پروژه تکمیل ساختمان و محوطه تئاتر شهر قزوین

سرپرست منطقه دو شهرداری قزوین اظهار داشت: پروژه تکمیل ساختمان و محوطه تئاتر شهر منطقه دو شهرداری قزوین تا به امروز ۴۳ درصد رشد فیزیکی داشته است.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی منطقه دو شهرداری قزوین، بهرامی سرپرست منطقه دو شهرداری قزوین با اشاره به این خبر اظهارکرد: این پروژه از لحاظ ریالی هم تا به امروز ۳۰ درصد رشد داشته و میتوان با تامین اعتبارات لازم آن را در زمان مشخص شده به بهره برداری رساند.

سرپرست منطقه دو شهرداری قزوین افزود: پروژه تئاتر شهر منطقه دو شهرداری قزوین یکی از پروژههای مهم عمرانی این منطقه در زمنیه فرهنگی است که امیدواریم پس از بهره برداری مورد استقبال و استفاده مناسب هنرمندان قزوینی قرار گیرد. بهرامی سرپرست منطقه دو شهرداری قزوین گفت: البته این پروژه در کنار پروژههای دیگر تئاتر شهر قرار دارد و همزمان اجرای نمای آلومینیومی و اجرای نمای کرتین وال این پروژه هم در حال انجام است. بهرامی اضافه کرد: برای احداث این پروژه از ظرفیت مشاورهای هنرمندان قزوینی هم استفاده شده و سعی شده این پروژه به گونهای احداث شود که مورد استفاده مطلوب آنها قرار بگیرد.

 

امکان لحظه ای رویت بار مصرفی مشترکین

معاون برنامه ریزی شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی از امکان لحظه ای رویت بار مصرفی مشترکین صنعتی خبرداد.

مهندس محمد نیکویی افزود: با فراهم سازی زیرساختهای فنی مورد نیاز، مصرف برق مشترکان به شکل لحظهای، رصد شده و چگونگی تغییر بار به ویژه در ساعات اوج مصرف به منظور ارزیابی میزان همکاری مشترکان بزرگ و جلوگیری از افت جریان یا قطع برق، تحلیل و اقدامات فنی مورد نیاز، اجرایی میشود.

وی ادامه داد:پروفيل بار مشتركين در مركز پايش هوشمند قابل رویت است ،همچنین مشترکان دارای کنتور هوشمندمی توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی mpedc.ir.www ،بار مصرفی برق خود را در هر بازه زمانی مشاهده کنند که نام كاربري شناسه قبض هر مشترك و رمز عبور شماره بدنه كنتور مي باشد كه در پيامك قبض برق در دسترس مي باشد.

نیکویی راه اندازی مرکز پایش صنعت برق کشور را اقدامی مؤثر در ارزیابی عملکرد شرکتهای توزیع برق دانست و ابراز امیدواری کرد با تلاشها و فعالیتهای همکاران وهمراهی مشترکان ، شاهد تداوم پایداری شبکه برق باشیم.

حذف اثرات تحریمها در تأمین قطعات تجهیزات استراتژیک

خوزستان :قطعات حساس تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری مجتمع بندری امام خمینی(ره) به همت شرکتهای دانشبنیان طراحی و تولید شد.

عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با اشاره به حمایتهای این اداره کل در خصوص استقرار و راهاندازی کارگاه و لابراتورهای تولیدی یکی از شرکت دانش بنیان در مجتمع بندری امام خمینی(ره) بیان داشت: این شرکتها با نیازسنجی و طراحی مجدد قطعات حساس کنترلی که امکان تأمین آنها به واسطه تحریمهای ظالمانه از کشورهای سازنده امکان پذیر نیست، گام بلندی در تولید قطعات مهم و استراتژیک و حذف وابستگی برداشتند. دریس در ادامه افزود: یکی از شرکتهای دانشبنیان کشور موفق شده است بیشترین اثرات را در تولید قطعات الکترونیکی به خود اختصاص دهد و سه قطعه حساس در حوزه کنترول مربوط به تجهیزات مهم و راهبردی بندری طراحی و تولید کند. وی ساخت زاویه سنج، موقعیتسنج و جوی استیک( Joystick ) تجهیزات صنعتی را از اهم این تولیدات برشمرد. مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان کاهش وابستگی به کشورهای خارجی از طریق ایجاد مجتمع کارگاه های صنعتی در این اداره کل و کاهش اثرات تحریم های ظالمانه را از اهم فعالیت شرکتهای دانش بنیان عنوان کرد.

یادآور میشود مجتمع بندری امام خمینی(ره) با اتکا به دانش و تخصص بومی و با حمایت از شرکتهای دانش محور در کشور تاکنون اقدامات قابل توجهی در حوزه طراحی و تولید انواع قطعات مورد نیاز تجهیزات دریایی وبندری انجام داده است.

درمانگاه تأمین اجتماعی مهران نیمه اول سال ۱۴۰۰ افتتاح می شود

دکتر علیرضا رمضانی مدیر درمان تامین اجتماعی استان با بیان اینکه ساخت درمانگاه تامین اجتماعی مهران در نیمه دوم خرداد سال گذشته آغاز شده است اظهار داشت: با توجه به پیشرفت ۴۰ درصدی این پروژه پیش بینی می شود این مکان درمانی نیمه اول سال ۱۴۰۰ افتتاح و به بهره برداری برسد.

وی افزود: در حال حاضر قسمت اعظم مطالبات پیمانکار پروژه مذکور توسط مجری طرح شرکت خانه سازی که از شرکت های زیر مجموعه تامین اجتماعی می باشد پرداخت شده و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام اظهار داشت: تکمیل این پروژه درمانی از مطالبات مهم و به حق بیمه شدگان این شهرستان است که باید عملیاتی و پیگیری شود.

دکتر رمضانی ادامه داد: بگارگیری نیرو در درمانگاه تامین اجتماعی مهران بر اساس برگزاری آزمون صورت خواهد گرفت. وی گفت: هم اکنون سه مرکز درمانی استان از جمله دی کلینیک میلاد، درمانگاه شماره ۲ و درمانگاه دهلران در ایلام فعال است. لازم به ذکر است، درمانگاه تامنی اجتماعی مهران در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۳۱۷ متر مربع و زیربنای ۲ هزار و ۵۱۷ متر مربع در ۲ طبقه احداث و دارای بخشهای آزمایشگاه، رادیولوژی، داروخانه و دندانپزشکی خواهد بود.

 

تجلیل از مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی

در مراسمی که در سالن اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق استان برگزار شد، با اهدای لوح سپاس مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو، از مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذریاجان غربی تجلیل شد.

در لوح سپاس میثم جعفرزاده خطاب به علیرضا رضوی آمده است: بی تردید صنعت آب و برق در تداوم خدمات زیرساخت ها و تامین و مدیریت حیاتی ترین نیاز موجودات، نقش بنیادین ایفا می کند. در این میان، تلاش مدیران و کارکنان صنعت آب و برق استان ها، موجب استمرار این دو خدمت بنیادین در کشور است و شکی نیست که برای دستیابی به نتیجه مطلوب، علاوه بر کاهش خطر و آسیب پذیری، تمرین و آموزش نیز به منظور تقویت دانش، مهارت و آمادگی پاسخ به انواع حوادث محتمل، از اقدامات موثر و ضروری است.

اینک که به لطف ایزد متعال و همت مدیران و کارکنان خدوم صنعت آب و برق، علی رغم شیوع گسترده ویروس کرونا، مانورهای تمرینی و آموزشی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در مناطق ششگانه کشور با موفقیت برگزار گردید و به نتایج و اهداف پیش بینی شده دست یافت بدینوسیله از تلاش جنابعالی و همکاران در برگزاری مانور تمرینی آموزشی سال ۱۳۹۹ در منطقه شمالغرب کشور قدردانی و توفیق روز افزون توام با سلامتی در کنار خانواده محترمتان را آرزومندم.

استفاده از همه ظرفیتها برای حل مشکلات طرحهای اقتصادی

فرماندار دشتی استان بوشهر گفت: مدیران این شهرستان باید از همه ظرفیتها برای حل مشکلات طرحهای اقتصادی استفاده کنند که تا پایان سال طرحهای در دست اجرا تکمیل و به بهرهبرداری برسد. عبدالله نادری در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان دشتی افزود: در ایام الله دهه مبارک فجر چندین طرح اقتصادی و اشتغال زایی در این شهرستان افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز میشود که نقشی بسیارمهم در توسعه این شهرستان خواهد داشت.

وی افزود: بیشتر طرحهای اشتغال زا در زمنیه کشاورزی، توسعه گلخانهها و واحدهای صنعتی کوچک و صنایع دستی است که در دهه فجر افتتاح میشوند.

نادری به موانع پیش رو برای توسعه طرحهای گلخانهای در دشتی اشاره کرد و افزود: باید افراد را تشویق کنیم تا زمینه اجرای طرحهای گلخانهای در این شهرستان افزایش یابد.

شهردار همدان خبر داد:

شهردار همدان با بیان اینکه با وجود فصل سرما پروژههای شهرداری منطقه یک تعطیل نشده است، گفت: همین امر باعث افزایش سرعت در تحویل پروژه ها به شهروندان می شود.

عباس صوفی از روند عملیات اجرایی پروژه هایی چون احداث زمین چمن مصنوعی مجموعه ورزشی شهدای شهرداری، استانداردسازی و پیاده رو سازی بلوار شهید اسلامیان، احداث کندرو و پیاده رو خیابان سعدیه، پارکهای نواری پل نیازمند و هنرستان در سطح منطقه یک بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید عنوان کرد: در سالیان گذشته با فرارسیدن فصل زمستان شاهد کاهش عملیات عمرانی و یا حتی تعطیلی پروژهها در سطح شهر بودیم اما طی بازدیدی که در روز جاری از پروژههای منطقه یک صورت پذیرفت با وجود تعطیلی رسمی و فصل سرد سال، تمهیدات لازم برای اجرای مناسب پروژه ها در این فصل اندیشیده شده و تمام پروژهها با توان و ظرفیت بالایی در حال انجام هستند که همین امر باعث افزایش سرعت در تحویل پروژه ها به شهروندان خواهد بود.

صوفی ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوایی شهر همدان، یکی از نکات مهم در افزایش بهرهوری و سرعت پروژهها افزایش فصول کاری است که با فعال کردن پروژهها در فصل سرد سال مانند پاییز و زمستان امکان پذیر است و منطقه یک شهرداری توانسته است این مهم را به خوبی در اجرای پروژه ها به نمایش بگذارد.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان نیز در ادامه گفت: عملیات اجرایی پروژه احداث زمین چمن مصنوعی مجموعه ورزشی شهدای شهرداری پنج هزار متر مربع است که از ابتدای آذرماه با اعتباری ۵۳ میلیارد ریالی آغاز شده و هم اکنون مراحل انتهایی خاکبرداری آن در حال انجام است که پس از آن عملیات بتن ریزی و لایه های زهکش اجرا می شود.

مسعود دهبانیصابر با اشاره به اینکه یکی از اهداف مهم در منطقه یک ایجاد فضایی مناسب برای تفریح و سرگرمی خانوادهها به همراه کودکانشان است، عنوان کرد: در سال جاری عملیات اجرایی دو پارک نواری در هنرستان و پل نیازمند آغاز شد که هم اکنون در مراحل پایانی به سر میبرند.

وی مطرح کرد: مساحت پارک نواری کمال آباد و هنرستان هفت هزار متر مربع است که با اعتباری بالغ بر یکصد و ۳۰ میلیارد ریال در حال انجام است و میتواند با افزایش سرانه فضای سبز شهروندان تاثیر به سزایی در سلامت جسمی و روانی آنها داشته باشد.

مدیر منطقه یک همدان از اجرای عملیات نهایی زیرسازی و پیادهروسازی پارک نواری پل نیازمند خبر داد و گفت: این پارک مساحتی بیش از ۱۰ هزار متر مربع دارد و با توجه به اینکه به موازات خیابان جهان نما است میتواند مسیر مناسبی برای پیاده روی شهروندان در تمامی ایام سال باشد، گفتنی است این پارک با اعتبار یکصد و ۴۰ میلیارد ریال در حال انجام است.

وی با بیان اینکه از دیگر پروژه های در حال اجرا میتوان به احداث کندرو خیابان سعیدیه اشاره کرد، افزود: یکی از مشکلات ترافیکی که شهروندان طی سالیان اخیر با آن روبرو بودند ورودی خیابان سعیدیه از سمت بلوار ارم بود که به دلیل سرعت بالای خودروها هنگام ورود به این خیابان دچار سانحه می شدند، از این رو عملیات اجرایی این کندرو در حال اجراست و با اتمام این پروژه شاهد تسهیل عبور و مرور شهروندان از این خیابان خواهیم بود.

دهبانیصابر از اتمام عملیات استانداردسازی پیاده رو بلوار شهید اسلامیان با مساحتی نوزده هزار متر مربعی تا روزهای آینده خبر داد و گفت: این پروژه که اعتباری ۸۰ میلیارد ریالی داشت مطابق با استانداردهای روز در جهت تسهیل تردد و عبور و مرور شهروندان در مراحل پایانی به سر میبرد که در آن تمام قوانین و ضوابط پیادهروسازی اجرا شده
و می توان به استانداردهای مخصوص افراد کم توان جسمی، سطح شیب بندی، عدم وجود پله و دسترسی به کوچه ها اشاره کرد.

وی اذعان کرد: هم اکنون نیز در این بلوار عملیات اجرای رفوژ وسط با اعتباری در حال انجام است که پس از آن کاشت درختچههای زینتی و نورپردازی آنها در دستور کار قرار دارد.

مدیر آبفا منطقه جلگه گفت: با احداث تصفیه خانه فاضلاب ، ایستگاه پمپاژ و اجرای بیش از ۲۴ کیلومتر شبکه فاضلاب در شهر هرند، هم اکنون متقاضیان می توانند با درخواست نصب انشعاب تحت پوشش دفع، انتقال و تصفیه بهداشتی فاضلاب قرار گیرند.

محمدعلی عباسی با بیان اینکه اجرای شبکه فاضلاب از ۱۴ سال پیش در دستور کار قرار گرفت تصریح کرد: در طی دو سال اخیر با اصلاح و بازسازی بیش از ۴۲ نقطه از شبکه فاضلاب در این شهر، بستر بهره مندی مردم از خدمات شبکه فاضلاب فراهم شد.

وی اجرای شبکه فاضلاب را در هرند بسیار ضروری برشمرد و تصریح کرد: به دلیل بافت زمین سطح آبهای زیر زمینی در این شهر بسیار بالاست بطوریکه در شهرک مهدیه، در عمق یک الی دو متری به آب می رسیم.

مدیر آبفا جلگه دفع بهداشتی فاضلاب را یکی از مطالبات مردم دانست و اظهار داشت: برخی از نقاط در شهرهرند به گونه ای است که باید هفته ای یکبار به دلیل جنس خاک چاه فاضلاب را تخلیه کنند، که این امر هزینه قابل توجهی را به ساکنان این مناطق تحمیل می کند.

عباسی به نقل از برخی از شهروندان گفت: در صورتیکه چاه در موعد مقرر تخلیه نشود درکوچه و خیابان سرازیر می شود که نه تنها باعث آسیب رساندن به ساختمانها و منازل مسکونی می شود بلکه آلودگی زیست محیطی ایجاد کرده و بیماریهای بسیاری نیز به دنبال دارد.

وی با اشاره به اجرای ۲۴ کیلومتر شبکه فاضلاب در شهر هرند خاطر نشان ساخت: در حال حاضر ۸۰ درصد شبکه فاضلاب شهر هرند اجرا شده و تنها ۸ کیلومتر دیگر باقی مانده تا اجرای شبکه فاضلاب این شهر تکمیل گردد و طی دو سال اخیر بیش از ۱۲۰ حوضچه فاضلاب در شهر هرند بازسازی، هم سطح و مرئی سازی شده است.

مدیر آبفا جلگه تصریح کرد: فرایند تصفیه در تصفیه خانه فاضلاب هرند به روش لجن فعال که یکی از پیشرفته ترین روشهای تصفیه در دنیا محسوب می شود انجام می گیرد و پساب آن در نهایت در اختیار کشاورزان برای کشت غیر مثمر قرار می گیرد.

مدير منطقه ۸ عمليات انتقال گاز، مسئوليت پذيري و آينده نگري را تضمين و راهكاري مطمئن در موفقيت هاي سازماني دانست. به گزارش روابط عمومي منطقه ۸ عمليات انتقال گاز، فيروز خدائي، مدير اين منطقه، در حاشيه بازديد از مركز بهره برداري خطوط لوله گاز اروميه، با اعلام اين مطلب گفت: ماهيت فعاليت واحدهاي عملياتي ايجاب مي كند تعاملات كاري به شكل اصولي و پيوسته برقرار و تبادل تجربه، همواره مد نظر قرارگيرد تا اين همفكري و همگرايي زمينه اي براي افزايش بهره وري و ارتقاي سازماني باشد.

وی افزود: با همفکری و تعامل مي توان تنش ها را در سازمان به حداقل رسانده و با تصمیم های هوشمندانه به فرصت هاي بهبود تبدیل نمود که این امر، تنها با کار گروهی و تیمی می تواند محقق شود.

خدائي اظهار داشت: تمامي كاركنان بايد از تمام توان درجهت کاهش هزینه ها و نهادینه سازی مدیریت صحیح مصرف در سازمان بهره گرفته و با بهره مندي از دانش و تجربه سال قبل و با شناسايي و رفع نقاط ضعف، در پايداري انتقال بهينه گازطبيعي موفق عمل نمايند. وي تصريح نمود: حساسيت و اهميت انتقال گاز به مبادي مصرف در استان هاي سردسير موجب گرديده همكاران ما با مسئوليت پذيري بالا وظايف خود را انجام داده و همواره سعي بر آن داريم در چارچوب اختيارات و آيين نامه ها و با در نظرگرفتن محدوديت هاي سازماني و اطلاع رساني شفاف و همچنين با پاسخگويي و تكريم، رضايت مشتريان درون و برون سازماني را جلب نماييم. مدير منطقه ۸ عمليات انتقال گاز ضمن تاكيد بر اهميت نيروي انساني ادامه داد: توجه به جايگاه ويژه نيروي انساني و ارزش نهادن به کرامت انساني، همواره زمينه ساز رشد و تعالي سازماني بوده و علاوه بر تقويت همت و تعصب سازماني در كاركنان، تعامل، مشاركت و تكريم را در انجام وظايف محوله نهادينه مي كند. وي در پايان به مشكلات كاركنان مشغول در مناطق محروم اشاره كرد و بيان داشت: بايد توجه بيشتري به مناطق محروم داشته و تامين نيازهاي آن ها را در اولويت كاري قرار دهيم چرا كه توجه ويژه به نيروي انساني در منطقه و علي الخصوص در نقاط محروم از اولويت اصلي سازمان است.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم از اتصال بلوار پیامبر اعظم(ص) به بلوار انتظار و خیابان امام حسن عسکری(ع) بهوسیله بلوار حضرت خدیجه(س) به طول ۲۵۰۰ متر با دو ورودی و خروجی خبر داد.

علیرضا اقبالیان با اشاره به جزئیات پروژه بلوار حضرت خدیجه(س)، اظهار داشت: این بلوار حدفاصل بلوار پیامبر اعظم(ص)، بلوار انتظار، خیابان امام حسن عسکری(ع) و بلوار پیامبر اعظم(ص) دوم که در آینده تأسیس میشود، بلوار حضرت حجت و خیابان ظهور است در ادامه دور روستای جمکران چرخش دارد و دوباره به پیامبر اعظم(ص) میرسد. مدیر منطقه پنج شهرداری قم با اشاره به قسمت بهرهبرداری شده از بلوار حضرت خدیجه(س)، افزود: قسمتی از بلوار حضرت خدیجه(س) که به بهرهبرداری رسیده است به طول ۲۵۰۰ متر پیامبر اعظم(ص) را با دو ورودی و خروجی به بلوار انتظار و خیابان امام حسن عسکری(ع) متصل میکند.

اقبالیان بابیان اینکه عرض محور تا بدنه ۹۰ متر است به کاربریهای بدنه بلوار حضرت خدیجه(س) هم اشاره و تأکید کرد: قسمتی از کاربریها در بدنه فضای سبز است که باید توافق شود و بخشی هم کاربریهای تحقیقات و فناوری است، کاربریهای قسمت دوم هم حملونقل، اقامتی و توریستی و تفریحی است.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم بابیان اینکه مالکان باید برای توافق به شهرداری مراجعه کنند، تصریح کرد: در روزهایی که از بازگشایی بلوار حضرت خدیجه(س) گذشته بار چندانی به خودش نگرفته است اما دسترسیها را از داخل رینگ به بلوار حضرت خدیجه(س) و بلوار پیامبر اعظم(ص) منتقل کرده است.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم به تأسیسات روشنایی بلوار حضرت خدیجه هم اشاره کرد و گفت: در حدود ۷۰ پایه چراغ و ۴ برج روشنایی نصب شده است.

با انعقاد دو تفاهم نامه صورت گرفت:

آیین انعقاد دو تفاهم نامه (ارزی و ریالی) فی مابین بانک تجارت ایران و ذوب آهن اصفهان، یکم بهمن ماه با حضور رضا دولت آبادی مدیرعامل این بانک و منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن در حضور جمعی از مسئولین این دو سازمان مبادله شد.

رضا دولت آبادی در حاشیه این آیین، در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: ذوب آهن اصفهان به عنوان اولین تولید کننده فولاد کشور جایگاه خاصی در ابعاد مختلف دارد و توانسته با صادرات محصولات خود که منطبق با آخرین استانداردهای روز دنیا است، ارز حاصل از صادرات را به کشور بازگرداند و این موضوع دستاورد بزرگی به ویژه در دوران تحریم به شمار می رود.

وی افزود: بازدید بسیاری خوبی از بخش های مختلف کارخانه امروز انجام گرفت و ما به عنوان بانک تجارت آمادگی خود را برای همکاری با این مجتمع عظیم صنعتی اعلام می کنیم.

مدیرعامل بانک تجارت ایران خاطرنشان کرد: بانک ها مشاوران خوبی برای تولید کنندگان محسوب می شوند و لذا می توان از طریق تعاملات دو سویه در زمینه های مختلف همکاری های مناسب و نتایج سودمندی گرفت .

منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان نیز گفت: وارد ۵۶ سالگی ذوب آهن اصفهان شدیم و این تفاهم نامه که نزدیک به روز بیست و سوم دی ماه سالروز انعقاد قرارداد کارخانه، تبادل شد را به فال نیک می گیریم. وی افزود: هر آنچه در چرخه تولید نیاز داریم به سرمایه در گردش باز می گردد و بانک ها ارکان بسیار موثری در این راستا محسوب می شوند.

مدیر عامل شرکت اظهار داشت: ذوب آهن اصفهان نخستین تولید کننده مقاطع ساختمانی کشور و تنها تولید کننده ریل در غرب آسیا به شما می رود و هم اکنون این محصول دارای ارزش افزوده بالا در پنج محور راه آهن کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

وی گفت: ذوب آهن اصفهان نیازمند یک پشتوانه مالی است و بانک تجارت ایران که برای همکاری اعلام آمادگی نموده است، می تواند یک شریک راهبردی و موثر برای ذوب آهن در راستای ارتقاء کمی و کیفی تولیدات شرکت، باشد.