هدف از برگزاري چهارمين همايش تجاري و بانکي ايران - اروپا در تهران اعلام شد
رييس پژوهشکده پولي و بانکي از برگزاري چهارمين همايش تجاري و بانکي ايران - اروپا نهم و دهم ارديبهشت ماه سال جاري در تهران خبرداد.
علي ديواندري در نشستي خبري گفت:‌ چهارمين همايش تجاري و بانکي ايران - اروپا در روزهاي نهم و دهم ارديبهشت ماه سال جاري توسط پژوهشکده پولي و بانکي در مرکز همايش‌هاي بين‌المللي صدا وسيما برگزار مي‌شود.
رييس پژوهشکده پولي و بانکي افزود: به دنبال برگزاري سه دوره موفق از همايش تجاري ايران و اروپا در شهرهاي تهران و فرانفکورت، چهارمين همايش تجاري ايران و اروپا با هدف ايجاد فضاهاي مناسب و مستمر جهت معرفي هر چه بيشتر فرصت‌هاي مهم سرمايه‌گذاري برگزار مي‌شود.
وي محورهاي همايش مذکور را اعلام و تصريح کرد: اين دو محور شامل بررسي روند پيشرفت فرآيندهاي مالي در يک سال پس از تحريم‌ها و فرصت‌هاي سرمايه گذاري در ايران است. ديواندري افزود: بر اساس محور اول وضعيت صنعت بانکداري ايران به لحاظ کمي‌و کيفي بررسي مي‌شود. همچنين موضوع نظارت بانکي و مقررات گذاري و استانداردسازي اين مقررات بر اساس استانداردهاي بال دو و سه مورد بررسي قرار مي‌گيرد. رييس پژوهشکده پولي و بانکي يکي از پيش نيازهاي اتصال بانکداري ايران به دنيا را بحث تطبيق با مقررات به عنوان زيرساخت و يک نياز برشمرد و افزود: در اين زمينه البته پيشرفت‌هايي در يکسال اخير داشته‌ايم. وي تصريح کرد: توافق شده که در هر سال ميلادي يک همايش تجاري و بانکي ايران و اروپا برگزار شود که بخش ايراني آن در چهارمين دوره در ماه جاري در تهران برگزار مي‌شود. اين اقدام و برگزاري همايش مي‌تواند ثمرات مختلفي داشته باشد و براي اقتصاد ملي مفيد است.  رييس پژوهشکده پولي و بانکي پرداختن به موضوع مطالبات معوق و يافتن راهکارهايي از طريق متخصصان بين‌المللي، استفاده از تجارب متخصصين بزرگ بين المللي، معرفي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در ايران و اعلام شفافيت‌هاي مالي و مبارزه با جرايم مالي از جمله موضوعات پنل‌هاي همايش مذکور است. ديواندري با اشاره به بررسي موضوع شفافيت و رعايت استاندارد گزارشگري مالي IFRS در همايش، عنوان کرد: يکي از پيش نيازهاي اتصال مجدد نظام بانکي ايران با نظام بين المللي شفافيت در گزارشگري مالي است و بانک مرکزي نيز اقدامات خوبي را در اين زمينه انجام داده است.
رئيس پژوهشکده پولي و بانکي اظهارداشت: در سخنراني‌هاي کليدي همايش و همچنين پنل‌هاي اطلاع رساني در زمينه IFRS و شفافيت مالي صحبت خواهد شد. وي، تامين مالي در صنعت نفت، گاز و پتروشيمي‌را از جمله موضوعات مربوط به محور دوم همايش بانکي ايران و اروپا ذکرکرد و گفت: بانک‌ها و شرکت‌هاي خارجي فعال در زمينه سرمايه‌گذاري نقش تاثيرگذاري در هدايت سرمايه‌گذاري و آوردن منابع مالي اروپايي به ايران دارند. ديواندري بررسي فرصت‌هاي موجود در حوزه راه و مسکن و شهرسازي را از ديگر موضوعات محور دوم اين همايش عنوان کرد و افزود: به موضوعاتي مانند همکاري در زمينه بورس، بانک و بيمه و برقراري روابط کارگزاري و سرمايه گذاري در سخنراني‌هاي کليدي و همچنين کارگاه‌ها و پنل‌ها پرداخته مي‌شود. رئيس پژوهشکده پولي و بانکي پنل‌هاي چهارمين همايش بانکي ايران و اروپا را بررسي وضعيت سيستم بانکي، نظارت بر بانک‌ها و مقررات گذاري، راه‌اندازي شعب بانک‌هاي ايراني در اروپا، مطالبات معوق و انجماد دارايي‌ها، فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در ايران و شفافيت مالي و جرائم مالي اعلام کرد. وي از حضور وزير امور خارجه و رييس کل بانک مرکزي در اين همايش خبرداد و اضافه کرد: در اين همايش قرار است ۸ سخنران کليدي و ۱۶ سخنران خارجي از کشورهاي آلمان، ايتاليا، فرانسه، هلند، روسيه و سوئيس در موضوعات مورد نظر همايش سخنراني کنند. ديواندري همچنين درباره کاهش هزينه مبادلات بانکي و تاثير چنين همايش‌هايي در اين زمينه گفت: در دوره تحريم‌ها، مبادلات بانکي با دو ويژگي هزينه و ريسک بالا و به سختي انجام مي‌شد؛ خوشبختانه پس از تسهيل روابط بانکي در يک سال و نيم گذشته هزينه مبادلات به طور چشمگيري پايين آمده است.
 وي تصريح کرد: پايين آمدن هزينه مبادلات منجر به کاهش قيمت تمام شده پول و مواد اوليه و همچنين تجارت بين المللي مي‌شود؛ تمامي‌اين موضوعات در همايش بانکي ايران و اروپا مورد بررسي قرار خواهد گرفت. ديواندري در بخش ديگري از سخنان خود در پاسخ به سوالي درباره دستاوردهاي همايش‌هاي قبلي برگزار شده گفت: در همايش‌هاي قبلي انتظارات اروپاييان و به ويژه بانک مرکزي اروپا در ارتباط با تطبيق استانداردهاي بانکي ايران با استانداردهاي بين المللي اروپايي و نگراني‌ها و ابهامات مطرح شد و مديران بانک مرکزي ايران و بانکي کشور توضيحات لازم را در اين باره ارايه و نگراني‌ها را رفع کردند. وي اضافه کرد: برخي از بانک‌ها در اين همايش‌ها در جهت شفاف سازي و استفاده از تجارب متخصصان استفاده کرده‌اند و در همايش پيش رو نيز فرصت خواهند داشت که پروژه‌ها را معرفي کنند. با توجه به اينکه پيش از اين چندين همايش برگزار شده است، ليستي از مشخصات متخصصان درجه يک بين المللي در زمينه تطبيق با مقررات بين المللي و مبارزه با پولشويي در اختيارمان قرار گرفته است. رييس پژوهشکده پولي و بانکي با اعلام اينکه چشم اندازهاي بکر سرمايه‌گذاري در ايران براي شرکت‌کنندگان اروپايي همايش مشخص مي‌شود، عنوان کرد: همايش مذکور فرصت خوبي براي شکل‌گيري تعاملات افکار است. وي با اشاره به اظهارنظرهاي ناجوانمردانه و بي انصافي‌هايي که برعليه کشورمان طي اين سال‌ها صورت گرفته است، بيان کرد: اين همايش فرصت خوبي است تا اروپاييان با واقعيت‌هاي اقتصاد ايران آشنا شوند. حضور بانک‌هاي بزرگ ايراني و اروپايي در اينگونه همايش‌ها فرصت مغتنمي‌است و حضور اروپاييان در کشورمان مي‌تواند مفيد باشد. وي ادامه داد: پس از آسيا، قاره اي که مي‌تواند ارتباط با آن براي ايران مفيد باشد اروپا است زيرا پس از آسيا بيشترين ارتباط بانکي را با کشورهاي اروپايي داريم و حتي در برخي از صنايع تعاملات قابل توجهي نيز داشته‌ايم. در زمان تحريم‌ها اين تعاملات به سمت کشورهاي آسيايي شيفت پيدا کرد و اروپا به عنوان شريک دوم ما مطرح شد. در حال حاضر تمرکز به سمت استفاده از يورو است و براي تقويت تبادلات پولي لازم است که ارتباط با کشورهاي اروپايي نيز تقويت شود.
دکتر مرتضي شهيد زاده رئيس هيئت مديره و مدير عامل بانک کشاورزي با اشاره به ضرورت ادامه زيست حرفه اي سازمان‌ها گفت: فقط با مديريت حرفه اي مي‌توان پويايي سازماني را وارد يک دوره از جهش و رشد خود کرد و مديريت حرفه اي، لازمه سرمايه گذاري پايدار است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک کشاورزي،دکتر شهيد زاده در اولين مرحله از همايش سراسري روساي شعب اين بانک گفت،ضمن اعلام مطلب فوق الزامات کوتاه مدت و بلند مدت اقتصاد مقاومتي از ديدگاه مقام معظم رهبري را تشريح کرد و افزود:ما به عنوان کارگزاران نظام بايد تمام اين الزامات را اجرايي کنيم. وي با بيان اينکه حمايت از توليد ملي،مديريت منابع ارزي ، مديريت مصرف ،استفاده حداكثري از زمان و منابع و امكانات و حركت بر اساس برنامه جزو الزامات كوتاه مدت از ديدگاه رهبر فرزانه انقلاب است و به برنامه‌ها و نظام اجرايي كشور مربوط مي‌شود افزود: تكيه بر مردم، مقاوم بودن اقتصاد،اقتصاد دانش بنيان،كاهش وابستگي به نفت،تبيين دانشگاهي و آكادميك اقتصاد مقاومتي جزو الزامات بلند مدت و مربوط به نظام اقتصادي كشور از ديدگاه مقام معظم رهبري است .
وي با بيان اينکه هر سازماني منحصر به فرد است و بايد به زيست حرفه اي خود ادامه دهد خاطرنشان کرد: فقط با مديريت حرفه اي مي‌توان پويايي سازماني را وارد يک دوره از جهش و رشد خود کرد از اين رو؛ مديريت حرفه اي، لازمه سرمايه گذاري پايدار است.مديرعامل بانک کشاورزي گفت: در«مديريت رفتار حرفه اي کارکنان»، سازمان به عنوان «سبد قابليت‌ها» در نظر گرفته مي‌شود زيرا در ديدگاه جديد، رقابت مبتني بر نوآوري و ارتقاي قابليت‌هاي محوري جديد، به مفهوم توانايي استفاده از «مهارت‌هاي حرفه اي» است.مديرعامل بانک کشاورزي در تشريح نقش روساي شعب در جايگاه مديران حرفه اي؛ پرورش خلاقيت کارکنان، پرورش مهارت‌هاي کارکنان (ايده يابي،ايده کاري،ايده پروري)،تسهيل گري، حامي‌گري و مربي گري را از مهم‌ترين نقش‌هاي آنان برشمرد و اظهارداشت: ايفاي مناسب نقش‌ها توسط روساي شعب موجب خواهد شد کارکنان سازمان ضمن اينکه به سطح بالاتري از ظرفيت و توان انجام امور حرفه اي دست مي‌يابند، توانايي «اثرگذاري و اثرپذيري» را کسب کنند و نگرش چندگانه به سازمان داشته باشند.
مدير عامل و اعضاي هيات مديره بانک سرمايه روز شنبه دوم ارديبهشت ماه با روساي شعب منطقه شرق تهران ديدار و سخناني ايراد نمودند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سرمايه، عليرضا پويان شاد، مديرعامل و عضو هيات مديره اين بانک که با معرفي از سوي هيأت مديره بانک سرمايه و تاييد بانک مرکزي از هفته گذشته کار خود را رسما آغاز کرده است، به همراه اعضاي هيات مديره، در جمع روساي شعب منطقه شرق تهران حضور يافت و طي سخناني اظهار داشت: اين افتخار بزرگي است که مي‌توانم در بانک سرمايه در ميان کساني باشم که براي حفظ حقوق و سرمايه‌هايي که به دست آنان سپرده شده است، با غيرت، تعصب و سخت کوشي، خود را وقف اين بانک خوب کرده‌اند.مدير عامل بانک سرمايه که سابقه خدمت در بانک‌هاي سپه، پارسيان، اقتصاد نوين و ايران زمين را هم در پرونده کاري خود دارد با اشاره به اين موضوع که سال گذشته، جاري و آينده را طي 45 سال گذشته مي‌توان از سخت‌ترين ايام براي بانک‌ها و بنگاه‌هاي مالي و اقتصادي کشور به شمار آورد، گفت: هنر آن است که سازمان‌ها و افراد بتواند در شرايط سخت و دشوار حرفي براي گفتن داشته باشند و با خلاقيت و تلاش و دور انديشي کار خود را پيش ببرند و من اعتقاد دارم که نيروي انساني بانک سرمايه مي‌توانند با لياقت و شايستگي خود نقش موج آفرين و تاثيرگذاري در نظام بانکي کشور داشته باشند.پويان شاد در ادامه ضمن تقدير از مساعي همکاران جوان، از روساي شعب خواست تا با جديت و تلاش بيشتر به جذب منابع پرداخته و با دوري از حاشيه‌ها و عدم توجه به برخي شيطنت‌هاي رسانه اي، تمام همّ خود را به انجام هر چه بهتر وظيفه محوله معطوف و در افزايش منابع خود بيشترين بهره را ببرند.در اين مراسم همچنين دکتر محمدرضا خاني، عضو هيات مديره بانک سرمايه که هفته گذشته سکانداري بانک سرمايه را به آقاي عليرضا پويان شاد سپرده است، با اشاره به اين موضوع که مدير عامل جديد بانک سرمايه از افراد توانمند، با حوصله و صاحب نظر است، گفت: آقاي پويان شاد با کارنامه اي درخشان در بانک‌هاي خصوصي و دولتي در دوران طولاني خدمت خود منشا خير و برکت بوده است و بايد از وجود ايشان به عنوان سرمايه اي ارزشمند در بانک سرمايه استفاده شود.در بخش ديگري از اين مراسم دکتر بهمن خادم، عضو هيأت مديره بانک سرمايه نيز در سخناني کوتاه از همکاران خود بخصوص در سمت رياست شعب بانک سرمايه خواست، براي رساندن اين بانک به شرايط مطلوب و مورد انتظار گام‌هاي خود را بلند تر و موثرتر بردارند.

بانک سامان براي نخستين بار در کشورمان، امکان خريد مستقيم بليت هواپيما در مسيرهاي بين‌المللي با کارت‌هاي شتابي را فراهم کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سامان، بر اساس تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌اي که ميان شرکت هواپيمايي ترکيه (ترکيش ايرلاين)، بانک سامان و شرکت پرداخت الکترونيک سامان به‌امضا رسيد، از اين پس هموطنان با استفاده از کارت‌هاي بانکي خود به‌صورت مستقيم و بدون واسطه مي‌توانند بليت همه مسير‌هاي ترکيش ايرلاين را خريداري کنند.
زکريا کروچام مدير دفتر شرکت هواپيمايي ترکيه در ايران در مراسم امضاي اين قرارداد، با اشاره به جابجايي بيش از يک ميليون مسافر از مبدا ايران در سال 2016، تصريح کرد: با راه‌اندازي درگاه خريد مستقيم بليت براي ايرانيان، انتظار داريم حدود 15 درصد مشتريان ايراني از اين راه بليت بخرند.
کروچام به فعاليت شش دفتر هواپيمايي ترکيه در ايران اشاره کرد و افزود: خدمت خريد بليت با «ريال ايران» نه‌تنها براي پروازهاي داخلي ايران، بلکه براي همه مسيرهاي بين‌المللي امکان‌پذير است.
سيداحمد طاهري بهبهاني مديرعامل بانک سامان نيز در اين مراسم، به خدمات ارزي بانک سامان با استفاده از شبکه گسترده کارگزاري در سراسر جهان اشاره کرد و گفت: بانک سامان آمادگي دارد از ظرفيت‌هاي ارتباطي و اجرايي خود به‌ويژه‌امکانات مديريت بانکداري شرکتي و بانکداري الکترونيک، براي ارائه خدمات به تمام مشتريان استفاده کند.

جلسه شوراي راهبردي موسسه اعتباري ثامن باهدف بررسي اقدامات و برنامه‌هاي انجام‌شده، تدوين و تبيين چشم‌انداز ثامن در بازار رقابت بانکي با تاكيد بر اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال،به رياست مديرعامل موسسه اعتباري ثامن برگزار شد.
محمدابراهيم پورزرندي در اين جلسه بابيان استراتژي ثامن گفت: برنامه راهبردي ثامن از بين بردن فاصله موجود با بانک‌ها و ساير رقبا در فضاي رقابتي حاکم با توانمندسازي، هم افزايي، ارتقا توان سازماني و استفاده از توان تخصصي نيروهاي جوان موسسه است.مدير عامل موسسه ثامن افزود: براي ايجاد راهبردها و ارتقاي مزيت‌هاي رقابتي، بهره‌گيري از منابع موجود، کمک به رونق کسب‌وکار، بهبود وضعيت سرمايه انساني و افزايش توانمندي‌هاي آنان ازجمله اهدافي سال 96 است که در تدوين چشم انداز و برنامه‌ها در دستور کار قرارگرفته است.پورزرندي از اعضا شوراي راهبردي ثامن در مسير تدوين و تبيين چشم‌انداز پيشرو شرکت تشکر کرد و گفت: توجه به آسيب‌شناسي عوامل دروني، بيروني و محيطي، تحليل ذي‌نفعان ، تحليل مدل مديريتي swot ، بررسي اسناد بالادستي در راستاي تدوين چشم‌انداز، بررسي و تحليل آمارها در خصوص وضعيت حاضر ثامن در قياس با ساير رقبا و جايگاه آن در بازار رقابت و مجموع انتظارات موجود از اهميت بالايي برخوردار است.مديرعامل موسسه اعتباري ثامن همچنين خاطرنشان کرد: تدوين و تبيين چشم‌انداز ثامن در راستاي اهداف راهبردي و به‌منظور تحقق سياست‌هاي کلي اقتصاد مقاومتي در پرتو موازين و ضوابط شرعي و خواسته‌هاي مشتريان حداکثري و صاحبان مشاغل طراحي‌شده است.
اولين مرحله قرعه کشي جشنواره طلايي پايانه‌هاي فروشگاهي بانک تجارت با همکاري شرکت ايران کيش، برگزار شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک تجارت، در اين مراسم به قيد قرعه و براساس ميزان امتياز کسب شده طي تاريخ 95/12/01 الي 96/01/15 ، تعداد 18 کارت هديه پنج ميليون ريالي به پذيرندگان داراي حساب در بانک تجارت اهدا شد.
از ديگر بخشهاي اين مراسم که با استقبال گسترده مشتريان بازار رضا برگزار شد، مراسم اهدا 80 کارت هديه يک ميليون ريالي به دارندگان تجارت کارت بود، که در اين مجموعه و از طريق دستگاههايPOS ايران کيش خريد خود را در بازه زماني فوق به انجام رسانده‌اند.دارندگان تجارت کارت و پذيرندگان دستگاههاي POS شرکت ايران کيش که مشتري بانک تجارت هستند، مي‌توانند براي کسب اطلاعات بيشتر در خصوص اين جشنواره به سايت اينترنتي شرکت ايران کيش
به نشاني www.irankish.com مراجعه نمايند.
عباس نجفي عضو هيئت‌مديره بانک توسعه تعاون ضمن اهميت آموزش کارکنان راز ماندگاري بانک را آموزش و يادگيري کارکنان در تمامي‌مباحث بانکي دانست.
نجفي در جلسه بررسي عملکرد سال 95 مرکز آموزش و پژوهش و بررسي برنامه‌هاي سال جاري اين مرکز با اشاره به اينکه فعاليت بانک توسعه تعاون در سال گذشته در حوزه‌اموزش رشد قابل‌ملاحظه‌اي داشته است، ضمن تأکيد بر اهميت آموزش کارکنان افزود: آموزش نيروي انساني و اطلاع‌رساني به هنگام در خصوص دستورالعمل‌ها و برخي تخلفات بانکي مي‌تواند از بروز عواقب منفي ناشي از ناآگاهي افراد پيشگيري نمايد.
 در ادامه سيد باقر فتاحي عضو هيئت‌مديره بانک توسعه تعاون افزود: حوزه‌اموزش يک حوزه بي‌انتهاست که اگر بخواهيم به‌عنوان يک سازمان توانمند در عرصه رقابت و شبکه بانکي باشيم بايد بحث آموزش کارکنان را از اولويت‌هاي اصلي بانک بدانيم زيرا حوزه‌اموزش بخش سرمايه‌گذاري بانک است.
بهرام سبحاني مدير عامل فولاد مبارکه اصفهان در بازديد از دهمين نمايشگاه " بانک، بيمه و بورس" در گفتگو با خبرنگاران بر عملکرد مناسب اين بانک در تعامل با صنايع بزرگ تاکيد کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران،مدير عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به ثبت رکورد توليد شده است، گفت: فولاد مبارکه به عنوان بزرگترين توليدکننده فولاد در کشور و منطقه خاورميانه پارسال بيش از ٦ ميليون و سيصد هزار تن کالا به بازار داخلي عرضه کرد. سبحاني در زمينه تعاملات بانکي در حوزه بين الملل گفت: قبل از برجام با مشکلاتي در اين حوزه روبرو بوديم که‌امکان مستقيم صادرات محصولات را سلب مي‌کرد اما اکنون با رفع محدويت‌ها و مشکلات روال صادرات محصولات روان تر شده است.مدير عامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره به اهميت و نقش بانکها در توسعه صنعت فولاد گفت: بانکها نقش اساسي در توسعه زير ساخت‌هاي صنعتي کشور داشته و دارند که در اين ميان بانک صادرات ايران به عنوان يکي از بانک‌هايي است که در مقايسه با بانک‌هاي ديگر در اين زمينه روان تر عمل کرده و جز رتبه‌هاي اول قرار گرفته است.
شرکت کارگزاري بانک مسکن در جريان تقدير از برترين‌هاي بازار سرمايه دهمين دوره نمايشگاه بورس،‌ بانک و بيمه موفق شد با کسب عنوان برتر، لوح تقدير از سوي سازمان بورس و اوراق بهادار دريافت کند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مسکن،در مراسم اختتاميه دهمين دوره نمايشگاه بورس، بانک و بيمه، از کارگزاري بانک مسکن براي دومين سال پياپي به عنوان فعال‌ترين کارگزار به لحاظ تعداد مشتريان قدرداني شد.بر اساس اين گزارش، دهمين دوره نمايشگاه بورس، بانک و بيمه که از ۲۶ تا ۲۹ فروردين ماه سال جاري در محل دائمي‌نمايشگاه‌هاي بين‌المللي با شرکت تعدادي از شركت‌هاي توانمند داخلي و خارجي در زمينه بورس، بانک و بيمه برگزار شد، فرصت مغتنمي‌در اختيار شركت‌هاي فعال قرار داد تا دستاوردها و خدمات خود را در معرض بازديد دست‌اندركاران و متخصصان اين عرصه قرار دهند و با در نظر گرفتن روند تقاضاي بازارها و سمت و سوي رشد اين عرصه، فعاليت‌هاي گذشته و نوآوري‌هاي آتي خود را نيز معرفي کنند.نمايشگاه دهم با حضور ۳۶۰ شرکت و مجموعه اقتصادي از قبيل کارگزاري‌ها، شرکت‌هاي تامين سرمايه، شرکت‌هاي مشاور سرمايه‌گذاري، موسسات مالي و اعتباري، شرکت‌هاي خدمات بازار سرمايه، شرکت‌هاي پذيرفته شده در بورس و بيمه کار خود را آعاز کرد.شرکت کارگزاري بانک مسکن نيز که در اين نمايشگاه به عنوان يکي از ۱۱ شرکت اصلي گروه مالي بانک مسکن شرکت کرد، توانست براي دومين سال پياپي عنوان فعال‌ترين کارگزار را به لحاظ تعداد مشتريان از آن خود کند.

دارندگان سهام عدالت مي‌توانند با معرفي شماره شباي حساب الکترونيکي خود در بانک قرض الحسنه مهر ايران از سود سهام ياد شده بهره مند شوند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌و بازاريابي بانک قرض الحسنه مهر ايران، مشمولان براي واريز سود سهام عدالت مي‌توانند با مراجعه به وب سايت www.samanese.ir نسبت به تکميل فرم‌هاي مربوط اقدام و شماره شباي ۲۴ رقمي‌حساب خود نزد اين بانک را در سامانه مربوط به ثبت برسانند.
شايان ذکر است، هموطنان مي‌توانند با مراجعه به شعب، خودپردازها، وب سايت بانک به نشاني www.qmb.ir و تماس با مرکز ارتباط با مشتريان به شماره ۴۳۲۲، کد شباي حساب خود در بانك قرض الحسنه مهر ايران را دريافت نمايند.
مشمولان دريافت سود سهام عدالت با استفاده از خدمات و امتيازهاي حساب‌هاي سپرده پس انداز قرض الحسنه اين بانک مي‌توانند علاوه بر انجام اقدامات بانکي خود، از طرح‌هاي تسهيلاتي با کارمزد ۴ درصد نيز بهرمند گردند و به عنوان عضوي از جامعه خيرين در ارائه خدمات گسترده تر به نيازمندان واقعي و اقشار آسيب پذير، نقش موثري را ايفا نمايند.
با حضور رئيس جمهور و با تسهيلات بانک صنعت و معدن شرکت کاشي پرديس آباده افتتاح شد
در مراسمي‌با حضور رئيس جمهوري كشورمان طرح كاشي آباده با تسهيلات بانك صنعت و معدن افتتاح شد و با عرضه محصولات خود ، به ظرفيت توليد اين كالا در كشورمان افزود.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن ، شركت كاشي آباده با دريافت ٩ ميليون و ٣٠٠ هزار يورو تسهيلات ارزي ، معادل ٣٢٥ ميليارد ريال ، به عنوان سرمايه ثابت و ٤٠ ميليارد ريال سرمايه در گردش به بهره برداري رسيد و براي ١٥٠ نفر شغل ايجاد كرد.
در اين سفر همچنين عمليات اجرائي شرکت ذوب آهن پاسارگاد با ظرفيت ٢.٥ ميليون تن کنسانتره و ٢.٧ ميليون تن گندله و ١.٨ ميليون تن آهن اسفنجي با تسهيلاتي معادل ٢٨٠ ميليون دلار و اشتغال زايي يكهزار نفر با دستور رئيس جمهور آغاز شد.
با راه‌اندازي اين طرح ، ١٠ درصد به ظرفيت فولاد سازي کشور اضافه خواهد شد و اين مجموعه با بهره گيري از معادن مگنتيت و هماتيت و با توليد فولادهاي آلياژي جهت کاربرد در در صنايع مختلف مي‌تواند سهم بسزايي در افزايش توليد ملي داشته باشد ، اين در حالي است كه تاكنون بيش از ٥٠ درصد از ظرفيت فولاد كشور توسط بانك صنعت و معدن تامين مالي شده است.

سرپرست مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر معرفي شد
طي حکمي‌از سوي مديرعامل بانک شهر، سرپرست مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌اين بانک منصوب و معرفي شد.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر، با حکمي‌از سوي دکتر حسين محمد پورزرندي، حميد رضا عظيمي‌به عنوان سرپرست جديد اين مرکز منصوب شد.در بخشي از متن اين حکم با اشاره به سوابق ارزنده و تجارب وي، آمده است: انتظار دارد تا با توکل بر خداوند متعال و بهره برداري بهينه از توان علمي‌و تخصصي خود در چارچوب شرح وظايف آن امور و با رعايت قوانين و مقررات مرتبط و صرفه و صلاح بانک شهر از تمامي‌ظرفيت‌ها و فرصت‌هاي موجود براي انجام ماموريت‌هاي محوله استفاده کرده و در راستاي تحقق اهداف مصوب ابلاغي و اجراي دقيق مصوبات هيات مديره و هيات عامل تلاش و مجاهدت لازم را معمول فرماييد.

خدمتي ديگر در بانک قرض الحسنه رسالت ارائه تسهيلات قرض الحسنه اي به کارکنان سازمان اموال و املاک کوثر
بانک قرض الحسنه رسالت به کارکنان سازمان اموال واملاک کشور تسهيلات قرض الحسنه اي اعطا مي‌کند.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه رسالت به نقل از بهروز رضايي دونچالي مدير گروه ايثار(شاهد)، طي نشستي مشترک محمدحسين حسين زاده مديرعامل بانک قرض الحسنه رسالت و محمدمهدي شادالويي مديرعامل سازمان اموال و املاک کوثر، تفاهم نامه همکاري را امضا کردند. براساس اين تفاهم نامه، کارکنان سازمان اموال و املاک کوثر مي‌توانند از تسهيلات قرض الحسنه اي اين بانک با کارمزد ساليانه 2درصد بهره مند شوند.

فراخوان مهم بانک ملي ايران به منظور تکميل اطلاعات مشتريان
براساس بخشنامه بانک مرکزي، ارائه خدمات به مشترياني که اطلاعات شناسنامه‌اي آنها ناقص باشد از تاريخ 15 ارديبهشت ماه در شعب بانکي امکانپذير نخواهد بود.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، مشترياني که داراي کد ملي نامعتبر و اطلاعات شناسنامه‌اي ناقص باشند مي‌بايست حداکثر تا تاريخ پانزدهم ارديبهشت ماه سال جاري با مراجعه به هر يک از شعب بانک ملي ايران و ارائه مدارک از صحت اطلاعات خويش مطمئن شده و در صورت نقص، نسبت به تکميل اطلاعات خود در بانک اقدام نمايند.
 
ديدار مديران موسسه اعتباري کوثر با آيت الله علم الهدي
مديريت شعب استان خراسان رضوي با آيت الله علم الهدي امام جمعه مشهد مقدس ديدار و گفتگو کرد.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌موسسه اعتباري کوثر؛ محمد رحيم گلبداغي مدير شعب استان خراسان رضوي در ديدار با امام جمعه مشهد مقدس ضمن ارائه گزارش عملکرد موسسه در سال 95، برنامه‌هاي اين مديريت را در سال اقتصاد مقاومتي؛ توليد و اشتغال تشريح کرد.

بازديد معاون شعب استان‌هاي بانک ايران زمين از استان‌هاي البرز، قزوين و زنجان
معاون مديريت شعب استان‌هاي بانک ايران زمين به اتفاق پسنديده مدير شعب استانهاي البرز، قزوين و زنجان از شعب تحت پوشش اين مديريت بازديد بعمل آورد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي: محسن ملکي معاون مدير امور شعب استان‌ها براي بازديد از مديريت و شعب استان‌هاي البرز، قزوين و زنجان به اين استان‌ها سفر کرد، در اين بازديد که در فضاي صميمي‌و دوستانه بود عملکرد شعب و روند انجام امور جاري مورد بحث و بررسي قرا رگرفت.ملکي در ديدار با کارکنان شعب اين استان‌ها ضمن تقدير از زحمات همکاران بر تلاش و عزم جدي کارکنان براي ارتقاي بيشتر جايگاه بانک تاکيد کرد.وي ضمن ارائه راهکارها و تدابير لازم براي بهينه سازي خدمات رساني به مشتريان اظهار داشت: کليه همکاران بايد در افزايش ميزان رضايت مشتريان با پيگيري‌هاي مداوم در کيفيت ارائه خدمات کوشا باشند.