خدمت نوین بیمه بیمه دانا به بیمه گزاران

شرکت بیمه دانا در ادامه ارائه خدمات نوین خود به بیمهگذاران، بیمه نامه “مسئولیت مدنی ساکنان و مالکان واحدهای مسکونی در قبال اشخاص ثالث” را از طریق شعب و شبکه فروش خود عرضه میکند.

آقای بهروز مهدی قلیزاده، مدیر بیمههای مسئولیت این شرکت اعلام کرد: مطابق این بیمه نامه، هرگاه در اثر وقوع حوادث ناشی از خطرات تحت پوشش بیمه نامه خسارات جانی و مالی (در مشاعات) به مالکین یا ساکنین آنها وارد شود و مسئولیت بیمهگذار توسط بیمهگر و در صورت لزوم توسط مراجع قضایی محرز شود، بیمهگر بر اساس این بیمه نامه خسارات وارده را جبران خواهد کرد. وی، خطرات تحت پوشش را شامل استفاده از آسانسور، خسارات وارده به خودروهای مستقر در پارکینگ ساختمان ناشی از سازه یا تاسیسات ساختمان، سقوط اشیاء در محوطه و اطراف ساختمان، ریزش نمای ساختمان، خسارات وارده به ساختمان های مجاور ناشی از آتش سوزی و انفجار، خسارات وارده به اموال موجود در مشاعات ساختمان ناشی از آتش سوزی و انفجار و خسارات جانی وارده به نظافتچی، سرایدار و نگهبان در مشاعات ساختمان مورد بیمه ذکر کرد.

 

تسهیل خدمات مرکز نوآوری توسعه تعاون به تعاون گران

مدیرعامل بانک توسعه تعاون شکلگیری منتا ( مرکز نوآوری و توسعه تعاون) را در راستای تسهیل خدمات به تعاون گران عنوان نمود.

حجت اله مهدیان مدیرعامل بانک توسعه تعاون که در مرکز منتا در حضور معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سخن میگفت اظهار داشت: تعاونیها به عنوان یکی از مهمترین اشکال فعالیت اقتصادی مطرح میباشند و با بهرهگیری از الگوی تعاون، شکوفایی استعدادها و ایجاد ارزش افزوده در بخشهای گوناگون اقتصاد قابلتصور است.

فعالیتهای نوآورانه میتوانند در قالب تعاون به شکل طرحهای اقتصادی قابلاتکا مطرح باشند و تجمیع ایدهها و خلاقیتها در کنار ارکان سرمایهگذاری و مدیریتی منجر به شکلگیری بخشهای متنوع اقتصاد دانشبنیان میگردد. مهدیان با اشاره به شکلگیری مرکز نوآوری و توسعه تعاون گفت: بخش تعاون به عنوان بخش حمایتگر و توانمند ساز فعالیتهای نوبنیان شناختهشده است و راهاندازی مرکز منتا در تکمیل تحقق اهداف توسعهای بخش تعاون است.

تأمین مالی بانک پارسیان
در پروژه گاز بیدبلند خلیج فارس

در مراسم آغاز بهره برداری از طرح عظیم پالایشگاه گاز بیدبلند، رئیس جمهور، وزیر نفت، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس و مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند از تلاش بانک ها و بانک پارسیان قدردانی و تشکر کردند.

در این پروژه ۳/۴ میلیارد دلار هزینه شده است که از این رقم، مبلغ ۲/۲ میلیارد دلار آن از محل منابع صندوق توسعه ملی و با عاملیت سندیکای بانکها تامین شده است و سهم بانک پارسیان از تامین مالی ۲/۲ میلیارد دلاری صورت گرفته توسط بانکهای عامل۴۰۰ میلیون دلار بوده است تامین مالی که منجر به اجرای موفق طرح توسط پیمانکاران، مهندسان و مدیران و کارگران ایرانی شد و سالانه ۷۱۰ میلیون دلار به ظرفیت صادراتی ایران خواهد افزود و میزان فروش آن در داخل کشور نیز ۱/۵ میلیارد دلار برآورد شده است.

پالایشگاهی که مدیرعامل شرکت ملی گاز آن را تحقق رویای ۱۱۰ ساله صنعت نفت میداند، قرار است که پرونده فلرهای گازی در ایران را برای همیشه ببندد و از اثرات زیست محیطی آن جلوگیری کند. فلرهای گازی که حسن روحانی رئیس جمهوری آن را از دغدغه های رهبری اعلام کرده است.

تأمین مالی بانک اقتصادنوین در پروژه خط لوله گوره به جاسک

بانک اقتصادنوین در سال جهش تولید با تامین مالی شرکتهای فعال در زنجیره تولید لوله، نقش به سزایی در اجرای پروژه ملی و راهبردی کشور با عنوان «خط لوله انتقال نفت خام گوره به جاسک» ایفا کرد.

خط لوله ۱۱۰۰ کیلومتری گوره به جاسک یکی از مهترین پروژه های ملی و راهبردی کشور است که با تولید ۳۶۶ هزار تن لوله با موفقیت اجرایی شده و در آستانه بهره برداری قرار دارد. این خط از منطقه گوره در استان بوشهر آغاز و به بندرجاسک در سواحل دریای عمان بعد از تنگه هرمز میرسد و با اتمام این پروژه ایران برای نخستین بار قادر خواهد بود، نفت خام خود را از آب های آزاد دریای عمان صادر کند.

در این پروژه راهبردی که با تکیه بر توان و تخصص شرکت های داخلی و تولید ورق ترش برای نخستین بار در کشور اجرا شد بانک اقتصادنوین با تامین مالی شرکت های صنعتی مشارکت کننده در تولید لوله های مورد استفاده در این پروژه، بالغ بر ۶۰درصد منابع مورد نیاز برای تولید این لوله ها را تامین مالی کرده است.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران تأکید کرد:

گروه بانک و بیمه: علیرضا ملاحتی - در شرایط کنونی نقش روابط عمومی سازمان ها در انعکاس فعالیت ها و تحقق اهداف سازمانی، بسیار مهم و حیاتی است.

اسماعیل لله گانی مدیرعامل این بانک در سی و هشتمین جلسه شورای اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی که با حضور مدیران روابط عمومی وزارتخانه و سازمان های تابعه به میزبانی بانک رفاه کارگران برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار داشت: در شرایط حساس کنونی که کشور با جنگ اقتصادی، تحریم های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا روبرو است، انعکاس فعالیت ها بسیار مهم و حیاتی است که این نقش مهم را روابط عمومی سازمان ها به عهده دارند. مدیرعامل بانک رفاه کارگران افزود: روابط عمومی، آیینه زیبایی هاست. به این معنی که شناسایی نقاط ضعف، انعکاس نقاط مثبت و تلاش برای بهبود نقاط ضعف در حوزه فعالیت ها و اختیارات روابط عمومی هاست. اطلاع رسانی مناسب فعالیت ها و تلاش های مجموعه برای تنویر افکار عمومی در این مقطع حساس، روابط عمومی ها را بیش از هر زمان دیگر در کانون توجه قرار داده است. لله گانی تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا، نظام بانکی از جمله سازمان هایی است که در سختترین شرایط، خدمت رسانی به هموطنان را انجام داد و با اهدای شهدای خدمت، دین خود را به نظام و کشور ادا کرد اما متاسفانه انتقادهای زیادی به نظام بانکی می شود که روابط عمومی ها به عنوان حافظان منافع سازمان، باید بتوانند به این انتقادها پاسخ مناسبی ارائه دهند. وی اظهار داشت: در عصر ارتباطات که عنصر اصلی و مهم آن، ارتباط بین انسان هاست، نقش روابط عمومی ها در ارتباط سازمان با مخاطبانش و درون سازمان با همکاران مجموعه، بیش از گذشته اهمیت پیدا کرده است و از نگاه سنتی که فقط تبلیغات را وظیفه آن می دانست، فاصله گرفته است. ماهیت ارتباطات و ابزارهای مورد استفاده در مقایسه با گذشته تغییرات محسوسی کرده است. این تغییرات، محدودیت های زمانی و مکانی را از بین برده است و به معنی واقعی کلمه، دهکده جهانی شکل گرفته است.

نسخه جدید اپلیکیشن پرداخت بانک صادرات ایران (صاپ) با ٨ قابلیت جدید، دسترسی به سامانه «شمس» و امکان دریافت کد تخفیف نمایشگاه کتاب برای دانشجویان، طلاب و اعضای هیئتعلمی دانشگاهها منتشر شد.

نسخه جدید (٢.٠٧.٠٠) اپلیکیشن پرداخت بانک صادرات ایران (صاپ) برای سیستمعاملهای آندروید و IOS با ٨ قابلیت جدید و دو تغییر برای بهینهسازی عملکرد این اپلیکیشن منتشر شد.

دسترسی به سامانه شمس (شعبه مجازی سپهر)، امکان دریافت کد تخفیف نمایشگاه کتاب، امکان پرداخت اقساط کارتی، استعلام شناسه شبا برای حسابهای سپهری بانک صادرات ایران، امکان تغییر شماره حساب مقصد برای عملیات برداشت از کیف پول، نمایش شناسه کیف پول بر روی کیف، درج لوگوی صاپ بر روی رسیدههای سوابق تراکنش، امکان بهروزرسانی صاپ به جدیدترین نسخه از منو آخرین نسخه اپلیکیشن تغییرات ایجاد شده در صاپ است. همچنین بهینهسازی صفحه درباره ما و بهینهسازی صفحه نمایش کارتها (درج نشانه برای راهنمایی کاربر به امکان جابجا شدن بین کارتها) از دیگر تغییرات نسخه جدید صاپ است. این نسخه با قابلیتهای جدید برای رفع نیازهای بانکی خرد و متنوع مشتریان و هموطنان در مواجهه با محدودیتهای بهداشتی و ایجاد فاصله اجتماعی ناشی از شیوع بیماری کرونا بدون استفاده از فیزیک کارتهای بانکی منتشر و در سایت بانک صادرات ایران به نشانی www.bsi.ir در دسترس قرار گرفت. برداشت وجه از «کیف پول» (انتقال به حساب کاربر در بانک صادرات ایران)، امکان شارژ کیف پول برای کارتهای بانک صادرات ایران از طریق صاپ و شارژ کارت سایر بانکها از طریق درگاههای پرداخت اینترنتی و نمایش کارتها در کیف پول، احراز هویت غیرحضوری سجام، دسترسی به گزینههای سرمایهگذاری از جمله «اندوخته پایدار سپهر»، «صندوق همیان سپهر» و «صندوق سپهر آتی»، درج گزینه سامانه استعلام و مدیریت قبوض برق (صدور قبض جدید و مبلغ بدهی) و به روزرسانی گزینه نیکوکاری از دیگر امکانات و قابلیتهای اپلیکیشن پرداخت بانک صادرات ایران «صاپ» است.

مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس با اعلام توضیحی از معافیت مالیاتی افزایش سرمایه شرکتها از سود انباشته از صدور مجوز ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی افزایش سرمایه ۱۷۶ شرکت طی ۹ ماه خبر داد.

علی بیگ زاده درباره پیشنهاد سازمان به کمیسیون اقتصادی مجلس مبنی بر مشوق مالیاتی افزایش سرمایه شرکت های پذیرفته شده در بورس و فرابورس از سود انباشته گفت: این موضوع در سال ۹۷ هم بر اساس جواز قانونی اجرا شده بود، اما مدت زمان آن محدود و مربوط به یک سال بود.

وی ادامه داد: طبق پیشنهاد جدید و در صورت تصویب مجلس، معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از سود انباشته، تبدیل به قانون شده و در قانون بودجه لحاظ خواهد شد. این موضوعات به نگه داشت سرمایه در شرکت ها و کمک به تامین سرمایه در گردش شرکت ها کمک شایانی خواهد کرد.

این مقام مسئول درباره آمار ۹ ماهه افزایش سرمایه شرکت های بورسی و فرابورسی هم به بورس پرس توضیح داد: از ابتدای سال تا پایان آذر برای ۱۷۶ شرکت مجوز افزایش بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی صادر شده که معادل کل سال گذشته بود و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان از رشد ۳۲۵ درصدی دارد.

بیگ زاده افزود: این حجم از مجوز افزایش سرمایه ها در ۹ ماه سال جاری از سه محل سود انباشته با ۳۶ درصد، مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها با ۳۵درصد و مطالبات حال شده سهامداران وآورده نقدی و مابقی با ۱۷ درصد تامین شده است.

وی با اعلام پذیره نویسی بیش از ۱۱۴.۷ هزار میلیارد تومانی انواع اوراق بدهی (اوراق اجاره، مرابحه، رهنی، سلف موازی استاندارد، منفعت و مرابحه عام) ادامه داد: طی ۹ ماه منتهی به آذر بالغ بر ۲۳.۹ هزار میلیارد تومان اوراق شرکتی و مربوط به بخش خصوصی منتشر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۷هزار میلیارد تومان ۲۰۲ درصد بیشتر است.

میلانی ادامه داد: عرضه اولیه ها هم در دوره نه ماهه سال جاری بالغ برای ۲۸ هزار میلیارد تومان بود. این در حالی است که کل عرضه های اولیه سال گذشته بورس و فرابورس ۵.۳ هزار میلیارد تومان بوده که نشان از رشد بیش از ۵ برابری عرضه های اولیه درسال جاری دارد.

مدیر مجامع و امور سهام هلدینگ هزاردستان، وضعیت بنیادی شرکت های بورسی کشور را مطلوب و رو به رشد دانست و اظهار داشت: به نظر می رسد بازار سرمایه تا خرداد سال آینده در روندی صعودی با شیب ملایم حرکت کند.

محمد گرجی آرا در پاسخ به این سوال که در حال حاضر محرک های جدید اقتصادی و سیاسی موثر بر بازار سرمایه کدامند، گفت: مهمترین اتفاقی که ممکن است بازار را به لحاظ اقتصادی تحت تاثیر قرار دهد، احتمال تغییرات نرخ بهره است . همچنین سیاست دولت در رابطه با تامین کسری بودجه خود بر بازار سرمایه تاثیرگذار خواهد بود؛ چرا که ممکن است اتخاذ برخی سیاست های قبلی، به بحث های تورمی دامن بزند .

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: به لحاظ سیاسی هم به نظر می رسد که بازار، چشم امید به گشایش های سیاسی و توافقاتی دارد که امکان دارد در آینده اتفاق افتد. از طرفی با کمرنگ شدن تنش های سیاسی، احتمال رودررویی نظامی در دیگر کشورها کاهش یافته که بازار با هوشمندی این مساله را درک و در معاملات خود لحاظ می کند. وی همچنین با اشاره به مساله انتخابات به عنوان عامل اثرگذار بعدی بر بازارها به ویژه بازار سرمایه خاطرنشان کرد: تا خرداد ماه آینده که انتخابات را در پیش داریم، سرمایه گذاران می توانند سهم های کم ریسک تر را انتخاب و موقعیت خود را در بازار حفظ کنند . به نظر می رسد نزولی بودن بازار مربوط به دوره کوتاه مدت است و در بلندمدت شاهد برگشت قیمت ها باشیم . گرجی آرا در پاسخ به این سوال که چرا علیرغم سقف شکنی تاریخی بورس های دنیا و جذابیت قیمت سهام در بسیاری از شرکت های بورسی داخلی، واکنش بورس بازان ایران متفاوت است ، گفت: البته شرایط بازار داخل و خارج با هم متفاوت است و گاهی این دو بازار ارتباط مشخصی با هم ندارند، اما روند خوب بورس های جهانی، بیشتر از بابت امیدواری ها و خوش بینی ها برای بازگشت به دوران قبل از کروناست که تقاضا در بازارهای بین المللی را جذاب کرده است .

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: علاوه بر این بسته حمایتی دولت ها، این خوش بینی را در بازارها ایجاد کرده که قدرت خرید مصرف کنندگان در خارج از ایران افزایش و در نهایت وضعیت شرکت ها بهبود پیدا کند .

روز بد بورس های جهان

بیشتر شاخص های مهم بورسی جهان نزولی شدند. کریس اوسموند- تحلیلگر ارشد بازار سرمایه در موسسه کپیتال ایونستمنت ادوایزرز - گفت: روند بازارهای مالی نشان می دهد که کمی نسبت به ماه های قبل خوش بین تر شده اند اما این بدان معنا نیست که احتیاط را کاملا کنار گذاشته باشند. اگر واکسیناسیون باعث شود تعداد مرگ و میر مبتلایان به کرونا به طور چشمگیر کاهش پیدا کند قطعا شاهد برپایی جشن بزرگی در بورس ها خواهیم بود. قطعا کرونا و اخبار مربوط به آن در مرکز توجه و حساسیت معامله گران باقی خواهد ماند.

در وال استریت، همه شاخصها ریزشی بودند تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح پایین تری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۳۴ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۱ هزار و ۶۵.۱۰ واحد بسته شد.

شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۲ درصد ریزش تا سطح ۳۸۴۴.۳۸ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۰۲ درصد کاهش در سطح ۱۳ هزار و ۵۳۰.۲۵ واحدی بسته شد.

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۳ درصد ریزش نسبت به روز قبل و در سطح ۶۶۹۵.۰۷ واحد بسته شد. شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با کاهش ۰.۲۴ درصدی و ایستادن در سطح ۱۳ هزار و ۸۷۳.۹۷ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با عقبگرد ۰.۵۶ درصدی در سطح ۵۵۵۹.۹۷ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۱.۰۶ درصد پایین رفت و به ۸۰۳۶.۴۰ واحد رسید.

آنچه درباره سرمایه گذاری بدون ریسک در بورس باید بدانید

گروه بورس: رئیس اداره امور صندوقهای سرمایهگذاری به بررسی نقش صندوقها در هدایت سرمایهگذاری عمومی به سمت بازار سرمایه پرداخت.

رضا نوحی با اشاره به اینکه راهاندازی انواع صندوقهای سرمایهگذاری مربوط به قانون توسعه نهادهای بازار سرمایه است، گفت: سرمایهگذاری معمولا به دو روش مستقیم و غیر مستقیم انجام میشود که سرمایهگذاران در روش مستقیم خودشان وارد بازار سرمایه میشوند که علاوه بر نیاز به دانش و آگاهی کامل، ریسکهایی را متحمل میشوند اما صندوقهای سرمایهگذاری روش غیر مستقیم هستند که علاوه بر مدیریت ریسک، نقدشوندگی بیشتری هم دارند. نوحی با اشاره به اینکه صندوقهای سرمایهگذاری از طریق مدیریت خبره اداره میشوند، گفت: این صندوقها از طریق مدیریت تخصصی و با توجه به روشهای علمی اقدام به سرمایهگذاری میکنند که مهمترین ویژگی در این صندوقها موضوع نقدشوندگی است. وی با اشاره به اینکه سرمایهگذاران صندوقها معمولا افق بلندمدتتری دارند، گفت: این نهادهای مالی با کمک یک تیم متخصص اداره میشوند، لذا صندوقها معمولا داراییهایی را انتخاب میکنند که پایینتر یا نزدیک ارزش ذاتی هستند و معمولا کمتر درگیر هیجانهای کوتاه مدتی بازار میشوند، به همین دلیل هم با تجزیه و تحلیل وارد بازار میشوند و بر اساس همین موضوع است که روندهای کوتاهمدت بازار اثری در تصمیمگیریهای آنها ندارد. رئیس اداره امور صندوقهای سرمایهگذاری یکی از مهمترین عواملی را که میتواند در سرمایهگذاری کمک کند آگاهی دانست و گفت: این موضوع یکی از مهمترین ویژگیهای صندوقهای سرمایهگذاری است. وی ادامه داد: همچنین سرمایهگذاران فراموش نکنند که صندوقهای سرمایهگذاری دارای مجوز یک نهاد مالی معتبر قابل اعتماد هستند که میتوان به طور روزانه عملکرد آنها را رصد کرد و هر زمان که نیاز به خروج داشته باشند نیز این امکان برای آنها فراهم است. در تارنمای صندوقها به طور روزانه ترکیب دارایی، ارزش روزانه و عملکرد صندوقها مشخص میشود. وی با اشاره به انواع صندوقها گفت: در یک نوع از صندوقها سرمایهگذاری از طریق صدور و ابطال واحدهای سرمایهگذاری است و نوع دیگر مربوط به صندوقهای قابل معامله هستند که روند معاملات آنها کاملا مشابه سهام است. نوحی با اشاره به تنوع این نهادهای مالی اظهار داشت: با توجه به درجه ریسکپذیری انواع صندوقها در بازار سرمایه فعال هستند، صندوقهای سرمایهگذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت برای افرادی مناسب است که ریسکپذیری کمتری دارند که به طور معمول سود این صندوقها کمی بالاتر از سود بانکی است و سود ثابت هم دارد، مدل بعدی هم صندوقهای مختلط هستند و صندوقهای سهامی نیز مربوط به سرمایهگذارانی است که درجه ریسکپذیری بالاتری دارند. وی افزود: در حال حاضر بیش از ۲۲۰ صندوق سرمایهگذاری در بازار سرمایه فعال هستند که ارزش آنها تا پایان دی ماه بالغ بر ۴۰۰ هزار میلیارد تومان بوده و بخش عمده این ارزش مربوط به صندوقهای اوراق با درآمد ثابت است. نوحی نوحی ضمن اشاره به اینکه سرمایه گذاری در صندوق ها بدون ریسک نیست، به بازدهی صندوقهای سهامی اشاره کرد و گفت: در یک دوره بلندمدت ۹ ساله از سالهای ۹۰ تا ۹۸ میانگین بازدهی صندوقهای سرمایهگذاری سهامی بیش از ۲ هزار درصد بوده است.

بازار سرمایه هفته جاری را با چراغ سبز آغاز کرد و شاخص کل این بازار بیش از ۳۸ هزار واحد افزایش یافت. در معاملات بازار سرمایه شاخص کل با ۳۸ هزار و ۹۲ واحد افزایش تا رقم یک میلیون و ۲۲۲ هزار واحد افزایش یافت. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۷۲۵۲ واحد افزایش یافت و به رقم ۴۴۰ هزار و ۳۸۳ واحد رسید. معاملهگران ۸۱۵ هزار معامله به ارزش ۷۱ هزار و ۴۳۷ میلیارد ریال انجام دادند. گسترش نفت و گاز پارسیان، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، معدنی و صنعتی گلگهر، معدنی و صنعتی چادرملو و سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند. همچنین با ما، بهساز کاشانه تهران، لیزینگ پارسیان، توسعه و عمران امید، تامین سرمایه امین، سرمایه گذاری سیمان تامین و بیمه آسیا نماهای پربیننده این بازار را تشکیل دادند. شاخص کل فرابورس هم با ۴۳۷ واحد افزایش به رقم ۱۸ هزار و ۴۴۷ واحد رسید. در این بازار ۷۳۲ هزار معامله به ارزش ۴۷ هزار و ۸۲۹ میلیارد ریال انجام شد. سهامی ذوب آهن اصفهان، سنگ آهن گوهرزمین، پلیمر آریاساسول، پتروشیمی زاگرس، فولاد هرمزگان جنوب، سرمایه گذاری صبا تامین و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.