رئيس‌کل بانک‌مرکزي در ديدار با وزير دارايي و رئيس‌کل بانک مرکزي اتريش از ايجاد روابط کارگزاري ۲۲ بانک ايراني با بانک‌هاي اتريش خبر داد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مرکزي، رئيس کل اين بانک در ملاقات با‌هانس يورگ شلينگ، وزير دارايي و ايوالد نووتني، رئيس کل بانک مرکزي اتريش ضمن ابراز خرسندي از برگزاري نشست‌هاي پيشين هيئت‌هاي بانکي و اقتصادي دو کشور گفت: يکي از نتايج اين نشست‌ها، زمينه سازي براي تبادل تجربيات و آموزش کارشناسان بانکي ايراني بود که با موفقيت به انجام رسيد و با توجه به ظرفيت‌هايي که در اين حوزه وجود دارد، انتظار مي‌رود بستر مناسب براي انتقال تجربيات دو کشور، بيش از پيش فراهم شود.
سيف با بيان اينکه روابط مناسب بانکي پيش‌نياز تحقق اهداف اقتصادي مشترک ميان دو کشور به شمار مي‌رود، افزود: با پيگيري‌هاي مسئولان اقتصادي و بانکي دو کشور هم‌اکنون روابط ميان بانک‌هاي مرکزي دو کشور گسترش يافته و همچنين مناسبات بانکي به ويژه با دو بانک بزرگ اتريشي، يعني اوبر بانک (Oberbank) و رايفايزن (Raiffeisen)، در شرايط خوبي قرار دارد. اين دو بانک، هردو از بانک‌هاي خوشنام اتريش هستند و سابقه مثبتي از همکاري آنها با بانک‌هاي ايراني موجود است. بر اساس گزارش‌ها، تاکنون ۲۲ بانک ايراني روابط خود را با اوبربانک برقرار کرده‌اند که علاقه آن بانک را به توسعه روابط نشان مي‌دهد.
رئيس‌کل بانک مرکزي با مطرح کردن وضعيت کنوني نظام بانکي ايران در زمينه‌ انطباق با آخرين استانداردهاي بين‌المللي گفت: نظام بانکي جمهوري اسلامي‌ايران نياز دارد که به آخرين استانداردهاي بانکداري جهان، به ويژه در زمينه‌هاي مبارزه با پولشويي و تامين مالي تروريسم، مجهز باشد. در اين رابطه اقدامات مثبتي براي تطبيق کامل نظام بانکي ايران انجام گرفته است و بانک‌هاي ايراني به صورت عملياتي و به تدريج در حال تطبيق کامل با اين استانداردها، به ويژه در زمينه‌هاي رعايت اصول افشا و استانداردهاي حسابرسي IFRS هستند.
سيف در ادامه به تشريح وضعيت اجراي مقررات مبارزه با پولشويي و اصول شناسايي مشتري در ايران پرداخت و افزود: در زمينه مبارزه با پولشويي در ايران اقدامات گسترده انجام گرفته است. از سال ۲۰۱۲، ۱۳ دستورالعمل مرتبط با مجموعه مقررات مبارزه با پولشويي به بانک‌هاي ايراني ابلاغ شده است و هم‌اکنون مشتريان بانک‌هاي ايراني براي افتتاح حساب ملزم به ارايه اطلاعات هويتي خود هستند. علاوه بر اين، سامانه «نهاب» نيز اطلاعات مشتريان بانک‌هاي ايراني را نزد بانک مرکزي تجميع مي‌کند.
وي افزود: در جلسه بعدي شوراي پول و اعتبار،‌ دستورالعمل الزامات بانک‌ها در زمينه مبارزه با پولشويي و تامين مالي تروريسم به صورت کامل بازنگري و در ادامه، زمينه عملياتي شدن کامل آن در نظام بانکي ايران فراهم خواهد شد.
رئيس‌کل بانک مرکزي وضعيت کلي روابط بانکي ميان دو کشور را مطلوب ارزيابي کرد و افزود: پيش از اين جلساتي با هيئت‌هاي اتريشي در زمينه‌هاي نظارت بانکي برگزار شده بود که همانگونه همکاران شرکت کننده در نشست‌هاي پيشين با هيئت‌هاي اتريشي اعلام کرده‌اند، بسيار مفيد بود و تداوم تبادل تجربيات بانکي دو کشور قطعا براي نظام بانکي ايران مثمر خواهد بود. همه اينها در مجموع، نشان دهنده عزم و اراده کشور اتريش براي توسعه روابط اقتصادي با ايران است.
همچنين در اين نشست،‌هانس يورگ شلينگ، وزير دارايي اتريش، با ابراز خرسندي از ادامه برگزاري نشست‌هاي وين در تهران گفت: کشور ايران در زمينه‌هاي بانکي دستاوردها و پيشرفت‌هاي بسياري داشته است که براي ما اهميت بسيار دارد. بر همين اساس اميد است با تداوم برگزاري اين نشست‌‌ها، جزييات باقي مانده نيز مورد بحث و بررسي قرار گيرد. همچنين ترکيب هيئتي که همراه با بنده به ايران سفر کرده، نشان دهنده عزم ما براي توسعه هرچه بيشتر مراودات بانکي و اقتصادي است.
وزير دارايي اتريش با اشاره به به نتايج برنامه‌‌هاي آموزشي براي کارشناسان بانکي ايران گفت: با بسترسازي که توسط بانک مرکزي اتريش با هدف گسترش و تضمين همکاري‌هاي بانکي انجام گرفت، از طريق موسسه «Joint Vienna Institute»، همکاري‌هاي آموزشي آغاز شد که تاکنون نيز دستاوردهاي بسيار خوبي داشته است.
وي افزود: همچنين دستاورد ديگري که عزم و جديت اتريش را براي توسعه روابط اقتصادي با ايران نشان مي‌دهد، افتتاح حساب بانک مرکزي ايران نزد بانک مرکزي اتريش است و جاي تقدير دارد.
هانس يورگ شلينگ در ادامه ضمن تاييد گفته رئيس کل بانک مرکزي ايران مبني بر اهميت تسهيل مراودات بانکي براي توسعه همکاري‌هاي اقتصادي افزود: پس از برگزاري نشست‌هاي پيشين، ديگر نياز نيست مباحث اصولي و پايه‌اي مطرح شوند و از اين به بعد بايد به دنبال عملياتي کردن برنامه‌ها باشيم. بر همين اساس، دو بانک مطرح اتريش نيز در اين جلسه حضور دارند تا شرايط لازم را براي عملياتي شدن و پيشبرد اهداف اقتصادي مشترک دو کشور بررسي کنند.
در ادامه اين نشست، ايوالد نووتني، رئيس کل بانکي مرکزي اتريش نيز با ابراز رضايت از جلسات برگزار شده پيشين در وين اظهار داشت: برخي از مواردي که در نشست‌هاي پيشين مطرح شده بود، به مرحله اجرا رسيده است. از جمله آن همکاري‌هاي آموزشي است که به نحو عالي در حال انجام هستند و حتي اخيراً از کشور ايران هيئتي به اتريش سفر کرده است. بر همين اساس نيز ما از تخصص و تبحر کارشناسان ايراني مطلع شديم و موسسه JVI نيز براي گسترش اين دوره‌ها اعلام آمادگي کرده است.
نووتني در ادامه سخنان خود، به سابقه ديرينه همکاري‌هاي بانک‌هاي اتريشي و ايراني اشاره کرد و از علاقه مشتريان بانک‌هاي اتريشي براي توسعه و تداوم اين روابط سخن گفت. وي تصريح کرد: سابقه همکاري دو بانک اتريشي اوبربانک و رايفايزن، به دليل علاقه هميشگي مشتريان اين بانک به برقراري روابط مالي با بانک‌هاي ايران، حتي به پيش از تحريم‌ها برمي‌گردد. امروز نيز نمايندگان اين دو بانک جهت بررسي مواردي نظير مقدمات لازم براي امضاي توافق‌نامه‌هاي همکاري، شرايط ضمانت طرح‌ها و پروژه‌ها، افتتاح حساب بانک‌هاي ايراني نزد بانک‌‌هاي اتريشي و غيره، در اين جلسه حضور يافته‌اند.
مديرعامل بانک سپه در مسابقات قرائت قرآن کريم و اذان بانک سپه خبرداد: هر يک از شعب بانک سپه که يکي از کارکنان آن حافظ کل قرآن شود، به مدت يک سال از مزاياي يک درجه بالاتر بهرمند خواهد شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانک سپه، محمد کاظم چقازردي با خبر خوش قرآني مديران و کارکنان بانک سپه را به انس بيشتر با قرآن دعوت کرد و اظهارداشت: در تمديد طرح سال گذشته، هر يک از کارکنان بانک سپه که حافظ 10 جز قرآن کريم باشند سمت سازماني آنها يک درجه ارتقا خواهد يافت.
چقازردي در مراسم تقدير از همکاران حافظ 10 جز قرآن اظهار داشت: برگزاري مسابقات قرآن و اذان در بانک سپه جزو مهم‌ترين مسابقات و مراسمي‌است که در اين بانک برگزار مي‌شود.
مديرعامل بانک سپه با تاکيد بر ضرورت تقويت فرهنگ قرآني و نقش آن در تزکيه و سلامت محيط کاري و ارايه خدمات به مشتريان محترم و اشاره به رابطه بين کارآمدي شعب و تعهد و سلامت کاري مديران و کارکنان آن، همچنين تقيد به رعايت موازين شرعي و فقهي در ارايه خدمات بانکداري در چارچوب قانون عمليات بانکداري بدون ربا، اظهار داشت: چنانچه يکي از کارکنان شعب بانک سپه موفق به حفظ کل قرآن شود آن شعبه به مدت يک سال از مزاياي يک درجه بالاتر بهرمند خواهد شد.
وي افزود: وقتي يکي از کارکنان شعبه حافظ کل قرآن باشد آثار و برکات معنوي آن بر عملکرد کل شعبه تاثير خواهد گذاشت و فضاي شعبه پاک و معنوي خواهد شد.
چقازردي با اشاره به اين که توفيقات بدست آمده در بانک سپه به دليل وجود نيروهاي متعهد و مجرب است گفت: بدون ترديد وجود نيروي متدين و کارآمد در بانک سپه اصلي‌ترين عامل در موفقيت و شاخص‌هاي عملکردي بانک سپه بوده است.
مديرعامل بانک سپه همچنين در اين مراسم از حامد عليزاده قاري ممتاز بين المللي که به تازگي در مسابقات بين المللي مالزي رتبه نخست قرائت قرآن را کسب کرده بود تقدير کرد.
بنابر اعلام نظر داوران استاد شريف و حاج شفيعي ، برگزيدگان اين مسابقات عبارتند از: در بخش ترتيل رتبه اول محمد گرايلي و رتبه دوم محمد مهدي دلشاد، در بخش تحقيق رتبه اول حميد لاري و رتبه دوم علي منصوري مقدم ، در بخش اذان محمد مهدي دلشاد و حميد لاري مشترکا رتبه اول و منصور اسماعيل زاده رتبه دوم.
در اين مراسم همچنين از 4 نفر از کارکنان بانک سپه جلال يوسفي عنايت از همدان، صديق پرندوش از سيستان وبلوچستان، بهرام وحيدنيا از آذربايجان شرقي و فاطمه سليمي‌از اصفهان که در سال 95 موفق به حفظ 10 جزء قرآن کريم شدند، ضمن ارتقاي يک درجه اي رده شغلي، تقدير شد.
وي تأکيد کرد: از اقدامات ارزنده بانک سپه که به ويژه با حمايت شخص مديرعامل اين بانک انجام شده، قدرداني از خانواده‌هاي مدافع حرم، اعزام خانواده معظم شهدا به کربلا و جمکران وکمک به آزادي زندانيهاي با جرائم غيرعمد مي‌باشد.
استاد شريف يکي از داوران مسابقات قرائت قرآن کريم و اذان بانک سپه نيز در اين مراسم سطح کيفي برگزاري اين مراسم را مثبت ارزيابي کرد و گفت: همکاران شرکت کننده در مسابقات قرائت قرآن و اذان در بانک سپه نسبت به سال قبل ارتقاي سطح داشتند.
وي اظهار اميدواري کرد که در سايه قرآن کريم بتوان اخلاق مدارتر بود و از برکات جاري شدن فرهنگ قرآني در بانک بهره بيشتري برد.
محمدابراهيم مقدم مدير عامل بانک تجارت در ضيافت افطاري با مشتريان ارزنده، برعزم اين بانک در ارتقاي سطح خدمات و شاخص‌هاي مشتري مداري تاکيد کرد.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک تجارت در مراسمي‌که شامگاه بيستم خرداد ماه مصادف با ولادت حضرت امام حسن مجتبي (ع) برگزار شد، مديرعامل ، اعضاي هيأت مديره و معاونين مديرعامل بانک تجارت در محفلي صميمانه با مشتريان بانک ديدار و گفتگو کردند و ضمن آگاهي از نقطه نظرات آنها، به تشريح برنامه‌هاي اين بانک براي توسعه ارتباطات با مشتريان و معرفي ظرفيت‌هاي سوپر مارکت مالي بانک براي ارائه بسته‌هاي خدماتي جامع مطابق با نياز‌هاي شاخه‌هاي مختلف کسب و کار پرداختند.
مديرعامل بانک تجارت در خاتمه اين مراسم، درگفتگويي با اشاره به برگزاري جلسات هم انديشي با مشتريان يادآور شد:برگزاري اينگونه نشست‌ها فرصتي براي ابراز تعهد پايدار ما به حفظ منافع و افزايش رضايتمندي مشتريان است و مي‌کوشيم تا در اين جلسات از درخواست‌ها و مشکلات آنان آگاهي پيدا کرده و براي رفع آن اقدام کنيم.
مديرعامل تجارت افزود: اين بانک افتخار مي‌کند که مشتريانش از جمله قديمي‌ترين و وفادارترين مشتريان شبکه بانکي هستند.به همين منظور براي افزايش اين تعامل و همدلي به دنبال برنامه ريزي دقيق تري هستيم تا اين ارتباط در طول سال استمرار يافته و از طريق ارتباط مستقيم مديران ارشد بانک با مشتريان و برنامه ريزي براي پاسخگوي به انتظارات آنان، شاخص‌هاي مشتري مداري در بانک تجارت ارتقاء يابد .

جلسه هم‌انديشي روساي ادارات بانک توسعه تعاون باهدف تبيين سياست‌هاي راهبردي سال جاري با حضور حجت اله مهديان مديرعامل، سيد باقر فتاحي عضو هيئت‌مديره، برگزار شد.
مهديان در اين جلسه ضمن اشاره به نقش پررنگ و ملموس روساي ادارات در اين بانک، بيان داشت: انشا الله که اين جلسه مقدمه‌اي ارزشمند باشد براي حرکت خيلي سريع‌تر و مناسب‌تر مجموعه بانک تا شاهد موفقيت روزافزون بانک در تمام زمينه‌ها باشيم.وي با اشاره به اهميت وفاق و همدلي بين کارکنان گفت: هر موفقيتي نيازمند همدلي است و اين امر مهم بايد در تمامي‌امورهاي بانک به‌وضوح احساس شود و پرسنل صف و ستاد بايد به نحو شايسته‌اي با يکديگر تعامل سازنده داشته باشند.مديرعامل بانک توسعه تعاون تصريح کرد: براي دارا بودن سهم بيشتري در بازار بانکي بايد تمامي‌کارکنان به‌امور بازاريابي اهتمام ويژه‌اي داشته باشند و مشارکت در بازاريابي و جذب منابع ارزان‌قيمت، وظيفه کل همکاران بانک مي‌باشد.در ادامه سيد باقر فتاحي عضو هيئت‌مديره بانک خاطرنشان ساخت: موفقيت در دستيابي به اهداف سال جاري نيازمند عزم جمعي مي‌باشد که انشا اله با همکاري، تعامل و استفاده از دست آورد و تجربه‌هاي شعب موفق استان تمامي‌شعبه‌هاي ديگر نيز به‌صورت يکپارچه رشد چشمگيري را در تمامي‌بخش‌ها علي‌الخصوص جذب منابع و وصول مطالبات غير جاري داشته باشند.وي در ادامه از روساي ادارات خواست تا با نقطه نظرات، انتقادات و پيشنهاد‌ها کارشناسانه و همچنين حضور به‌موقع و بي‌واسطه بانک را ياري دهند.گفتني است در اين جلسه، مسائل و چالش‌هاي بانک در بخش‌هاي مختلف بانک از طريق تمامي‌روساي ادارات مطرح شد و رهنمودهاي لازم توسط مديرعامل و عضو هيئت‌مديره ارائه گرديد.
مدير عامل بانک مسکن با حضور در جمع خانواده‌هاي شهداي اين بانک ، شرايط اقتصادي کشور را نيازمند الگوبرداري از نبرد هوشمندانه رزمندگان در ۸ سال دفاع مقدس دانست.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مسکن، دکتر محمدهاشم بت­شکن درضيافت افطاري که با حضور اعضاي خانواده و فرزندان شهداي بانک مسکن برگزار شد، با بيان اينکه اقتدار ايران در سه ضلع نظامي، فرهنگي-سياسي و اقتصادي معنا و مفهوم پيدا مي­کند، اعلام کرد: کشور در زمينه نظامي، به طور قطع قدرت برتر منطقه شناخته مي­شود که اين موضوع حاصل تلاش ايثارگران، جانبازان و شهداست و دليل اين اقتدار نيز روحيه جهادي، عزم و اراده، انگيزه و توان علمي‌و کار تيمي‌در هشت سال جنگ تحميلي بوده است.وي با اشاره به وضعيت  اقتصادي کشور و نفوذ دشمن از طريق تحريم­هاي ظالمانه به خصوص تحريم­هاي مالي-بانکي، افزود: امروز اگر در بعد نظامي، کشور داراي اقتدار لازم و مناسب است، از دور انديشي و روحيه بسيجي ايثارگران و رزمندگان نشات مي­گيرد. در نتيجه، با تبعيت از همين روحيه، در بُعد اقتصادي نيازمند فتح قله‌هاي ديگر هستيم که اگر چه جنس آنها با آنچه در زمان جنگ اتفاق افتاد، متفاوت است اما سطح اهميت­ آنها دست کمي‌از آزادسازي خرمشهر ندارد.مدير عامل بانک مسکن تاکيد کرد: در کارزار اقتصادي امروز کشور، به نبرد براي ايجاد رونق،‌ بهبود وضعيت معيشت مردم، ايجاد اشتغال و همچنين تامين خواسته فاقدين مسکن نياز است و خانواده بانک مسکن در اين مسير، سربازهاي اين ميدان نبرد به حساب مي­آيد.
دکتر بت­شکن با تاکيد بر اينکه ادامه راه شهداي کشور از معبر اقتصاد مقاومتي عبور مي­کند، گفت: نتايج انتخابات رياست جمهوري نشان داد دولت مستقر، با راي مردم، براي چهار سال ديگر، فرصت خدمت­گزاري دارد. بنابراين در دوره پيش رو با توجه به شرايط اقتصادي، نيازمند عمليات متعدد براي اصلاحات بنيادي و اساسي هستيم.مدير عامل بانک مسکن درباره ضرورت اصلاحات اقتصادي افزود: براي جلوگيري از بروز بي ثباتي مالي و بانکي در اقتصاد، کشور به جراحي مهمي‌در عرصه­هاي نظام مالي و بانکي نياز دارد.
وي تصريح کرد: دولت دوازدهم بايد بتواند براي سه ابرچالش، راهکار موثر ارايه کند. اين سه ابر چالش شامل «صندوق­هاي بازنشستگي، اشتغال جوانان و همچنين تامين آب شرب» است. براي اين سه ابرچالش بايد همچون نبرد نظامي‌در جنگ تحميلي، تدبير به خرج داد تا موفقيت براي حل آنها، تضمين شود.
مدير عامل بانک مسکن خطاب به فرزندان شهداي بانک مسکن گفت: انتظار من از شما عزيزان آن است که براي حل مشکلات کشور، پيش قدم شويد.
دکتر ايازي معاون امور اجتماعي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي ضمن تاکيد بر اهميت مقوله درمان بيماران کم توان بيان داشت: با مشاركت سازمان‌هايي چون بانك قرض الحسنه مهر ايران مي‌توانيم حضور و مشاركت مردم را در كمك به حوزه سلامت كشور گسترده نماييم.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌و بازاريابي بانک قرض الحسنه مهر ايران، معاون امور اجتماعي وزير بهداشت اظهار داشت: در حال حاضر ۶۲۰ نهاد مردمي‌و ۸۷۵ خيريه در حوزه سلامت فعال هستند و چنانچه بسترها فراهم شود حوزه سلامت در کشور ارتقا مي‌يابد.وي افزود: بانک قرض الحسنه مهر ايران با حمايت ارزشمند خود حوزه خيرين سلامت را براي رسيدن به هدف متعالي خويش ياري مي‌دهد.دکتر ايازي ادامه داد: موضوع سلامت به عنوان مسئوليت اجتماعي مطرح بوده و ما و بانک قرض الحسنه مهر ايران نيز به اين امر مهم واقف هستيم چرا که اين موضوع با توجه به‌اماري که منتشر مي‌شود به لحاظ بار اقتصادي و مالي و اختلالات و اسيب‌هاي اجتماعي بسيار مهم مي‌باشد و هزينه‌هايي را كه به خانواده‌ها و يا سازمان‌ها وارد مي‌كند بجاست كه مورد حمايت قرار گيرد.معاون امور اجتماعي وزارت بهداشت تصريح کرد: يکي از عوامل مهمي‌که شديداً بر زندگي انسان و سلامت فرد خانواده و جامعه اثر مي‌گذارد و امسال هم در پيام مقام معظم رهبري به آن اشاره شده موضوع رفع بيکاري و توجه به معيشت نيازمندان واقعي جامعه است كه بانك قرض الحسنه مهر ايران با توجه به رسالت مقدسي كه در حوزه بانكداري اسلامي‌دارد پيشتاز اين حوزه است.وي توسعه و ارتقاء بانکداري اسلامي‌در کشور را بسيار مهم ارزيابي نمود و نقش موثر بانک قرض الحسنه مهر ايران بعنوان اولين و بزرگترين بانک تخصصي قرض الحسنه در كشور ستود.
سرپرست مديريت شعب خراسان رضوي موسسه اعتباري ثامن از اعلام سياست‌هاي تسهيلاتي جديد که به‌زودي به شبکه ابلاغ مي‌شود، خبر داد.
مسعود کيوان فر در جلسه روساي شعب خراسان رضوي، با اشاره به برنامه‌ها و راهکارهاي کاهش مطالبات در ثامن گفت: تقويت بخش وصول مطالبات، برگزاري جلسه‌هاي منظم، افزايش مسئوليت‌پذيري از جمله اقداماتي است که در کنار، اعتبارسنجي دقيق، اخذ وثايق و احراز هويت مشتري هنگام اعطاي تسهيلات انجام مي‌شود.
او افزود: تقويت نظارت در کليه مراحل اعطايي تسهيلات از اقداماتي است که مي‌تواند در کاهش مطالبات مؤثر باشد .
وي اضافه کرد : اصلاح نگرش کارشناسي، دقت در پرونده‌هاي اعتباري و توجه بيشتر به بعد نظارت در هنگام اعطاي تسهيلات مي‌تواند نقش بالايي در کاهش مطالبات معوق ايفا کند.
مجتبي آموزش معاون اعتباري خراسان رضوي نيز در اين نشست با اشاره به روند پرداخت تسهيلات گفت : تسهيلات بايد پس از تصويب در سرپرستي و با مجوز کميسيون استان پرداخت شود .
مسعود صال مصلحيان معاون اجرايي خراسان رضوي نيز در اين جلسه اظهار کرد : کارکنان بدانند که علاوه بر وظايف و امور روزمره ، پاسخگوي خواسته‌ها و انتقادات مشتريان به منظور ارتقا رضايت آنان ضروري است.
او باتشريح وظايف ستاد و صف و نقش آنها در ارتقاي رضايت مشتريان و مخاطبان ثامن افزود: واحدهاي صف وظايف اجرايي را بر عهده‌دارند درحالي‌که واحدهاي ستاد وظيفه پشتيباني ، نظارتي، مشورتي و تخصصي را انجام
مي‌دهند.

در اين جلسه که با حضور مدير خدمات مشترکين شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با مدير شعب بانک ايران زمين برگزار شد، حاضران در مورد موضوعاتي همچون ارائه خدمات بانکي و پرداخت الکترونيکي قبوض هم انديشي کردند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي: در اين جلسه که به منظور تعامل و توسعه همکاري بين بانک ايران زمين و شرکت آب و فاضلاب استان کرمان برگزار شد، خواجوئي مديراستان ضمن خيرمقدم به شفيعي مدير شرکت آب و فاضلاب بر ضرورت همکاري دو جانبه بين بانک و شرکت آب و فاضلاب تاکيد کرد.در ادامه اين جلسه مدير شرکت آب و فاضلاب استان ضمن ابراز خشنودي از ديدار با مسئولين بانک ايران زمين همکاري و تعامل فيمابين را قابل ارتقاء دانست.

شرکت وصول مطالبات معوق بانک ملي ايران تشکيل مي‌شود
عضو هيات مديره بانک ملي ايران اعلام کرد: به منظور تعيين تکليف و کاهش هر چه بيشتر مطالبات غير جاري، تشکيل شرکت وصول مطالبات معوق بانک در دستور کار قرار گرفته است.برات کريمي‌در گفت و گو با روابط عمومي‌بانک ملي ايران با بيان اين که مطالبات معوق، منابع بانک را قفل مي‌کند، افزود: وصول اين مطالبات باعث مي‌شود گردش منابع ايجاد شده و مشتريان بيشتري از آن نفع ببرند. وي با اشاره به اينکه بانک ملي ايران هم اکنون از روش‌هاي معمول، وصول مطالبات معوق خود را پيگيري مي‌کند، اظهار کرد: تشکيل شرکت وصول مطالبات معوق راهکار مناسبي به منظور تسريع در امور مربوطه است.
کريمي‌با اشاره به اين که‌ايده تشکيل چنين شرکتي در بانک ملي ايران از چندي پيش وجود داشته است، گفت: تشکيل اين شرکت به منظور وصول مطالبات خرد است و از آنجا که وصول اين گونه مطالبات، نقدي است، سود حاصل از اين اقدام براي بانک زياد است و هزينه کردن براي تشکيل چنين شرکتي توجيه اقتصادي خواهد داشت.عضو هيات مديره بانک ملي ايران با تاکيد بر اين که اقدامات کارشناسي براي تشکيل شرکت وصول مطالبات معوق انجام شده است، اظهار کرد: مطمئنم اثر مثبت اين کار به هزينه اش مي‌ارزد، چون نتيجه موفق آن در بانک‌هاي ديگر تجربه شده است.
کريمي‌همچنين اظهار اميدواري کرد با شرايط پيش رو، فعاليت اين شرکت در سال جاري آغاز شود.

تيزر تبليغاتي "شهر در انديشه نشر" بهترين آگهي در ارديبهشت‌ماه
تيزر تبليغاتي بانک شهر با عنوان " شهر در انديشه نشر" به عنوان بهترين آگهي تلويزيوني در ارديبهشت‌ماه برگزيده شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر، تيزر تبليغاتي" شهر در انديشه نشر" که به مناسبت سي امين نمايشگاه بين المللي کتاب تهران تهيه شده بود، به عنوان تيزر برتر در ارديبهشت ماه در گروه بانک‌ها و موسسات مالي، از سوي پايگاه نمايش آنلاين آگهي‌هاي تلويزيوني ايران( مديا آرشيو) معرفي شد. بر اين اساس، درگير کردن بيننده در ابتدا و در يک موقعيت حساس ، توجه به زندگي روزمره افراد، حس مستند گونه حاکم بر تکنيک تصوير برداري آگهي و نورپردازي مطلوب آن، حس باورپذيري و در نتيجه همزاد پنداري گروه مخاطبين، از دلايل گزينش آن به عنوان يکي از برترين‌هاي تيزر تبليغاتي تلويزيوني در ارديبهشت ماه است.

ايجاد بيش از 1800 شغل در استان يزد توسط بانک صنعت و معدن
با تامين مالي بانك صنعت و معدن9 طرح صنعتي از سال 1392 در استان يزد به بهره برداري رسيده و براي بيش از 1823 نفر اشتغال مستقيم ايجاد شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن براي اجراي اين طرح‌ها ، شامل قيام نخ اشتهارد، آهن و فولاد ارفع ، الياف گستر يزد، مولد برق يزد ، آرين سرام ابركوه، كاشي برج اردكان، كاشي امين ميبد ، مجتمع سلولزي كيان آريانا كوير و كاشي ميلاد يزد 464 ميليون يورو تسهيلات ارزي و 22 ميليارد و 400 ميليون تومان تسهيلات ريالي در اختيار صنعتگران اين استان قرار گرفته است.گفتني است بانك صنعت و معدن از ابتداي اجراي طرح رونق توليد كه به خاطر رفع موانع توليد ، حفظ اشتغال ،ايجاد زمينه‌هاي شغلي جديد و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي توسط وزارت صنعت ، معدن و تجارت برنامه ريزي شده بيش از 115ميليارد تومان تسهيلات نيز به واحدهاي كوچك و متوسط صنعتي استان يزد پرداخته است.

آغاز به کار دوره تابستاني مجموعه ي پاس قوامين از 20 خردادماه
مجموعه فرهنگي ورزشي باشگاه پاس قوامين در دوره تابستان از 20 خردادماه تا 20 شهريورماه‌اماده ارائه خدمت رساني به همشهريان تهراني به ويژه منطقه ي غرب تهران است.
حسين سليماني مديرعامل مجموعه فرهنگي ورزشي باشگاه پاس قوامين در گفتگو با روابط عمومي‌بانک قوامين با بيان مطلب فوق با اشاره به اينکه سرويس رفت و آمد، لباس و کوله ورزشي رايگان نيز در اختيار شرکت کنندگان در اين دوره‌هاي ورزشي گذاشته خواهد شد،گفت: مربيان در رشته‌هاي فوتبال، واليبال، بسکتبال، شنا، فوتسال و دروازباني طي 3 ماه، هفته اي سه جلسه، به گروه‌هاي سني مختلف «دختران و پسران» آموزش مي‌دهند. وي افزود: با توجه به نام آشناي باشگاه پاس، اعتبار و قدمت اين باشگاه و دوره‌هاي آموزشي آن، اين دوره‌ها از کيفيت فني بسيار بالايي برخوردار است، تا آنجا که طي سال‌هاي اخير استعدادهاي ورزشي را در رشته‌هاي مختلف به عرصه ورزش حرفه اي کشور معرفي کرده است.

تغيير ساعت کار بانک کارآفرين در روزهاي 19 و 23 ماه رمضان
ساعت کار بانک کارآفرين در روزهاي نوزدهم و بيست و سوم ماه رمضان تغيير کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک کارآفرين، ساعت کار شعب اين بانک در سراسر کشور در روزهاي چهارشنبه 24 و يكشنبه 28 خرداد تغيير کرد.
اين گزارش حاکي است شعب بانک کارآفرين در سراسر کشور، در روزهاي فوق از ساعت 9 صبح تا 3:30 بعدازظهر آماده ارائه خدمات به مشتريان گرامي‌هستند.
لازم به ذکر است که شعبه کيش بر اساس زمان اعلام شده از سوي سازمان منطقه آزاد فعاليت خواهد کرد.