اعتياد، طلاق و حاشيه‌نشيني زيبنده نظام نيست
قائم‌مقام وزير کشور با اشاره به تأکيد وزيرکشور بر 5 ماموريت مهم وزارت کشور يعني امنيت، مقابله با آسيب‌هاي اجتماعي، تقويت اقتصاد و معيشت مردم، تکريم ارباب رجوع و انجام مأموريت مهم برگزاري انتخابات سال 96 افزود: يکي از برکات مهم نظام، برقراري امنيت کامل در کل کشور است که با فعال شدن شوراي تأمين استان‌ها حاصل شده است. به گزارش ايسنا، محمدحسين مقيمي‌افزود: در مباحث اجتماعي، نتايج گزارش کامل معاونت اجتماعي توانسته حساسيت‌ها را براي مقابله با آسيب‌هاي اجتماعي ايجاد کند. ما معتقديم وجود آسيب‌هائي مانند اعتياد، طلاق و حاشيه‌نشيني و تبعات ناشي از آن زيبنده نظام نيست.

مفاسد اقتصادي در همه جا ريشه کرده است
نماينده همدان ايران را امن‌ترين کشور دنيا عنوان کرد و نسبت به بروز فساد و اختلاس و تباني و رشوه به عنوان عامل تهديد کشور هشدار داد. به گزارش ايسنا، امير خجسته در نطق ميان دستور گفت: سران مفاسد اقتصادي همانند اژدهاي هشت سر در همه جا ريشه دوانده‌اند و ياس و نااميدي ايجاد مي‌کنند. چه کساني بايد با اينها برخورد کنند.وي با تاکيد بر اينکه ايران در خارج از کشور آسيب نخواهد ديد بلکه آنچه مي‌تواند به نظام آسيب بزند، فساد است که همانند موريانه ريشه‌هاي نظام را تهديد کند گفت: در صندوق ذخيره فرهنگيان 8هزار ميليارد تومان سوءاستفاده شده که با مديريت فاميلي و خانوادگي اداره مي‌شد.

 لازمه جناح‌ها در سرهم زدن نيست
وزير اطلاعات گفت: لازمه جناح‌هاي مختلف در کشور در سرهم زدن نيست. به گزارش ايرنا، حجت الاسلام محمود علوي گفت: در شرايطي که در کشورهاي همسايه صداي انفجار به گوش مي‌رسد، ايران جزيره‌امني است و با وجود تمامي‌تلاش دشمنان در سايه هوشمندي و درايت نيروهاي اطلاعاتي، انتظامي، قضايي، سپاه، بسيج و نيروهاي مسلح تا کنون توطئه‌هاي دشمن بي اثر مانده است.وي افزود: مسئولان تکليف دارند تا دست در دست هم داده و با وحدت و برادري آرامش را براي کشور رقم بزنند و به مردم خدمت کنند تا شکوفايي حاصل شود. علوي يادآور شد: هر حرکتي که همراه با اختلاف باشد تاثيري ندارد و همه بخش‌ها بايد به وحدت و انسجام پايبندي عملي داشته باشند.



رييس‌جمهور در اجتماع بزرگ مردم استان مرکزي:
رئيس جمهوربا تاکيد بر اينکه يک خط و يک رهبر و يک دولت بيشتر نداريم يادآور شد که در ايران مديريت دوگانه وجود ندارد.
 به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام حسن روحاني گفت: استان مرکزي، استان امير کبير و آن فرهيخته‌اي است که در مناجات با خدا گفت «خدايا! امير تويي، کبير تويي و من همان فرزند آشپز ساده هستم.» اين شخصيتي است که براي ايران در آن مقطع تاريخي، ثابت کرد که‌انديشه، سازمان و نهادهاي قديمي، قادر نيست کشوري را در مسير پيشرفت قرار دهد. رييس‌ جمهوري گفت: امروز تلاش همه دولت يازدهم بر احياء واحدهاي صنعتي استان مرکزي و شهر اراک در کنار واحدهاي صنعتي سراسر کشور است. روحاني ادامه داد: امروز معضل اصلي جامعه ما عدم رونق اقتصادي و مشکل خانواده‌هاي ما بيکاري نسل جوان و بويژه تحصيلکردگان است، اما ملت ايران و جوانان عزيز کشور بايد بدانند که براي اشتغال پايدار نسل جوان، راهي جز ايجاد رونق اقتصادي نداريم.
رييس‌ جمهوري با بيان اينکه سال 95، سال رونق اقتصادي در کشور است، گفت: از آغاز سال جاري وعده من به مردم اين بوده که برنامه دولت، مبتني بر رسيدن به رشد اقتصادي 5 درصدي است و قول دادم که‌امسال حداقل ، 7 هزار و 500 واحد صنعتي کوچک و متوسط از طريق تسهيلات بانکي فعال خواهد شد و امروز آمار خوشحال کننده اين است که تا تاريخ 25 مهرماه 95، 12 هزار واحد توليدي با 9 هزار ميليارد تومان تسهيلات در سالجاري حرکت خود را آغاز کرده‌اند و اين به معناي يک حرکت بزرگ اقتصادي در کشور است که مطمئناً اين رقم تا پايان سال افزايش مي‌يابد.  روحاني با تأکيد بر اينکه همه بايد در کنار هم عظمت ايران عزيز را بيش از گذشته بيافرينيم، افزود: تلاش ما براي باز کردن زنجير تحريم از دست و پاي اقتصاد کشور و ايجاد شرايط مناسب براي رونق اقتصادي بود. رييس‌ جمهوري با اشاره به اينکه برجام به معناي احقاق حقوق ملت ايران بود، گفت: برجام براي صادرکردن آب سنگين اراک، صادر کردن UF6 نطنز به کشورهاي صنعتي جهان و براي آن بود که در دنياي امروز بتوانيم به راحتي نفت، گاز، پتروشيمي‌و ميعانات گازي را به جهان صادر کنيم.  روحاني خاطر نشان کرد: آيا کسي در ايران سربلند هست که از احقاق حقوق ملت ايران، آزادي تجارت با دنيا، باز شدن راه براي صادرات کشاورزي و صنعت و لغو 6 قطعنامه ظالمانه عليه ملت خوشحال نباشد؟
رييس‌ جمهوري برجام را پيروزي ملت ايران، سياست نظام جمهوري اسلامي، تدبير مقام معظم رهبري و مقاومت 12 ساله ملت ايران در برابر تحريم‌ها، برشمرد و ادامه داد: امروز بايد از فضاي پس از برجام به خوبي استفاده کنيم.
روحاني خاطر نشان کرد: همه سفرهاي خارجي بعد از برجام در راستاي رونق اقتصادي کشور است تا بتوانيم زمينه رونق سرمايه‌گذاري خارجي در ايران و انتقال فناوري‌هاي نوين به کشور را فراهم کنيم. رييس‌ جمهوري با طرح اين سوال که چرا بايد صادرات کشورهاي همسايه ما ساليانه 200 ميليارد دلار اما صادرات ما 50 ميليارد دلار باشد، گفت: ايران امن، عظيم و با عظمت و با ملتي با استعداد و سرمايه‌هاي طبيعي و انساني فراوان ، نبايد در گندم، ذرت، برنج و شکر به ديگران متکي باشد. بايد در مسير خودکفايي بوده و کشاورزي‌مان صنعتي با فناوري نوين باشد.  روحاني گفت: تنها در بخش صنعت، معدن و تجارت پس از برجام، يک ميليارد و 600 ميليون دلار سرمايه خارجي وارد کشور شده و قراردادهاي گوناگوني منعقد و طرح‌هاي اقتصادي دو برابر شده است. رييس‌ جمهوري افزود: 3 ميليارد و 890 ميليون دلار سرمايه خارجي براي 133 طرح جذب شده که از اين رقم 58 طرح تکميل و 75 طرح در حال تکميل و آماده بهره‌برداري است و همه اين تلاش‌ها را ملت ايران انجام داد تا فضا براي حرکت کشور فراهم شود.  روحاني با اشاره به اينکه اگر در گذشته مي‌خواستيم راه برويم و حرکت کنيم، زنجيرهاي تحريم مانع از حرکت ما بود، گفت: امروز اين زنجيرها وجود ندارد، اما بايد حرکت کنيم. چرا که مانع اصلي برداشته شده و روابط بانکي ما با دنيا برقرار شده و روز به روز هم گسترده‌تر خواهد شد. رييس‌ جمهوري افزود: ما غاصب را از باغ خود بيرون کرديم و درب باغ به روي مردم باز شده است و امروز عده‌اي کودک به درب باغ آمده و مي‌گويند، سيب و گلابي کجاست که مي‌خواهيم ميل کنيم. امروز اين باغ که نهال‌هاي آن تازه غرس شده‌اماده باروري است، اما براي به ثمر نشستن صبر لازم است.  روحاني تأکيد کرد: آنهايي که فکر مي‌کنند با حرف‌هاي نادرست مي‌توانند ملت ايران را مأيوس کنند در خطا و اشتباه به سر مي‌برند.
رييس‌ جمهوري با بيان اينکه‌امروز بايد ادبيات ما بر مبناي اميد، انسجام، اتحاد و وحدت ملي باشد، خاطر نشان کرد: ادبيات ما ادبيات اتحاد و اميد باشد؛ نبايد عده اي گفتمان ياس و بدتر از آن فروپاشي قدرت مديريتي اين ملت بزرگ را ترويج کنند.  روحاني تصريح کرد: انسان دروغگو و فحاش و ياس پراکن هرگز يک انقلابي نيست و آنهايي که از يأس سخن مي‌گويند با انقلاب اسلامي‌ايران رابطه‌اي ندارند. رييس‌ جمهوري گفت: آنها که تصور مي‌کنند که در اين کشور دو راه وجود دارد در خطا و اشتباه هستند، چرا که يک خط و يک رهبر و يک دولت بيشتر نداريم؛ در ايران مديريت دوگانه وجود ندارد.  روحاني افزود: همه پيشرفت‌هاي دولت در سايه حمايت، انسجام و کمک ملت ايران بوده و برجام خودکفايي و رونق اقتصادي و رشد اقتصادي 5 درصدي که به آن خواهيم رسيد، بي‌ترديد متعلق به مردم بوده و ما خادمان ملت هستيم و همه زندگي ما عشق به ملت، انقلاب اسلامي‌، امام راحل و رهبرمان است. رييس‌ جمهوري با بيان اينکه در سال‌هاي گذشته در دنيا مسابقه براي تهديد، فشار و اعمال تحريم عليه ايران بود، اما امروز در سراسر دنيا براي ارتباط با ايران و سرمايه‌گذاري در کشورمان مسابقه برقرار است،‌گفت: آينده و مسير ما روشن است، اما نبايد بگذاريم عده‌اي در اين کشور اخلاق ضد حسيني و عاشورايي را ترويج کنند، بلکه بايد تلاش کنيم در کشور اخلاق محمدي(ص) مستقر شود.
رييس‌ جمهوري با اشاره به عدم رعايت نزاکت و اخلاق در مناظره‌هاي کانديداهاي انتخابات رياست جمهوري در آمريکا که مدعي است بيش از 200 سال دمکراسي داشته و بيش از 50 دوره انتخابات گوناگون برگزار کرده، گفت: افتخار ما اسلام ماست و آن همان ديني است که پيامبرش فرمود براي تکميل مکارم اخلاقي مبعوث شده است.
روحاني خاطر نشان کرد: نبايد بگذاريم عده‌اي اخلاق را در جامعه سرکوب کرده و دروغ، استهزاء و اتهام را شايع کنند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، گفت: اگر عقلانيت و اعتدال براساس خواست اکثريت مردم محور برنامه‌هاي کشور شود، به خاطر نيروي انساني کارآمد و منابع غني و آماده شدن زير ساخت‌ها، مي‌توانيم از مشکلات به ارث رسيده کنوني عبور کنيم.
به گزارش ايسنا، آيت‌الله‌هاشمي‌رفسنجاني، در جلسه پرسش و پاسخ جمعي از اصحاب قلم، مديران و فعالان رسانه‌اي در سايت‌ها، خبرگزاري‌ها و روزنامه‌ها، با ارائه تحليلي از فضاي سياسي کشور، گفت: اگر رقابت‌هاي انتخاباتي سال آينده جدّي و برپايه قانون باشد، مردم ايران نشان داده‌اند که به خاطر علاقه به کشور و انقلاب، به صحنه مي‌آيند. البته نقش و وظيفه رسانه‌ها براي افزايش آگاهي مردم بسيار مهم است. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، درباره برجام و روند تصويب و اجراي آن، گفت: برجام نياز جامعه جهاني، براي باز کردن گره‌اي بود که چند کشور بزرگ دنيا به ناحق در مسير ملت بزرگ ايران ايجاد کرده بودند و متأسفانه برخي سوء مديريت‌ها هم در داخل به آن دامن زده بود که با توجه به وجود عقلاي فکري و سياسي در مجموعه تصميم‌گيري‌ها و اجرا، برجام مسير خود را مي‌رود، هر چند بعضي‌ها در خارج و داخل از آغاز در مسير آن مانع‌تراشي‌ مي‌کردند و هنوز هم به تلاش خود براي ناموفق جلوه دادن آن ادامه مي‌دهند. هاشمي‌رفسنجاني، برخورد سليقه‌اي و جناحي و عدم وجود برنامه جامع براي رسانه‌ها را ضعف جدي در اين بخش دانست و با اشاره به رشد رسانه‌هاي مجازي در کشور، گفت: نظامي‌که منطق و استدلال داشته باشد، از افزايش رسانه‌هاي قانوني و آزادي بيان و امنيت پس از آن به طور مساوي و عادلانه براي همه رسانه‌ها متعلق به جناح‌هاي داخل انقلاب استقبال مي‌کند و بايد قوانين موجود درباره فعاليت‌هاي رسانه‌اي مطابق شرايط زمان اصلاح شود. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام،با تأکيد بر راهنمايي‌هاي قرآن و روايات ديني درباره رعايت اعتدال، به بعضي از تندروي‌ها در مقاطع مختلف پس از پيروزي انقلاب، اشاره کرد و گفت: يکي از بدترين نوع تندروي‌ها، افراط و تفريط‌هاي انتخاباتي است و متأسفانه کساني که از دوران مبارزه، انقلاب را قبول نداشتند، در نظامي‌که همه مسؤوليت‌ها را براساس قانون اساسي انتخاباتي کرده بود، تريبون گرفتند و همان طيف و تفکر، رأي مردم را زينتي خواندند. هاشمي‌رفسنجاني، دموکراسي را پايه نظام دانست و با اشاره به اصول مربوط به تعدد احزاب در قانون اساسي، گفت: تجربه موفق دنيا استفاده از احزاب براي نهادينه کردن دموکراسي است و شاگردان امام که در زمان مبارزه به فکر تحزب بودند، بلافاصله پس از پيروزي انقلاب آن هم در اوج شورش‌ها و تجزيه طلبي‌ها، حزب جمهوري اسلامي‌را تأسيس کردند و تاريخ نقش ارزشمند آن را در آن مقطع مي‌داند. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، در خصوص اصلاح اصل ۴۴، به روند تصميم گيري، تصويب و اجراي آن در زمان دولت سابق اشاره کرد و گفت: با شيوه‌هاي هميشگي شعاري، سهام عدالت را براي جلوگيري از مصوبه نظام و مطالبه رهبري در سياست‌ها گنجاندند، در حالي که تجربيات بشري مي‌گويد که رقابت عادلانه، باعث رونق ابعاد اقتصادي جامعه مي‌شود و آن هم بر پايه تقويت بخش خصوصي است. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، در پاسخ يکي از حاضران که «چه‌کار کنيم به اهداف انقلاب نزديک شويم؟»، گفت: دوري کردن از دروغ و فريبکاري، همکاري با دنياي اسلام، تقويت سياست خارجي، توجه به توليد، عدم دخالت نيروهاي نظامي‌در انتخابات، تقويت معيارهاي انتخاباتي، افزايش حضور مردم در اقتصاد، استفاده از جوانان و زنان تحصيلکرده براي ابعاد مختلف، ورود حوزه‌هاي علميه براي نهادينه کردن اخلاقيات اسلامي‌از مهم‌ترين کارهاست تا انقلاب اسلامي‌که بر پايه عقلانيت و دانش بود، جايگاه ويژه‌اي در جهان پيدا کند.
سه وزير پيشنهادي به مجلس معرفي شدند
در نامه اي با امضاي رييس جمهوري وزراي پيشنهادي ارشاد، ورزش و و آموزش و پرورش معرفي شدند. به گزارش ايرنا، حجت الاسلام حسن روحاني در نامه اي به علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي‌سه وزير پيشنهادي براي وزارتخانه‌هاي فرهنگ و ارشاد اسلامي، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش را براي اخذ راي اعتماد معرفي کرد.  سيد رضا صالحي اميري وزير پيشنهادي فرهنگ و ارشاد اسلامي، مسعود سلطاني فر وزير پيشنهادي ورزش و جوانان و فخرالدين احمدي دانش آشتياني وزير پيشنهادي آموزش و پرورش هستند که به مجلس شوراي اسلامي‌معرفي شدند.

آماده ارائه تسهيلات براي انتقال انرژي
وزير امور خارجه کشورمان با اشاره به پيشرفت‌هايي که در تدوين رژيم حقوقي درياي خزر حاصل شده است، ابراز اميدواري کرد که با اراده و حسن نيت رهبران کشورهاي ساحلي درياي خزر در کار تدوين کنوانسيون رژيم حقوقي درياي خزر تسريع شده و هرچه زودتر شاهد نهايي شدن آن باشيم. به گزارش ايلنا، محمدجواد ظريف در چهل و هفتمين اجلاس گروه کاري ويژه تدوين کنوانسيون رژيم حقوقي درياي خزر، صلح و ثبات، توسعه پايدار و تحديد حدود منصفانه مناطق دريايي را از عناصر بنيادي دانست که بايد سرلوحه هرگونه تلاش در جهت تکوين رژيم حقوقي درياي خزر قرار گيرد.  ظريف در ادامه افزود: بي‌ترديد با اعتماد متقابل، اتفاق آرا، توجه به منافع جمعي، فهم مشترک، همگرايي و احساس مسئوليت در قبال نسل‌هاي آينده، اين مهم دست‌يافتني خواهد بود. او ضمن اشاره به اهميت حفاظت از محيط زيست و منابع زنده آبي، ابراز اميدواري کرد که هيأت‌هاي مذاکره‌کننده و مقام‌هاي کشورهاي ساحلي با جديت و دقت اين موضوع را پيگيري و راه‌حل‌هاي مناسب و اثر بخشي را پيدا کنند.

سوال از وزير کشور اعلام وصول شد
سوال ملي سه نفر از نمايندگان از وزير کشور در جلسه علني امروز مجلس اعلام وصول شد. به گزارش ايسنا، غلامرضا کاتب عضو هيأت رييسه مجلس، گفت: سوال ملي مصطفي کواکبيان نماينده تهران، شهباز حسن‌پور نماينده سيرجان و حسين مقصودي نماينده سبزوار از وزير کشور در خصوص علت عدم پيگيري جدي به وضعيت سهامداران پديده شانديز بدين وسيله اعلام وصول مي‌شود.