بازماندگان شوراي پنجم از روند انتخابات انتقاد كردند
گروه اجتماعي: هنوز زمان زيادي از اعلام نتايج انتخابات شوراي شهر پايتخت نگذشته كه جاماندگان اصلي دور پنجم شوراي شهر تهران ساز مخالف خود را مي‌نوازند. قرار است از مردادماه دور جديد شوراي شهر تهران فعاليت خود را آغاز كند، شورايي يك دست كه تمام اعضاي آن از ليست اميد انتخاب شده‌اند.
 يك روز پس از آنكه شوراي منتخبان دور پنجم شوراي شهر تشكيل جلسه داد و هيات رئيسه خود را انتخاب كرد، برخي چهره‌هاي فعلي شوراي شهر بر شمارش مجدد آرا اصرار مي‌كنند. آنطور كه از نتيجه انتخابات مشخص شده در شوراي پنجم خبري از اصولگرايان نخواهد بود. همين موضوع باعث شده تا روز گذشته جلسه شوراي شهر پُر باشد از گلايه‌ها و انتقادهايي به نتيجه انتخابات شوراي شهر در پايتخت.
اصرار اصولگرايان بر بازشماري صندوق‌ها
روز گذشته يك عضو شوراي شهر تهران بر بازشماري 10 درصد صندوق‌هاي انتخابات شورا تاکيد کرد. مجتبي شاکري در جلسه علني ديروز شوراي شهر تهران گفت: 10 درصد صندوق شورا بايد بازشماري شود و صورت جلسات آرا مانند سال 88 بر روي سايت قرار گيرد تا همه ببينند. در ادامه اظهارات شاکري، چمران هم به روند شمارش آرا انتخابات شورا اعتراض کرد و گفت: صورت جلسات بايد بازنگري و چند درصد از صندوق‌ها نيز بازشماري شوند. شاکري در ادامه گفت: من از آقاي روحاني و دولت مي‌خواهم حقوق شهروندي رعايت شود، چرا صورت جلسه صندوق‌ها در معرض ديد عموم قرار نمي‌گيرد؟ فرمانداري و وزارت کشور به دلايل مختلف از ارائه صورت جلسه طفره مي‌روند، اين در حالي است که در سال 88 همه صورتجلسه‌ها روي سايت قرار گرفت تا همه بتوانند ببينند. اين عضو شوراي شهر نتيجه انتخابات را غيرقابل قبول دانسته و گفت: چگونه يک ليست مي‌تواند سر تا پا راي بياورد. تخلفات گسترده‌اي اتفاق افتاده، براي مثال در يک صندوق 3200 راي همه به ليست اميد رأي دادند، اين ممکن نيست. او ادامه داد: نمي‌شود که آقايان آن قدر قدرت داشته باشند که با يک نفر شق‌القمر شود. اين شرايط خطرناک است، پس از مدتي تصميم مي‌گيرند مشروعيت نظام را همه با اين سيستم‌ها بسنجند. اين عضو شوراي شهر با اشاره به اينکه من به نتايج باور ندارم، ادامه داد: 10 درصد صندوق‌ها بايد دوباره شمرده شوند.
چمران رئيس شوراي شهر نيز در ادامه گفت: ‌اصل بحث ما بودن و نبودن در شورا نيست شايد شورا از وجود ما اشباع شده اشت آنچه مطرح است اجراي مر قانون است و نبايد بگذاريم اعتقاد مردم آسيب ببيند. او ادامه داد: ما حتي حاضريم تعهد دهيم اگر آرا شمرده شود و نتيجه تغيير کند و ما به شورا راه يابيم، وارد شورا نشويم. چمران با اشاره به اينکه اين سيستم شمارش آرا ناشناخته است، تصريح کرد: آنها فقط يک مانيتور جلوي رويشان است و در حال رصد نتايج هستند، اين امر خلاف قانون است براساس ماده 64 و 65 قانون شوراها فرماندار موظف است بر شمارش و نتايج آرا نظارت کند، حال اينکه سر هر صندوق چه اتفاقي افتاده براي ما اهميت ندارد. ما فقط قصد داريم اجازه ندهيم اعتماد مردم به انتخابات از ميان برود و در همين راستا معتقديم چند درصد از صندوق‌ها بازشماري شود با اين حال هرچند نمي‌خواهيم نتايج تغيير کند. در ادامه پيرهادي عضو ديگري شوراي شهر تهران هم به روند شمارش ارا اعتراض کرد. او گفت که نتيجه انتخابات را قبول کرده‌اند، اما طبق قانون مي‌خواهند به روند شمارش اعتراض کنند. پيرهادي افزود: جريان اصلاحات باعث و باني اتفاقات سال 88 است، اما جريان ما به خيابان نمي‌ريزد. عضو هيات رييسه شوراي شهر تهران با بيان اينکه پيشنهاد داديم که 10 درصد آراء را به صورت رندم بازشماري کنند، گفت: عدم تمکين قانون هيات نظارت مساله ايجاد کرده و حتي در مصاحبه‌هايشان نيز فرافکني مي‌کنند، اما حق قانوني خود مي‌دانيم که به مراجع قانوني اعتراضات خود را بدهيم. همچنين يك عضو ديگر هيأت رئيسه شوراي شهر تهران، گفت: درخواست ما اين است که 20 درصد آراي صندوق‌هاي انتخابات پنجمين دوره شوراي اسلامي‌شهر تهران بازشماري شود. ابوالفضل قناعتي در گفتگو با فارس، درباره انتخابات پنجمين دوره شوراي اسلامي‌شهر تهران اظهار داشت: ما به نحوه شمارش آرا اعتراض داريم و از فرمانداري و هيأت نظارت درخواست مي‌کنيم آراي شوراي شهر بازشمارش شود. وي افزود: ما درخواست داريم که 20 درصد صندوق‌هاي انتخابات شوراي شهر بازشماري شود و صورت‌جلسات نيز منتشر شود.
پيشنهاد تغيير مكانيزم انتخابات شورا
همچنين ديروز يك عضو شوراي شهر تهران بر تغيير مکانيزم برگزاري انتخابات شوراها تاکيد کرد. احمد دنيامالي به ايرادات موجود در مسير مکانيزم انتخابات شورا اشاره کرد و گفت: تا زماني که مکانيزم انتخاب همانند حال حاضر باشد، براي مردم بسيار سخت خواهد بود که از بين حدود 3 هزار نفر، افراد اصلح را انتخاب کنند. براي برگزاري نحوه انتخابات، نياز به اصلاح قوانين داريم به اين خاطر که مردم چهره‌هاي بهتري را انتخاب کنند. دنيا مالي پيشنهاد داد که بايد از سطح محلات راي گيري‌ها براي انتخاب نمايندگان شوراي شهر صورت گيرد و پس از آن در مناطق و در نهايت افراد نهايي براي شوراي شهر معرفي شوند. وي افزود: اين آمادگي را داريم که در فرصت باقي مانده اطلاعات و برنامه‌هايي که در دستور کار داشته‌ايم را به افراد جديد منتقل کنيم.
انتقاد حكيمي‌پور از مديران شهرداري
روز گذشته همچنين رييس کميته ميراث فرهنگي شوراي شهر تهران با انتقاد از ترک مسئوليت تعدادي از مديران شهرداري گفت: باخبر شديم شهرداري قصد دارد يک باشگاه سوارکاري در خيابان دماوند را بابت بدهي‌هايش به يک پيمانکار آن‌هم به قيمت بسيار نازل واگذار کند. احمد حکيمي‌پور صبح امروز در تذکري مبني بر اينکه خبرهايي به گوش رسيده که برخي از مديران ارشد شهرداري مسووليت خود را ترک کرده و توديع مي‌شوند، گفت: لازم است شهرداري تغيير و تحولات را نگه دارد تا مديريت بعدي بر سر کار بيايد و اين دو ماه را نيز بايد مديران شهري کار کنند تا کار شهر بر زمين نماند. وي با بيان اينکه نبايد به دليل رفتن مديران، سيستم شهرداري فشل شود، گفت: متاسفانه باخبر شديم شهرداري قصد دارد يک باشگاه سوارکاري در خيابان دماوند را بابت بدهي‌هايش به يک پيمانکار آن هم به قيمت بسيار نازل واگذار کند که بايد شورا در اين زمينه تصميم دقيقه نود بگيرد. مهدي چمران رييس شوراي شهر تهران، در مورد اين تذکر حکيمي‌پور گفت: اينگونه نيست که تعدادي از مديران شهري کار خود را ترک کرده باشند بلکه يک نفر آن‌هم به دليل مسائل خانوادگي و ابتلاي دخترش به بيماري سرطان از شهرداري رفته و اين درست نيست که تعداد زيادي از مديران از شهرداري رفته‌اند. همچنين معاون برنامه‌ريزي توسعه شهري و امور شوراي شهردار تهران با رد شايعات مبني بر ترک خدمت معاونان يا مديران شهردار تهران در روزهاي پس از انتخابات گفت: اينکه گفته شده معاونان شهردار از شهرداري مي‌روند را تکذيب مي‌کنم. ناصر اماني در پاسخ به تذکر حكيمي‌پور اعلام کرد: معاونان شهردار در حال ترک خدمت هستند، خاطرنشان کرد: بايد به اين شايعه‌پراکن‌ها بگويم هم شهردار و هم معاونان سر کار هستند. وي ادامه داد: به جز يک معاون که قبل از پايان سال گذشته استعفا داده، باقي مسئولان سرکار هستند و انشالله پروژه‌هاي باقيمانده را افتتاح مي‌کنيم. اماني تاکيد کرد: در خصوص زمين باشگاه سوارکاري سمند با زمين 4 هزار و 700 متري بايد بگويم اين فضا، کاربري ورزشي دارد و شهرداري قصد فروش ندارد.



بازشماري ۱۵ صندوق تهران با حضور نماينده ليست خدمت
 تخلفي مشاهده نشد
سخنگوي هيأت مرکزي نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي‌شهر و روستا از بازشماري ۱۵ صندوق تهران با حضور نماينده ليست خدمت خبر داد و گفت که در برخي از اين صندوق‌ها نه تنها آراي ليست خدمت صفر بود بلکه آراي ليست اميد هم صفر بود.به گزارش ايسنا، فرهاد تجري در نشست خبري افزود: ما همچنين در ۵۰۰ صندوق ۵۰ نفر اول شهر تهران را بين ليست وزارت کشور با هيأت نظارت مطابقت داديم که يک مورد تخلف هم در آن نديديم.تجري در ادامه اظهار کرد: در انتخابات رياست جمهوري بالغ بر ۴۰ ميليون راي دهنده شرکت کرده بودند و در انتخابات شوراها نيز ۳۸ ميليون و ۲۷۴ هزار و ۸۶۹ راي ماخوذه در کل کشور وجود داشت که از اين ميزان ۳۶ ميليون و ۳۶۰ هزار و ۱۴۵ آراي صحيح و يک ميليون و ۹۱۴ هزار و ۷۲۴ راي باطله بود. بيشترين آرا مربوط به استان تهران با ۵ ميليون و ۲۹۱ هزار و ۸۹۰ راي، استان خراسان رضوي با سه ميليون و ۲۲۶ هزار و ۹۹۱ راي و استان‌هاي فارس و اصفهان و مازندران است.سخنگوي هيأت مرکزي نظارت بر انتخابات شوراها خاطر نشان کرد: از ۳۸ هزار و ۷۱ روستا که انتخابات شوراي شهر و روستا برگزار شد نتايج تمامي‌آن‌ها اعلام شد. همچنين انتخابات شوراها در ۱۲۴۰ حوزه شهري برگزار شد و غير از اهواز که اخلالي در جمع بندي وجود داشت در مابقي تقريبا سرنوشت انتخابات مشخص شد. همچنين در ۱۴۱ شهر نيز انتخابات به شکل مکانيزه و الکترونيکي برگزار شد.وي تجربه برگزاري مکانيزه و الکترونيکي انتخابات را مثبت عنوان کرد و گفت:‌ عدم آگاهي مردم به سيستم و احراز هويت و تائيد آنلاين آن قدري زمان را طولاني کرد و اين نقطه ضعف بود که‌اميدواريم در ادوار بعد مرتفع شود.وي با اشاره به فعاليت ۱۳۰ هزار ناظر از طرف هيأت نظارت بر انتخابات شوراها در قالب ناظر و بازرس گفت:‌ ۶۲۰۰ نفر به عنوان هيأت‌هاي شهرستان‌ها فعاليت کردند و ۹۶ نماينده نيز در اين انتخابات دخيل بودند. همچنين ۴۰ نفر از همکاران نيز در قالب بازرس استاني بر انتخابات نظارت داشتند. بعد از اعلام صلاحيت استاني نيز ۱۴۰۰ نفر نسبت به رد صلاحيت شان به هيأت مرکزي شکايت کردند که از اين تعداد ۷۰۰ نفر تائيد شدند.
اين عضو کميسيون قضايي و حقوقي مجلس قانون انتخابات شوراها را دچار نقص و کاستي عنوان و خاطر نشان کرد: ما در تهران قريب به ۳۹۰۰ شعبه اخذ راي و ۵۰۰۰ ناظر و ۱۰۰۰ بازرس فقط در تهران درگير انتخابات بودند اما برخي کم لطفي مي‌کنند و مي‌گويند که نظارتي وجود نداشته در حالي که هيأت مرکزي، هيات عالي استان نظارت تهران، هيأت شهرستان تهران و ناظرين صندوق از شروع انتخابات تا تجميع آرا حضور فعالي داشتند.وي ادامه داد: ما امروز به شکل استقراء صندوق‌هايي را مطابقت داديم و در ۱۵ مورد حتي يک مورد هم کسري راي نداشتيم که حاکي از سلامت نسبي انتخابات است و ما نبايد اين روند را زير سوال ببريم. البته تخلف را نفي نمي‌کنيم ممکن است مصاديقي از تخلف باشد اما زير سوال بردن کليت انتخابات کم لطفي است.سخنگوي هيأت مرکزي نظارت بر انتخابات شوراها تصريح کرد: چنانچه لازم باشد و در حوزه اي به تخلفاتي برسيم که منجر به ابطال صندوق شود اين کار بايد با تائيد هيأت مرکزي انجام شود. هماهنگي‌هاي لازم هم به عمل آمده که اگر جايي مشکلي وجود داشت صندوق‌ها به ناحق باطل نشود و ما بتوانيم جامعيتي نسبت به موضوع داشته باشيم. در حال حاضر ۱۱۳ شکايت به هيأت مرکزي ارجاع شده که ۷۰ مورد آن در حال بازشماري است. البته اين شکايات نسبت به روند نيست بلکه اعتراض به نحوه تجميع و شمارش آرا است که با بازشماري صندوق به شکل استقرائي يا کامل به اين شکايات رسيدگي مي‌شود.وي ادامه داد: ما همچنين سه چهار مورد شکايت در مورد خريد و فروش راي و دخالت مقامات داريم که با هماهنگي هيأت مرکزي پيگيري خواهد شد. هر جا احساس کنيم دخالت مسئوليت و مقامات در تغيير سرنوشت انتخابات و جابجايي آرا تاثيرگذار باشد هيأت مرکزي با اجماع کامل در اين باره اتخاذ تصميم خواهد کرد.
همايش بزرگ ايمني شرکت توزيع برق غرب مازندران با همکاري انجمن صنفي پيمانکاري برق مازندران و با حضور مدير عامل، معاونان، مديران امورها و ستاد شرکت و بيش از 700 نفر از سيمبانان و نيروهاي پيمانکاري در محل سالن آمفي تأتر اردوگاه شهيد رسولي شهرستان نوشهر برگزار شد.
در اين همايش مهندس حسن غلامي‌معاون روابط بين الملل و رييس بازرسي اداره کل کار استان مازندران، در سخناني با اشاره به اهميت مقوله‌اموزش و افزايش مهارت در حوزه‌ايمني، اظهار داشت: توجه به جزئيات در حوزه‌ايمني بسيار مهم است و هيچگاه نبايد خود را مصون از سانحه بدانيم. وي افزود: رعايت ايمني جزء لاينفک برق به شمار مي‌رود و سهل انگاري و اهمال کاري در اين زمينه موجب بروز خطرات و صدمات جبران ناپذير مي‌گردد. مهندس غلامي‌در ادامه ضمن تقدير از شرکت توزيع برق غرب مازندران و انجمن صنفي پيمانکاران برق مازندران در برگزاري اين همايش خواستار تداوم برپايي چنين همايش‌هايي شد. مهندس فرح زاد مدير عامل شرکت توزيع برق غرب مازندران نيز در سخناني با اشاره به ضرورت کاهش خطرات جاني و مالي و آموزش مسائل ايمني در حوزه برق گفت: بزرگ‌ترين مشکل در زمينه بروز خطرات و سوانح برقي، جدي نگرفتن موضوع ايمني و رعايت آن از سوي نيروهاي پيمانکار مي‌باشد. وي توجه به مقوله‌اموزش در زمينه‌ايمني را از برنامه‌هاي مورد پيگيري شرکت عنوان کرد و افزود: بحث آموزش در حوزه‌ايمني تعطيل بردار نيست و خوشبختانه اقدامات خوبي در خصوص برگزاري همايش‌ها و دوره‌هاي آموزشي در اين شرکت انجام شده است. مدير عامل شرکت توزيع برق غرب مازندران ادامه داد: حفظ امنيت و آرامش جسمي‌و رواني براي همکار و خانواده ايشان، در سايه رعايت کامل ايمني ميسر مي‌شود و لذا عمل به آن بر تمام كارشناسان و مديران الزامي‌است. وي در پايان تصريح کرد: اميدواريم بتوانيم با کمک هم، با ايجاد محيطي ايمن و شايسته، در خدمت رساني به مردم شريف و آحاد جامعه موفق و سربلند باشيم. گفتني است در پايان اين همايش 22 نفر از ايمن كاران نمونه برق غرب مازندران و شركت‌هاي همكار با اهداء لوح تقدير و هداياي ويژه، تجليل شدند.
بوشهر- خبرنگار تجارت: فرمانده منطقه دوم نيروي دريايي سپاه استان بوشهربا تبريک سي و پنجمين سالگرد آزاد سازي خرمشهر گفت: حماسه سوم خرداد ياداور رشادتها و فداکاري‌هاي بي بديل فرزندان اين مرزو بوم است .
سردار رزمجو درجمع خبرنگاران با اعلام اين مطلب افزود: حماسه بيت المقدس نگين درخشاني از تاريخ تابناک 8 سال دفاع مقدس و جانفشاني آزاد مرداني است که با رهنمودهاي حضرت امام خميني (ره) وحدت و همدلي بين نيروهاي مسلح ومردمي‌اراده خود را به دشمنان تحميل کردندو عزت ، شکوه و سربلندي را براي مردم و جمهوري اسلامي‌به ارمغان آوردند. وي اظهارداشت: به يمن برکت و پيروزي باشکوه خداراشاکريم که‌امروز کشور به ضمانت رهبر عظيم وشان ومقتدر در جهان در مقابله با بيگانگان و رژيم صهيونيستي بخصوص تکفيري‌ها استوار ايستاده‌ايم . فرمانده منطقه دوم نيروي دريايي سپاه استان بوشهر تصريح کرد: عمليات بيت المقدس داراي جايگاه خاص و بزرگي است که در فضاي 6 هزار کيلومتر مربع در 10 فروردين ماه سال 61 در سه مرحله بمدت 25 روز به طول انجاميدعملياتي که دستاوردهاي ارزنده و برجسته اي به ارمغان آورد. وي ياداورشد: آزادي خرمشهر ، هويزه ، پادگان حميد و خارج شدن بخش وسيعي از سرزمين جمهوري اسلامي‌ايران که توسط رژيم بعث عراق به اشغال در آمده بوداز جمله دستاوردهاي مهم اين عمليات است . سرداررزمجو با اشاره باينکه برنامه‌هاي مختلف و متعددي براي سوم خرداد پيش بيني شده افزود: آذين بندي تمام رده‌هاي سپاه و نيروهاي مسلح ، ادارات و نهادها ، مراسم باشکوه صبحگاه مشترک نيروهاي مسلح در سراسر استان ، حضور باشکوه در مراسم وحدت بخش نمازجمعه ، غباررويي گلزارشهدا با همکاري بنيادشهيد ونيروهاي مسلح از ديگر برنامه‌هاي اين روز است . وي ياداورشد: مراسم باشکوه صبحگاه مشترک منطقه دوم نيروي دريايي سپاه با حضور نيروهاي مسلح ،اعضاي شوراي تامين استان، نماينده ولي فقيه در استان، استاندار و همچنين فرماندهان نيروهاي مسلح، خانواده‌هاي معظم شهدا ، جانبازان ، آزادگان در مرکز استان برگزار مي‌شود.
مديرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبي از عمليات اجرايي گازرساني به پنج شهر و96 روستا در سطح اين استان خبر داد.
فرشيد دشتي در گفت و گو با خبرنگار تجارت در بيرجند با اعلام اين خبر افزود: درحال حاضر بيش از 92 درصد خانوار شهري استان تحت پوشش گاز طبيعي هستند و گازرساني به شهرهاي گزيک، طبس مسينا، زهان، نهبندان و ديهوک نيز با اعتباري بالغ بر 1135 ميليارد ريال در دست اجرا است.وي اظهارداشت: با بهره برداري از اين پروژه‌ها، درصد خانوار شهري بهره مند از گاز طبيعي به حدود 98 درصد خواهد رسيد.
اين مقام مسئول با اشاره به اينکه در حال حاضر بيش از 35 درصد خانوار روستايي استان شامل 203 روستا از نعمت گاز طبيعي برخوردار هستند گفت: گازرساني به 96 روستاي ديگر نيز با اعتباري بالغ بر730 ميليارد ريال در دست اجراست که با بهره برداري از اين پروژه‌ها درصد خانوار روستايي بهره مند از گاز طبيعي به بيش از 48 درصد خواهد رسيد .مديرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبي اضافه کرد: تاكنون حدود 811 كيلومتر خطوط انتقال گاز و بيش از چهار هزار و 300 كيلومتر شبكه تغذيه و توزيع گاز در سطح استان اجرا گرديده كه دو هزار و 300 كيلومتر شبكه تغذيه و توزيع شهري و بيش از دو هزار كيلومتر شبكه روستايي مي‌باشد.
به گزارش روابط عمومي‌مهندس صفرعلي جمال ليواني در گفتگو با پايگاه اطلاع رساني گازگلستان تعداد انشعاب نصب شده استان در سطح شهرها و روستاهاي استان را 272 هزار علمک اعلام نمود.
وي در اين راستا گفت: انشعابات مذکور در بخشهاي مختلف خانگي ، تجاري ، صنعتي و اداري در شهرها و روستاهاي استان نصب شده است که بسيار حائز اهميت است. مهندس جمال ليواني افزود: درهمين راستا درسالي که گذشت شرکت گاز استان گلستان تعداد 8 هزار و 650 انشعاب را نصب نمود که از اين ميزان 1690 انشعاب شهري و 6960 انشعاب نيز روستايي بوده که اين روند در سال جاري نيز ادامه دارد.وي در ادامه درخصوص خانوارهاي بهره مند از گازاستان گفت:خوشبختانه دراستان گلستان تاکنون 100 درصد خانوار شهري و 93 درصد خانوار روستايي مصرف کننده گاز طبيعي مي‌باشند ضمن اينکه درهمين رابطه در مجموع  96 درصد جمعيت تحت پوشش استان نيز نسبت به کل جمعيت شهرها و روستاهايي که قابليت گاز رساني دارند از اين انرژي پاک برخوردارمي‌باشند. مديرعامل شرکت گاز استان درخاتمه اظهار داشت:در سال جاري که توسط رهبر معظم انقلاب به سال اقتصاد مقاومتي ، توليد و اشتغال نامگذاري شده است بر همين اساس سياست گذاري اين شرکت در زمينه توسعه گاز رساني ، افزايش  سهم گازطبيعي در بخش صنعتي استان و جايگزين نمودن آن بجاي ساير حاملهاي انرژي مي‌باشد تا بتوانيم با تقويت بخش صنعت و باالتبع   افزايش سطح توليد را بهمراه دارد زمينه‌هاي بيش از پيش اشتغال نيز فراهم گردد.
تيم آتش نشانان شركت بهره برداري نفت و گاز كارون ، مقام قهرماني سومين دوره مسابقات المپياد فني تخصصي آتش نشانان شركت ملي نفت ايران را به خود اختصاص داد.
رئيس HSE شركت بهره برداري نفت و گاز كارون گفت: تيم 7 نفره آتش نشانان اين شركت كه براي سومين بار در اين دوره از مسابقات المپياد فني تخصصي آتش نشانان شركت ملي نفت حضور داشتند، مقام اول و عنوان قهرماني اين دوره از مسابقات را کسب كردند.منصور عليرضايي با ذکر اين مطلب که اين دوره المپياد آتش نشانان از تاريخ20 الي23 ارديبهشت در محمود آباد برگزار شد گفت : اين المپياد با حضور 14 تيم در رشته‌هاي نردبان طنابي، دوي 100 متر با مانع، دوي 100×4 متر امدادي، حمل هوز و PPE و آبرساني برگزار گرديد، که آتش نشانان شرکت بهره برداري نفت و گاز کارون علاوه بر کسب مقام اول تيمي‌؛ موفق شدند در رشته نردبان طنابي رکورد شکني کنند و رکورد جديدي توسط آقاي لطيف لطيفي فر به نام آتش نشانان اين شرکت به ثبت برسانند، که اين رکورد جديد علاوه بر شکستن رکورد شرکت ملي نفت ايران ، رکورد وزارتي اين رشته را نيز ارتقاء داد.وي، ضمن تقدير از حمايت‌هاي مهندس دهانزاده مديرعامل اين شرکت و پشتيباني مهندس علي صفي خاني رئيسHSE مناطق نفتخيز جنوب ، يادآور شد: تيم‌هاي شرکت نفت و گاز پارس و شرکت بهره برداري نفت و گاز زاگرس جنوبي مقام‌هاي دوم و سوم اين مسابقات را از آن خود كردند.گفتني است المپياد فني تخصصي آتش نشانان شرکت ملي نفت ايران هر دو سال يکبار برگزار مي‌گردد و تيم‌هاي اول تا سوم به مسابقات المپياد فني تخصصي آتش نشانان وزارت نفت که در فصل زمستان امسال برگزار خواهد د اعزام مي‌شوند.

تشکيل فراکسيون زنان در شوراي پنجم شهر تهران
منتخب مردم در شوراي شهر پنجم ضمن تشريح مهمترين برنامه‌هاي دوره جديد شوراي شهر تهران از تشکيل فراکسيون ويژه زنان در اين دوره از شورا خبر داد و گفت: دغدغه و مطالبات زنان تهران در اين فراکسيون به‌طور ويژه دنبال مي‌شود. زهرا نژاد بهرام در گفتگو با پانا، با بيان اينکه تشکيل فراکسيون زنان در شوراي شهر قطعا جزو برنامه‌هاي اصلي در دوره جديد قرار دارد، گفت: يکي از مهمترين دغدغه‌هايي که داريم فراکسيون زنان است. در شوراي پنجم، شش تن از اعضا از زنان هستند که سعي مي‌کنيم مطالبه مردم و به ويژه زنان را از طريق اين فراکسيون پيگيري کنيم. منتخب مردم در شوراي شهر پنجم تصريح کرد: در اولين جلسه منتخبان مردم در شوراي پنجم نيز وقتي هيأت رئيسه سني تعيين مي‌شد سعي کرديم تعادل جنسيتي رعايت شود. نوابان و دبيران به‌طور مساوي از زنان و مردان تعيين شدند که هدف از اين کار استفاده از تمام ظرفيت‌هاي اعضاي شوراي شهر است.

نگراني از افزايش ۲۷ درصدي قصور پزشکي در سال 95
عضو هيات رئيسه کميسيون بهداشت و درمان مجلس گفت: افزايش ۲۷ درصدي قصور پزشکي در سال گذشته نگران کننده است. بشير خالقي در گفتگو با خانه ملت افزود: اين آمار نسبت به ميزان قصور پزشکي و شکايت‌هاي مردمي‌نگران کننده است و بايد علت افزايش آن آسيب‌شناسي شود. وي ادامه داد: شکايت‌هاي ناشي از تخلفات در حوزه پزشکي گاهي به نظام پزشکي و گاهي به سازمان پزشکي قانوني صورت مي‌گيرد و در برخي از اين پرونده‌ها پزشک خاطي، محکوم به جريمه‌هاي مختلفي اعم از لغو پروانه طبابت يا جريمه مي‌شوند اما گاهي هيچ خطايي متوجه پزشک نيست و قصوري رخ نمي‌دهد. وي تصريح کرد: اظهار نظر در مورد قصور پزشکي تخصصي است و بايد نظرات کارشناسانه‌اي براي علت وقوع اين تخلفات صورت گيرد. وي يادآور شد: برخي از تخلفات در بيمارستان‌هاي خصوصي رخ مي‌دهد که بايد علت دقيق قصور پزشکي مشخص شود. خالقي تاکيد کرد: بايد بررسي شود که چه عواملي منجر به افزايش پرونده‌هاي مربوط به قصور پزشکي شده است.

ارديبهشت پاک در تهران
ارديبهشت ماه‌امسال هواي پايتخت تنها دو روز ناسالم داشت. مقايسه‌امار در چند سال گذشته نشان مي‌دهد که‌امسال ارديبهشت ماه از نظر کيفيت هوا مانند سه سال اخير اوضاع مناسبي داشت؛ هرچند که هنوز وضعيت ايده‌آل نشده است. به گزارش ايسنا، کيفيت هواي پايتخت درارديبهشت ماه‌امسال تقريبا مشابه يکي دو سال اخير بوده‌اما نسبت به سال ۹۰ و پيش از آن بسيار بهتر شده است؛ بطوري‌که در دومين ماه‌امسال پايتخت ۲۹ روز هواي سالم و دو روز (۲۶ و ۲۷ ارديبهشت) هواي ناسالم براي گروه‌هاي حساس داشت. ارديبهشت ماه سال گذشته پايتخت هيچ روز ناسالمي‌نداشت. در اين ماه تهران يک روز پاک و ۳۰ روز سالم را تجربه کرد که در مقايسه با چند سال گذشته شرايط مطلوبي بود. متاسفانه در ارديبهشت ماه سال ۹۴ پايتخت کيفيت هواي مطلوبي نداشت. در اين سال کيفيت هوا ۲۴ روز سالم و ۷ روز ناسالم براي گروه‌هاي حساس بود.


بازديد مدير کل راه و شهرسازي استان مازندران از پروژه‌هاي راهسازي
به گزارش روابط عمومي‌اداره کل راه و شهرسازي استان مازندران، مهندس حيدر نوروزي در اين بازديد ضمن اعلام رضايت نسبي از اجرايي پروژه‌هاي راهسازي مازندران عنوان نمود : پروژه‌هاي راهسازي فعال در سطح استان به دليل حجم بالاي ترافيک و تردد ، داراي اهميت ويژه مي‌باشند . وي در ادامه به پروژه تعريض محور نور – چمستان اشاره و تصريح نمود : يکي از دغدغه‌هاي اصلي مردم فهيم اين منطقه همين پروژه مي‌باشد که با پيگيري بعمل آمده و تلاش شبانه روزي همکاران با سرعت در حال انجام مي‌باشد . مهندس حيدر نوروزي در حاشيه بازديد از عمليات تعريض و ارتقاء اين محور عنوان نمود : با توجه به حجم تردد و موقعيت خاص اين محور ، اين اداره کل در تلاش است تا با تخصيص اعتبار مناسب عمليات تعريض محور مذکور را هر چه سريعتر به اتمام برساند. وي کاهش زمان سفر ، کاهش تصادفات جاده اي و ايجاد زيرساخت مناسب را از جمله اهداف اجرايي اين پروژه برشمرد . وي اظهار داشت : طول کل اين پروژه 42 کيلومتر و به عرض تعريضي 25/60 مي‌باشد. عمليات اجرايي آن در باندجنوبي بطول 19 کيلومتر و در باند شمالي بطول 17 کيلومتر تا سطح لايه آسفالت به اتمام رسيده است . مدير کل راه و شهرسازي مازندران ضمن اشاره به اين مطلب که موثرترين شرايط براي حمل ونقل ، داشتن يک رويه سالم راه همراه با نصب علائم ايمني است ، تصريح نمود : با توجه به کثرت پروژه‌هاي راهسازي در مازندران بايد اعتبارات بيشتري به اين استان تزريق شده ، چراکه با سرمايه گذاري مناسب و ايجاد يک راه ارتباطي ايمن مي‌توان ميليونها گردشگر و مسافر را به اين استان هدايت کرد . مهندس نوروزي مدير کل راه و شهرسازي استان مازندران يادآور شد : يکي از راهکارهاي برون رفت از محروميت و حرکت به سوي توسعه پايدار ، ايجاد راه دسترسي و مواصلاتي بوده که الحمدا.. در دولت يازدهم عنايت ويژه اي به اين مهم شده است . گفتني است : تاکنون 200 عدد آبرو و 6 عدد پل رودخانه اي در اين محور احداث گرديده است .

اخذ گواهي بهداشت 6 محصول پليمري در پتروشيمي‌شازند
شرکت پتروشيمي‌شازند موفق به اخذ گواهي بهداشت شش محصول پليمري خود از معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشکي شد . به گزارش روابط عمومي‌پتروشيمي‌شازند، مهندس ولدخاني مديرعامل اين شرکت اظهار کرد: پروانه بهداشتي توليد 6 محصول پليمري جديد با گريدهاي LL0209AA ، MD3840UA ، L0209KJ  و پلي‌پروپيلن با گريدهاي EP2X83CE ، V30S و HP565S از سوي معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکي استان مرکزي اخذ شده است . وي همچنين افزو: در حال حاضر 19 محصول شرکت پتروشيمي‌شازند که کاربرد دارويي، بهداشتي و آرايشي دارند داراي پروانه توليد از معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي هستند و کارشناسان آن معاونت به صورت دوره‌اي از محصولات توليدي بازديد و نسبت به آزمايش آنها در آزمايشگاه‌هاي معتمد اقدام و بر کيفيت توليدات صحه‌گذاري مي‌کنند . لازم شرکت پتروشيمي‌شازند از توليدکنندگان محصولات پتروشيمي‌گريدهاي دارويي و بهداشتي در کشور است.