چيني‌ها به شکل بي‌سابقه‌اي به بازار مسکن آلمان علاقه‌مند شده‌اند.
بنا به گزارشي تازه يک شرکت بزرگ تابع دولت چين حدود ۱۶ هزار واحد مسکوني را در کلان‌شهرهاي برلين و کلن خريداري کرده است. بنا به همين گزارش خانه‌هايي که پيش از اين به يک بنگاه مالي مستقل تعلق داشتند، اخيرا به خريداري ناشناس فروخته شدند، که اکنون آشکار مي‌شود، طرف يک شرکت دولتي چيني بوده است. کل اين معامله بالغ بر يک ميليارد و ۲۰۰ ميليون يورو است.طبق اين گزارش بنگاه چيني موفق شد، چند شرکت بزرگ آلماني را که به خريد ساختمان‌هاي مسکوني مايل بودند را از ميدان به در کند و هزاران خانه را در برلين و کلن و کيل و چند شهر ديگر از آن خود کنند. "اشپيگل آن‌لاين" از زبان يکي از کارشناسان امور مالي خود گفته است که اين نخستين معامله کلان چيني‌ها در بازار مسکن آلمان به شمار مي‌رود. بعيد نيست که در آينده نزديک شاهد سرمايه گذاران چيني بيشتري در بازار مسکن آلمان باشيم. به گفته اين کارشناس از آنجا که با ۵ درصد نرخ افزايش بها، بازار مسکن براي سرمايه‌گذاران اروپايي و امريکايي جذابيت زيادي ندارد، چيني‌ها مايل هستند که جاي آنها را بگيرند.

به گفته يک منبع آگاه احتمالا غول مخابراتي اي تي اند تي (AT&T) آمريکا، شرکت چند رسانه اي تايم وارنر را خريداري خواهد کرد.
به گزارش فايننشال تايمز، گفته مي‌شود اين دو شرکت به توافق رسيده‌اند. ارزش نهايي خريد 85 ميليارد دلار است که قسمتي از آن نقد و بخشي ديگر به صورت سهام پرداخت مي‌شود.به گفته اين منبع احتمالا خبر قطعي معامله روز دوشنبه اعلام خواهد شد. همچنين نشريه وال استريت ژورنال نيز ادعا کرد که شرکت اپل اين معامله را از نزديک دنبال مي‌کند و به نظر مي‌رسد نسبت به خريد تايم وارنر علاقه مند باشد.اپل در ابتداي سال جاري ميلادي پيشنهادي براي تصاحب تايم وارنر ارائه کرده بود.شرکت فيلم سازي برادران وارنر، شبکه خبري سي ان ان، شبکه تلويزيوني کابلي اچ بي او، مجله تايم و مجله لايف از جمله زيرمجموعه‌هاي تايم وارنر هستند. همچنين دو کمپاني TNT و TBS نيز مالک جديد پيدا مي‌کند.اين بزرگ‌ترين نقل‌وانتقال مالي در سال 2016 خواهد بود.قرار است هر سهم تايم وارنر 110 دلار فروخته شود که همين خبر باعث افزايش 8 درصدي سهام تايم وارنر در بازار بورس در روز جمعه شد.

ادامه افت تقاضا براي بازارهاي نفت
با وجود افزايش قيمت نفت، تحليلگران به کاهش پيش‌بيني خود از رشد کشورهاي عربي حاشيه خليج فارس ادامه مي‌دهند.
پس از اينکه عربستان موضع خود را تغيير داده و تصميم گرفت تا از کاهش توليد اوپک حمايت کند، در هفته‌هاي اخير قيمت هر بشکه نفت خام از 30 دلار در اوايل سال جاري به بالاي بشکه‌اي 50 دلار رسيده است.نظرسنجي روز گذشته از 18 اقتصاددان بخش خصوصي نشان داد که پيش‌بيني متوسط آنها براي کسري مالي عربستان‌سعودي هم‌اکنون در سال جاري 12.1 درصد توليد ناخالص داخلي بوده و در سال آينده 7.8 درصد خواهد بود.اين ارقام هنوز بسيار بالاتر از استانداردهاي بين‌المللي بوده‌اما نسبت به نظرسنجي ماه جولاي بهبود خوبي را نشان مي‌دهد. در ماه جولاي تحليلگران پيش‌بيني کرده بودند که در سال جاري کسري بودجه عربستان 13.5 درصد و در سال 2017 در حدود 9.4 درصد خواهد بود.با وجود اين، پيش‌بيني رشد اقتصاد عربستان افزايش نيافته است. تحليلگران انتظار دارند که توليد ناخالص داخلي اين کشور در سال جاري 1.1 درصد و در سال آينده 1.4 درصد افزايش يابد. اين در حالي است که در نظرسنجي گذشته اين ارقام به ترتيب 1.2 درصد و 1.7 درصد بوده است.کاهش‌ هزينه به منظور تحت کنترل قرار گرفتن کسري بودجه طراحي شده و در حال فشار روي هزينه‌هاي مصرف‌کننده است. عربستان به دليل مشکلات بودجه‌اي و تنگناهاي مالي به جرگه کشورهاي استقراض کننده از بازارهاي مالي پيوست و روز پنجشنبه ۱۷ ميليارد و ٥٠٠ ميليون دلار از بازارهاي مالي وام گرفت.به گزارش فرانس پرس، نخستين تلاش رياض براي تامين مالي خود از طريق روي آوردن به بازارهاي بين المللي، نشانگر تمايل شديد عربستان براي تنوع بخشي به اقتصاد وابسته به نفت خود است.مقامات ارشد صندوق بين‌المللي پول در اين هفته پيش‌بيني کردند که اقدامات رياضتي عربستان همچنان ادامه خواهد داشت. با توجه به اينکه احتمالا تقاضاي خارجي همچنان پايين باقي بماند، ما انتظار داريم رشد اقتصادي در محدوده 1.5 درصد باقي بماند. اين سرعت رشد، 3 تا 4 درصد کمتر از رشد متوسط عصر رونق نفت بوده است و احتمالا موجب افزايش بيکاري جوانان در عربستان شود.در ساير کشورهاي حاشيه خليج فارس، تحليلگران پيش‌بيني کردند رشد GDP در امارات متحده عربي از 2.5 درصد به 2.3 درصد کاهش پيدا کند. همچنين براي سال آينده نيز پيش‌بيني رشد اقتصادي با افتي 0.2 درصدي به 2.5 درصد رسيده است. علاوه بر امارات، قطر، عمان و بحرين نيز با کاهش پيش‌بيني رشد مواجه شدند. صندوق بين المللي پول نيز اخيرا پيش بيني کرد رشد اقتصادي شش کشور عضو شوراي همکاري خليج فارس امسال يک و هشت دهم درصد باشد که از رشد اقتصادي سه و سه دهم درصدي اين کشورها در سال 2015 ميلادي پايين تر است. کاهش درآمدها، کشورهاي عرب حاشيه خليج فارس را مجبور به کاهش بي سابقه يارانه سوخت و انرژي کرده است و اين کشورها در نظر دارند شيوه پرداخت ماليات به صورت غيرمستقيم را اجرايي کنند. هزينه‌هاي اختصاص داده شده به پروژه‌هاي بزرگ نيز در اين کشورها کاسته شده است.

حمله نيروهاي داعش به يک کارخانه توليد گوگرد در شهر قياره در نزديکي موصل عراق موجب انتشار گاز سمي‌سولفور شد.
به گفته يک مقام ارتش عراق دو غير نظامي‌در اثر استنشاق گاز سمي‌جان باخته‌اند و نزديک به هزار نفر نيز به بيمارستان مراجعه کرده‌اند که از اين ميان ۵۰۰ نفر دچار مشکل جدي تنفسي شده‌اند وهشت تن براي درمان به بيمارستان مجهز مخمور منتقل شدند. همزمان پيشمرگه‌هاي کرد در شهر بتناي، در شمال موصل با نيروهاي داعش درگير شدند. ارتش عراق نيز از جنوب در حال پيشروي به سمت موصل است. به نظر مي‌رسد مين گذاري‌هاي وسيع در اطراف شهر و نيز جابجايي نيروهاي داعش از طريق تونل عمليات نظامي‌ارتش عراق را با کندي مواجه کرده است.در همين حال وزير کشور اقليم کردستان عراق اعلام کرد که ابوبکر البغدادي، رهبر داعش سه روز پيش در موصل ديده شده است. در عين حال وي تاکيد کرد که نمي‌تواند اين خبر را تاييد يا رد کند. با گذشت يک هفته از آغاز عمليات سرنوشت‌ساز موصل نيروهاي عراقي در مرحله دوم عمليات خود تمرکز را بر شهرهاي اطراف موصل گذاشته‌اند و در ۲۴ ساعت گذشته با آزادکردن چند شهر، از محور شرقي به دروازه‌هاي موصل رسيدند. به گزارش ايسنا، به نقل از شبکه سومريه نيوز، نيروهاي عراقي در همين راستا روز گذشته توانستند شهر قره قوش، مرکز شهرستان حمدانيه را که يک شهر مسيحي نشين است آزاد کنند. با آزادي قره قوش عملا بايد شهرستان حمدانيه که با مرزهاي شرقي شهر موصل تنها ۵ کيلومتر فاصله دارد را آزاد شده به حساب آورد. شهر برطله در شرق موصل نيز توسط نيروهاي پيشمرگ از کنترل داعشي‌ها خارج شده و نيروهاي عراقي به شهر تلکيف نيز وارد شده‌اند. شهر بعشيقه اکنون در برنامه عملياتي نيروهاي عراقي قرار گرفته تا با کنترل بر آن يکي ديگر از شهرهاي مهم اطراف موصل از کنترل داعش خارج شود.
ده‌ها هزار تن از مخالفان ماتئو رنتسي، نخست وزير ايتاليا، روز شنبه به دعوت گروه‌هاي چپگرا و اتحاديه‌هاي صنفي در راهپيمايي موسوم به «روز نه به رنتسي» در رم، پايتخت اين کشور شرکت کردند.
قرار است روز چهارم دسامبر، چهاردهم آذر، همه پرسي اصلاح قانون اساسي در ايتاليا برگزار شود. طرفداران رأي «نه» بر اين باورند که رأي «آري» سبب تقويت جايگاه دولت رنتسي خواهد شد.
يکي از تظاهرکنندگان مي‌گويد: «ما آمده‌ايم تا در يک کلام "نه” بگوييم به رنتسي و به کاري که دارد مي‌کند. تقصير اوست که کشور خراب شده. هيچي چيزي درست نيست، هيچ چيز.»ديگري مي‌گويد: «هيچ کدام از اصلاحاتي که مد نظر اوست، اصلاحات چپ نيست. من طرفدار چپ هستم اما خودم را کاملا از رنتسي و دولتش جدا مي‌بينم. هدف او نه اصلاح چپ که دنباله روي از سياست بين المللي است.»طرفداران رأي «نه» مي‌گويند اصلاحات مورد نظر دولت در جهت آزادسازي اقتصاد است، چيزي که به باور آنها بيشتر به سود کارفرمايان و به ضرر کارکنان خواهد بود. روز جمعه نيز کارکنان خدمات عمومي‌ايتاليا در مخالفت با اصلاحات مورد نظر دولت اعتصاب کرده بودند.
نتيجه نظرسنجي‌ها در روزهاي اخير حاکي از برتري اندک رأي «آري» بر رأي «نه» در همه پرسي پيش رو دارد. به عقيده معترضان، اصلاحات قانون اساسي که قرار است روز چهارم دسامبر 2016 برگزار شود تنها به نفع بانک‌هاي بزرگ و شرکت‌هاي بزرگ است درحاليکه دولت بايد به فکر راهکاري براي اشتغال جوانان و بهبود اوضاع اجتماعي و اقتصادي کشور باشد و قانون ثبات را اصلاح کند.در اين همه پرسي، بخشي از اختيارات دولت ايتاليا به پارلمان و سنا واگذار خواهد شد.

نيکولا مادورو رئيس جمهوري ونزوئلا گفت: کشورهاي عضو و غير عضو اوپک به توافق بر سر محدود کردن توليد نفت «خيلي نزديک هستند».
به گزارش رويترز، مادورو در باکو پايتخت آذربايجان گفت: «امروز با الهام عليف، رئيس جمهوري آذربايجان در مورد دستيابي به توافقاتي بين اوپک و کشورهايي که عضو اين سازمان نيستند گفت و گو کرديم. ما خيلي به دستيابي به توافق و امضاي يک موافقتنامه مرتبط نزديک هستيم.»
 «من معتقدم موافقتنامه مربوطه در طي يک بازه زماني بسيار کوتاه به دست خواهد آمد و ما آن را اعلام خواهيم نمود. اين توافق مسير را براي دوره جديدي از ثبات و سرمايه گذاري، توليد با ثبات و فرمول جديدي براي قيمت نفت فراهم خواهد کرد.»
مادورو پس از ديدار با رئيس جمهوري آذربايجان به تهران سفر کرد و با آيت الله علي خامنه اي، رهبر معظم ايران و حسن روحاني، رئيس جمهوري اين کشور در مورد مسائل مختلف از جمله بازار نفت گفت و گو کرد.مادورو در تور نفتي خود علاوه بر آذربايجان و ايران به کشورهاي عربستان و قطر نيز سفر خواهد کرد و قصد دارد در اين سفرها با مقامات اين کشورها رايزني‌هايي را در مورد توافق نفتي به منظور تقويت قيمت‌ها انجام دهد.سازمان کشورهاي صادر کننده نفت (اوپک) روز 28 سپتامبر در الجزاير توافق کرد که توليد خود را به 32.5 تا 33 ميليون بشکه در روز کاهش دهد. اين توافق در صورت نهايي شدن اولين توافق بر سر کاهش توليد در طي 8 سال گذشته خواهد بود. نشست دوره اي اوپک قرار است روز 30 نوامبر در وين برگزار شود. در اين نشست جزئيات توافق مذکور مورد بحث قرار خواهد گرفت.رئيس جمهور آذربايجان گفته، کشورش توليد و صادرات نفت خود را افزايش نخواهد داد

تحقيقات دادگستري آمريکا
 درباره فيلم گرگ وال استريت
دستگاه قضايي آمريکا درباره منابع تامين مخارج فيلم «گرگ وال استريت»، با کارگرداني مارتين اسکورسيزي، توليد شده در سال ۲۰۱۳ و با بازي لئوناردو دي کاپريو تحقيق مي‌کند.ظن آن وجود دارد که منابع مالي اين فيلم از اختلاس در يک صندوق توسعه وابسته به دولت مالزي تامين شده باشد. همچنين احتمال مي‌رود مرتکبين با سرمايه گذاري در اين فيلم، اقدام به پول شويي کرده باشند. ميزان اختلاس به رقم بيش از ۳ ميليارد دلار مي‌رسد.همچنين درباره نقش دي کاپريو و بنياد حمايت از محيط زيست وي در اين فعاليت مجرمانه احتمالي تحقيق مي‌شود. وي در واکنش اعلام کرده براي مشخص شدن حقيقت با دادگستري همکاري کامل مي‌کند.

تورم 2 درصدي کف انتظار بانک مرکزي ژاپن است
رئيس بانک مرکزي ژاپن اعلام کرد: بسياري از بانک‌هاي مرکزي جهان فکر مي‌کنند اهداف تورمي‌آنها به جاي افزايش به سطح 3 يا 4 درصدي بايد در سطح کنوني 2 درصدي باقي بماند. به گزارش رويترز،‌هاروهيکو کورودا، رئيس بانک مرکزي ژاپن اعلام کرد: بانک مرکزي ژاپن برنامه سنگين محرک‌هاي پولي خود را تا زماني که نرخ واقعي تورم به هدف دو درصدي برسد، ادامه خواهد داد.کورودا گفت: «ما تا زماني به اجراي سياست‌هاي تطبيقي و سياست‌هاي پولي انبساطي خود ادامه خواهيم داد که نه تنها نرخ واقعي تورم به 2 درصد برسد بلکه از 2 درصد نيز فراتر رود.»برخي از مقامات آکادميک آمريکا از بانک‌هاي مرکزي خواسته‌اند تا هدف تورمي‌خود را از 2 درصد افزايش دهند، تا بازارها نسبت به مبارزه با تورم پايين اطمينان حاصل کنند.

دوره رياست‌جمهوري ترکیه ۵ ساله مي‌شود
قانونگذاران و وزيران حزب حاکم عدالت و توسعه ترکيه براي يک نشست سالانه سه روزه در راستاي تعيين نقشه راه براي تغييرات قانون اساسي که منجر به وضع يک سيستم رياست جمهوري در بحبوحه پاکسازي‌هاي پس از کودتا مي‌شود، گردهم آمده‌اند.بنعالي ييلديريم، نخست وزير ترکيه در جريان مصاحبه با شبکه TRT گفت: دوره رياست جمهوري اين کشور در قانون اساسي برنامه ريزي شده جديد پنج ساله خواهد بود. ما فکر مي‌کنيم که در اين سيستم رياست جمهوري رئيس جمهور براي يک دوره پنج ساله انتخاب خواهد شد.تغييرات قانون اساسي به ويژه درخواست يک سيستم رياست جمهوري از زمان روي کارآمدن رجب طيب اردوغان، رئيس جمهور ترکيه در اوت سال ۲۰۱۰ ميلادي در برنامه سياسي قرار داشته است.ييلديريم همچنين از رهبر حزب اپوزيسيون جنبش ملي ترکيه به خاطر حمايتش از برگزاري رفراندومي‌درخصوص يک سيستم رياست جمهوري پيشنهادي تشکر کرد و گفت: دولت‌ باغچلي گاهي اوقات از نفوذ خود استفاده کرده که اين نفوذ هر بار درهايي را براي حل مسائل غيرقابل حل باز کرده است.باغچلي خواستار برگزاري رفراندومي‌براي حل مناقشات درخصوص قانون اساسي و سيستم رياست جمهوري ترکيه شده است. ييلديريم همچنين درخصوص انتخابات پارلماني در قانون اساسي جديد صحبت کرد.

انفجار در ژاپن
انفجارهايي در 100 کيلومتري شمال پايتخت ژاپن يک کشته و 3 زخمي‌برجاي گذاشته است.دو انفجار تقريبا همزمان در پارکي در کشور ژاپن حداقل يک کشته و 3 مجروح برجاي گذاشت. به نوشته خبرگزاري فرانسه، انفجارهاي همزمان در اوتسونوميا در 100 کيلومتري شمال توکيو حدود ساعت 11:30 صبح روز ديروز 3 زخمي‌برجاي گذاشت. خبرگزاري فرانسه در ادامه نوشت، هنوز علت اين دو انفجار معلوم نشده است.شبکه تلويزيون ملي ژاپن از کشته شدن يک نفر و جراحت 3 تن ديگر در اين حادثه خبر داد. ان‌اچ‌کي همچنين گزارش داد شاهدان حاضر در صحنه حادثه گفته‌اند بعد از انفجارها بوي باروت حس کرده‌اند.خبرگزاري چيني شينهوآ هم خبر داد اين حادثه در حين برگزاري يک فستيوال روي داد که منجر به کشته شدن يک نفر شده است. شينهوآ همچنين گفت خودروهاي اطراف محل حادثه در آتش مي‌سوزند.

اختصاص بودجه ميلياردي براي تحقيقات نظامي‌اتحاديه اروپا
چنانچه اعتبارات مالي هنگفت براي پروژه چندين ميليون پوندي موسوم به "اقدام براي تحقيقات دفاعي" اين هفته تاييد شود، کشورهاي عضو اتحاديه اروپا به‌زودي هزينه‌کرد ميلياردها پوند روي تحقيقات نظامي‌را آغاز مي‌کنند.به گزارش روزنامه گاردين، اين طرح براي سال‌هاي مالي 2017 – 2020 با هزينه تقريبي 50 تا 100 ميليون يورو راه را براي برنامه تحقيقاتي جامع که به بودجه حداقلي 5 / 3 ميليارد يورو بين سال‌هاي 2021 تا 2027 نياز دارد، هموار مي‌کند. با اين حال طرح مذکور به شدت جنجالي است. بيش از 60 هزار تن با امضاي طوماري اقدام عليه آن را خواستار شدند. لاتيشا سيدو، افسر برنامه اتحاديه اروپا در «شبکه اروپايي عليه تجارت اسلحه» گفت: نظارت و بحث کافي در اين رابطه انجام نشده است. اين پيشنهاد تنها يک سياست نظامي-صنعتي با اهداف منافع اقتصادي تعدادي اندک و يک روند به سمت جهاني شدن تجارت اسلحه و رقابت با ايالات متحده است.چنانچه بودجه فوق تصويب شود، اين اولين بار در تاريخ اتحاديه اروپا خواهد بود که قرار است بودجه‌اي اختصاصي براي اهداف تحقيقات دفاعي اختصاص يابد.اندرو اسميت، از «کمپين عليه تجارت سلاح» مي‌گويد: به اتحاديه اروپا به چشم يک پروژه صلح نگاه مي‌شود و اتحاديه اروپا بايد اينگونه باشد. به عنوان مثال نگاه به نقش انگليس در اروپا هر چه باشد، نبايد از پول مردم براي تامين تحقيقات مرتبط با شرکت‌هاي تسليحاتي استفاده کرد.