تقدیر وزیر امور اقتصادی و دارایی از بانک سپه

فرهاد دژپسند از مدیرعامل بانک سپه به دلیل کسب رتبه برتر در بهینه سازی شبکه شعب تقدیر کرد.

بانک سپه رتبه برتر در شاخص بهینه سازی شبکه شعب را در بین بانکهای دولتی و خصوصی شده کسب کرد. وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه شورای مدیران این وزارتخانه که با حضور مدیران عامل بانکهای کشور برگزار شد، با اهدای لوح سپاس از عملکرد بانک سپه به دلیل بهینه سازی شبکه شعب در راستای ایجاد چابکی و مولد سازی دارایی ها و همگامی با تحول دیجیتال در سال ۱۳۹۹ قدردانی کرد. بر اساس این گزارش در تقدیر نامه فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی خطاب به محمد کاظم چقازردی مدیرعامل بانک سپه آمده است: بانک ها در اقتصاد هوشمند، نقش موثری در هموارسازی مسیر رشد و توسعه اقتصادی دارند که البته در ایفای این نقش، الزاماً نیازی به حضور فیزیکی در ابعاد گسترده و در قالب شعب نبوده و می توان از طریق در دسترس قرار دادن خدمات الکترونیکی در هر مکان و در هر زمانی به اقتصاد و جامعه کمک کنند. هرچند این امر در راستای شمولیت مالی، مستلزم تحول در کسب و کار بانکداری، متناسب با رشد فناوری است.

 

افزایش تسهیلات بانک دی به جامعه ایثارگری

مدیرعامل بانک دی از افزایش میزان اعطای تسهیلات بانک دی به جامعه ایثارگری خبر داد.

برات کریمی گفت: بانک دی پس از برگزاری موفق مجمع عمومی فوقالعاده که منجر به تصویب افزایش سرمایه ۲ هزار و ۲۴۳ درصدی بانک شد، برنامههای توسعهای خود را با سرعت بیشتری عملیاتی خواهد کرد.

تلاش داریم با بهرهگیری از ظرفیتهای افزایش سرمایه در کنار گسترش ظرفیتهای بانکداری الکترونیک، سهم بازار بیشتری از بازار پول را بهدست آوریم.

کریمی در ادامه با اشاره به اینکه بانک دی در یک سال گذشته توانسته است در مسیر اصلاح ساختار مالی موفقیتهای چشمگیری کسب کند، افزود: در سال ۹۹، گروه مالی بانک دی با هدف نظامبخشی و بهبود زنجیره ارزش خدمات مالی شرکتهای گروه بانک دی تشکیل شد که استفاده صحیح از ظرفیتهای این گروه میتواند موجب افزایش رضایت همه ذینفعان بانک شامل مشتریان، سهامداران و خانوادههای معظم شهدا و ایثارگران شود.

تاکید مدیرعامل بیمه ایران برصیانت از اموال

مدیرعامل بیمه ایران در بازدید از ساختمان های تحت تملک خالی و تعدادی از شعب در حال باز ‏سازی و نوسازی متعلق به بیمه ایران در تهران بر ضرورت حفظ و صیانت از اموال و دارایی های ‏شرکت به عنوان سرمایه های ملی کشور و لزوم مولد سازی سرمایه های بیمه ایران به عنوان ‏راهبردی کلیدی تاکید کرد.‏

سید مجید بختیاری، اعضای هیات مدیره و تعدادی از ‏معاونان و مدیران شرکت در نخستین روزهای سال نو از شعب، ساختمان ها و برخی از املاک بلا ‏استفاده پاسداران، مطهری، مجتمع سعدی، شهید آوینی، کن، دهکده المپیک، پردیسان و ‏طرشت بازدید کرد و در رایزنی با مدیران ذی ربط شرکت، ساختمان ها و اماکن بسیار ارزشمند ‏بیمه ایران در سراسر کشور را جزو سرمایه های پایدار ملی و پشتوانه محکم بیمه ایران دانست ‏که باید ضمن صیانت، نسبت به تجهیز و تکمیل و نگهداری مناسب یا فروش و سرمایه گذاری ‏منابع حاصل از واگذاری آنها اقدام مناسب صورت پذیرد.

آغاز پرداخت خسارت زلزلههای کردستان و خراسان رضوی

پروندههای خسارت زلزله استانهای کردستان و خراسان رضوی با اتکا به تجربیات گذشته، برنامهریزیها و هماهنگیها به سرعت تکمیل و مبالغ مربوط در کوتاهترین زمان به حساب ذی نفعان واریز می شود.

به گزارش روابط عمومی و اعلام مدیر بیمههای آتشسوزی بیمه کوثر، در پی وقوع زلزله در استانهای کردستان و خراسانرضوی مدیران استانی و گروههای کارشناسی شرکت بلافاصله در مناطق حضور یافتند.

اعظم علیزاده با بیان اینکه طبق ارزیابیهای انجام شده تا این لحظه، خوشبختانه خسارتهای ناشی از این زلزلهها صدمات جانی چندانی نداشته و بیشتر مالی بوده است، تصریح کرد: خسارتهای مالی وارد به اموال نیز بسیار جزیی بوده و زیان سنگینی را به مردم عزیز مناطق وارد نکرده است.

وی از آمادگی نمایندگان شرکت در شهرستانهای مریوان، بانه و تربیتحیدریه برای ثبت خسارتهای اعلامی از سوی بیمهشدگان خبر داد و گفت: با همکاری نمایندگان و کارشناسان شرکت و نیز ارزیابان خسارت، تا این لحظه پروندههای متعددی ثبت، بررسی و ارزیابی شده است.

رضایت مدیران سیستانی
از خدمات بیمه تعاون

مدیر اداره کل اتباع و امورخارجه و مدیر کل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان از خدمات بیمه تعاون ابراز رضایت کردند.

رضا فراهانی، مدیر شعبه زاهدان شرکت با نبیبخش داودی، مدیرکل اداره اتباع و امور خارجه و ادهم کرد زابلی، مدیرکل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار داودی، با اظهار رضایت از خدمات بیمه تعاون مطرح کرد: سایت «درمون» یکی از خدمات کارآمد و تسهیل گری بوده که از سوی بیمه تعاون ارائه شده است.

مدیرکل اداره اتباع و امور خارجه سیستان و بلوچستان اضافه کرد: با توجه به اینکه بیمه تعاون از جامعیت در خدمات برخوردار است همکاری های گسترده تر برای بهره مندی از خدمات این شرکت در حال انجام است.

ادهم کرد زابلی، مدیرکل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان نیز ضمن رضایت از خدمات بیمه تعاون در طی مدت همکاری با این شرکت مطرح کرد: با توجه به خدمات قابل توجه بیمه تعاون در حال گسترش دامنه خدمات با این شرکت هستیم.

افزایش ١١٧٢ میلیارد تومانی تراز عملیاتی بیمه آسیا

بیمه آسیا با ثبت تراز عملیاتی مثبت سه هزار و ۸۴۰ میلیارد تومان در حالی سال ۹۹ را پشت سر گذشت که عملکرد مطلوب آن در عملیات بیمه گری باعث شد، یک هزار و ۱۷۲ میلیارد تومان تراز این شرکت نسبت سال ۹۸ افزایش یابد که حاکی از رشد چشمگیر ۴۴ درصدی است.

این شرکت بزرگ بورسی در طول ۱۲ ماه سال گذشته ۸ هزار و ۴۵۲ میلیارد تومان حق بیمه تولید کرد و ۴ هزار و ۶۱۲ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرد که حاصل کار این شرکت بورسی در سال گذشته ثبت تراز مثبت ۳ هزار و ۸۴۰ میلیارد تومان بود که در مقایسه با سال ۹۸ بیش از ۴۴ درصد افزایش داشته است. بیمه آسیا در اسفندماه سال گذشته ۹۸۴ میلیارد تومان حق بیمه تولید کرد و ۷۰۱ میلیارد تومان از زیان بیمه شدگان این شرکت جبران کرد تا پرونده عملیات بیمه گری بزرگترین بیمه خصوصی کشور با تراز عملیاتی مثبت ۳ هزار و ۸۴۰ میلیارد تومان نسبت خسارت ۵۴.۵۷ درصدی در سال ۹۹ بسته شود.

 

بانک کشاورزی در واگذاری اموال مازاد
رکورد زد

برنامه تعهدی بانک کشاورزی در زمینه فروش و واگذاری اموال مازاد در سال جهش تولید محقق و تعداد ۸۰۱ واحد تعیین تکلیف شد. با هدف راه اندازی طرح های راکد و نیمه فعال همچنین حمایت از فعالان بخش تولید، تعداد ۸۰۱ واحد تملیکی و مازاد این بانک به مبلغی افزون بر ۷۷۵۰ میلیارد ریال تا پایان سال ۱۳۹۹ تعیین تکلیف شد. با پیگیری های به عمل آمده، ۱۲۲ درصد از برنامه های ابلاغی وزارت امور امور اقتصادی و دارایی و ۱۹۱درصد از پرتفوی فروش و واگذاری املاک مازاد این بانک در سال گذشته محقق شده است.

با امضاء تفاهم نامه سه جانبه صورت میگیرد؛

گروه بانک و بیمه: علیرضا ملاحتی - تفاهم نامه همکاری سه جانبه بانک توسعه تعاون، شرکت کارگزاری بیمه پوشش و شرکت خدمات و پشتیبانی توسعه تعاون برای استفاده بهینه از ظرفیت این شرکتها به امضاء رسید.

طی نشستی به میزبانی شرکت خدمات و پشتیبانی توسعه تعاون ، تفاهم نامهی همکاری سه جانبه ای میان این شرکت، بانک توسعه تعاون و شرکت کارگزاری بیمه پوشش (نهاد تخصصی بیمه گزاری بانک توسعه تعاون) در جهت ایجاد هم افزایی هر چه بیشتر میان ارکان این بانک در موضوع ارزیابی اموال منقول و غیر منقول و بیمه ی مرهونات امضاء شد.

در این جلسه که با حضور مدیر امور استان ها و شعب بانک توسعه تعاون و مدیران شرکت کارگزاری بیمه پوشش و شرکت خدمات و پشتیبانی توسعه تعاون، برگزار شد، ضمن طرح و بررسی فرآیندها و مسائل ارزیابی اموال منقول و غیر منقول و امور بیمه ای مربوط به مرهونات بانک، تفاهمنامه ای در این راستا به امضاء طرفین رسید.

احمد محمدی مدیر امور استانها و شعب بانک توسعه تعاون گفت: شرکت های تابعه بانک با هدف تسهیل فرآیندهای متنوع بانکداری مشغول به فعالیت هستند و با هماهنگی و انسجام شبکه شعب، بر آن هستیم از ظرفیت شرکتها به نحو مناسبی بهره برداری گردد. همچنین مکانیزمی تعریف گردیده تا جبران خدمات همکاران شعب در فرآیندها مورد ملاحظه قرار گیرد و از این رو ۱۰ درصد از درآمد ارزیابی اموال منقول و غیر منقول و ۱۰ درصد نیز از درآمد بیمه اموال ترهینی به صورت درآمد غیر مشاع به شعب مربوطه اختصاص یابد.

محمدی تصریح نمود: درآمد غیرمشاعی که برای شعب بانک در نظر گرفته شده، شاخصه مهم و حائز اهمیت این تفاهم نامه می باشد که در اجرای مصوبات هیأت مدیره بانک متبوع اجرایی گردیده است.

شایان ذکر است در این جلسه بر اهمیت موضوع ارزیابی اموال منقول و غیر منقول و امور بیمه ای مربوط به آن تأکید شد و امضاء این تفاهم نامه گامی مهم در جهت تکامل زنجیره ارزش میان ارکان بانک توسعه تعاون و شرکتهای تابعه و بهبود شاخص های کیفی خدمات و سودآوری هر چه بیشتر ارکان این بانک قلمداد گردید.

براساس این تفاهم شرکت های خدمات و پشتیبانی توسعه تعاون و کارگزاری بیمه پوشش، با درخواست ارزیابی و بیمه اموال معرفی شده از سوی مشتریان بانک؛ بصورت متمرکز اقدام به ارزیابی اموال از طریق کارشناسان رسمی دادگستری و ارزیابان خبره و نهایتاً بیمه اموال ترهینی خواهند نمود.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران گفت: در راستای فرمایش مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال، این بانک وظیفه خود می داند از واحد های تولیدی حمایت و پشتیبانی کند.

اسماعیل لله گانی در مراسم افتتاح طرح ملی خانواده موتورهای کم مصرف یورو ۶ که در شهرک صنعتی کاسپین قزوین برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: این طرح با مشارکت ۳۵ میلیون یورویی بانک رفاه کارگران افتتاح شد و با وجود مشکلات و دشواری های تحریم در انتقال منابع ارزی و وارد کردن ماشین آلات، اما با لطف خداوند این مشکلات برطرف شد و امروزه شاهد به بارنشستن تلاش ها برای این طرح ملی هستیم. وی افزود: راهبرد و برنامه های شبکه بانکی و به ویژه بانک رفاه کارگران بر این مبنی قرار گرفته است که پشتیبانی لازم از واحد های تولید اتفاق بیفتد و موانع پیش رو از جمله انتقال ارز و واردات کالا و مواد اولیه برطرف شود.

لله گانی ادامه داد: بانک رفاه کارگران تلاش می کند شرایط پرداخت تسهیلات برای واحد های تولیدی به سهولت انجام شود و برای تسریع در کار و با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا در صدد پرداخت تسهیلات به صورت الکترونیک هستیم تا مراجعه تولید کنندگان و مشتریان به شعب به حداقل برسد.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران تأکید کرد: فراهم کردن زمینه و بستر اقداماتی همچون، تملیک نشدن واحد های تولیدی، بخشودگی جرایم، استمهال و دریافت تسهیلات مواد اولیه از جمله برنامه های این بانک است که تلاش می کنیم با تدوین این برنامه ها و اجرای آن ها بتوانیم در راستای تحقق شعار سال گام برداریم. شایان ذکر است، این مراسم با حضور و سخنرانی رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس و جمعی از مسئولان کشوری و استانی در شهرک صنعتی کاسپین قزوین برگزار شد.

در آخرین گزارش اقتصادی شاپرک، شرکت پرداخت الکترونیک سامان (سهامی عام)، با کسب بالاترین درصد از سهم تعدادی تراکنش در رتبه نخست این فهرست نشست.

بنابراین گزارش، شرکت پرداخت الکترونیک سامان در اسفندماه سال ۱۳۹۹ در شاخص تعداد تراکنشها با کسب ۱۹.۸۸ درصد از سهم تعداد تراکنشها اختلاف خود را با رتبه دوم به معادل ۰.۴۲درصد رساند و با قدرت در مقام اول شرکتهای PSP در حوزه پرداخت الکترونیک نشست.

برنامهریزیهای دقیق و هدفمند این شرکت در همه این سالها، رشد سالانه را در تمامی گزارشهای شاپرک در ده سال گذشته ثبت کرده است. به طوری که براساس بررسیهای شاپرک این شرکت به طور متوسط سالانه ۱درصد رشد را در کارنامه خود نشانده است.

مشتری، محور تمام برنامهها و استراتژیهای پرداخت الکترونیک سامان است، همین رویه باعث شده که در سالهای گذشته با دریافت بازخوردهای ارزشمند از مشتریان این شرکت اعم از بانکها، پذیرندگان و دارندگات کارت و اصلاح محصولات، خدمات و رویهها رشد مستمری را در سهم بازار به نام خود کرده است و آخرین آمار نشان میدهد که در سال قبل، نزدیک به ۲۰ درصد تراکنشهای کل کشور از درگاههای سپ پردازش شده است.

ثبات مدیریت، تدوام اجرای سیاستگذاریهای بلندمدت و همکاری با بانکهای مطرح کشور این توان را در پرداخت الکترونیک سامان ایجاد کرده که همیشه رو به آینده حرکت و بهترین و مناسبترین خدمات را در بازار رقابت ارائه کند تا گوی سبقت را از دیگران برباید.

آخرین گزارش شاپرک به خوبی نشان می دهد؛ شرکت پرداخت الکترونیک سامان با پوشش۲۹.۷۴ درصدی از سهم تعدادی و ۳۴.۵۰ درصدی مبلغ تراکنشهای موبایلی دارنده بالاترین سهم در بازار این تراکنشها در اسفندماه ۹۹ شناخته میشود.

مطابق همین بررسیها سپ در تراکنشهای اینترنتی هم رشد داشته است و در اسفندماه با رقمی معادل ۳۹.۵۹ درصد توانسته بخش قابل توجهی از بازار مبلغی تراکنشهای اینترنتی را به نام خود بزند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در حال حاضر ۴۲ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش خدمات درمانی و پزشکی بیمه سلامت هستند.

به گزارش پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت، محمدمهدی ناصحی در نشست هم اندیشی با رسانه های کردستان، هدف از سفر به این استان را ارزیابی اجرای طرح های نسخه الکترونیک و نظام ارجاع عنوان کرد و اظهار کرد: خوشبختانه بسترهای طرح نظام ارجاع در کردستان به خوبی اجرا شده و این طرح می تواند فواید بسیاری برای خانواده ها داشته باشد.

وی افزود: در نظام ارجاع دسترسی برای بیمه شدگان در یکی از صندوق های بیمه سلامت که صرفا از بخش دولتی بهره مند بود، فراهم شده تا بتوانند از بخش خصوصی نیز استفاده کنند و این فرصت مناسبی است که بیمه شدگان تحت پوشش بیمه سلامت در کردستان از خدمات درمانی و پزشکی مراکز بخش خصوصی نیز بهره مند شوند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: با توجه به هماهنگی مناسبی که بین مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و بیمه سلامت کردستان وجود دارد، این طرح در استان به خوبی اجرایی شود و حتی در طرح نسخه الکترونیک نیز کردستان رتبه اول کشور را دارا است. ناصحی یادآور شد: در حال حاضر برای اجرای طرح نسخه الکترونیک در بخش خصوصی پوشش و قرارداد ۱۰۰ درصدی را داریم و در بخش دولتی نیز کارهای مثبتی صورت گرفته و به زودی نهایی می شود تا در تمامی مراکز دولتی نیز دیگر نیازی به دفترچه کاغذی نداشته باشیم. در حال حاضر ۴۲ میلیون نفر معادل ۶۵ درصد جمعیت کل کشور تحت پوشش خدمات درمانی و پزشکی بیمه سلامت قرار دارند. در بحث بیماری کرونا نیز ۹۰ درصد بستری شدگانی که تحت پوشش بیمه سلامت بودند را تحت پوشش درمانی قرار داده و در این حوزه بیش از ۳ هزار میلیارد تومان هزینه شده که سهم کردستان از این رقم حدود ۴۰ میلیارد تومان بوده است. مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه تنها در چند روز گذشته از سال ۱۴۰۰ حدود ۲۸ میلیون نسخه الکترونیک در کشور صادر شده است، یادآور شد: کردستان در این زمینه یک استان پیشرو بوده و حدود ۱۰۰ درصد نسخ بیمه شدگان بیمه سلامت در این استان به صورت الکترونیکی صادر می شود.

نظر به افزایش شیوع ویروس کرونا در برخی استان های کشور و اعمال محدودیت و تعطیلی برخی مراکز پایتخت، بانک ملی ایران بار دیگر از مشتریان و هموطنان ارجمند درخواست دارد به منظور مهار این بیماری، نسبت به بهره مندی از خدمات بانکداری الکترونیک و حضور حداقلی در شعب این بانک توجه ویژه تری داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، این بانک در راستای کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا با توسعه خدمات بانکداری الکترونیک ، امکانات خود برای استفاده غیرحضوری مشتریان از خدمات بانکی بدون مراجعه به شعب را افزایش داده است و ضروری است مشتریان گرانقدر تا حد امکان از مراجعه حضوری به شعب بانک امتناع کنند.

در همین راستا، خدمات بانکداری الکترونیک از جمله سامانه بام، اپلیکیشن ایوا، اپلیکیشن بله، اپلیکیشن ۶۰، دستگاه های خودگردان و... می توانند بسیاری از خدمات شعبه را به مشتری ارایه دهند.

مشتریان با سامانه بام می توانند خدمات دریافت صورتحساب، خرید شارژ، انتقال پول در قالب کارت به کارت، انتقال وجه بین بانکی در قالب «پایا» و «ساتنا»، «بام» سازمانی، پرداخت اقساط، قابلیت مدیریت حساب ها و بودجه ریزی و خدمات دریافت گواهی تمکن مالی، پرداخت قبوض و... را دریافت کنند.

با همراه بام نیز امکان انتقال وجه حسابی درون بانکی و شتابی، کارت به کارت، پرداخت قبوض خدماتی از طریق بارکدخوان، پرداخت اقساط تسهیلات، خرید شارژ، شارژ خودکار، مانده کارت، صورتحساب تسهیلات، افزودن تسهیلات دیگران، استعلام برگه چک، خرید بسته اینترنت، نیکوکاری و... فراهم است.

همچنين اپلیکیشن بله امکان کارت به کارت، خرید شارژ، پرداخت قبوض، استعلام و پرداخت تسهیلات، پرداخت خلافی خودرو، پرداخت عوارض خروج از کشور، امور خیریه و... را برای کاربران خود فراهم کرده است و با نشان پرداخت نیز پرداخت وجه از طریق QR CODE امکان پذیر شده که این قابلیت جایگزینی برای کارت های بانکی است.

مشتریان بانک ملی ایران در اپلیکیشن ۶۰ نيز می توانند خدماتی مانند رمز یکبار مصرف اول و دوم، امکان سفارش و آماده سازی کارت هدیه، کارت به کارت، اعلام مانده کارت سکه، پرداخت قبض، خرید شارژ و خرید بلیت اتوبوس های بین شهری و هواپیما و...را دریافت کنند.

گفتنی است ایوا یکی دیگر از خدمات بانک ملی ایران و یک اپلیکیشن پرداخت است که از طریق آن میتوانید به خدمات متنوعی مانند خرید شارژ و بسته های اینترنت تلفن همراه، انجام کارت به کارت، دریافت موجودی تمام کارتهای بانکی، استعلام و پرداخت کلیه قبوض (برق، گاز، تلفن همراه، تلفن ثابت و آب)، استعلام و پرداخت جریمههای خودرو و بسیاری سرویس های متنوع دیگر دسترسی پیدا کنید.

همچنین در حال حاضر سرویس نشان بانک، اولین شعبه دیجیتال بانک ملی ایران در ایوا راه اندازی شده که از طریق این سرویس دیگر نیازی به مراجعه حضوری به شعبه را نداشته و می توانید بسیاری از کارهای بانکی خود از جمله گواهی امضا و احراز هویت دیجیتالی، افتتاح حساب و سایر خدمات را در آن انجام دهید.

با مراجعه به سایت بانک ملی ایران بخش خدمات الکترونیک می توانید از خدمات متنوع این بانک آگاه شوید.

همه ما می توانیم با رعايت پروتكل های بهداشتی و كاهش تردد هاي غير ضروری در سطح شهر در جهت سلامت خود و هموطنان و قطع زنجيره كرونا تلاش كنيم.