عوامل ژئوپوليتيکي، انتخابات در کشورهاي اروپايي و انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئيس جمهور آمريکا
همه باعث ايجاد مفهوم بسيار نامشخصي در اقتصاد جهاني شدند. با اين حال کارشناسان
 انتظار دارند در سال 2017 اقتصاد جهاني به رشد 2.9 برسد.

از بودن در ايران خوشحالم اما پيشنهادهايي دارم
سرمربي پرسپوليس مي‌گويد هواداران اين تيم بي‌صبرانه منتظر دهمين قهرماني خود در بالاتين سطح فوتبال باشگاهي ايران بوده‌اند.
به نقل از تسنيم، برانکو ايوانکوويچ که با برتري 2 بر صفر اخير پرسپوليس برابر ماشين‌سازي اين تيم را به قهرماني ليگ برتر رساند، با سايت «تي‌پورتال» کرواسي گفت‌وگويي انجام داده است. اين سايت نوشت؛ ايوانکوويچ نسبت به کسب دسميا (دهمين قهرماني) احساساتي شده است. برانکو موفق شد پرسپوليس را در فاصله سه هفته مانده به پايان ليگ برتر به قهرماني ليگ برتر برساند. برانکو حالا در ليگ فوتبال باشگاهي سه کشور مختلف قهرماني را تجربه کرده است. او پيش از اين در کرواسي و چين قهرماني را در کارنامه‌اش به ثبت رسانده بود. سرمربي پيشين تيم ملي ايران از اين حيث در بين مربيان کروات تنها توميسلاو ايويچ، سرمربي فقيد و پيشين پرسپوليس را بالاتر از خود دارد که در پنج کشور به قهرماني رسيده بود. برانکو در گفت‌وگو با «تي‌پورتال» گفت: موفق به فتح دسيما شديم و دهمين قهرماني را در تاريخ باشگاه پرسپوليس به ارمغان آورديم. آخرين قهرماني اين تيم به سال 2008 باز مي‌گشت، پس مي‌توانيد تصورش را کنيد که هواداران پرسپوليس بي‌صبرانه منتظر اين قهرماني بودند.
وقتي دو فصل پيش باشگاه پرسپوليس شما را به عنوان سرمربي جديد خود معرفي کرد، تيم در وضعيت خيلي دشواري به سر مي‌برد...
بله، فصلي که من هدايت پرسپوليس را بر عهده گرفتم، تيم در رده‌ هشتم يا نهم قرار داشت و ما نتوانستيم خودمان را در جدول بالا بکشيم، اما موفق شديم در پايان فصل به بازي خود ثبات ببخشيم. فصل گذشته هم گام بزرگي برداشتيم و در نهايت تنها به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال خوزستان به عنوان نايب قهرماني رسيديم. قانون تفاضل گل از اين فصل برداشته شد که خيلي ورزشي‌تر است. بنابراين مي‌توانم بگويم که اگر اين قانون سال گذشته نبود، پرسپوليس قهرمان بود.
 اين فصل اما ديگر کارتان به تساوي امتيازي نرسيد. با توجه به اينکه قهرماني‌تان قطعي شده، چطور مي‌خواهيد در اين چند بازي باقيمانده انگيزه لازم را در بازيکنان‌تان به وجود بياوريد؟
شرايط در اين چند بازي دشوار خواهد شد چون ايراني‌ها احساساتي هستند و بر اين باورم که اين احساسات بعد از قهرماني تخليه مي‌شود. ما موفق به ثبت رکوردهاي خاص و ثبت آمار و پيروزهاي قابل توجهي شديم و حالا مي‌خواهيم مقتدرانه فصل را به پايان ببريم. مشکلي که ما در ليگ داخلي داريم اين است که بايد با 13 بازيکن بازي کنيم. تنها باشگاه ايراني هستيم که از بازيکن خارجي استفاده نمي‌کنيم و تنها بوژيدار رادوشويچ، دروازه‌بان کروات را داريم که او هم اغلب روي نيمکت است.
 با اين اوضاعي که مي‌گوييد و با تمام چالش‌هاي موجود، پرسپوليس کارش را به خوبي انجام داد...
پرسپوليس کارش را به خوبي انجام داد چون به موفقيت رسيد. دو سال پيش که من هدايت پرسپوليس را عهده‌دار شدم، اين تيم تنها دو بازيکن ملي‌پوش داشت و حالا بسته به شرايط 6 تا 8 بازيکن پرسپوليس در تيم ملي ايران هستند.
 شما دستياراني همچون سرتن چوک، مارک استيلينوويچ و ايگور پاناديچ در پرسپوليس داريد. آيا به همکاري‌تان با پرسپوليس ادامه خواهيد داد؟
بايد ببينيم که شرايط چطور پيش خواهد رفت. هنوز يک فصل ديگر از قراردادم باقي مانده، اما مذاکراتي در اين خصوص صورت گرفته است. باشگاه پرسپوليس برنامه‌اي پنج ساله دارد و براي پنج سال آينده برنامه‌ريزي کرده است. از بودن در پرسپوليس خوشحالم، شرايط خوبي داريم و پرسپوليس هم تيمي‌است که 40 ميليون هوادار دارد. باعث افتخار است که در چنين باشگاهي کار مي‌کنم. به هر حال بايد ببينيم چه اتفاقي در آينده خواهد افتاد چون پيشنهادات ديگري هم دريافت کرده‌ام.
 اين پيشنهادات بيشتر هم خواهد شد اگر موفق به رساندن پرسپوليس به مرحله حذفي ليگ قهرمانان آسيا شويد؟
هنوز دو بازي ديگر در مرحله گروهي اين رقابت‌ها در پيش داريم که با پيروزي در آنها مي‌توانيم جايگاه‌مان در مرحله حذفي را تثبيت کنيم. با نتيجه 3 بر يک مغلوب الريان شديم و سپس در خانه برابر همين تيم با وجود داشتن 16 موقعيت گل با تساوي بدون گل متوقف شديم. به اعتقاد من الريان قويتر از الاتحاد و الوحده است و اميدوارم در دو بازي پيش‌روي‌مان به برتري برسيم. در گروه مرگ در کنار تيم‌هايي قرار داريم که حداقل حضور در مرحله نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان آسيا را تجربه کرده‌اند.

خط و نشان رقيب چيني براي قهرمان المپيک
نايب قهرمان المپيک ريو با شکستن غير رسمي‌رکورد دوضرب 85کيلوگرم جهان در مسابقات قهرماني کشور چين براي کيانوش رستمي‌خط و نشان کشيد. به نقل از ايسنا، در مسابقات وزنه برداري قهرماني چين، تيان تائو رقيب کيانوش رستمي‌ و دارنده مدال نقره المپيک ريو در دسته 85 کيلوگرم وزنه برداري، موفق شد رکورد دوضرب جهان را به صورت غير رسمي‌ يک کيلوگرم ارتقا دهد. تيان تائو در يک ضرب 164 کيلوگرم را به ثبت رساند و در دوضرب وزنه 221 کيلوگرم را مهار کرد و توانست رکورد رستمي‌را به صورت غير رسمي‌يک کيلوگرم ارتقا دهد. کيانوش رستمي‌در جام فجر تهران رکورد 220 کيلوگرم را ثبت کرد و رکورد جهان را شکست. با اين شرايط در مسابقات جهاني آمريکا 2017، با حضور آرتيم اوکولف روس و تيان تائو از چين و کيانوش رستمي‌رقابت جذابي را در دسته 85 کيلوگرم شاهد خواهيم بود.

رييس کميته فني و توسعه جوانان فدراسيون فوتبال از حضور قطعي اميد نورافکن در جام جهاني کمتر از ۲۰ سال خبر داد. به نقل از ايسنا، اميد نورافکن بازيکن ۱۹ ساله استقلال تهران که کاپيتان تيم ملي جوانان است و به همراه اين تيم توانست در آبان سال گذشته مجوز حضور در جام جهاني کمتر از ۲۰ سال کره جنوبي را کسب کند، در چند وقت اخير به دليل برخي بي‌انضباطي‌ها جايگاه خود در اين تيم را از دست داده است. نورافکن چند هفته قبل هم به دليل درگيري با کاپيتان سوم استقلال يعني يعقوب کريمي‌از اين تيم کنار گذاشته شده بود اما با وساطت مهدي رحمتي و خسرو حيدري به تمرينات اين تيم بازگشت و با گذشت دو بازي بالاخره به ترکيب اصلي اين تيم اضافه شد. با اين حال در فهرست آخر که از سوي کادرفني تيم ملي جوانان اعلام شده بود نامي‌از اين بازيکن جوان و با استعداد ديده نشد تا برخي از رسانه‌ها اين اتفاق را به خاطر توصيه منصوريان به پيرواني مبني بر دعوت نکردن از نورافکن بداند.
اما فريدون معيني رييس کميته فني و توسعه جوانان فدراسيون فوتبال درباره حضور اميد نورافکن در جام جهاني جوانان به ايسنا، گفت: اين بازيکن مستعدي است و به طور قطع نورافکن در جام جهاني همراه تيم ملي خواهد بود.
در صورت بازگشت نورافکن بازوبند کاپيتاني باز هم به اين بازيکن مي‌رسد.
اعلام ترکيب تيمهاي ملي کشتي
براي مسابقات آسيايي و بازيهاي اسلامي

ترکيب تيم‌هاي ملي کشتي آزاد و فرنگي بزرگسالان براي شرکت در رقابت‌هاي قهرماني بزرگسالان آسيا و مسابقات همبستگي کشورهاي اسلامي‌اعلام شد. به نقل از روابط عمومي‌فدراسيون کشتي، در پي نشست امروز شوراي فني تيم‌هاي ملي کشتي آزاد و فرنگي و پس از ارائه گزارش سرمربيان تيم‌هاي ملي بزرگسالان و با تاييد اعضاي اين شورا، ترکيب تيم‌هاي ملي در اين رقابت‌ها به شرح زير است: ترکيب تيم ملي کشتي آزاد در اين دو رويداد به شرح زير است:
57 کيلوگرم:يونس سرمستي – رضا اطري (قهرماني آسيا)-حسن رحيمي‌– يونس سرمستي(بازي‌هاي کشورهاي اسلامي) 61 کيلوگرم:بهنام احسان پور (قهرماني آسيا)- مسعود اسماعيل پور (بازي‌هاي کشورهاي اسلامي) 65 کيلو گرم: ميثم نصيري – مهدي يگانه جعفري (قهرماني آسيا)- ميثم نصيري (بازي‌هاي کشورهاي اسلامي) 70 کيلو گرم: حامد رشيدي (قهرماني آسيا)مصطفي حسين خاني (بازي‌هاي کشورهاي اسلامي) 74 کيلو گرم: بهمن تيموري (قهرماني آسيا) پيمان ياراحمدي (بازي‌هاي کشورهاي اسلامي) 86 کيلوگرم: عليرضا کريمي‌(قهرماني آسيا) حسن يزداني (بازي‌هاي کشورهاي اسلامي) 97 کيلو گرم: حسين شهبازي (قهرماني آسيا) امير محمدي (بازي‌هاي کشورهاي اسلامي)
125 کيلو گرم: کميل قاسمي‌– يدالله محبي (قهرماني آسيا) کميل قاسمي‌– يدالله محبي (بازي‌هاي کشورهاي اسلامي)
سرمربي: محمد طلايي
مربيان:اکبر دودانگه (منتخب سرمربي) امير توکليان (منتخب سرمربي) عباس حاج کناري (منتخب سرمربي) احسان لشگري (منتخب سرمربي)
ترکيب تيم ملي کشتي فرنگي در اين دو رويداد به شرح زير است:
59 کيلوگرم:سامان عبدولي (قهرماني آسيا) محمد نوربخش (بازي‌هاي کشورهاي اسلامي) 66 کيلوگرم:علي ارسلان (قهرماني آسيا) مهدي زيدوند (بازي‌هاي کشورهاي اسلامي) 71 کيلوگرم: افشين بيابانگرد – فرشاد بلفکه (قهرماني آسيا) محمد علي گرايي (بازي‌هاي کشورهاي اسلامي) 75 کيلوگرم:پژمان پشتام (قهرماني آسيا) رسول گرمسيري (بازي‌هاي کشورهاي اسلامي) 80 کيلوگرم: رامين طاهري (قهرماني آسيا) يوسف قادريان (بازي‌هاي کشورهاي اسلامي) 85 کيلوگرم: حسين نوري (قهرماني آسيا) مهدي فلاح (بازي‌هاي کشورهاي اسلامي) 98 کيلوگرم:سيد مصطفي صالحي‌زاده (قهرماني آسيا) مهدي علياري (بازي‌هاي کشورهاي اسلامي) 130 کيلوگرم:شهاب قوره جيلي (قهرماني آسيا) بهنام مهدي زاده (بازي‌هاي کشورهاي اسلامي)
سرمربي: علي اشکاني
مربيان در رقابت‌هاي آسيايي:حميدرضا اسماعيل نژاد(معرفي هيات کشتي استان مازندران) محمدعلي چمياني(مربي سازنده) مهرزاد اسفندياري فر (منتخب سرمربي)  مربيان در بازي‌هاي کشورهاي اسلامي: محمد علي چمياني (مربي سازنده) – مهرزاد اسفندياري فر (منتخب سرمربي) داوود گيل نيرنگ (منتخب سرمربي)
رقابت‌هاي کشتي قهرماني بزرگسالان آسيا روزهاي 19 تا 23 ارديبهشت ماه در شهر دهلي نو پايتخت هندوستان، و کشورهاي همبستگي کشورهاي اسلامي‌روزهاي 27 ارديبهشت ماه تا اول خردادماه در شهر باکو پايتخت آذربايجان برگزار مي‌شود.