مجلس دهم زنده و قدرتمند نبود

دبیر کل حزب جمهوریت ایران اسلامی با اشاره به این که مجلس دهم زنده و قدرتمند نبود گفت: نمیتوان نمره بالایی به عملکرد مجلس دهم داد. رسول منتجب نیا در گفت و گو با ایسنا، در ارزیابی خود از عملکرد مجلس دهم اظهار کرد: معروف شد که مجلس دهم مجلس اصلاح طلبان است. در حالی که این واقعیت نداشت. لیست امید هم به دلیل رد صلاحیت اکثریت اصلاح طلبان در سال ۹۴ با حضور نیروهای رده سوم و چهارم بسته شد و در واقع به حداقلها اکتفا شد. اما به تدریج فراکسیون امید در مجلس تحلیل رفت و نتوانست انتظار مردم را برآورده کند. البته افراد محدودی بودند که با شجاعت به وظایف خود عمل کردند اما اکثریت لیست امید صلاحیت لازم را نداشته و نتوانستند مطالبات مردم را برآورده کنند. منتجب نیا تصریح کرد: لیست امید فقط به حداقل مطالبات مردم پاسخگو بود. از سوی دیگر، اصول گرایان معتدل هم آرام بودند و افراطیها مجلس را به دست داشـتند. به نظر من مجلس دهم مجلس زنده و قدرتمند نبود و نمیشود به آن افتخار کرد. بسیاری از مشکلات در این دوره بر روی زمین ماند و نمیتوانیم نمره بالایی به عملکرد مجلس دهم بدهیم و شاید جزو ضعیفترین مجالس بعد از انقلاب بود.

 

تکذیب ادعای انتقال ٩ تن طلا از ونزوئلا به ایران

سفیر ایران در کاراکاس در پاسخ به این که آیا متخصصان فنی ایرانی در پالایشگاههای ونزوئلا حضور دارند، بیان کرد: من حضور متخصصان فنی ایران در پالایشگاههای ونزوئلا را تکذیب میکنم. کارشناسان فنی ما در این کشور حضور ندارند؛ اکنون هیچ نیازی به آن وجود ندارد چراکه کارشناسان فنی در زمینه نفت به تعداد کافی در ونزوئلا وجود دارد. اگر در آینده نزدیک همکاری فنی ما لازم باشد، ما آمادهایم که کمک کنیم. به گزارش ایسنا، حجتالله سلطانی در گفتوگو با کونتراپونتو درباره این که آیا ایران به ونزوئلا بنزین فرستاده گفت: از ایران بنزین به ونزوئلا انتقال داده نشده و دولت دو کشور مذاکراتی در زمینه همکاریهای تجاری دارند اما تا به امروز سوخت ایران به ونزوئلا نرسیده است. سفیر کشورمان در کاراکاس با رد ادعای برخی رسانههای غربی مبنی انتقال طلا از ونزوئلا به ایران گفت: ارسال ۹ تن طلا توسط دولت ایران را تکذیب میکنم. این یک شایعه بیاساس و محصول دامهای رسانهای بوده و کاملاً نادرست است. سلطانی گفت: به طور میانگین ۱۰ تا ۱۷ پرواز تجاری به منظور انتقال فوری تجهیزات کاتالیزورها برای فعالیت دوباره مجموعه پالایشگاهی پونتا کوردون در پاراگوآنا انجام شده است.

شهادت ١٩ خدمه شناور کنارک

روابط عمومی نیروی دریایی ارتش اعلام کرد: عصر روز یکشنبه بیست و یکم اردیبهشت در حین انجام تمرین دریایی توسط تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش در آبهای جاسک و چابهار، شناور پشتیبانی سبک کنارک دچار حادثه شد و تعدادی از دریادلان نیروی دریایی به فیض شهادت نائل آمدند. پس از این حادثه تیمهای امداد و نجات دریایی در فاصله کوتاه در محل حضور یافته و مجروحان و شهدا را از شناور تخلیه و به مراکز درمانی منتقل کردند. گفتنی است نیروهای مستقر در شناور مذکور رشادت مثال زدنی در نجات جان همرزمان خود به خرج دادند. تعداد شهدای این حادثه ۱۹ تن بوده و تعداد مجروحان نیز ۱۵ نفر است که در وضعیت مناسبی به سر میبرند. بر اساس این گزارش شناور حادثهدیده کنارک طی عملیاتی برای بررسیهای فنی به محل اسکله دریایی منطقه منتقل شده است. روابط عمومی نیروی دریایی ارتش عنوان کرد، انتظار میرود تا بررسی دقیق تیمهای کارشناسی حاضر در محل حادثه، از هرگونه گمانهزنی در این خصوص پرهیز شود.»

برجام یک شاهکار دیپلماسی بود

نماینده روسیه در سازمانهای بین المللی در وین با تاکید بر اینکه برجام یک دستاورد بزرگ در عرصه دیپلماسی بود، اظهار داشت: آمریکا در این موضوع کاملاً در شورای حکام آژانس منزوی است. به گزارش ایسنا، میخائیل اولیانوف در حساب کاربری خود در توئیتر در پاسخ به یک کارشناس سیاست خارجی که از خروج یک جانبه آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) حمایت کرده بود، تاکید کرد که این توافق یک شاهکار دیپلماسی بود. وی در این پیام نوشت: اغلب کشورهای جهان دیدگاه متفاوتی (با آمریکا) دارند. آنها معتقدند که برجام یک شاهکار در عرصه دیپلماسی و کمکی بزرگ به تقویت رژیم عدم اشاعه در جهان بود. اولیانوف افزود: آمریکا در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی به ویژه درخصوص این موضوع (برجام) کاملاً منزوی است. این دیپلمات روس پیش از این نیز بارها از موضع آمریکا درقبال ایران و برجام انتقاد کرده و آن را خلاف قوانین بین المللی خوانده است.

شکست فشار حداکثری آمریکا به ایران

عضو برجسته مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد از خروج یک جانبه دونالد ترامپ از برجام گفت: سیاست فشار حداکثری علیه ایران به شکلی فاجعه بار شکست خورده است. به گزارش ایسنا، آدام شف به توئیت اخیر وزیر امور خارجه کشورش که در آن مدعی شد "امنیت آمریکاییها با خروج از برجام بیشتر شده است" واکنش نشان داد و ادعای او را زیر سؤال برد. آدام شف در توئیتر خود نوشت: ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) دو سال پیش به طور یک جانبه از توافق هستهای با ایران خارج شد. از آن زمان، "فشار حداکثری" (علیه ایران) ما را تنها به جنگ نزدیک و زمان گریز هستهای ایران برای دستیابی به سلاح را کمتر کرده است. وی تاکید کرد: هیچ توجیهی نمیتواند این سیاست را که به طرزی فاجعه بار شکست خورده، نجات دهد.

ضرورت تحلیل واقع گرایانه حوادث

مشاور وزیر کشور به اظهارات علی مطهری واکنش نشان داد. به گزارش ایسنا در نامه سرگشاده روح الله جمعهای به علی مطهری آمده است: جنابعالی در یکی از اظهارات خود مدعی شدید " وزیر کشور مقصر اصلی حوادث آبان" میباشد. بارها به طور رسمی و مستند اعلام شده است که حوادث آبان ماه در سه برش زمانی و از سه جهت قابل ارزیابی است و برای ارزیابی منصفانه و دقیق هرکدام از جهات فوق باید متغیرهای آن را به طور مستقل مورد بررسی قرار داد. تصمیم برای افزایش قیمت بنزین در سه مقطع زمانی پیش از اعمال تصمیم، لحظه اعلام رسمی افزایش قیمت و نهایتاً تدابیر اندیشیده شده پس از افزایش قیمت تا قبل از آغاز اغتشاشات براندازانه قابل تقسیم است و همین موضوع از سه منظر تصمیم برای افزایش قیمت، نحوه اجرای تصمیم نظام و سرانجام اقدامات ملی برای برخورد با اغتشاشات نیز از وجوه دیگر قابل ارزیابی به شمار میرود.

حقوق دهها میلیونی یک مدیر اصفهانی

نماینده اصفهان در مجلس در تذکری خطاب به وزرای صنایع و اطلاعات از اینکه مدیر حراست شهرک صنعتی این شهر دهها میلیون حقوق میگیرد، انتقاد کرد. به گزارش فارس، حسن کامران در تذکر شفاهی در جلسه علنی خطاب به وزرای صنایع و اطلاعات اظهار داشت: وقتی کسی در جایی اعلام میکند که حقوق حراستیها بسیار زیاد است باید سریعتر بررسیهای لازم در مورد این حقوق انجام شود. وی افزود: مدیر حراست شهرک صنعتی اصفهان ۱۵ میلیون تومان در ماه حقوق میگیرد و هر سه ماه یکبار هم ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان کارانه، ضمن اینکه ۱۲۰ ساعت اضافه کار گرفته و به ازای هر ساعت آن ۶۰ هزار تومان دریافت میکند. کامران گفت: مدیر حراست شهرک صنعتی اصفهان استخدام شرکت ملی فولاد بوده و هم اکنون استخدام رسمی در شهرکهای صنعتی کشور شده است.

بررسی حادثه مرز ایران و افغانستان

وزرای خارجه ایران و افغانستان توافق کردند تا با تشکیل هیاتی مشترک، حادثه به وقوع پیوسته در مرز مشترک دو کشور را مورد رسیدگی قرار دهند. در گفتوگوی تلفنی شب گذشته محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی افغانستان آخرین تحولات سیاسی این کشور و ابتکار منطقهای برای صلح در افغانستان مورد گفتوگو و تبادل نظر قرار گرفت. در این گفتوگوی تلفنی طرفین توافق کردند تا دو کشور با همکاری یکدیگر و با تشکیل هیاتی مشترک، حادثه به وقوع پیوسته در مرز مشترک دو کشور را مورد رسیدگی قرار دهند.

رییس قوه قضاییه بر ادامه برخورد با اخلالگران بازار ارز و خودرو تاکید کرد

مبارزه با قاچاق هموغم همه دستگاهها باشدرییس قوه قضاییه بر این نکته که مبارزه با قاچاق کالا امروز هم و غم همه دستگاهها در کشور باشد تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، آیت الله سیدابراهیم رییسی در جلسه مسولان عالی قضایی گفت: مساله مبارزه با قاچاق کالا به برنامه ریزی جدی نیازمند است که دیگر قاچاق برای قاچاقچی صرف نکند و دنبال قاچاق کالا نرود و این امر نیاز به تصمیم گیریها و تصمیم سازی های پولی و بانکی و اقتصادی دارد که تأثیر خودش را در رابطه با قاچاق کالا بگذارد. مبارزه با قاچاق کالا امروز هم و غم همه دستگاهها در کشور باشد.

رییس قوه قضاییه گفت: مردم ما در شرایط دشوار شیوع ویروس منحوس کرونا با تأسی از امام مجتبی (ع)، هم در ایستادگی در میدان صیانت از سلامت جامعه و هم در کمک مؤمنانه به نیازمندان و دستگیری و گره‎گشایی از زندگی یکدیگر خوش درخشیدند.

آیت‎الله رییسی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره الزامات و اقتضائات جهش تولید، بر لزوم برنامه ریزی برای اجرای فرامین ایشان از سوی همه دستگاه‎ها تأکید و سه مأموریت مهم قوه قضاییه در این زمینه را تبیین کرد.

رییس قوه قضاییه «مبارزه با قاچاق سازمان‎یافته» را از دغدغه‎های همیشگی مقام معظم رهبری دانست و گفت: مبارزه با قاچاق نیازمند تصمیمات اصولی در بخشهای پولی و بانکی است تا قاچاق کالا برای قاچاقچی صرف نکند.

آیت‎الله رییسی به نشست اخیر خود با مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و افزود: همه دستگاه‎ها کارنامه‎ای در زمینه مبارزه با قاچاق دارند، اما ارائه آمار کافی نیست و برای کسب توفیق در این زمینه، نیازمند سازوکارهای دقیق و یک سلسله اقدامات هماهنگ در بخشهای مختلف اجرایی و اطلاعاتی و قضایی هستیم.

رییس قوه قضاییه با تأکید بر مبارزه قاطع و خستگی ناپذیر همکاران دستگاه قضا با قاچاق سازمان‎یافته و رسیدگی به پرونده‎های مربوط به آن، ابراز امیدواری کرد همه دستگاه‎ها در پایان سال جاری کارنامه قابل قبولی از تلاش برای کاهش قاچاق در کشور ارائه دهند.

آیت‎الله رییسی در این خصوص به واردات بی رویه کالا نیز اشاره کرد و گفت که واردات بی رویه در کشور از موانع جدی رونق و جهش تولید است و با ایجاد مانع برای عرضه محصولات داخلی در بازار، فضای کسب‎وکار را مختل می‎کند.

رییس قوه قضاییه، دومین موضوع محوری بیانات مقام معظم رهبری را «تشکیل دادگاه‎های تجاری» عنوان کرد و گفت: اگر قاضی ما در دادگاه‎های تجاری رأی خود را بر اساس نظر کارشناسان بازار و فعالان اقتصادی صادر کند، بی تردید رأی او از اعتبار بیشتری برخوردار خواهد بود.

آیت‎الله رییسی با تأکید بر این‎که نگاه تجاری و اقصادی و نگاه متخصصانه به پرونده‎ها، به تصمیم سازی و تصمیم گیری درست و صدور رأی متقن کمک می‎کند و تأثیر مستقیمی بر فضای کسب‎وکار مردم نیز خواهد داشت، از تشکیل قریب‎الوقوع دادگاه‎های تجاری در تهران و مراکز استان‎ها و برخی شهرستان‎ها خبر داد.

رییس قوه قضاییه گفت: این‎که قاضی از مشورت و نظرات کارشناسان استفاده کند، نه خلاف استقلال قضایی است و نه آن را مخدوش میکند بلکه مشورت هم از آموزه‎های دینی ما و هم از اصولی است که در قانون به آن تأکید شده و موجب تقویت آرای صادره از سوی قضات میشود.

آیت‎الله رییسی سومین موضوع مورد تأکید مقام معظم رهبری را «حقوق مالکیت» عنوان کرد و با اشاره به دغدغه‎مندی خود در این زمینه از زمان حضورش در دستگاه قضایی اعلام کرد: از سال گذشته کارگروهی در این خصوص تشکیل شده که قرار است حداکثر تا پایان خرداد ماه امسال نظرات کارشناسی خود را درباره این موضوع ارائه کند.

رییس قوه قضاییه، «جایگزینی اسناد رسمی با اسناد عادی» را از محوریترین مسائل در تثبیت مالکیت دانست و از معاونت حقوقی دستگاه قضا خواست که این موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری کند تا با عملیاتی شدن هرچه‎سریع‎تر این کار، مشکلات مربوط به تثبیت مالکیت در کشور برطرف شود.

آیت‎الله رییسی در همین زمینه به دغدغه مردم از افزایش قیمت خودرو اشاره کرد و با اشاره به نارضایتی همزمان تولیدکننده و مصرف‎کننده از این وضعیت، تأکید کرد: نظام تولید و توزیع خودرو نیازمند جراحی است و روش توزیع نباید هیزم برای شعله‎ور شدن آتش دلالان شود.

رییس قوه قضاییه با تأکید بر این‎که امروز اصلاح وضعیت بازار خودرو مورد تأکید همگان است، متذکر شد: به وزیر پرتلاش صمت گفتم که لازم است نظام تولید و توزیع خودرو با همکاری دستگاه‎های مختلف مورد بازنگری قرار گیرد.

آیت‎الله رییسی افزود: آقایان گاهی در سخنانشان در رسانه‎ها می‎گویند باید با دلالانی که نظام تولید و نظام بازار را مختل می‎کنند برخورد شود و مردم هم می‎بینند که دستگاه قضایی قاطعانه با اخلالگران نظام تولید و توزیع و نظام ارزی و پولی و بانکی برخورد می‎کند، اما این برخوردها اصلاح‎کننده نظامات نیست. رییس قوه قضاییه بر همین اساس خاطر نشان کرد که تا دولت اقدام به اصلاح برخی سازکارهای اجرایی نکند، از درون نظامهای مالی و بانکی و ارز و طلا و همچنین نظام تولید و توزیع، افراد دلال و اخلالگر بیرون می‎آید.

آیت‎الله رییسی به استقبال گسترده مردم از بازار بورس اشاره کرد و ادامه داد: امروز رونق گرفتن بازار بورس برای همه نشاط‎ آور است، ولی اگر این نقدینگی در این بازار به سمت تولید نرود و بورس بازی و آفات آن مورد توجه قرار نگیرد، طبعاٌ در آینده مشکل آفرین خواهد بود که یکی از تبعات آن افزایش پرونده‎های قضایی است.

رییس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اظهارات آمریکاییها برای الحاق کرانه باختری به سرزمینهای اشغالی گفت که چنین اقدامی قطعاً موجب شکل گیری یک انتفاضه جدید در سراسر سرزمینهای اشغالی و منظقه می‎شود که آمریکا و اشغالگران قدس شریف را پشیمان خواهد کرد.

آیت‎الله رییسی تصریح کرد: اگر تا دیروز میزهای مذاکره تعیین کننده مسائل مربوط به فلسطین و منطقه بود، امروز ابتکار عمل در دست جبهه مقاومت و مجاهدان در میدان است و آنها هرگز اجازه نمیدهند تصمیمات و نیت‎های پلید مستکبران تحقق یابد.

در این جلسه حجت‎الاسلام درویشیان رییس سازمان بازرسی کل کشور نیز در این نشست به ارائه گزارشی از وضعیت بازار خودرو پرداخت و گفت: شرکت‎های خودروساز از اسفند ماه سال گذشته هیچ اعلامی مبنی بر فروش فوری نداشته‎اند. در مرداد ماه ۱۳۹۷ نیز به‎مدت یک‎سال تصمیم گیری درباره قیمت خودرو به ستاد تنظیم بازار سپرده و عملاً شورای رقابت از گردونه قیمت گذاری کنار گذاشته شد. با این‎که مدت یک‎ساله مذکور بیش از ۶ ماه است که اتمام یافته، شورای رقابت همچنان در این فرایند دخیل نیست؛ در حالی که قیمت گذاری پیشنهادی این شورا با آنچه به‎صورت رسمی اعلام شده، اختلاف فاحش دارد.

وی ادامه داد: در جلسهای که با وزیر صمت برگزار شد، مقرر شد این وزارتخانه اختیارات شورای رقابت در قیمت گذاری خودرور را با قید فوریت همچون گذشته به این شورا بازگرداند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیگیریهای این سازمان درباره مطالبه افزایش دستمزد کارگران در سال ۹۹ گفت: بر اساس پیگیریهای صورت گرفته و گفتگو با وزیر کار، رفاه و تأمین اجتماعی، مقرر شد شورای عالی کار در هفته جاری تشکیل جلسه داده و موضوع افزایش حداقل دستمزد کارگران و افزایش حق مسکن آنها در سال جاری را در دستور کار قرار دهد.

جانشین سازمان بسیج بیان کرد

جانشین سازمان بسیج با بیان اینکه بسیج هم باید با فساد و بیعدالتی برخورد کند، افزود: همانگونه که آموزش دین میدهیم، حقوق مردم و حقوق عامه را نیز به مردم آموزش دهیم و آموزش حقوق به مردم از یادگیری احکام شرعی کمتر نیست. هر کجا بسیج هست باید یک مرکز مشاوره حقوقی نیز باشد و بخشی از کار بسیج باید آموزش حقوق به مردم باشد.

به گزارش ایسنا، سرتیپ پاسدار محمد حسین سپهر افزود: مقام معظم رهبری بیش از ۳ هزار فرمان در خصوص بسیج دارند، اگر بخواهیم این فرامین را جمعبندی کنیم، نقش مردم نقش نخست است و سازمان بسیج به عنوان بزرگترین سازمان مردم نهاد، نقش ایجاد سازوکارهای مردم پایه انقلاب اسلامی در بسیج مستضعفین را باید محقق کند. لذا این مسئولیت بزرگ و این کار عظیم توسط اقشار بسیج در تحقق گام دوم انقلاب و تحقق قوانین اساسی و عادی به وسیله مردم در سازوکار سازمان بسیج مستضعفین باید محقق شود.

جانشین بسیج با تأکید تلاش دشمن برای تأثیر گذاری بر افکار عمومی و ایجاد تردید در اعتماد مردم به نظام از همان روزهای اولیه شیوع کرونا در کشور گفت: طرح موضوعاتی کذب و نادرست از جمله اینکه بیماری کرونا از دیماه و حتی آذر ماه در کشور ما پدیدار شده و دولت آن را پنهان کرده و سیستم بهداشت و درمان ایران نیز فاقد زیرساخت و آمادگیهای لازم برای مقابله با کرونا است، از جمله دستور کارهای دشمنان جمهوری اسلامی بوده است که هنوز هم به گونهای ادامه دارد.

جانشین سازمان بسیج گفت: عدهای معتقدند سیاست قرنطینه توسط دولت باید زودتر انجام میشد و دولت در این زمینه اهمال کرده است. اگرچه مطالبه در این زمینه حق مردم است اما با توجه به ناشناخته بودن این ویروس در مجموع تدابیر دولت قابل دفاع بوده است.

وی خاطرنشان کرد: مسئولین وزارت بهداشت می گویند به فاصله ۲ ساعت پس از کشف این ویروس، آن را اعلام رسمی و بلافاصله تدابیر لازم را اتخاذ کردند. البته همانگونه که گفته شد توسط برخی جریانها و تحت تأثیر القائات بیرونی فرضیههایی مبنی بر درگیر شدن کشور با کرونا از دیماه و حتی آذرماه و اعلام آن با ۲ ماه تأخیر در انتهای بهمن مطرح شده که صحت ندارد.

میرزایی نیکو از اقدامات قوه قضاییه تقدیر کرد

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: ما به همه بدهکاریم هم به این و هم به آن؛ به دستان خسته کارگران. به الفبای اندیشه و باور آموزگاران. به غافلگیری کرونا و جهادگران میدان رزم سلامت.

به گزارش ایسنا، قاسم میزرایی نیکو در نطق میان دستور افزود: من نه فرزند دو تابعیتی دارم و نه مدرک خارجی و نه ذرهای رنگ رسانههای بیگانه، فقط پیرتر شدم و انقلاب حاصل آن چه گذشته است، میباشد. من ماندم و نسلی که نه عمر انقلاب دارند و نه دفاع کرده و همه نظام را حق خودش میداند نوش جان. علت رد صلاحیتم عدم التزام به نظام جمهوری اسلامی بود. نماینده دماوند با اشاره به مشارکت مردم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، گلایه از موانع تصویب قوانین و سؤال و استیضاح در مجلس دهم خطاب به منتخبان مجلس یازدهم گفت: روزهای طلایی در پیش است برجامی آتش زده نمیشود که FATF هم تصویب میشود مجلس یازدهم! شما خیلی خوب هستید. این عضو فراکسیون امید سیاست خارجی کشور را نیز قابل نقد دانست و خاطرنشان کرد: وقت آن رسیده که به این گفته امام بازگردیم؛ نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی. تنش زدایی و رفتار بدون مناقشه در سیاست خارجی. این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: ۴ سال از حصر گفتم نامه ۱۵۰ امضا، نامه نمایندههای مجلس و کمیته رفع حصر که هیچ کووید ۱۹ هم زورش نرسید. در انقلاب ایران همه گروهها و مردم بودند. باید به اصل «همه با هم» برگردیم نه به اصل «همه با من». باز کردن راه ملت و انتخاب شایستهترینها باید تقویت شود. تضعیف انتخابات برخلاف نص جمهوریت و قانون اساسی است. میرزایی نیکو درباره ردصلاحیتش گفت: به من گفتند تو از فساد نهادینه حرف زدی ما در کشور فساد نهادینه نداریم و من پاسخ دادم که این همه یقه سفید دست به جیب متهم که کشفشان از افتخارات قوه قضاییه است چیست؟ وی افزود: چیزی نمانده بود که بگویم که از کدام سیاره بود؟ مسلمان بود؟ شیعه بود سرسفره امام حسین سینه زده بود؟ من از این توهمات توطئه بلد نیستم. او رفت و جرم من حضور در کمیته رفع حصر و بردن نام میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی در تمام نطقهایم بود.

جهانگیری بر اجرای ۳۱۰ طرح عمرانی و خدماتی تاکید کرد
 

معاون اول رییس جمهور با تأکید بر اینکه مناطق آزاد با هدف تبدیل شدن به کانونهای مهم سرمایه گذاری، تولید و اشتغال در کشور ایجاد شده است، از روند توسعه و فعالیتهای عمرانی انجام شده در این مناطق ابراز خرسندی کرد و گفت: برنامه تهیه شده از سوی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد برای اجرای ۳۱۰ طرح عمرانی و خدماتی تا سال ۱۴۰۰ باید با جدیت پیگیری شود.

اسحاق جهانگیری جلسه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به حجم سرمایه گذاری ۶۲ هزار میلیاردتومانی برای پیشبرد این طرحها ظرف امسال و سال آینده تصریح کرد: بهره برداری از این طرحها موجب افزایش تولید و اشتغال و در اقتصاد کشور اثرگذار خواهد بود.

جهانگیری ادامه داد: همه دستگاهها باید کمک کنند تا طبق برنامه ریزیهای انجام شده این طرحها اجرایی شود و دبیرخانه شورا در جلسات آتی شورای عالی مناطق آزاد گزارشی از میزان پیشرفت فیزیکی و زمان بندی اجرای طرحها ارائه کند.

معاون اول رییس جمهور با تأکید بر همت مضاعف همه مسئولان و مردم به منظور ایجاد جهش در تولید و اشتغال در سال جاری گفت: واحدهای آسیب دیده از کرونا در مناطق آزاد نیز میتوانند از تسهیلات ۵۰ هزار میلیارد تومانی دولت استفاده کنند.

جهانگیری با بیان اینکه برای دریافت این تسهیلات شرایط آسانی از سوی دولت در نظر گرفته شده است، اظهار امیدواری کرد: تا پایان خردادماه همه واحدهای آسیب دیده از بحران کرونا بتوانند از این تسهیلات بهره مند شوند. معاون اول رییس جمهور تأکید کرد: هدف دولت از پرداخت تسهیلات با نرخ سود پایین حفظ اشتغال در کشور است و کسب و کارهایی نظیر هتلها، رستورانها و بخشهای مرتبط با گردشگری که در مناطق آزاد فعال هستند به سرعت با ثبت اطلاعات خود در سامانه ذی ربط از تسهیلات بهره مند شوند.