خطر براي اجرای کنترل تغييرات اقليمي‌
تحت نظر دولت دونالد ترامپ ، برنامه ايالت کاليفرنيا براي کنترل و محدوديت سوخت فسيلي با چالش روبرو شده است.
به گزارش لس آنجلس تايمز، ايالت کاليفرنيا از يک دهه پيش براي جلوگيري از تغييرات اقليمي‌و گرمايش زمين سعي در محدوديت قانون استفاده از سوخت‌هاي فسيلي کرده است تا باعث کاهش ميزان گازهاي گل خانه اي شود اما با روي کار آمدن دونالد ترامپ اين امر با چالش روبرو شده است.
 ترامپ قوانين محدود کننده براي حفظ محيط زيست را کاهش داده است امري که برخلاف قرارداد اقليمي‌پاريس است مگر اينکه ايالت‌هاي ديگر آمريکا نيز سعي در حفظ ميزان مناسب استفاده از سوخت فسيلي داشته باشند.
کارشناسان معتقدند اقدامات کنوني براي جلوگيري از تغييرات اقليمي‌کافي نيست. همچنين اين امر نيازمند بودجه مناسب است که در دولت ترامپ کاهش شديد يافته است.

دو راهي بزرگ راي دهندگان چپ
ملانشون، آمون، ماکرون؟ گزينه‌هاي انتخاباتي احزاب چپ فرانسه باعث سردرگمي‌راي دهندگان براي انتخاب نامزد مورد نظر خود در انتخابات رياست جمهور فرانسه شده است.به گزارش لوموند بيشتر راي دهندگان از حزب سوسياليست نسبت به انتخاب گزينه خود ترديد دارند.تنها چند روز به دور اول انتخابات رياست جمهوري فرانسه باقي مانده است اما هنوز بسياري از راي دهندگان تصميمي‌براي انتخاب نامزد خود نگرفتند. ژان لوک ملانشون، نامزد چپ افراطي از فرانسوا فيون، نامزد حزب محافظه کار فرانسه و دارنده 19 درصد نظر موافق راي دهندگان پيشي گرفته و به دو نامزد اصلي يعني امانوئل ماکرون، رهبر جنبش «به پيش» و مارين لوپن، رهبر حزب راست افراطي فرانسه که همراهي 22 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجي‌ها را با خود دارند، نزديک شده است. پيش بيني‌ها براي دور دوم انتخابات، خبر از پيشتازي امانوئل ماکرون مي‌دهد و احتمال رسيدن او به جايگاه رياست جمهوري را بسيار قوي مي‌داند.

حضور ۵۰ هزار پليس براي
امنيت انتخابات رياست جمهوري فرانسه

وزير کشور فرانسه اعلام کرد با توجه به وجود تهديدهاي تروريستي در اين کشور، بيش از ۵۰ هزار نيروي پليس قرار است براي تامين امنيت در روز انتخابات رياست جمهوري فرانسه حضور داشته باشند.به گزارش خبرگزاري اسپوتنيک، ماتياس فکل، وزير کشور فرانسه در مصاحبه با هفته نامه "لو ژورنال دو ديمانش" گفت، نيروهاي ارتش در تامين امنيت در روز برگزاري اين انتخابات حضور خواهند داشت.وي با اشاره به سوالي درباره احتمال وقوع حمله اي تروريستي در روز برگزاري انتخابات رياست جمهوري فرانسه ادامه داد: احتمال هيچ تهديدي را رد نمي‌کنيم. براي تامين امنيت در روز برگزاري بيش از ۵۰ هزار نيروي پليس مستقر خواهند شد.وزير کشور فرانسه همچنين گفت: امنيت حمل و انتقال نتايج آراي انتخاباتي نيز بايد تضمين شود.نيروهاي ارتش که در عمليات "سانتينل" و در پي حمله تروريستي به مجله "شارلي ابدو" در ژانويه ۲۰۱۵ حضور داشتند قرار است در تامين امنيت روند انتخابات مستقر شوند.دور نخست انتخابات رياست جمهوري فرانسه قرار است ۲۳ آوريل سال جاري ميلادي برگزار شود و دور دوم هفتم مه سال ۲۰۱۷ برگزار خواهد شد.

بازداشت ۴۹ مظنون داعشي در ترکيه
 در روز رفراندوم

پليس ترکيه ۴۹ تن از مظنونان عضويت در گروه تروريستي داعش را به اتهام برنامه‌ريزي براي انجام حملاتي گسترده هم‌زمان با رفراندوم اين کشور بازداشت کرد.به گزارش خبرگزاري آنادولو، در پي عمليات گسترده نيروهاي پليس ترکيه، ۴۹ تن به اتهام برنامه‌ريزي براي انجام حملات تروريستي هم‌زمان با برگزاري رفراندوم در اين کشور بازداشت شدند.بر اساس گزارش‌ها نيروهاي پليس به صورت هم‌زمان در چند نقطه استانبول عمليات ضدتروريستي خود را انجام دادند که در جريان آن موفق به کشف و ضبط تعدادي اسلحه و مهمات شدند.گفته مي‌شود ۴۱ تن از اين افراد خارجي هستند. بيش از ۵۵ ميليون تن از شهروندان ترکيه ديروز به منظور تاييد يا رد اطلاحات قانون اساسي در رفراندوم شرکت کردند. اين در حالي است که نزديک به يک ماه پيش گروه تروريستي داعش از اعضاي خود خواسته بود تا عليه اين رفراندوم دست به حملات تروريستي بزنند؛ چرا که به اعتقاد اين گروه " اين رفراندوم برخلاف خواست خداست" و شرکت‌کنندگان در آن "کافر" هستند.

لغو ويزاي قزاقستان براي کشورهاي مختلف
وزارت خارجه کشور قزاقستان سال گذشته طرح لغو درخواست ويزاي قزاقستان براي اتباع کشورهاي مختلف را به اجرا گذشت. امروزه اتباع 56 کشور جهان مي‌توانند بدون اخذ ويزاي قزاقستان براي مدت 30 روز به اين کشور سفر کنند. دولت قزاقستان در مسير اجراي برنامه لغو ويزا، توجه خويش را عمدتا به ميزان سرمايه گذاري از سوي ديگر کشور‌ها معطوف کرده و در حوزه مسائل سياسي في مابين دخالت نمي‌کند. اين طرح در ابتدا براي اتباع کشورهايي که تاکنون بيشترين حجم سرمايه گذاري در قزاقستان را داشته‌اند همچون هلند، آمريکا، چين، فرانسه و انگلستان اجرا شد. جذب سرمايه گذاران خارجي، رتبه قزاقستان در ميان بانک‌هاي جهان را تا رتبه 35 (در سال گذشته ميلادي) ارتقاء داده است. بعقيده کارشناسان، قزاقستان امروز يکي از کشورهاي آزاد جهان است. با توجه به اهميت جغرافياي قزاقستان و امکانات و حمايتهاي دولتي اين کشور براي جلب سرمايه گذاري‌هاي خارجي ضمانت کافي براي موفقيت و پيشرفت سرمايه گذران ايجاد شده است. قزاقستان مصمم است با تکرار تجربه خيزش اقتصادي سنگاپور، در طول 20 سال آينده در شمار 30 کشور پيشرفته جهان قرار گيرد.

خنثي سازي حمله تروريستي
در نزديکي سفارت روسيه در برلين

رسانه‌هاي آلمان ديروز گزارش دادند، نيروهاي امنيتي اين کشور يک حمله تروريستي در نزديکي سفارت روسيه در شهر برلين را خنثي کردند.به گزارش خبرگزاري اسپوتنيک، نشريه بيلد آم زونتاگ آلمان گزارش داده که مظنون به سازمان دهي اين حمله در شبکه‌هاي اجتماعي درباره آن بحث کرده بود.بر اساس گزارش اين نشريه، اين متهم برنامه‌ريزي کرده بود که به ميان جمعيت معترضان در مقابل سفارت روسيه در شهر برلين وارد شده و حمله را در آنجا انجام دهد.نيروهاي امنيتي آلمان بر طبق اين گزارش اين متهم را يک هفته پيش در يک اردوگاه پناهجويان در نزديکي شهر لايپزيگ دستگير کردند.دنيس ميکرين، سخنگوي سفارت روسيه در شهر برلين گفته که مقام‌هاي اين سفارتخانه از نزديک اوضاع را پيگيري مي‌کنند.

 تظاهرات بحريني‌ها
در مخالفت با برگزاري مسابقات "فرمول 1"

با وجود تدابير شديد و سختگيرانه‌امنيتي همزمان با برگزاري مسابقات فرمول يک در بحرين، مردم اين کشور با برگزاري تظاهراتي خواهان توقف اين مشابقات و اجراي عدالت در بحرين شدند.به گزارش شبکه خبري المنار با اعلام اين خبر گزارش داد: در جزيره ستره در شرق بحرين درگيري‌هايي ميان نيروهاي امنيتي رژيم آل خليفه با تظاهر کنندگان که شعارهايي در محکوميت سياست‌هاي آل خليفه سر مي‌دادند، شکل گرفت.تظاهر کنندگان پلاکاردهايي در محکوميت برگزاري مسابقات فرمول يک در مناطق مختلف اين کشور از جمله ابوصيبع، البلاد القديم، کرانه، النويدرات و العکر در دست گرفته و سوءاستفاده آل خليفه از اين مسابقات در بهبود تصوير خود به دور از همه موارد نقض حقوق بشر در اين کشور را محکوم کردند.معمولا مسابقات فرمول يک در فضاي امنيتي شديدي برگزار مي‌شود و نيروهاي امنيتي آل خليفه در خيابان‌ها مستقر مي‌شوند و پيش از آغاز اين مسابقات نيز تعدادي از فعالان و چهره‌هاي سياسي بازداشت مي‌شوند. همه اين وارد نشان دهنده آن است که مسابقات فرمول يک تنها يک فرصت طلبي سياسي پس از ناکامي‌ها و شکست‌هاي متوالي آل خليفه در اداره کشور است. محمود الکوهجي، رئيس اجرايي مسابقات فاش کرد که خسارات ناشي از برگزاري اين مسابقات از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۶، ۱۵۰ ميليون دينار معادل ۴۰۰ ميليون دلار بوده است.به گفته شاهدان مسئولان امنيتي آل خليفه به بهانه برگزاري اين مسابقات شهر الدراز را از ژوئن ۲۰۱۶ محاصره کرده‌اند.

 مخالفان و حاميان رئيس‌جمهوري ونزوئلا اعتراضات جديدي را براي چهارشنبه (۳۰ فروردين) تدارک ديده‌اند. اين فراخوان پس از خشونت‌ها در اعتراضات ضد دولتي اخير انجام مي‌شود که پنج کشته بر جاي گذاشت.به نقل از خبرگزاري فرانسه، ونزوئلا در دو هفته اخير با اعتراضات ضد دولتي گسترده عليه نيکولاس مادورو، رئيس‌جمهوري سوسياليست روبروست که به بازداشت ۱۱۷ تن منجر شده است. درگيري‌هاي خشونت‌بار پنج‌شنبه و جمعه گذشته در نزديکي کاراکاس به اوج خود رسيد. معترضان کوکتل مولوتف پرتاب کردند و پليس گاز اشک‌آور شليک کرد.اعتراضات آتي که احتمالا با حضور گسترده مردمي‌برگزار خواهد شد، نگراني‌هايي را درباره ثبات ونزوئلا در عرصه بين‌الملل به وجود آورده است. اپوزيسيون ونزوئلا درخواست دارد تا مقام‌هاي دولتي تاريخي را براي انتخابات منطقه‌اي که به تاخير افتاده است،‌ اعلام کنند. آنها همچنين از تلاش‌ها براي محدود کردن اختيارات قانونگذاران و منع ورود انريکه کاپريليس،‌ رهبر اپوزيسيون ونزوئلا به سياست خشمگين هستند.اين اقدامات همچنين با محکوميت بين‌المللي از جمله از طرف ايالات متحده‌امريکا و اتحاديه اروپا روبرو شده است. مادورو به سختي مقابل تلاش‌هاي اپوزيسيون کشورش براي برگزاري يک راي‌گيري با هدف برکناري‌اش مقاومت کرده و متعهد شده تا همچنان به "انقلاب سوسياليستي" که از زمان هوگو چاوز،‌ رئيس‌جمهوري سابق ونزوئلا آغاز شده، ادامه دهد.
منابع بيمارستاني سوريه اعلام کردند که شمار قربانيان عمليات انتحاري عليه اتوبوس‌هاي حامل اهالي شيعه فوعه و کفريا که طبق توافق با شورشيان سوري قرار بود به حلب منتقل شوند، به بيش از ۱۰۰ تن افزايش يافته است.منابع خبري پيش‌تر از وقوع انفجاري در غرب حلب در مسير کاروان انتقال ساکنان فوعه و کفريا خبر دادند که بيش از ۱۰۰ تن که بيشتر آنها زن و کودک بوده‌اند را به کام مرگ کشيد.
سايت النشره گزارش داده بود که اين انفجار به کشته شدن ۲۵ تن و زخمي‌شدن دست کم ۵۰ تن انجاميده است اما آخرين گزارش‌ها حاکي از افزايش تعداد کشته‌هاست. خبرگزاري اسپوتنيک به نقل از يک منبع بيمارستاني خبر داد، شمار قربانيان انفجار تروريستي در بين اتوبوس‌هاي اختصاص يافته براي انتقال ساکنان فوعه و کفريا به ۱۲۰ کشته و ۵۰۰ زخمي‌افزايش يافته است. در پي وقوع اين انفجار، شبکه خبري العالم گزارش داد، گروه تروريستي احرار الشام مسئوليت عمليات انتحاري عليه اتوبوس‌هاي حامل اهالي فوعه و کفريا را برعهده گرفته است.شبکه المنار گزارش داد، هفت اتوبوس از گذرگاه الراموسه به محله الراشدين وارد شدند. همچنين ۱۵ اتوبوس نيز از راشدين وارد حلب شدند به اين ترتيب جمعا تاکنون ۳۰ اتوبوس به حلب رسيده‌اند. اين اتوبوس‌ها پس پياده کردن افراد مي‌توانند جايگزين اتوبوس‌هاي خسارت ديده در اثر انفجار تروريستي شوند.اطلاعات دال بر آن است که پنج اتوبوس ديگر مي‌توانند ساکنان مانده در محله الراشدين را خارج کنند به سمت حلب ببرند.

هم‌زمان با روز ماليات در آمريکا، هزاران تن از شهروندان اين کشور در شهرهاي مختلف عليه پنهانکاري ترامپ در ارائه اظهارنامه مالياتي خود در حالي به خيابان‌ها آمدند که برخي از اين اعتراضات به خشونت کشيده شد.
به گزارش شبکه خبري اي‌.بي‌.سي، در پي به خشونت کشيده شدن اين اعتراضات در کاليفرنيا، به گفته رييس پليس اين منطقه تاکنون ۱۵ تن بازداشت شده‌اند و انتظار مي‌رود با توجه به تداوم درگيري‌ها اين تعداد طي ساعات آتي افزايش يابد.اين تظاهرات در شهرهاي مختلف آمريکا از واشنگتن تا دنور و لس آنجلس در حالي ادامه دارد که معترضان در آن خواهان ارائه اظهارنامه مالياتي از سوي دونالد ترامپ، رييس‌جمهوري اين کشور هستند.ترامپ اولين رييس‌جمهوري آمريکا در چهار دهه اخير است که از انتشار کامل اظهارنامه مالياتي خود اجتناب مي‌کند. برگزارکنندگان "راهپيمايي ماليات" در بيش از ۱۵۰ شهر در سراسر آمريکا تلاش داشتند تا توجهات را به سمت امتناع ترامپ در انتشار سابقه مالياتي‌اش جلب کنند؛ کاري که روساي جمهوري پيشين آمريکا از بيش از ۴۰ سال پيش انجام مي‌دهند حاميان و مخالفان ترامپ شنبه در "کاليفرنيا پارک" واقع در شهر برکلي اعتراضات رقابتي برگزار کردند که نهايتا به زد و خورد فيزيکي کشيده شد. معترضان بطري‌هاي آب و قوطي به سمت يکديگر پرتاب کردند و پليس از يک وسيله انفجاري براي برقراري نظم استفاده کرد طبق گزارش رويترز، يک سري از معترضان با صورت‌هاي آغشته به خون همچنان درگير بودند.
آزمايش نظامی پیونگ یانگ شکست خورد
گروه بين الملل – در زماني که تنش ميان پيونگ يانگ و واشنگتن افزايش داشته است . کره شمالي اقدام به آزمايش موشکي کرد اين آزمايش اگرچه با شکست روبرو شد اما درست همزمان با سفر معاون رئيس جمهور آمريکا به سئول پايتخت کره جنوبي بود.با اين نمايش موشکي کره شمالي بار ديگر درمقابل فشارها و سياست‌هاي دونالد ترامپ خودنمايي کرد .به گفته جيمز ماتيس وزير دفاع آمريکا خبر اين آزمايش موشکي به رئيس جمهور آمريکا و معاونش اطلاع داده شده است.
روئساي کشورهاي غربي و کره جنوبي نسبت به اين آزمايش ابراز نگراني کردند. بسياري در انتظار دخالت چين تنها حامي‌کره شمالي براي کاهش اين تنشها هستند و بسياري معتقدند رابطه چين و کره نيز با مشکلات روبرو شده است.
به گزارش خبرگزاري اسپوتنيک، اوايل صبح ديروز ارتش کره‌ جنوبي از ثبت پرتاب موشکي ناموفق کره شمالي خبر داد که فرماندهي آمريکا در اقيانوش آرام ضمن تاييد اين اطلاعات گفت: اين موشک فورا پس از شليک منفجر شده است. مقامات آمريکايي و کره‌جنوبي شکست کره‌شمالي در تازه‌ترين آزمايش موشک بالستيک خود را تأييد کردند. به گفته يکي از مقامات دولت آمريکا اين موشک آزمايش‌شده، موشک قاره‌پيمايي نبوده است که پيونگ يانگ پيش از اين از آزمايش آن خبر داده بود؛ با اين حال اين آزمايش با شکست مواجه شده است.
تاکنون علت شکست اين آزمايش مشخص نشده است. طبق اعلام سخنگوي ارتش آمريکا، کره‌شمالي يک موشک به سمت سينپو، واقع در ساحل شرقي خود پرتاب کرد که فورا متلاشي شد. يک سخنگوي فرماندهي آمريکا در اقيانوس آرام هم گفت، اين مقر آنچه که گمان مي‌رفت يک موشک بالستيک کره‌شمالي بوده باشد، شنبه در ساعت ۱۱:۲۱ صبح به وقت‌هاوايي ردگيري کرده است.
به گفته اين فرماندهي، موشک مذکور فورا پس از پرتاب منفجر شد.درحالي‌که فرماندهي آمريکا در منطقه اقيانوس آرام از شکست آزمايش موشکي کره‌شمالي خبر داده ولي همسايه جنوبي آن، آزمايشي را که کره‌شمالي در نمايش مجموعه‌اي متنوع از موشک‌هاي تهاجمي‌انجام داد، گام‌هايي خوانده است که «تمامي‌جهان را تهديد مي‌کند». وزارت خارجه کره‌جنوبي، ديروز در بيانيه‌اي اعلام کرد: «اقدام کره‌شمالي در به نمايش گذاشتن مجموعه‌اي متنوع از موشک‌هاي تهاجمي‌در جريان رژه نظامي‌که روز گذشته انجام شد و همچنين اقدام آن به آزمايش موشک بالستيک، نمايش قدرتي است که تمامي‌جهان را تهديد مي‌کند». فرماندهي آمريکا اعلام کرده بود که اين موشک «به محض شليک منفجر شد و تشخيص نوع آن همچنان در دست بررسي است». خبر آزمايش موشکي ناموفق کره‌شمالي ساعاتي قبل از ورود «مايک پنس» معاون رئيس‌جمهوري آمريکا به سئول انجام شد. مايک پنس، ديروز در آغاز سفر آسيايي ۱۰ روزه خود، وارد پايتخت کره‌جنوبي شود. مشاوران پنس تاکيد مي‌کنند که اين سفر، پيامي‌مبني بر تعهد واشنگتن به هم‌پيمانش در رويارويي با تنش فزاينده درباره کره‌شمالي است.
طبق اين گزارش، حمله موشکي دو هفته گذشته ارتش آمريکا به پايگاهي نظامي‌در سوريه، پرسش‌هايي را درباره طرح دولت «دونالد ترامپ» رئيس‌جمهوري آمريکا عليه کره‌شمالي به‌وجود مي‌آورد.رسانه‌هاي چيني در خبري فوري از رايزني تلفني وزير خارجه اين کشور و همتاي آمريکايي او درباره کره شمالي خبر دادند.
نشست فوق العاده در شوراي امنيت
 رسانه‌هاي محلي اعلام کردند، به دنبال گزارشات مبني بر آزمايش موشکي ناموفق کره شمالي، شوراي امنيت ملي کره‌ جنوبي نشست فوق‌العاده‌اي را برگزار خواهد کرد. براساس گزارش خبرگزاري يونهاپ، روساي وزارت دفاع، وزارت خارجه، وزارت اتحاد مجدد دو کره و ديگر نهادهاي دولتي کره‌ جنوبي در نشست فوق‌العاده شوراي امنيت ملي اين کشور شرکت خواهند کرد.
براساس گزارشات، اين مقامات درخصوص واکنش احتمالي به اقدامات پيونگ يانگ مذاکره خواهند کرد.فرماندهي آمريکا در اقيانوس آرام و ستاد مشترک ارتش کره‌ جنوبي هر دو اعلام کردند که همچنان در تلاشند تا نوع اين موشک پرتاب شده از سوي کره شمالي را تعيين کنند.در همين حال، وزارت خارجه انگليس نسبت به گزارش‌ها درباره آزمايش موشکي ناموفق کره شمالي ابراز نگراني کرد.
 سخنگوي وزارت خارجه انگليس گفت: ما از شنيدن اين گزارش‌ها بسيار نگران شده‌ايم و وضعيت را با دقت تحت نظر داريم.علاوه بر اين، بوريس جانسون، وزير امور خارجه انگليس از کره‌شمالي خواست تا قطعنامه‌هاي سازمان ملل متحد را به منظور تضمين صلح اجرا کند. او گفت: ما قبلا هم در شرايط مشابه بوده‌ايم و همچنان با دقت شرايط را زير نظر داريم. ما در کنار شرکاي بين‌المللي خودمان ايستاده‌ايم و تاکيد داريم که کره‌شمالي بايد از قطعنامه‌هاي سازمان ملل متحد تبعيت کند تا صلح و ثبات در اين منطقه تضمين شود. آنها همچنين بايد پيگيري برنامه‌هاي مربوط به تسليحات هسته‌اي خود را متوقف کنند.
نگراني کشورهاي همسايه
کره‌جنوبي که خود را در معرض تهديد پيونگ يانگ مي‌داند، گفته در حال بررسي پرتاب اين موشک است که به گفته سئول هنوز نوع آن معلوم نيست اما ظاهرا پرتاب آن ناموفق بوده است. وزارت دفاع کره‌جنوبي در نخستين ساعات صبح ديروز (16 آوريل) به وقت محلي گزارش کرد که اين موشک در سواحل شرقي کره و بندر سين‌پو شليک شده است.
کره شمالي شنبه در مراسمي‌صدوپنجمين سالگرد تولد بنيانگذار خود کيم ايل سونگ اولين رهبر کره شمالي را جشن گرفته است.اين نمايش قدرت در حالي صورت گرفته که‌امريکا ناوهاي جنگي خود را به آب‌هاي شبه جزيره کره اعزام کرده است.پيشتر با افزايش تنش ميان آمريکا و کره شمالي، چين هشدار داده است که "هر لحظه‌امکان شروع درگيري" وجود دارد.
ونگ يي وزير خارجه چين گفت هرگونه مناقشه‌ ميان آن دو برنده‌اي نخواهد داشت.او پس از آن اظهار نظر مي‌کرد که‌امريکا بيش از پيش در مورد توسعه سلاح‌هاي اتمي‌توسط کره شمالي ابراز نگراني کرده و يک ناوگروه هواپيمابر را در آب‌هاي شبه جزيره کره مستقر کرده است. رئيس جمهور آمريکا اخيرا تمايل خود به توسل به نيروي نظامي‌را آشکار کرده است. او دستور حمله موشکي به يک پايگاه هوايي سوريه در واکنش به حمله مظنون شيميايي در آن کشور را صادر کرد، و ارتش آمريکا روز پنجشنبه از بزرگترين بمب غيرهسته اي خود براي حمله به داعش در افغانستان استفاده کرد.واشنگتن نگران است کره شمالي به توانايي پرتاب يک سلاح اتمي‌به سوي خاک آمريکا دست پيدا کند.
چين نگران است هر مناقشه اي به مشکل عظيم پناهندگان در مرز اين کشور با کره شمالي منجر شود. به علاوه اين کشور نمي‌خواهد حد فاصله ميان چين و پايگاه‌هاي نظامي‌آمريکا در کره جنوبي و ژاپن حذف شود.اما به گزارش تلويزيون مرکزي چين، دولت اين کشور گفته است پروازهاي بين پکن و پيونگ يانگ، پايتخت کره شمالي را از روز دوشنبه ۱۷ آوريل به حال تعليق در مي‌آورد. چين در ماه فوريه گذشته واردات زغال سنگ از کره شمالي را به حال تعليق درآورد.اين اقدام، چين را به سياست‌هاي سازمان ملل در مورد اعمال تحريم‌هاي تجاري بر کره شمالي نزديکتر کرده است.هدف از اين تحريم‌ها، محدود کردن توانايي اين کشور در سرمايه‌گذاري در زمينه برنامه‌هاي اتمي‌است.