شهاب حسین‌پور کارگردان نمایش «گالیله» اجرای این اثر نمایشی را ادای دینی به حمید سمندریان دانست و یادآوری کرد: به آقای سمندریان ارادت قلبی دارم و روز خاکسپاری ایشان به خودم قول دادم نمایشی در حد توان خودم برای این ادای دین، اجرا کنم. به گزارش ایسنا، در حالیکه نمایش «گالیله» قرار است، فردا شب ۲۹ فروردین ماه اجرا شود، ظهر امروز، سه‌شنبه، ۲۸ فروردین ماه شهاب حسین‌پور، کارگردان نمایش «گالیله» با همراهی فرهاد آییش، نورا هاشمی، صدف اسپهبدی و شهروز دل‌افکار، بازیگران این اثر نمایشی به ارایه توضیحاتی درباره نمایش «گالیله» پرداختند. شهاب حسین‌پور در این نشست، با ارائه توضیحاتی درباره روند آماده‌سازی و اجرای «گالیله»، اجرای این اثر نمایشی را ادای دینی به حمید سمندریان دانست و یادآوری کرد: به آقای سمندریان ارادت قلبی دارم و روز خاکسپاری ایشان به خودم قول دادم، نمایشی در حد توان خودم برای این ادای دین، اجرا کنم. وی اضافه کرد: برای اجرای این نمایش، در چند مقطع شروع به کار کردیم که یک بار به دلیل کرونا و بار دوم به دلیل شرایط اجتماعی کشورمان، تمرین‌مان متوقف شد و حالا قرار است از فردا اجرای ما شروع بشود. او با ابراز قدردانی محمد یاراحمدی، نمایشنامه‌نویس باسابقه تئاتر که به عنوان دراماتورژی، گروه اجرایی «گالیله» را همراهی کرده، افزود: ایشان بیش از یک سال برای دراماتورژی کار وقت گذاشت و از آقای آئیش هم سپاسگزارم که بسیاری پیشنهادهای دیگر را رد کرد و در کنار ما ماند. انرژی ایشان، ما را به آینده امیدوار می‌کند و روحیه جنگنده خانم موگویی، تهیه‌کننده کار هم به ما دلگرمی داد. حسین پور در پاسخ به اینکه اجرای این نمایش چقدر با ایده‌ای که سمندریان برای اجرای «گالیله» در نظر داشت، همخوانی دارد، توضیح داد: این ادای دین من است و با اجرایی که مد نظر آقای سمندریان بود، قابل قیاس نخواهد بود. با این حال ایده اولیه کار از حرف خود آقای سمندریان آمد که معتقد بود تراژدی در نهایت به کمدی می‌رسد. او با بیان اینکه برای اجرای این نمایش شرایط امروز خود را در نظر داشته‌ایم، افزود: متن اصلی برشت، برای مخاطب امروز، خسته کننده و طولانی خواهد بود. به همین دلیل آن را تغییر داده‌ایم. این نمایش از تراژدی تلخ، خارج است و با نگاهی متفاوت آن را اجرا می‌کنم. البته ما به متن اصلی برشت توجه داریم ولی اجرای «گالیله» در این روزگار، کار خطرناکی است و این نمایش با فداکاری همه اعضای این گروه روی صحنه می‌رود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه ۴۰ درصد معلمان رسمی آموزش و پرورش در قالب نظام دوری امسال سازماندهی می‌شوند تا همراهی سه ساله معلمان با دانش‌آموزان امکان‌پذیر باشد گفت: به کارگیری نیروهای بازنشسته، خریدخدمات و حق‌التدریس در دوره اول ابتدایی در نظام دوری انجام نمی‌شود و این نیروها در دوره دوم ابتدایی سازماندهی و به کار گرفته می‌شوند. حمید طریفی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در سازماندهی نظام دوری یک معلم سه سال متوالی با دانش‌آموزان خود همراه است گفت: با توجه به شناخت دقیق و عمیق معلم از استعدادها، ظرفیت‌ها، توانایی‌ها، نیازها و مشکلات دانش آموزان محیط مناسبی برای رشد و هدایت استعدادی و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموز به وجود می‌آید. وی با بیان اینکه در نظام دوری، معلمان دوره اول ابتدایی رسمی آموزش و پرورش به کار گرفته می شوند افزود: امسال ۴۰ درصد معلمان رسمی آموزش و پرورش در قالب نظام دوری سازماندهی می‌شوند تا همراهی سه ساله معلمین با دانش آموزان امکان‌پذیر باشد؛ به کارگیری نیروهای بازنشسته، خریدخدمات و حق‌التدریس در دوره اول ابتدایی انجام نمی‌شود و در دوره دوم ابتدایی سازماندهی می شوند. معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه توانمندسازی معلمین دوره اول ابتدایی برنامه‌ریزی شده است ادامه داد: با همکاری سازمان پژوهش و دانشگاه فرهنگیان نظام نامه‌ای برای توانمندسازی معلمان اول ابتدایی برای چگونگی روش تدریس کتاب‌ها و شناسایی مهارت‌های معلم در قالب نظام دوری برای آگاهی از استعدادها و ظرفیت‌های دانش‌آموزان و هدایت تحصیلی درست آن‌ها آماده شده که اصول و مبانی به معلمان آموزش داده می شود، بحث مهارت آموزی، خلاقیت پروری بچه‌ها و شایستگی‌های حرفه‌ای معلمان برای فعالیت در قالب نظام دوری مورد توجه است، کار آموزش و توانمندسازی خانواده‌ها هم با کمک انجمن اولیاء و مربیان برنامه ریزی می‌شود تا معلم، خانواده و مدرسه فضای بانشاطی برای دوره اول ابتدایی ایجاد کنند. طریفی با بیان اینکه بحث اصلاح جدول عناوین دروس و ساعات تدریس هفتگی دوره اول ابتدایی با همکاری سازمان پژوهش پیگیری می‌شود گفت: عناوین دروس و ساعات تدریس توسط سازمان پژوهش بازنگری می‌شود و بعد از آن، با تصویب شورای عالی آموزش‌وپرورش بازنگری کتابهای درسی انجام می شود.

معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری گفت: بیشترین تذکرها و تخلف‌ها در تعطیلات نوروز و عید فطر مربوط به مراکز اقامتی و بیشترین شکایت‌ها درباره گران‌فروشی بود. اسماعیل برات در گفت‌وگو با ایسنا جزئیات بازدیدها و بازرسی‌های نظارتی در تعطیلات نوروز و عید فطر را که از ۲۴ اسفند تا ۲۴ فروردین‌ماه انجام شد، این‌گونه تشریح کرد: مجموعه بازدیدها و بازرسی‌های نظارتی ثبت‌شده در سامانه جانا ۲۵ هزار و ۷۱۲ مورد بود، ۱۲ هزار و ۸۲۲ مورد به مراکز اقامتی، ۴۶۴۷ مورد به آژانس‌های مسافرتی و ۳۵۱۶ به واحدهای پذیرایی بین‌راهی اختصاص داشت. او افزود: از این تعداد، یک هزار و ۲۳۶ مورد تشویق شدند که مراکز اقامتی بیشترین تشویقی را دریافت کردند و پس از آن به ترتیب آژانس‌های خدمات مسافرتی و واحدهای بین‌راهی بودند. همچنین تعداد تذکرها دوهزار و ۴۶۵ مورد بود، که مراکز اقامتی ۱۵۴۱ تذکر دریافت کردند و به آژانس‌های خدمات مسافرتی ۵۶۳ تذکر و ۳۶۱ تذکر هم به واحدهای پذیرایی بین‌راهی داده شد. به گفته او، تعداد اخطارهای کتبی ۴۰۷ مورد بود که ۲۶۰ اخطار به مراکز اقامتی، ۹۳ اخطار به آژانس‌های خدمات مسافرتی و ۵۴ اخطار به واحدهای پذیرایی بین‌راهی داده شد. برات ادامه داد: تعداد موارد تعطیل‌شده در سامانه جانا ۵۴ مرکز بود، که ۵ مورد مراکز اقامتی و ۴۹ مورد آژانس‌های خدمات مسافرتی بودند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از ادامه روند ارزیابی ساختمان های ناایمن خبر داد. قدرت اله محمدی در گفت‌وگو با ایسنا درباره بازرسی از ساختمان‌های ناایمن در تهران گفت: تاکنون بازرسی از وضعیت ایمنی بیش از ۵۳ هزار ساختمان در تهران انجام شده و موارد نا ایمنی به مالکان آنها اعلام شده و نحوه انجام موارد ایمنی نیز به صورت دستورالعمل و متناسب با شرایط هر ساختمان برای آنها ارسال شده است. وی افزود: همکاران من در آتش‌نشانی هر روزه بازدید از مراکز مختلف را در دستورکار قرار دارند و هر روز تعداد مراکزی که تائیدیه دریافت می‌کنند یا در حال انجام دستورالعمل ها هستند رو به افزایش است. مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با اشاره به لیست ۱۲۹ ساختمان دارای وضعیت بحرانی ایمنی گفت: از ۱۲۹ ساختمان ناایمنی که آخرین بار مطرح شد، با اقدامات انجام شده تعدادی از ساختمان‌ها دستورالعمل‌ها را اجرا کردند و مجددا مورد ارزیابی قرار گرفتند در حال حاضر تعداد این ساختمان‌ها به کمتر از ۷۵ ساختمان رسیده است که البته در بین آنها ساختمان‌های دولتی مانند بیمارستان‌ها و ... نیز قرار دارند.