آغاز مذاکره فدراسیون والیبال با سه گزینه جدید
مربی بلغارستانی پیشنهاد سرمربی‌گری تیم ملی والیبال ایران را رد کرد. به گزارش ایسنا، فدراسیون والیبال ایران حدود یک ماه است که با رادوستین استویچف بلغارستانی برای سرمربی‌گری تیم ملی والیبال ایران در حال مذاکره است. بعد از گذشت این مدت استویچف اعلام کرد که نمی‌تواند سرمربی‌گری تیم ملی والیبال ایران را بپذیرد.
دلیل این موضوع هم این بوده که استویچف از رسیدن به هدف ایران در المپیک که قرار گرفتن در میان چهار تیم برتر است اطمینان ندارد و نمی‌تواند در این باره قولی بدهد!
 رئیس فدراسیون والیبال گفت‌: پس اعلام نظر قطعی رادوستین استویچف مبنی بر نپذیرفتن مسئولیت تیم ملی والیبال ایران مذاکره با سه گزینه جدید را آغاز کردیم و از آنان برنامه خواستیم. به‌ گزارش ‌ایسنا، محمدرضا داورزنی درباره آخرین شرایط مذاکره با گزینه‌های هدایت تیم ملی والیبال گفت: آخرین مذاکره با رادوستین استویچف را انجام دادیم و این مربی تاکید داشت که «من برای سکو می‌جنگم و وقتی مسئولیتی را می‌پذیرم باید یقین داشته باشم که روی سکو می‌روم». رئیس فدراسیون والیبال تصریح کرد: استویچف حدود یک ماه روی والیبال ایران بررسی داشت و در نهایت به این اعتقاد نرسید که با توجه به  شرایط موجود با تیم ملی والیبال ایران نمی‌تواند در رقابت‌های پیش رو بر روی سکو رود و به همین دلیل مسئولیت این تیم را نپذیرفت. وی با یادآوری اهداف والیبال ایران در چهار ساله آینده که قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر جهان و المپیک است، گفت‌: این مربی بلغاری نیز نگران بود که با والیبال ایران نتواند به این اهداف دست یابد و به همین دلیل مسئولیت را نپذیرفت. داورزنی در تشریح بیشتر دلایل مخالفت استویچف برای پذیرش هدایت تیم‌ ‌ملی والیبال ایران گفت‌: این مربی تأکید داشت که مربیانی همچون خولیو ولاسکو روش آموزشی خوبی دارند، اما با توجه به  شرایط تیم ملی والیبال ایران روش من متفاوت است و برای سکو می‌جنگم. وی درباره برنامه‌های فدراسیون والیبال برای انتخاب سرمربی تیم‌ ‌ملی خاطر نشان کرد:  پس از این که هیات رئیسه فدراسیون والیبال مقرر کرد که سرمربی جدید برای تیم ملی جذب کنیم، هشت گزینه مد نظر داشتیم که سه گزینه (برناردو رزنده، هیو مک کاچن، گلن هوگ) خودشان به نوعی برای آمدن به ایران مشکل کاری یا خانوادگی داشتند. رئیس فدراسیون والیبال ‌اضافه کرد: مارسلو مندز نیز با تیم باشگاهی سادا کروزیرو تا سال 2019 قرارداد داشت و در شرایطش ادامه فعالیت در این باشگاه بود که با شرایط فدراسیون والیبال مغایر بود. با آناستازی، دی جورجی و استویچف نیز به توافق نرسیدیم و تنها گزینه باقی مانده از این هشت نفر، بروتو است. داورزنی تاکید کرد: امروز از سه گزینه دیگر از جمله مائورو بروتو برنامه خواستیم تا پس از بررسی برنامه ها در مورد آنان تصمیم گیری کنیم. چون قبلا از بروتو نام برده شده اعلام کردیم اما نام دو گزینه دیگر وقتی برنامه‌های‌شان را دریافت کردیم، اعلام خواهیم کرد. رئیس فدراسیون والیبال در ادامه به انتظارات مردم از والیبال ایران اشاره کرد و یادآور شد:  این رشته ورزش علاقمندان بسیار زیادی دارد و توقعات مردم باید بر آورده شود. مردم مطمئن باشند تمام تلاش خود را
برای انتخاب بهترین فرد به عنوان سرمربی تیم‌ ‌ملی کشور خواهیم کرد تا بتوانیم  ان‌شاء‌الله در المپیک 2020 به مرحله نهایی (چهار تیم برتر) صعود کنیم. وی با یادآوری برخی شرایط فدراسیون برای انتخاب سرمربی گفت‌:  به دنبال مربیان هستیم که سابقه درخشان در المپیک، لیگ جهانی و مسابقات والیبال قهرمانی جهان داشته باشند. داورزنی تأکید کرد که انتخاب سرمربی کار ساده‌ای نیست و باید فاکتورهای متعددی را مدنظر داشته باشیم، کشورهای روسیه و فرانسه نیز هنوز با کسی به توافق نهایی نرسیدند و این موضوع نشان می‌دهد که انتخاب سرمربی پروسه‌ای زمان‌بر است، ولی  فدراسیون والیبال تلاش می‌کنند که هر چه زودتر این مسیر
به پایان برسد.
یک ایرانی دیگر در اتحادیه جهانی کشتی
هیأت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی، علیرضا حیدری را به عنوان رئیس کمیته کشتی پهلوانی این اتحادیه انتخاب کرد.
به گزارش مهر، با طرح موضوع فعالیت‌های فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی در نشست  هیات رئیسه اتحادیه جهانی کشتی از سوی نماینده ایران، اعضای هیات رئیسه با اکثریت آرا، کشتی پهلوانی را به عنوان یکی از کمیته‌های مستقل تحت پوشش اتحادیه پذیرفتند. بر این اساس به دلیل گستردگی فعالیت‌های بین‌المللی کشتی پهلوانی در سه سال گذشته، این رشته که پیش از این یکی از انواع کشتی‌های سنتی زیر نظر کمیته کشتی‌های کمربند در اتحادیه جهانی محسوب می‌شد، به عنوان یکی از کشتی‌های مستقل پذیرفته شد. در این راستا جلسه‌ای در مقر کمیسیون کشتی‌های تحت پوشش اتحادیه در استانبول ترکیه برگزار و کمیته کشتی‌های پهلوانی رسماً آغاز به کار کرد. همچنین علیرضا حیدری، رئیس فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی که از سوی ایران به عنوان کاندیدای عضویت در کمیسیون کشتی‌های تحت پوشش اتحادیه جهانی کشتی معرفی شده بود، بعنوان رئیس کمیته کشتی پهلوانی اتحادیه به عضویت کمیسیون مذکور درآمد. در این کمیسیون روسای کمیته‌ها و فدراسیون‌های جهانی پهلوانی، کمربند، گراپلینگ و پانکریشن عضویت دارند.
تورج ملک‌محمدی:
رییس کمیته پزشکی فدراسیون کشتی با تاکید بر این که دوپینگ باباجان‌زاده در جام جهانی شیراز اتفاق افتاده است گفت: نتیجه دوپینگ او شهریورماه به ما اعلام شد اما به‌دلیل قطعی نبودن رأی نمی‌توانستیم آن را رسانه‌ای کنیم.
 تورج ملک محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره دوپینگ بشیر باباجان‌زاده، سنگین وزن تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی ایران، اظهار کرد: وی درباره علت تاخیر هشت ماهه در اعلام دوپینگ باباجان‌زاده، گفت‌: این موضوع در دست فدراسیون یا نادو نیست،‌ بلکه مدیریت آن بر عهده آژانس جهانی مبازه با دوپینگ است. نمونه‌گیری انجام شده از باباجان‌زاده در جریان جام جهانی شیراز و توسط ماموران ایرانی نادو گرفته شد و نمونه‌ها به خارج از کشور ارسال شد.  ملک محمدی افزود: البته شهریورماه امسال به فدراسیون کشتی اعلام شد باباجان‌زاده دوپینگ کرده است، اما بر اساس قانون تا زمانی که رای قطعی صادر نشود ما نمی‌توانستیم آن را اعلام کنیم. در حال‌ حاضر رای قطعی اعلام شده و او به دلیل ارتکاب به دوپینگ با محرومیت چهار ساله از حضور در کشتی مواجه شده است. بر همین اساس نیز ما این رای را اعلام کرده‌ایم!
بعد از جلسه در وزارت ورزش؛
بعد از حرف و حدیث فراوان در خصوص ادامه همکاری سرپرست پرسپولیس، طاهری روز گذشته حکم ادامه فعالیتش در این تیم را دریافت کرد.
به گزارش ورزش سه، مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان در بررسی شرایط ادامه همکاری علی اکبر طاهری، رای به ادامه حضور این سرپرست در باشگاه پرسپولیس را صادر کرد و به همین منظور طاهری از ساعت 8:30 دقیقه صبح روز گذشته در وزارت ورزش و جوانان جلسه‌ای با نصرالله سجادی، معاون وزارت ورزش و جوانان در خصوص برنامه‌های خود به گفتگو نشست و در پایان طی حکمی ادامه همکاری‌اش با پرسپولیس به امضا رسید. این در حالی است که طی روزهای اخیر شایعات زیادی پیرامون تغییر در هیات مدیره پرسپولیس به گوش می رسید و البته سلطانی‌فر در گفتگوهای خود ضمن تکذیب این مساله با برشمردن توانایی‌های هیات مدیره و سرپرست این باشگاه اعلام کرده بود تصمیمی برای جابه جایی نخواهد داشت. با این حال نامه بازنشستگی علی اکبر طاهری می‌توانست او را با عنوان مدیر دوشغله از سمت سرپرستی این باشگاه دور کند اما در نهایت حکم ادامه همکاری طاهری با این باشگاه صادر شد.
ماموریت نصرالله سجادی تمدید شد
ماموریت نصرالله سجادی معاون قهرمانی و ورزش حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان برای ادامه فعالیت در این وزارتخانه، برای یکسال دیگر تمدید شد. به گزارش ایسنا، دانشگاه تهران در نامه‌ای به تاریخ ٢٣ آذر ٩٥ خطاب به وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد که از ٤ مهر ٩٥ تا ٤ مهر ٩٦ با تمدید ماموریت نصرالله سجادی در وزارت ورزش و جوانان موافقت شده است. پیش از این وزارت ورزش و جوانان در نامه‌ای به تاریخ ١٧ آذر ٩٥ خطاب به دانشگاه تهران، تمدید ماموریت نصرالله سجادی معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی این وزارتخانه را درخواست کرده بود.
 
دو فرنگی‌کار دیگر  در اردوی تیم ملی
دو کشتی‌گیر دیگر به جمع نفرات حاضر در اردوی تیم ملی کشتی فرنگی اضافه شدند. به گزارش مهر، اردوی تیم ملی کشتی فرنگی از روز ۷ دی ماه در محل خانه کشتی شماره یک تهران آغاز شده و تا روز ۱۷ دی ماه ادامه خواهد داشت. بر این اساس سید مصطفی صالحی زاده در وزن ۹۸ کیلوگرم و مهرداد مردانی در وزن ۵۹ کیلوگرم از خوزستان به جمع نفرات حاضر در این اردو اضافه شدند.
 
رقابت هوگوپوشان  برای تیم‌ ملی
مسابقات آزاد کشوری رده‌سنی جوانان و بزرگسالان برای شرکت در رقابت‌های انتخابی تیم‌ ملی تکواندو در دو گروه مردان و زنان برگزار می‌شود. به‌ گزارش ‌ایسنا، مسابقات آزاد کشوری رده‌سنی جوانان و بزرگسالان نیمه اول بهمن‌ماه و در دو گروه مردان و زنان در خانه تکواندو برگزار و مدال آوران این دوره و منتخبین کادرفنی به مسابقات انتخابی ورود به اردوی تیم‌ملی دعوت می‌شوند. زمان ثبت نام، زمان دقیق برگزاری و اطلاعات تکمیلی این دوره از مسابقات از طریق بخشنامه متعاقبا اعلام خواهد شد.
 
آغاز پلی‌آف  سوپر لیگ بسکتبال بانوان
دور رفت از رقابت‌های پلی‌آف سوپر لیگ B بسکتبال بانوان با برگزاری چهار دیدار برگزار می‌شود. تیم‌های آرارات اصفهان، هیأت بسکتبال سنندج، دانشگاه گلستان، باژوند بوشهر، هیات بسکتبال مشهد، بال شیراز، نارسینا تهران و ستایش تهران هشت تیم صعود کننده به مرحله پلی‌آف رقابت‌های سوپر لیگ B بسکتبال بانوان هستند.
 
شکست شهرداری کاشان  در هلند
تیم هندبال شهرداری کاشان در اولین مسابقه خود در تورنمنت بین‌المللی هلند برابر نماینده کشور میزبان شکست خورد. به گزارش مهر، تورنمنت بین‌المللی هندبال هلند از روز سه شنبه هفتم دی ماه با حضور هشت تیم در دو گروه آغاز به کار کرد که تیم شهرداری کاشان نماینده باشگاهی کشورمان دراین رقابت‌ها در اولین مسابقه خود در گروه دوم به مصاف تیم اوسی لیونز هلند رفت.  تیم شهرداری کاشان در این مسابقه با نتیجه ۳۱ بر ۲۳ مغلوب رقیب قدرتمند اروپایی خود شد. تیم شهرداری کاشان در گروه دوم این رقابت‌ها با تیم‌های اوسی لیونز هلند ، آرتیستکا د آوانکا پرتغال و پولوا سرویتی استونی هم گروه است.  تورنمنت بین المللی هندبال هلند از هفتم تا نهم دی ماه برگزار می شود.