آلودگي شيميايي ۳۵ درصد از محصولات کشاورزي
عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس، با بيان اينکه بسياري از محصولات کشاورزي آلودگي شيميايي دارند، گفت: ارگانيک کردن محصولات کشاورزي نياز به کار کارشناسي دارد که بايد دستگاه‌هاي مرتبط در اين عرصه وارد عمل شوند. بهروز بنيادي افزود: ارگانيک کردن محصولات کشاورزي نياز به کار کارشناسي و اقدامات طولاني مدت دارد زيرا اقدامي‌زمان‌بر است، اما اين مهم به منزله بي‌توجهي به بحث ارگانيک کردن اين محصولات نيست. وي ادامه داد: بسياري از محصولات کشاورزي آلودگي شيميايي دارند و براساس آخرين آمار حدود 30 الي 35 درصد محصولات مختلف به جهت مصرف بي‌رويه سموم و آنتي‌بيوتيک‌ها آلوده هستند كه براي سلامتي انسان خطرناک است.

برنامه‌اي براي واگذاري آشوراده وجود ندارد
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست درخصوص تعرض به برخي اراضي حفاظت شده، گفت: قانون مشخص در مورد اراضي چهارگانه وجود دارد که طبق آن هيچ‌گونه واگذاري اجازه داده نمي‌شود، واگذاري يا هر تغيير در محدوده‌هاي حفاظت شده تنها با مصوبه شوراي عالي محيط زيست امکان‌پذير است و بخش واگذاري نيز برعهده منابع طبيعي است بنابراين سازمان حفاظت محيط زيست هيچ اجازه واگذاري ندارد. معصومه ابتکار با يادآوري وضعيت جزيره آشوراده، گفت: جزيره آشوراده همانند موارد ديگر است، در واقع هرگونه فعاليت در عرصه سرزميني موقت که به تغيير کاربري و تخريب منتهي شود ممنوع است. وي تاکيد کرد: در جزيره آشوراده برنامه‌اي براي واگذاري وجود ندارد.

وزارت بهداشت پيگير تعرفه‌هاي پزشکي 96
معاون درمان وزير بهداشت در واکنش به مباحث مطرح شده درخصوص کاهش تعرفه‌ها پزشکي و ارزش ريالي ضريب K، گفت: وزارت بهداشت پيگير تصويب تعرفه‌هاي خدمات درماني متناسب با هزينه‌هاست. محمد آقاجاني گفت: موضوع تعرفه‌ها و ارزش ريالي ضريب K خدمات درماني در شوراي‌عالي بيمه در روزهاي پاياني سال 1395 مطرح شد و علي رغم اصرار برخي از سازمان‌هاي بيمه‌گر مبني بر کاهش ارزش ريالي ضريب K، هيچ مطلبي در شوراي‌عالي تصويب نشده است. وي تاکيد کرد: موضع وزارت بهداشت تعيين رشد تعرفه‌ها و ارزش ريالي ضريب K متناسب با رشد تورم است و وزارت بهداشت در جهت تعيين تعرفه‌هاي عادلانه براي خدمات درماني تلاش مي‌كند.






دو عضو شوراي شهر از مديريت پرهزينه قاليباف در شهرداري تهران انتقاد کردند
گروه اجتماعي: كمتر از بيست روز تا زمان برگزاري انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي‌شهر و روستا در سراسر كشور باقي مانده است.
يك روز پس از اولين مناظره انتخابات رياست جمهوري، صحبت‌هاي مطرح شده از اعضاي شوراي شهر هم بوي انتخابات مي‌دهد. هرچند مهدي چمران، رئيس شوراي شهر پايتخت در نشست خبري خود به مناسبت روز شوراها، تا حدودي از عملكرد قاليباف، شهردار تهران حمايت كرد و از بدهي 14 هزار ميليارد توماني دولت به شهرداري خبر داد، با اين حال دو عضو اصلاح‌طلب شوراي شهر تهران روز گذشته به انتقاد از عملكرد قاليباف در مقام شهردار پايتخت پرداختند.
روز گذشته محسن سرخو، رئيس کميته حمل و نقل شوراي شهر تهران در گفتگو با پانا با بيان اينکه تهران براي تحقق اهداف حمل و نقلي خود نياز به 740 کيلومتر مترو دارد که 200 کيلومتر آن در خارج از شهر و 540 کيلومتر در درون شهر تهران است گفت: تا پيش از برنامه پنجم توسعه ملاک پيشرفت کار مترو به ساخت‌هاي مختلف در مترو همچون تونل‌سازي و خط گذاري بود که در برنامه دوم اين ملاک تغيير کرد و کار تمام شده به‌عنوان ملاک قرار گرفت. درخصوص بهره‌برداري نيز هدف‌گذاري ديگري مورد تاکيد قرار گرفت تا براساس آن سرفصل حرکت قطارهاي مترو از 6 تا 7 دقيقه به 2.5 دقيقه کاهش يابد. تحقق اين هدف مستلزم ورود 1200 واگن به ناوگان ريلي تهران بود. به غير از ناوگان نيز براي افزوده شدن سه خط ريلي جديد برنامه‌ريزي شد تا در سالهاي 93 و 94 و 95 خطوط 3 و 7 و 6 مترو تهران به بهره‌برداري برسد.
وي ادامه داد: عقب‌ماندگي کنوني در برنامه‌هاي اتوبوسراني و مترو دقيقا به دليل عدم تخصيص است، اين اعتبارات در 6 ماهه ابتداي سال 93 پرداخت شد و از اين روي مشکلات در اين حوزه‌ها بسيار کمتر بود اما پس از اين تاريخ تخصيص اين اعتبارات به صورت کامل تخصيص داده نشد. شوراي شهر براي جلوگيري از عقب افتادگي‌هايي که پيش از برنامه دوم اتفاق مي‌افتاد روش بودجه‌نويسي شهر را تغيير داد؛ تا پيش از برنامه دوم براساس اين تفکر در شهرداري برنامه‌ريزي مي‌شد که اگر قرار است يک کيلومتر مترو ساخته شود تنها اعتبار نيمي‌از آن در بوجه در نظر گرفته مي‌شد و تامين مابقي خط منتظر تامين اعتبار از دولت باقي مي‌ماند که اين روش به دليل عدم تامين کامل منابع مالي در زمان مقرر موجب بروز عقب افتادگي در برنامه مي‌شد با تغيير روش بودجه‌نويسي امروز اعتبار کامل براي تکميل خطوط برنامه‌ريزي شده براساس توانمندي شهرداري در رديف‌هاي بودجه شهر ديده مي‌شود و با دريافت سهم دولت به ميزان خطوط که بايد در طول سال ساخته شوند افزوده مي‌شود به نحوي که اعتبار ساخت 30 کيلومتر مترو در طول سال توسط شهرداري تخصيص داده مي‌شود و با پرداخت سهم دولت بر اين 30 کيلومتر براساس ميزان اعتبار افزوده مي‌شود. سرخو ادامه داد: زماني که برنامه پنج ساله شهر در حال بررسي بود مشاهده شد که شهر تهران با ايجاد پل صدر نه تنها از برنامه پنج ساله بلکه از طرح جامع نيز جلوتر رفته و اي کاش به جاي اين پل، دو خط مترو در شهر ايجاد مي‌شد. از در همين حال ديگر عضو شوراي شهر تهران درباره عملکرد شهرداري تهران گفت: با درآمد هنگفت شهرداري، متاسفانه خروجي کار استاندارد نبود، از همين رو نمي‌توان کارهاي شهردار را مديريت شهري اطلاق کرد، چراکه هرکسي قادر به مديريت اين چنيني شهر است. احمد حکيمي‌پور، در گفتگو با ايلنا گفت: با توجه به عدم وجود تناسب بين درآمدها و هزينه‌ها رويکرد شهرداري در مديريت شهري را اصلا موفق نمي‌دانم. با افزايش درآمدهاي شهرداري و هزينه‌هاي آنچناني بايد خروجي‌ها بسيار بيشتر از اين مي‌شد. در حقيقت با بودجه‌اي که به شهرداري تعلق گرفته است، بايد مسائل شهري بسيار بهتر پيگيري مي‌شد. حکيمي‌پور با تاکيد بر اينکه مدير موفق کسي است که با هزينه کم و مدت زمان کم کار باکيفيت و خروجي مطلوب ارائه دهد، گفت: شهردار تهران با صرف هزينه بالا و مدت طولاني رياست بر شهرداري تهران باکيفيت پايين کار کرده است. وي تاکيد کرد: نمي‌توان کارهاي شهردار را مديريت شهري اطلاق کرد، چراکه هرکسي قادر به مديريت اين چنيني شهر است. هزينه‌ها با درآمدها نمي‌خواند، مديريت درستي صورت نگرفته و خرج‌تراشي‌هاي شهرداري بسيار بالا بوده است.

عضو مجمع نمايندگان استان تهران در مجلس گفت: واقعيت اين است که هيچ گونه اقدام علمي‌و جدي در حوزه مقابله با پديده فرونشست زمين از سوي شهرداري انجام نشده و در اثر بي‌توجهي‌ها، ميزان اين فرونشست‌ها گاهي به نيم متر در سال هم رسيده است.
پروانه مافي در گفتگو با خانه ملت، با بيان اينکه فرونشست زمين در مناطق مرکزي و جنوبي تهران مساله قابل تاملي است که بايد به صورت ويژه به آن پرداخته شود، گفت: هرچند فرونشست زمين در پايتخت هشداري جدي بوده و پيگيري آن بايد در دستور کار مسئولان شهري قرار گيرد اما متاسفانه شهرداري تاکنون به اين موضوع توجه ويژه‌اي نداشته است. وي با يادآوري اينکه مجمع نمايندگان استان تهران از اقدامات شهرداري در رابطه با پيگيري فرونشست زمين در تهران بي‌اطلاع است، تصريح کرد: واقعيت آن است که هيچ گونه اقدام علمي‌و جدي در اين رابطه از سوي شهرداري انجام نشده اين در حالي است که ميزان اين فرونشست‌ها گاهي به نيم متر در سال هم رسيده و موضوعي قابل تامل و توجه است.

رييس اداره محيط زيست شهر تهران با بيان اينکه ۷۰ درصد فاضلاب شهر تهران تصفيه نمي‌شود گفت: آب‌هاي زيرزميني و سدهاي اطراف تهران پاسخگوي نياز آبي شهر نيست.
محمدحسين بازگير در گفتگو با ايسنا، با اشاره به اينکه براساس طرح جامع فاضلاب تهران قرار بود براي سرانه ۱۱ ميليون نفر در شهر تهران و مجموعه اطراف آن شبکه‌گذاري فاضلاب انجام شود، گفت: طبق اين طرح قرار بود ۲۲ مدول تصفيه‌خانه ساخته شود، که هرکدام از اين مدول‌ها، فاضلاب ۵۰۰ هزار نفر را تصفيه کند. وي ادامه داد: در حال حاضر از اين ۲۲ مدول، تنها ۶ مدول در تصفيه‌خانه جنوب تهران راه‌اندازي شده و يکي دو مورد تصفيه‌خانه‌هاي ديگري هستند مانند تصفيه‌خانه شهرک غرب و زرگنده که حجم کوچکي دارند. وي ضمن اظهار اينکه ۷۰ درصد فاضلاب شهر تهران تصفيه نمي‌شود بيان کرد: مجموع تصفيه خانه‌هاي شهر تهران تنها ۳۰ درصد از فاضلاب‌هاي توليدي اين شهر را تصفيه مي‌کنند. بازگير افزود: در شهر تهران نزديک به ۶۰ درصد شبکه فاضلاب ايجاد شده‌اما تعداد زيادي از اين شبکه‌هاي فاضلاب، تصفيه‌خانه ندارند.

مديرعامل شرکت توزيع برق مازندران از رشد 71/22 درصدي پست‌هاي توزيع در دولت يازدهم در مازندران خبر داد .
مهندس قاسم شهابي گفت : طي چهارسال گذشته پنج هزار و 403 دستگاه پست توزيع با ظرفيت 462 مگاولت آمپر در حوزه توزيع برق مازندران نصب شده است . وي همچنين از احداث 766 کيلومتر شبکه فشار متوسط و 1630 کيلومتر شبکه فشار ضعيف در اين مدت خبر داد و افزود : طي چهار سال اخير ، درصد احداث شبکه‌هاي فشار متوسط 64/7 و درصد احداث شبکه‌هاي فشار ضعيف 85/11 درصد افزايش داشته است . مديرعامل شرکت توزيع برق مازندران خاطرنشان کرد : طي چهارسال گذشته 192 هزار و 476 مشترک به تعداد مشترکان اين شرکت افزوده که نسبت به مدت مشابه سنوات گذشته ، رشد 61/17 درصدي را شاهد بوديم . شهابي اظهار داشت : همچنين در اين مدت 23 روستاي زير 20 خانوار فاقد برق از نعمت برق برخوردار شده‌اند و تعداد روستاهاي برقدار در پايان اسفندماه 95 به 2069 روستا رسيده است . وي کاهش تلفات را يکي از شاخص‌هاي اقتصادمقاومتي در مجموعه وزارت نيرو دانست و يادآور شد : با تلاش شبانه روزي و جهادگونه و اقدامات در خور تحسين کارکنان عزيز و زحمتکش ميزان تلفات اين شرکت از 2/18 درصد در سال 92 در پايان سال 95 به 8/13 درصد کاهش يافته که يکي از شاخص‌هاي مهم عملکردي محسوب مي‌گردد . مديرعامل شرکت توزيع برق مازندران بر نقش ارزنده مديريت مصرف در گذر از پيک تابستان تاکيد کرد و از مجريان پروژه‌هاي کاهش پيک و مديريت مصرف خواست تا با فعاليت‌هاي مضاعف و چشمگير ، تمام سعي و تلاش خود را براي عبور از پيک تابستان بکار گيرند تا همچون گذشته کارنامه درخشاني از شرکت به يادگار گذاشته شود .

رييس مرکز مديريت راهبردي " افتا " خراسان رضوي در بازديد از شرکت پالايش گاز شهيد‌هاشمي‌نژاد گفت: سيستم‌هاي صنعتي و اداري اين مجتمع گازي به لحاظ برقراري امنيت و تبادل اطلاعات در وضعيت بسيار مطلوبي قرار دارد.
به گزارش روابط عمومي‌شرکت پالايش گا شهيد‌هاشمي‌نژاد، محمد حسن رحيمي‌در بازديد از بخش‌هاي امور فناوري اطلاعات و ارتباطات ( فاوا ) و اتوماسيون صنعتي با بيان مطلب فوق افزود: پالايشگاه خانگيران يکي از اعضاء موثر کميته افتاي استان خراسان رضوي به شمار ميرود که در جلسات آن حضور مستمر و مفيدي دارد.وي با بيان اينکه پالايشگاه خانگيران يکي از مراکز حياتي و مهم در شرق کشور مي‌باشد تصريح کرد: خوشبختانه کارکنان اين مجموعه عظيم صنعتي با پايش مستمر فضاي مجازي و اجراي دقيق دستور العمل‌هاي مرکز مديريت راهبردي افتا خراسان رضوي، گام‌هاي مهمي‌در راستاي ارتقاء امنيت اتوماسيون صنعتي و اداري برداشته‌اند.رحيمي‌با بيان اينکه رصد و پايش برنامه‌هاي ابلاغي از سوي افتاي استان خراسان رضوي در ادارات، سازمان‌ها و نهادهاي دولتي همچنان ادامه دارد از اجراي دستور العمل‌ها در شرکت پالايش گاز شهيد‌هاشمي‌نژاد طي ساليان گذشته تقدير و امنيت امروز تبادل اطلاعات در پالايشگاه خانگيران را حاصل تلاش‌هاي کارکنان شاغل در اين مرکز حياتي برشمرد.در ادامه اين جلسه رييس امور فناوري اطلاعات و ارتباطات شرکت پالايش گاز شهيد‌هاشمي‌نژاد با ارائه گزارشي از فعاليت‌هاي انجام شده در اين مجتمع گازي گفت: با تلاش همکاران عضو کميته‌امنيت اطلاعات شامل فاوا، حراست، تعميرات ابزار دقيق و پدافند غيرعامل، بسترهاي صنعتي و اداري اين شرکت در امنيت کامل قرار دارند.
علي کيواني- فرمانداري شهرستان ملارد، در جريان سفر نهاونديان رئيس دفتر رئييس جمهور و‌هاشمي‌استاندار تهران به ملارد، ساختمان جديد فرمانداري شهرستان ملارد در زميني به وسعت يک هکتار با ۳ طبقه و ۳۲۱۵ متر زيربنا و با صرف 80 ميليارد ريال اعتبار به بهره برداري رسيد.
وي در اين مراسم ضمن قدردادني از مسئولان شهرستان ملارد گفت: در اولين ماه سال جديد که قرار است سال توليد و اشتغال باشد افتتاح اين محل خدمت را به فال نيک مي‌گيريم و افتخار ما خدمت به مردم است.نهاونديان افزود: در خدمت رساني خود هر سال بايد کارنامه افزايش سطح خدمت رساني به مردم را ارايه دهيم.رييس دفتر رييس جمهور سال جديد را فرصتي براي نشان دادن دوباره عزم و انسجام ملي در انتخابات دانست و تصريح کرد: نهادهاي خدمتگزار با خدمت خالصانه و هماهنگ اشتياق مشارکت را در مردم افزايش مي‌دهند .وي ادامه داد: فرمانداري نماينده حاکميت است و هماهنگي نهادها براي خدمت رساني در فرمانداري انجام مي‌شود و البته مديريت شهري و شوراي شهر نيز سهم قابل توجهي در اين بخش دارند.نهاونديان افزايش درجه هماهنگي ميان مسئولان در خدمات رساني را خواست مردم دانست و ابراز اميدواري کرد: با افتتاح ساختمان جديد فرمانداري ملارد که شهرستاني مهم و پرجمعيت است بايد شاهد ارتقاي سطح خدمات و هماهنگي بيشتر باشيم که حاصل آن در مشارکت حداکثري مردم براي انتخابات نشان داده خواهد شد.

با حضور دکتر قاسم جان بابايي رئيس دانشگاه علوم پزشکي مازندران؛
به گزارش روابط عمومي‌دانشگاه علوم پزشکي مازندران دکتر قاسم جان بابايي، رئيس دانشگاه علوم پزشکي مازندران ودکتر شريعت نژاد نماينده مردم رامسر و تنکابن مجلس شوراي اسلامي‌از بيمارستان امام سجاد(ع) رامسر بازديد و کلينيک ويژه و اورژانس بيمارستان را افتتاح کردند.
اورژانس بيمارستان امام سجاد (ع) رامسردر۵۰۰ مترمربع فضاي فيزيکي احداث و براي ساخت ساختمان بالغ بر۸۰۰ ميليون تومان و تجهيز آن ۶۵۰ميليون تومان هزينه شده است. کلينيک درماني ويژه رامسر نيز در مساحت ۷۵۰متر مربع و با هزينه اي بالغ بر ۳ميليارد تومان احداث شده است. دکتر جان بابايي رييس دانشگاه علوم پزشکي مازندران در حاشيه بازديد و افتتاح اين مراکز اظهار داشت : در طول سه سال گذشته بالغ بر ۳۰ ميليارد ريال براي تجهيزات بيمارستاني شامل لاپاراسکوپ،دستگاه سنگ شکن، راديولوژي ديجيتال،۴دستگاه همودياليز،ويدئواندوسکوپي وکولونوسکوپي،دستگاه بي خطرساززباله‌هاي عفوني،ميکروسکوپ جراحي چشم وفيكوبراي عمل لنز، خريدونصب يك دستگاه راديولوژي پرتابل جديدوتخت وبرانكاردجديدهزينه شده است. رييس دانشگاه اضافه کرد:بهبود استانداردهاي فيزيکي يکي ديگر از اقدامات صورت گرفته درمدت سه سال گذشته بوده است که همه طبقات ساختمان اصلي بيمارستان و ساير بخش‌ها بازسازي وبالغ بر۳۵ ميليارد ريال هزينه شده است.
معاون برنامه ريزي شرکت آب منطقه اي گلستان گفت: 27 خدمت حوزه آب زيرزميني از دوم ارديبهشت ماه، از طريق دفاتر پستي ودفاتر پيشخوان دولت و دفاترفناوري اطلاعات و ارتباطات روستايي(ICT (روستايي به مردم ارائه مي‌گردد.
به گزارش روابط عمومي‌شرکت آب منطقه اي استان، مهندس حسين دهقان اظهار کرد: بر اساس بند پ ماده 47 قانون برنامه ششم و نيز برنامه دوم نقشه راه اصلاح نظام اداري، با هدف تسهيل وارائه خدمات،کاهش ميزان مراجعات مردم و مشترکين به ادارات و در نهايت کاهش هزينه‌هاي سفر براي اخذ خدمت به مشترکين آب منطقه اي گلستان با انعقاد تفاهم نامه با اداره کل پست، از تاريخ دوم ارديبهشت،اين خدمات به مشترکين در بخش آب زيرزميني از طريق دفاتر پستي ودفاتر پيشخوان دولت ودفاتر فناوري اطلاعات و ارتباطات روستاييICT)) به مردم استان ارائه مي‌گردد.مهندس دهقان افزود: بر اين اساس، اين خدمات از تاريخ مذکور از طريق ادارات و امور منابع آب شهرستان‌ها به مردم و مشترکين ارائه نخواهد شد و متقاضيان براي دريافت اين خدمات مي‌بايست به دفاتر ومراکز ارائه دهنده اين خدمات در شهرها يا روستاها مراجعه نمايند.شايان ذکر است شرکت مديريت منابع آب ايران به صورت متمرکز و يکپارچه با استقرار سامانه "ساماب" ( سامانه‌امور مشترکين) و تامين تمامي‌تجهيزات سخت افزاري و نرم افزاري در تمامي‌شرکت‌هاي آب منطقه اي در نظر دارد تا تمامي‌خدمات رو به مشتري را از طريق دفاتر پيشخوان ،دفاتر پستي ودفاتر اي سي تي روستايي واگذار نمايد ودر مرحله اول 27 خدمت آب زيرزميني واگذار شده است.

عمليات کابل برگردان با هدف توسعه شبکه کابل در مراکز مخابراتي الغدير، شهيد نصرالهي، شهداي چيتگر، دکتر حسابي، شهيد کاظميان، شهيد بخششي و آلارد از تاريخ 10 ارديبهشت ماه آغاز مي‌شود.
به گزارش روابط عمومي‌مخابرات منطقه تهران، با اجراي عمليات مذکور ارتباط تلفني مشترکين در مرکز مخابرات  الغدير با پيش شماره‌هاي 3368 الي 3373، 3300 الي 3304، 3343، 3662 در محدوده خيابانهاي خاوران، طيب، شهيد نظامي، 17 شهريور و در مرکز مخابرات شهيد نصرالهي با پيش شماره‌هاي 8824 الي 8828، 8601، 8848 در محدوده خيابانهاي جلال آل احمد، کاروان، پاتريس لومومبا، بزرگراه چمران و در مرکز مخابرات شهداي چيتگر با پيش شماره‌هاي 4418، 4419، 4478، 4479 در محدوده جاده مخصوص کرج، چهارراه ايران خودرو، چيتگر جنوبي،گلستان هشتم، بلوار ايران خودرو و در مرکز مخابرات دکتر حسابي ( مارليک) با پيش شماره‌هاي 6510 الي 6512، 6514 الي 6517، 6519، 6559، 3961 در محدوده اين مرکز به مدت72 ساعت با اختلال همراه است. براساس همين گزارش، با اجراي عمليات کابل برگردان ارتباط تلفني و ديتاي مشترکين در مرکز مخابرات شهيد کاظميان و شهيد بخششي از ساعت 2 بامداد به مدت 4 ساعت و در مرکز مخابرات آلارد از ساعت 24 به مدت 6 ساعت دچار اختلال مي‌شود.

آقاي قاليباف شعار محيط‌زيستي ندهيد
مشاور رئيس سازمان حفاظت محيط‌زيست درباره ادعاي قاليباف در زمينه توليد برق از زباله گفت: در حوزه محيط زيست هيچ کار خاصي از او نديدم، از همين رو خود را هرچه مي‌خواهد؛ بنامد، اما ادعا نکند، شهردار محيط‌زيستي است. اسماعيل کهرم در گفتگو با ايلنا با تاکيد بر اينکه اقدامات قاليباف در زمينه بازيافت زباله در سطح پايين و آزمايشي است، گفت: کود کمپوستي هم که توليد مي‌شود، داراي کيفيت بسيار پايين بوده و پر از شيشه و پلاستيک است، از سوي ديگر ميزان الکتريسته‌اي بسيار کمي‌توليد مي‌شود و جاي سوال دارد، چرا قاليباف در مناظره هيچ آماري ارائه نداد. در حقيقت هيچ آماري وجود ندارد، چراکه کارهايي که دراين زمينه صورت گرفته آنقدر سطحي است که ارزش ندارد به آن اشاره شود. وي به روند نابودي باغ‌هاي تهران اشاره کرد و افزود: قاليباف در حالي خود را به‌عنوان شهردار محيط‌زيستي عنوان مي‌کند، که شهردار سازه و ساختمان است و همه پروژه‌هايش جنبه نمايشي دارد، ما هيچ کار خاصي از او نديدم. پروژه پل صدر به ترافيک و آلودگي هوا دامن زد، قاليباف خود را هر چه مي‌خواهد؛ بنامد اما ادعا نکند، شهردار محيط‌زيستي است.

امدادرساني به 102 نفر گرفتار در سيلاب
سخنگوي سازمان مديريت بحران کشور با تشريح وضعيت استان‌هاي درگير باران وسيلاب (زنجان، همدان و سه شهرستان ماه‌نشان، خدابنده و تويسرکان) طي 24 ساعت گذشته گفت: درمدت ياد شده 7 روستا عمليات امدادرساني انجام شده و 102 نفر نيز نجات يافتند. همچنين تخليه آب از 31 واحد مسکوني انجام شده است. به گزارش ايرنا بهنام سعيدي با تشريح خسارات وارده از سيلاب در استان‌هاي ياد شده اظهار کرد: سيلاب بيشتر در شهرستان خدابنده و تعدادي از روستاهاي آن خساراتي را به بار آورده است. وي خاطرنشان کرد: هم اينک مديرکل بحران استان زنجان و معاون عمراني استانداري براي رصد شرايط و انجام ماموريت و هماهنگي بيشتر در شهرستان خدابنده حضور دارند. سعيدي با اشاره به اخطاريه سازمان هواشناسي هم گفت: روز گذشته نيز تا ساعت 9 صبح، شاهد بارش باران در استان‌هاي قزوين‌،‌ لرستان،‌ همدان،‌ البرز و تهران بوديم و در اکثر محورها بارندگي و در ارتفاعات محور فيروزکوه،‌ هراز و کندوان بارندگي شديد مشاهده شد.

رييس نمايشگاه کتاب عنوان کرد؛ تاکيد بر دور ماندن نمايشگاه کتاب از التهاب‌ انتخابات
سيد عباس صالحي در سي‌امين نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران از ممنوعيت تبليغات انتخاباتي در ايام نمايشگاه کتاب تهران خبر داد و تاکيد کرد: نمايشگاه کتاب پروژه‌اي ملي و فرهنگي است و نبايد آن را سياسي کرد.
نشست خبري سي‌امين دوره نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران روز شنبه ۹ ارديبهشت‌ماه با حضور سيدعباس صالحي معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي‌و رييس نمايشگاه برگزار شد.
صالحي در بخشي از سخنانش گفت: فضاي کشور التهاب‌هاي سياسي و انتخاباتي دارد. نمايشگاه کتاب پروژه‌اي ملي است و نه جناحي. من از همه دوستان تقاضا دارم از اين پروژه صيانت کنيم. اگر در حوزه‌هاي ديگر با هم رقابت داريم اين رقابت‌ها را به نمايشگاه وارد نکنيم و به آينده نشر و کتاب بينديشيم و دست به دست هم بدهيم تا در سي‌امين دوره نمايشگاه کتاب تهران اميد بيشتري براي فرهنگ مکتوب بيافرينيم.
او در بخش ديگري از سخنانش توضيح داد: در طول چهار سال برگزاري اين نمايشگاه ما رويکردهايي را در نظر گرفته‌ايم و امسال در چهارمين سال برگزاري آن در اين دولت چند نکته براي ما قابل توجه است. نکته‌ اول بحث تفويض اختيار و کاهش تصدي‌گري دولت در نمايشگاه بود که‌امسال شاهد کامل شدن آن هستيم. اين اتفاق در دوره‌هاي قبل از نقطه‌هاي کوچکي شروع شد، اما آنچه‌امسال اتفاق افتاد فراگيري تفويض اختيار به تشکل‌ها به عنوان مجري نمايشگاه بود. دو تشکل اتحاديه ناشران و کتابفروشان تهران و تعاوني آشنا، شوراي هفت‌نفره‌اي معرفي‌کردند و در ادامه اين دو تشکل مديران اجرايي اين دوره از نمايشگاه را معرفي کردند. بنابراين امروز همه حوزه اجرايي نمايشگاه را به دست معاونت اجرايي که از اين دو تشکل آمده‌، سپرده‌ايم.
معاون فرهنگي وزارت ارشاد اظهار کرد: رويکرد ديگر ما در اين سال‌ها تقويت وجهه بين‌المللي نمايشگاه بود. عنوان بين‌المللي براي نمايشگاه مسئله‌اي بود که بايد از آن صيانت کرد. با اتفاقاتي که از سه سال پيش شروع شد و امسال هم ادامه يافت اين مسئله تقويت شد که خود اين اتفاقات باب همکاري با انتشارات بين‌المللي را در حوزه صنعت نشر ايران باز کرد. همچنين ما بحث شهر مهمان را براي تقويت وجه بين‌المللي نمايشگاه جلو برديم تا عنوان بين‌المللي زيبنده آن باشد و تنها يک شعار نباشد.
در ادامه اين نشست اميرمسعود شهرام‌نيا قائم‌مقام نمايشگاه کتاب تهران با ابراز اميدواري براي برگزاري نمايشگاه کتاب در شهر آفتاب به صورت کم‌نقص‌تر و پربارتر از دوره قبل گفت: مجموعه پيش‌بيني‌هاي ما و مجموعه‌ دستگاهاي همکار نشان‌دهنده‌ي بهتر برگزار شدن نمايشگاه سي‌ام است.
شهرام‌نيا افزود: در حال حاضر ۱۳۵ هزار متر مربع فضاي نمايشگاهي در اختيار داريم. البته سالن‌هاي دائم نمايشگاه نسبت به قبل بيشتر نشده است. متراژ سالن‌هاي موقت هم امسال حدود ۸۵ هزار متر است که نسبت به سال گذشته ۱۵ هزار متر افزايش داشته است.
در ادامه اين نشست مهدي اسماعيلي معاون اجرايي نمايشگاه کتاب تهران در سخناني از افزايش کيفيت سازه‌ها و خدمات سخن گفت.
سپس داوود موسايي مدير کميته ناشران خارجي با تشکر از معاون فرهنگي وزارت ارشاد به خاطر واگذاري امور نمايشگاه به تشکل‌ها ابراز اميدواري کرد اين روند در سال‌هاي آينده قطع نشود و ادامه پيدا کند.
در ادامه اين نشست هومان حسن‌پور مدير کميته‌ناشران داخلي نيز گفت: در بخش ناشران داخلي تا به حال تعداد ثبت نام کنندگان ۲۶۴۳متقاضي بوده است. تعداد غرفه‌ها ۱۸۰۳ غرفه است. ۲۲۶۶ متقاضي به صورت مستقيم و ۳۷۵ نمايندگي ۲۴۰ هزار عنوان کتاب را در کميته ناشران داخلي عرضه مي‌کنند.