خطر بازگشت به قبل از خرداد 92
رئيس فراکسيون اميد با اشاره به انتخابات 76 و 92 هشدار داد: اگر روند آغاز شده از خرداد 92 به سرانجام نرسد باعث بازگشت به دوران قبل از خرداد 92 مي‌شود که مطمئناً خواست اکثريت مردم ايران نيست.به گزارش ايسنا، محمدرضا عارف از زمان تشکيل فراکسيون اميد تلاش‌هايي از سوي جرياني خاص براي به حاشيه بردن اين فراکسيون با انجام عمليات رواني از طريق انتشار اخبار کذب و جهت دار صورت گرفته که با استفاده از تريبون‌هاي در اختيار، فراکسيون اميد را وارد مسائل حاشيه‌اي کنند که البته تاکنون موفق نشده‌اند چرا که اعضاي فراکسيون اميد اولويت اصلي کشور را حفظ آرامش براي ايجاد رونق اقتصادي و پاسخ به مطالبات مردم مي‌دانند.

تعرفه‌هاي انتخابات در وزارت اطلاعات
مديرکل انتخابات وزارت کشور گفت: اقلام مورد نياز براي انتخابات آتي را از سال گذشته‌اماده کرده‌ايم و تمهيدات لازم جهت جلوگيري از کپي و يا جعل تعرفه‌ها انديشيده شده است.به گزارش ايسنا، علي پورعلي مطلق گفت: از تيرماه اقلام مورد نياز انتخابات را تهيه کرديم. در غير اين صورت 200 ميليون تعرفه را يک‌شبه نمي‌توانستيم تهيه کنيم. تهيه تعرفه يکي از مشکلات قديمي‌در انتخابات‌ها بوده است. امروز ديگر کسي نمي‌تواند برگه‌هاي تعرفه را کپي يا جعل کند، امروز تعرفه‌ها در قرنطينه‌هاي خاص وزارت اطلاعات و حراست شوراي نگهبان و جايي که چک‌پول‌ها چاپ مي‌شود قرار دارد. لذا ما نمي‌توانيم يک هفته مانده به انتخابات اين اقلام را تازه تهيه کنيم و در اختيار فرمانداري‌ها قرار دهيم.

ناتواني دشمن در برابر ملت آماده شهادت
  با تاکيد بر اينکه دشمن با يک ملت آماده شهادت هيچوقت نمي‌تواند مقابله کند گفت: جريان داشتن روحيه شهادت طلبي در مردم بويژه جوانان، انقلاب اسلامي‌ايران را براي هميشه بيمه کرده است.حجت الاسلام سيدمحمود علوي با تاکيد بر اينکه قدرت نظامي‌و دفاعي بي ترديد اثرگذار است، اما اين ابزار و امکانات کافي نيست افزود: داشتن هواپيما ، موشک ، ناو و زيردريايي زماني اثرگذار است که با روح شهادت طلبي گره خورده باشد .وزير اطلاعات گفت : ماندگاري و وجود اين روحيه شهادت طلبي و گذشتن از خود براي انقلاب و نظام در مردم هميشه اين هراس و ترس از قدرت معنوي مردم ايران دارند.


در همايش سراسري مجريان انتخابات تاکيد شد؛
رييس جمهوري، انتخابات را بزرگترين قدرت ايران اسلامي‌در برابر دشمنان دانست و با تاکيد بر اينکه راي مردم، حق الناس است و همه بايد از آن مراقبت کنند، گفت: اميدوارم در سال 96، شاهد انتخاباتي رقابتي، باشکوه و خيره کننده براي همه دشمنان و اميدوارکننده براي همه دوستان در سراسر دنيا باشيم.
به گزارش ايسنا، حجت الاسلام حسن روحاني در همايش سراسري مجريان برگزاري انتخابات 1396 با تاکيد بر اينکه نبايد بگذاريم انتخابات قطبي شود، از همه دست اندرکاران برگزاري انتخابات خواست مراقب باشند از امکانات دولتي و عمومي، به نفع جناح و فرد استفاده نشود که اين کار حرام است.
رييس شوراي عالي امنيت ملي با بيان اينکه براي انتخابات سال آينده نيز وظيفه سنگيني بر عهده داريم، گفت: مردم را نه با زبان بلکه با عمل خود به حضور در پاي صندوق‌هاي رأي تشويق کنيم، چنانچه احساس کنند که اگر حضور نيابند، مغبون شدند و اين حضور براي سرنوشت و عظمت ايران در سطح جهان بسيار مهم است.
روحاني تصريح کرد: همه بايد مراقبت باشيم که در جريان انتخابات از امکانات عمومي‌و دولتي به نفع فرد، گروه و جناح خاصي استفاده نشود، چرا که اين حرام و ممنوع است.
رييس‌ جمهوري خاطرنشان کرد: امکانات دولتي به معناي عام کلمه، همه قوا، نيروهاي مسلح و همه دستگاه‌هايي که از بيت‌المال اداره مي‌شوند را شامل مي‌شود و هيچ‌کس حق ندارد از تريبون‌هاي عمومي‌و رسانه ملي و روزنامه‌ها و سايت‌هايي که از بيت‌المال اداره مي‌شوند، نسبت به تبليغ فرد يا جناح خاصي استفاده کند. روحاني تصريح کرد: در اين موضوع نمي‌پذيرم که کسي اعلام کند شوراي نگهبان مسئول است، شوراي نگهبان مسئوليت نظارت بر انتخابات را بر عهده دارد؛ لذا چنانکه يک نيروي نظامي، مسلح و امنيتي تخلف کند بايد در مقابل آن بايستيم و اعتراض کنيم.
رييس‌ جمهوري پرهيز از قطبي شدن انتخابات را مورد تأکيد قرار داد و گفت: نبايد بگذاريم، انتخابات قطبي شود، چرا که اين موضوع دردسر ساز است و تجربه آن را هم مشاهده کرديم که وقتي انتخابات قطبي شد، چه گرفتاري‌هايي ايجاد مي‌کند.
رييس‌ جمهوري با بيان اينکه قطبي شدن انتخابات موجب فضاي احساسي و شعاري مي‌شود، گفت: انتخابات نبايد رقابت جناح‌ها، احزاب و گروه‌ها باشد، بلکه بايد رقابت بين برنامه‌ها باشد و با پرهيز از ايجاد دو قطبي، در فضايي سالم رقابت انجام شود و آنچه انتخاب مردم است را همه روي چشم گذاشته و بپذيريم.
رييس‌ جمهوري اقدام کساني را که در جامعه با سخن و قلم خود بذر کينه مي‌افشانند ، گناه بسيار بزرگي برشمرد و گفت: ايجاد نزاع، اختلاف و شکاف بين قوميت‌ها، اديان و مذاهب يکي از بزرگترين گناهان است و بايد از سرمايه اجتماعي به عنوان بزرگترين سرمايه جامعه صيانت کنيم، چرا که در بخش اقتدار سياسي، اتکاء ما به سرمايه اجتماعي و اعتماد عمومي‌است و بي‌اعتمادي مردم به حکومت و مسئولين، آسيب‌زا است.
روحاني خاطر نشان کرد: برخي بخاطر انتقاد از دولت، کل اعتماد عمومي‌را زير سوال مي‌برند و اين خيانت به کشور و نظام است، همه ما برادر و کشتي‌نشينان يک کشتي و عضو يک خانواده هستيم و چرا بايد بين مذاهب و اديان در حالي که همه مسلمان و مطيع يک خدا هستيم، اختلاف وجود داشته باشد.
رييس‌ جمهوري اضافه کرد: رقابت و انتقاد به منظور ارايه راه‌حل و رفع نواقص و دلسوزي، نه تنها خوب بلکه لازم است، اما نبايد موجب کينه و اختلاف شود.
روحاني با طرح اين که مگر مي‌شود، براي کسب پيروزي يکي از جناح‌ها اصلاً در رقابت حضور نداشته باشد، گفت: بعضي‌ها از آنجا که‌امادگي ندارند، به دنبال حذف رقيب هستند، تا يکه‌تاز باشند، اصلاً مگر بدون رقابت زندگي معنا دارد؟ بايد با محبت و دوستي در کنار هم با يکديگر به رقابت سالم بپردازيم.
رييس‌ جمهوري گفت: گام‌هاي خوبي در رشد صادرات غيرنفتي و در زمينه حمل و نقل و نوسازي ناوگان هوايي برداشته شده و امروز بعد از 38 سال توانستيم با شرکت‌هاي اصلي هواپيماسازي، قراردادهايي منعقد کنيم. اولين هواپيما وارد کشور شد و چند فروند ديگر هم در راه است اما نمي‌دانم چرا برخي از نو و جديد بدشان مي‌آيد؟ آيا اينکه سالي 4 ميليارد دلار از پول مردم در جيب شرکت‌هاي هواپيمايي کشورهاي اطراف مي‌رود به شرکت‌هاي هواپيمايي خودمان داده شود، مسأله بي‌اهميتي است؟
رييس‌ جمهوري خاطر نشان کرد: به عنوان دولت يازدهم به مردم وعده داديم که خدماتي ارايه دهيم و لازم است مردم را به خاطر رأي شان تشوق کنيم، چرا که اگر رأي بدهند و نتايج آن را نبينند، چه بسا در دور بعدي سخت‌تر مشارکت داشته باشند.
روحاني با تأکيد بر اينکه حقوق شهروندي موجب تقويت انسجام و وحدت در جامعه مي‌شود، گفت: وحدت با سخن گفتن ايجاد نمي‌شود، بلکه لازمه آن احترام به مذهب، اقوام، لهجه‌ها، چهره‌ها و بزرگان است. اگر به يکديگر احترام نگذاريم، بجاي اتحاد، کينه، نفاق و چند دستگي ايجاد مي‌شود.
رييس‌ جمهوري تصريح کرد: دولت زماني مي‌تواند عدالت را اجرا کند که در ابتدا مخالف خود را به رسميت بشناسد. اينکه در کشوري مخالف وجود نداشته باشد، در دنياي امروز نشانه عظمت يک دولت نيست، بلکه نشان عظمت يک دولت اين است که مخالف خود را به رسميت بشناسد، البته مخالف هم بايد حقوق ، مسووليت‌ها و چارچوب‌هاي قانوني را رعايت کند.
روحاني افزود: امروز حقوق شهروندي ابلاغ شده و مردم منتظر هستند که در عمل اجرا شود، بدون ترديد، اجراي آن به نفع جامعه، امنيت ملي، انسجام و وحدت جامعه است.
رييس‌ جمهوري برجام را اقدام بسيار بزرگ و مهمي‌‌دانست و گفت: برخي تصور مي‌کنند وقتي با دنيا پاي ميز مذاکره بنشينيم، پيشرفت هسته‌اي ما حتماً متوقف و يا کند خواهد شد، اما افتخار ما اين است که بعد از برجام سانتريفيوژ آر.آي.8 را تکميل و راه‌اندازي کرديم که توان توليد محصول با آن 20 برابر شده و در فناوري هسته‌اي به عرصه تجارت هسته‌اي رسيده‌ايم و آنان مواد غني‌شده را از ايران خريداري کرده و کيک زرد به ايران مي‌دهند و اولين محموله آب سنگين را به‌امريکا و دومي‌را به روسيه صادر کرديم و اين چيزي بود که از ديدگاه آنان براي ايران گناه کبيره محسوب مي‌شد.
روحاني خاطر نشان کرد: اگر برجام هيچ کاري نکرده باشد، فقط قطعنامه‌هاي الزامي‌فصل 7 شوراي امنيت سازمان ملل را بدون اينکه حتي يک ساعت آن را اجرا کنيم، براي اولين بار در تاريخ سياسي جهان لغو کرديم، براي موفقيت‌آميز خواندن آن کافي است چرا که هيچ کشوري نبوده که او را به فصل 7 منشور سازمان ملل بکشانند مگر آنکه آن نظام را سرنگون کرده و جنگ را بر آن تحميل کنند.
رييس‌ جمهوري افزود: ايران کشوري است که اين قطعنامه را به دست همان‌هايي که تصويب کرده بودند، لغو کرد. البته برخي‌ها هم بودند که تصور مي‌کردند منقلي وجود دارد و مي‌توانند اين قطعنامه‌‌ها را روي آن انداخته و آتش بزنند.
روحاني گفت: پيشتر ايران را به عنوان کشور تهديد کننده صلح و امنيت مي‌ناميدند اما امروز اين عنوان تبديل شده به اينکه ايران کشوري است که بايد با آن همکاري کرد.

عقب‌نشيني از تروريست خواندن سپاه
مقامات آمريکايي اعلام کردند: پيشنهادهايي که دولت دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمريکا در حال بررسي کردن آن بود تا سپاه پاسداران ايران به عنوان يک سازمان تروريستي خوانده شود، به حال توقف در آمده، چراکه مقامات ارشد دفاعي و اطلاعاتي آمريکا هشدار داده‌اند که اين اقدام مي‌تواند پيامدهايي را در پي داشته باشد و هنوز مشخص نيست که آيا در آينده نيز مطرح خواهد شد يا نه به گزارش ايسنا يک مقام آگاه‌امريکايي گفت: اگر چنين کاري کنيد، باعث وخامت اوضاع خواهد شد و هرگونه احتمال گفت‌وگو با ايراني‌ها درباره هر موضوعي را از بين خواهيد برد.ديگر مقامات مطلع آمريکايي و اروپايي نيز اعلام کردند: تلاش‌هايي که براي پيشبرد اين پيشنهاد انجام مي‌گرفت، متوقف شده و علت آن نيز بحث و اختلافات داخلي، از جمله در خصوص اين مساله است که چنين اقدامي‌مي‌تواند جنگ عليه داعش را تضعيف کند، مخالفت برخي متحدان کليدي را در پي داشته باشد و هرگونه دورنماي ديپلماتيک ميان آمريکا و ايران را از بين ببرد که سرانجام موجب پيچيده شدن اجراي توافق هسته‌اي ايران و گروه 1+5 مي‌شود.

در تأمين امنيت انتخابات با کسي تعارف نداريم
فرمانده نيروي انتظامي‌با اشاره به اينکه در بحث تأمين امنيت انتخابات با کسي تعارفي نداريم، گفت: اگر امنيت يک شهر يا استان در زمان انتخابات به مخاطره افتد، به هيچ عنوان از مسئوليت خود عدول نمي‌کنيم. به گزارش ايسنا، سردار اشتري با اشاره به اينکه از هم اکنون مي‌دانم در پنج، شش حوزه انتخابيه درگيري داريم،گفت: البته هميشه در انتخابات درگيري وجود داشته که شدت آن فرق مي‌کند در برخي انتخابات کشته هم داشتيم البته در انتخابات قبلي هيچ تلفاتي نداشتيم.وي تأکيد کرد: امروز در حوزه‌امنيتي در مرزها وضعيت ما خيلي خوب است ولي ممکن است در ايام انتخابات در مرزها تحرکاتي انجام شود و ما هم بايد حتماً قدرت پيشگيري و مقابله خود را افزايش داده و هوشيار باشيم. براي مراسم 22 بهمن هم اخباري به دست ما رسيد که بر اساس اقدامات پيش‌دستانه خوشبختانه هيچ اتفاقي نيفتاد. ولي به هر حال بايد فرض را بر اين بگذاريم که ممکن است اقداماتي انجام شود.

تکرار ادعاهاي آمريکا عليه ايران
معاون رئيس‌جمهور آمريکا با تکرار ادعاهاي پيشين واشنگتن عليه کشورمان گفت: دونالد ترامپ هرگز به ايران اجازه دستيابي به سلاح‌هاي هسته‌اي را نخواهد داد.به گزارش ايسنا به نقل از تايمز آو اسراييل، مايک پنس در کنفرانس سالانه ائتلاف يهوديان جمهوري‌خواه در لاس وگاس به تکرار ادعاهاي بي‌اساس آمريکا و متحدانش درباره سياست‌هاي ايران در منطقه پرداخت و مدعي شد: ما با قدرت در برابر اقدامات ايران و تلاش‌هاي آن براي ايجاد بي‌ثباتي در منطقه خاورميانه و سراسر جهان عرب خواهيم ايستاد.پنس گفت: ما به تهران گفته‌ايم که بايد نگاهي به تقويم بيندازند، رئيس جمهور جديدي وارد کاخ سفيد شده و نام وي دونالد ترامپ است.
وي مدعي شد: ايران اقدامات بسياري براي توسعه تسليحات هسته‌اي و موشک‌هاي بالستيک انجام داده و ايراني‌ها اکنون در نتيجه پايان تحريم‌هاي مرتبط با برنامه هسته‌اي منابع بيشتري براي اختصاص به اين تلاش‌ها در اختيار دارند. بنابراين اجازه دهيد که صريح اعلام کنم که دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا هرگز به ايران اجازه نخواهد داد که تسليحات هسته‌اي توليد کند. اين تعهد قاطع ما به شما و جهان است.