح شهر ایجاد نخواهد شد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران معتقد است؛ به دلیل شفافیت دوره جدید مدیریت شهری است که در جریان فروش این ملک قرار گرفته‌ایم، اما خبر فروش ملک به بیرون درز کرده است و با رسانه‌ای شدن چشم تعدادی خبرنگار هم به زیبایی‌های این ملک روشن شده است.

نظری می‌گوید: «اگر شفافیت در دوره فعلی مدیریت شهری نبود و همچنان مانند ادوار پیشین بنابر اقدام شورا و شهرداری بود، بسیاری از شهروندان از وجود چنین ملکی هم باخبر نمی‌شدند، اما به دلیل وجود شفافیت امکان بازدید این ملک با حضور جمعی از خبرنگاران فراهم شده است و درباره واجد ارزش بودن یا نبودن آن تبادل‌نظر می‌کنیم، چرا که در دوره‌های قبلی مدیریت شهری هم املاک اینچنینی وجود داشته که خبرنگاران به آن پرداختند، اما مدیریت شهری خود را ملزم به پاسخگویی ندانست و این فرق عمده دوره فعلی و قبل است.»

با پیروزی استقلال و شهرخودرو در مقابل حریفان آسیایی رقم خورد:

گروه ورزش: تیم فوتبال استقلال با درخشش «شیخ دیاباته» مقابل الکویت به برتری رسید و حریف الریان در بازی نهایی پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا شد.

۲ تیم استقلال و الکویت در چهارچوب رقابت‌های مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آل مکتوم دبی به مصاف یکدیگر رفتند.

قضاوت این مسابقه را محمد بن نصرالدین داور مالزیایی بر عهده داشت.

قرار بود این مسابقه در ورزشگاه آزادی برگزار شود اما با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا استقلال و الکویت در کشور امارات روبروی یکدیگر قرار گرفتند.

استقلال با تمام مشکلاتی که پیش از این مسابقه داشت توانست نمایش قابل قبولی را به اجرا گذاشته و پیروزی شیرین و بدون دردسری را به دست آورد.

آبی‌های تهران با پیروزی در این مسابقه در بازی نهایی پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الریان قطر خواهند رفت و در صورت پیروزی در این دیدار نیز راهی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا خواهد شد.

صعود شهر خودرو به مرحله نهایی پلی‌آف لیگ قهرمانان

در این دوره از دیدارها، شهر خودرو با شکست الرفاع بحرین به دور نهایی پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.

تیم‌های شهر خودروی ایران و الرفاع بحرین شب گذشته از ساعت ۱۷:۵۰ دقیقه به وقت تهران در چارچوب مرحله دوم پلی آف لیگ قهرمانان آسیا در امارات به مصاف هم رفتند که در پایان نماینده شایسته کشورمان با نتیجه ۲ بر یک از سد حریف خود گذشت و به مرحله نهایی پلی‌آف صعود کرد.

شاگردان مجتبی سراسیایی در حالی به برتری رسیدند که این مسابقه پوشش تلویزیونی نداشت و تیم تحلیل‌رفته شهر خودرو که به تازگی سرمربی خود را نیز از دست داده، دور از چشم همه توانست به این پیروزی برسد.

محمدرضا خلعتبری در دقیقه ۱۹ و امین قاسمی‌نژاد در دقیقه ۸۳ برای شهر خودرو موفق به گلزنی شدند. صالح الطاهر در دقیقه ۳۵ برای نماینده بحرین گلزنی کرد.

شهر خودرو در مرحله بعدی باید ۷۲ ساعت دیگر در قطر به مصاف السیلیه قطر برود.

گروه اجتماعی: مجمع عمومی انجمن علمی مطالعات خانواده در ایران،جهت انتخاب اعضاء هیأت مدیره جدید در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.

به گزارش تجارت، در این مراسم که با حضور اکثر اعضاء مجمع از تهران و نمایندگی های استان ها برگزار گردید، ابتدا یاد و خاطره‌ی دکتر عبدالرضا کردی – رئیس فقید انجمن مطالعات خانواده در ایران- گرامی داشته شد. حجت الاسلام ناصری پور، رئیس انجمن مطالعات خانواده در این مراسم، ضمن تاکید بر ضرورت تسریع در عملیاتی‌سازی طرح های فرهنگی در حوزه‌ی خانواده با بیان برخی از آمارهای منتشر شده از سوی نهادهای فرهنگی و دانشگاهی کشور، دورنمای وضعیت اجتماعی کشور را در دهه‌ی پیش رو در حوزه خانواده نگران کننده توصیف کرد. حجت الاسلام ناصری پور: تلاش‌ گروه‌های وابسته به دولت برای نفوذ در انجمن بی نتیجه ماند. حجت الاسلام و المسلمین حسن ناصری پور، در سخرانی خود در مجمع عمومی سالیانه‌ی انجمن علمی مطالعات خانواده در ایران، ضمن انتقاد از برخی سنگ اندازی ها و کارشکنی‌ها از سوی نهادهای متولی در حوزه‌ی خانواده و فرهنگ کشور؛ از سیاست زدگی افراطی در این حوزه ها ابراز نگرانی کرد. رئیس انجمن مطالعات خانواده در ایران، هفته‌ی منتهی به روز برگزاری مجمع را بسیار پرحاشیه و پرچالش توصیف و از تلاش‌های برخی از گروه ها و جناح‌های وابسته به دولت برای نفوذ به انجمن و تصدی کرسی‌های هیئت مدیره خبر داد. ناصری پور، در حاشیه‌ی این مراسم و پس از شمارش نهایی آراء، ضمن ابراز خرسندی از نتایج آراء ماخوذه ، از هوشیاری و عدم اعتنای اعضاء انجمن به کاندیداهای وابسته به دولت تقدیر کرد. وی با اشاره بر لزوم حفظ استقلال و اجتناب از گرایشات سیاسی، بر ضرورت حاکم شدن نگاه علمی و تخصصی در میان اعضاء این انجمن تاکید کرد. سرپرست پیشین سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، سیاست زدگی را عامل اصلی در نگاه مقطعی و رویکردهای غیرکارشناسانه به معضلات فرهنگی کشور دانست و از مسئولان خواست تا به جای حاکم ساختن اقدامات قهری و یا هیجانی از طرح های کارشناسی شده و الگوهای بومی به نحو شایسته بهره برداری نمایند وی با انتقاد از وزارتخانه ها و نهاد های فرهنگی کشور نسبت به موضوع خانواده با ویترینی خواندن عملکرد آن ها عنوان داشت: عملا این حوزه رها شده است و آمار و ارقام بسیاری از آسیب ها و بزه های اجتماعی نشان دهنده همین نکته است. تکلیفی کردن برخی باور های غلط بدون پشتوانه فرهنگی مانند فرزندآوری در نسل جدید، در آینده آسیب های احتمالی را دو چندان خواهد نمود. علیرغم تاکید و رهنمود های مقام معظم رهبری در این حوزه عملا اتفاق خاصی و نتیجه قابل قبولی حاصل نشده است.

از سوی دیگر وقتی به سن پویایی جوانان کشور یععنی 19-24 سال توجه می شود خواهیم دید که 30 درصد از همین گروه نه مشغول تحصیل اند و نه مهارت و نه اشتغال، و این بسیار خطرناک است. همین گروه انگیزه تشکیل خانواده را از دست خواهند داد.

افتادن در دالان روش ها و انگیزه های غلط اتخاذ شده در حوزه رسانه ای و گفتمانی و به تبع آن طرح موضوعات نامربوط یا بدون اولویت که موجب بی اعتمادی شهروندان و آسیب پذیری مضاعف نهاد های مسئول می شود، آسیبی بسیار جدیست ایشان با بیان خطرات اجرایی شدن برخی از مواد سند 2030 عنوان داشتند متاسفانه در جریان فرهنگ و آموزش عمومی به صورت لایه های پیدا و پنهان از سطح مهد کودک تا سطوح دانشگاهی شاهد اجرایی شدن و توجه برخی نهاد های فرهنگی به این سند هستیم متاسفانه در حوزه خانواده آرام آرام شاهد پدیدار شدن علائم این سند می باشیم، وی با گلایه از عدم حمایت ازانجمن های علمی در ارائه طرح های مطلوب علمی و کاربردی با برشمردن برخی از طرح های شاخص انجمن مطالعات خانواده در ایران مانند : خانواده درمانی اسلامی، طرخح هخانواده پایدار، طرح پویان(سلامت سه گانه) خواستار توجه جدی مسئولین به این نهاد علمی دانشگاهی و اثرگذار در حوزه های اجتماعی به ویژه نهاد مقدس خانواده شد. در پایان ایشان با تشکر و قدردانی از همه اعضا مجمع و هیأت مدیره از تلاش های دکتر حاتمی ریاست سازمان نظام مشاوره کشور در سالم سازی و فعال شدن اعضاء آن مجموعه تشکر کرد.

در ادامه، امیر ناظری- دبیر انجمن – نیز در سخنرانی خود ضمن انتقاد از وضعیت نابسامان تربیت و آموزش نیروی انسانی در حوزه‌ی مشاوره و روانشناسی، بر ناکارآمدی رویکرد ها وروش‌های موجود اشاره داشت.

ناظری با اشاره به اجراء و پیاده سازی موفق طرح سلامت سه گانه‌ی «پویان» در چند شهر و استان کشور به صورت پایلوت؛ پیاده سازی این طرح در سطح ملی را از ضروریات کشور در برهه‌ی حساس فعلی برشمرد.

دبیر انجمن علمی مطالعات خانواده در ایران، استقبال گسترده‌ی مردم از این طرح را گواهی بر کارآمدی و اثربخشی این طرح دانسته و بر لزوم مشارکت کلیه‌ی نهادهای متولی در حوزه‌ی خانواده، بخصوص «سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور» تاکید کرد.

در پایان این مراسم، کاندیداهای تصدی هیئت مدیره به معرفی خود پرداختند و اعضاء مجمع ضمن انتخاب این اعضاء به عملیاتی شدن «طرح پویان» رأی قاطع دادند. پس از شمارش آراء این نتایج به دست آمد:

1. حجت الاسلام والمسلین حسن ناصری پور، رئیس هیئت مدیره

2. دکتر فرشته سادات شجاعی، نائب رئیس

3. دکتر اصغر نعمتی معاون پژوهش

4. دکتر عیسی علیزاده، رئیس گروه های علمی دانشجوی

5. امیر ناظری، معاون آموزش

6. محمدرضا ملامحمد، خزانه دار

7. دکتر محمد ملک احمدی، عضو

و آقای مهدی فاضل فکور، بازرس

و اعضای علی البدل به ترتیب: خانم فائزه محمدکاظمی، خانم دکتر ندا دیلمی، آقای دکتر احمد به پژوه، برای یک دوره سه ساله انتخاب شدند