ساماندهی حوزه نرخ سود نظام بانکی

عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، بر ضرورت ساماندهی عملکرد بانک‌ها در حوزه نرخ سود تاکید کرد. محسن بیگلری بر ضرورت ساماندهی عملکرد بانک ها در حوزه نرخ سود تاکید کرد و گفت: بانک مرکزی با اجرای قانون حذف سود مرکب می تواند پیشتازی خود در بهبود وضعیت اقتصادی کشور به نمایش بگذارد. وی تصریح کرد: مجلس نظارت خود را برای اجرای این قانون با جدیت دنبال کرده و اجازه نمی دهد این قانون مهم بلاتکلیف بماند. نجات واحدهای تولیدی در گرو اجرای دقیق مصوبه مذکور از سوی بانک‌ها است و قرار گرفتن در مسیر رشد اقتصادی باید با مولفه هایی همچون حمایت از بخش مولد کشور همراه باشد.

 

حمایت از بیمه‌گذاران بیمه زندگی

بیمه کوثر به منظور رفع دغدغه و حفظ آرامش بیمه‌‌گذاران بیمه‌های زندگی، اقساط وام و حق‌بیمه افراد مبتلا به ویروس کرونا را به مدت دوماه پرداخت می‌کند. مرتضی کامرانی مدیر بیمه‌های زندگی بیمه کوثر گفت: با توجه به شيوع ویروس كرونا و به منظور حمايت از بیمه‌گذاران، بیمه کوثر به‌عنوان نحستین شركت بيمه‌اي طرح حمایتی از «بیمه گذاران بیمه‌های زندگی» را ارایه کرده است. وی با اشاره به اینکه فوت بیمه‌شدگان بر اثر ویروس كرونا در بيمه‌هاي زندگي جز پوشش فوت به هر علت قرار گرفته و شرکت‌های بیمه ملزم به پرداخت آن هستند. وی از پرداخت اقساط حق‌بيمه و وام بيمه‌نامه عمروسرمايه‌گذاري آنان درماه بستري و ماه بعد از آن خبرداد.

 

اقدامات بانک‌ها برای مهار صدمات کرونا

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از تلاش‌های بی‌وقفه شبکه بانکی در راستای کمک به بخش تولید تقدیر کرد و گفت: باید حمایت‌های یارانه‌ای از فعالان اقتصادی تا مهار کرونا ویروس ادامه یابد. شهاب نادری با اشاره به ابلاغیه اخیر بانک مرکزی در خصوص مصوبه شورای پول و اعتبار برای جبران ضرر و زیان برخی کسب و کارها ناشی از کرونا، گفت: چنین دوراندیشی نشان از همراهی شبکه بانکی با فعالان اقتصادی داشته، از اینرو جای تقدیر دارد. در شرایطی که فعالان اقتصادی افزایش مشکلات دارند مصوبه شورای پول و اعتبار و ابلاغیه بانک مرکزی می توانند روزنه امیدی مناسبی باشد، از اینرو از دولت می خواهیم چنین حمایت هایی ادامه دار باشد

تطبیق مشخصات کارت بانکی و سیم کارت

در سامانه احراز هویت شاهکار برای انتقال وجه کارت به کارت در اپلیکیشن های موبایلی ، ضروری است مشتریان گرانقدر به صورت همزمان از کارت بانکی و سیم کارت متعلق به شخص خود استفاده کنند. به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، طی روزهای اخیر برخی از مشتریان بانک در عملیات انتقال وجه خود از طریق اپلیکیشن های پرداخت، پیامی را با مضمون «تراکنش تنها با کارت بانکی متعلق به صاحب سیم کارت ممکن است» دریافت کرده و انتقال وجه آنها میسر نشده است.

بر همین اساس مشتریان گرانقدر برای استفاده از سرویس انتقال وجه در اپلیکیشن های پرداخت باید از سیم کارت متعلق به خود که با مشخصات و کد ملی کارت بانکی آنها مطابقت دارد، استفاده کنند تا هویت آنها در سامانه شاهکار احراز و عملیات انتقال وجه انجام شود.

بیمه‌نامه رایگان بیمه البرز برای محک

شرکت بیمه البرز در یک اقدام خیرخواهانه، 47 فقره بیمه‌نامه رایگان به ارزش یک میلیارد ریال برای موسسه خیریه محک صادر و به این موسسه اهداء کرد. این شرکت در راستای ایفای نقش مسوولیت اجتماعی طی یک اقدام خیرخواهانه بیمارستان و ساختمان‌های موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان " محک" را به مبلغ یک میلیارد ریال بیمه آتش سوزی کرد. بر این اساس، آراسب احمدیان، مدیرعامل محک از این امر نیکوکارانه بیمه البرز و حمایت این شرکت از کودکان مبتلا به سرطان، قدردانی کرد. این گزارش حاکی است، بیمه البرز سال گذشته نیز به صورت رایگان موسسه محک را بیمه آتش‌سوزی کرد.

خدمات اینترنتی بیمه میهن

فروشگاه اینترنتی بیمه میهن آماده ارائه کلیه خدمات غیرحضوری به تمامی بیمه گذاران عزیز است.

دیگر نیاز به مراجعه حضوری به شعب و نمایندگی های بیمه میهن نیست و براحتی از خانه می توانید برای خرید و تمدید بیمه نامه و همچنین ارسال اسناد و مدارک خود از طریق فروشگاه اینترنتی بیمه میهن به آدرس زیر اقدام نمایید:

eshop.mihaninsurance.com

این سامانه با تدبیر مدیرعامل شرکت از پائیز ۱۳۹۸ بصورت جدی در دستور کار قرار گرفت و سرانجام در دهه فجر و همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی و سالروز تاسیس شرکت بیمه میهن آماده خدمت رسانی به هم میهنان
عزیز گردید.

رئیس شبکه پرداخت بانک ایران زمین مطرح کرد:

گروه بانک و بیمه: در روزهای اخیر شاهد همه گیری ویروس کرونا در جهان هستیم؛ و این موضوع چالش های بسیاری را در شبکه بانکی ایجاد کرده است، به نحوی که شاهد پیام هایی از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و همچنین بانک ها هستیم که از مشتریان خود می خواهند برای کارهای غیر ضروری به بانک مراجعه نکنند. در واقع مخاطرات تجمع در محیط های سربسته و انتقال پول نقد به عنوان یکی از راه های عمده انتقال ویروس کرونا باعث شده است رویکرد مشتریان و بانک ها تغییر کند.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک ایران زمین، محمود ساوسی رئیس اداره کارت و شبکه پرداخت بانک ایران زمین در گفتگویی استفاده از دستگاه های ATMR را راهی برای کاهش این مخاطرات عنوان کرد.

ساوسی در رابطه با مزایای ماشین های ATMR در شرایط کنونی اظهار داشت: ماشین های ATMR اسکناس ها را دریافت می کند و آن ها را مجددا به صورت خودکار در چرخه پرداخت قرار می دهند. در واقع این موضوع، برخورد کارکنان بانک ها را با پول نقد، که یکی از عوامل مهم انتقال بیماری کرونا شناخته شده است را کاهش خواهد داد.

وی افزود: اگر واریز وجه بین بانکی اجرایی شود، در واقع مردم با مشاهده این دستگاه ها در نقاط مختلف بدون در نظر گرفتن اینکه این دستگاه متعلق به کدام بانک است می توانند پول نقد را به بانک خود منتقل کنند و در واقع حضور در شعب کاهش داده می شود.

محمود ساوسی رئیس اداره کارت و شبکه پرداخت بانک ایران زمین بانکی در خصوص استفاده از بانکداری الکترونیک و کنار رفتن پول نقد به عنوان انتقال دهنده بیماری و ویروس، عنوان کرد: ما نقیصه هایی داریم که باعث می شود این امر در شرایط کنونی بسیار سخت باشد. برای نمونه در دنیا کیف پول الکترونیک یک امر رایج است. اما در ایران، علی رغم اینکه بانک ها و شرکت های PSP سال هاست تلاش می کنند این امر را اجرایی کنند، اما به دلایل مختلف کسب و کاری، سیاسی و فنی نتیجه ای حاصل نشده است. به نظر می رسد همراهی بانک مرکزی در این خصوص می تواند این امر را تسریع و به مرور چرخه پول نقد را از میان مردم حذف کند.ساوسی در خصوص بکارگیری دستگاه های ATMR در بانک ایران زمین گفت: بانک ایران زمین تا کنون برای 50 ماشین ATMR قرار داد منعقد کرده است که 20 مورد آن عملیاتی شده و مابقی در طول چند ماه آینده نصب خواهد شد.

محمود ساوسی رئیس اداره کارت و شبکه پرداخت بانک ایران زمین ادامه داد: این ماشین ها در استان های مختلف توزیع شده است. استقبال مردم از این ماشین ها مناسب بوده است. یکی از شعب دیجیتال بانک ایران زمین در مرکز تجاری مگامال شهرک اکباتان تهران قرار دارد. در آن شعبه مجموعه ای از ماشین های بانکی مختلف فعال هستند. آن شعبه بدون کاربر، اغلب خدماتی را ارائه می دهد که در شعب سنتی ارائه می شود؛ به این صورت که نحوه ارائه خدمات و سرویس ها روی پلتفرم های دیجیتال است.

رئیس اداره کارت و شبکه بانک ایران زمین در خصوص استفاده از این ماشین ها ATMR در مراکز شلوغ و پر تردد افزود: با عنایت به اینکه شعبه دیجیتال بانک ایران زمین در مرکز تجاری مگامال واقع شده است و حجم نقدینگی قابل ملاحظه ای در آنجا وجود دارد، که در شرایط کنونی اگر قرار بود دریافت و پرداخت این نقدینگی توسط پرسنل دریافت و پرداخت شود، مخاطرات بسیاری را ایجاد می کرد، اما این ماشین ها بدون برخورد انسانی قادر به دریافت پول نقد و کاهش خطرات ناشی از انتقال ویروس هستند.

وی در خصوص سایر خدمات دیجیتال بانک ایران زمین که می تواند در پیشگیری از انتشار ویروس کرونا موثر باشد گفت: در حال حاضر شعبه دیجیتال ونک بانک ایران زمین که در منطقه پر تردد میدان ونک واقع شده است آماده خدمات رسانی به صورت دیجیتال به مشتریان است و در این شعبه ها مشتری کمترین برخورد را به صورت انسانی دارد.

رئیس اداره کارت و شبکه بانک ایران زمین ادامه داد: در حال حاضر دستگاه های VTM با قابلیت بازگشایی حساب، دستگاه های کیوسک با قابلیت صدور کارت هدیه و سایر خدمات بانک ایران زمین جزو مواردی هستند که می توانند در کاهش شیوع بیماری های ویروسی موثر باشند.

ساوسی در انتها اظهار داشت: برنامه ریزی برای توسعه بانکداری دیجیتال و کاهش استفاده از پول نقد در مراودات مردم با سرعت از سمت بانک ایران زمین در حال پیگیری و توسعه است و امیدوارم بتوانیم در زمانی کوتاه به این مهم دست یابیم.