بازخوانی یک خبر جنجالی در واشنگتن پست؛

قاب روز به بهانه 25 اسفندروز بزرگداشت پروین اعتصامی/تبریز/خانه شاعر /اینترنت

گروه اجتماعی: رسانه‌های خارجی معاند با انتشار تصاویری از بهشت معصومه قم با دروغ سعی در انتشار شایعه‌ای بی اساس کردند و برخی رسانه‌های داخلی نیز به این شایعه دامن زدند. در روز‌های اخیر خبری به نقل از واشنگتن پست در رسانه‌های فارسی زبان خارجی منتشر شد و به تبع آن در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفت؛ در این خبر بر اساس اعلام واشنگتن پست از تصاویر هوایی صحبت می‌شود که در آرامستان بهشت معصومه قم برای تدفین بیماران فوت شده بر اثر کرونا در نظر گرفته شده است، دو خندق با طول ۹۲ متر که این تصور را در ذهن ایجاد می‌کند که گورستانی دسته جمعی طراحی شده است. این ادعا، اما در روز‌های اخیر تنها شایعه موجود نبوده و همواره کسانی بودند که دوربین تلفن همراه خود را بدون هدف به سمت سوژه‌هایی حرکت دادند که در نهایت تشویش اذهان عمومی را به همراه داشته است. نمونه یکی از این سوژه‌ها تمرکز بر آرامستان بهشت معصومه قم به عنوان هدف ثابت این رسانه‌ها بوده است.

  • اما داستان چیست؟

خندق ۹۲ متری که واشنگتن پست ادعا می‌کند رسانه‌ها را برای دیدن حقیقت به این آرامستان کشاند. اما آنچه دیده می‌شد خندق نبود بلکه قطعه ۴۲ بهشت معصومه یا همان قطعه جاری بود که در کنار دیگر قطعات طراحی و برای شرایط ضروری پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم در این باره می‌گوید: تمام فرآیند آماده سازی قطعات موجود در این آرامستان از قبل پیش‌بینی و آماده شده است و ارتباطی به روز‌های اخیر و شیوع بیماری کرونا ندارد. سیدسیف الدین موسوی با تأکید بر اینکه قطعات جاری سال‌ها پیش ساخته و خاک برداری شده است، می‌افزاید: این اقدامات با هدف سرعت بخشیدن به روند خاکسپاری و تدفین اموات صورت گرفته است و این گودال‌ها یا خندق‌های مورد ادعای این رسانه‌ها همین قطعه ۴۲ است.

  • همه قبور بر اساس استاندارد و پروتکل جهانی ساخته شده است

وی در پاسخ به اینکه آیا مورد غیر عادی و خارج از عرف برای ساخت این قطعات قبور در نظر گرفته شده است، می‌گوید: خیر، همه این قبور بر اساس استاندارد و پروتکل جهانی ساخته شده و مشکلی ندارد.

به گفته مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم، در حال حاضر در قطعه بحران هنوز هیچ متوفایی دفن نشده و این قطعه برای مواقع ضروری مثل زلزله و سایر حوادث و بلایای طبیعی پیش بینی شده است. موسوی با بیان اینکه ۴ سال از زمان ساخت قطعه بحران می‌گذرد و ظاهر آن نیز نشان می‌دهد که این قطعه به تازگی ایجاد نشده است، ادامه می‌دهد: در حال حاضر این قطعه برای متوفیان کرونایی نیست و این شایعات نباید مردم را نگران کند. بنظر می‌رسد به‌رغم اطلاع‌رسانی‌های گسترده رسانه‌های داخلی برای ایجاد امنیت و آرامش روحی، اما همین موضوع نقطه هدفی است که رسانه‌های فارسی زبان خارجی هدف‌گرفته‌اند تا از این رهگذر با ایجاد شایعات این آرامش از جامعه سلب شود و از یک بحران و نگرانی مردم به نفع خود بهره برداری کنند، بهره برداری که به دنبال ایجاد هرج و مرج و بی‌اعتمادی مردم به روند مدیریت این بحران است.

یکی از آشناترین محصولات هیوندای در بازار ایران، مدل آی20 است که حتی برای مدتی نیز در کشورمان مونتاژ شد. نسل دوم این خودرو پس از امضای قرارداد همکاری میان هیوندای و کرمان موتور از زمستان سال 95 به ایران آمد.

به تازگی تصاویری مربوط به آی20 مدل 2021 در نسل سوم این خودرو منتشر شده که در ادامه مطلب نگاهی به طراحی، فناوری ها و سیستم جدید پیشرانه آن خواهیم داشت.

آی20 جدید از زبان طراحی نسل های قبلی خود پیروی می کند با این تفاوت که جزئیات بسیاری وارد بدنه شده تا هر چه بیشتر ظاهر این هاچ بک را به سدان های هیوندای نزدیک کند. به عبارت دیگر تلاش شده تا مالک آی20 فاصله کمتری را با سدان های کامپکت کمپانی سازنده احساس کند! نوعی سطح برابری برای تمامی مشتریان که این رویکرد در نوع خود قابل تحسین است.

در بخش دماغه چراغ های اصلی ظاهری کاملا جدی دارند و به لطف استفاده از نوارهای ال ایی دیی، گرافیک جذابی را نیز به نمایش گذاشته اند. گریل(جلوپنجره) همان الگوی چندضلعی بزرگ را دارد که در تمامی محصولات هیوندای پیش از این دیده ایم. بامپر(سپر) یکپارچه با یک اسپویلر ساده در قسمت انتها و جانمایی مناسب مه شکن ها بر زیبایی نمای دماغه خودرو افزوده است. به تمامی چیزهایی که مطرح شد باید هودلاین های(خطوط روی درپوش موتور) اثرگذار متشکل از 4 چین را نیز اضافه کنیم که حس ملاقات با یک اسپرت خیابانی را به ببننده انتقال می دهد.

یکی از مهمترین تغییرات آی20 مدل 2021 به فضای داخل کابین آن مربوط می شود. اینجا را باید یک کابین دیجیتال بدانیم زیرا یک نمایشگر 10.25 اینچی جایگزین نشانگر سنتی آمپر شده و در مرکز کنسول جلو نیز یک نمایشگر 10.25 اینچی لمسی نیز ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی و دوربین های محیطی قرار گرفته است.

پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو، شارژر بی سیم ویژه تلفن هوشمند، 8 اسپیکر قدرتمند از برند حرفه ای بوز، هماهنگی با نرم افزار تلفن هوشمند بلولینک هیوندای و ... بخشی از ویژگی های مدل جدید آی20 محسوب می شوند.

در بخش ایمنی نیز می توان به مواردی شامل: کروز کنترل هوشمند که می تواند محل خودرو را بررسی کرده و بطور اتوماتیک سرعت را تنظیم کند، سامانه هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط، نمایش نقاط کور دید راننده، شناسایی علائم ترافیکی جاده، سنسورهای بروزشده برخورد از حل با توانایی شناسایی عابر پیاده و... اشاره کرد.

بیل گیتس، بنیانگذار و مدیرعامل سابق مایکروسافت از هیأت مدیره این شرکت کناره‌گیری کرد تا بتواند زمان بیشتری را به اقدامات بشردوستانه اختصاص دهد.

به گزارش پایگاه خبری ورج، بیل گیتس، بنیانگذار و مدیرعامل سابق مایکروسافت، از سمت خود به عنوان عضو هیأت مدیره این شرکت کناره‌گیری کرد تا بتواند وقت بیشتری را در بنیادهای خیریه و فعالیت‌های بشردوستانه صرف کند.

این در حالی است که گیتس همچنان به عنوان مشاور فنی ساتیا نادلا، مدیر عامل فعلی مایکروسافت با این شرکت همکاری خواهد داشت.

ساتیا نادلا در این باره گفت: این افتخار و امتیاز فوق العاده‌ای بود که در طول سال‌ها کار در کنار بیل نصیب من شده بود. بیل ما را مشتاق به حل جدی‌ترین چالش‌های جامعه‌ی کنونی می‌کرد. شرکت مایکروسافت و همچنین جهان با وجود او جای بهتری خواهد بود

پس از انتقادها و هشدارهای روزهای گذشته درخصوص خطرات ناشی از شیوع ویروس کرونا به واسطه تولید برنامه‌هایی که در استودیو با حضور تماشاگران ضبط می‌شوند، مهران مدیری سرانجام به ادامه ضبط «دورهمی» بدون حضور تماشاگر راضی شد. مهران مدیری ساعاتی قبل با اعلام این خبر که ضبط دورهمی از شنبه بدون حضور تماشاگر انجام می‌شود، طی مطلبی در صفحه رسمی خود در اینستاگرام که در صفحه اینستاگرام این برنامه نیز بازنشر شده، نوشت: "لازم دانستم به مردم عزیزم و جامعه هنری کشورم، این مطلب را اطلاع دهم که ضبط برنامه «دورهمی» با حضور پزشکان متخصص، سازمان هلال احمر و تیم تخصصی وزارت بهداشت، با رعایت حداکثر موارد ایمنی و بهداشتی در حال اجرا بود. با وجود رعایت تمامی این موارد، به جهت حفظ سلامت مردم و تیم سازنده، تصمیم گرفتم از روز شنبه (۲۴ اسفند ماه) ضبط برنامه بدون حضور تماشاگر انجام شود و با تمهیدات فنی تدوین، حضور تماشاگران به مجموعه اضافه شود."