با سفر رييس کل بانک مرکزي به عمان صورت گرفت؛
در سفر رييس کل بانک مرکزي کشورمان به عمان، دو کشور به منظور گسترش همکاري‌هاي دو جانبه به توافقاتي دست يافتند که از آن جمله مي‌توان به اتصال شبکه‌هاي پرداخت بانکي دو کشور از طريق سيستم سوييچ‌هاي دو طرف اشاره کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مرکزي، در جريان سفر دكتر ولي اله سيف به مسقط كه روز دوشنبه در رأس هيات عالي رتبه بانکي و به منظور پيگيري توافق‌هاي انجام شده ميان دو کشور در سفر اخير رييس جمهوري انجام شد، دو طرف به تصميم مشترکي براي تسهيل در روابط بانکي ميان دو کشور دست يافتند.
در اين ديدار ولي اله سيف و حمود سنگور الزجالي، ضمن تعيين مسئولين کميته مشترک از سوي طرفين، درباره اتصال شبکه‌هاي پرداخت بانکي دو کشور از طريق سيستم سوييچ‌هاي طرفين به منظور دسترسي دارندگان کارت‌هاي بانکي ايران و عمان به خودپردازها و دستگاه‌هاي پذيرنده توافق كردند. همچنين در اين جلسه مقرر شد به منظور بسط همکاري دو جانبه ميان دو کشور، شعب بانک‌هاي صادرات ايران و ملي مستقر در عمان فعال شوند. در همين راستا و با هدف تسهيل تجارت دوجانبه ميان دو کشور، مقرر شد روابط کارگزاري بانکي في مابين بانک‌هاي تجاري و استفاده از خدمات بانک‌هاي عماني در حوزه اعتبارات اسنادي و ضمانت نامه‌هاي بانکي توسعه يابد.
گفتني است برگزاري دوره‌هاي آموزشي بانکي در زمينه بانکداري اسلامي، خزانه داري ارزي و حوزه‌هاي نظارتي از ديگر دستاوردها و توافقات حاصل شده در اين سفر است.
براساس توافق صورت گرفته ميان روساي کل دو بانک مرکزي، مقرر شد مسئولين فني بانک‌هاي مرکزي و تجاري دو کشور ظرف مدت يک ماه مسائل فني را مورد بحث و بررسي قرار داده و پيشنهادهاي مناسبي را براي حل و فصل موارد مدنظر طرفين در پايان ماه به روساي کارگروه مشترک بانکي ارائه کنند.يادآور مي‌شود جمعي از مديران عامل بانک‌هاي دولتي و خصوصي در اين سفر يک روزه رييس کل بانک مرکزي را همراهي کردند.
مديرعامل موسسه اعتباري کوثر در مراسمي‌با حضور معاونين، مديران و کارشناسان موسسه انتخاب دکتر حسن روحاني را به عنوان دوازدهمين رئيس جمهور ايران تبريک گفت.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌موسسه اعتباري کوثر؛ دکتر عيسي رضايي مدير عامل کوثر با اشاره به برگزاري انتخابات باشکوه و ثبت رکوردي جديد از حضور مردم گفت: در دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري هرفرد به صورت آزادانه و مطابق با ذائقه و زمينه فکري که داشت به کانديد منتخب خود راي داد.وي ضمن تبريک به دکتر حسن روحاني به عنوان دوازدهمين رئيس جمهور ايران افزود: ملت ايران در دوازدهمين دوره‌ انتخابات رياست‌جمهوري و پنجمين دوره‌ انتخابات شوراهاي اسلامي‌شهر و روستا با مشارکت حداکثري خود حماسه‌ اي باشکوه خلق نمودند. انتخابات دوازدهم رياست جمهوري پيشرفت روزافزون ملت ايران را در عرصه‌ حضور و بروز قدرتمندانه نشان داد.
نايب رئيس هيئت مديره موسسه اعتباري کوثر اظهار داشت: اصل حضور در انتخابات با جمعيتي بالغ بر 40 ميليون نفر مهمترين پيروزي براي نظام است. در اين راستا اگر اکثريت هم به نتيجه مطلوبشان دست پيدا کنند حتماً پيروزي مضاعفي براي نظام به همراه خواهد داشت و دولت با پشتوانه محکمتري به فعاليتش ادامه خواهد داد.دکتر رضايي تصريح کرد: کانديدي که انتخاب شده رييس جمهور همه مردم ايران است . دکتر حسن روحاني رييس جمهور همه مردم و تمام اقليت‌هاي مذهبي در سرزمين پهناور ايران اسلامي‌است و رئيس جمهور منتخب بايد دست پدرانه بالاي سر همه داشته باشد.مديرعامل موسسه اعتباري کوثر افزود: در دوره دوم رياست جمهوري مجموعه اي از خواسته‌ها اضافه شده و اميدوريم که دولت با تقويت تيم اقتصادي خود در بهبود وضعيت معيشتي مردم، اشتغال و رونق اقتصادي منشاء اثر باشد. البته دولت يازدهم در بخش‌هاي ديپلماسي خارجي، دفاعي ،نفت، كاهش نرخ تورم، بهداشت و سلامت و غيره بسيار خوب عمل نموده است . دكتر رضايي در پايان خاطرنشان ساخت: ايران فقط براي امروز نيست، ايران از پيشينيان به ما رسيده است و از ما به آيندگان خواهد رسيد . ما همه مي‌رويم و ايران مي‌ماند . بايد براي عمران و آباداني نظام مقدس و کشور عزيزمان ايران کوشش نماييم. دعا کنيم که ساليان سال خدا دست مقام معظم رهبري را بالاي سر ما نگهدارد و به يک ثبات نسبي برسيم و شرايطي باشد که تلاطم‌هاي بيروني و دروني ما را با آسيب و گزندي مواجه ننمايد.
بانک شهر در واکنش به مصاحبه يکي از اعضاي شوراي پول و اعتبار مبني بر طرح موضوع بررسي عملکرد اين بانک در هيات انتظامي‌بانک مرکزي، طي اطلاعيه‌اي در خصوص پاسخگويي در اين زمينه اعلام آمادگي کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر، مرتضي خامي‌رئيس هيات مديره اين بانک در ارتباط با مصاحبه يکي از اعضاي محترم شورايپول و اعتبار اظهار کرد: بانک شهر به عنوان تنها و نخستين بانک فعال در حوزه مديريت شهري و همراستا با اهداف اقتصاد مقاومتي، اصلي‌ترين حامي‌پروژه‌هاي فني و عمراني و حمل و نقل عمومي‌شهرهاست و تا کنون عملکرد موثري را در اين حوزه داشته است.وي افزود: فلسفه ايجاد و راه‌اندازي اين بانک، نقش آفريني در تحقق اهداف مديريت شهري و ايجاد زمينه مشارکت غير مستقيم مردم و شهروندان در ساخت و آباداني شهرهاست.رئيس هيات مديره بانک شهر در ارتباط با طرح بررسي عملکرد اين بانک در هيات انتظامي‌بانک مرکزي افزود: اين بانک آمادگي کامل براي پاسخگويي درباره عملکرد خود را اعلام مي‌کند، ليکن طرح هرگونه ابهام درباره ارجاع پرونده بانک‌ها به هيات انتظامي‌قبل از نتيجه گيري و صدور حکم مي‌تواند موجب ترديد و خدشه دار شدن اعتماد مشتريان و سپرده گذاران به اين بانک شود و صدمات جبران ناپذيري به شبکه پولي وبانکي وارد و منجر به اختلال در خدمات رساني اين بانک به شهروندان و مديريت شهري شود.
دکتر سيدعلي جلالي نظري مدير امور مالي و سرمايه گذاري بانک سپه شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانک سپه، طي مراسمي‌با حضور مديرعامل، اعضاي هيأت مديره و مديران امور بانک سپه دکتر سيد علي جلالي نظري به عنوان مدير امور مالي و سرمايه گذاري بانک سپه منصوب شد.
براساس اين گزارش دکتر سيد علي جلالي نظري بيش از اين سمت‌هاي همچون مديريت امور شعب منطقه شرق تهران، رئيس اداره کل حوزه مديريت عامل و هيات مديره بانک سپه، مدير امور طرح و برناه بانک ملي، رئيس اداره کل آموزش و مشاور مدير عامل و رئيس اداره کل روابط عمومي‌بانک سپه را در کارنامه کاري خود ثبت کرده است.
وي در مراسم معارفه خود با اشاره به جايگاه مهم مديريت امور مالي و سرمايه گذاري در بانک با اشاره به اهداف اصلي اين مديريت يعني حداکثر کردن سود و ثروت صاحبان سهام اظهار داشت: اين وظيفه مهمي‌است که بايد با توجه به فاکتورها و متغيرهاي موجود در بانک و فضاي رقابتي حاضر و همچنين بازار پولي کشور براي آن برنامه ريزي علمي‌و عملي انجام داد.
جلالي حضور در اين بخش را فرصتي مغتنم براي کسب تجارب گرانقدر و بهره گيري از توان و تخصص و دانش خود دانست.
بانک ملت و شرکت‌هاي مجموعه گلديران با هدف ارتقاي سطح همکاري‌هاي متقابل و مراودات بانکي همچنين ارائه خدمات ويژه بانکي، تفاهمنامه همکاري امضا کردند.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملت، بر اساس اين تفاهمنامه که به‌امضاي دکتر‌هادي اخلاقي فيض آثار مديرعامل بانک ملت و حسين ديلمي، مديرعامل و حسين تنهايي نائب رييس هيات مديره شرکت گلديران رسيده است، اين بانک انواع خدمات خرد و ويژه بانکداري الکترونيک، خدمات اعتباري و خدمات ارزي را به شرکت گلديران و شرکت‌هاي زيرمجموعه آن ارائه خواهد کرد.
مديرعامل بانک ملت در مراسم امضاي اين تفاهمنامه، مجموعه گلديران را از مجموعه‌هاي اقتصادي و فاخر کشور خواند که به دليل تنوع فعاليت و توسعه آن در طول سال‌هاي اخير، علاوه بر تامين نياز شهروندان، گردش مالي خوبي را نيز از بازار لوازم خانگي کشور به خود اختصاص داده است.
وي با بيان اين نکته که مجموعه گلديران يک بنگاه اقتصادي حرفه اي است که هم استراتژي دارد و هم سبک مديريت خاص با استفاده از روش‌هاي روز دنيا اظهارداشت: جاي بسي خوشحالي است که ظرفيت ارزشمند داخل کشور در اين مجموعه عظيم متبلور شده است.
دکتر اخلاقي با اشاره به راه‌اندازي مجدد شعبه سئول بانک ملت، اظهار اميدواري کرد که اين شعبه بتواند باعث تقويت روابط اقتصادي في ما بين ايران و کره جنوبي و همچنين تسهيل امور ارزي فعالان اقتصادي دو کشور شود.
وي با تاکيد بر اين نکته که بانک ملت بيشتر از آنکه به جذب سپرده فکر کند در انديشه افزايش پورتفوي خدمات خود است، تصريح کرد: کاهش قيمت تمام شده پول در اين بانک با هدف افزايش توان خدمات دهي به مشتريان انجام شده است.
مديرعامل بانک ملت ادامه داد: بانک به عنوان يک بنگاه اقتصادي بايد سودآور باشد ولي قسمت اعظم اين سودآوري بايد از محل خدمات تامين شود نه اعطاي تسهيلات و در همين راستا بانک ملت تمرکز خود را روي ارائه خدمات کارمزدي قرارداده است.
حسين تنهايي، نايب رييس هيات مديره شرکت گلديران نيز در سخناني با اشاره به سابقه ۳۰ ساله اين شرکت در نمايندگي محصولات ال جي کره جنوبي، از همکاري بانک ملت با اين مجموعه در طول سال‌هاي فعاليت، قدرداني کرد.
نايب رييس هيات مديره شرکت گلديران با اشاره به اشتغالزايي مستقيم اين مجموعه براي ۳۵۰۰ نفر و اشتغالزايي غيرمستقيم براي ۱۷.۵۰۰ نفر اعلام کرد که ۶۰۰۰ نفر در بخش خدمات اين مجموعه مشغول ارائه خدمات به مشتريان هستند.
بهمن اسکندري، معاون مديرعامل بانک ملت در امور بانکداري شرکتي هم در اين ديدار، با اشاره به پتانسيل‌هاي مجموعه گلديران، بخشي از مفاد اين تفاهمنامه را براي حاضران تشريح کرد.
در اين جلسه که رحيم طاهري معاون مديرعامل، محمدعلي خادمي‌مدير امور ناحيه يک و جنگجوي مديرکل بانکداري شرکتي بانک ملت و همچنين مدير مالي شرکت گلديران نيز حضور داشتند، مديران عامل دو مجموعه پس از امضاي تفاهمنامه، آن را تبادل کردند.
در ادامه اين نشست، ايوب تاباني_ رئيس اداره‌امور شعب استان يزد_ ضمن اشاره به جايگاه عملکرد استان در کشوربه ارائه گزارشي از عملکرد خدمات الکترونيک شعب استان در سال 95 پرداخت و از روساي شعب خواست تا با شناسايي تهديدها و فرصت‌ها و همفکري همکاران، برنامه ريزي‌هاي لازم را براي رفع موانع در راستاي افزايش بهره وري و ارائه خدمات الکترونيک و بهبود وضعيت استان صورت دهند.
عضو هيات مديره بانک ملي ايران بر لزوم حمايت از واحدهاي توليدي به منظور ايجاد اشتغال تاکيد کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، برات کريمي‌در مراسم معارفه رئيس جديد و توديع رئيس سابق اداره‌امور شعب استان اصفهان با بيان اين که گسترش خدمات نوين بانکداري، يکي از گامهاي موثر بانک ملي ايران براي ارتقاي بهره وري است، افزود: بانک ملي ايران در سال اقتصاد مقاومتي - توليد و اشتغال، براي همکاري با سازمان‌ها، نهادها، بخش خصوصي و فعالان اقتصادي در راستاي تحقق شعار امسال آمادگي کامل دارد.
معاون شعب بانک ملي ايران همچنين جذب منابع ارزان قيمت را از برنامه‌هاي مهم امسال ارزيابي و تقويت اين امر را کمکي مهم در راستاي اجراي اقتصاد مقاومتي دانست.
در ادامه اين مراسم، حسين باراني معاون منابع انساني بانک ملي ايران نيز يکي از اولويت‌هاي اصلي اين بانک را توجه ويژه به کارکنان و شايسته سالاري دانست و تحقق اهداف عالي بانک را در گرو آن ارزيابي کرد. در اين مراسم که با حضور معاون استاندار اصفهان، مديران امور شعب منطقه يک و دو کشور، تعدادي از روساي ادارات کل و مديران شبکه بانکي استان، فعالان اقتصادي و جمعي از همکاران برگزار شد، از تلاش‌هاي سيد محمد حسيني رييس سابق اداره‌امور شعب استان اصفهان تقدير و حکم انتصاب مرتضي نصري اعطا شد.
معاون فناوري اطلاعات و ارتباطات بانک مهر اقتصاد در همايش مديران و روساي شعب استان يزد ترويج استفاده از ابزارهاي بانکداري الکترونيک را در راستاي کاهش هزينه عملياتي و قيمت تمام شده پول ضروري دانست.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مهر اقتصاداستان يزد؛ سيد مهدي حسيني_ معاون فن آوري اطلاعات و ارتباطات بانک مهر اقتصاد_ در اين نشست ضمن تاکيد بر هم سو بودن خدمات الکترونيک با استراتژي‌هاي سازمان ادامه داد: مديريت منابع، کارآيي و بهينه سازي هزينه‌ها از جمله شاخص‌هايي است که خدمات نوين بانکي مي‌تواند در ان نقش موثري داشته باشد.وي در ادامه با اعلام خبر دريافت اقساط از طريق دستگاه‌هاي کارت خوان بانک افزود: بايد تلاش کنيم با ترويج استفاده از ابزارهاي بانکداري الکترونيک از جمله اينترنت بانک، موبايل بانک و دستگاه‌هاي خودپرداز هزينه عملياتي و قيمت تمام شده پول را به طور قابل ملاحظه اي کاهش دهيم.
حسيني در پايان با تشکر از زحمات تمامي‌همکاران در استان يزد در راستاي تحقق سياستهاي کلان بانک از اجرايي شدن طرح اثر انگشت در شعب، طراحي وب کيوسک، راه‌اندازي نرم افزار وصال و امکان پرداخت قبوض با کارت مهربه عنوان ديگر اقدامات اين معاونت براي توسعه بانکداري الکترونيک مي‌باشد.
مدير امور طرح و برنامه بانک مسکن اعلام کرد:با افزايش سرمايه بانک عامل بخش مسکن به ۸۰ هزار ميلياردريال،هم اکنون نسبت کفايت سرمايه اين بانک به حدود ۱۸ درصد رسيده است.
محمد حسن مرادي در گفت و گو با روابط عمومي‌بانک مسکن گفت:اين درحالي است که نسبت کفايت سرمايه بانک مسکن تا پيش از افزايش سرمايه اين بانک۶/۴۵ درصد بود.
وي با اشاره به مزاياي افزايش سرمايه بانک مسکن و همچنين بهبود نسبت کفايت سرمايه اين بانک افزود:هم اکنون حد مجاز نسبت کفايت سرمايه براساس« بيانيه بال ۱ » حداقل ۸ درصد و براساس «بيانيه بال ۲ »حداقل ۱۲ درصد است؛ بنابراين هم اکنون بانک مسکن نه تنها در ميان بانک‌هاي ايراني بلکه در ميان بانک‌هاي جهاني نيز از نسبت مطلوب کفايت سرمايه برخوردار است.
مرادي گفت:کميته بال يا کميته بازل،کميته اي بين المللي است که وظيفه اصلي آن نظارت بر وضعيت سرمايه بانک‌ها در کشورهاي مختلف است. کميته بال وظيفه تعيين استاندارهاي مربوط به ريسک‌هاي بانکي را نيز بر عهده دارد.
وي خاطرنشان کرد:با توجه به اينکه کفايت سرمايه نيز عبارت است از ميزان حداقل سرمايه لازم براي پوشش ريسک اعتباري و عملياتي در هر يک از بانک‌ها،با افزايش سرمايه بانک مسکن هم اکنون اين بانک قابليت پذيرش و رويارويي با ريسک‌هاي بزرگتري را در مقايسه با سال‌هاي قبل دارد.
مرادي افزود:يکي از مهمترين حوزه‌هاي تاثيرگذاري افزايش سرمايه بانک مسکن،«توانايي اجراي طرح تضمين معاملات مسکن» است که اساسا اجراي اين طرح نيازمند اتکاي بانک به منابع و سرمايه‌هاي داخلي خود است و از محل سپرده‌هاي مردم قادر به پذيرش چنين ريسکي نيست.
مدير امور طرح وبرنامه بانک مسکن همچنين «افزايش توان تسهيلات دهي» در حوزه‌هاي گوناگون ساخت وخريد مسکن را از ديگر مزاياي افزايش سرمايه بانک عامل بخش مسکن عنوان کرد و گفت:هر يک واحد افزايش سرمايه بانک مسکن به معناي افزايش ۸ برابري توان تسهيلات دهي به متقاضيان است؛بنابراين از اين منظر نيز افزايش سرمايه بانک مسکن مي‌تواند در جهت تحقق اهداف فعلي بازار مسکن وارد عمل شده و موثر واقع شود.
وي با بيان اينکه هم اکنون سرمايه بانک مسکن به بيش از ۸۰ هزار ميلياردريال رسيده است،خاطرنشان کرد:افزايش سرمايه بانک مسکن تا سقف ۵۰ هزار ميليارد ريال ديگر نيز در دستور کار قرار دارد و همه دست اندرکاران بازار مسکن و نظام بانکي کشور و همچنين نمايندگان مجلس بر ضرورت افزايش اين ميزان سرمايه به مجموع سرمايه‌هاي بانک عامل بخش مسکن اتفاق نظر دارند.
در اين راستا،سرمايه بانک مسکن از ابتداي امسال،با ۵۰ هزار ميلياردريال افزايش از مرز۰ ۸ هزار ميليارد ريال عبور کرد.
با هدف حمايت از اشتغال و توليد داخلي و طي مراسمي‌با حضور مديران بانک صادرات ايران، مديران گروه صنعتي انتخاب(گروه توليدي اسنوا) از "طرح تسهيلاتي همياران سپهر" در محل شعبه مستقل مرکزي(٣٠٤٦)، رونمايي شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، در راستاي تحقق اصل مهم اقتصاد مقاومتي و ضرورت تقويت قدرت خريد مصرف‌کنندگان و حمايت از توليدات داخلي و ايجاد اشتغال و بهره‌برداري مطلوب از کارت اعتباري بر پايه عقد مرابحه به عنوان يکي از ابزارهاي مترقي بانکداري اسلامي، اين بانک اقدام به "ارائه طرح تسهيلاتي همياران" سپهر نموده است.در اين طرح، انواع محصولات گروه صنعتي انتخاب که توليدات لوازم خانگي با برند«اسنوا» بخشي از آن مي‌باشد، با استفاده" کارت اعتباري سپهر انتخاب" قابل خريداري مي‌باشد.گفتني است مشتريان در صورت تمايل با مراجعه به نمايندگي شرکت طرف قرارداد و يا مراجعه مستقيم به شعب بانک، ضمن اطلاع از شرايط کارت اعتباري همياران سپهر، درخواست خود را ارائه و بانک نيز نسبت به اعتبارسنجي مشتري، تعيين سقف اعتبار قابل پرداخت، تشکيل پرونده و صدور کارت اعتباري حداکثر به ميزان مبلغ اعتبارسنجي شده و مورد درخواست متقاضي مبادرت مي‌ورزد. در ادامه مشتري ضمن مراجعه به نمايندگي شرکت طرف قرارداد بر اساس اعتبار موجود در کارت اقدام به خريد مي‌نمايد.لازم به ذکر است در کارت اعتباري همياران سپهر به ازاي مجموع خريدهاي صورت گرفته در بازه‌هاي زماني يک ماهه، يک فقره تسهيلات حداکثر ٣٦ ماهه براي مشتري لحاظ مي‌گردد و اين کارت قابليت شارژ مجدد ندارد و فاقد هزينه آبونمان براي مشتريان مي‌باشد.براساس اين گزارش کارت اعتباري همياران سپهر صرفا بر روي پايانه‌هاي فروش تعيين شده قابليت خريد داشته و امکان مشاهده صورت‌حساب بر روي دستگاه‌هاي خودپرداز بانک صادرات ايران و مانده موجودي بر روي تمامي‌پايانه‌هاي فروش و دستگاه‌هاي خودپرداز را نيز خواهد داشت.
ديدار مديران بانک ايران زمين
و شرکت پرستوي جنوب شرق

مسئولان مديريت شعب استان کرمان بانک ايران زمين طي نشستي مشترک با اسلامي‌مديرعامل شرکت پرستوي جنوب شرق استان در محل ساختمان مديريت ديدار و پيرامون گسترش تعامل و همکاري‌هاي دو جانبه گفتگو کردند.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي: خواجوئي مديراستاني بانک ايران زمين در راستاي معرفي بانک و ارائه خدمات نوين بانکي و شناسايي هرچه بهتر بانک به مشتريان خاص با آقاي اسلامي‌مديرعامل شرکت پرستوي جنوب شرق و سرمايه گذار شرکت سهامي‌خاص ره پويان سداد ايده به گفتگو پرداخت.اين شرکت در زمينه مشاوره، طراحي، نظارت، آموزش و اجراي کليه‌امور پيمانکاري، راه و باند، آب و فاضلاب، ساختمان ابنيه، تاسيسات، تجهيزات، صنعت، کشاورزي، ارتباطات، انفورماتيک، صادرات و واردات، امور انبارهاي نفت و جايگاه عرضه فرآوردهاي مايع و نفتي و غيره که در تمامي‌نمايشگاههاي داخلي و خارجي حضور فعال دارد.اسلامي‌مديرعامل شرکت ضمن خرسندي از حضور در بانک ايران زمين قول مساعد و همکاري بيشتر و متمرکز نمودن حسابهاي شرکت را دادند، خواجوئي با اشاره به اينکه بانک ايران زمين آماده همکاري با تمام شرکاي اقتصادي خود است افزايش تعاملات با اين شرکت را دو طرفه دانست.

ايجاد بيش از 3٥٠٠ شغل
با اعطاي تسهيلات بانک صنعت و معدن

تسهيلات اعطايي بانك صنعت و معدن در قالب طرح رونق توليد به صنايع كوچك و متوسط كشورمان تعداد ٣ هزار و ٥١٦ شغل مستقيم ايجاد كرده و موجب تثبيت ٣٢ هزار و ٦٧١ شغل موجود شده است.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن ، بالغ بر ٩٠ درصد تسهيلات ياد شده سرمايه در گردش بوده كه اين ميزان تسهيلات براي يكهزار و ٥٠٠ نفر اشتغالزايي داشته و ١٠ درصد آن به منظور ايجاد و توسعه واحد‌هاي موجود اعطا شده كه يكهزار و ٦٣٧ شغل ايجاد كرده است.بنا به اين گزارش ٢٠ واحد توليدي غير فعال در استان‌هاي مختلف كشور مستقيما به واسطه پرداخت تسهيلاتي جمعا به مبلغ ٢٢ ميليارد تومان از محل معرفي نامه كارگروه‌هاي رونق توليد دوباره به چرخه فعاليت‌هاي اقتصادي بازگشته و باعث اشتغال براي ٣٨٠ نفر شده‌اند.از ابتداي اجراي طرح رونق توليد مجموعا تعداد ٣١ هزار و ٨٩٨ طرح به مبلغ ٢٨ هزار ميليارد تومان در سامانه هماهنگ ثبت نام كرده و به بانك‌هاي كشور معرفي شده‌اند كه از اين ميزان تعداد ٢٥ هزار و ٤٥ فقره تسهيلات به مبلغ١٧ هزار و ٤٠٠ ميليارد تومان توسط ٢٢ بانك كشور پرداخت شده است.گفتني است بانك صنعت و معدن از ابتداي اجراي طرح ياد شده مبلغ ٢٣٠٠ميليارد تومان تسهيلات به ١٦٠٠واحد صنعتي در ٣١ استان پرداخته و رتبه سوم را در ميزان تسهيلات پرداختي در بانك‌هاي كشور در اختيار دارد.

"آفتاب" شيراز ميزبان جشنواره طلايي بانک تجارت
در ادامه جشنواره طلايي پايانه‌هاي فروشگاهي بانک تجارت 144 کارت هديه به پذيرندگان و مشتريان مجتمع تجاري "آفتاب" شيراز اهدا شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک تجارت، در ادامه اين جشنواره که به ميزباني مجتمع تجاري آفتاب برگزار شد، به پذيرندگان داراي حساب در بانک تجارت براساس ميزان امتياز کسب شده در بازه زماني اول اسفند ماه95 تا پانزدهم ارديبهشت ماه96، به قيد قرعه تعداد 24 کارت هديه پنج ميليون ريالي اهدا شد.از ديگر بخشهاي اين مراسم که با حضور پرشور مردم شهر شيراز برگزار شد، اهدا120 کارت هديه يک ميليون ريالي به مشترياني بود که در بازه زماني فوق از طريق دستگاههاي POS ايران کيش در مجتمع تجاري آفتاب خريد خود را به انجام رسانده بودند.گفتني است جشنواره طلايي بانک تجارت تا پايان شهريور ماه سال 96 ادامه داشته در مجتمع‌هاي تجاري پاساژ رضا، قائم تجريش و ميلاد نور در تهران و مراکز خريد سيتي سنتر در اصفهان، ستاره باران در تبريز، آفتاب شيراز و پروما مشهد، به طور متوالي برگزار خواهد شد.دارندگان تجارت کارت و پذيرندگان دستگاههاي POS شرکت ايران کيش که مشتري بانک تجارت هستند، مي‌توانند براي کسب اطلاعات بيشتر در خصوص اين جشنواره به سايت اينترنتي شرکت ايران کيش به نشاني www.irankish.com مراجعه نمايند.

پنجاه و ششمين نشريه حکيم اقتصاد منتشر شد
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک حکمت ايرانيان ، تازه‌ترين شماره نشريه داخلي بانک حکمت ايرانيان ( حکيم اقتصاد شماره 56 ) منتشر شد. بر اساس اين گزارش ، در اين شماره از نشريه حکيم اقتصاد مطالب زير را مي‌خوانيد : گزارش ويژه هفتمين گردهمايي مديران مناطق و روساي شعب بانک حکمت ايرانيان ، گزارش‌هاي خبري در خصوص رونمايي از طرح جديدي شرکت واسپاري حکمت ايرانيان ويژه کارکنان ارتش ، افتتاح باجه خدمات بازار سرمايه در شعب بانک حکمت ايرانيان ، ديدار مديران بانک حکمت ايرانيان با فرماندهان و کارکنان يگانهاي مختلف ارتش در سطح کشور و ... شما مي‌توانيد با مراجعه به قسمت روابط عمومي‌در سايت بانک حکمت ايرانيان گزينه نشريه حکيم اقتصاد را انتخاب نموده و نسخه الکترونيکي نشريه را دريافت کنيد .

 معرفي امکانات نسخه جديد همراه بانک سينا
با استفاده از سامانه جديد همراه بانک سينا، پرداخت قبوض به راحتي و بدون نياز به شناسه قبض و پرداخت، قابل انجام است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سينا، در نسخه جديد همراه بانک سينا که اخيرا رونمايي شده، قابليت‌هاي متعدد و جلوه‌هاي گرافيکي جذاب براي دارندگان کارت‌هاي شتابي و امکانات بيشتر براي دارندگان سپرده در اين بانک در نظر گرفته شده است.علاوه بر آن به جهت تسريع و تسهيل در انجام خدمات بانکي، امکاناتي در اين راستا فراهم شده که از آن جمله مي‌توان به پرداخت قبوض بدون نياز به شناسه قبض و پرداخت و از طريق بارکد خوان اشاره کرد.از قابليت‌هاي ديگر اين نرم افزار، فعال سازي پس از نصب برنامه از طريق پيامک و نيز ورود به سامانه از طريق ثبت اثر انگشت است که اين امر در جهت افزايش امنيت صورت گرفته است. اين سامانه قابليت‌هاي ديگري نيز دارد که در روند انجام فعاليت‌هاي بانکي مي‌تواند راهگشاي کاربران باشد.