با جایگزینی اینترنت نامحدود و افتتاح شبکه ملی اطلاعات رقم خورد؛
فاز سوم شبکه ملي اطلاعات در بيست و سومين نمايشگاه الکامپ با حضور وزير ارتباطات و ساير مسوولان حوزه فناوري اطلاعات کشور رونمايي شد.
شبکه ملي اطلاعات در ٣ فازبندي در تاريخ شهريور٩٥، بهمن ٩٥ و مرداد ٩٦ پياده سازي و به بهره برداري رسيد. اين پروژه مطابق با مصوبه شوراي عالي فضاي مجازي و الزامات برنامه پنجم توسعه اجرايي شده است. تفکيک ترافيک خارج و داخل و پياده سازي شبکه اي امن، پايدار، پهن باند و داراي موبيليتي با مديريت مستقل و امکان عرضه خدمات محتواي بومي‌از جمله الزامات عملياتي شدن شبکه ملي اطلاعات عنوان شده است. محمود واعظي در اين مراسم با اشاره به مصوبه کمسيون تنظيم مقررات ارتباطات درباره اينترنت نامحدود اعلام کرد: در کميسيون تنظيم مقررات دو مصوبه داشتيم. در مصوبه اول ارتباط بين زيرساخت و مخابرات با شرکت‌هاي FCP را ساماندهي کرديم و در مصوبه دوم نيز درباره‌ تعرفه و مصرف اينترنت تصميم گرفتيم.  وي درباره‌ مصوبه سازمان در راستاي ارائه اينترنت نامحدود گفت: هر روز شاهديم رسانه‌ها درباره کم فروشي مخابرات و FCP‌ها مي‌نويسند. اما ما بارها اعلام کرديم، اين تصور به اين دليل است که استفاده از ويديو حجم زيادي مي‌گيرد. به همين دليل به جاي اينکه به مردم حجم بفروشيم، اتصال اينترنت را تسريع کرديم تا مردم براي نيازمندي‌هاي خود، سرعت مورد نيازشان را خريداري کنند. او با بيان اينکه سرعت در شبکه‌هاي ملي اطلاعات محدويت ندارد گفت: در اين راستا محدوديتي که همواره براي سرعت وجود داشت را برداشتيم. همچنين با افزايش «مراکز تبادل داده» به هفت عدد، اين کار انجام گرفته است.  وي گفت: بر اساس سيستمي‌که اکنون وجود دارد، هر کس از محتواي داخل استفاده کند، ۵۰ درصد اينترنت بين‌الملل را مي‌پردازد زيرا ما بر اساس محاسبه‌اي که انجام داده‌ايم، متوجه شديم پولي که براي اين اتصال بايد داده شود همين ۵۰ درصد است.
گلايه از قوه قضاييه
وي با اشاره به فعاليت کسب و کارهاي اينترنتي در بستر شبکه ملي اطلاعات گفت: چهار سال پيش تصور نمي‌کرديم کسب و کارهاي اينرنتي به اين گونه پيشرفت کندن در شرايطي که در سال ۹۴، ۸۰ استارت‌اپ و در سال ۹۵ تعداد ۲۲۰ استارت‌اپ در الکامپ بودند، امسال شاهديم در سالن الکامپ استار، ۴۵۰ گروه جوان با ايده‌هاي بسيار خوب، شرکت‌هاي خود را راه‌اندازي کردند. او با بيان اينکه فضاي فناوري اطلاعات اکنون در دست جوانان و فارغ‌التحصيلان است اظهار کرد: سرمايه اين شرکت‌ها اعتماد مردم و خدمات لحظه‌اي به آنهاست و ما از معاون قوه قضاييه که در اين مراسم حضور دارد، مي‌خواهيم گلايه شرکت‌ها را به اين قوه منتقل کند زيرا زماني که اين کسب و کارها و شرکت‌هاي فين تک ناگهان فيلتر مي‌شود، اعتماد مردم به آنها سلب شده و کل سرمايه آنها نابود مي‌شود.
وي با بيان اينکه اکنون زيرساخت‌هاي لازم انجام شده است گفت: در حال حاضر بخش خصوصي و جوانان به اين حوزه روي آورده‌اند و از اين جا به بعد نوبت حاکميت، دولت، شوراي عالي فضاي مجازي، مجلس و قوه قضاييه است. ما بايد کسب‌ و کارهاي الکترونيک را به رسميت بشناسيم و قوانين و مصوبات را بر اساس فعاليت‌ آنها ايجاد کنيم. نمي‌توان رفتاري که با کسب و کارهاي سنتي داشتيم را براي پلت‌فورم‌ها نيز اعمال کنيم.
وي با بيان اينکه بايد به فضاي کسب و کارهاي الکترونيکي عنايت ويژه داشته و به آنها اعتماد کنيم افزود: سال گذشته صد هزار شغل در حوزه آي سي تي از طريق کسب‌ و کارها و در بستر شبکه ملي اطلاعات ايجاد کرديم و بنا داريم امسال اين عدد را به ۱۳۰ هزار برسانيم مشروط بر اينکه همه تحقق اين کار کمک کنند. وي با تاکيد بر فراهم شدن زيرساخت‌هاي شبکه ملي اطلاعات اظهار کرد: ما ديگر از نظر زيرساخت نگراني نداريم، تنها مشکلات کوچکي در بخش دسترسي و شبکه اتصال وجود دارد که‌اميدواريم با برنامه ريزي شرکت‌مخابرات و بعضي از FCP‌ها حل شود.
 راه‌اندازي شبکه ملي اطلاعات بر زمين مانده بود
وزير ارتباطات با اشاره به شبکه ملي اطلاعات به عنوان اولويت اصلي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: چهار سال پيش که به وزارت ارتباطات آمديم، متوجه شدم عقب هستيم و تصميم گرفتيم در اين حوزه توسعه پيدا کنيم. تصميم دوم ما نيز درباره کار بر زمين مانده شبکه ملي اطلاعات بود که هم دربرنامه چهارم و پنجم توسعه وحکم رهبري در تشکل شوراي عالي مجازي به آن تاکيد شده بود، بنابر اين تصميم گرفتيم مهمترين پروژه وزارت خانه شبکه ملي اطلاعات باشد.
وي ادامه داد: ما متوجه شديم تا زماني که شبکه ملي انتقال و ip کشور را توسعه ندهيم نمي‌توانيم به توسعه شبکه ملي اطلاعات بپردازيم به همين دليل به توسعه اين کار اقدام کرديم تا مردم و دستگاه‌ها بتوانند از محتوا و خدمات شبکه متناسب با نيازهاي خود استفاده کنند. او با تاکيد بر پيشرفت‌هاي انجام شده در راستاي افزايش زيرساخت‌ها گفت: آنچه از ابتدا در ايران براي شبکه انتقال انجام شده بود که حدود ۹۰۰ گيگابيت بود، از ابتداي دولت يازدهم افزايش ۱۱ برابري داشت. همچنين شبکه آي تي کشور که ۶۲۴ گيگابيت بر ثانيه بود امروز ۱۶ برابر شده است. وي با اشاره به راه‌اندازي سامانه دسترسي آزاد به اطلاعات و همچنين شبکه علمي‌کشور گفت: دانشگاه‌ها استقبال خوبي از شبکه ملي اطلاعات کشور کردند و اينکه خدمتي داشته باشيم که جوانان از آن استفاده کنند بسيار خوب است. همچنين شکبه سلامت کشور، ثبت احوال نيز از ديگر خدمات دستگاه‌هاست که از امروز برروي شبکه ملي اطلاعات قرار گرفته و به بلوغ مي‌رسد.
روند دولت الکترونيک مشابه با شبکه ملي اطلاعات
وي با اشاره به راه‌اندازي دولت الکترونيک اظهار کرد: ما قصد داريم همان روندي که براي شبکه ملي اطلاعات داشتيم را براي دولت الکترونيکي طي کنيم، بدين ترتيب با راه‌اندازي فاز اول آن در هفته آينده، فاز دوم و سوم آن نيز تا پايان دولت دوازدهم به پايان مي‌رسد. وزير ارتباطات خاطر نشان کرد در حال حاضر بين بخش خصوصي و دانشگاه‌ها و مراکز تحقيقاتي و دولت يک مثلث همکاري ايجاد شد و اميدواريم که اين همکاري ادامه يابد تا بتوانيم به نيازهاي مردم رسيدگي کنيم.
رئيس انجمن صنايع توليد لنت ترمز و کلاچ با توجه به اوضاع بازار از ابتداي امسال گفت: با وجود گذشت بيش از 4 ماه از سال همچنان بازار قطعات يدکي با تغيير محسوسي در فروش و تقاضا مواجه نشده است.
حسين لاجوردي در گفتگو با خبرخودرو با اشاره به رشد کيفي لنت‌هاي داخلي ،اظهار داشت : امروز توليدکنندگان لنت ضمن توجه به رشد کيفيت ، قادرند بيش از مصرف داخل نيز توليد نمايند اين در حالي است که در يکي دو سال اخير به دليل رکود و مشکلات اقتصادي نيمي‌از ظرفيت کارخانجات لنت عملا تعطيل شده است. وي به افزايش تعرفه واردات لنت به تاثير تعرفه در رقابت پذيري و کيفيت توليدات داخلي پرداخت و گفت: ميزان تعرفه نمي‌تواند دليلي بر تاثير آن بر کيفيت توليدات لنت در کشور باشد.
وي افزود : متولي نظارت بر کيفيت و استاندارد توليدات داخلي سازمان ملي استاندارد است و مسلما با اعمال نظارت دقيق اين سازمان ، در جريان کيفيت و استاندارد لنت‌هاي داخلي کوتاهي صورت نخواهد گرفت. وي گفت : براي افزايش کيفيت توليدات داخلي ، سازمان ملي استاندارد مي‌تواند بواسطه موارد و الزات قانوني و تعريف استانداردهاي جديد به توليدکنندگان فشار وارد نمايد تا سطح کيفي توليدات همزمان با افزايش تعرفه‌ها ارتقاء يابد.
رئيس انجمن صنايع توليد لنت ترمز و کلاچ اظهار داشت : دست سازمان استاندارد براي فشار به توليدکنندگان لنت‌هاي داخلي باز است و چنانچه اين سازمان خواستار افزايش استاندارد کيفي در توليد اين محصول فوق ايمني است اين امکان براي انها فراهم است.
لاجوردي به جريان قاچاق لنت ترمز به کشور پرداخت و گفت : با افزايش نظارت‌هاي دولت بر جريان واردات کالا ، خوشبختانه روند قاچاق کالا به خصوص لنت ترمز به بازار کاهش داشته است. وي گفت : البته به هر ميزان ورود لنت‌هاي قاچاق به کشور کمتر شود متاسفانه جريان ورود کالاي تقلبي در بازار افزايش مي‌يابد به طوري که با وجود نظارت و کنترل نسبي سازمان استاندارد شاهد جريان عرضه کالاي غير استاندارد و تقلبي در بازار هستيم.

رئيس اتحاديه توليد کنندگان وفروشندگان لوازم ورزشي گفت: حدود ۷۰ درصد اقلام ورزشي مورد نياز مردم در حال حاضر از طريق واردات تامين و ۳۰ درصد بقيه در داخل توليد و عرضه مي‌شود.
مرتضي حق پرست در گفت و گو با پايگاه اطلاع رساني اتاق اصناف ايران افزود: از جمله دلايل پايين بودن ميزان توليد داخلي لوازم ورزشي ، منع ورود دستگاه‌ها و تجهيزات داراي تکنولوژي نوين و تعلل و توقف طولاني ورود اين کالاها در گمرک است.
وي با بيان اينکه ميزان توليد و کيفيت در برخي لوازم ورزشي در داخل نسبت به سال‌هاي قبل بهبود يافته است، ادامه داد: به دليل طولاني بودن فرايند توليد کالاهاي باکيفيت براي برخي از اقلام مورد نياز در داخل و همچنين نبود تنوع مشابه لوازم ورزشي خارجي، نمي‌توان از مصرف کننده و مشتري درخواست صبر و تحمل کرد.
حق پرست در عين حال دستگاه‌هاي موجود در کارگاه‌هاي توليدي داخل کشور را قديمي‌دانست و گفت: با وجود اين دستگاه‌ها و تجهيزات فعلي نمي‌توان با توليدات خارجي رقابت کرد و تداوم اين روند باعث مي‌شود بتدريج از توليدات داخلي کمتر استقبال شود ضمن اينکه توليدکنندگان را از ادامه توليد منصرف خواهد کرد.
رئيس اتحاديه کالاهاي ورزشي افزود: در حال حاضر حدود ۱۲۰۰ واحد صنفي داراي پروانه کسب عضو اين اتحاديه هستند اما يک هزار واحد هم بدون مجوز فعاليت مي‌کنند. وي با بيان اينکه بازي‌هاي رايانه اي تحت پوشش اتحاديه کالاهاي ورزشي فعاليت دارد، اظهار کرد: اين اتحاديه با اتحاديه پوشاک در لباس‌هاي ورزشي و بعضي اتحاديه‌هاي ديگر در فروش کيف و کفش‌هاي ورزشي مشکلاتي دارد که‌اميدواريم رفع شود. حق پرست اضافه کرد: همچنين از جمله مشکلات اتحاديه مي‌توان به وجود شرکت‌هاي وارد کننده لوازم ورزشي اشاره کرد که تحت نظارت اين اتحاديه نيستند اما اقلام مختلف ورزشي را وارد مي‌کنند که در اين زمينه از مسئولان ذيربط انتظار حل اين مشکل را داريم.

بي توجهي به صنعت گوهرسنگ‌هاي زينتي
رئيس اتحاديه فيروزه و عقيق تراشي کشور گفت: دعواي بين اتحاديه طلا ونقره وسنگ‌هاي زينتي موجب مغفول ماندن صنعت نقره تراشي و توجه به گوهرسنگ‌هاي باارزش در کشور شده است.عبدالحميد رحيمي‌مقدم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:ما در سال 65 توليدات با عيار بالا و مرغوب داشتيم که همه کار دست هنرمندان وصنعتکاران داخلي بود.وي افزود:اما در سال‌هاي گذشته صنعت نقره و گوهرسنگ ايراني رو به افول گذاشته است زيرا واردات نقره قاچاق از کشورهاي تايوان وتايلند آسان وارزان بوده و افراد سودجو از هندوستان سنگ‌هاي تراشيده وارد مي‌کنند.رحيمي‌مقدم با اشاره به تشکيل اولين اتحاديه در حوزه گوهرسنگ در سال 47،تصريح کرد:دعواي بين اتحاديه طلا ونقره وسنگ‌هاي زينتي موجب مغفول ماندن صنعت نقره تراشي و توجه به گوهرسنگ‌هاي باارزش در کشور شده است.وي با تاکيد بر انتخاب مشهد بعنوان پايتخت گوهرسنگ جهاني ،تاکيد کرد:بايد با تسهيل شرايط براي توليدکننده داخلي در حوزه ساخت نقره و گوهرسنگ‌هاي ايراني ،به احياي اين صنعت کمک کنيم و ايران بتواند جايگاه سابق خود را در جهان در اين هنر و صنعت ملي دوباره بازيابي کند.

اصناف سنتي با تکنولوژي نوين همراه شوند
نايب رئيس اتاق اصناف تهران و رئيس اتحاديه اتوسرويس با بيان اينکه اکثر قشر اصناف سنتي هستند،گفت: تغيير نظام توزيعي در دنيا با سرعت بالايي همراه است؛ در ايران اين حرکت آغاز شده و براي ورود به اين بخش گام‌هايي برداشته شده و اصناف نيز بايد با اين مسير همراه شوند.عليرضا راسي افزود: در سال‌هاي گذشته تلفن‌هاي همراه تا اين حد کاربرد نداشتند اما امروز شاهد هستيم که با همين تلفن‌هاي همراه مي‌توان تمام کارهاي روزمره را انجام داد و اين يعني همراه شدن با تکنولوژي و در عرصه تجارت نيز همين گونه است و امروز شاهد رشد تجارت در دنيا هستيم که در اين راستا اصناف سنتي نيز بايد به روز شوند.نايب رئيس اتاق اصناف تهران گفت: در همه جاي دنيا هميشه شروع تغييرات در ابتدا با مقاومت‌هايي همراه مي‌شود اما مقاومت در مقابل تغيير تنها به ضرر ما خواهد بود لذا براي وارد شدن به دنياي تجارت و کسب وکارهاي نوين بايد از جوانترها که تحصيلات دانشگاهي دارند، کمک بگيريم و علم روز را بومي‌سازي کنيم.

صادرات مرغ و تخم مرغ همچنان بي رمق است
رئيس هيات مديره اتحاديه مرغ تخم گذار استان تهران در اين خصوص اظهار داشت: طي چند ماه اخير تنها 3 هزار تن تخم مرغ به بازارهاي هدف صادر شده که ميزان قابل توجهي نيست.ناصر نبي پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينکه‌امکان رقابت با رقبا در بازارهاي هدف امکان پذير نيست، افزود: تا زمانيکه جايزه صادراتي به صادرکنندگان اختصاص نيابد اين وضعيت همچنان ادامه دارد.نبي پور ادامه داد: ترکيه نرخ تخم مرغ خود را هفتگي اعلام مي‌کند، اين در حالي است که اين نرخ در کشور ما روزانه متفاوت است از اين رو به سبب نبود مزيت قيمتي بازارهاي هدف خود را از دست داده‌ايم.رئيس هيات مديره اتحاديه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به اينکه مبلغي تحت عنوان مشوق صادراتي در اختيار تجار قرار نگرفته است، تصريح کرد: دولت براي صادرات هر کيلو تخم مرغ حداقل بايد 500 تومان به صادرکنندگان پرداخت نمايد، در غير اين‌صورت نبايد به صادرات فکر کنيم.
اجراي برنامه جامع صندوق خسارت‌هاي بدني
عبدالناصر همتي رييس کل بيمه مرکزي خواستار ادامه اجراي برنامه جامع و هدفمند صندوق تامين خسارت‌هاي بدني شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از ايبِنا، عبدالناصر همتي در مجمع صندوق تامين خسارت‌هاي بدني با اشاره به سابقه صندوق تأمين خسارت‌هاي بدني و تمهيدات صورت گرفته مطابق با ارزيابي نتايج عملکردي بر اساس برنامه جامع و هدفمند تبيين‌ شده توسط هيأت نظارت و مدير صندوق، خواستار ادامه اجراي برنامه‌هاي مذکور در راستاي دستيابي کامل به استراتژي‌هاي تدويني که بسيار مؤثر و مناسب است و همچنين افزايش تعاملات گسترده‌تر با بيمه مرکزي ايران به عنوان متولي صنعت بيمه شد.
رييس کل بيمه مرکزي اظهارداشت: حقيقتا امروز بيش از هر زمان ديگري شاهد اتصال بين صنعت بيمه و صندوق هستيم و نتيجه اين موضوع خدمات‌رساني بيشتر به مردم و افزايش اعتماد عموم به دولت و هيأت حاکمه کشور خواهد بود.

گام‌هاي استوار صنعت بيمه
گام‌هاي استوار و هماهنگ صنعت بيمه کشور با هم‌افزايي ميان مديران ارشد صنعت بيمه و صنايع خودرويي در راستاي حفظ حقوق بيمه‌گذاران برداشته شده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌بيمه‌کوثر؛ مديرعامل شرکت بيمه‌کوثر در جلسه شوراي راهبردي مديران که باحضور معاونان و مديران ارشد شرکت برگزار شد، ضمن بيان مطلب فوق، تصريح‌کرد: اقدام بيمه مرکزي در هماهنگ عمل کردن انعقاد قرارداد صدور بيمه‌نامه شخص‌ثالث بين شرکت‌هاي بيمه و خودروسازان بسيار درست بوده است.
مجيد مشعلچي فيروز‌آبادي نفع مردم در بالاترين سطح را يکي از نتايج تقويت ارتباط ميان دو صنعت بيمه و خودروسازي برشمرد و گفت: با مديريت دکتر عبدالناصر همتي، رييس بيمه مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران و مهندس‌هاشم يکه‌زارع، مديرعامل ايران خودرو، نقش فروش بيمه‌ها تقويت شده و با هم‌افزايي مديران ارشد دو صنعت کشور امروز شاهد هستيم که از ابتداي سال‌جاري تاکنون تمامي‌شرکت‌هاي بيمه و صنعت خودرو کشور در مسير همکاري براساس نفع مردم گام برمي‌دارند.
وي ياداورشد: در سال95 تقريبا بيشترين سهم صدور بيمه‌نامه خودروهاي صفر کيلومتر ايران خودرو متعلق به شرکت بيمه‌کوثر بوده است که در راستاي اين هماهنگي ارزشمند بين بيمه مرکزي و شرکت ايران خودرو، اين روند به يک سازوکار منسجم‌تر با مشارکت تمامي‌شرکت‌هاي بيمه و ايران خودرو تبديل شد.
مديرعامل شرکت بيمه‌کوثر تاکيد دکتر عبدالناصر همتي بر مديريت ريسک در شرکت‌هاي بيمه را عامل کاهش دغدغه و افزايش آرامش فعالان اقتصادي دانست و خاطرنشان‌کرد: شرکت بيمه‌کوثر با راه‌اندازي کميته مديريت ريسک در شرکت و برگزاري همايش مديريت ريسک در حوزه‌هاي مختلف و بهره‌مندي از توان علمي‌نيروهاي‌ متخصص صنعت بيمه کشور توانست در راستاي کاهش خسارت‌هاي شرکت گام بردارد.
مجيد مشعلچي فيروزآبادي با بيان اينکه دستور رييس بيمه مرکزي مبني‌بر افزايش همکاري و تعامل ميان سازمان‌هاي حسابرسي، بورسي و مالياتي با بيمه‌مرکزي و شرکت‌هاي بيمه و تسريع در اجرايي شدن مقرارت "IFRS" باعث افزايش اعتماد سهام‌داران و بيمه‌گذاران مي‌شود، تصريح‌کرد: با حمايت و نظارت بيمه مرکزي گزارشگري مالي شرکت‌هاي بيمه مطابق با استاندارد بين‌المللي صورت گرفته است و زمينه‌هاي جلب اعتماد آحاد جامعه به صنعت بيمه فراهم خواهد شد.
وي افزود: تاکيد اين نهاد ناظر بر صنعت بيمه درباره ذخاير معوق شرکت‌هاي بيمه در طولاني مدت صنعت را از درگير شدن با بي‌نظمي‌مالي و سلب اعتماد مردم نجات خواهد داد.
مديرعامل بيمه‌کوثر گفت: توسعه‌امور نظارتي و همچنين طراحي و راه‌اندازي سامانه‌هاي نظارتي در بيمه مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران يکي از تحولات بزرگ در صنعت بيمه کشور مي‌باشد.
مجيد مشعلچي فيروزآبادي ابلاغ عبدالناصر همتي مبني‌بر اجرايي شدن طرح "ب مثل بيمه" در سراسر کشور را عامل توسعه فرهنگ‌بيمه، افزايش ضريب نفوذ بيمه و در نهايت رفاه اجتماعي عموم جامعه دانست و اظهارکرد: مديران، کارشناسان صنعت بيمه و اعضاي شبکه فروش نيز مي‌توانند باحضور در مجامع، گردهمايي‌ها و حتي جلسات به معرفي خدمات بيمه و مزاياي آن بپردازند و در راستاي توسعه فرهنگ و ايجاد امنيت در آحاد جامعه نقش موثري را ايفا کنند.
وي گفت: هرچند در ماه‌هاي اخير پس از انتخابات باشکوه 29ارديبهشت سال‌جاري که نشان از بلوغ و بالندگي مردم سالاري ديني در نظام مقدس جمهوري اسلامي‌بود، شايعات و گمانه‌زني‌هايي درخصوص آينده شغلي دکتر عبدالناصر همتي شنيده مي‌شود، به‌طور حتم حضور وي در هر عرصه و صنعتي مي‌تواند به شفافيت، نظم‌‌بخشي، اعتمادافزايي مردم، سهام‌داران و ذي‌نفعان به آن صنعت و حاکميت منجر مي‌‌شود. ليکن فقدان احتمالي اين مدير راهبردي براي صنعت بيمه که در حال گذر به دوران تثبيت و بلوغ است، سخت و دشوار خواهد بود.

فروش آرامش و اطمينان
 به خانواده‌هاي ايراني و کمک به اقتصاد ملي

در جلسه مجمع عمومي‌عادي سالانه ، 31 تيرماه 1396، پيش از ورود به دستور جلسه مجمع عمومي‌عادي سالانه شرکت بيمه زندگي خاورميانه، آقاي دکتر امين، رئيس محترم هيأت‌مديره شرکت، در مورد صنعت بيمه و نقش شرکت بيمه زندگي خاورميانه سخناني بيان کرد که مشروح آن در ادامه مي‌آيد:
بسم الله الرحمن الرحيم. من قبل از ورود به دستور جلسه، نکاتي را در مورد شرکت و صنعت بيمه خدمت شما عزيزان عرض مي‌کنم.
ايده تشکيل شرکت از سال 1388 با پي‌گيري دکتر پرويز عقيلي‌کرماني آغاز شد که سرانجام در دي‌ماه 1395 موفق شديم شرکت را به ثبت برسانيم و مجوز فعاليت را در بهمن ماه 1395 دريافت کنيم و کار خود را با جذب نيرو و خريد و پياده‌سازي نرم افزار آغاز کنيم.
اندازه بازاري که اين شرکت وارد آن شده در حال حاضر چيزي در حدود 4 هزار ميليارد تومان است. يعني از نزديک به 28 هزار ميليارد تومان حق بيمه توليدي کل بازار بيمه، حدود 14 درصد آن بيمه‌هاي زندگي است.
رشد بازار بيمه در سال 95 چيزي حدود 22.5 درصد بوده ولي رشد بيمه‌هاي عمر و زندگي چيزي حدود 37 درصد بوده است.
در سال 1395 حدود 3 ميليون بيمه‌نامه عمر صادر شده که ميانگين حق بيمه به ازاي هر بيمه‌نامه چيزي در حدود يک ميليون دويست هزار تومان بوده است. اين سهمِ حدود 14 درصدي، در پنج سال گذشته کمتر از چهار درصد بوده است. يعني اگر به اين روند نگاه کنيم، مي‌بينيم که بازاري رو به رشد است. بازاري که ميانگين اندازه آن در دنيا چيزي حدود 60 درصد است. يعني حق بيمه‌هاي عمر 60 درصد کل بازار بيمه را شامل مي‌شود. بنابراين اگر ما خود را با کشورهاي هم‌تراز مقايسه کنيم، مي‌بينيم که چاره‌اي جز طي مسيري که آنها رفته‌اند، نداريم.
يعني در ايران پوشش‌هايي را براي ايجاد اطمينان نسبت به آينده و کاهش مخاطرات مالي بايد ايجاد کنيم. بديل بيمه‌هاي عمر در ايران، تأمين اجتماعي است که گستردگي بسياري دارد ولي با عمق بسيار کم. از نتايج اين عمق کم، مسأله بازنشستگاني است که قادر به تأمين زندگي‌شان با حقوق بازنشستگي نيستند.
 بديل و جايگزيني که مي‌تواند از اين وضعيت، شاغلين فعلي را رهايي بدهد، بيمه‌هاي عمر است. اکثر کشورهاي دنيا در مراحلي اين مسير را طي کرده‌اند. بعضي‌ها معتقدند که کشور بايد درآمد سرانه بالايي داشته باشد که مردم به سراغ بيمه‌‎هاي عمر بروند، در حاليکه وقتي درآمد پايين‌تر است نياز به تأمين آينده بيشتر است. بيشترين ضريب نفوذ بيمه‌هاي عمر در هندوستان و بنگلادش و پاکستان است که نشان مي‌دهد بحث درآمد سرانه تعيين کننده نيست بلکه نااطميناني نسبت به آينده است که مشخص مي‌کند چه بيمه‌هايي افق روشن‌تري دارند.
خوشبختانه در قانون برنامه ششم توسعه بستر حمايتي نيز تعريف شده است. يعني مجلس به دولت تکليف کرده که بايد بيمه‌هاي زندگي توسعه پيدا بکند و اگر ما فرض کنيم که ضريب نفوذ بيمه در پايان برنامه به پنج درصد برسد يعني تقريبا 2.5 برابر شود، سهم بيمه‌هاي عمر که ميانگين رشدش از ساير رشته‌هاي بيمه‌اي بيشتر است بايد 4 برابر شده باشد. يعني بازار چهار هزار ميليارد توماني برسد به يک بازار 16 هزار ميليارد توماني در آخر برنامه ششم.
شرکت بيمه زندگي خاورميانه اولين شرکت تخصصي بيمه‌هاي زندگي است. سؤال اينجاست که با حضور 25 شرکت بيمه‌اي که همه آنها نيز بيمه عمر مي‌فروشند، شرکت بيمه زندگي خاورميانه چه جايگاهي مي‌تواند داشته باشد. چگونه مي‌تواند اين بازار بالقوه را بالفعل بکند و از شرايط اقتصادي کشور بيشترين بهره را ببرد و در سال اول بتواند يک درصد سهم بازار بيمه عمر را به دست بياورد.
 شرکت‌هاي بيمه بر اساس توانگري و نحوه مديريت ارزيابي مي‌شوند. در کشور ما که رتبه‌بندي نداريم، خوب، از چه پشتوانه‌هايي و متغيرهايي بايد استفاده بشود. در درجه اول بهره‌برداري از شرايط و وضعيتي است که سهامداران شرکت بيمه زندگي خاورميانه دارند که عمدتا از مؤسسين بانک خاورميانه هستند. از موقعيتي که بانک خاورميانه در عمر کوتاهش به دست آورده و توانسته در اندازه‌هاي بانک‌هاي بين‌المللي ظاهر شود، بايد بتوانيم استفاده کنيم و با تشکيل يک سازمان فروش قدرتمند، بتوانيم برند تاثيرگذاري براي خود ايجاد کنيم.
اقدامات صورت گرفته در شرکت البته به دلايلي مثل مجوز گرفتن براي هر محصول و تکميل نرم‌افزار و ... که بروکراسي‌هاي خاصي دارد، مقداري زمانبر شده، اما بسترسازي در شرکت توسط پياده‌سازي فاز اول نرم‌افزار انجام گرفته و با تکميل فاز دوم در شش ماه آينده، انشاالله خواهيم توانست محصولات مناسبي را طراحي کنيم و با يک سازمان فروش نوآور شرکت را به متقاضيان معرفي کنيم و بيمه‌نامه بفروشيم.
به هرحال پشتوانه اين شرکت، بانک خاورميانه و مؤسسين و سهامداران و هيأت‌مديره تشکيل شده از بنگاه‌دارانِ کارآفرين و موفق و کاملا خصوصي است. بالطبع با وجود اين سهامداران و هيأت‌مديره انشاالله بتوانيم در حد استانداردها و چارچوب‌هاي بين‌المللي فعاليت کنيم. همه بايد کمک کنند، به خصوص سهامداران محترم که در درجه اول نيازمند حمايت ايشان هستيم و بايد نيازهاي بيمه‌اي ايشان را نيز پاسخ‌گو باشيم.
ما به خلاقيت و نوآوري‌هايي احتياج داريم که بتواند اين استعداد بالقوه را بالفعل کرده تا بتوانيم همزمان با توسعه بيمه‌هاي عمر، با فروش آرامش و اطمينان به خانواده‌هاي ايراني، به اقتصاد ملي کمک کنيم.

حضور فعال شرکت سهامي‌بيمه ايران در الکامپ 96
شرکت سهامي‌بيمه ايران با نمايش آخرين دستاوردها و نوآوري‌هاي الکترونيکي و سامانه‌هاي هوشمند و پيشرفته خود حضوري فعال در نمايشگاه بين المللي در الکامپ 96 دارد .
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه ايران ، سامانه تازه راه‌اندازي شده « کاويس » يا همان سامانه تجميع و تخصيص اطلاعات خودرويي ، سامانه کارشناسي الکترونيکي ، سامانه يکپارچه بيمه‌گري (Core Insurance) سامانه درمان الکترونيکي (سدا) ، مرکز جامع ارتباط با ذينفعان (SRM) ، دريافت و پرداخت الکترونيکي ، نرم افزار همراه بيمه ايران ، باشگاه مشتريان ، هوش تجاري (BI) ، سامانه خسارت سيار و . . . از سرويس‌ها و پروژه‌هاي راهبردي شرکت سهامي‌بيمه ايران در حوزه فناوري اطلاعات هستند که‌امسال توسط معاونت برنامه‌ريزي و نوآوري شرکت در بيست و سومين نمايشگاه بين المللي الکامپ معرفي و به نمايش عموم گذاشته ‌شده‌اند.
بنا به اين گزارش ، طبق آخرين آمارهاي بيمه ايران، در حال حاضر بيش از ۱۰ هزار و 400 واحد و ۲۵۵۹ مرجع درماني در سرتاسر کشور از سامانه «سدا» استفاده مي‌کنند.
اين گزارش حاکيست ، در نخستين روز اين نمايشگاه علاوه بر استقبال خوب مردم از غرفه بيمه ايران، آقاي خادمي‌نايب رييس کميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي‌و آقاي متقي مشاور وزير امور اقتصادي و دارايي و رييس مرکز نوسازي و تحول اداري از بازديد کنندگان غرفه بيمه ايران بودند که توسط مسئولان مديريت فناوري اطلاعات و آمار بيمه ايران وکارشناسان حاضر در غرفه توضيحات لازم درباره آخرين نوآوري‌ها و دستاوردهاي الکترونيکي بيمه ايران به ايشان ارائه شد .
بيست و سومين نمايشگاه بين المللي الکترونيک، کامپيوتر و تجارت الکترونيکي (الکامپ) با حضور ابوالحسن فيروزآبادي دبير شوراي عالي فضاي مجازي وعباس قبادي عضو هيات مديره ومعاون امورنمايشگاهي شرکت سهامي‌نمايشگاههاي بين المللي صبح جمعه 30 تير در محل دائمي‌نمايشگاههاي بين المللي تهران آغاز به کار کرده و تا دوشنبه 2 مرداد 96 ادامه خواهد داشت.
نمايشگاه الکامپ ۹6 از ساعت 10 صبح تا 6 بعدازظهر داير است و علاقه مندان به بازديد از غرفه بيمه ايران مي‌توانند به سالن دولت الکترونيکي، سالن ۳8B ، مجموعه وزارت امور اقتصادي و دارايي مراجعه کنند.

امضاء تفاهم نامه همکاري
 بيمه ملت و گروه صنعتي رامک خودرو

تفاهم نامه همکاري بين بيمه ملت و گروه صنعتي رامک خودرو بعنوان يکي از بزرگترين شرکتهاي واردکننده خودرو در ايران به‌امضا رسيد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه ملت، مطابق اين تفاهم نامه مقرر گرديد بر اساس ضوابط و مقررات در طول مدت توافق، کليه‌امور بيمه اي گروه صنعتي رامک خودرو و شرکتهاي تابعه آن (رامک يدک و پارسيان ديزل) تحت پوشش شرکت بيمه ملت قرار گيرند.  گفتني است، شرکت بيمه ملت با توانگري بالا و مجرب در پوشش ريسک‌هاي بزرگ، همواره يکي از گزينه‌هاي اصلي پوشش ريسک‌هاي بيمه اي شرکت‌هاي بزرگ صنعتي و خدماتي بوده است.

مجمع عمومي‌عادي سالانه
 شرکت بيمه دي  برگزار شد

مجمع عمومي‌عادي سالانه بيمه دي با حضور 28/79 درصد سهامداران، مديرعامل، اعضاي هيئت مديره، نمايندگان بيمه مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران و سازمان بورس و اوراق بهادر امروز شنبه 31 ام تير ماه برگزار و صورت‌هاي مالي سال 1395 اين شرکت تصويب شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌و امور بين الملل؛ مهندس سيد مجيد بختياري نايب رئيس هيئت مديره و مديرعامل بيمه دي با اشاره به سود 150 ريالي هر سهم تأکيد نمود روند رو به رشد شرکت در سال 1395 در سال جديد نيز ادامه خواهد داشت.
بنا بر اين گزارش، بعد از توضيحات مستدل به بندهاي گزارش حسابرسي، صورت‌هاي مالي سال 1395 بيمه دي به اتفاق آرا حاضرين مجمع عمومي‌عادي ساليانه بيمه دي به تصويب رسيد. در ادامه، روزنامه کثيرالانتشار دنياي اقتصاد براي درج آگهي‌هاي بيمه دي و موسسه حسابرسي هوشيار بهمند به عنوان حسابرس و بازرس قانوني تعيين شدند.

برگزاري مجمع شرکت بيمه رازي
مجمع عمومي‌عادي سالانه صاحبان سهام شرکت بيمه رازي براي بررسي صورت‌هاي مالي و ترازنامه سال مالي منتهي به 30 اسفند ماه 1395 در روز شنبه، سي و يکم تير ماه 1396 ، با حضور 94 درصدي سهامداران حقيقي و حقوقي در سالن چند منظوره ساختمان مرکزي بيمه رازي برگزار شد.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه رازي، مهندس بهمن يزدخواستي به عنوان رئيس مجمع انتخاب و آقايان فرهاد خالقي و افشين تيرداد به عنوان ناظرين و آقاي محمد اصغري مدير مالي شرکت به عنوان دبيرمجمع، مهندس يزدخواستي را در برگزاري جلسه ياري کردند.
گفتني است آقايان اسمعيل ملکي و محمد حسين ميرحسيني از شرکت هوشيار مميز به عنوان حسابرس و بازرس قانوني و خانم نازيلا بزرگي به همراه آقاي جعفري مدير کل محترم مالي به عنوان نماينده بيمه مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران در جلسه حضور داشتند.  گزارش هيات مديره توسط آقاي خالقي، قائم مقام مديرعامل قرائت شد و پس از تبادل نظر افراد حاضر در مجمع، صورت‌هاي مالي منتهي به 30 اسفند ماه 1395، با اکثريت آرا به تصويب و بر اساس آن به ازاي هر سهم 25 ريال سود تقسيم گرديد. لازم به ذکر است در جلسه ي فوق، مؤسسه سامان پندار به عنوان حسابرس و بازرس قانوني و روزنامه‌هاي دنياي اقتصاد و اطلاعات به عنوان روزنامه‌هاي رسمي‌شرکت بيمه رازي انتخاب شدند و سرکار خانم افسانه حاتمي‌نيز به عنوان اکچوئر شرکت از مجمع رأي تأييد گرفت.