رشد 44 درصدي انتشار صکوک در جهان
در ميان انواع گوناگون صکوک در سال 2016 از دو نوع مرابحه و وکالت استقبال بيشتري صرت گرفته است. به طوري که انتشار صکوک وکالت در سطح بين‌الملل نسبت به سال 2015 رشد 77 درصدي داشته است. ساختار صکوک وکالت عموما شامل اجاره و مرابحه مي‌شود و مانند ساختار ترکيبي است.حجم کل صکوک منتشره در سال 2016 نسبت به سال 2015 رشد 44 درصدي داشته‌ است.
به گزارش سنا، طبق جديدترين گزارش صکوک منتشره توسط IIFM (جولاي 2017)، حجم کل صکوک منتشره در سال 2016 برابر است با 88 ميليارد دلار که نسبت به 61 ميليارد دلار سال 2015 رشد 44 درصدي داشته‌ است.

پوشش 14 درصدي پيش‌بيني‌هاي «کسرا»
شرکت سراميک‌هاي صنعتي اردکان در دوره سه ماهه نخست سال مالي 96 مبلغ 52 ريال سود به ازاي هر سهم کنار گذاشت و به 14 درصد از پيش بيني‌هايش رسيد که در مقايسه با دوره مشابه سال مالي قبل معادل 21 درصد رشد داشت.شرکت سراميک‌هاي صنعتي اردکان پيش بيني درآمد هر سهم سال مالي منتهي به 29 اسفند ماه 96 را مبلغ 363 ريال اعلام کرده است.اين شرکت طي سه ماهه نخست امسال با اختصاص 52 ريال سود به ازاي هر سهم به 14 درصد از پيش بيني‌هايش رسيد."کسرا" در دوره سه ماهه مشابه سال مالي قبل مبلغ 43 ريال سود به ازاي هر سهم اختصاص داد.

رشد 4500 درصدي در سود هر سهم «سرود»
شرکت سيمان شاهرود صورت‌هاي مالي منتهي به 29 اسفند 1396 را با سرمايه ثبت شده 450 ميليارد ريال به صورت حسابرسي نشده منتشر کرد.
به گزارش سنا، شرکت سيمان شاهرود در دوره 3 ماهه ياد شده مبلغ 74 ميليارد و 594 ميليون ريال سود خالص کسب کرد و به هر سهم مبلغ 92 ريال سود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته معادل 4 هزار و 500 درصد افزايش داشته است.همچنين، "سرود" سود انباشته پايان دوره مذکور را مبلغ 162 ميليارد و 657 ميليون ريال اعلام کرده است.اين شرکت در دوره مشابه در سال 95، مبلغ 712 ميليون ريال سود خالص و 2 ريال سود به ازاي هر سهم شناسايي کرده بود.
سازمان بورس شفاف‌سازی کند؛
سازمان بورس به تازگي اعلام کرده که کاهش کارمزد معاملات براي ارکان بازار سرمايه را در برنامه دارد و تا دو ماه ديگر شاهد کاهش اين کارمزدها خواهيم بود، اما اينکه مقدار کاهش کارمزدها چقدر است و آيا تا قبل از بسته شدن کابينه دولت دوازدهم اين برنامه عملي مي‌شود يا خير، موضوعي است که فکر فعالان بازار سرمايه را به خود مشغول کرده است.
به نقل از ايسنا، چندي است که درباره‌ کارمزد معاملات بورس در کارگزاري‌ها و ارکان بازار سرمايه صحبت‌هايي شنيده مي‌شود. عده‌اي معتقدند که مقدار اين کارمزدها مخصوصا کارمزد کارگزاري‌ها عادلانه نيست و بايد کاهش يابد.
از طرفي سازمان بورس که خود نهادي براي نظارت بر شفاف سازي شرکت‌هاي بورسي است تاکنون صورت‌هاي مالي خود را افشا نکرده و عده‌اي معتقدند که اين سازمان در راستاي شفاف‌سازي بايد صورت‌هاي مالي‌اش را منتشر کند و همچنين درباره نحوه‌ خرج کردن کارمزدهايي که دريافت کرده شفاف‌سازي کند. در آخرين واکنش‌ها رئيس کميسيون اقتصادي مجلس نيز بر لزوم شفاف سازي صورت‌هاي مالي نهادهاي ناظر تاکيد کرده است و گفته که اين نهاد‌ها از جمله سازمان بورس بايد صورت‌هاي مالي را افشا کند.
در معاملات سهام، کارگزاري‌ها، سازمان بورس، شرکت مديريت فناوري بورس، شرکت سپرده‌گذاري مرکزي و بورس‌ها کارمزدي را از خريداران و فروشندگان اوراق بهادار اخذ مي‌کنند و بابت اين حق کميسيون‌ها، خدمات خاص خود را به افراد ارائه مي‌کنند.
زماني که شخصي مي‌خواهد توسط کارگزاري سفارش خريدي را ثبت کند بابت هر خريد ۰.۴ درصد از مبلغ کل معامله به کارگزاري مربوطه به عنوان کارمزد پرداخت مي‌شود. همچنين در هنگام فروش معادل ۰.۴ درصد از کل مبلغ معامله بابت کارمزد به شرکت کارگزاري پرداخت مي‌شود.
همچنين ارکان بازار سرمايه از جمله سپرده‌گذاري مرکزي، سازمان بورس و شرکت مديريت فناوري بورس تهران کارمزدهايي را از خريداران و فروشندگان اوراق بهادار دريافت مي‌کنند که جمع اين کارمزدها در زمان فروش حدودا ۰.۱۵ درصد از کل مبلغ معامله و در هنگام خريد ۰.۱ درصد مبلغ کل فروش است.
بسياري از فعالان بازار سرمايه معتقدند که مقدار کارمزدها در کارگزاري‌ها و ارکان بازار سرمايه رقم زيادي است و اين مبالغ بايد تعديل شود تا سرمايه‌ گذاران بيشتر به سرمايه‌گذاري در بورس ترغيب شوند.
 اما در آخرين واکنش‌ها سازمان بورس اعلام کرده که تا دو ماه آينده قرار است کارمزد معاملات براي ارکان بازار سرمايه کاهش يابد، اما در راستاي حمايت از صنعت کارگزاري کارمزد آنها تغيير نخواهد کرد.
شاپور محمدي رئيس سازمان بورس در اين مورد گفته که با کاهش کارمزدها در دو ماه‌ آينده کمک مي‌شود معاملات الگوريتم شکل گيرد و سياليت بازار بيشتر شود. او اظهار اميدواري کرده که با کاهش کارمزدهاي ارکان بازار سرمايه، سود سرمايه گذاران افزايش
 يافت.
اما سازمان بورس در اين مورد که کارمزد کدام يک از ارکان بازار سرمايه کاهش خواهد يافت، به طور خاص توضيحي نداده و اشاره نکرده که مقدار کاهش اين کارمزدها چقدر خواهد بود.
با توجه به نزديک بودن به شروع دولت دوازدهم و بسته شدن کابينه جديد و تغيير و تحولات احتمالي در مديران بازار سرمايه ايران بسياري از فعالان بازار بي صبرانه منتظرند تا بدانند که تا پايان دولت يازدهم اين برنامه سازمان بورس که به تازگي اعلام شده به کجا خواهد رسيد و کارمزد معاملات تا چه مقدار کاهش پيدا خواهد کرد.
مجمع عمومي‌شرکت توليد تجهيزات سنگين هپکو با حضور سهامداران عمده جديد و نيز سهامداران خرد برگزار شد.
به گزارش تجارت، مجمع عمومي‌شرکت توليد تجهيزات سنگين (هپکو) با حضور سهامداران عمده جديد و نيز سهامداران خرد برگزار شد. اين مجمع با حضور 63.93 درصد از سهامداران رسميت يافت.دستور جلسه اين مجمع استماع گزارس حسابرس و بازرس قانوني براي صورت‌هاي مالي منتهي به سال 1395 و نيز انتخاب حسابرس و بازرس قانوني براي سال 1396، انتخاب روزنامه کثير الانتشار و ... بود.در اين جلسه مطرح شد که، با تغيير سهامدار عمده و با تغيير رويکرد و نگرش در کسب و کار شرکت توليد تجهيزات سنگين (هپکو) در راستاي توسعه سهم بازار مي‌توان انتظار داشت تا برگ جديدي در دفتر فعاليت کسب و کار شرکت هپکو گشوده شود.ايجاد روحيه کار تيمي‌و اين باور که ما هم مي‌توانيم با معيارهاي کيفي بالا فعاليت کنيم، نقطه قوت اساسي سهامدار عمده جديد بود که بر اساس آن استراتژي عملکرد شرکت هپکو طراحي شد. در استراتژي شرکت هپکو نيروي انساني متخصص داراي جايگاه ويژه‌اي است. آنچه شرکت هپکو را از ساير رقبا متمايز مي‌کند داشتن نيروي انساني توانمند و متخصصي است که بر پايه‌ نيازهاي داخلي، در محيطي فني برمبناي الگوي کار تيمي‌به دنبال ارائه‌ بهترين راهکارها و خدمات در کسب و کار شرکت است.برنامه‌ريزي در کسب و کار شرکتي که با چالش‌ها و تنگناهاي دروني و بيروني متعددي دست به گريبان است، نسبتا کار دشواري است و براي فائق آمدن بر چالش‌هاي پيش رو و همچنين دسترسي به افق‌هاي بلندمدت ترسيم شده راهي جز ايجاد همدلي، سختکوشي و احساس مسئوليت در تمام سطوح سازماني شرکت و همچنين حمايت و مساعدت دولت محترم در سال اقتصاد مقاومتي توليد - اشتغال نمي‌توان متصور بود.  در حال حاضر مي‌توان از اهداف استراتژيک شرکت هپکو به افزايش ظرفيت توليدي کارخانه، ساماندهي بدهي‌هاي بانکي، افزايش سرمايه و خروج از شموليت ماده 141 قانون تجارت و احياي برند هپکو در سطح بازارهاي داخلي و بازارهاي بين‌المللي را نام برد.کاهش قيمت تمام شده انجام خدمات اين شرکت در سايه استفاده از تجربيات اکتسابي در شرکت کارخانجات هيدرو اطلس، ايجاد تعامل بيشتر با شرکاي خارجي و الزام آنها به مشارکت فعال در ساخت و توليد ماشين‌آلات راهسازي کشور، ايجاد سيستم مديريت فراگير و يکپارچه، افزايش راندمان و بهره‌وري با انتخاب بهينه ماشين‌آلات و استفاده از دانش روز و آموزش‌هاي مستمر در به‌کارگيري و نگهداري اين ماشين‌آلات، طراحي و ايجاد بانک‌هاي اطلاعاتي يکپارچه و شبکه‌هاي مورد نياز جهت کنترل، تحليل و نظارت، افزايش بهره‌وري سازماني و كاهش هزينه‌ها، از جمله فعاليت‌هاي در دست اقدام بوده که مي‌تواند موجب ايجاد مزيت رقابتي شرکت در حوزه کسب و کار خود شود.

مجمع عمومي‌عادي ساليانه شرکت سايپا براي سال منتهي به 1395 برگزار شد.
به گزارش تجارت به نقل از سايپا نيوز، مجمع عمومي‌عادي ساليانه شرکت سايپا با حضور مديرعامل گروه خودروسازي سايپا، اعضاي هيئت مديره، حسابرس قانوني، نمايندگان سازمان بورس، با حضور بيش از ۶۹ درصد از سهامداران و يا نمايندگان قانوني آنها در مرکز همايش‌هاي پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.
گزارش هيأت مديره درباره فعاليت شرکت در سال95 و برنامه‌هاي سال 96 و همچنين گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانوني ارائه و صورت‌هاي مالي شامل ترازنامه، صورت حساب سود و زيان مورد تصويب مجمع قرار گرفت.در اين نشست گزارش هيات مديره درباره فعاليت و وضع عمومي‌شرکت طي سال مالي منتهي به ۳۰ اسفندماه ۱۳۹۵ متضمن صورت دارايي و ديون شرکت در پايان سال مذکور و همچنين ترازنامه و حساب عملکرد و سود و زيان و جريان وجوه نقد شرکت و گزارش حسابرس و بازرس شرکت قرائت شد و مجمع پس از بحث و تبادل نظر، مواردي را به تصويب رساند.در ادامه مراسم مهدي جمالي، مديرعامل گروه خودروسازي سايپا ضمن تقدير از سهامداران و نمايندگان سهامداران عمده گفت: طي دوسال گذشته برنامه اي تنظيم کرديم که به مرور ثمراتش را نشان مي‌دهد و قطعاً برنامه بزرگ در شرکت بزرگ موافقين و مخالفين بزرگ دارد.جمالي تصريح کرد: با حمايت سازمانهاي بورس، ماليات و حسابرسي، سايپا توانست توليد خود را افزايش داده و از روزي ۳۰۰ دستگاه به بيش از ۲۵۰۰ دستگاه در روز برساند و توانست ۵۴ درصد افزايش توليد در سال گذشته را محقق کند.وي تصريح کرد: سال گذشته ۵۹ درصد افزايش ريالي در توليد داشتيم و همچنين از طرف سازمان بورس بيشترين حمايت را داشتيم و بالاترين رقم صکوک کشور را توانستيم به خود اختصاص دهيم.جمالي خاطرنشان کرد: در خصوص محصول اقدامات موثري داشته باشيم و خوشبختانه با مشارکت سايپا سيتروئن شرکتي بصورت ۵۰-۵۰ ايجاد شد که اين مشارکت نشان از موفقيت سايپا در عملکردش است چراکه شرکتهاي بين المللي فعاليت‌هاي ما را بصورت دقيق رصد مي‌کنند.وي تاکيد کرد: در سال گذشته محصول جديد کوييک را معرفي کرديم و تا چند ماه آينده اين محصول پس از گذراندن تمامي‌استانداردها وارد بازار خواهد شد. همچنين تا پايان سال اولين محصول از پلتفرم sp100 وارد بازار خواهد شد.جمالي گفت: متعهد مي‌شوم که ساليانه دو محصول جديد در سايپا رونمايي بکنيم و اين ميسر نخواهد شد جز با حمايت سهامداران سايپا که تاکنون نيز اينگونه بوده است.جمالي اظهار کرد: در سال جاري گروه خودرو سازي سايپا با ۱۱درصد افزايش توليد توانسته شرايط خوبي را بوجود آورد به طوري که در ۴ ماه گذشته گروه سايپا ۲۰ درصد افزايش توليد به نسبت مدت مشابه سال گذشته داشته است.وي افزود: زمينه صادراتي در گروه سايپا از جنبه سياسي خارج و تمام سرمايه گذاري‌ها و صادرات به صورت کارشناسي در قالب سرمايه گذاري و همکاري با کشورهاي با ثبات از جمله کشورهاي قاره افريقا مانند الجزاير صورت گرفته و با يک برنامه ريزي و استراتژي حساب شده اتفاق افتاده است.