شگردهای جدید قاچاقيان با استفاده ار برخی رسانه‌ها
تجارت- کورش شرفشاهي: هرچقدر مي‌خواهيم از توليد داخلي حمايت کنيم، نمي‌شود که نمي‌شود. زيرا سايه سنگين واردات و قاچاق به‌اندازه اي توليد کننده را آزار مي‌دهد که‌امکان انديشيدن به مشکلات و پيدا کردن راه حل را نمي‌دهد.
 از سوي ديگرعده اي فرصت طلب سود جو آنچان به دنبال منافع شخصي خود هستند که با استفاده از راهکار قاچاق، کالاهايي که نمونه آن در داخل کشور توليد مي‌شود را در حجم بسيار وارد کشور مي‌کنند تا بازارهاي داخلي را در اختيار کالاي خارجي قرار دهند. از سوي ديگر اين قاچاقچيان هرگز انديشه نمي‌کنند که هر کالاي قاچاق چند شغل را در کشورمان نابود مي‌کند، چه بلايي به روزگار اقتصاد کشور مي‌آورد و چند کارگر اين کشور بيکار مي‌شوند. اما مساله مهم اين است که راهکار کجاست و چگونه بايد براي اين مشکلات راهکار انديشيد.
گرانفروشي مشروط لوازم خانگي
در اين رابطه رئيس اتحاديه لوازم خانگي تهران از گران فروشي مشروط در بازار لوازم خانگي خبر داد و گفت: معلوم نيست که کالاهاي قاچاق را در کجا پنهان کرده‌اند. محمد طحان پور در مورد دلايل افزايش قيمت لوازم خانگي اظهار داشت: افزايش قيمت در برخي از اقلام لوازم خانگي ربطي به اجراي طرح برخورد با کالاي قاچاق ندارد بلکه به يقين متاثر از گراني دلار است.
وي با بيان اينکه ميزان توليد لوازم خانگي اکنون مازاد بر تقاضا است به طوري که حجم بالايي از لوازم خانگي در انبارهاي کشور دپو شده است، تصريح کرد: دو سال است که قيمت لوازم خانگي داخلي افزايشي نداشته زيرا بازار اجازه اين افزايش قيمت را به توليدکنندگان نداده است. رئيس اتحاديه لوازم خانگي گفت: طبيعي است که با افزايش يکباره قيمت دلار از ۳۵۰۰ تومان به بالاتر از ۴ هزار تومان، بهاي کالاهاي خارجي و البته توليد داخلي تحت تاثير قرار خواهد گرفت. وي ضمن بيان اين نکته توليدات داخلي مي‌توانند بدون اجازه سازمان حمايت تا ۸ درصد افزايش قيمت را روي محصولات خود اعمال کنند، در خصوص چگونگي افزايش بهاي لوازم خانگي توليدِ داخل نيز اين نکته را متذکر شد: توليدکنندگان لوازم خانگي ديگر حاشيه تخفيف را به نمايندگي‌ها نمي‌دهند که اين شيوه نوعي گران فروشي مشروط محسوب مي‌شود ودر واقع روي قيمت تمام شده تاثير گذاشته است. طحان پور با تکذيب انتشار اخبار و گمانه زني‌هايي پيرامون افزايش قيمت تلويزيون در بازار نيز گفت: بهاي تلويزيون گران نشده و تنها در برخي از اقلام بسيار کوچک لوازم خانگي شاهد افزايش قيمت بوديم در واقع از ۲۵ نوع کالاي وارداتي در بخش لوازم خانگي فقط ۴ نوع کالا گران شده است. به گفته وي، توليدات داخلي تلويزيون در کشور قابل توجه است و رقابت فشرده اي در بازار در بخش تلويزيون وجود دارد به طوري که واحدهاي صنفي عرضه کننده تلويزيون فقط ۳۰ هزار تومان سود روي تلويزيون مي‌گيرند.
رئيس اتحاديه لوازم خانگي در مورد اجراي طرح برخورد با کالاي قاچاق در صنف لوازم خانگي نيز گفت: بخشي از کالاهاي قاچاق از بازار و پشت ويترين مغازه‌ها جمع آوري شده و به جاي آن توليدات داخلي که داراي خدمات پس از فروش يا کالاهايي که حقوق حقه دولت را پرداخت کرده‌اند، مورد عرضه قرار گرفتند اما معلوم نيست که کالاهاي قاچاق را در کجا پنهان کردند.
تحويل کالاي قاچاق درب منزل
اما براي حمايت از توليد داخل، بازرسي‌هاي منظمي‌صورت گرفت و برخورد جدي با قاچاقچيان به عمل آمد که درنهايت نه تنها معامله کالاي قاچاق جمع نشد، بلکه استفاده از فضاي مجازي،‌ابزار مناسبي براي توزيع کالاي قاچاق شد. درحالي که دولت به‌تازگي طرح ضربتي جمع‌آوري کالاي قاچاق از سطح بازار را کليد زد، قاچاقچيان در شيوه‌هاي جديدي به درج آگهي کالاهاي قاچاق در نشريات و فروش اين کالاها در درب منزل اقدام مي‌کنند.
طي ماه‌هاي اخير طرح ضربتي دولت براي مقابله با کالاهاي قاچاق آغاز شده است اما هنوز کالاهاي قاچاق به‌طرق مختلف وارد کشور مي‌شود و با روش‌هاي خاص در سطح بازار به فروش مي‌رسد. قاچاقيان کالا در جديدترين اقدام خود با ارائه آگهي به مجلات سعي در فروش کالاهاي خود دارند، به اين صورت که مردم با شماره‌هاي درج‌شده در آگهي تماس گرفته و اجناس قاچاق را درب منزل خود تحويل مي‌گيرند. يکي از اين فروشندگان کالاهاي قاچاق در گفت‌وگو با تسنيم مي‌گويد: اجناس ما قاچاق است و داراي گارانتي معتبر از شرکت خدمات پس از فروش ايراني نيست اما به شما قول مي‌دهيم جنس را اصل از شرکت توليدکننده خارجي خريداري کرده و به دست شما مي‌رسانيم. وي در مورد چگونگي پرداخت هزينه اين کالاها نيز گفت: خريداران با ما تماس گرفته و با پرداخت بيعانه سفارش مي‌دهند. ما نيز دو يا سه روز بعد جنس را درب منزل به آنها تحويل مي‌دهيم، به اين صورت که خريداران براي اجناس کمتر از 6 ميليون تومان، بيعانه 200 هزار توماني و بالاتر از آن را بيعانه 500 هزار توماني بدهند البته هرچه قيمت کالاها بالاتر باشد بيعانه نيز بيشتر است.

قائم مقام معاون توليدات دامي‌وزارت جهادکشاورزي گفت: صنايع لبني در حالي اقدام به افزايش بيش از 20 درصدي نرخ فرآورده‌هاي خود کرده‌اند که در دو هفته اخير، قيمت شيرخام را يکهزار ريال ارزانتر از گذشته از توليدکنندگان مي‌خرند.
محمدرضا ملاصالحي در گفت و گو با ايرنا درباره وضعيت توليد و خريد شيرخام افزود: در دو هفته اخير با کاهش خريد قيمت شيرخام به يکهزار و 150 ريال تا يکهزارو 200 ريال صنايع لبني توانستند هر کيلوگرم شيرخام را بين 500 تا يکهزار ريال کاهش نرخ خريداري کنند. وي با اشاره به اينکه طبق آمارهاي صنايع لبني، 70 درصد هزينه‌هاي توليد اين صنايع مربوط به شيرخام است، اظهارداشت: همزمان با کاهش قيمت خريد شيرخام، قيمت فرآورده‌هاي لبني بيش از 20 درصد افزايش يافته است در حالي که از ابتداي سال تاکنون مصوبه جديدي براي افزايش قيمت فرآورده‌هاي لبني نداشته‌ايم.
اين مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزي افزود: در سال‌هاي اخير اين وزارتخانه تلاش کرد تا با تامين مشوق‌هاي صادراتي براي صنايع و رفع بخش عمده مشکلات آنان شرايط توليد و خريد شيرخام را نيز براي دامداران بهبود دهد، اما متاسفانه با سوء استفاده صنايع لبني مواجه شده است.
ملاصالحي با بيان اينکه خريد غيرنقدي شيرخام توسط صنايع لبني اجحاف ديگري به دامداران است، گفت: با وجود اينکه صنايع لبني شيرخام مورد نياز خود را به مدت سه سال با قيمتي کمتر از نرخ مصوب خريداري مي‌کنند، پول اين محصول را به شکل غيرنقدي و به صورت چک 90 روزه (سه ماهه) به دامداران مي‌پردازند. وي با اشاره به اينکه سالانه بيش از 6.5 ميليون تن شيرخام وارد صنايع لبني مي‌شود، اضافه کرد: اين بدان معناست که اکنون بين 10 هزار تا 20 هزار ميليارد ريال پول دامداران بدون وثيقه و سود و به شکل قرض الحسنه به طور مداوم نزد صنايع لبني است و آنان نيز از اين منابع پولي سود مي‌برند و سرمايه گذاري‌هاي لازم را انجام مي‌دهند.
وي اين اقدام صنايع لبني را ظلم به توليد کنندگان شيرخام و مصرف کنندگان دانست و گفت: دامداري که‌امروز پول شيرخام را با يک هزار ريال کاهش قيمت دريافت مي‌کند، سه ماه قبل شيرخام را به کارخانجات تحويل داده است.

رئيس اتحاديه تالارهاي پذيرايي و تجهيز مجالس به تشريح چگونگي و تعيين تعرفه‌هاي تالارهاي پذيرايي پرداخت و تصريح کرد که هيچ واحدي نمي‌تواند به صورت سليقه‌اي براي خدماتي که ارائه مي‌دهد، قيمت بگذارد و همه موارد بايد بر اساس قرارداد و با توافق مهمان باشد.
 خسرو ابراهيمي‌نيا در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به فعاليت واحدهاي صنفي غير مجاز توضيح داد: در اين زمينه اتحاديه با تمام قدرت با همکاري پليس و اماکن اقدام به پلمب اين واحدها کرده است که به صورت غير مجاز مبادرت به برگزاري مجالس مي‌کردند و امروز در شهر تهران شاهد فعاليت واحدهاي صنفي غير مجاز نيستيم. ابراهيمي‌نيا درباره وضعيت چگونگي تعيين نرخ‌ها در تالارهاي پذيرايي گفت: کليه واحدهاي صنفي موظفند که ارائه خدمات و نرخ‌هايشان را به تاييد اتحاديه برسانند، به هر حال تالارها بر حسب نوع خدماتي که ارائه مي‌دهند با هم متفاوتند و بر اين اساس قيمت‌هايشان نيز متفاوت است. کميسيون‌هاي فني اتحاديه روي تمامي‌قيمت‌ها نظارت لازم را دارد و کسي نمي‌تواند به صورت سليقه‌اي براي خدماتش قيمت تعيين کند و اگر شکايتي باشد اتحاديه ظرف ۲۴ ساعت رسيدگي خواهد کرد. وي ادامه داد: ارائه خدمات در تالارهاي پذيرايي بايد به صورت کاملا شفاف باشد. هيچ واحد صنفي حق ندارد مبلغي بابت هر نوع خدمات غير شفافي که در قرارداد نيامده باشد دريافت کند و تمامي‌خدمات بايد با توافق مهمان باشد. پولي که يک واحد صنفي براي اتاق عقد دريافت مي‌کند بابت امکانات، ساعت و زماني است که براي مهيا کردن آن مي‌گذارد اما ممکن است يک مهمان امکانات بيشتري مثلا گل آرايي خاص تري بخواهد که طبيعتا قيمت آن متفاوت خواهد. رئيس اتحاديه تالارهاي پذيرايي و تجهيز مجالس درباره نحوه و زمان‌بندي پرداخت هزينه تالارهاي پذيرايي گفت: ماهيت فعاليت تالارهاي پذيرايي به اين گونه است که بعضا از يکسال قبل روزي براي برگزاري مراسم رزرو مي‌شود، در آن مرحله مراجعه کننده ۱۰ تا ۱۵ درصد کل مبلغ را به عنوان بيعانه پرداخت مي‌کند و آن روز براي آن خانواده تعيين مي‌شود. سپس با توافق‌هايي که صورت مي‌گيرد معمولا حداکثر تا ۱۰ روز قبل، کل مبلغ پرداخت مي‌شود و اگر بعد از برگزاري مراسم نارضايتي نسبت به خدمات واحد صنفي وجود داشته باشد در صورت مراجعه به اتحاديه حتما حقوق‌شان استيفا خواهد شد.

افزايش نرخ کنجاله سويا باعث گراني مرغ
رييس اتحاديه مرغداران گوشتي گفت: کنجاله خارجي در بازار کمياب شده و کنجاله عرضه شده توسط کارخانجات روغن‌کشي افزايش حدود 20 درصدي داشته است. بر اين اساس قيمت کنجاله سويا از رقم حدود کيلويي1450- 1400 تومان به حدود 1700تومان رسيده است.محمد يوسفي در گفت‌وگو با ايلنا با تاکيد بر اين که واردکننده‌هاي دانه و کنجاله در بازار خلاء ايجاد مي‌کنند تا قيمت‌ها را افزايش دهند بيان داشت: شرکت پشتيباني امور دام به عنوان تامين کننده بازار اعلام کرد که ذرت را کيلويي 1400 تومان تحويل مرغدار مي‌دهد و بايد بررسي کرد که اين کار چه ميزان موثر بوده است؛ همچنين پيشنهاد شد که شرکت پشتيباني قراردادهاي منعقد کند که طبق آن کنجاله سويا و ذرت تحويل توليدکننده بدهد و مرغ را براي ذخيره سازي تحويل گيرد.او افزود: دانه‌هاي روغني وارد شده است و در کارخانه‌ها روغن کشي شده است؛ اما مساله اين است که کارخانه‌هاي روغن کشي به دنبال انحصار هستند.صحبت‌هايي در اين خصوص بوده است که کنجاله سويا با ارز آزاد وارد شود و ارز مبادله اي به آن تعلق نگيرد اما اين عملياتي نشده است.

قيمت‌ها گوشي موبايل ۱۵درصد افزايش يافت
رئيس اتحاديه دستگاه‌هاي مخابراتي از افزايش بيش از 10 درصدي قيمت‌ها در بازار موبايل در نتيجه افزايش اخير نرخ ارز خبر داد و گفت: افزايش قيمت‌ها در اين بازار بيش از افزايش نرخ ارز بوده است. غلامحسين کريمي‌در گفت‌وگو با فارس از افزايش بيش از 10 درصدي قيمت‌ها در بازار موبايل در نتيجه افزايش اخير نرخ ارز از حدود يک ماه پيش خبر داد. رئيس اتحاديه صنف دستگاه‌هاي مخابراتي و ارتباطي و لوازم جانبي اظهار داشت: در حاليکه در هفته‌هاي اخير نرخ ارز حدود 10 درصد افزايش يافته‌اما متاسفانه افزايش قيمت‌ها در بازار موبايل بيش از افزايش نرخ ارز و حدود 15 درصد بوده است. وي توضيح داد: افزايش نرخ‌ ارز همواره زمينه افزايش قيمت در بازارها را فراهم مي‌کند و به ويژه در بازارهايي که تاثير مستقيمي‌از نرخ ارز مي‌پذيرند، تغييرات قيمت محسوس‌تر است.

گراني، گريبان گوشت را گرفت
وزارت جهاد کشاورزي گران فروشي و سودجويي دلالان در بازار توزيع را عامل اصلي گران فروشي مي‌دانند و اين درحالي است که رئيس اتحاديه گوشت گوسفندي افزايش صادرات و کمبود دام در ميادين را علت اين امر مي‌داند.محمدرضا ملاصالحي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به بازار متلاطم گوشت گوسفندي اظهار داشت: 90 درصد گوشت قرمز از توليدات داخلي و مابقي از طريق واردات تامين مي‌شود از اين رو در تامين دام مشکلي در کشور وجود ندارد.
وي با اشاره به اينکه نرخ دام زنده از ابتداي سال 93 تا چند ماه اخير تغييري نداشته است، افزود: در حال حاضر قيمت هر کيلو دام زنده سبک با کيفيت 14 هزار تومان که با احتساب سود مغازه دار حداکثر با کيلويي 34 هزار تومان به فروش مي‌رسد.
سود 27 درصدي مشارکت در منافع سال 94 بيمه عمر و سرمايه‌گذاري بيمه "ما"
بيمه‌هاي عمر و سرمايه‌گذاري بيمه "ما" براي چهارمين سال متوالي بيش از 27 درصد سود مشارکت در منافع را محقق ساخت. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه "ما" ، سود محقق حاصل از مشارکت در منافع بيمه گذاران عمر و سرمايه گذاري در سال 91 ،  92 ، سال 93 و 94 به ترتيب 27 درصد ،27.1 درصد ، 27.5 درصد و 27 اعمال شده است. مهندس مجيد صفدري مدير عامل بيمه "ما" در خصوص بيمه‌هاي عمر و سرمايه‌گذاري گفت: با توجه به بازار گسترده و بالقوه بيمه‌هاي زندگي و همچنين رسالت اصلي ما در راستاي تامين نيازهاي بيمه‌اي جامعه و ايجاد امنيت و آرامش خاطر براي مردم شريف ايران عزيزمان توسعه اين محصول جزء راهبردهاي اصلي اين شرکت قرار دارد. همچنين با ايجاد زير ساخت‌هاي فناوري اطلاعات در بالاترين سطح ، استفاده از ظرفيت‌هاي موجود در بانک ملت و آموزش بهينه شبکه فروش سود مشارکت در منافع محقق شده در سال مالي 1394، به ميزان 27 درصد است. وي در ادامه اضافه کرد : در اجراي ماده 11 آئين نامه 68 شوراي عالي بيمه که شرکت‌هاي بيمه را مکلف مي‌کند حداقل 85 درصد سود حاصل از معاملات بيمه‌هاي زندگي به صاحبان اصلي آن يعني بيمه گذاران بيمه‌هاي عمر و سرمايه گذاري عودت نمايد، شرکت بيمه "ما" افتخار دارد براي چهارمين سال متوالي ،حقوق بيمه گذاران عمر و سرمايه گذاري را به بيش از 27 درصد محقق کند. بنابراين کليه بيمه گذاران عمر و سرمايه گذاري شرکت بيمه "ما" که در سال 94 بطور علي الحساب 18 درصد سود دريافت کرده بودند 9 درصد ما به التفاوت سود به حساب اندوخته آنان منظور شد. بيمه گذاران عمر و سرمايه گذاري شرکت بيمه "ما" ميتوانند با مراجعه به پنل شخصي خود در وبسايت تخصصي بيمه‌هاي زندگي به آدرس
http://life.bimehma.ir نسبت به آخرين مانده‌اندوخته خود اطمينان حاصل نمايند. وي در خصوص ميزان فروش بيمه‌هاي عمر اضافه کرد: شرکت بيمه "ما" در نه ماهه اول سال 95 نسبت به مدت مشابه سال کذشته با بيش از 60درصد رشد در کل پرتفو مواجه است که در اين بين بيمه‌هاي عمر و سرمايه گذاري اين شرکت با بيش از 95 درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال 94، بيش از 34 درصد از پرتفوي شرکت بيمه "ما" را به خود اختصاص داده است .وي در انتها افزود: به تائيد فروشندگان حرفه اي صنعت بيمه جذابيت محصول بيمه‌هاي زندگي در شرکت بيمه "ما" و نيز دسترسي مشتريان بيمه‌هاي عمرو سرمايه گذاري شرکت بيمه ما به پروفايل شخصي از طريق "سايت تخصصي بيمه‌هاي زندگي " که موجب ميشود کليه تراکنش‌هاي حساب بيمه نامه خود را رصد نمايند اين دو رويکرد نوين در صنعت بيمه موجب افزايش اطمينان و استقبال بيش از پيش مردم ميگردد.

آغاز همکاري‌هاي گسترده بيمه‌کوثر و پژوهشکده بيمه
سرپرست و مدير روابط‌عمومي‌پژوهشکده بيمه با مديرعامل و مديران ارشد بيمه‌کوثر درخصوص مسايل و مشکلات پژوهشي در صنعت بيمه به گفت‌وگو پرداختند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌بيمه‌کوثر؛ مديرعامل شرکت در اين جلسه، گفت: شرکت بيمه‌کوثر سعي دارد با بهره‌مندي از ظرفيت‌هاي علمي‌و پژوهشي کشور در راستاي توسعه فرهنگ و ضريب نفوذ بيمه نقش موثري را ايفا کند. مجيد مشعلچي فيروزآبادي از حمايت بيمه‌کوثر از پژوهشگران صنعت بيمه خبرداد و گفت: مسئولان اين شرکت با سازوکارهاي از پيش تعيين شده به لحاظ مادي و معنوي از طرح‌هاي پژوهشي در سطح ملي حمايت مي‌کنند.  وي احصاء نيازهاي پژوهشي با رويکرد آينده پژوهشي را از اولويت‌هاي حوزه‌اموزش و پژوهش شرکت برشمرد و گفت: براساس نيازسنجي‌هاي صنعت بيمه و وضعيت بازار کسب‌وکار مي‌توانيم اولويت‌هاي پژوهشي خود را تعيين کرده و در اين زمينه به فعاليت بپردازيم. مديرعامل بيمه‌کوثر با بيان اينکه افزايش تعامل ميان مديران و کارشناسان بيمه‌کوثر و پژوهشکده يکي از عوامل موثر در توسعه فرهنگ و افزايش ضريب نفوذ بيمه است، گفت: مديران و کارشناسان بيمه‌کوثر مي‌توانند به‌عنوان عضوي از مجموعه پژوهشي صنعت بيمه به فعاليت بپردازند. مجيد مشعلچي فيروزآبادي با تاکيد بر اين امر که استفاده از ظرفيت‌هاي نيروي‌انساني موجبات تعالي صنعت بيمه را ميسر مي‌سازد، گفت: با نهادسازي موثر، علمي‌و کارشناسي شده در حوزه منابع‌انساني مي‌توان در راستاي ارتقاي کيفي و علمي‌منابع‌انساني فعال در صنعت بيمه گام برداشت. سرپرست پژوهشکده بيمه نيز در اين جلسه با بيان اينکه شرکت بيمه‌کوثر به‌عنوان يک عامل اجرايي مي‌تواند در شناسايي طرح‌هاي پژوهشي و اجراي آن‌ها پژوهشکده را همراهي کند، بيان‌کرد: شرکت‌هاي بيمه با نيازسنجي بازار و شناسايي چالش‌هاي موجود مي‌توانند طرح‌هاي پژوهشي مورد نياز صنعت را به پژوهشکده معرفي کنند. امير صفري خاطرنشان‌کرد: تحقيقات بازار و طراحي محصولات جديد بيمه‌اي از اولويت‌هاي پژوهشي پژوهشکده است. وي برگزاري ميزها، سمينارها و آزمون‌هاي تخصصي و کارگاه‌هاي را از برنامه‌هاي اين پژوهشکده برشمرد و گفت: آموزش منابع‌انساني در حوزه پژوهش و همکاري با دانشگاه‌هاي بين‌المللي معتبر داخلي، انجام امور پژوهشي، چاپ کتاب و نشريات تخصصي در حوزه صنعت بيمه ازجمله اقدامات پژوهشکده است. 

برندگان جشنواره بيمه‌هاي عمر بيمه سرمد مشخص شدند
با حضور مديرعامل، معاونان و مديران شرکت بيمه سرمد، مراسم قرعه کشي «جشنواره بيمه‌هاي عمر و سرمايه گذاري»، در محل اين شرکت برگزار شد. جشنواره بيمه‌هاي عمر و سرمايه گذاري در مرداد 1395 کار خود را آغاز و در تاريخ 13 آذر ماه، مصادف با روز بيمه به کار خود پايان داده بود.
در اين مراسم، ازميان بيمه‌گذاراني که درمدت جشنواره در رشته بيمه‌هاي عمر و سرمايه‌گذاري، حداقل 600 هزار تومان حق‌بيمه پرداخت کرده بودند، در بيمه‌هاي عمر و سرمايه‌گذاري اقساط معوقي نداشتند و ازطريق باشگاه مشتريان بيمه سرمد در جشنواره ثبت‌نام کرده بودند، به قيد قرعه برنده يک دستگاه خودروي 206 مشخص شد. در ابتداي مراسم قرعه‌کشي جشنواره بيمه‌هاي عمر و سرمايه‌گذاري، مهدي مهدوي، معاون تحقيق و توسعه شرکت بيمه سرمد، در خصوص اهداف و دستاوردهاي اين جشنواره گفت:« يکي از اهداف بيمه سرمد از گذشته تا امروز، تقويت شبکه فروش و ايجاد انگيزه براي شعب، کارگزاران، نمايندگان و بازاريابان بوده است و اميدواريم که با برگزاري رويدادهايي از اين دست، بتوانيم بيش از پيش در مسير تحقق اين هدف قدم برداريم.» او با اشاره به اينکه جشنواره بيمه‌هاي عمر و سرمايه‌گذاري، اولين خروجي باشگاه مشتريان بيمه سرمد بوده است ادامه داد:« در طول مدت برگزاري جشنواره، نزديک به سه هزار نفر مشمول قرعه‌کشي شدند و شعبه‌هاي سرو، کوير، چهارباغ و رضوي، بيشترين آمار فروش بيمه‌نامه به مشمولان شرکت در جشنواره را داشته‌اند.» پيش از شروع قرعه‌کشي، اسماعيل دلفراز، مديرعامل بيمه سرمد، از نياز به همکاري بيشتر با روساي شعب گفت و نسبت به تلاش مديران ستادي، روساي شعب و نمايندگان براي رسيدن شرکت بيمه سرمد به جايگاه واقعي خود ابراز اميدواري کرد. او با اشاره به پتانسيل بالاي شرکت بيمه سرمد براي فعاليت در بازار بيمه گفت:«اميدواريم در آينده نزديک، حضورمان در بازار بيمه پررنگ‌تر شود و بتوانيم با استراتژي‌هايي که تعريف مي‌کنيم، به نتيجه‌اي که در نظر داريم برسيم.» دلفراز با موفق ارزيابي کردن جشنواره بيمه‌هاي عمر و سرمايه گذاري سرمد گفت:« در کشورهاي توسعه يافته، حدود 80 تا 90 درصد سود شرکت‌هاي بيمه، از محل فروش بيمه‌هاي عمر و سرمايه‌گذاري تامين مي‌شود، درحاليکه در کشور ما اين رقم به زحمت به حدود 10 تا 12 درصد مي‌رسد. در پايان و پس از قرعه‌کشي، اسامي‌فروشندگان برتر(نمايندگان و کارگزاران) شرکت بيمه ‌سرمد مشخص شد و آقاي علي ملک‌ثابت از شعبه کوير، خانم فرشته ابراهيمي‌بسابي از شعبه کوير، شرکت آتيه‌سازان اميد ايرانيان از شعبه سرو و خانم مريم بندر آبادي از شعبه کوير به ترتيب برنده 5، 4، 3 و 2 سکه تمام بهار آزادي شدند. و همچنين، خانم زهرا صالحي از شعبه سرو، خانم زهرا مهدي‌زاده‌کاشي از شعبه چهارباغ و آقاي احمد صادقيان از شعبه سرو نيز، هر يک برنده يک عدد سکه تمام بهار آزادي شدند. در ادامه اين مراسم، قرعه‌کشي انتخاب بهترين بيمه‌گذار نيز انجام شد و آقايان فرزاد قادر پور از شعبه ارم، حميدرضا اخباري از شعبه چهارباغ، سيدهادي احمدي‌نژاد از شعبه ابن‌سينا، مهدي عاصي از شعبه کوير و محمد ويس از شعبه ارم نيز، به عنوان اعضاي برتر باشگاه مشتريان انتخاب شدند و به هر يک، يک عدد سکه تمام بهار آزادي تعلق گرفت. در پايان ، برنده خوش‌شانس يک دستگاه خودروي 206 در جريان قرعه‌کشي مشخص شد و در حضور مديرعامل، معاونان و مديران شرکت بيمه سرمد، «آقاي مصطفي صاحبکاري» که به عنوان بيمه‌گذار، براي دختر 2 ساله خود بيمه‌نامه عمر را از يکي از نمايندگي‌هاي شهر مشهد خريداري کرده بود، به عنوان برنده اين خودرو معرفي شد.

مديرعامل بيمه رازي: استقبال  از تغيير معيار پرداخت ديه به نقره
مديرعامل بيمه رازي با اشاره به استقبال صنعت بيمه از تغيير معيار پرداخت ديه از شتر به نقره گفت: آمار جرح و نقص عضو در تصادفات سال‌هاي اخير دو برابر شده و بر اين اساس لازم است در عوارض پرداختي صنعت بيمه به برخي نهادها تجديدنظر شود.  به گزارش روابط عمومي‌بيمه رازي به نقل از خبرگزاري فارس ، يونس مظلومي‌در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس در خصوص پيشنهاد رئيس کل بانک مرکزي براي تغيير مبناي پرداخت ديه از شتر به نقره با توجه به گستردگي خسارت بيمه شخص ثالث و زيان شرکت‌هاي بيمه اظهار داشت: پيشنهاد رئيس کل بيمه مرکزي خوب است و صنعت بيمه از آن استقبال مي‌کند. وي يادآور شد: بر اساس شرع مقدس مبناي پرداخت ديه مي‌تواند اقلام متعددي باشد که شتر، برخي احشام، سکه نقره و پارچه اي به نام برد يماني از ان جمله است. مظلومي‌در عين حال افزود: انتخاب نوع ديه از انواع اقلام مذکور مطابق شرع و قانون مجازات اسلامي‌برعهده افرادي است که ديه را پرداخت مي‌کنند. وي اضافه کرد: اشکالي که به جايگزيني نقره ممکن است گرفته شود اين است که ما در چرخه اقتصاد سکه رايج نقره نداريم، در حالي که مي‌توان با بانک مرکزي توافق کرد سکه‌هايي را از جنس نقره ضرب کرده و به بازار عرضه کند تا بتوان مبناي پرداخت ديه را از شتر به نقره تغيير داد. وي يادآور شد: در گذشته شتر جزو اقلام ضروري زندگي مردم بوده و تقريبا تمام خانواده از آن برخوردار بوده‌اند، اما اکنون تعداد اين حيوان به حدي کاهش يافته که شايد بتوان در آينده اين حيوان را فقط درباغ وحش‌ها ديد. وي اين کميابي را بر قيمت آن و بالتبع تعيين هزينه ديه و زيان‌ده شدن بيمه شخص ثالث در پرتفوي بيمه‌ها مؤثر دانست و افزود:اين در حالي است که نقره جزو فلزات اساسي رايج در جهان است و هر روز قيمت و آمار معاملات آن در دنيا به ثبت مي‌رسد. مديرعامل بيمه رازي تاکيد کرد: پيشنهاد رئيس کل بيمه مرکزي پيشنهاد خوبي است و مي‌توان براي اجرايي شدن آن کار کرد. مظلومي‌گفت: صنعت بيمه چقدر عوارض پرداختي خود را به ديگر نهادها مانند وزارت بهداشت و نيروي انتظامي‌در کاهش خسارات ناشي از تصادفات و بهبود وضعيت بيمه شخص ثالث موثر مي‌داند؟ وي پاسخ داد: ايران با سالانه 17 هزار کشته و 400 هزار مجروح و نقص عضو رکوردار تصادفات جاده‌اي دنياست. مديرعامل بيمه رازي در پاسخ به اينکه‌امار تلفات جاده‌اي ايران در سال‌هاي گذشته به 27 هزار مورد نيز رسيده بود و در 3 سال اخير در مرز 17هزار مورد تثبيت شده است، آيا اين حاکي از بهبود وضعيت نيست، تصريح کرد: اگر چه‌امار جانباختگان تصادفات جاده‌اي به 17 هزار مورد رسيده‌اما آمار جرح و نقص عضو از 200 هزار مورد به 400 هزار مورد افزايش يافته است، بنابراين نمي‌توان گفت خسارات بيمه شخص ثالث کاهش داشته و بهبودي در وضعيت صنعت بيمه ايجاد شده است.

عليرضا بيانيان: ارتباط نمايندگان با شرکت بيمه بايد قانونمند شود
مدير عامل بيمه آرمان لازمۀ کارِ بيمه گري را ايجاد وحدت رويه و دستيابي به نقطه مشترک فيمابين نمايندگان و شرکت‌هاي بيمه دانست. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه آرمان، عليرضا بيانيان در نشست ادواري مديران امور شعب و نمايندگان شرکت‌هاي بيمه که به ميزباني بيمه آرمان برگزار شده بود، با اعلام اين مطلب افزود: صنعت بيمه بايد در خصوص تعامل و ارتباط نمايندگان بيمه با شرکت‌هاي بيمه از يک وحدت رويه مشترک برخوردار شود و نماينده اي بخاطر تخلفات و بدون تسويه حساب از شرکتي به شرکت ديگر کوچ نکند و در مورد تعهداتي هم که نمايندگان در هنگام صدور بيمه نامه به بيمه گذاران مي‌دهند، به نقطه مشترک دست پيدا کند. مدير عامل بيمه آرمان از تشکيل جلسات ادواري مديران امور شعب و نمايندگان شرکت‌هاي بيمه براي بررسي مسائل و چالش‌هاي مرتبط با نمايندگان و ساماندهي آنها استقبال کرد و گفت: نظارت بر امور نمايندگان لازمۀ کارِ بيمه گري و شرکت بيمه است و در اين راستا بايد بنحو مقتضي از تخلفات و سوءاستفاده‌هاي احتمالي جلوگيري و مسائل قانونمند شود. آرش بابايان دبير شوراي مديران امور شعب و نمايندگان شرکت‌هاي بيمه نيز در اين جلسه ايجاد اين تشکل و شورا را بازوي مشورتي براي ترفيع مشکلات و چالش‌هاي نمايندگان و شرکت‌هاي بيمه، ساماندهي مسائل آنان، جلوگيري از سوءاستفاده از قوانين و مقررات و برقراري ارتباط و تعامل مطلوب بين نمايندگان و شرکت‌هاي بيمه اعلام کرد.

نخستين جلسه هيات مديره شرکت بيمه حکمت صبا برگزار شد
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه حکمت صبا ، در راستاي تبيين اهداف ، تشريح سياست گذاري‌ها و چشم انداز شرکت بيمه حکمت صبا ، نخستين جلسه اين شرکت ، بطور رسمي‌با حضور مديرعامل و اعضاي هيات مديره برگزار و در خصوص برنامه‌هاي آتي شرکت بيمه حکمت صبا جهت ارائه خدمات بيمه اي به مشتريان ، تصميم گيري شد .

افزايش سرمايه شرکت بيمه سينا (سهامي‌عام) محقق شد
افزايش سرمايه شرکت بيمه سينا (سهامي‌عام) به استناد مصوبه مجمع عمومي‌فوق العاده و مصوبه هيئت مديره محقق شد.  به اطلاع کليه سهامداران محترم شرکت بيمه سينا (سهامي‌عام) مي‌رساند به استناد مصوبه مجمع عمومي‌فوق العاده مورخ 1394/01/10 و مصوبه هيئت مديره مورخ 1394/12/25 ، پس از اخذ مجوز‌هاي لازم از بيمه مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران و سازمان بورس و اوراق بهادار ، افزايش سرمايه شرکت از مبلغ 905.361 ميليون ريال به مبلغ 1.500.000 ميليون ريال در مهلت تعيين شده محقق گرديد. و اين شرکت در حال انجام مراحل قانوني جهت ثبت سرمايه جديد پس از اخذ تائيديه‌هاي لازم از نهادهاي نظارتي مربوطه مي‌باشد.

تشکيل مجمع انجمن حرفه اي صنعت بيمه
مجمع عادي بطور فوق العاده انجمن حرفه اي صنعت بيمه، روز دوشنبه مورخ 95/10/06 در ساعت 15:30 به ميزباني شرکت بيمه اتکايي ايرانيان با حضور اعضاي انجمن تشکيل شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌انجمن حرفه اي صنعت بيمه، بر اساس دستور جلسه مجمع که انتخاب اعضاي هيات مديره انجمن بود، پس از راي گيري، آقايان علوي، آسوده، پوستينچي، طهماسبي و حجاريان بعنوان اعضاي اصلي و آقاي ضيايي بعنوان عضو علي البدل هيات مديره به مدت دوسال انتخاب شدند.