حمایت از ایده ها توسط موسسه اعتباری ملل

آقای مروجی گفت: در سال های گذشته ایده ها در قشر تحصیل کرده و جوان صرفاً در حد یک طرح باقی می ماند و عملا به مرحله اجرا نمی رسید.

لذا بر آن شدیم تا درکنار این عزیزان از مرحله ایده تا عمل حضوری فعال تر داشته باشیم تا علاوه بر اشتغال زایی و تسهیل امور، نقشی هم در این مسیر ایفا، کرده باشیم.

ایشان در خصوص نحوه شرکت علاقه مندان در این کمپین بیان داشتند که از طریق فضای مجازی و بسترهای طراحی شده همه صاحبان ایده و طرح می توانند با مراجعه به سایت (ایده تا عمل) در این پویش شرکت کنند.

قائم مقام موسسه اعتباری ملل گفت: پس از بررسی و پایش طرح ها توسط تیم داوری و براساس عملیاتی شدن طرح ها موارد به معاونت اعتباری جهت اعتبار سنجی، تایید و اعطای تسهیلات ارسال می گردد که پس از تایید نهایی و اعطای تسهیلات این موسسه در کنار ایده های خلاق و موثر خواهد ماند.

ایشان اضافه کردند که هر ایده ای که خوب و عملیاتی باشد لایق دریافت این تسهیلات خواهد شد و کسب و کارها و ایده های حوزه بانکداری الکترونیک بیشتر مورد توجه قرار خواهند گرفت .

 

چشم انداز روشن بیمه دانا در برنامه افق ١٤٠٠

فرامرز خجیر عضو هیات مدیره بیمه دانا، مهمترین برنامه ها، اقدامات و سیاستهای این شرکت در سال ۱۴۰۰ را تبیین و تشریح کرد.

وی با اشاره به اینکه وظیفه و رسالت اصلی ما حفظ و تامین منافع همه ذینفان شرکت شامل سهامداران محترم، بیمه گذاران، کارکنان، شبکه فروش و زیاندیدگان است، اظهار داشت: بیمه دانا با توجه به قدمت ۴۵ ساله یکی از شرکتهای برتر و خوشنام صنعت بیمه است که در حال حاضر بعد از شرکتهای بیمه ایران و آسیا، در رتبه سوم برترین شرکتهای بیمهای قرار دارد.

بیمه دانا در ایفای نقش خویش بعنوان بیمهگری مقتدر و توانمند با بهرهمندی از جناب آقای دکتر کاردگر بعنوان مدیر عاملی اندیشمند، کاردان و با انگیزه و همکاری و همدلی اعضای محترم هیات مدیره، سایر مدیران عالی شرکت، نیروی انسانی متعهد و بدنه کارشناسی قوی و فنی، شبکه فروش متعهد، باتجربه و با انگیزه، و ظرفیتهای مالی و فنی در راستای وظیفه اصلی صنعت بیمه که همانا حفظ سرمایههای ملی و امنیت خاطر بیمهگذاران است. شرکت طی سالهای ۹۸و۹۹ با سیاستگذاری و استراتژی مناسب و برنامه راهبردی مدیریت محترم عامل رشد بسیار مطلوبی در تولید حق بیمه داشته و سهم بازار خود را به شدت افزایش داده است.

تقدیر بانک مرکزی از ١٠ رئیس
شعبه بانک سامان

در یازدهمین گردهمایی روسای موفق شعب بانکهای کشور، از ۱۰ رئیس شعبه بانک سامان تقدیر شد. این گردهمایی با موضوع «مدیریت شعب در دوران اشاعه ویروس کرونا» در حالی برگزار شد که در این مراسم از ۱۰ رئیس شعبه موفق بانک سامان تقدیر به عمل آمد. در این مراسم، از آقایان غلامعلی کريمی ابيازنی رئیس شعبه شهریار، سید جعفر لاجوردي رئیس شعبه میدان آرژانتین، علیرضا مستأجران رئیس شعبه سیتی سنتر اصفهان، محمدعلی رضائی اقدم رئیس شعبه ۱۷ شهریور تبریز، عباس سبزهزار رئیس شعبه زایندهرود اصفهان، اروج ميرزائی رئیس شعبه بازار تبریز، عباس اطهری رئیس شعبه قشم، جمشید باقری رئیس شعبه خانه اصفهان، ابوذر اساسه رئیس شعبه بابل و خانم آزاده قدمی رئیس شعبه بلوار دريا با اهدای لوح و تندیس تقدیر شد.

آغاز پرداخت خسارت
به آسیبدیدگان سیسخت

پرداخت خسارت به زلزلهزدگان سیسخت بهمنظور کاهش آلام خانوادههای آسیبدیده با حضور رییس شورای فنی بیمه کوثر آغاز شد. به گزارش روابطعمومی بیمه کوثر، ابوالفضل آقادادی، رییس شورای فنی، اعظم علیزاده، مدیر بیمههای آتشسوزی و کارشناسان و مدیران شرکت با هدف تسریع در پرداخت خسارت از واحدهای آسیبدیده بازدید کردند و پس از تشکیل و تکمیل پرونده و نیز تهیه گزارش ارزیابان، خسارت حادثهدیدگان در اسرع وقت پرداخت میشود.

بیمه پارسیان همچنان یکی از
صد شرکت برتر ایران

بر اساس آخرین رتبه بندی اعلام شده از سوی سازمان مدیریت صنعتی، بیمه پارسیان همچنان در بین صد شرکت برتر ایران قرار دارد. سازمان مدیریت صنعتی با هدف شفافسازی فضای کسبوکار کشور، ارایه تصویری روشن از جایگاه بنگاههای اقتصادی و گروههای صنعتی مختلف، گسترش رقابت بین بنگاههای اقتصادی کشور و علمیتر نمودن فضای تصمیمگیری مدیران، رتبه بندی شرکتهای برتر ایران در سال ۱۳۹۹ را برای بیست و سومین سال متوالی اعلام کرد و نام بیمه پارسیان همچنان در میان صد شرکت برتر ایران قرار دارد. بیمه پارسیان نیز از ابتدای تاسیس تاکنون در این رتبه بندی جزو صد شرکت برتر ایران قرار داشته است.

تشریح اقدامات بانک پارسیان در راستای رسیدن به اقتصاد مقاومتی؛

گروه بانک و بیمه: علیرضا ملاحتی - کورش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان از ایجـاد ۱۶۵ هزارشـغل خبر داد و گفت : اشتغال ایجاد شده از محل پرداخت تسـهیلات در بخش های مختلف خدمات، صـنعت و معدن و کشاورزی توسط بانک پارسیان تقریبا معادل ۵ درصـد اشـتغال ایجاد شده کشور بوده است .

بانک پارسیان در راستای تحقق فرامین اقتصاد مقاومتی، افزایش تولید و اشتغال در طرحهای قابلتوجه و تأثیرگذار بیشماری، در عرصهی اقتصادی کشور، سرمایهگذاری و مشارکت کرده است.

کورش پرویزیان با بیان اینکه منویات رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی می تواند بستر ساز توسعه پایدار و رشد اقتصادی کشور در شرایط تحریمی باشد، به بهانه، فرارسیدن ۲۹ بهمن ماه، سالروز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی بخشی از اقدمات انجام شده در بانک پارسیان در این باره را مورد اشاره قرار داد.

توسعه و تعمیق اشتغال در مناطق روستایی و ایجاد فرصت های شغلی مولد یکی از رویکردهای اصلی بانک پارسیان در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی بود که پرویزیان به آن اشاره کرده و گفت: بر اساس تفاهم نامه بانک پارسیان، بنیاد برکت وصندوق قرض الحسنه بانک پارسیان ۱۲،۵۰۰ میلیـارد ریـال تسـهیلات قرض الحسـنه به حـدود۳۵ هزار طرح اشـتغالزایی اجتماع محور بنیاد برکت در مناطق محروم پرداخت شده است .

کورش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان همچنین تاکید کرد : برای توسعه اشتغال روستایی وکاهش بیکاری، قرارداد سه جانبه ای بین بانک پارسیان، بنیاد برکت و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری امضا و ۱،۵۵۳میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت. اختصاص ۳۲.۳ میلیون یورو به طرح انتقال آب خلیج فارس: محرومیت زدایی و ارتقا عدالت اجتماعی از دیگر رویکردهای اصلی بانک پارسیان برای رسیدن به اهداف اقتصادی مقاومتی بود . آنگونه که مدیرعامل بانک پارسیان اعلام کرده، برای ایجاد عدالت اجتماعی حدود ۳۲/۳میلیون یورو اعتبار برای طرح انتقال آب خلیج فارس به کویر مرکزی ایران و آب شـیرین کن اختصاص یافته است .

کورش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان با بیان اینکه دسترسی به آب سالم ابتدایی ترین حق هر ایرانی است، افزود: به همین دلیل بانک پارسیان در ۲۱ طرح آبرسـانی به شـهرها و روسـتاها و منـاطق محروم که مربوط به ۱۴ استان کشور بوده مشارکت داشته و ۱۶،۵۰۰میلیارد ریال نیز اعتبار در این بخش ها هزینه کرده است.

پارسیان بسترساز توسعه صادرات نفتی: مدیرعامل بانک پارسیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کشوری به شکوفایی اقتصادی نمی رسد ، جز با توسعه صادرات ، افزود: بانک درطرح هـای اکتشـاف و اسـتخراج نفت از میـادین مشترک فازهای۱۱ الی۲۴ پارس جنوبی وخطوط لوله سراسـری۶ ،۹و ۱۱ انتقال گاز با اعتباری حدود ۴میلیارد دلار مشارکت داشته است. همچنین با شرکت نفت و گازکنگان درجهت صیانت از منابع ملی با سهم الشرکه این بانک به مبلغ ۱میلیارد دلار شرایط را برای توسعه صادرات بیشتر فراهم کرده است.

کورش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان همچنین با اشاره به مشـارکت بانک پارسیان در طرح احـداث پالایشـگاه نفت در میـادین مشترک با شـرکت پالایش پارسـیان سـپهر ، افزود : هدف اصلی این طرح افزایش ارزش افزوده از طریق تکمیل زنجیره ارزش منابع زیرزمینی به مبلغ۶۶۱میلیون دلار و ۱۰میلیون یورو بعلاوه ۶،۳۴۶میلیارد ریال بوده است .

این مقام مسئول در نظام بانکی افزود: مشارکت ۶۰۰ میلیون دلاری درطرح اکتشاف واسـتخراج نفت از میادین مشترک مانند یاران شمالی ، مشارکت در سـندیکای تأمین مالی پروژه پالایشـگاه گاز بیـدبلنـدخلیـج فارس با هـدف ارزآوری و توسعه ظرفیت های تکمیل زنجیره ارزش به مبلغ۳۵۰میلیون دلار از دیگر کارهای انجام شده توسط بانک پارسیان برای صیانت از تولید و صادرات بوده است اما بنگاه های کوچک و متوسط که اصلی ترین نقش را در اشتغالزایی کشور را دارند از حمایت های بانک پارسیان بی نصیب نبوده اند. آنگونه که مدیرعامل بانک پارسیان اعلام کرده ،حدود ۵۷،۳۲۵ میلیارد ریال اعتبار در قالب اعطـای تسـهیلات و صـدورضـمانت نـامه وصـدور اوراق گـواهی اعتبـار مولـد(گـام) برای شرکت های کوچک ومتوسط پرداخت شده است . گفتنی است توسعه و تعمیق اشتغال در مناطق روستایی و ایجاد فرصتهای شغلی مولد، محرومیتزدایی و کمک به ارتقاء عدالت اجتماعی ، کمک به تأمین امنیت غذا و دارو ، حمایت از تولید داخلی ، سرمایهگذاری و توسعه کارآفرینی، توسعه صادرات ، حمایت از بنگاههای کوچک و متوسط، توانمندسازی شرکتهای دانشبنیان، ایفای مسئولیتهای اجتماعی ۹ رویکرد اصلی بانک پارسیان در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است .

تحلیل گران پیشب ینی کردند

قیمت کالاها از جمله نفت خام در ماههای اخیر و در بحبوحه انتظارات برای احیای اقتصادی، سیاست پولی آسان و رشد تورم روند صعودی پیدا کرد و عملکرد بهتری در مقایسه با شاخصهای سهام داشته است.

به گزارش ایسنا، تحلیلگران و بانکهای سرمایه گذاران می گویند روند صعودی گسترده کالا تمام نشده و حتی بعضی از بزرگترین بانکهای سرمایه گذاری درباره شروع یک سوپرسیکل جدید کالاها صحبت می کنند که معمولا یک دهه طول می کشد.

اما همه بانکهای سرمایه گذاران و تحلیلگران درباره شروع سوپرسیکل کالاها متقاعد نشده اند و هشدار می دهند که بکار بردن واژه سوپرسیکل برای روند صعودی که ممکن است در مدت یک تا دو سال متوقف شده و قربانی پیامدهای منفی شیوع کووید ۱۹ شود، بیش از حد خوش بینانه است.

 

صعود قیمت کالا

در حدود اوایل سال ۲۰۲۰ چند هفته پیش از اعلام شدن نخستین واکسن موثر کووید ۱۹ گلدمن ساکس اعلام کرد کالاها در سال ۲۰۲۱ به سوی یک روند صعودی پیش می روند. این بانک سرمایه گذاری در آن زمان اعلام کرده بود انتظارات برای تورم بالاتر، دلار ضعیفتر که اکثر کالاها به این ارز معامله می شوند و سیگنالهای مربوط به ادامه سیاست پولی فوق تسهیلی از سوی بانکهای مرکزی، عوامل اصلی صعود قیمت کالاها خواهد بود.

گلدمن ساکس پیش بینی کرده بود شاخص کالای گلدمن ساکس اس اند پی (GSCI) در مدت ۱۲ ماه آینده برای انرژی به ۴۲.۶ درصد و برای فلزات ارزشمند به ۱۷.۹ درصد برمی گردد.

طی سه ماه گذشته شاخص S&P GSCI از شاخص S&P ۵۰۰ عملکرد قویتری داشته و بیش از ۲۵ درصد رشد کرده در حالی که شاخص S&P ۵۰۰ تنها ۹ درصد رشد داشته است.

طی همین مدت قیمت نفت از محدوده پایین ۴۰ دلار به بالای ۶۰ دلار در هر بشکه صعود کرده است که این افزایش تحت تاثیر ساخت واکسنهای موثر، کاهش تولید اوپک پلاس و انتظارات برای کمبود عرضه در بازار و رشد تقاضا برای نفت در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ بوده است.

بخشی از عوامل شکل گیری سوپرسیکل

طبق گزارش جی پی مورگان، دلایلی وجود دارد که به این باور برسیم که سوپرسیکل جدید کالا به خصوص سیکل صعودی نفت شروع شده است.

سوپرسیکل قبلی کالا پس از یک دوره ۱۲ ساله که تحت تاثیر هزینه های گسترده و رونق اقتصادی چین شکل گرفته بود، در سال ۲۰۰۸ به پایان رسید.

جی پی مورگان اکنون چندین عامل احتمالی را می بیند که از سوپرسیکل جدید حمایت می کنند. اولین مورد رشد اقتصادی در دوران
پساکرونا و سپس سیاستهای پولی فوق تسهیلی، نرخ بالاتر تورم، دلار ضعیفتر، سرمایه گذاریها برای حفظ دارایی در برابر تورم، فلزات برای بازارهای گذار انرژی مانند باطریها و خودروهای برقی و کمبود سرمایه گذاری در تولید جدید نفت است.

آژانس بین المللی انرژی سال گذشته هشدار داد اگر سرمایه گذاری در تولید نفت در پنج سال آینده در سطح سال ۲۰۲۰ بماند، سطح عرضه نفت در سال ۲۰۲۵ حدود ۹ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا خواهد کرد.

شرکت تحقیقاتی وود مک کنزی در دسامبر اعلام کرد سرمایه گذاریهای جهانی در بخش بالادستی صنعت نفت امسال درست مانند سال ۲۰۲۰ اندک می مانند و سرمایه گذاریها در بخش بالادستی نفت و گاز به ۳۰۰ میلیارد دلار می رسد که پایینترین میزان در ۱۵ سال گذشته بوده و ۳۰ درصد کاهش در مقایسه با سطح سرمایه گذاری در سال ۲۰۱۹ نشان می دهد.

سیمون فلوورز، تحلیلگر ارشد وود مک کنزی در این باره گفت: جهان پس از سال ۲۰۲۱ ممکن است دچار کمبود عرضه شود. تقاضا برای نفت تا اواخر سال ۲۰۲۲ به بیش از ۱۰۰ میلیون بشکه در روز بهبود پیدا
می کند و ریسک کمبود عرضه در دهه جاری را افزایش می دهد و باعث جهش قیمتها می شود.

آمریتا سن، تحلیلگر ارشد نفت در شرکت انرژی اسپکتس اوایل ماه جاری به بلومبرگ گفته بود سیاست پولی فوق تسهیلی ممکن است قیمت نفت را در سال آینده تا مرز ۱۰۰ دلار در هر بشکه افزایش دهد.

آیا این شروع سوپرسیکل جدید کالاهاست؟

در حالی که قیمت نفت خام و سایر کالاها صعود کرده و سیگنالهایی نمایان شده که از صحبت درباره سوپرسیکل جدید حمایت می کند اما برخی از تحلیلگران محتاط مانده و می گویند هنوز زود است از شروع سوپرسیکل جدید کالاها صحبت کنیم.

جورج شِولی از شرکت ناینتی وان به روزنامه فایننشیال تایمز گفت: آنچه که در حال حاضر شاهد هستیم، یک احیای دوره ای است اما تا سوپرسیکل بعدی دو تا سه سال دیگر فاصله داریم.

اد مورس، مدیرکل و مدیر تحقیقات کالا در سیتی گروپ هم هفته گذشته در مصاحبه ای با فایینشیال پست گفت: روند صعودی اخیر بعید است به یک سوپر سیکل برای کالاها تبدیل شود زیرا اگرچه سرمایه گذاری اندک مانده اما در بازار بسیاری از کالاها از جمله نفت خام، عرضه فراوان است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، کالاها مطمئنا از خوش بینی به رشد اقتصادی پساکرونا و بسته محرک مالی که تقاضا و قیمتها را تقویت می کند، سود برده اند
اما هنوز زود است شروع سوپرسیکل جدید کالاها که معمولا یک دهه طول می کشد، اعلام شود.