تشریح اقدامات انجام شده در حوزه راهداری استان کرمانشاه

کرمی، اقدامات انجام شده در حوزه راهداری برای آماده سازی محورهای پر تردد، استان کرمانشاه را تشریح کرد. به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان کرمانشاه مهندس فریبرز کرمی اظهار کرد: در محورهای حوزه استحفاظی اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان کرمانشاه اقداماتی از جمله روکش آسفالت لایه نهایی به طول ۱۹ کیلومتر، یک کیلومتر روکش آسفالت لایه رگلاژی و ۱۸ کیلومتر لکهگیری آسفالت انجام شده است. وی از انجام ۲۱۸ کیلومتر چاله پرکنی و لکه گیری، به صورت امانی در سطح محورهای استان خبر داد و گفت: ۶۰۰ کیلومتر خط کشی محورهای بزرگراهی و اصلی انجام شده و ۲۵۰ متر مربع تابلوی اطلاعات نصب شده است. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان کرمانشاه با بیان اینکه ۲۴ کیلومتر اجرای فوگسیل انجام شده بود، گفت: ۳۴ هزار و ۸۳۳ تن آسفالت مصرف شده بود. کرمی از نصب ۴ هزار و ۶۰۰ عدد علائم ایمنی و مسیر نماهای کامپوزیت خبر داد و گفت: ۶۵ مورد ایمن سازی و آشکارسازی دماغهها و دوربرگردانها در طول محور انجام شده است. این مسئول خاطر نشان کرد: تعمیر و نوکوبی گاردریل به طول ۶۰ کیلومتر همچنین دو کیلومتر نیز نصب نیوجرسی انجام شده است. وی از تعمیر و نگهداری چراغهای چشمکزن به تعداد ۱۸۰۰ خانه چراغ و تعمیر و نگهداری مسیر روشنایی به طول ۱۴۶ کیلومتر خبر داد.

 

 

بازديد از پالايش گاز شهيد هاشمي نژاد

عليرضا رزم حسیني استاندار خراسان رضوي گفت: خلاقيت و تنوع در فروش محصولات پالايشگاه كه منجر به اجراي طرح فروش گوگرد مذاب به بخش خصوصي و ايجاد اشتغال پايدار در منطقه شده است بسيار ستودني است. به گزارش روابط عمومي شركت پالايش گاز شهيد هاشمي نژاد، عليرضا رزم حسیني استاندار خراسان رضوي به همراه جمعي از مديران استاني و شهرستاني، از چهار واحد در حال احداث طرح هاي گوگردي بخش خصوصي در منطقه عملياتي خانگيران سرخس بازديد كرد. عليرضا رزم حسيني در حاشيه بازديد از اين طرح ها گفت: به دليل موقعيت جغرافيايي و راهبردي شهرستان سرخس در نقطه صفر مرزي و همجواري با كشور تركمنستان، موقيعت مناسبي براي انجام فعاليت هاي توليدي و صنعتي در شهرستان فراهم است. وي اظهارداشت: كشور ما نيازمند نوآوري در فعاليت هاي اقتصادي براي ايجاد اشتغال پايدار است و شركت پالايش گاز شهيد هاشمي نژاد با خلاقيت در تنوع فروش محصول گوگرد كه منجر به سرمايه گذاري بخش خصوصي در اين منطقه شده است، توانسته گام مهم و بسيار ستودني در اين خصوص بردارد. استاندار خراسان رضوي در پايان يادآور شد: ما براي ايجاد هاب گوگردي در شهرستان سرخس آمادگي داريم تا سرمايه گذاران به اين حوزه ورود پيدا كنند، ضمن اينكه در آينده نزديك نيز شاهد بهره برداري خطوط توليد از محصول گوگرد مذاب شركت پالايش گاز شهيد هاشمي نژاد كه با سرمايه گذاري بخش خصوصي در حال انجام مي باشد خواهيم بود.

برگزاری مانور جهادی تعمیرات پیشگیرانه
توزیع نیروی برق غرب مازندران

مانور جهادی تعمیرات پیشگیرانه فیدر طبرسو در شهرستان کلاردشت برگزار شد. مهندس کیوان فرح زاد مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران در این باره گفت : فیدر طبرسو تغذیه کننده یکی از مناطق سخت عبور امور برق کلاردشت در فصل زمستان است که با هدف : ایمن سازی شبکه برای شهروندان و اکیپ های عملیاتی از طریق رفع کانون های خطر، افزایش پایداری شبکه و بهبود شاخص های قابلیت اطمینان به منظور ارتقای رضایتمندی مشترکین، ایجاد فرصت تمرین در کسب آمادگی مطلوب جهت هماهنگی اکیپ های عملیاتی- پشتیبانی در مواجه با بحران های احتمالی پیش رو و کاهش مدت زمان خاموشی و انرژی توزیع نشده در انجام تعمیرات پیشگیرانه اجرایی شد. وی افزود: مانور یاد شده با حضور ۱۹ اکیپ مشتمل بر ۴۲ پرسنل عملیاتی پشتیبانی و ۸ دستگاه خودروی بالابر برگزار شد. فرح زاد ادامه داد: مانور یاد شده در راستای اجرای مانورهای زنجیره ای در حال اجرا در نیمه دوم شهریور ماه در محدوده شرکت برگزار شده است.

شورای پنجم تَن به نابودی فضای سبز نمی دهد

رییس شورای اسلامی شهر کرج گفت: تمامِ دغدغه و تلاش نمایندگان مردم اجرای پروژه با کمترین تخریب زیست محیطی و کمترین جابه جایی درختان کاشته شده در محدوده میدان جمهوری است. اکبر سلیم نژاد در دویست و دوازدهمین جلسه شورای شهر کرج با اشاره به بازدید از محل احداث تقاطع غیرهمسطح میدان جمهوری اسلامی، اظهار داشت: دغدغه و تلاش نمایندگان مردم اجرای پروژه میدان جمهوری با کمترین تخریب زیست محیطی و کمترین جابجاییِ درختان کاشته شده در محدوده است. وی با بیان اینکه شهروندان و رسانه ها در جریان باشند شورایی که با شعار زیست محیطی و دغدغه کاهش آلودگی هوا روی کار آمده، هرگز تَن به نابودی فضای سبز نمی دهد، گفت: در کنار توجه به موضوعات زیست محیطی اجرای پروژه های عمرانی با هدفِ کاهش ترافیک نیز اجتناب ناپذیر است. رییس شورای شهر کرج در ادامه به تکمیل پروژه های اولویت دار نیز پرداخت و یادآور شد: بهره برداری از ۱۳ هزار و ۵۰۰ متر کلکتور جمع آوری روان آب های سطحی به اعتبار ۸۰ میلیارد تومان در سیزدهمین هفته از شنبه های جهادی اقدام ارزشمند و مبارکی بود که برای مقابله با آبگرفتگی معابر و سیلاب های شهری و کاهش آلودگی زیست محیطی محقق شد. سلیم نژاد در پایان با تبریک هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: این ایام یادآور رشادت های مردان و زنان سلحشوری است که امنیت و آبادانی و استقلال کشور مرهون خونِ پاک و فداکاری های آنان است.

مشکلات خوزستان در حوزه راه و شهرسازی خارج از نوبت بررسی می شود

اهواز : فرج-نماینده ویژه وزیر راه و شهرسازی در ستاد بررسی مشکلات خوزستان در حوزه راه و شهرسازی گفت: برای حل مشکلات خوزستات تصمیم گیری ویژه ای انجام خواهد داشت و خارج از نوبت در وزارت راه و شهرسازی برای حل این مشکلات اقدام می شود. سید حسین میرشفیع در جلسه شورای هماهنگی راه ورشهرسازی استان اظهار کرد: وزیر راه و شهرسازی پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر رسیدگی به مشکلات خوزستان ستاد ویژه ای را در وزارت راه و شهرسازی تشکیل داده تا مسایل و مشکلات خوزستان در این زمینه به صورت ویژه پیگیری و حل شود. وی افزود: جلسه نخست این ستاد ماه گذشته در وزارت راه و شهرسازی در تهران برگزار شد و اکنون به خوزستان سفرکرده ام تا از نزدیک مشکلات خوزستان را بررسی کنم. نماینده ویژه وزیر راه و شهرسازی در ستاد بررسی مشکلات خوزستان در حوزه راه و شهرسازی گفت: امروز از شهرهای اندیمشک، شوشتر، باوی، دزفول و اهواز بازدید کردیم. در این زمینه پروژه های راهسازی و راه آهن فعال در این شهرستان را بازدید و مشکلات آن ها را احصا کردیم. میر شفیع عنوان کرد: قرار است تا در جلسه ای در مرکز پیشنهادات برای حل مشکلات حوزه راه و شهرسازی خوزستان ارایه و در خصوص آن ها تصمیم گیری شود. وی افزود: امروز همچنین از بافت فرسوده و مناطق حاشیه نشین اهواز بازدید داشتیم تا در خصوص مشکلات این بخش نیز تصمیم گیری و مشکلات آن ها حل شود. میر شفیع گفت: برای حل مشکلات خوزستات تصمیم گیری ویژه ای انجام خواهد شد و خارج از نوبت در وزارت راه و شهرسازی برای حل این مشکلات اقدام می شود.

۹۰ هزار مترمکعب پساب پالایشگاه ایلام
به چرخه مصرف بازگشت

رییس عملیات فرآورش محصولات جانبی شرکت پالایش گاز ایلام گفت: سال گذشته نزدیک به ۹۰ هزار مترمکعب پساب توسط واحد تصفیه پالایشگاه ارسال شد که بعد از تصفیه ۴۰۰ مترمکعب لجن از آن استخراج و آب تفصیه شده با رعایت نکات بهداشتی و زیست محیطی برای آبیاری ۹۰۰ اصله درخت پایین دست مورد استفاده قرار گرفت. به گزارش روابط عمومی پالایشگاه، عبدالعلی رحمی روز یکشنبه اظهار داشت: از سال ۹۸ نصب و راه اندازی زباله سوز واحد صنعتی پساب در دستور کار پالایشگاه قرار گرفته است و با نزدیک به ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی انتظار می رود تا انتهای سال جاری به بهره برداری کامل برسد. وی با اشاره به اینکه واحد عملیات تصفیه پساب صنعتی یکی از مهم ترین واحد های پالایشگاه در جهت حفظ و صیانت از محیط زیست محسوب می شود، افزود: پس از راه اندازی این واحد در سال ۹۵ و رفع مشکلات آن، از ابتدای سال ۱۳۹۷ تاکنون، تمامی ایتم های زیست محیطی مورد نظر سازمان متبوع که به صورت آنلاین و توسط آنالایزری که در خروجی واحد نصب شده و پایش می شود، مطابق استاندارد های محیط زیست بوده و با تاکید و حمایت مسوولان و تلاش نیروهای پالایشگاه، اقدامات قابل توجهی برای کاهش آلاینده های زیست محیطی انجام شده است.

با امضای تفاهمنامه همکاری صورت گرفت؛

تجارت استان بوشهر ،اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر و مرکز آموزش علمی کاربردی گروه صنعتی پلیمر بوشهر تفاهمنامه همکاری علمی و آموزشی امضای کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، موضوع همکاری این تفاهمنامه زمینه سازی در جهت تقویت رویکرد علمی و آموزشی، زمینه سازی در جهت بهرهمندی طرفین از ظرفیتهای آموزشی و علمی یکدیگر مرتبط و متناسب با نیازهای بندر است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: این تفاهمنامه در آینده منجر به ارتقا دانش و کارورزی دانشجویان مرکز علمی کاربردی گروه صنعتی پلیمر خواهد شد و دانشگاه نیز به اداره کل بنادر کمک می‏کند تا کارکنان در زمینه‎های مختلف از دانش و امکانات مورد نیاز مرکز آموزشی علمی کاربردی پلیمر استفاده کنند.

سیاوش ارجمندزاده افزود: تعامل و تبادل دانش و مهارت ها فیمابین کارشناسان و محققان طرفین، همکاری پیرامون دوره‏های کارآموزی، بازدیدهای علمی-آموزشی از جمله موضوع‏های تفاهمنامه همکاری این اداره کل با مرکز علمی کاربردی گروه صنتی پلیمر است.

همکاری مشترک در برگزاری کارگاه آموزشی، و.. متناسب با نیاز طرفین، طراحی، تدوین و پیاده سازی دوره های آموزشی فنی و تخصصی مرتبط با ایمنی و آتشنشانی خشکی و دریا و تورهای علمی صنعتی داخلی و بینالمللی و رویدادهای کارآفرینی و استارتاپی از دیگر موضوع تفاهمنامه همکاری مشترک است.

وی ادامه داد: طراحی و ایجاد دوره های آموزشی علمی کاربردی برای شاغلان نیروهای تحت پوشش واحد ایمنی و آتش نشانی بنادر و دریانوردی استان بوشهر از دیگرسرفصل‎های تفاهمنامه همکاری با گروه صنعتی پلیمر است.

ارجمندزاده اظهار داشت: همکاری در جهت حضور پرسنل اداری بندر در دورههای آموزشی مرتبط متناسب با نیاز بندر، برگزاری دوره های آموزشی علمی کاربردی و گسترش رشتههای جدید مهارتی و پودمانی متناسب با نیاز واحد ایمنی و آتش نشانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در مرکز آموزش علمی کاربردی پلیمر بوشهر از جمله تعهدات این دانشگاه در قبال اداره کل بنادر است.

وی گفت: همکاری در برگزاری دورههای آموزشی کوتاه مدت تخصصی مورد نیاز هر طرف تفاهمنامه در واحدهای ایمنی و آتشنشانی بنادر و دریانوردی استان بوشهر، برنامهریزی و هماهنگی برای حضور دانشجویان کارآفرینان، هنرجویان در اجرای طرح کارورزی و بازدیدهای علمی و تخصصی در بخش ایمنی و آتشنشانی بنادر و دریانوردی استان بوشهر از جمله تفاهمنامه این اداره کل در قبال گروه صنعتی پلیمر است.

ارجمندزاده اظهار کرد: ایجاد زمینه حضور نیروهای شاغل و فرزندان آنها در واحدها و بخشهای زیرمجموعه در دورههای آموزشی و در مرکز آموزش علمی کاربردی هنرستان و آموزشگاه فنی حرفه ای آزاد گروه صنعتی پلیمر بوشهر از دیگر تعهدات اداره کل بنادر و دریانوردی در این تفاهمنامه است.

رئیس مرکز آموزشی علمی کاربردی گروه صنعتی پلیمر بوشهر نیز گفت: این مرکز تنها مرکز علمی کاربردی کشور است که موفق به انعقاد قرارداد با دانشگاههای صنعتی شریف شده و دانشگاه توئنته هلند شده است.

حمید اسماعیلی افزود: این دانشگاه هلندی در رتبه ۱۴۱ دانشگاه‏های دنیا است که به پیشبرد اهداف مرکزی علمی کاربردی گروه صنعتی پلیمر بوشهر کمک شایانی خواهد کرد. وی اظهار داشت: این مرکز هم اکنون بیش از یکهزار دانشجو دارد که در ۱۳ رشته در مقطع‎‏های کاردانی و کارشناسی تحصیل میکنند.

حجت الاسلام محرابی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مبارکه به همراه اصغر هدایت فرماندار این شهرستان روز یکشنبه ۳۰ شهریورماه در جلسۀ مشترکی با مهندس عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه، ضمن گفت و گو و تبادل نظر در خصوص راهکارهای تعامل هرچه بیشتر بین منطقه و صنعت با اهدای یک جلد کلام الله مجید و لوح تقدیر به مدیرعامل فولاد مبارکه از همکاری های این صنعت با شهرستان مبارکه تجلیل نمودند. در این جلسه که در محل برگزاری جلسات مدیریت شرکت فولاد مبارکه برگزار شد، حجت الاسلام محرابی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مبارکه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس، به حمایت های فولاد مبارکه از انجمن حمایت از خانواده های زندانیان و مساعدت های این شرکت در احداث سوله های اشتغال و مهارت آموزی برای زندانیان اشاره کرد و گفت: سازمان زندان ها معمولا بخشی از هزینه های خود را از محل کمک های نهادها و مراکز مردم نهاد تامین می کرده است. وی در ادامه افزود: در سال های اخیر با نگاه مثبت مدیریت فولاد مبارکه شاهد کمک های قابل توجهی از جانب این شرکت بوده ایم که از آن جمله می توان به تامین هزینه ساخت سوله سه هزار متر مربعی زندان اسدآباد بعنوان یک اردوگاه استانی اشاره کرد. دادستان شهرستان مبارکه مشارکت در تکمیل پروژه زندان اسدآباد را به عنوان یک اقدام اجتماعی بسیار ارزشمند و با اولویت بالا برشمرد و بهره مندی اقشار آسیب پذیر و دریافت خدمات اشتغالزایی را از جمله دلایل اهمیت تکمیل این طرح استانی دانست. در ادامه این دیدار اصغر هدایت فرماندار شهرستان مبارکه نیز هدف از حضور در شرکت فولاد مبارکه را تشکر و قدردانی از مدیریت فولاد مبارکه به جهت اقدامات صورت گرفته در عرصه مسئولیت های اجتماعی برشمرد و ضمن درخواست استمرار حمایت های صورت گرفته، بر نقش اینگونه کمک ها در کاهش آسیب های اجتماعی در خانواده ها و مردم منطقه تاکید کرد. وی در ادامه خاطر نشان کرد: همواره شاهد مشارکت فولاد مبارکه در خصوص حمایت از زندانیان و اقشار آسیب پذیر بوده ایم و باید اذعان داشته باشیم که حمایت های صورت گرفته در حوزه تکمیل زندان اسدآباد به عنوان یک اردوگاه استانی، تنها بخشی از اقدامات تاثیرگذار و قابل تقدیر این شرکت در این عرصه است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان البرز گفت: ازمجموع ۲۸۵ روستای استان ۱۲۰ روستای آنها تحت پوشش آبرسانی های خصوصی قرار داردو حذف تدریجی این آبرسانی ها و بهبود کیفیت آب روستاها محور کاری شرکت آبفا قرار گرفته است.

ذوالفقار مهدی زاده با اشاره به اینکه طرح یکپارچه سازی آبفای شهری و روستایی کشور و استان البرز از اواخر سال ۹۸ اجرایی شد و اکنون با حذف شرکت آبفای روستایی، مسوولیت تامین آب مناطق شهری و روستایی برعهده آبفای استان است،افزود: با یکپارچه سازی آبفای شهری و روستایی ضمن حذف موازی کاری، خدمات رسانی به روستاییان تسهیل شده و اکنون برنامه ریزی دقیق برای رفع مشکلات و کاستی ها به سرعت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه از مجموع ۲۸۵ روستای استان البرز ۱۶۵ روستای آنها تحت پوشش شرکت آبفا و ۱۲۰ روستای دیگر توسط آبرسانی های خصوصی تامین آب می شود،ادامه داد باید حداکثر در یک بازه زمانی چهار ساله تمام ۱۲۰ روستای تحت پوشش آبرسانی خصوصی استان را تحویل بگیریم که این موضوع به نفع مردم و حاکمیت است زیرا خدمات شرکت آب و فاضلاب طبق استاندارد انجام می شود.

مهدی زاده با اشاره به اینکه در برخی از روستاها ممکن است توسط آبرسانی خصوصی سوء استفاده هایی شود که با واگذاری مسوولیت ها به آبفا ، مشکل تامین آب به لحاظ کیفیت و کمیت آب مرتفع می شود، درخصوص وضعیت آب آشامیدنی روستاهای تحت پوشش آبفا نیز اظهار کرد : این روستاها مشکل خاصی به لحاظ کیفیت آب ندارند اما شرکت آبفا به این وضعیت بسنده نکرده و درصدد توسعه طرح های آبرسانی در این مناطق به لحاظ کمی و کیفی است .

مهدی زاده با بیان اینکه میانگین مصرف در استان البرز حدود ۲۲۰ لیتر برای هر نفر در شبانه روز است که استاندارد جهانی برای هر نفرحدود ۱۵۰ لیتر است ،خاطرنشان کرد:کشور ما جز اقلیم خشک دنیا بوده و بارش ها یک سوم بارش متوسط جهان و تبخیر در کشور ما ۲ برابر تبخیر در جهان است بنابراین باید مصرف آب را به حداقل برسانیم.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران از تکمیل طرح گازرسانی به سه شهر و ۱۸۵ روستای کوهستانی و سختگذر شهرستانهای نوشهر، نور و آمل با اعتبار یکهزار میلیارد تومانی حداکثر تا ۲ سال آینده خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان مازندران، "جعفر احمدپور" روز شنبه در جلسه بررسی پروژه گازرسانی به بخش کجور در نوشهر گفت : برای اجرای این پروژه ها ۳۳۷ کیلومتر خطوط تغذیه در مناطق کوهستانی و صعب العبور انجام می شود که از این میزان ۴۵ کیلومتر آن به صورت ۲۰ اینچی و بقیه لوله گذاری ۶ تا ۱۲ اینچ است. وی افزود : شهرهای پول و کجور در بخش کجور شهرستان نوشهر و شهر بلده در شهرستان نور از جمله این سه شهر کوهستانی است. مدیر عامل شرکت گاز مازندران با اشاره به در حال اجرا بودن گاز رسانی بین شهرهای پول و کجور گفت: هم اکنون ۱۱ کیلومتر از مسیر ۱۳ کیلومتر خط انتقال گاز این مناطق انجام شد و بقیه نیز تا آبان ماه امسال به اتمام می رسد. وی تصریح داشت : این خط لوله از منطقه ونوش بخش مرکزی نوشهر تا ۲ راهی کدیر در بخش کجور با لوله ۲۰ اینچی و سپس از آنجا ۲ خط لوله ۱۲ اینچی در مسیر اول برای شهرهای پول و کجور و روستاهای بخش کجور و دیگری برای بخش بلده شهرستان نور لوله گذاری می شود. مدیرعامل شرکت گاز مازندران بر سرعت اجرای این پروژه تاکید کرد و اظهار داشت: در راستا کاهش زمان این پروژه به چهار فاز تقسیم شده است تا هر پیمانکار به صورت جداگانه هر فاز پروژه را اجرا کند. وی افزود : گازرسانی به این مناطق با توجه به کوهستانی و صعب العبور بودن روستاها حداکثر تا ۲ سال آینده به بهره برداری می رسد ، اما به دلیل نزدیکی فاصله بخش کجور به ونوش ، مردم این بخش زودتر از بخش بلده و منطقه چلاو آمل از نعمت گاز بهره مند خواهند شد. احمدپور همچنین از احداث یک ایستگاه پمپاژ گاز در زمینی به مساحت حدود ۲ هزار متر مربع در منطقه ونوش خبر داد. وی با بیان اینکه حذف مصرف سوخت فسیلی و برداشت چوب از جنگلها با بهره برداری طرح گازرسانی به مناطق کوهستانی گفت: اجرای این طرحها موجب از بین رفتن خسارتهای زیست محیطی ناشی از حمل و نقل و برداشت چوب از جنگل در مناطق کوهستانی میشود. فرماندار شهرستان نوشهر هم در این جلسه بر ضرورت تامین گاز برای شهرهای پول و کجور در وضعیت جوی نامناسب تاکید کرد و گفت: گازرسانی نباید به دلیل وضعیت نامناسب جاده ای و یا شرایط دیگر دچار اختلال شود. "سعید یزدانی" با اشاره به اجرای عملیات گازرسانی بخش کجور افزود : این بخش دارای بافت تاریخی است و عملیات گازرسانی دراین منطقه هم باید با استفاده از نظرات نماینده میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری بر اساس موازین قانونی انجام شود.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان:

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با صدور پیامی ۳۱ شهریور ماه، آغاز هفته دفاع مقدس را تبریک گفت. به گزارش روابط عمومی اداره بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان، در متن پیام «قاسم عسکری نسب» چنین آمده است:

وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُم وَآخَرینَ مِن دونِهِم لا تَعلَمونَهُمُ اللَّهُ یَعلَمُهُم ۚ وَما تُنفِقوا مِن شَیءٍ فی سَبیلِ اللَّهِ یُوَفَّ إِلَیکُم وَأَنتُم لا تُظلَمونَ

هفته دفاع مقدس در واقع نمودار مجموعهای از برجسته ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از حریم این سرزمین است. روزهایی که رشادت های جوانان برومند، انقلاب و نظام را بیمه کرد و نشان داد که با داشتن پشتوانه مردمی و در پرتو حاکمیت اسلام و وحدت نیروها میتوان هر دشمنی را به ورطه نابودی و شکست کشاند. دفاع مقدس، طلیعه جاودانه غرور ملی است؛ هنگامه اتحاد و همبستگی ملی مردم در دفاع از شریعت اسلام و مرزهای سرزمینی است که با نثار خون پاک فرزندان این مرزو بوم و ایثار و مجاهدتهای مثال زدنی آنها جاودانه شد. درخت تنومند انقلاب شکوهمند اسلامی که با خون پاک هزاران شهید و جانفشانی و جانبازیهای زنان و مردان این سرزمین آبیاری شده و امروزه به الگویی تمام عیار برای آزادی خواهان منطقه و جهان تبدیل شده و چشم امید ملتهای مظلوم و ستم دیده به این خطه دلاور خیز دوخته شده، بی شک مدیون ایثارگریهای مردان مردی است که در طول هشت سال دفاع جانانه و مقدس از تمام هستی خود گذشتند و اجازه ندادند حتی یک وجب از این خاک مقدس زیر یوغ استعمارگران و غاصبان بماند. این دوران گویای مقاومت و مظلومیت ملتی است که با رهبری داهیانه حضرت امام (ره) و ایمان و توکل بر خداوند متعال و رشادتهای سربازان اسلام برگ زرینی را در تاریخ ثبت نمودند. اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر، فرا رسیدن هفته دفاع مقدس که نمودار مجموعهای از برجستهترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و جانفشانی دلاورانه در پای پرچم برافراشته اسلام و قرآن است را به رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت ا… العظمی خامنهای (مد ظله العالی) و ملت شهید پرور ایران اسلامی به خصوص مردم شریف، ولایت مدار و شهید پرور استان هرمزگان و جامعه دریایی و بندری تبریک عرض نموده و از حماسه آفرینی جانبازان، آزادگان، ایثارگران و صبر و استقامت بیمثال خانواده محترم آنان به ویژه خانواده معظم شهدا تقدیر و تشکر مینمایم.