با پایان فاز دوم صورت میگیرد

مسئول تیم نظارت بر آزمایشات انسانی واکسن کرونا با بیان اینکه فاز سوم تست انسانی کووایران از اردیبهشت انجام می شود، گفت: فاز سوم را علاوه بر تهران در ۵ شهرستان دیگر نیز عملیاتی میکنیم.

دکتر حامد حسینی، مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت تست انسانی واکسن «کووایران» اظهار کرد: از ۲۵ اسفند مطالعه فاز دو و سه کارآزمایی بالینی را با هم آغاز کردیم و در کنار آن مطالعات تکمیلی فاز یک بالای پنجاه سال را انجام دادیم.

وی با اشاره به فاز دوم این تست انسانی خاطر نشان کرد: در این دوره باید ۲۸۹ نفر را وارد مطالعه میکردیم که تاکنون ۱۵۱ نفر را وارد فاز کردیم؛ هر روز به ۱۰-۱۵ نفر تزریق واکسن داریم و امیدواریم تا پایان فروردین ماه کل داوطلبان حداقل تزریق اول فاز دوم را دریافت کرده باشند و به تدریج تزریق دوم را دریافت کنند. بر اساس پیش بینیها داوطلب گیری فاز دوم تا آخر فروردین تمام میشود.

به گفته حسینی، ابتدای اردیبهشت ماه تزریق جمعیت بزرگ ۲۰ هزار نفری را (فاز سوم مطالعات بالینی واکسن کووایران) شروع میکنیم و طبیعتاً تلاش ما این است که افراد در شهرهای تهران و کرج در هفته اول وارد مطالعه شوند و سپس شهرستانها را آغاز کنیم. مسئول تیم نظارت بر آزمایشات انسانی واکسن کرونا با بیان اینکه خوشبختانه برای فاز یک این مطالعه که ۵۶ داوطلب لازم بود به لطف مردم ۱۲۰ هزار داوطلب اعلام آمادگی کردند، گفت: ما این بانک اطلاعاتی را نگه داشتیم و از بین آنها درخواست میکنیم که در فاز سوم این مطالعه شرکت کنند.

وی اضافه کرد: در این دیتا بانک ۱۲۰ هزار نفری که از تهران، کرج و اطراف این دو بودند بسیاری از داوطلبان از شهرستانها نیز اعلام آمادگی کرده بودند و امکان سکونت در تهران را داشتند اما در فاز یک و دو یکی از شرایط سکونت در تهران و کرج و حومه بود. وی ادامه داد: البته برای تست این واکسن در شهرهای مختلفی همچون شیراز، مشهد، اصفهان، کرج و بوشهر در فاز سوم وارد مطالعه خواهند شد اما در زمان مقرر، به صورت اختصاصی در همان شهر یک فراخوان الکترونیک کوتاه خواهیم داشت و تست انسانی را در همان شهر انجام میدهیم. حسینی عنوان کرد: در مطالعات فاز سوم رصد داوطلبان به مدت یک سال وجود دارد و آن چیزی که برای ما اهمیت دارد این است که دو تزریق انجام شود و بعد از تزریق دوم داوطلبان تحت نظر باشند. وی عنوان کرد: با این دادهها میتوانیم درخواست اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو کنیم بنابراین انتظار داریم تا پایان خرداد به این مقداری که مد نظرمان است برسیم اما مطالعات ما تا یک سال ادامه دارد.

حسینی با بیان اینکه همه داوطلبان در فاز سوم نیز تحت نظر هستند، در خصوص ابتلاء به کرونای این افراد گفت: تاکنون از تعدادی که این واکسن به عنوان تست انسانی به آنها تزریق شده فردی مبتلا به کرونا نشد؛ اما در جمعیت بزرگتر حتماً باید این اتفاق بیافتد.

 

 

مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به اینکه عملیات اجرایی خط ۱۰ مترو در میدان دریاچه چیتگر بزودی آغاز میشود، گفت: ساخت یک کیلومتر خط مترو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

خبرگزاری فارس: در حال حاضر مترو تهران در هفت خط اصلی در حال خدمات رسانی است که پنج خط آن (۲، ۳، ۴، ۶، ۷) کاملاً درونشهری، یک خط آن (۵) نسبتاً برونشهری (میان تهران و کرج) و یک خط آن (۱، انشعاب خط ۱) به صورت دو قسمتی است که قسمت نخست درونشهری و قسمت دوم برونشهری (میان تهران و فرودگاه امام خمینی (ره)) فعال است.

هرچند کرونا آمار مسافران مترو را کاهش داده ولی در اسفند ۹۹ آمار روزانه مسافران شهر زیرزمینی به یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر و اکنون حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار نفر است. فارغ از شرایط کرونا یکی از بهترین وسایل حمل و نقل و جابجایی در تهران، مترو است که البته توسعه آن با بی مهری دولتی ها همراه شده و

مدیران شهری معتقدند، طی سال های گذشته دولت به وعده های خود در همکاری با شهرداری چندان عمل نکرده است.

این روزها که ویروس کووید ۱۹ در حال جولان است و شرایط تهران دوباره قرمز شده کمبود واگن بیش از هر زمان دیگری محسوس است. امکان رعایت فاصله اجتماعی نیست و تنها مسافران می توانند به زدن ماسک بسنده کنند. البته برخی شورای شهری ها هم میگویند؛ مترو کانون اصلی انتقال کرونا نیست و رتبه ۱۳ در انتقال بیماری دارد ولی کارشناسان بهداشتی نظر متفاوت دارند و معتقدند هر مکان سربسته و پرجمعیت علیرغم جود تهویه ریسک بالایی در ابتلا به کرونا دارد.

آزمونهای بینالملل و آزمون الکترونیکی زبان انگلیسی پیشرفته تولیمو (Tolimo) در دوره ۱۵۹ به دلیل شرایط حاد کرونا لغو شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد با هماهنگی به عمل آمده با موسسات ETS و IDP آزمونهای بینالملل Life ،IELTS ،GRE Subject ،TOEFL ،GRE General ،Skills ،UKVI در ایران از ۱۱ آوریل ۲۰۲۱ برابر با ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۰ تا اطلاع ثانوی برگزار نخواهد شد.

زمان برگزاری این آزمونها متعاقباً از طریق سازمان سنجش آموزش کشور و یا مراکز برگزار کننده این آزمونها اعلام خواهد شد.

همچنین دوره ۱۵۹ آزمون زبان انگلیسی تولیمو نیز به دلیل وضعیت ناشی از انتشار حاد بیماری کرونا در تاریخ ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۰ برگزار نخواهد شد. زمان برگزاری آزمون دوره مذکور متعاقباً از طریق سایت سازمان سنجش اعلام و به صورت پیامک نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

مجید اکبرشاهی مدیر گروه فیلم و سریال سیمافیلم از ساخت سریال شهید «سپهبد صیاد شیرازی» به تهیهکنندگی حبیب والینژاد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سیمافیلم، مجید اکبرشاهی مدیر گروه فیلم و سریال مرکز سیمافیلم در خبری اعلام کرد: سریال شهید «سپهبد صیاد شیرازی» کار گسترده و مهمی است؛ چرا که این شهید بزرگوار از بزرگان ارتش و جبهههای نبرد بوده است و هم در انقلاب اسلامی و هم در دوران دفاع مقدس نقش عمده و بسزایی داشت.

وی ادامه داد: برای تولید اثری درباره این شهید بزرگوار باید همه جوانب کار در نظر گرفته شود؛ از این رو با دعوت از حبیب والینژاد به عنوان تهیهکننده سریال امیدواریم کار خوب و موثری درباره این شهید ساخته شود. اکبرشاهی درباره مقاطعی از زندگی این شهید بزرگوار که در سریال به نمایش در خواهد آمد، گفت: قطعاً بخشهایی از زندگی شهید صیاد شیرازی که در دوران دفاع مقدس سپری شده، مورد توجه قرار خواهد گرفت.

امروز ٣ سیارک از کنار زمین میگذرند که یکی از آنها با عرض ۱۰۸ فوت از فاصله ۱۵۹ هزار مایلی زمین رد می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، امروز سیارکی به اندازه یک اتوبوس از بین زمین و ماه میگذرد. سیارک مذکور ۲۰۲۱GT۳ نام دارد که طول آن ۱۰۸ فوت متراست. به گفته ناسا احتمال برخورد این صخره آسمانی با زمین وجود ندارد، زیرا فاصله گذر آن تا زمین زیاد است.

۲۰۲۱GT۳ که از مسافت ۱۵۹ هزار مایلی کره خاکی میگذرد با سرعت ۵۴ هزار مایل بر ساعت از میان ماه و زمین رد میشود و فقط با تلسکوپهای بزرگ و حرفهای قابل رصد خواهد بود.

علاوه بر ۲۰۲۱GT۳ امروز دو سیارک دیگر نیز از کنار زمین میگذرند که هر دو بزرگتر از آن هستند. همچنین هر دو سیارک از فاصله چند میلیون مایلی زمین رد میشوند یکی از آنها سیارکی با طول ۲۳۶ فوت و به نام GB۴ است که از مسافت ٣ میلیون مایلی زمین گذر میکند. سیارک دیگر GT۱ با طول ١٣١ فوت است که از فاصله ۲.۸ میلیون مایلی زمین رد میشود.

معاونت علمی و فناوری از مراکز نوآوری فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی حمایت میکند. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یکی از نهادهایی است که برای حمایت از زیستبوم اقتصاد دیجیتال در کشور پا به میدان گذاشته و در تلاش است تا با ارائه خدمات مالی و حمایتی، مسیر رسیدن ایده به محصول را برای جوانان کوتاهتر کند. بر همین اساس نیز یکی از اولویتهای خود را حمایت از برگزاری رویدادهای فناورانه و تجهیز و به روزرسانی مراکز فناورانه قرار داده است. برای اجرایی شدن این طرح هم در ۲ سال گذشته از تجهیز ۵ مرکز نوآوری، تامین فضای فیزیکی ۲ مرکز و ارائه حمایت مادی از ۷ مرکز را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

این ستاد همچنین برای گسترش زیستبوم فناوری و نوآوری اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی در کشور، به یکی از حامیان و برگزارکنندگان رویدادهای تخصصی در این حوزه بدل شد و در طی این چند سال فعالیت، حمایت از برگزاری ۴۰ رویداد در حوزه هوش مصنوعی، ۶۵ رویداد در زمینه واقعیت مجازی و افزوده، ۶۰۰ رویداد در حوزه نوآوری و کارآفرینی و ۴۰ رویداد در زمینه اینترنت اشیا را اولویت قرار داد.