سه هفته قبل از پایان لیگ رغم خورد
تيم فوتبال پرسپوليس با پيروزي مقابل ماشين‌سازي قهرمان زودهنگام ليگ برتر شانزدهم شد. در ادامه هفته بيست و هفتم ليگ برتر پرسپوليس از ساعت 17 در ورزشگاه يادگار امام تبريز به مصاف تيم ماشين سازي رفت که بازي با نتيجه 2 بر صفر به سود پرسپوليس به پايان رسيد و شاگردان برانکو قهرمان ليگ شانزدهم شدند.
داور: حسين زرگر
کمک‌ها: محمد راهي-مهدي عاليقدر
کارت زرد: صادق محرمي، محسن مسلمان (پرسپوليس)
گلزنان: علي عليپور( دقيقه يک) و مهدي طارمي‌(67 از روي نقطه پنالتي)
بازيکنان ماشين‌سازي: مهدى اسلامى، ادسون هنريکه، سعيد مهدى پور، امين حاج محمدى، کاخبر کاکاشويلى، امين قاسمى نژاد، سعيد قائدى فر، حميد على عسگرى، محمد رحمتى، حامد پاکدل، عزيز ابراهيم اف
تعويض‌ها: شهاب زاهدي (حامد پاکدل دقيقه 58)، فردين عابديني (عزيز ابراهيم‌اف دقيقه 68)
سرمربي: فرهاد کاظمي
بازيکنان پرسپوليس: عليرضا بيرانوند، محسن مسلمان، وحيد اميرى، سيد جلال حسينى، محمد انصارى، حسين ماهينى، صادق محرمى، کمال کاميابى‌نيا، مهدى طارمى، على عليپور و سروش رفيعى
تعويض‌ها: سامان نريمان جهان( محسن مسلمان دقيقه 66) و احسان علوان‌زاده (دقيقه 76 وحيد اميري)
سرمربي: برانکو ايوانکوويچ
گزارش نيمه نخست بازي
دقيقه يک: اولين حمله سرخپوشان تهراني تبديل به گل شد و مهدي طارمي‌در موقعيت تک به تک با دروازه‌بان ماشين‌سازي قرار گرفت و ضربه او را دروازه‌بان ماشين‌سازي به طو ناقص دفع کرد و توپ در يک رفت و برگشت به علي عليپور رسيد و او هم با يک بغل پاي ساده گل تيم پرسپوليس را به ثمر رساند. اين گل در ثانيه 29 به ثمر رسيد.
دقيقه 6: وحيد اميري يک موقعيت عالي گلزني را از دست داد و نتوانست در موقعيت تک به تک گل دوم پرسپوليس را به ثمر برساند.
دقيقه 7: مهدي طارمي‌هم يک فرصت گلزني را از دست داد و در موقعيت تک به تک نتوانست دروازه ماشين‌سازي را باز کند.
دقيقه 20: ضربه کاشته ماشين سازي به مدافعان پرسپوليس برخورد کرد.
دقيقه 25: ارسال حسين ماهيني روي سر وحيد اميري فرود آمد و ضربه او از کنار دروازه به اوت رفت.
دقيقه 31: مهدي طارمي‌بازهم يک فرصت عالي گلزني را از دست داد او در محوطه جريمه صاحب توپ شد و به دليل تعلل زياد نتوانست دروازه ماشين‌سازي را باز کند.
دقيقه 38: مهدي طارمي‌از داخل محوطه جريمه اقدام به شوتزني کرد که دروازه‌بان ماشين‌سازي به راحتي توپ او را مهار کرد.
دقيقه 42: حميد علي عسگري پشت مدافعان پرسپوليس صاحب توپ شد که بيرانوند زودتر از بازيکن ماشين‌سازي به توپ رسيد.
مهدي طارمي‌در نيمه اول چندين فرصت گلزني را از دست داد.
گزارش نيمه دوم
دقيقه 50: ماشين ‌سازي اولين فرصت گلزني را در نيمه دوم به دست آورد اما بيرانوند دروازه‌بان پرسپوليس در موقعيت تک به تک مهاجم ماشين‌سازي را ناکام گذاشت.
دقيقه 60: مهدي طارمي‌بازهم يک فرصت ديگر ايده آل گلزني را از دست داد و سانتر اميري روي سر او در محوطه شش قدم فرود آمد و ضربه آرام مهاجم پرسپوليس به تيرک دروازه برخورد کرد.
دقيقه 67: علي عليپور با خطاي مدافعان ماشين‌سازي درون محوطه جريمه متوقف شد که بازيکنان پرسپوليس اين ضربه را به مهدي طارمي‌ دادند و او گل دوم سرخپوشان را زد. اين در حالي است که برانکو هفته گذشته اعلام کرده بود که تا من سرمربي تيم پرسپوليس هستم طارمي‌ديگر پنالتي نخواهد زد.
پرسپوليس با اين برد قهرمان زودهنگام ليگ برتر شانزدهم شد و 3 هفته پيش از پايان رقابت‌ها شاگردان برانکو ليگ برتر را فتح کردند. ماشين‌سازي هم به ليگ دسته اول سقوط کرد.
دقيقه 88: حميد علي عسگر در محوطه جريمه با بيرانوند دروازه‌بان پرسپوليس با يک واکنش خوب مانع از گلزني ماشين سازي شد.
دقيقه 93: ضربه سر مهدي طارمي‌به تيرک افقي دروازه ماشين سازي خورد. پرسپوليس در انتظار برگزاري جشن قهرماني خود است که يا در بازي پديده روز چهارشنبه در تهران برگزار مي‌شود يا در ديدار هفته بيست و نهم با ذوب آهن که آخرين بازي خانگي سرخپوشان در ليگ شانزدهم است به آنها اهدا خواهد شد. همچنين با توجه به اين شکست، ماشين سازي تبريز در امتياز 16 باقي ماند و سقوطش به دسته پايين‌تر قطعي شد.
همچنين پرسپوليس با قهرماني در ليگ برتر شانزدهم به دهمين قهرماني ادوار ليگ رسيد. باشگاه پرسپوليس به همين دليل (١٠ قهرماني) قصد دارد روي لوگوي باشگاه تصوير يك ستاره را حك كند.
داور بازي پرسپوليس و ماشين‌سازي تعويض شد!
حسين زرگر داور مسابقه به دليل مصدوميت نتوانست نيمه دوم بازي پرسپوليس و ماشين‌سازي را قضاوت کند و جاي خود را به پيروز سيف‌الله پور داور چهارم داد. داور اولين تعويضي اين مسابقه بود!
محسن مسلمان محروم شد
هافبک تيم فوتبال پرسپوليس در بازي با ماشين‌سازي سه اخطاره شد و بازي بعدي تيمش را از دست داد. محسن مسلمان در دقيقه 26 مسابقه با ماشين سازي کارت زرد گرفت و سه اخطاره شد و نمي‌تواند در هفته بيست و هشتم ليگ برتر براي پرسپوليس بازي کند.
پرسپوليس روز چهارشنبه ميزبان تيم پديده است.

اينتر 2-2 ميلان: تقديم به دون سيلويو
ميلان با گل دقيقه 97 زاپاتا از يک شکست حتمي‌برابر اينتر فرار کرد و بازي 2-1 باخته را به تساوي کشاند؛ بهترين هديه براي سيلوي برلوسکوني، مالک سابق روسونري‌ها.
اينتر پس از شکست عجيب در زمين کروتونه، با روحيه اي نه چندان مناسب به مصاف ميلاني آمده بود که با شکست 4-0 پالرمو، روحيه اي فوق العاده داشت. پيروزي براي هر دو تيم از جهت کسب سهميه ليگ اروپا بسيار حياتي بود.
ميلان بازي را بهتر آغاز کرد و دقيقه 2 روي اشتباه گاليارديني و توسط دلوفئو مي‌توانست به گل برسد ولي واکنش خوب هندانوويچ اجازه نداد اينتر در شروع بازي از رقيب همشهري خود عقب بيفتد.
دلوفئو که يک خطر دائمي‌روي دروازه اينتر بود، دقيقه 14 بخت مناسب ديگري به دست آورد اما اين بار تير دروازه مانع گلزني او شد. اينتر کنترل بيشتري روي توپ و ميدان داشت ولي حملات ميلان خطرناک تر جلوه مي‌کرد.
دلوفئو دقيقه 30 بازي با يک نفوذ عالي از سمت چپ و پس از جا گذاشتن مدل با هندانوويچ تک به تک شد اما گلر اينتر توانست توپ را از زير پاي اين بازيکن دور کند و در ادامه کوچکا روي ريباند نتوانست موفق ظاهر شود.
اينتر در اولين موقعيت جدي خود دقيقه 36 به گل رسيد. پاس عمقي بلند گاليارديني باعث شد تا کاندروا پس از گذر از دي شيليو، در زاويه اي بسته با دوناروما تک به تک شود و بال راست اينتر با يک ضربه والي زيبا توانست حساب کار را 1-0 به سود آبي و مشکي‌ها کند.
اينتر پس از گل شرايط بهتري پيدا کرد و دقيقه 44 فاصله را به دو گل افزايش داد. يک و دوي عالي ايکاردي و پريشيچ و پاس استثنايي وينگر کروات، ايکاردي را در دهانه دروازه صاحب توپ کرد تا اينتر 2-0 پيش بيفتد. اين اولين گل ايکاردي در دربي‌ها بود. نيمه اول با همين نتيجه خاتمه يافت.
ميلان نيمه دوم را هجومي‌آغاز کرد و اينتر براي دفاع از دو گل زده خود کمي‌عقب نشيني کرد. عمده حملات ميلان از جناح چپ يعني جايي بود که دلوفئو قرار داشت و همين بازيکن بود که بار اصلي هجوم‌هاي ميلان را به دوش مي‌کشيد. سوسو نيز در جناح راست يک مهره خطرناک بود.
دفاع خوب اينتر به ندرت اجازه خلق موقعيت جدي به ميلان را مي‌داد اما از دقيقه 60 به بعد حملات روسونري‌ها زهردارتر شد که مهمترين شان شوت دلوفئو از بيرون محوطه جريمه بود که هندانوويچ با کف دست راهي کرنر کرد.
حملات ميلان دقيقه 83 جواب داد و رومانيولي يکي از گل‌ها را پاسخ داد. سانتر سوسو از سمت راست را رومانيولي از شش قدم با کف پا وارد دروازه اينتر کرد تا حساب کار 2-1 شود.
بازي به دقيقه 97 رسيده بود که ميلان صاحب کرنر شد، کرنر ارسالي سوسو را زاپاتا از دهانه دروازه به گل تبديل کرد در حالي که ابتدا گمان مي‌رفت توپ او پس از برخورد با تير افقي روي خط فرود آمده باشد.
در نهايت ميلان با کسب اين تساوي حيثيتي جايگاه ششم خود را حفظ کرد و اينتر که در بازي رفت در واپسين ثانيه‌ها گل تساوي را به ميلان زده بود، اين بار عکس اين قضيه برايش اتفاق بيفتد.


کريمي: دستت به نيمکت پرسپوليس نمي‌رسد!
علي کريمي‌ستاره سابق پرسپوليس با انتشار پستي در اينستاگرامش علي دايي را به مناظره دعوت کرد. در پي مجادله کلامي‌- کتبي اين دو بازيکن در فضاي شبکه‌هاي اجتماعي و عمومي‌و صحبتهاي ديروز علي دايي، کريمي‌پاسخي نسبتا تند براي سرمربي نفت آماده کرده و در پايان هم او را به مناظره دعوت کرد! لحن کريمي‌در اين پست تند بود.
 او دايي را مربي اي معرفي کرده که دوست دارد دوباره به پرسپوليس برگردد.  کريمي‌در اين پست با اشاره به حرفهاي دايي درباره غيرفوتبالي‌ها نوشته است: ميشه غير فوتبالى‌هاى مسئله دار رو معرفى کنى تا مردم بهتر بشناسن!!؟؟ايا همين غير فوتبالى‌ها قراردادهاى ان چنانى به تو ندادن!!؟؟اگه فوتبالى بودن که اينجور قراردادها نميدادن به توغير فوتبالى هم کم نداشتيم که کارايى که کردن ، خيلى‌ها نکردن يا نتونستن ،نظير مهندس صفايى فراهانى، نظير دکتر طاهرى. ما منتظر معرفى غير فوتبالى‌ها مسئله دار هستيم، هيچ جا نميريم همين جا هستيم!در ضمن با اينکه اهل تلويزيون نيستم ولى حاضر به مناظره در هر برنامه ورزشى هستم و با کمال ميل ميپذيرم. ببخشيد که با قهرمانى امسال تيم ديگه حالا حالا‌ها دستت نميرسه به نيمکت اين تيم ولى نگران نباش از اون غير فوتبالى‌ها مسئله دار زياد هستن ، دخيل ببند که بيان دوباره تا بتونى با قرارداد انچنانى بشينى روى نيمکت. در ضمن اينو واسه کسايى ميگم که فکر ميکنن که من دنبال پست مقام هستم توى اين فوتبال، به هيچ وجه من رو توى اين فوتبال نميبينيد تا روزى که يه فرد دلسوز بالا سر اين فوتبال باشه که فکر ميکنم به سن من يکى قد نده.