جلوگیری از نارضایتی مردم در دستور کار

وزیر کشور با تاکید بر تلاش بیشتر در حوزه امنیت اجتماعی گفت: رضایتمندی مردم بسیار مهم است. از هر مسالهای که موجب نارضایتی و یا سرباز کردن نارضایتیهای انباشته شده شود، جلوگیری کنید. عبدالرضا رحمانی فضلی گفت: گاهی موضوع بسیار کوچکی میتواند به شدت گسترش و وسعت یابد و مشکل آفرین شود؛ پس نگذاریم افزایش نارضایتیها ایجاد شود و شرایط را مدیریت کنیم و برای رضایتمندی مردم تلاش کنیم. رییس شورای امنیت کشور گفت: گاهی با سرکشیها، ملاقاتها و برخورد خوب، حل مسایل و مشکلات روزانه و جاری مردم در سیستمهای اداری ما و جلوگیری از تصمیم گیریهای غلط میتواند رضایتمندی ایجاد کرد. وی از فرمانداران و استانداران خواست با نخبگان جامعه اعم از سیاسی، تولیدی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، اقشار مختلف جامعه و اصناف جلسه بگذارند و به حرفهایشان گوش دهند و گفت: بسیاری از مشکلات را میتوان با جلسه با این دوستان حل کرد. اما آنچه که حل نمیشود، پیگیری کنید. همچنین تماس و ارتباط با مردم، انجام اقداماتی که موجب رضایتمندی باشد و جلوگیری از اموری که موجب نارضایتی مردم می شود، در دستور کار قرار دهید.

 

شکست فشار حداکثری دلیل بازگشت بایدن به برجام

معاون وزیر خارجه درباره روند بازگشت دولت جدید آمریکا به برجام و مواضعی که تاکنون مطرح شده گفت: یکی از شعارهای انتخاباتی بایدن و تیم وی قبل از انتخاب به عنوان رییس جمهور جدید آمریکا این بود که به بسیاری از توافقهای بینالمللی از جمله برجام برخواهند گشت. به گزارش ایسنا، سید عباس عراقچی گفت: برجام یکی از دستاوردهای دموکراتهاست. طبیعی است انگیزه بازگشت به برجام در آنها وجود داشته باشد به خصوص این دیدگاه که سیاست فشار حداکثری ترامپ موفق نبوده و نتوانسته به اهدافش دست یابد. آنها با این شعار و منطق جلو آمدند و انتخابات را برنده و مستقر شدند ولی تصور میکنم بعد از ورود آنها به کاخ سفید مشخص شد کار به آن آسانی که فکر میکردند، نیست. برجام مخالفان جدی در کنگره، داخل آمریکا و منطقه دارد. عراقچی گفت: هیچ کسی حسن نیت ایران در موضوع برجام را نمیتواند زیر سؤال ببرد. ایران به صورت کامل به تعهداتش پایبند بود و به تعهداتش عمل کرد. حتی بعد از خروج آمریکا از برجام یک سال در برجام باقی ماندیم و هنوز هم باقی ماندهایم. پانزده گزارش آژانس پایبندی ایران به تعهداتش را تایید میکند.

عزم جدی برای احیای برجام

استاد روابط بینالملل با اشاره به سرنوشت برجام با توجه به روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا گفت: انرژی و عزم قابل توجهی برای احیا و برقراری مجدد توافق قبلی یا چیزی شبیه به آن وجود دارد. جان کلاروسو در گفتوگو با ایلنا با بیان اینکه اصرار بر اینکه ایالات متحده باید اول از همه اقدام کند، عامل تحریک اختلاف است و مفید نخواهد بود، گفت: اکنون مهم است که نوعی تجدید تعهد در همه طرفها به سادگی به عنوان ابراز تمایل به مشارکت آغاز شود.وی اضافه کرد: بایدن باید لغو تحریمها را که مستقیماً بر سلامت جمعیت ایران در این زمان بیماری تأثیر میگذارد، بررسی کند. بایدن از احیای تحریمهای سازمان ملل عقبنشینی کرد. تعامل مجدد با دیگر امضاکنندگان برجام نیز به عنوان یک موضوع فوری تلقی میشود. من این را گامی اساسی در جهت بهبود روابط با تهران میدانم.

لزوم تشکیل صندوق بینالمللی تغییر اقلیم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید فضایی ایجاد کنیم تا سهم هر یک از کشورها در تغییر اقلیم مشخص شود، به همین دلیل باید صندوق بینالمللی تغییر اقلیم را تشکیل دهیم تا کشورهایی که بیشترین سهم را در تغییرات اقلیمی دارند بیشترین مالیات را هم پرداخت کنند.محسن رضایی افزود: مجمع تشخیص مصلحت نظام باید ارزشهای حیاتی کشور را در کوتاه مدت و بلند مدت دنبال کند که البته بدون کمک گرفتن از جامعه نخبگانی کشور نمیتواند این مسیر را ادامه دهد. چشماندازی که امروز از وضعیت محیط زیست داریم چشماندازی دارای مخاطرات جدی است. انقلاب صنعتی با تمام محاسنی که برای دنیا داشت به شدت شرایط زیستی در دنیا را با مخاطره مواجه کرد.

اصرار مجلس به توقف پروتکل الحاقی

۲۲۶ نماینده مجلس شورای اسلامی در بیانیهای بر لزوم توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی از پنجم اسفندماه تاکید کردند.به گزارش ایرنا، در این بیانیه آمده است: بعد از توافق برجام در سال ۱۳۹۴ امید میرفت طرفهای غربی از جمله آمریکا و سه کشور اروپایی آلمان، انگلیس و فرانسه با صداقت با ملت بزرگ ایران برخورد کرده و به تعهدات خود عمل نمایند. اما به رغم اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی در فواصل مختلف ۱۵ بار تائید کرده که ایران به تعهدات برجامی خود به صورت کامل عمل کرده ، ولی دشمنان ملت عزیز ایران به هیچ یک از تعهدات اساسی و مهم خود عمل نکردند.در آمده است: با اینکه قرار بود در تاریخ ۲۷ دی ۱۳۹۴ تحریمهای بانکی و نفتی بر اساس توافق، برداشته شود، ولی متاسفانه بر مقدار این تحریمها افزوده شد.

اعتقاد اصلاحات به حضور حداکثری

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: جریان اصلاحات معتقد است باید با همه ظرفیت وارد صحنه شد و نهاد اجماع ساز هم در همین راستا شکل گرفته است.محمود میرلوحی در گفت و گو با ایسنا گفت: ابتدا دغدغه ای وجود داشت که با توجه به رفتار شورای نگهبان آیا انتخابات ریاست جمهوری با راهبرد مشارکت حداکثری، که لازمه انتخابات رقابتی است، مهیا می شود؛ یا خیر؟ به دلیل تردید هایی که در این حوزه بود جریان اصلاحات مدتی دچار ابهام شد.وی تصریح کرد: امروز جریان اصلاحات معتقد است که باید با همه ظرفیت وارد صحنه شد و نهاد اجماع ساز هم در همین راستا شکل گرفته است. با تایید ساختار آیین نامه این نهاد اجماع ساز کار روی ریل حرکت کردن قرار می گیرد.

ممنوع الخروجی زنان معضل ادامه دار

رییس فراکسیون امید مجلس دهم نوشت:مسئله ممنوع الخروجی زنان (بهویژه برای ورزشکاران قهرمان از زهرانعمتی و نیلوفراردلان تا سمیرا زرگری) معضلی بوده و هست. امیدوارم با نگاهی نو و مطابق با مقتضیات زمان، اصلاح در قوانین صورت گیرد. ولی لازم است تا آن زمان حداقل استثناهایی برای نمایندگان زن در مجامع بینالمللی در نظر گرفته شود. به گزارش ایسنا، در پیام اینستاگرامی محمدرضا عارف آمده است: محرومیت حضور چنین افرادی در عرصه بینالمللی برای کل کشور خسارت است. افتخارات قهرمانانی همچون زهرا نعمتی برای هر کشوری نادر و تاریخی است. از این دست زنان قدرتمند و افتخارآفرین در ایران بسیارند که باید با اصلاح رویکردهای مردسالارانه، موانع حضور و بروز استعدادهایشان را کمتر کرد.

انتخابات مهم ترین رکن دموکراسی

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: انتخابات مهم ترین رکن دموکراسی کشور است و مردم با حضور در پای صندوق های رای سرنوشت خود را تعیین می کنند، از این رو مشارکت در انتخابات مهم است. به گزارش ایسنا، شکراله حسن بیگی تاکید کرد: ۲۹ بهمن ستاد انتخابات استان تهران رسما با ۵ کمیته، دبیرخانه و دبیر تشکیل شد.وی افزود: انتخابات پیش رو نیمه الکترونیکی برگزار می شود یعنی از ۲۵ فرایند انتخابات اخذ آرا و شمارش آرا به صورت دستی و بقیه الکترونیکی برگزار می شود، ضمن اینکه در سطح استان تهران ۷ هزار و ۶۰۹ شعبه اخذ رای پیشنهاد شده است و روستاهای واجد شورا در استان ۵۳۱ روستا است که ۴۸۰ روستا شورا دارند و به فرمانداران تاکید شده در سایر روستاهایی که زمینه دارند نیز انتخابات برگزار شود.رئیس ستاد انتخابات استان تهران ادامه داد: آمادگی برای برگزاری انتخابات در شرایط کرونایی بر اساس بازدید از شعب با حضور نماینده بهداشت محقق می شود و در مجموع ۲۰۰ هزار نفر عوامل اجرایی، بازرسی، نظارتی و غیره برای انتخابات ۱۴۰۰ در استان تهران داریم.

ظریف سیاست قلدری و فشار در برابر ایران را کارساز ندانست

وزیر امور خارجه تاکید کرد: زمانی که همه امضا کنندگان برجام به تعهداتشان عمل کنند، ایران هم به مذاکره برای از سرگیری برجام باز میگردد.

به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف همزمان با سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران، در مصاحبه با شبکه پرس تی وی گفت: وی گفت: طبق بند ۳۶ برجام که به ایران اجازه برداشتن گام های چاره ساز و علاجی دربرابر نقض عهد دیگر اعضا می دهد، حالا امریکا از توافق خارج شده و مرتکب نقض قطعنامه شورای امنیت شده و دیگران را تهدید کرده که از همکاری با این توافق اجتناب کنند.

ظریف گفت: ما گام هایمان را در راستای برجام برداشتیم و آن را نقض نکردیم بلکه با هدف چاره سازی و علاجی برای این توافق،گام های کاهش تعهدات را برداشتیم .

ظریف با اشاره به اقدام اخیر مجلس شورای اسلامی در تعیین ضرب الاجل ۵ اسفند برای محدود کردن اجرای پروتکل الحاقی گفت: این یک ضرب الاجل برای جهان نیست و یک اولتیماتوم نیست. این یک موضوع داخلی بین مجلس و دولت است.اما تابع دموکراسی و موظف به قوانین کشور هستیم. مجلس قانونی تصویب کرده و ما باید آن را اجرا کنیم . ایران کشوری است که به قوانین احترام می گذارد و قوانین را نقض نمی کند.

وزیر امور خارجه در باره سفر جاری مدیرکل آژانس به تهران گفت: آقای رافائل گروسی خواستار ملاقات از ایران شد و ما آن را پذیرفتیم. ما چیزی برای پنهانکاری نداریم و به دنبال توسعه تسلیحات هسته ای نیستیم و این موضع نهایی ایران است. ما هرکز به دبنال تسلیحات کشتار جمعی و هسته ای نیستیم .

ظریف افزود: اسرائیل اقدام به توسعه دیمونا کرده دیمونا تنها کارخانه ساخت و تولید بمب اتمی در منطقه خاورمیانه است و کاملا سری است اما آیا ما هیچ ابراز نگرانی از سوی جو بایدن یا انگلا مرکل و یا مکرون (درباره دیمونا) شنیده ایم؟

وی گفت: ما با رافائل گروسی به عنوان نماینده قدرتهای بزرگ گفت و گو نمی کنیم بلکه به عنوان کسی گفت و گو می کنیم که نماینده ایران هم هست . او نماینده ای از جانب اسرائیل محسوب نمی شود چون اسرائیل اصلا عضوی از آژانس نیست . لذا ما با رافائل گروسی درباره قوانین کشورمان صحبت می کنیم که این به معنی اجرای تصمیمات مجلس است . در عین حال، نمی خواهیم بن بستی ایجاد شود که اقای گروسی نتواند به وظایف خود برای اثبات صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران ادامه دهد. ظریف با تاکید بر این مهم که ماهیت برنامه هسته ای ایران صلح آمیز بوده و این ماهیت تغییری نخواهد کرد، گفت: ایران نشان داده که قصد توسعه تسلیحا ت هسته ای را ندارد و غرب نیز باید روابط اقتصادی با ایران را عادی سازد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران گفت: طرف های اروپایی و آمریکایی به تعهدات برجامی خود عمل نکرده و ایران هم سطح تعهدات خود در قبال این توافق را تنزل داده است. کاهش تعهدات ایران بازگشت پذیر خواهد بود به محض آنکه غربی ها به اجرای تعهدات کامل خود بازگردند ما نیز بلافاصله به تعهدات کامل خود باز خواهیم گشت.

وی گفت: زمانی که طرف های مقابل به اجرای تعهدات کامل خود بازگشتند آنگاه مذاکراتی خواهد بود که این مذاکرات برای تغییر این توافق و افزودن بندها و موارد اضافی به آن نخواهد بود چون درباره همه چیز از جمله جدول های زمانی، مسائل منطقه ای، مسائل موشکی قبلا بطور مفصل بررسی شده و به آن پرداخته شده است بنا بر این ما قصدی برای بحث وبررسی در این خصوص نداریم اما می خواهیم در این باره صحبت شود که چگونه می توان تضمین کرد که اقدامات قبلی آمریکا دوباره تکرار نشود. طرف مقابل باید در این زمینه به اطمینان بدهد.

ظریف در پاسخ به اینکه در صورتی که ضرب الاجل ایران برای محدود شدن بازرسی های آژانس اجرا شود، این به معنا قطع و یا برچیده شده دوربین های نظارتی آژانس در سایت های هسته ای ایران خواهد بود، گفت: این ها چیزهایی است که امروز با مدیرکل آژانس درباره آن صحبت می شود اما طبق چیزی که براساس تصمیم مجلس از ما خواسته شده ، این است که فیلم های ضبط شده توسط دوربین ها در اختیار آژانس قرار نگیرد. البته یک موضوع فنی است و سیاسی نیست و این تصمیمی نیست که من بخواهم بگیرم بلکه در سطح فنی اتخاذ خواهدشد. اما قطعا آژانس دیگر فیلم های ضبط شده توسط این دوربین ها را دریافت نخواهد کرد. قبلا آژانس به این فیلم ها بطور اتوماتیک دسترسی داشت البته نه بصورت آنلاین و مستقیم.

ظریف تاکید کرد: مادامی که امریکا به تعهدات خود باز نگردد، اقدامات دیگری از سوی ایران اتخاذ خواهد شد واین اقدامات امروز و در جریان سفر مدیرکل آژانس به تهران ، در محل سازمان انرژی اتمی ایران با او صحبت خواهد شد.

ظریف با اشاره به اینکه تاکنون تغییری در رفتار بایدن در قبال ایران نسبت به دولت قبلی آمریکا مشاهده نشده است، گفت: بایدن مدعی است رویکرد فشار حداکثری دولت ترامپ، شکست حداکثری بوده است . اما اصولا و در عمل سیاست دولت قبلی را ادامه می دهند و آن را تغییر نداده اند.

وی تاکید کرد: مشکل آمریکا این است که معتاد به تحریم، اعمال فشار و قلدری شده است. اما این سیاست ها در کشوری با هزاران سال تاریخ موثر واقع نخواهد شد. تنها یکی از امپراتوری های ایران عمری طولانی تر از تمام تاریخ آمریکا داشت. بنابراین این فراز و فرودها در تاریخ ایران، تنها مقاطع کوتاه بوده است. بنابر این آنها بپذیرند که در برابر ایران، سیاست قلدری، فشار، فشارحداکثری کارساز نیست. ظریف خطاب به دولتمردان کنونی آمریکا گفت: آنچه آنها الان باید انجام دهند این است که چشمان خود را باز کنند و یک ارزیابی درست از گذشته نه تنها از عملکرد دولت ترامپ بلکه از همه دولت های قبلی درقبال ایران داشته باشند. سپس درخواهند یافت که در برابر این، تنها احترام است که می تواند کارساز و موثر واقع شود

سخنگوی شورای نگهبان مطرح کرد

سخنگوی شورای نگهبان گفت: از نخبگان سراسر کشور درخواست داریم که ما را در اجرای بهتر انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ همراهی کنند که با وضعیت شیوع این ویروس منحوس چگونه بتوانیم انتخابات سالم برگزار کنیم. به گزارش ایرنا، عباسعلی کدخدایی در مراسم اختتامیه رویداد ایده نگاری بحران کرونا و مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: کرونا ویروس منحوسی است که جامعه بشریت را درگیر کرده و در همه جای دنیا همه مشغول مبارزه با آن هستند، در جای جای کشور ما نیز همه درگیر آن هستند.سخنگوی شورای نگهبان افزود: همه مسئولین و دستگاهها نیز به دنبال آن هستند که در حوزه مسئولیتشان مشکلاتی که این ویروس ایجاد کرده است را مرتفع کنند. کدخدایی گفت: مبارزه و مقابله با این ویروس نیازمند مشارکت همه آحاد جامعه است و فقط مسئولین نمیتوانند بار مبارزه با آن را به دوش بکشند.سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: در کنار سلامت انتخابات باید سلامت مردم را ملاک قرار دهیم. چرا که هم سلامت انتخابات و هم سلامت مردم برای ما مهم است. کدخدایی گفت: چیزی حدود ۴۰۰ نفر از نخبگان درگیر رقابت رویداد ایدهنگاری کرونا بودند و امیدوار هستیم حرکتی که امسال آغاز شد، در بخشهای دیگر ادامه پیدا کند. نظرخواهی از نخبگان میتواند مشکلات ما را حل کند و کمک عظیمی به مسئولین محسوب شود.وی افزود: مشارکت حداکثری و حضور پرشور مردم از مسائلی مهم مسئولین بوده است بنابراین. با توجه به اینکه یکسال درگیر ویروس کرونا بوده ایم، لازم است اقدامات پیشگیرانه برای مبارزه با ویروس کرونا انجام شود. وی گفت: در شورای نگهبان با توجه به اینکه سلامتی مردم بهمیت دارد تصمیم گرفتیم از مردم و نخبگان استفاده کنیم و ببینیم چه راهکارهایی پیشنهاد می دهند. سه گروه از نخبگان امروز ایده های خوبی داشتند و امیدوار هستیم مسئولین از این راهکارهای نخبگان استفاده کنند. سخنگوی شورای نگهبان افزود: راهکارهای عملی این ایده ها به وزارت کشور بر می گردد و ما نیز در شورای نگهبان اقدامات لازم را انجام خواهیم داد. کدخدایی در رابطه با الکترونیکی شدن انتخابات کفت: بحث فنی میان شورای نگهبان و وزارت کشور است و هر زمان به جمع بندی برسیم و بستر فراهم شود انجام خواهد شد.وی خاطرنشان کرد: ما مخالفتی با انتخابات الکترونیک نداشته و نداریم و فقط لازم است زیرساخت های فنی آن آماده شود و هر زمان این زیرساخت ها برگزار شود آماده انجام آن هستیم .

قالیباف از تعامل دولت با مجلس به نفع مردم خبرداد

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه خوشبختانه دولت بخشی از اصلاحات موردنظر مجلس را اعمال کرد گفت: دولت یک گام در جهت تعامل با مجلس به نفع مردم برداشت و مجلس نیز چندین گام برداشت و از بخشی از راهکارها و اصلاحات مدنظر خود چشم پوشی کرد تا در این شرایط اختلافات مانع از شنیده شدن صدای واحد ما برای حل مشکلات مردم نشود. آنچه پیش روی ماست، بودجه مطلوب مجلس نیست ولی با توجه به ظرفیت های اجرایی و در تعامل با دولت حداکثر اصلاحات ممکن به نفع معیشت مردم در آن اعمال شده است. به گزارش خانه ملت، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور گفت: بودجه کل کشور وارث چند دهه عملکرد اقتصادی دولت هاست و بخش قابل توجهی از اشکالات ساختاری و اقتصادی کشور به علت در اولویت نبودن اصلاح ساختار بودجه است. رئیس مجلس ادامه داد: لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ هم طبق همین عادت دیرینه و حتی بیشتر از اشکالات ساختاری مرسوم، دارای اشکالات جدی بود و معیشت مردم را در معرض آسیب قرار می داد. کمیسیون تلفیق اصلاحات مهمی در این لایحه اعمال کرد و راه تحول بودجه به نفع مردم را به دولت نشان داد ولی در نهایت دولت مجری بودجه است و تجربه نشان داده که دولت می تواند با اجرای بد و ناقص بهترین تصمیمات هم، فرصت اصلاحات ضروری را به آسیبی علیه معیشت مردم تبدیل کند، به همین جهت نمایندگان محترم مجلس تصمیم گرفتند تا اصلاحات بودجه بر عهده دولت گذاشته شود و مسئولان اجرایی با توجه به توان و اراده فعلی دولت تغییرات لازم را در لایحه اصلاحی اعمال کنند.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: از اعضای کمیسیون تلفیق که در چند روز گذشته به صورت سه شیفت و حتی در روزهای تعطیل وظیفه خطیر تکمیل لایحه اصلاحی بودجه را برعهده داشته اند تشکر می کنیم، در جلسات بررسی بودجه در مجلس نمایندگان محترم در خصوص اصلاحات اعمال شده توسط دولت و تصمیمات اتخاذ شده در کمیسیون تلفیق با رأی خود، تصمیم نهایی را اتخاذ خواهند کرد.

قالیباف با اشاره به حادثه زلزله در استان کهکیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: زلزله در شهرستان های دنا و سی سخت مشکلات فراوانی برای مردم صبور این مناطق ایجاد کرده است، ضروری است دولت و دستگاه های اجرایی سریعا نسبت به رفع تمامی مشکلات مردم این مناطق به خصوص بازسازی منازل آن ها اقدام کنند.

روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت تاکید کرد

دویست و پنجمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت برگزار شد و در این جلسه وزیر راه و شهرسازی که به نمایندگی از طرف رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویر احمد و منطقه زلزله زده سی سخت سفر کرده بود، گزارشی از وضعیت زلزله زدگان ، میزان آسیب و خسارات ، روند امدادرسانی و مداوای مصدومان و اسکان موقت خانواده هایی که خانه هایشان آسیب دیده و برآورد خسارات وارده و برنامه ریزی برای کمک به ساخت منازل تخریب شده، ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، پس از ارائه این گزارش، رئیس جمهور بر ضرورت کمک رسانی فوری به زلزله زدگان، جبران خسارت ها و همچنین تسریع در اسکان موقت کسانی که منازلشان در این زلزله خسارت دیده است با توجه به فصل سرما در این منطقه، تاکید کرد.حسن روحانی با اشاره به گزارش وزیر راه و شهرسازی درخصوص آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن، این طرح را گام بزرگ دولت تدبیر و امید برای تامین مسکن دهک های پایین و متوسط درآمدی جامعه عنوان کرد و با اشاره به روند خوب طی مراحل این طرح ملی و زیر بنایی اظهار داشت: امیدواریم بخشی از واحدهای در دست ساخت این طرح تا پایان این دولت تکمیل و افتتاح شود.وی تامین زمین مورد نیاز برای اجرای طرح ملی مسکن از طرف دولت را نقطه قوت این طرح عنوان کرد و افزود: خوشبختانه این طرح با استقبال و مشارکت خوبی از سوی متقاضیان مواجه شده و امیدواریم با برنامه ریزی های درست، مسکن همه ثبت نام کنندگان در زمان مقرر آماده و تحویل شود.رئیس جمهور با اشاره به اینکه زمین مورد نیاز برای ساخت ۲۶۰ هزار واحد فراهم شده و مراحل ساخت واحدها در ریل طبیعی خود افتاده، افزود: توزیع استانی طرح ها نیز متناسب با نیازبوده و پروژه های اجرایی در استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد در ماه های آتی به بهره برداری خواهد رسید.

در این جلسه همچنین وزیر اقتصاد گزارشی از میزان تحقق درآمدهای مشخص شده در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ به ویژه از محل وصول مالیات، فروش اوراق و درآمد حاصله از صادرات ارائه کرد. وزیر اقتصاد با اشاره به مالیات وصولی از مالیات دهندگان بزرگ و وصول مالیات های معوقه، از تحقق بخش عمده درآمدهای مشخص شده در بودجه سال جاری خبر داد.

رئیس جمهور در این رابطه تاکید کرد: با برنامه ریزی های انجام گرفته در سال جاری بویژه تمهیداتی که در بودجه سال ۱۳۹۹ دیده شده بود، توانستیم درآمدها و هزینه ها را مدیریت کنیم و این مهم در شرایط جنگ اقتصادی و فشار حداکثری دولت ترامپ حاصل شد که به اعتراف خود آنها، به شکست این سیاست انجامید.روحانی با اشاره به تحقق اهداف بودجه سال جاری در حوزه اصلی درآمدها و هزینه ها، اظهار داشت: برنامه اقتصادی کلان دولت در سال جاری که بودجه نیز در ذیل آن است، براساس واقعیت ها و ظرفیت های اقتصادی کشور تدوین شد و در اجرا نیز محقق شد.