معاون درمان وزارت بهداشت از خانوادگی شدن همه گیری کرونا خبر داد

معاون درمان وزارت بهداشت، از افزایش میزان مراجعات بیماران بد حال کرونایی به بیمارستان ها خبر داد.به گزارش مهر، قاسم جان بابایی بر ضرورت تسریع در مراجعات بیماران به مراکز درمانی تاکید کرد و گفت: از دو هفته قبل روند رو به افزایش بستری در بیمارستانها را شاهد هستیم که فقط به خاطر عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی از سوی برخی از مردم است.وی با اشاره به افزایش موارد ابتلاء به شکل خانوادگی، افزود: شاهد هستیم که موارد زیادی از اعضای خانواده همزمان در بیمارستان بستری هستند.جان بابایی گفت: علت افزایش موارد خانوادگی، این است که مراقبتها و قرنطینه رعایت نشده است.وی افزود: کسانی که به کل خفیف مبتلا شده اند، همان استراحت در منزل کفایت میکند اما حتماً شرایط قرنطینه رعایت شود. زیرا، ممکن است در افراد سالمند و کسانی که بیماری زمینهای دارند، علائم شدیدتر باشد.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۵هزار و ۶۱۶ مورد جدید کووید-۱۹ در کشور از ظهر روز سه شنبه تا چهارشنبه خبر داد و گفت: از این تعداد ۲هزار و ۳۴۰ تن در بیمارستان بستری شدند. دکتر سیماسادات لاری افزود : ۴۸۶۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. وی در توضیح استانهای در شرایط قرمز گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.لاری درباره استانهای در وضعیت هشدار نیز گفت: استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

ابتلای ۳۰۰ نفر از کادر بیمارستان امام خمینی به کرونا

معاون درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) نیز درباره ابتلای کادر درمان نیز گفت: در این ۸ ماه گذشته حدود ۳۰۰ نفر از پرسنل ۱۲۰۰ الی ۱۳۰۰ نفری ما مبتلا شدهاند. ابتلای پرسنل ما نیز مانند جامعه است یعنی هر گاه شیوع و آمار بیماری در جامعه شدت گرفته است در بیمارستان نیز به همین میزان افزایش موارد ابتلا داشتهایم.

 

 

سرپرست دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده های سلامت سازمان غذا و دارو نسبت به مصرف خودسرانه دارو بویژه در دوران کرونا و ترس از حضور در مطب ها هشدار داد و بیشترین مسمومیت های ناشی از مصرف داروها را تشریح کرد.به گزارش ایسنا، دکتر نوشین محمد حسینی گفت : امسال شعار هفته پیشگیری از مسمومیتها "پیشگیری از مسمومیت در همه گیری کرونا با افزایش آگاهی است که میتواند مانع مسمومیت دارویی شود". در هفته مسمومیت روزهای متفاوت را با نامهای متفاوت نامگذاری کردهایم. باید توجه کرد که کودکان بیشترین افراد در خطر مسومیت قرار دارند. به ویژه کودکان زیر پنج سال. بسیاری از این کودکان مواد ضدعفونیکننده را به جای آب نوشیدند و دچار مشکلات بسیار جدی و حتی مرگ شدهاند. بنابراین باید از گذاشتن این وسایل در دسترس بچهها بپرهیزیم و به همین دلیل یک روز کامل را به پیشگیری از مسمومیت کودکان اختصاص دادهایم.محمد حسینی همچنین افزود: این روزها واقعا مسموم شدن خطرناک است. تخت های بیمارستانیمان خیلی کم هستند و بیماری کووید-۱۹ بسیاری از تختها را اشغال کرده و باید به گونهای عمل کنیم که درست از سموم و مواد ضدعفونی کننده استفاده کنیم تا مسمومیتی ایجاد نشود.وی تاکید کرد: در دوران شیوع کرونا به این دلیل که واهمهای از خروج از خانه و مراجعه به مراکز درمانی وجود دارد، مصرف خودسرانه دارو به خصوص داروهایی که از قبل در خانه مانده است، افزایش پیدا کرده است. محمدحسینی تاکید کرد: به طور طبیعی زمانیکه مسمومیت افزایش می یابد، مرگ و میر هم افزایش مییابد.

تصویر منتشر شده از قسمت پشتی خودروی جدید بوگاتی خبر از زبان طراحی جدید این شرکت فرانسوی می دهد.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سال ۲۰۲۰ تا کنون برای شرکت بوگاتی بسیار پرکار بوده است. شرکت سازنده ابرخودروهای لوکس امسال نمونه Pur Sport اتومبیل Chiron را معرفی کرد، ساخت خودروی Divo را آغاز کرد و همچنین برخی از پروژههای لغو شده سال ۲۰۱۰ را ادامه داد.اکنون با توجه به اطلاعات منتشر شده شرکت بوگاتی حداقل یک خبر شگفتانگیز دیگر برای طرفداران خود دارد. به تازگی این شرکت برای به شگفت درآوردن مخاطبان خود تصویری تاریک از نمای عقبی یک خودرو را به نمایش گذاشته که پیشبینی میشود یکی از مدلهای در دست ساخت بوگاتی است.شرکت مذکور با انتشار این تصویر در فضای مجازی نوشت: "چه میشد اگر...؟". با توجه به نوشته این شرکت بر زیر تصویر منتشر شده، تحلیلگران دنیای خودرو معتقدند اتومبیل جدید قرار است با تمامی خودروهای دیگر تولید شده توسط این شرکت تفاوت داشته باشد.انتظار نمیرود که این شرکت فرانسوی به زودی تصاویر جدیدی از این خودروی مرموز و جذاب را منتشر کند، اما در عکس منتشر شده کاربران شاهد قسمتی از خودرو هستند که به نظر بخش پشتی اتومبیل است.

بازیگر سریال «فرشتگان بی بال» گفت: «فرشتگان بی بال» به نوعی در متن خود نشان دهنده ایثار و فداکاری بخش سلامت و پزشکی کشور در ماههای گذشته است.پرویز فلاحیپور در گفتوگو با میزان، پیرامون آخرین فعالیتهای خود در عرصه بازیگری گفت: به تازگی بازی در سریال «فرشتگان بی بال» به کارگردانی «امیرحسین عنایتی» را با موضوع بیماری کرونا به پایان رساندهام، اثری تامل برانگیز که در حال حاضر مراحل نهایی فنی خود را پشت سر میگذارد.وی در همین راستا ادامه داد: علاوه بر سریال «فرشتگان بی بال»، سریال «خانه امن» ساخته احمد معظمی را نیز آماده پخش دارم.فلاحی پور در همین رابطه تصریح کرد: واقعیت امر عوامل سینما به تولیدات خود ادامه میدهند، اما دل من به حال تئاتریها میسوزد و به شدت نگران آنها هستم، تئاتریها وضعیت بسیار بدی دارند، زیرا همان دستمزد کم همیشگی شان هم قطع شده و تا آنجا که میدانم همه حمایتها از آنها در حد حرف است و تاکنون هیچ حمایت درستی از آنها به عمل نیامده است.وی وضعیت اخیر تئاتر را ناگوار خواند و خاطرنشان کرد: تئاتریها نزدیک به ۹ ماه است که بیکار شده اند، اکثریت اهالی تئاتر شناخته شده نیستند و تمام فعالیتشان در همین رشته است و به همین دلیل ماه هاست هیچ درآمدی ندارند. اهالی تئاتر خانواده دار و اکثرا متاهل هستند، چه کسی مخارج آنها طی ماههای گذشته را تامین کرده است.