تغيير درتيم  ‌اقتصادي دولت چين
 شي جينپينگ رئيس جمهور چين درحال تغيير و تکان دادن تيم اقتصادي اش است اين در حالي است که چين به دنبال رشد قدرت خود در عرصه اقتصاد جهاني است. به گزارش وال استريت ژورنال اين تکان شامل تغيير قانون گذار ارشد بانک مرکزي چين ، وزير اقتصاد و مقامات ارشد برنامه ريزي اقتصادي است. اين تغييرات در جلسه حزب کمونيست چين اعلام خواهد شد اين تغيير در زماني روي مي‌دهد که شي جينپينگ خود را آماده در دست گرفتن دوره دوم سمت رياست جمهوري مي‌کند.تيم جديد اقتصادي با چالش بدهي‌هاي بالا ، خروج سرمايه گذاري و همچنين تنش تجاري با آمريکا روبرو خواهند بود.براساس آمار چين با پشت سرگذاشتن آمريکا و فرانسه به شريک برتر آلمان تبديل شده است و براي اولين بار در سال گذشته رد پاي چين در اقتصاد آلمان ديده شده است. امري که باعث شده تا شوک‌هاي اقتصاد داخلي را پشت سربگذارد.

برنامه‌هاي اقتصادي نامزد انتخابات فرانسه
نامزد مستقل انتخابات رياست جمهوري فرانسه برنامه‌هاي اقتصادي خود را اعلام کرد. به گزارش لوموندحمايت ازمشاغل محلي و همکاري با اتحاديه اروپا جزو بخشي از اين برنامه است. ستاد انتخاباتي امانوئل ماکرون در پي ائتلاف غيرمنتظره اي با فرانسوا بايرو سياستمدار کهنه کار و ميانه رو فرانسوي از شانس فزاينده‌اي براي پيروزي در انتخابات فرانسه برخوردار شد. در صورت راهيابي ماکرون به دور دوم انتخابات، وي بخت زيادي براي راهيابي به کاخ اليزه دارد زيرا بسياري از فرانسوي‌ها اعم از طرفداران حزب سوسياليست و حزب محافظه کار، ترجيح خواهند داد براي جلوگيري از پيروزي لوپن به وي راي دهند. با اين حال، روزهاي رويايي ماکرون با شنيدن خبري ديگر تکميل شده است! اين خبر مهم، اعلام حمايت فرانسوا بايرو از ماکرون است. ماکرون توانسته است با انتقاد ازشرايط اقتصادي وخيمي‌که تا حدود زيادي محصول عملکرد ده ساله اخير سارکوزي و اولاند بوده است، افکار عمومي‌را با خود همراه کند.

يکي از ديپلمات‌هاي ارشد روسيه در سازمان ملل گفت، مسکو آماده است تا پيش‌نويس قطعنامه‌ تحريم عليه سوريه را که به بهانه استفاده از تسليحات شيميايي عليه غيرنظاميان در دستور کار قرار گرفته، وتو کند.
به گزارش خبرگزاري رويترز، ولاديمير سافرونکف، معاون سفير روسيه در سازمان ملل پس از نشست شوراي امنيت درباره پيش نويس اين قطعنامه گفت: بحثي درباره پيش نويس قطعنامه مطرح شده است. فشارهاي مضاعف بر تحقيقات تيم مشترک سازمان منع تسليحات شيميايي و سازمان ملل درباره استفاده از تسليحات شيميايي در سوريه وجود دارد که باعث به وجود آمدن يک نتيجه يک طرفه شده است. اگر اين قطعنامه به راي گذاشته شود، ما آن را وتو مي‌کنيم.روسيه که يکي از بزرگترين حاميان دولت بشار اسد، رئيس جمهوري سوريه است تاکنون نگذاشته چنين طرح‌هايي از طريق شوراي امنيت عليه دمشق به ثمر برسد. پيش نويس اين قطعنامه براي قرار دادن 11 فرمانده ارتش سوريه و مقام‌هاي نظامي‌و 10 تن از مقام‌هاي دولتي دمشق و شخصيت‌هاي حقوقي از جمله خود رئيس جمهور است.همچنين در اين پيش نويس بلوکه کردن اموال و ممنوعيت سفر براي اشخاص حقيقي و حقوقي در تمامي‌کشورهاي عضو سازمان ملل خواسته شده است.سفير انگليس در سازمان ملل نيز گفت که هرچه سريعتر اين پيش نويس به راي گذاشته مي‌شود.سازمان منع تسليحات شيميايي مدعي شده که نيروهاي دولتي سوريه مسئول سه حمله با استفاده از گاز کلر هستند و داعش نيز از گاز خردل استفاده کرده است.
نخست وزير ترکيه گفت "درحاليکه جهان وانمود مي‌کند با تروريسم مي‌جنگد، ترکيه در جنگ واقعي با تروريست‌هاست."
وي همچنين اعلام کرد زندان‌هاي ترکيه براي بازداشت‌شدگان جا ندارد.به گزارش خبرگزاري آناتولي، بنعالي ييلديريم، نخست وزير ترکيه مدعي شد: "ترکيه تنها کشوري است که به درستي با داعش مقابله مي‌کند."وي در جريان مراسم گشايش پروژه‌هاي محيط زيستي در آنکارا گفت، جهان وانمود مي‌کند که با تروريسم و اين گروه تروريستي در جنگ است اما ترکيه واقعا دارد اين کار را انجام مي‌دهد.نخست وزير ترکيه ادامه داد، آنکارا مشکل در الباب، سوريه را که مکاني استراتژيک در اين کشور است، حل کرد. زندگي در اين شهر به حالت عادي بازگشته است.روز پنجشنبه، فکري ايشک، وزير دفاع ترکيه گفت، ارتش آزاد سوريه کنترل الباب را به دست گرفته‌اند.عمليات موسوم به"سپر فرات" با پشتيباني نيروهاي ترکيه‌اي با هدف تامين امنيت، حمايت از نيروهاي ائتلاف تحت رهبري آمريکا و از ميان برداشتن حضور تروريست‌ها در شمال سوريه هم مرز با ترکيه صورت گرفته است.نخست وزير ترکيه همچنين به اين مساله اشاره کرد که آنکارا به ميزباني حدود سه ميليون آواره سوري ادامه مي‌دهد. ما به دنبال مقابله با پ.ک.ک، داعش و سازمان تروريستي فتح‌الله گولن هستيم.ييلديريم  گفت: زندان‌هاي کشور جا براي بازداشت‌شدگان ندارد و لذا زندانيان با جرايم خفيف‌تر به زندان‌هاي باز منتقل مي‌شوند تا جا براي بازداشت شدگان پس از کودتاي نافرجام 15 ژوئيه باز شود.

چهارمين دور از مذاکرات صلح سوريه در ژنو در حالي به پايان رسيد که اختلاف نظر ميان طرفهاي مذاکره همچنان برجاي خود باقي است.
استفان دي ميستورا، نماينده ويژه سازمان ملل متحد در امور سوريه با اشاره به دشواري مذاکرات گفته است که اختلاف ميان طرفين بسيار زياد است.بشار جعفري، مسئول هيات نمايندگان دولت سوريه در مذاکرات صلح ژنو اعلام کرد که نامه اي از استفان دي ميستورا دريافت کرده که بايد مورد مطالعه قرار دهد.وي همچنين گفت: «در اين مذاکرات درباره ساختار نشست‌هاي بعدي گفت و گو کرديم. در واقع تنها مورد گفت و گوهاي اين دور، ساختار نشست‌هاي بعدي بود.» در اين نشست دو روزه طرفين درگير نشست‌هايي دوجانبه با نماينده ويژه سازمان ملل متحد در امور سوريه برگزار کردند.هدف از اين ديدارها فراهم کردن مقدمات براي بررسي مواردي همچون قانون اساسي جديد سوريه و برگزاري انتخابات عنوان شده است. فرستاده سازمان ملل به سوريه به هيئت دمشق و هيئت مخالفان سه تيم کاري را دربارها مسائل مربوط به اداره کشور، قانون اساسي و انتخابات پيشنهاد داد. پيشنهاد دي‌ميستورا ممکن است منجر به تشکيل تيم‌هاي کاري خاص شود که هر يک داراي مواضع اصلي سه گانه به موجب قطعنامه ۲۲۵۴ شوراي امنيت خواهند بود.مدير دفتر دي‌ميستورا تصريح کرد، فرستاده سازمان ملل به شرکت کنندگان در اين دو ديدار پيشنهاداتي درباره روند آتي مذاکرات داده است.

منتقدان پشت چراغ قرمز کاخ سفید
گروه بين الملل: رويکرد دولت دونالد ترامپ نسبت به رسانه‌ها سخت تر شده و به حدي رسيده که ورود خبرگزاريها و روزنامه‌هاي برتر جهان به کاخ سفيد ممنوع شده است. رفتار انتقادي رئيس جمهوري آمريکا حتي دامن گير اف بي آي شده است.
رئيس جمهوري آمريکا در کنفرانس اقدام سياسي محافظه کارانه ، . باري ديگر از رسانه‌ها، معضل «اخبار جعلي» و نيز هزينه‌هايي که اين کشور در خاورميانه متحمل شده، انتقاد کرد. کاخ سفيد بدون ارائه هرگونه توضيح به برخي از رسانه‌هاي بزرگ اجازه پوشش نشست خبري روزانه‌اش را نداد.به گزارش روزنامه اينديپندنت، شون اسپايسر، سخنگوي کاخ سفيد تنها به برخي رسانه‌هاي دست چين شده اجازه داد تا در نشست خبري با خبرنگاران شرکت کنند؛ نشستي که به جاي آنکه در سالن مطبوعات جيمز اس بردي برگزار شود در ساختمان دفتر اجرايي موسوم به "بال غربي" برگزار شد.رسانه‌هايي که از پوشش دادن اين نشست خبري منع شدند شامل رسانه‌هايي هستند که دونالد ترامپ، رئيس‌جمهوري آمريکا به اسم از آنها انتقاد کرده است.سي ان ان، بي بي سي، نيويورک تايمز، لس آنجلس تايمز، روزنامه نيويورک، بازفيد، پايگاه خبري هيل ، روزنامه ديلي ميل و گاردين از جمله رسانه‌ها و مطبوعاتي بودند که از شرکت در اين نشست منع شدند.اما رسانه‌هاي گلچين شده که اجازه شرکت در اين نشست را داشتند شامل شبکه خبري "برايبات نيوز، شبکه خبري يک آمريکا و روزنامه واشنگتن تايمز" بودند که همگي تمايلات راست افراطي دارند. از جمله رسانه‌هاي ديگري که اجازه شرکت در اين نشست را داشتند مي‌توان به شبکه "اي بي سي، سي بي اس، ان بي سي، فاکس نيوز، رويترز و بلومبرگ " اشاره کرد. چندين رسانه از جمله آسوشيتدپرس و مجله تايمز نيز به منظور تحريم دستور ترامپ از شرکت در اين نشست امتناع کردند. ترامپ اين رسانه‌هاي منتقد خود را "دشمن مردم آمريکا" خوانده بود.
حمله ترامپ به اف بي آي
رئيس‌جمهور آمريکا از دفتر تحقيقات فدرال اين کشور موسوم به اف.بي.آي به خاطر شکست در جلوگيري از افشاي اطلاعات مربوط به‌امنيت ملي در رسانه‌ها انتقاد کرده و به اين  آژانس دستور داد کساني که اين اطلاعات محرمانه را مبادله مي‌کنند، شناسايي کند.به گزارش رويترز، اين اظهارات دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور آمريکا پس از آن ايراد شد که برخي گزارش‌هاي رسانه‌اي مبني بر خودداري اف.بي.آي از پذيرش درخواست کاخ سفيد براي ممانعت از انتشار گزارش‌هاي مربوط به روابط اعضاي تيم انتخاباتي ترامپ با ماموران اطلاعاتي روسيه در زمان کمپين انتخابات رياست جمهوري مطرح شد.اين در حالي است که اف.بي.آي هنوز درباره اظهارنظرهاي ترامپ در انتقاد از اين آژانس واکنش نشان نداده است. چند رسانه شامل سي‌ان‌ان و آسوشيتدپرس اخيراً گزارش دادند که رينس پرايباس، رئيس دفتر کاخ سفيد از اندرو مک‌کابي، معاون مدير اف.بي‌.آي خواسته بود جلوي انتشار يک گزارش "نيويورک تايمز" در ۱۴ فوريه را درباره روابط مکرر مشاوران کمپين انتخاباتي دونالد ترامپ و ماموران اطلاعاتي روسيه بگيرد.اين درخواست بعد از آنکه مک‌کابي به طور خصوصي به پرايباس گفته بود اين گزارش "اشتباه" است مطرح شد. يک مقام ارشد دولت ترامپ روز جمعه گفت: جيمز کومي، مدير اف.بي‌.آي هم به پرايباس بعداً گفته که اين گزارش دقيق نيست. اين در حالي است که اف.بي‌.آي همچنان به تحقيقات درباره مداخله روسيه در انتخابات رياست جمهوري هشتم نوامبر آمريکا ادامه مي‌دهد. قابل ذکر است که رئيس‌جمهور آمريکا از زمان ورود به کاخ سفيد بيش از اينکه در جلسات روزانه اطلاعاتي – جاسوسي شرکت کند، گلف بازي مي‌کند. ترامپ در طول يک ماه تنها شش ساعت در جلسات اطلاعاتي – جاسوسي شرکت کرده است.
آغاز ساخت ديوار مکزيک
رئيس‌جمهوري آمريکا از درخواست بودجه هنگفت براي يکي از بزرگترين تقويت‌هاي نظامي‌در تاريخ آمريکا خبر داد. به گزارش رويترز، دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور آمريکا در جريان سخنراني‌اش در کنفرانس سالانه "اقدام سياسي محافظه کاران" که توسط اتحاديه محافظه کاران آمريکا برگزار مي‌شود از سياست‌هايش تحت عنوان "اول آمريکا" دفاع کرد و گفت: من نماينده‌امريکا هستم نه جهان. من نماينده کشور شما هستم. ترامپ با تاکيد بر تعهدش به‌امنيت آمريکاو وعده به انجام اقدام‌هاي جديد در اين زمينه گفت: نمي‌گذارم "افراط‌گرايان اسلامي" به‌امريکا برسند. من داعش را محو خواهم کرد. اين درخواست بودجه احتمالا کنگره‌امريکا را با واقعيت تلخي مواجه مي‌کند مبني بر اينکه در زماني که ترامپ مي‌خواهد ماليات‌هاي شهروندان آمريکايي را کاهش دهد تامين بودجه براي تقويت نظامي‌گسترده بدون کاهش هزينه‌هاي بخش‌هاي ديگر به کسري بودجه‌امريکا مي‌افزايد.ترامپ در اين سخنراني بار ديگر بر تعهد خود براي ساخت ديواري در مرز آمريکا و مکزيک،‌ تقويت رشد اقتصادي آمريکا، برهم زدن توافقات تجاري چندجانبه و حمايت از صنايع آمريکا تاکيد کرد و گفت: ديوار در مرز مکزيک را مي‌سازيم و در واقع مي‌گويم ساخت آن خيلي زود شروع خواهد شد خيلي خيلي خيلي زودتر از موعد مقرر. ترامپ در مريلند با اشاره به اينکه به زودي کار ساخت ديوار در مرز جنوبي آغاز مي‌شود گفت که با تقويت پليس مرزبان از مهاجرت غيرقانوني جلوگيري مي‌کند.وي گفت: «ما از مرزهاي ملي ديگران دفاع مي‌کنيم در حالي مرزهاي خود را بازگذاشته‌ايم و هرکسي مي‌تواند وارد شود. ما ديوار خواهيم ساخت و در اينباره نگران نباشيد. ما در واقع به زودي ساخت ديوار را زودتر از برنامه آغاز مي‌کنيم.»وزير خارجه ايالات متحده و هياتي از مقامات دولت دونالد ترامپ براي ترميم روابط دوجانبه با مکزيک به اين کشور سفر کردند. روابطي که از زمان به قدرت رسيدن آقاي ترامپ، بدليل شعارهاي انتخاباتي و تصميمات او درباره مکزيک تيره شد. درپي اين صحبت آقاي ترامپ، وزير امنيت داخلي آمريکا که در مکزيک بسر مي‌برد، در يک کنفرانس خبري مجبور به ارائه توضيحات در اينباره شد.جان کلي گفت: «بگذاريد خيلي خيلي روشن به شما بگويم. هيچ استرداد دسته جمعي صورت نخواهد گرفت. دوباره مي‌گويم و تکرار مي‌کنم که هيچ و هيچ استفاده اي از نيروي نظامي‌در حوزه مهاجرت نخواهد شد.»اقتصاد مکزيک بشدت وابسته به صادرات به همسايه شمالي خود آمريکاست. اما تيرگي روابط به نفع ايالات متحده نيز نيست زيرا اين موضوع همکاريهاي گسترده دو کشور در زمينه مبارزه با قاچاق مواد مخدر و مهاجرت غيرقانوني را تحت تاثير قرار مي‌دهد.در سال ۲۰۱۴ از يازده ميليون مهاجر غيرقانوني در آمريکا تنها ۵.۸ ميليون نفر آنها مکزيکي بودند. البته اين عدد در سالهاي اخير کاهش داشته است.مهاجران مکزيکي (چه داراي اقامت قانوني و چه بصورت غيرقانوني) در سال نزديک به ۲۳ ميليارد يورو براي خانواده‌هاي خود در مکزيک مي‌فرستند.
ارتش آمريکا در حال احداث پايگاهي جديد در جنوب موصل
در حاليکه روابط ميان آمريکا و مکزيک سرد شده‌اند و ديدار مقامات کره شمالي و ايالات متحده لغو شده است دراين ميان به نظر مي‌رسد سياست خارجي ترامپ درباره عراق ادامه حضور نظاميان آمريکايي در اين کشور است.يک منبع عراقي از تلاش نيروهاي آمريکايي در چند روز اخير براي راه‌اندازي پايگاهي نظامي‌در جنوب موصل خبر داد. "القدس العربي"، يک منبع نظامي‌عراقي اظهار داشت، نيروهاي آمريکايي از چند روز قبل با استقرار در منطقه حمام العليل در جنوب شهر موصل و انتقال تجهيزات نظامي‌از پايگاه هوايي القيارة به اين منطقه در راستاي احداث يک پايگاه نظامي‌جديد در منطقه و احاطه آن با خاکريزها و موانع بتوني و نصب برج‌هاي مراقبت تلاش کرده‌اند.به گفته منبع مذکور، اين پايگاه پيشتر به عنوان مقر اصلي نيروهاي آمريکايي پيش از خروج‌شان از عراق و تحويل پايگاه به ارتش عراق مورد استفاده آن‌ها بود.
سازمان امنيتي آلمان متهم به شنود خبرنگاران خارجي
يک هفته‌نامه آلماني به نقل از اسناد کميته تحقيق مجلس اين کشور گزارش داد که سازمان سازمان اطلاعات و امنيت برون‌مرزي آلمان خبرنگاران خارجي را شنود کرده است. "گزارشگران بدون مرز" اين اقدام را "شوک‌آور" خواند. يک کميته تحقيق پارلمان آلمان به مدت سه‌سال اسناد و مدارک مربوط به جاسوسي از جانب آژانس امنيتي آمريکا (ان‌اس‌اي) را بررسي کرد. يکي از مهم‌ترين نکاتي که بايد در اين رابطه شفافيت مي‌يافت، همکاري سازمان‌هاي امنيتي و اطلاعاتي آلمان با نهادهاي مشابه در ايالات متحده بود کميته تحقيق در اين راستا دريافت که سازمان اطلاعات و امنيت برون‌مرزي آلمان (BND) ساليان دراز دولت‌هاي کشورهاي دوست و نيز موسسه‌هاي خارجي را شنود مي‌کرده است.اکنون هفته‌نامه آلماني اشپيگل به بخشي از مدارکي که در اختيار کميته تحقيق بوده دست‌يافته است که نشان مي‌دهند، سازمان اطلاعات و امنيت برون‌مرزي آلمان از سال ۱۹۹۹ به بعد دست‌کم ۵۰ خط تلفن و فاکس و همچنين ايميل خبرنگاران و رسانه‌ها در سراسر جهان را کنترل مي‌کرده است. تحريريه‌هاي گوناگون شبکه جهاني "بي‌بي‌سي" در افغانستان و لندن از موارد شنود بوده‌اند.سازمان ضدجاسوسي آلمان همچنين يک خط تلفن روزنامه‌امريکايي "نيويورک تايمز" در افغانستان و نيز شماري از خطوط تلفن همراه کارکنان خبرگزاري رويترز در افغانستان، پاکستان و نيجريه را شنود مي‌کرده است.

تحقيق دستگاه قضايي فرانسه از رسوايي فرانسوا فيون
تحقيقات درباره رسوايي فرانسوا فيون، نامزد انتخابات رياست جمهوري فرانسه در خصوص پرداخت‌هاي صورت گرفته به همسر و فرزندانش وارد مرحله تازه و جدي تري مي‌شود. پس از چهار هفته تحقيقات اوليه در اين زمينه، دستگاه قضايي فرانسه از انتصاب يک دادرس ويژه براي رسيدگي به اتهامات مرتبط با فرانسوا فيون خبر داد.خبر اين تصميم در حالي منتشر شد که فرانسوا فيون در ادامه کارزار انتخاباتي اش در نزديکي پاريس در حال سخنراني بود.نامزد انتخابات رياست جمهوري فرانسه متهم است که مبلغ کلاني به همسرش در ازاي فعاليت در شغل ساختگي پرداخته است.فرانسوا فيون مظنون به اختلاس از بودجه عمومي، سوءاستفاده از داراي‌هاي کشور، پنهانکاري، سوءاستفاده از قدرت و کوتاهي در انجام وظايف در جايگاهش بعنوان مقامي‌عالي رتبه است.تحقيقات مرتبط با اين پرونده تاکنون توسط پليس فرانسه دنبال مي‌شد و از اين پس دادرس مذکور اختيارات بيشتري در زمينه رصد کردن ارتباطات تلفني و حبس خانگي احتمالي مظنونين خواهد داشت.

وزير خارجه عربستان در سفر غير رسمي‌وارد بغداد شد
در پي ماه‌ها تنش در روابط ميان دولت سعود و عراق، 'عادل الجبير' وزير خارجه عربستان سعودي، ديروز در سفري که منابع رسمي‌هنوز درباره آن اعلام نظر نکرده‌اند، وارد بغداد شد. خبرگزاري عراقي 'نينا' ديروز اعلام کرد 'عادل الجبير' در اين سفر با تعدادي از مسوولان عراقي روابط دوجانبه و آخرين تحولات منطقه را بحث و گفت وگو کند.از زمان جنگ خليج فارس در 1991 اين اولين بار است که يک وزير خارجه سعودي وارد بغداد مي‌شود.

توافق يونان با بستانکاران اروپايي
آلکسيس سيپراس، نخست وزير يونان در صحن مجلس اين کشور پيشرفتهاي بدست آمده در مذاکرات بين يونان، گروه وزيران دارايي حوزه پولي يورو و نمايندگان بستانکاران اين کشور براي اعطاي قسمت ديگري از بسته کمک مالي را «توافقي آبرومندانه» توصيف کرد. به گزارش يورونيوز، وي بر اين نکته تاکيد داشت که طرفهاي مذاکره پس از ۷ سال با عدم اجراي تدابير رياضت اقتصادي از طرف آتن موافقت کرده‌اند.نخست وزير يونان گفت: «امروز کاملا معتقد هستم ما به توافقي آبرومندانه رسيده‌ايم. براي اولين بار طي ۷ سال اخير توافق اساسي بدست آمد و آن کنارگذاشتن اصل اجراي تدابير رياضت اقتصادي بود.» پس از توافق روز دوشنبه گروه وزيران دارايي حوزه پولي يورو، يوروگروپ تصميم گرفت تيم متخصصي براي انجام مذاکرات جهت اجراي اصلاحات جديد و در نتيجه اعطاي قسمت ديگري از کمک مالي روانه آتن کند.

خسارت 6 ميليارد پوندي مهمترين بانک انگليس
بانک سلطنتي اسکاتلند، آر بي اس از سال ۲۰۰۷ تا کنون به سودي دست نيافته و ضرر و زيان اين نهاد در سال ۲۰۱۶ نسبت به سال پيش از آن بشدت افزايش يافته است. اين بانک در سال گذشته متحمل ضرري معادل ۶ ميليارد و ۹۶۰ ميليون پوند شده که اين ضرر تقريبا ۵ ميليارد پوند بيشتر از سال ۲۰۱۵ است.آر بي اس براي مقابله با اين روند برنامه‌هاي صرفه جويي اقتصادي از جمله حذف مشاغل را اجرا مي‌کند.جرمي‌بتستون کار، تحليلگر امور اقتصادي و بازار مي‌گويد: «وضعيت بدي براي کارکنان آر بي اس وجود دارد، زيرا مي‌توانم تصور کنم که خيلي از آنها کار خود را از دست مي‌دهند و قرباني برنامه صرفه جويي اقتصادي خواهند بود. آنها تاوان مشکلات و زياده روي‌هايي که ۱۰ ماه پيش بوجود آمده را پس مي‌دهند.»آر بي اس سالهاست با مشکلاتي چون اختلافات و دعاوي حقوقي و هزينه‌هاي مربوط به آنها درگير است.اين نهاد برنامه صرفه جويي اقتصادي تا رقم ۲ ميليارد پوند را براي چهار سال آينده اجرا خواهد کرد.بانک سلطنتي اسکاتلند پيش بيني کرده سال ۲۰۱۷ آخرين سالي است که اين نهاد با ضرر مواجه مي‌شود.

کشف گور دسته جمعي در موصل
روزنامه تلگراف از کشف يک گور دسته جمعي خبر داد که بزرگ‌ترين گورستان در منطقه الخسفه در مسير موصل – بغداد است.به گزارش اين روزنامه انگليسي احتمال داد که در اين گورستان، اجساد حدود ۴۰۰۰ قرباني وجود داشته باشد.تلگراف به نقل از محمود ۴۰ ساله به عنوان يک شاهد عيني نوشت، داعش در زمان سيطره بر موصل در تابستان ۲۰۱۴، اين گورستان را حفر و در آن تعداد زيادي از قربانيان را دفن کرد که آن قربانيان از مسافران کاروان‌هايي از ميني‌بوس‌ها، کاميون‌ها و خودروهاي حمل و نقل هستند.اين شاهد عيني گفت، اجساد يافت شده شامل آثار اصابت گلوله در پشت سرشان است در حالي دست مردان و چشم‌هايشان بسته شده است.