همکاری بیشتر همه بخش‌ها برای تقویت ثبات و آرامش بازار ضرورت دارد

رئیس جمهور بر ضرورت تلاش و همکاری بیشتر همه بخش‌ها برای تقویت ثبات و آرامش بازار و تقویت همکاری و هم‌افزایی بخش‌های رسانه‌ای دستگاه‌های دولتی برای اطلاع‌رسانی به مردم و تنویر افکارعمومی تاکید کرد. جمعی از مدیران حوزه‌های فرهنگ، اقتصاد و امنیت صبح امروز دوشنبه در نشستی به ریاست سید ابراهیم رئیسی، راهکارهای حفظ و ارتقای ثبات و آرامش بازار را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند. رئیس جمهور در این نشست با اشاره به تمرکز دشمن بر ناامید کردن مردم از طریق فضاسازی‌های کاذب و ایجاد نوسانات اقتصادی، بر ضرورت تلاش و همکاری بیشتر همه بخش‌ها برای تقویت ثبات و آرامش بازار تاکید کرد و تقویت همکاری و هم‌افزایی بخش‌های رسانه‌ای دستگاه‌های دولتی برای اطلاع‌رسانی به مردم و تنویر افکارعمومی را خواستار شد. اظهارات اخیر رئیسی در شرایطی ابراز می‌شود که در چند وقت اخیر موجی از تلاطم و بی‌ثباتی بازار ارز را فرا گرفته است. در چند روز اخیر افزایش نرخ ارز و طلا به طور محسوس نارضایتی‌های را به همراه نیز داشته است. به نظر می‌رسد دولت تلاش می‌کند در سال جدید مانع بی‌ثباتی در بازار شود.

 

مجلس درباره ارز و دارو جلسه برگزار می‌کند

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر ۳ نماینده مجلس شورای اسلامی گفت که مجلس به‌زودی جلسه‌ای درباره وضعیت ارز و دارو برگزار می‌کند. محمدباقر قالیباف در جلسه علنی دیروز دوشنبه مجلس در پاسخ به تذکرات حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر، شهباز حسن پور نماینده سیرجان و جواد نیک بین نماینده کاشمر اظهار کرد: درباره موضوع دارو مجلس شورای اسلامی چند جلسه‌ نظارتی را برگزار کرد که جمع‌بندی‌هایی صورت گرفته، گزارش دیوان محاسبات و معاونت نظارت مجلس نیز تهیه شده و در دستور کار کمیسیون بهداشت قرار دارد. وی اضافه کرد: احتمالا از هفته آینده روال برگزاری جلسات مجلس شورای اسلامی به قبل یعنی یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه بر می‌گردد. البته ما در جلسه‌ هیات رئیسه دراین باره تصمیم‌گیری می‌کنیم و جلسات نظارتی سه‌شنبه تشکیل خواهد شد. رئیس مجلس شورای اسلامی درباره موضوع ارز اظهار کرد: کمیسیون اقتصادی چند ماه قبل درباره بازار ارز گزارشی به دولت داد و پیگیری‌هایی هم صورت گرفت دیروز نیز نامه دیگری از سوی کمیسیون اقتصادی ارائه شد. ما در مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای درباره ارز با مسئولان بانک مرکزی و اقتصادی دولت برگزار خواهیم کرد.

نیاز برنامه هفتم توسعه به لوایح جدید
معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه برای اجرا به تعدادی لوایح نیاز دارد گفت: دولت منتظر است تا لایحه برنامه هفتم ابلاغ شود تا لایحه های لازم را تهیه کنیم. سید محمد حسینی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به رویکرد تعاملی دولت و مجلس، اظهار کرد: در این دوره از مجلس شورای اسلامی، ۶ هزار سوال از سوی نمایندگان از وزرا مطرح شد که ۲۹ سوال در صحن مطرح شد و نمایندگان فقط از ۹ سوال قانع نشدند و به اصطلاح کارت زرد دادند. در ۳۲ ماه گذشته، ۳۰ نشست با معاونت پارلمانی وزارت‌خانه‌ها داشتیم و دانش افزایی پارلمانی را برای معاونت‌های پارلمانی انجام دادیم تا روابط دولت و مجلس تسهیل شود. معاون پارلمانی رئیس جمهور یادآور شد: نمایندگان هزار دیدار با رئیس جمهور داشتند. وزرا ۵۷۳ بار در کمیسیون‌ها، ۱۰۸ بار در صحن علنی مجلس و ۲۳ بار در جلسات غیر علنی حاضر شدند. ۱۵ استیضاح مطرح شد که با برگزاری جلسات و قانع شدن نمایندگان این استیضاح‌ها از حد نصاب افتادند و برخی نمایندگان امضاهای خودشان را پس گرفتند. وی افزود: ۷۱ بیانیه از سخنگاه مجلس در حمایت از رئیس جمهور و دولت خوانده شد.

تاکید دولت بر حل تمامی مشکلات
برگزاری راهپیمایی اربعین
وزیر کشور گفت: وظیفه اصلی ما برای برگزاری راهپیمایی اربعین این است که تک‌تک کمبودها و ضعف‌ها را شناسایی و مواردی که در این زمینه به دولت عراق مرتبط است را با آن کشور حل و فصل کنیم. احمد وحیدی در جلسه ستاد اربعین وزارت کشور با تاکید بر اینکه سال به سال باید شرایط برگزاری مراسم اربعین بهتر و مسائل و مشکلات آن حل و فصل شوند، اظهار کرد: در سال گذشته موضوع تصادفات رانندگی را داشتیم که باید کنترل آن را به ویژه در آن سوی مرز بیشتر کنیم. در موضوع تامین پارکینگ‌ها هم باید کارهای بیشتری انجام شود. وی افزود: برای اسکان مردم هم باید اقدامات تازه‌ای داشته باشیم تا شرایط مردم در این راهپیمایی هرچه بهتر شود. مسئله اصلی ما این است که تک‌تک کمبودها و ضعف‌ها را احصا و مواردی که در این زمینه و به دولت عراق مرتبط است را با دولت آن کشور حل و فصل کنیم. قرار بود سال گذشته تا بصره مسافران را منتقل کنیم و بعد از آن با راه‌آهن ادامه مسیر بدهند که می‌توانست در مسیر رفت و برگشت برای ما خوب باشد. امیدوار بودیم راه‌آهن شلمچه بصره هرچه زودتر به سرانجام برسد که احتمال فراهم شدن این امکان در اربعین امسال کم است.

تاکید نایب رئیس مجلس بر زدن سیلی پشیمان کننده‌ به اسرائیل
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن محکومیت شدید حمله تروریستی و متجاوزانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران گفت: رژیم صهیونیستی سیلی پشیمان کننده‌ای خواهد خورد. حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در جلسه علنی دیروز دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ صحن مجلس طی سخنانی گفت: از حماسه بزرگی که ملت ایران و همچنین مردم شریف و ولایت مدار قم در روز قدس خلق کردند تقدیر و تشکر می‌کنم. وی ضمن محکومیت شدید حمله تروریستی و متجاوزانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و تسلیت شهادت سرلشکر زاهدی و همرزمانش، تاکید کرد: رژیم صهیونیستی سیلی پشیمان کننده ای را خواهد خورد. ذوالنوری که اداره صحن مجلس را بر عهده داشت در پاسخ به تذکر تعدادی از نمایندگان درباره روند رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره لایحه تجارت (اعاده شده از شورای نگهبان) در صحن مجلس و درخواست آنها برای بررسی جزء به جزء مواد اصلاحی، ضمن وارد دانستن این تذکر گفت: تذکر شما را قبول دارم، به همین دلیل نیز رای گیری نمی‌کنیم تا در هیئت رئیسه نسبت به این موضوع تعیین تکلیف کنیم.

پیام رییس سازمان انرژی اتمی به مناسبت «روز ملی فناوری هسته‌ای»
معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران در پیامی فرا رسیدن ۲۰ فروردین، «روز ملی فناوری هسته‌ای» را برگ‌ زرینی حاصل تلاش‌های شبانه‌روزی و بی‌وقفه اندیشمندانی خوشنام و جهادگران توسعه علم و فناوری در صنعت هسته‌ای کشور دانست. در پیام محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران آمده است: «نامیدن ۲۰ فروردین در گاه‌شمار رسمی جمهوری اسلامی ایران به عنوان «روز ملی فناوری هسته‌ای» برگ‌زرینی است حاصل تلاش‌های شبانه‌روزی و بی‌وقفه اندیشمندانی خوشنام و جهادگران توسعه علم و فناوری در صنعت هسته‌ای کشور که این رویداد فرخنده را با پیشتازی فناورانه و خودباوری نافذانه به نماد «ما می‌توانیم» برای ملت بزرگ و شریف ایران در سراسر دنیا تبدیل کردند. در ابتدای سخن، بر خود فرض می‌دانم تا مراتب قدردانی و سپاس خویش را از حمایت‌های بی‌دریغ رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، رئیس‌جمهور محترم دولت سیزدهم و سایر مقامات کشوری و لشکری و نیز ملت عزیز و فهیم ایران اسلامی در پیشبرد موثر برنامه‌های کلان این صنعت پرافتخار ملی ابراز نمایم.

شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۲۰۷ تن رسید
در حالی که تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه وارد هفتمین ماه خود شد و در یکصد و هشتاد و پنجمین روز، بمباران اشغالگران در مناطق مختلف نوار غزه ادامه دارد وزارت بهداشت فلسطین آمار جدیدی از قربانیان جنگ منتشر کرد. وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد آمار قربانیان جنگ از هفتم اکتبر تا امروز به ۳۳ هزار و ۲۰۷ شهید و ۷۵ هزار و ۹۳۳ مجروح افزایش یافت.

گزارش «تجارت» از اهداف سفر حسین امیرعبداللهیان به سوریه:

گروه سیاسی: حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در وضعیت بعد از حمله تروریستی رژیم ایران به کنسول‌گری ایران در سوریه، عازم یک سفر منطقه‌ای حساس شده است. امیرعبداللهیان در ارتباط عازم عمان و بعدا به سوریه سفر کرد. این دو مقصد سفر نشان می‌دهد دو مساله حمله اخیر رژیم اسرائیل به کنسول‌گری و مساله مذاکرات اتمی محورهای اصلی وزیر امور خارجه کشورمان هستند. با این اوصاف، امیر عبداللهیان در سفر به سوریه با همتای سوری خود و نیز بشار اسد دیدار کرد.
به گزارش «تجارت»، سفر امیرعبداللهیان به سوریه در شرایطی است که او روز یک‌شنبه به عمان سفر کرده بود. امیرعبداللهیان» در ارتباط با این در شبکه اجتماعی ایکس گزارشی درباره این سفر ارائه کرد. امیرعبداللهیان نوشت: در جریان سفر به عمان با آقایان «بدر البوسعیدی» وزیر امور خارجه سلطنت عمان و «محمد عبدالسلام» رئیس هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن دیدار کردم. وزیر خارجه ایران با اشاره به اینکه در این دیدار «روند توسعه مناسبات دوجانبه میان جمهوری اسلامی ایران و عمان و توافقات روسای ایران و عمان مورد بررسی قرار گرفت»، خبر داد: در مورد تداوم ابتکار سلطان عمان در راستای لغو تحریم‌ها گفت‌گو شد. او همچنین نوشت «درباره آخرین تحولات منطقه از جمله تداوم جنایات جنگی ترکیبی صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان و ضرورت اتخاذ تصمیمات بازدارنده رایزنی شد».

تنبیه رژیم صهیونیستی حتمی است
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که بعدازظهر دیروز (دوشنبه‌) وارد دمشق دومین مقصد سفر منطقه‌ای خود شد در اولین برنامه کاری خود با فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه دیدار و تبادل نظر کرد. در جریان دیدار امیرعبداللهیان با فیصل مقداد همتای سوریه‌ای او، موضوع حمله رژیم اسرائیل به کنسول‌گری ایران در دمشق مورد توجه دو طرف قرار گرفت. امیرعبداللهیان ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، از حضور همتای سوری و نخست وزیر و سایر وزرا و مسئولان سوری در محل سفارت و دفتر سفیر کشورمان در دمشق در اولین دقایق پس از وقوع جنایت تروریستی هدف قرار گرفتن ساختمان دیپلماتیک کشورمان و ابراز همدردی و تسلیت به دولت و مردم ایران قدردانی کرد. وی افزود: اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی بار دیگر ثابت کرد که این رژیم به هیچیک از موازین بین‌المللی و هیچ ارزش انسانی پایبند نیست و البته رژیم اسرائیل تنبیه خواهد شد و پاسخ لازم و محکم را دریافت خواهد کرد. رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان افزود: امنیت سوریه امنیت منطقه است و این دست و پا زدن‌ها و جنایات نتیجه‌ای برای بقای نتانیاهو و رژیم او نخواهد داشت. امیرعبداللهیان با ادای احترام به روح همه شهدای سوری و ایرانی این جنایت تروریستی رژیم اسراییل تاکید کرد: چنین حوادثی اراده و انسجام ایران و سوریه را برای ثبات و امنیت در منطقه و متوقف کردن رژیم صهیونیستی در منطقه راسخ تر می کند. وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با تشریح تلاش‌ها و اقدامات دیپلماتیک و حقوقی و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در قبال جنایت رژیم صهیونیستی در دمشق گفت: ما مسئولیت دولت آمریکا بعنوان حامی تمام عیار رژیم صهیونیستی را از طریق مناسب دیپلماتیک به مقامات این کشور تاکید کردیم، همچنین همه کشورهای جهان را در جریان عبور رژیم صهیونیستی از تمامی خطوط قرمز و نقض قوانین و معاهدات و حقوق بین‌المللی قرار دادیم. وی تاکید کرد: تنبیه رژیم متجاوز و جنایتکار اسرائیل قطعی است.

حمایت سوریه از مواضع ایران
فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه نیز ضمن خیر مقدم به امیرعبداللهیان و هیات همراه، مراتب تسلیت عمیق و خالصانه دولت و مردم سوریه را به رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای، رئیس جمهور محترم و دولت و مردم ایران و خانواده شهدای جنایت حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را ابلاغ کرد. فیصل مقداد خاطر نشان کرد: دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسند و از همان ابتدا می دانستیم که این رژیم جنایتکار به هیچ یک از موازین و اصول بین المللی و منشور سازمان ملل‌ هم پایبند نیست. فیصل مقداد افزود: از همان ابتدای تشکیل رژیم صهیونیستی، سوری ها مبارزات خود را علیه این رژیم شروع کرده اند و از زمان پیروزی انقلاب اسلامی، ایران هم موجودیت این رژیم را برسمیت نشناخت‌ و اقدام اخیر رژیم در هدف قرار دادن سفارت ایران بزرگ ترین گواه حقانیت موضع ایران و سوریه در قبال این رژیم صهیونیستی است. وزیر خارجه سوریه‌ تاکید کرد: این جنایت تروریستی اسرائیل که تمامی ویژگی های جنایت جنگی و نقض همه قوانین بین المللی را داراست، بار دیگر خون سوری ها و ایرانی ها در هم آمیخت. وی با قدردانی از تلاش های جمهوری اسلامی ایران در پیگیری این‌ جنایت و بسیج کردن جامعه جهانی در محکومیت آن، افزود: تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی علیه سفارت ایران و تأسیسات زیربنایی سوریه از اتفاقات و جنایات اسرائیل در غزه جدا نیست و در امتداد آن و جنایات رژیم اسرائیل در کشتار شهروندان فلسطینی قرار دارد. وزیر خارجه سوریه با انتقاد از مواضع کشورهای غربی در قبال این اقدام تروریستی خاطر نشان کرد: بعد از همه این اتفاقات شاهدیم غربی های منافق که مدعی حاکمیت قانون در عرصه جهانی هستند، اما خودشان به هیچ یک از موازین حقوق بین المللی و حقوق بشری احترام نمی گذارند. وی خاطر نشان کرد: قطعا این جنایت اسرائیل بدون پاسخ باقی نخواهد ماند.

ساختمان جدید کنسولگری ایران در دمشق افتتاح شد
یک منبع سوری اعلام کرد که وزیر خارجه ایران در جریان سفرش به دمشق کنسولگری جدید افتتاح خواهد کرد. یک منبع دیپلماتیک سوری در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران که به سوریه سفر کرده است در جریان این سفر یک ساختمان کنسولگری جدید برای کشورش در دمشق افتتاح خواهد کرد. فعالیت بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق بعد از چهار روز از اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی، روز شنبه ازسر گرفته شد. ساختمان جدید بخش کنسولی سفارت ایران در مجاورت ساختمان قبلی در نظر گرفته شده که پس از توقفی چهار روزه از روز شنبه کار خود را از سر گرفت. بخش کنسولی یکی از ساختمان‌های دوگانه مقر سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه است که روز دوشنبه گذشته در اثر حمله موشکی رژیم صهیونسیتی به صورت کامل تخریب شد. در جریان این اقدام تروریستی ۱۳ نفر به شهادت رسیدند. «حسین اکبری» سفیر ایران در سوریه نیز در مراسم روز قدس گفت: پس از آنکه رژیم صهیونیستی با نقض آشکار تمام قوانین بین‌المللی معاهده وین ۱۹۶۱ و منشور ملل متحد، سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را هدف قرار داد و به حاکمیت جمهوری عربی سوریه نیز تجاوز کرد، جمهوری اسلامی ایران با ارائه شکایت به شورای امنیت سازمان ملل خواستار تشکیل جلسه فوق العاده شد اما با توجه به ناکامی شورای امنیت سازمان ملل در اتخاذ تصمیم لازم برای جلوگیری از تکرار چنین جنایت هولناکی از سوی رژیم صهیونیستی، جمهوری اسلامی ایران حق خود را برای پاسخگویی طبق قوانین بین المللی و عرف‌های متعادل محفوظ می‌دارد. این دیپلمات جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه حمله به کنسولگری ایران در دمشق توسط صهیونیست‌ها تلاشی برای فتنه انگیزی و ایجاد تفرقه بین مردم سوریه بود، خاطرنشان کرد: اما این آرزوها به سرانجام نخواهد رسید. سفیر ایران در سوریه گفت: پس از تهدید ایران به پاسخگویی به حمله صورت گرفته به کنسولگری ایران در دمشق، صهیونیست‌ها وحشت زده شده و به خرید و ذخیره سازی ژنراتور، مواد غذایی و دارو در مناطق امن روی آوردند و این نشان می‌دهد که آن ها از انتقام قاطع ایران به شدت هراس دارند. اکبری ادامه داد: اما پاسخ ایران آشکار نیست و فقط صهیونیست‌ها از عمق آن مطلع هستند و تلاش می‌کنند که گستاخی که انجام دادند را مخفی کنند.

محسنی اژه‌ای در نشست شورای عالی قوه قضاییه تاکید کرد:

گروه سیاسی: حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای دیروز دوشنبه (۲۰ فروردین) طی سخنانی در نشست شورای عالی قوه قضاییه، پیشاپیش عید سعید فطر را به همه مسلمانان جهان و مردم روزه‌دار ایران اسلامی تبریک گفت و اظهار کرد: در عید فطر امسال، این عید بزرگ مسلمانان، مردم مظلوم و مقتدر غزه کماکان در رنج و محنت قرار دارند و همچنان تعدادی از آن‌ها به صورت روزانه شهید و مجروح می‌شوند و جنایات سبعانه صهیونیست‌ها با حمایت‌های بی‌دریغ آمریکا کماکان در غزه ادامه دارد؛ بدون تردید همه مسلمانان جهان موظف هستند که در حد وسع و توان خود به یاری مردم غزه بشتابند و از هر کمکی که می‌توانند به این مردم مظلوم کنند، دریغ نورزند.
به گزارش «تجارت»، رئیس قوه قضاییه در ادامه با تاکید مؤکد بر مقوله عفاف و حجاب، گفت: ارتقاء وضعیت جامعه در حوزه عفاف و حجاب، یک تکلیف شرعی و قانونی است که مطالبه رهبر معظم انقلاب و همه مردم و خانواده‌های عفیف و نجیب ایرانی است؛ باید توجه داشت که مسئله عفاف و حجاب، امروز به ابزاری برای دشمنان تبدیل شده است تا با تمسک به این مقوله، اغراض شوم خود را به پیش ببرند.

بهبود و ارتقاء وضعیت عفاف و حجاب در دستور کار است
محسنی اژه‌ای با اشاره به اقدامات قوه قضاییه در راستای ارتقاء وضعیت جامعه در حوزه عفاف و حجاب و سیر ناظر بر تدوین لایحه مربوطه در این زمینه، گفت: از سال قبل، من در جلسات و نشست‌های متعددی با حضور مقامات و مسئولان ذی‌ربط تاکید کردم که باید با به کارگیری قوانین موجود، از جمله «قانون مجازات اسلامی»، «قانون آیین دادرسی کیفری» و مقوله «جرم مشهود» مندرج در این قانون، قوانین ناظر بر حوزه اختیارات و تکالیف اصناف و اماکن و «قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر»، در راستای بهبود و ارتقاء وضعیت عفاف و حجاب در جامعه اقدام کنیم. رئیس قوه قضاییه بیان داشت: در اوایل فروردین سال گذشته، جلسه‌ای را با حضور مسئولان ذی‌ربط در حوزه عفاف و حجاب تدارک دیدم؛ پیش از آن جلسه، با صرف وقت معتنابهی، به همراه یکی از همکاران، کلیه قوانین مرتبط با عفاف و حجاب را احصاء کردم؛ سپس در جلسه مزبور، خطاب به مسئولان ذی‌ربط از دستگاه‌های مختلف، با رویکردی تبیینی، تاکید کردم که با اهتمام نسبت به اجرایی کردن همین قوانین موجود، می‌توان مشکلات حوزه عفاف و حجاب را تا حد مؤثری برطرف کرد؛ پس از آن، این موارد قانونی احصاء شده را به وزیر کشور و سایر دستگاه‌های مسئول در این حوزه ابلاغ کردم. رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: با این وجود، در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، قوه قضاییه مکلف به تدوین لایحه‌ای در رابطه با عفاف و حجاب شد لذا ما لایحه‌ای معطوف به هدف را در ۹ ماده تنظیم کردیم که آن ۹ ماده در دولت به ۱۵ ماده و در مجلس به ۷۱ ماده تبدیل شد و هنوز هم به سرانجام نرسیده است و بواسطه برخی ابهامات و اشکالات، میان مجلس و شورای نگهبان در رفت‌وآمد است.
در حوزه حجاب و عفاف کاستی داریم
محسنی اژه‌ای اظهار داشت: تاکید من همچنان آن است که دستگاه‌های مسئول در حوزه عفاف و حجاب باید تا قبل از آنکه لایحه مربوطه در این حوزه به قانون تبدیل و عملیاتی شود، به تکالیف و وظایف قانونی خود وفق قوانین موجود جامه عمل بپوشانند و معطل تصویب قانون مزبور نباشند؛ علاوه بر مراکز و دستگاه‌های فرهنگی که در مقوله عفاف و حجاب، تکالیف مشخصی دارند، قوه قضاییه، وزارت کشور، فراجا، اصناف، اماکن و ... نیز باید اهتمام مجدانه‌ای در خصوص پیاده‌سازی قوانین فعلی در حوزه عفاف و حجاب داشته باشند. رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: بدون تردید، طبق قانون، فراجا باید با جرم مشهود برخورد کند و قضات ما نیز باید در قبال مرتکب جرم مشهود، تصمیمات و آراء مناسب و منطبق با قانون را اتخاذ
و صادر نمایند. در این رابطه، کلیه دادستان‌های ما در سراسر کشور پیگیر باشند که فراجا با جرم مشهود برخورد کند و علاوه بر آن، پیگیر باشند که دستگاه‌های اطلاعاتی، جریانات سازمان‌یافته‌ای که از بیگانگان خط می‌گیرند و اقداماتی مغایر با عفاف و حجاب انجام می‌دهند را شناسایی و معرفی کنند. قطعاً باید همه دستگاه‌های به اجرای قوانین فعلی در حوره عفاف و حجاب، مقیّد باشند تا بتوانیم در این حوزه که خواست شرع و قانون و رهبری معظم و خانواده‌های عفیف و نجیب ایرانی است به یک نقطه مطلوب نائل آییم.
برخورد با مفسدین در دستور کار باشد
محسنی اژه‌ای در ادامه نشست دیروز با تاکید مؤکد بر مقوله اهتمام نسبت به پیاده‌سازی شعار سال ناظر بر «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: مسئولانی که از طرف قوه قضاییه در کمیسیون‌های مشترک با دولت و مجلس در جهت تشریک مساعی و هماهنگی هر چه بیشتر قوا عضویت دارند، در قضیه الزامات تحقق شعار سال، پیگیری‌های مستمر و مجدانه‌ای را داشته باشند؛ باید در تحقق و میزان عملیاتی کردن شعار سال، یک جهش داشته باشیم و این مهم در گروی کار فراوان و خستگی‌ناپذیر است؛ باید ظرفیت‌های مردمی را بشناسیم و از مردم کمک بخواهیم و سازوکارهای مشارکت مردم در امر جهش تولید را فراهم آوریم؛ این امر به صرف حرف زدن، تحقق نمی‌یابد؛ باید برای مردم تبیین کنیم که چگونه می‌خواهیم از فعالیت‌های تولیدی آن‌ها حمایت کنیم
و چگونه می‌خواهیم امنیت سرمایه‌گذاری آن‌ها را تأمین کنیم و چگونه می‌خواهیم به تأمین نقدینگی برای تولید و تخصیص منابع و رفع موانع تولید بپردازیم؛ این‌ها نکات بسیار حائز اهمیتی است که در خصوص آن‌ها باید برای مردم و کلیه فعالان اقتصادی و تولیدی، تبیین‌گری صورت گیرد.
رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: بدون تردید برخورد قاطعانه و قانونی با مفسدین یکی از الزامات تحقق شعار سال است؛ از سویی دیگر باید با عناصر سودجو نیز برخورد کرد، اما باید مراقب بود که این برخورد ما سبب هراس و فراری دادن تولیدکنندگان و
سرمایه‌گذارانی که هدف‌شان فعالیت سالم اقتصادی و تولیدی است، نشود.