مکرون خواستار آشتي دادن فرانسوي‌ها
نامزد انتخابات رياست جمهوري فرانسه در مصاحبه با فيگارو اعلام کرد« مي‌خواهم فرانسوي‌ها را بايکديگر آشتي دهم. اين نامزد مستقل از جنبش "حرکت به جلو" تاکيد دارد که سياستش مي‌تواند باعث پيروزي در دور دوم انتخابات فرانسه در 7 مه شود.امانويل ماکرون، روز جمعه به دهکده «مرتير» در شهر « ارادور سور گلان» رفت. جايي که در جريان جنگ جهاني دوم در تنها يک روز ۶۴۵ نفر به دست نظاميان ارتش نازي کشته شدند.
 با ديدار از اين منطقه نمادين مکرون قصد دارد به راي دهندگان نسبت به خطر رشد افراطي گرايي هشدار دهد. از ديد وي، رقيبش مارين لوپن تفکر افراطي را نمايندگي مي‌کند. درجريان رقابت‌هاي انتخاباتي نيکولا دوپون انيان که در دور نخست انتخابات رياست جمهوري فرانسه حدود 4.7 دهم درصد آراء را به‌دست آورد روز جمعه از طرفدارانش خواست تا در دور دوم به مارين لوپن، نامزد راست افراطي راي بدهند.

کندي رشد اقتصادي آمريکا
در سال 2017 رشد اقتصادي آمريکا با کندي همراه بوده است. به گزارش نيويورک تايمز، آمريکايي‌ها نسبت به اقتصاد احساس خوشبيني دارند اما رويکردشان به گونه اي بوده که به چالش براي دولت ترامپ تبديل شده است.نرخ فعاليت مشتريان در اوايل سال بهبود داشت اما اکنون به پايين‌ترين سطح خود رسيده است و تاکنون اقتصاد تنها 0.7 درصد رشد داشته که بسيار کمتر از دوره باراک اوباما است. ‏وزارت بازرگاني آمريکا در گزارشي که منتشر ‏کرد ميزان توليد ‏ناخالص داخلي اين کشور ‏در سه ماهه نخست ‏امسال در مقياس سالانه ‏تنها هفت دهم درصد ‏افزايش يافته است که ‏اين رقم کمترين ميزان ‏از سه ماهه نخست سال ‏‏2014 تاکنون است. ‏ کارشناسان مسائل ‏اقتصادي و مالي مي‌‏گويند کاهش هزينه‌هاي ‏مصرفي، کاهش هزينه‌هاي ‏نظامي‌و کاهش سرمايه ‏گذاري‌ها در خريد کالا ‏و مواد اوليه و ‏انباشت آنها به منظور ‏تضمين ادامه فرآيند ‏توليد شرکت‌ها و ‏صنايع توليدي اين ‏کشور از جمله دلايل کاهش رشد اقتصادي آمريکا در اين فصل مالي از سال بوده است.‏

اعتصاب و اعتراض سراسري در برزيل
چندين شهر برزيل همزمان با اولين اعتصاب سراسري در اين کشور که طي دو دهه اخير بي‌سابقه بوده، فلج شد. مردم به تدابير رياضتي پيشنهادي از سوي دولت ميشل تامر معترض هستند.به گزارش خبرگزاري يوپي‌آي، اعتصاب سراسري با درخواست اتحاديه‌هاي برزيلي از صبح جمعه آغاز شد و حمل و نقل، مدارس و کسب و کار را به تعطيلي کشاند. در سائوپائولو اکثر فروشگاه‌ها، بانک‌ها و مدارس دولتي و غير دولتي تعطيل شدند و حتي روي دستگاه‌هاي خودپرداز بانک‌ها بنري با نوشته "ما در اعتصاب هستيم" نصب شده بود. معترضان در برازيليا موانعي را که در خيابان‌هاي اصلي ايجاد کرده بودند،‌ به آتش کشيدند. در اين خيابان‌ها خودرويي تردد نداشت.کنگره برزيل در روزهاي آتي درباره تغييرات پيشنهادي در قوانين بازنشستگي راي‌گيري خواهد کرد. طبق آن، حداقل سن بازنشستگي براي مردان ۶۵ و براي زنان ۶۲ سال مي‌شود. کارمندان در بخش دولتي سابقا مي‌توانستند به دلايل شرايط فردي زودتر بازنشسته شوند. پيشنهاد دولت ميشل تامر، رئيس‌جمهوري برزيل براي مقابله با رکود همچنين شامل کاهش مزاياي بازنشستگي هم مي‌شود.

خنثي شدن توطئه تروريستي داعش در مصر
دستگاه‌هاي امنيتي مصر نقشه داعش براي حمله به کليساها و مراکز گردشگري در استان‌هاي اسيوط و الاقصر را ناکام گذاشتند.به گزارش روزنامه عربستاني عکاظ، ناکام ماندن نقشه داعش براي حمله به کليساها و مراکز گردشگري در استان‌هاي اسيوط و الاقصر همزمان با آغاز سفر پاپ فرانسيس، رهبر کاتوليک‌هاي جهان به قاهره صورت مي‌گيرد.قاهره همزمان با سفر پاپ فرانسيس به مصر تدابير امنيتي را تقويت کرده و خودروها را از خيابان‌هاي نزديک به سفارت واتيکان و مقرهاي ديگر دور کرد.دستگاه‌امنيت ملي مصر اعلام کرد که سه تروريست بسيار خطرناک را بازداشت کرده که از فارغ التحصيلان دانشگاه اسيوط هستند و به نقشه‌هاي خود براي حمله تروريستي اذعان کرده‌اند. آن‌ها همچنين اعتراف کرده‌اند که توسط برخي رهبران تروريست در استان سيناي شمالي آموزش ديده‌اند.اين افراد اعلاميه‌هايي را به همراه داشتند که در آن دعوت به تندروي و خشونت شده است.يک مسئول امنيتي اعلام کرد که متهمان در يکي از شهرهاي استان اسيوط بازداشت شدند و به برنامه‌ريزي براي عمليات انتقام‌جويانه اعتراف کرده‌اند.

آلمان و فرانسه خواستار
مذاکرات الحاق ترکيه به اتحاديه اروپا

آلمان از کشورهاي اتحاديه اروپا خواست مذاکراتشان با ترکيه بر سر عضويت در اين اتحاديه را به دليل اهميتي که ترکيه براي منافع اروپا دارد لغو نکند.به گزارش روزنامه حريت، اخيرا اتريش پيشتاز تقاضا براي لغو مذاکرات عضويت ترکيه در اتحاديه اروپا شده و استدلال کرده رجب طيب اردوغان، رئيس‌جمهور ترکيه ناقض حاکميت قوانين اساسي اتحاديه اروپا بوده و هنجارهاي دموکراتيک الزامي‌براي چنين عضويتي را زيرپا گذاشته است.در عين حال ديگر کشورهاي عضو اتحاديه اروپا به دليل اهميتي که ترکيه به عنوان يک هم‌پيمان عضو ائتلاف ناتو براي امنيت اروپا دارد ميل چنداني به اين موضوع ندارند.زيگمار گابريل، وزير امور خارجه آلمان گفت: آلمان شديدا مخالف انحلال مذاکرات عضويت ترکيه در اتحاديه اروپا است. اين يک واکنش کاملا اشتباه خواهد بود.گابريل در جريان نشست وزراي خارجه اتحاديه اروپا در شهر والتا گفت: ما در ناتو حتي در زمان ديکتاتوري نظامي‌نيز ترکيه را کنار نگذاشتيم.در عين حال ژان مارک آيرو، وزير امور خارجه فرانسه اظهار داشت: خواهان عضويت شفاف مولود چاووش‌اوغلو به منظور ادامه اين مسير عضويت هستند.

منع پوشش برقع و نقاب در آلمان
مجلس آلمان (بوندس‌تاگ) لايحه‌اي را به تصويب رساند که بر اساس آن کارمندان دولت، نظاميان و قاضيان دادگستري آلمان از پوشاندن کامل چهره‌ي خود ممنوع شدند. اين طرح با آراي احزاب ائتلافي دولت (حزب سوسيال دمکرات و اتحاديه‌ي دمکرات مسيحي و سوسيال مسيحي) به تصويب رسيد. نمايندگان حزب "سبزها" و "چپ‌ها" که در اپوزيسيون هستند، به طرح ممنوعيت برقع و نقاب راي منفي دادند. نمايندگان حزب "سبزها" و "چپ‌ها" به طرح ممنوعيت استفاده از برقع و نقاب راي منفي دادند و آن را "چاپلوسي دولت در برابر عوامفريبان" راستگرا دانستند. بر اساس مصوبه، امکان سلب "حق راي" افراد برقع‌پوش منتفي نيست. بر پايه‌ي طرح يادشده، همچنين چهره‌ي کارمندان دولت "در رابطه با وظايف اداري" آنان بايد قابل شناسايي باشد. ساکنان آلمان نيز موظفند در صورت لزوم (مثلا هنگام راي‌گيري) پوشش خود را کنار بزنند تا هويتشان در مقايسه‌ي چهره با عکس برگه‌ي شناسايي آنان ممکن شود. تعيين هويت افراد از اين طريق، به‌ويژه هنگام صدور اجازه‌ي اقامت براي آنان ضروري است.

بحرين در ليست بدترين کشورها
 از لحاظ آزادي مطبوعات

موسسه "فريدوم‌هاوس" اعلام کرد که بحرين جزو بدترين کشورها در زمينه آزادي مطبوعات است.موسسه "فريدوم‌هاوس" (خانه آزادي) اعلام کرد که بحرين جزو بدترين کشورها در زمينه آزادي مطبوعات است و در ميان بيشترين کشورهاي سرکوب‌گر در خاورميانه قرار دارد. به گزارش المنار، اين موسسه در گزارش سالانه خود اعلام کرد، از زماني که جنبش اعتراضات دموکراتيک مردمي‌در بحرين با خشونت در سال ۲۰۱۱ سرکوب شد، نظام پادشاهي به صورت سيستممند بخش وسيعي از حقوق سياسي و آزادي‌هاي مدني را ملغي اعلام کرد و گروه‌هاي مخالفان سياسي را منحل نمود و همچنان سرکوب شديدي را عليه مردم خود اعمال مي‌کند.اين موسسه تاکيد کرد: روزنامه نگاران و نهادهاي رسانه‌اي در بحرين از فشارها و تهديدها به ويژه در زمينه پوشش دادن اخبار مسئولان دولتي رنج برده‌اند.موسسه فريدوم‌هاوس به انحلال جميعت الوفاق، بزرگ‌ترين جمعيت‌ سياسي در بحرين و بازداشت نبيل رجب و غاده جشمير، دو فعال سياسي و سلب تابعيت عيسي قاسم، رهبر شيعيان بحرين و مجازات اعتصاب کنندگان در مقابل منزل ايشان اشاره کرد.موسسه فريدوم‌هاوس به اصول توجيهي سفت و سخت منتشر شده توسط وزير اطلاع رساني بحرين در ژوئن گذشته درخصوص استفاده روزنامه‌ها از اينترنت و رسانه‌هاي اجتماعي براي انتشار مطالب اشاره و اعلام کرد که اين امر آزادي فعاليت مطبوعات را محدود مي‌کند.
تروريست‌هاي "جيش الاسلام" از يک سو و "جبهه النصره" و شبه نظاميان "فيلق الرحمان" از سوي ديگر در مناطق مختلف غوطه شرقي در حومه دمشق يا يکديگر درگير شدند که منجر به کشته شدن يکي از مسئولان النصره شد.
به گزارش سايت سيريانيوز، درگيري‌هاي شديدي ميان نيروهاي جيش الاسلام از يک سو و فيلق الرحمان و هيئت تحرير الشام (النصره سابق) از سوي ديگر در غوطه شرقي در حومه دمشق رخ داد. منابعي در مخالفان سوريه اظهار داشتند، اين درگيري‌ها با حمله جيش الاسلام به پايگاه‌هاي هيئت تحرير الشام و فيلق الرحمان در مناطق عربين، کفربطنا، الاشعري، ‌مديرا و حزه به بهانه به اسارت درآوردن يک گروه پشتيبان توسط اين هيئت که در حال حرکت به سمت جبهه القابون براي مقابله با ارتش سوريه بود،‌ آغاز شد.برخي فعالان با تکذيب اين ادعاي جيش الاسلام اعلام کردند، جيش الاسلام نيروهاي خود را براي يک عمليات نظامي‌که از اهداف آن اطلاع نداشت،‌ تنها بر اساس دستورات صادر شده از سوي کشورهاي حامي‌گرد آورد و امروز مشخص شد که اين دستورات ممانعت از اقدام منفردانه هيئت تحرير الشام بوده است.برخي منابع اعلام کردند، جيش الاسلام کنترل کامل شهر حزه را به دست گرفت.برخي منابع اظهار داشتند، اين درگيري‌ها منجر به کشته شدن حدود ۴۰ تن از نيروهاي دو طرف و زخمي‌شدن ۷۰ تن ديگر شد.
ائتلاف بين‌المللي ضد داعش اعلام کرد که نيروهاي مشترک به سخت‌ترين مرحله عمليات شهر موصل، مرکز استان نينوا رسيده‌اند.
به گزارش سايت الوطن العربي، جان دوريان، سخنگوي ائتلاف بين‌المللي ضد داعش در گفت‌وگوي مطبوعاتي خود گفت که جنگ در بخش غربي موصل به منزله دشوارترين مرحله عمليات است.دوريان افزود که جنگ موصل بيش از ۳۵ هزار کشته و زخمي‌برجاي گذاشته و بر اثر آن ۶۴۰ هزار غيرنظامي‌آواره شده‌اند.وي در ادامه گفت: نيروهاي مشترک تحت حمايت ائتلاف ضد داعش عمليات سختي را در راستاي پاکسازي تونل‌ها و ساختمان‌هايي دارند که داعش براي ممانعت از حملات اين نيروها ساخته است.در اين راستا جنگنده‌هاي ائتلاف بين‌المللي روز جمعه خودرويي که عناصر داعش در شهر "راوه" در غرب رمادي بر آن سوار بودند را بمباران کردند که طي آن خودروشان منهدم و چهار تن از عناصر داعش از جمله مسئول ساخت بمب‌هاي اين گروه کشته شدند.همچنين يک منبع امنيتي اعلام کرد که نيروهاي سازمان مبارزه با تروريسم روز جمعه به منطقه "الزنجيلي" در غرب موصل حمله کردند و اکنون ۵۰ درصد از مساحت اين شهر را تحت سلطه دارند.از سوي ديگر، عثمان الغانمي، رئيس ستاد ارتش عراق تاکيد کرد که آزادسازي ساحل راست در غرب موصل طي سه هفته آينده پايان خواهد يافت.الغانمي‌طي مصاحبه مطبوعاتي‌اش گفت که نيروهاي عراقي در معرض سه حمله داعش با مواد شيميايي در موصل قرار گرفتند.
ونزوئلا رسما به سازمان کشورهاي آمريکايي اطلاع داد که قصد خروج از اين نهاد منطقه‌اي را دارد.
اين اقدام در بحبوحه اعتراضات خشونت‌بار داخلي و درخواست‌هاي بين‌المللي براي برگزاري انتخابات و آزادي زندانيان سياسي انجام شد.به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس،‌ نماينده موقت ونزوئلا در سازمان کشورهاي آمريکايي اين مساله را در نامه‌اي به اطلاع دبيرکل اين سازمان رساند. اين اطلاعيه به معني آغاز روند دو ساله خروج است. نماينده ونزوئلا گفت: اين يک لحظه‌ تاريخي است که نشان دهند استقلالي جديد براي ونزوئلا و منطقه است. ونزوئلا اولين کشوري خواهد بود که از اين بلوک مستقر در واشنگتن به اين صورت خارج مي‌شود. ما ديگر در هيچکدام از فعاليت‌هاي سازمان کشورهاي آمريکايي مشارکت نخواهيم کرد.تصميم براي خروج از سازمان مربوطه در بحبوحه درگيري‌هاي روزانه نيروهاي امنيتي و معترضان ضد دولتي اتخاذ شد؛ اعتراضاتي که جان ۲۸ تن را گرفت و صدها زخمي‌بر جاي گذاشت. بيش از ۱۳۰۰ تن نيز طي چهار هفته درگيري بازداشت شدند.سازمان کشورهاي آمريکايي تاکنون جلسات فوق‌العاده متعددي برگزار کرده تا وضعيت ونزوئلا را بررسي کند. شوراي دائمي‌اين نهاد اخيرا از ونزوئلا خواسته تا انتخاباتي که به تعويق انداخته را برگزار کرده و زندانيان سياسي را آزاد کند. در پي آن، باز هم تنش‌ها بالا گرفت.
کره شمالي يک موشک بالستيک ديگر آزمايش کرد
گروه بين الملل – بار ديگر با وجود هشدارهاي جامعه جهاني ، کره شمالي اقدام به آزمايش موشکي زد.آزمايش موشکي جديد کره شمالي، آن هم در يکصدمين روز زمامداري دونالد ترامپ، يک پيام بيشتر ندارد، و آن اينکه، رهبري کره شمالي حاضر نيست به‌رغم تهديدها و هشدارها، از دنبال کردن سياست تحريک‌آميز خود دست بکشد.
 نه هشدارهاي سازمان ملل مانع از آزمايش موشکي کره شمالي شد و نه تهديدهاي دولت ترامپ نتوانست پيونگ يانگ را متوقف سازد. اگر چه اين آزمايش موشکي جديد موفق نبوده است. مقام‌هاي کره جنوبي گفتند که نوع موشک هنوز معلوم نيست.به گفته رئيس ستاد مشترک ارتش کره جنوبي اين موشک از نقطه اي در استان پيونگان جنوبي در شمال پيونگ يانگ در ساعات نخست ديروز به وقت محلي پرتاب شد. يک مقام آمريکايي هم گفت که دولت ترامپ انتظار نوعي رفتار تحريک آميز پيش از انتخابات ۹ مه کره جنوبي را داشته است. کره شمالي هنوز بيانيه اي در این مورد صادر نکرده است.کره شمالي دو هفته پيش در روز ۱۶ آوريل موشک ديگري را آزمايش کرده بود که ناکام ماند. ارتش آمريکا گزارش داد که آن موشک چند ثانيه پس از پرتاب منفجر شد.
واکنش کاخ سفيد
سخنگوي فرماندهي نيروهاي آمريکايي در اقيانوس آرام به رويترز گفت، ارتش آمريکا با پيگيري‌هايش متوجه شد که اين موشک مرزهاي کره شمالي را ترک نکرد.اين مسئول آمريکايي به شبکه اي بي سي نيوز گزارش داد، موشک پس از شليک، مسافتي بين ۲۹-۴۰ کيلومتر را بر فراز درياي ژاپن طي کرد. موشک احتمالا از نوع "کي ان -۱۷ " بوده است. اين در حالي است که مقام‌هاي کره جنوبي گفتند که نوع موشک هنوز معلوم نيست و بررسي‌هايشان در زمينه نوع موشک و مسافتي که طي کرده ادامه دارد.
يک مسئول ارشد آمريکايي اعلام کرد، واشنگتن احتمالا همچنين دست به تمرينات دريايي جديد زده و کشتي‌ها و هواپيماهايي را به منطقه بفرستد تا قدرت خود را به نمايش بگذارد.اين مسئول ادامه داد، اگر کره شمالي دست به آزمايش موشک بالستيک قاره پيما کند همانطور که قبلا تهديد کرده بود واشنگتن آن را تحولي خطرناک قلمداد کرده و به آن پاسخي جدي‌تر مي‌دهد.آمريکا در روزهاي اخير يک سيستم ضدموشکي را در يک نقطه در کره جنوبي راه‌اندازي کرده است. سيستم "تاد" (ترمينال دفاع موشکي ارتفاع بالا) با هدف ساقط کردن موشک‌هاي بالستيک کوتاه و ميان برد در زمان نزديک شدن به مقصد طراحي شده است.
اخيرا تنش‌ها بر سر کره شمالي بالا گرفته و هم زمان کره شمالي و جنوبي مشغول انجام مانورهاي نظامي‌هستند.آمريکا اخيرا رزم ناوهايش را به منطقه فرستاده، جايي که هزاران سرباز آمريکايي مستقر هستند.کره شمالي مدتي است تلاش مي‌کند کلاهک‌هاي اتمي‌کوچک بسازد و آنها بر بر موشک‌هاي دوربرد با توانايي رسيدن به خاک آمريکا سوار کند. . دونالد ترامپ از چين خواسته بود با اعمال فشار به رهبري کره شمالي مانع از فعاليت‌هاي موشکي اين کشور بشود. رئيس جمهور آمريکا در توييتي نوشت: "کره شمالي با اين پرتاب به خواسته‌هاي چين و رئيس جمهور محترم آن بي احترامي‌کرد، هرچند آزمايش ناکام ماند."
فشار شوراي امنيت
آزمايش موشکي کره شمالي تنها چند ساعت پس از جلسه شوراي امنيت رخ داد. امري که عکس العملي درباره فشارهاي جهاني بود. شوراي امنيت روز جمعه نشستي را به رياست رکس تيلرسون، وزير خارجه‌امريکا با محوريت کره شمالي برگزار کرد.
تيلرسون در جريان اين نشست اقدام براي رويارويي با تهديدات هسته‌اي کره شمالي را خواستار شد و آنها را تهديداتي واقعي خواند.رکس تيلرسون وزير خارجه‌امريکا روز جمعه از همه جهان خواسته است به کره شمالي براي دست کشيدن از برنامه اتمي‌اش فشار آورند.او که در شوراي امنيت سازمان ملل صحبت مي‌کرد به خصوص از چين خواست از پيوندهاي تجاري خود با کره شمالي به عنوان ابزاري براي نفوذ استفاده کند.تيلرسون در مورد "پيامدهاي فاجعه بار" اقدام نکردن شوراي امنيت اخطار داد و گفت که "احتمالا کره شمالي قادر به توسعه توانايي هدف گرفتن خاک آمريکا خواهد بود و تنها مساله زمان است."او افزود که‌امريکا در صورت لزوم از نيروي نظامي‌استفاده خواهد کرد.او ساير کشورها را ترغيب کرد روابط ديپلماتيک با پيونگ يانگ را معلق و موسسات مالي آن را منزوي کنند و در اظهاراتي که به نظر مي‌رسيد متوجه چين باشد، بعضي از اعضاي شورا را به عدم اعمال کامل تحريم‌هاي کره شمالي متهم کرد. تحريم‌هاي سازمان ملل عليه کره شمالي شامل منع فروش سلاح، سوخت، کالاهاي قابل استفاده در ساخت تسليحات و کالاهاي مجلل شامل مرواريد و اسنوموبيل به ارزش دو هزار دلار يا بيشتر است.
از سال گذشته همچنين مقرر شد همه محموله‌هاي ورودي به و خروجي از کره شمالي بازرسي شود. يک مطالعه اخير سازمان ملل نشان داد که قطعاتي از موشک آزمايش شده کره شمالي شامل تجهيزات الکترونيکي بود که سرمنشا آن به شرکت‌هاي چيني مي‌رسيد يا توسط آنها ارسال شده بود. در جلسه روز جمعه وزير خارجه چين عليه مداخله نظامي‌هشدار داد: "توسل به زور اختلافات را حل نخواهد کرد و فقط به فاجعه‌هاي بزرگتر منجر خواهد شد." او همچنين بار ديگر پيشنهاد چين براي متوقف شدن برنامه نظامي‌پيونگ يانگ در مقابل توقف تمرين‌هاي مشترک نظامي‌آمريکا و کره جنوبي را تکرار کرد. گنادي گاتيلف معاون وزارت خارجه روسيه گفت استفاده از نيروي نظامي‌"کاملا غيرقابل قبول" خواهد بود اما همزمان از کره شمالي خواست به برنامه اتمي‌و موشکي خود پايان دهد. بوريس جانسون وزير خارجه بريتانيا به شوراي امنيت گفت که هرچند "زماني خواهد بود که مذاکره بايد بخشي از راه حل باشد" اما کره شمالي بايد ابتدا "پيشرفتي قابل تصديق" در جهت برچيدن برنامه اتمي‌داشته باشد.
ناو ميسترال فرانسه در آب‌هاي ژاپن
در پي افزايش تنش‌ها در شبه جزيره کره يک ناو جنگي ميسترال (هلي‌کوپتربر) فرانسه نيز وارد پايگاه دريايي ژاپن شد.به گزارش خبرگزاري رويترز، قرار است اين ناو جنگي آبي خاکي فرانسه در رزمايش مشترکي شرکت کند که در آن ناو هواپيمابر آمريکا و کشتي‌هاي جنگي ژاپن حضور دارند.ناوهاي جنگي ميسترال توانايي انجام ماموريت‌هاي مختلف شامل جابجايي تفنگ داران دريايي از دريا به خشکي، حمل و جابجايي بالگردهاي جنگي و ترابري، مرکز فرماندهي ناوگان دريايي و بعضا درگيري مستقيم با دشمن را دارند.در اين رزمايش 700 سرباز شرکت خواهند کرد. به نظر مي‌رسد اين رزمايش نظامي‌باعث نارضايتي چين يکي از متحدان اصلي کره شمالي شود.در مقابل ژاپن و آمريکا نگران هستند که چين نفوذ خود را در آب‌هاي ساحلي در درياي چين جنوبي افزايش دهد. فرانسه نيز کشوري که چندين جزيره در اقيانوس آرام را تحت کنترل دارد در اين نگراني سهيم است.وزارت دفاع فرانسه در بيانيه‌اي نسبت به ماموريت اين ناو جنگي هليکوپتربر اعلام کرد: اين ماموريت در راستاي حمايت از ديپلماسي فرانسه انجام مي‌گيرد.اين ناو جنگي ديروز با استقبال مقامات طي مراسمي‌وارد پايگاه دريايي ساسبو ژاپن شد.ناو جنگي ميسترال که در ماه فوريه فرانسه را ترک کرده است قابليت حمل 35 هلي کوپتر و صدها نفر سرباز را داراست.اين ناو جنگي تا پنجم ماه مه در اين پايگاه دريايي ژاپن خواهد بود.