پيک مصرف برق به 53608 مگاوات رسيد
پيک مصرف برق در روز گذشته با عبور از مرز ۵۳ هزار و ۶۰۰ مگاوات نسبت به روز جمعه با افزايش ۵ هزار و ۶۲۴ مگاواتي روبرو شد.
به‌گزارش ايسنا، پيک مصرف برق در ۲۴ ساعت گذشته دوباره به بالاتر از ۵۰ هزار مگاوات رسيد.
همچنين در اين روز با توجه به افزايش مصرف در داخل کشور بر حجم ميزان واردات از کشورهاي همسايه که عمدتاً از ارمنستان و آذربايجان انجام مي‌شود نسبت به روز جمعه افزايش يافت و به ۶۳۸ مگاوات رسيد.اين در حالي است که ميزان مبادلات کل برق در اين روز برابر با يک هزار و ۹۲۶ مگاوات گزارش شده است.

تجمع نفتي‌ها مقابل وزارت نفت
طلبکاران باشگاه نفت تهران مقابل وزارت نفت تجمع کردند.به گزارش ايسنا، اعضاي پيشين و فعلي باشگاه نفت تهران که از اين باشگاه مبالغ مختلفي طلبکار هستند، براي پيگيري مطالبات‌شان در مقابل وزارت نفت تجمع کردند.در اين تجمع بازيکنان و کادرفني پشين نفت مانند عليرضا بيرانوند، وحيد اميري و مهرداد خانبان هم حضور داشتند.طلبکاران نفت خواهان جلسه با مسوولان ارشد وزارت نفت هستند اما هنوز اين درخواست به نتيجه نرسيده و به‌نظر مي‌رسد مسوولان وزارت نفت تمايلي براي ملاقات با طلبکاران ندارند.در طول يک سال گذشته اين چندمين‌بار است که نفتي‌ها براي پيگيري طلب‌شان تجمع مي‌کنند اما تا به حال به جايي نرسيده‌اند.

مضرات سهميه‌بندي بنزين بيش از فوايد آن
سخنگوي هيئت رئيسه مجلس با اشاره به برخي اظهار نظرها مبني بر سهميه بندي بنزين براي کنترل مصرف، گفت: مضرات سهميه بندي بنزين بيش از فوايد آن بود.به نقل از وزارت نفت؛ بهروز نعمتي، سخنگوي هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي، يکي از دلايل افزايش مصرف بنزين طي چند هفته اخير را سفرهاي تابستاني عنوان کرد و گفت: پس از پايان ماه مبارک رمضان سفرهاي تابستاني افزايش يافت و اين موضوع يکي از دلايل بالا رفتن مصرف بنزين در کشور است.وي با بيان اين‌که حذف سهميه بندي بنزين و تک نرخي شدن آن هيچ ارتباطي به افزايش مصرف سوخت ندارد، افزود: مضرات سهميه بندي بنزين بيش از فوايد آن بود.
به دليل تلاش‌هاي موثر براي ارتقاي کيفيت سوخت صورت گرفت؛
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: وزارت نفت به نوبه خود در زمينه ارتقاي کيفيت سوخت استاندارد، تلاش کرده است، البته بايد به سمت توليد سوخت با استاندارد يورو ۵ و به بالا حرکت کنيم.
به نقل از شانا، معصومه ابتکار، رئيس سازمان حفاظت محيط زيست، ديروز (يکشنبه، يکم مردادماه) در مراسم رونمايي از طرح کلان ملي فناوري و نوآوري خانواده موتور ملي سه سيلندر، با بيان اين‌که دولت يازدهم از ابتداي کار گام‌هاي خوبي در زمينه کاهش آلودگي هوا برداشته است، گفت: وزارت نفت به نوبه خود در زمينه ارتقاي کيفيت سوخت استاندارد تلاش کرده و تاکنون گام‌هاي خوبي برداشته شده است که اين تلاش‌ها بايد تداوم يابد.
وي افزود: ۶ ميليون ۸۰۰ هزار خودرو و موتورسيکلت در تهران تردد مي‌کنند که اگر از استاندارد کافي برخوردار نباشند سهم عمده‌اي در آلودگي هوا خواهند داشت.
ابتکار تصريح کرد: هر انساني روزانه به ۱۶ کيلوگرم هوا نياز دارد که سلامت اين هوا اهميت زيادي دارد و اقدام‌هايي که انجام مي‌شود همسو با کاهش آلودگي براي داشتن هوايي سالم است.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست عنوان کرد: سازمان حفاظت محيط زيست به طور مستمر از صنعت خودروسازي بازديد مي‌کند و همين کار را براي توليد سوخت بنزين با هدف استاندارد بودن نياز داريم تا کيفيت بنزين همگام با رشد صنعت خودرو اتفاق بيفتد و ما از وزارت نفت توليد سوخت با استاندارد يورو۵ و به بالا را انتظار داريم.
وي در ادامه به توافق کنفرانس تغييرات اقليمي‌پاريس اشاره کرد و گفت: در اين توافق بحث انتشار گازهاي گلخانه‌اي و سهم ما در اين حرکت جهاني در بهينه سازي سوخت و حفاظت از ذخاير سوختي بسيار حايز اهميت است.
ابتکار افزود: در سال‌هاي گذشته به علت يارانه‌ها و اينکه قيمت واقعي براي منابع نداشتيم حجم زيادي به هدر مي‌رفت، اما امروزه برنامه‌ريزي‌ها و فناوري‌هاي جديد سبب کاهش مصرف سوخت و انتشار گازهاي گلخانه‌اي شده
 است.
غول انرژي فرانسوي توتال ماه گذشته قراردادي به ارزش ۴.۸ ميليارد دلار براي توسعه ميدان گازي پارس جنوبي ايران به همراه چين و شرکت‌هاي انرژي ايراني امضا کرد.
به نقل از ايسنا، اين قرارداد نخستين سرمايه‌گذاري بزرگ يک شرکت غربي در دوران پساتحريم است و آن طور که کارشناسان مي‌گويند ممکن است براي فرانسه فرصت منحصري براي گسترش سرمايه‌گذاري‌هايش در قطر که در بزرگ‌ترين ميدان گازي جهان با ايران سهيم است، فراهم کند. قطر که در حال حاضر بزرگ‌ترين صادرکننده LNG جهان است، چندي قبل اعلام کرد قصد دارد صادرات گاز خود را به ميزان ۳۰ درصد افزايش دهد، بنابراين واضح است که به سرمايه‌گذاري‌هاي بيشتري براي انجام چنين پروژه‌اي نياز دارد و توتال فرانسه ممکن است شريک ايده آلي براي اين منظور باشد.
در حالي که همه اين اتفاق‌ها در جريان است، هند ۱۱ ميليارد دلار سرمايه‌گذاري براي توسعه ميدان گازي فرزاد B به ايران پيشنهاد کرده که آن را بهترين پيشنهاد توصيف کرده است. اگرچه هنوز ايران تصميم نگرفته پيشنهاد هندي‌ها را قبول يا رد کند با اين‌همه چنين پيشنهادي قيمت مبنايي را که‌ تهران از دهلي‌نو يا متقاضي ديگري براي اين پروژه دريافت خواهد کرد، تعيين مي‌کند.در مجموع مي‌توان انتظار داشت که قيمت LNG در آينده به محض اين که توليد سرمايه‌گذاري‌هاي گازي بزرگ ايران و قطر آغاز و به اشباع عرضه منجر شود، کاهش پيدا کند. بعلاوه، پاپوا گينه‌نو و موزامبيک که هر دو پتانسيل LNG عظيمي‌دارند و پروژه‌هاي LNG يامال و ساخالين روسيه نيز قرار است در سال‌هاي آينده وارد بازار شوند که همه آنها قيمت گاز طبيعي مايع را پايين خواهند برد. با اين‌همه هزينه‌هاي فرآوري و حمل براي LNG همچنان به شکل غيرمعمولي بالا هستند، بنابراين تا زماني که هزينه‌ها با معرفي فناوري جديد يا با توليد در مقياس صنعتي کاهش پيدا نکند، مطمئنا قيمت‌ها در يک سطح يا سطح ديگري به کف خواهند رسيد. با اين‌همه عکس اين موضوع براي نفت صدق مي‌کند زيرا اين کالا سقف قيمتي دارد که نمي‌توان بدون کنترل استخراج گاز پرهزينه شيل آمريکا از آن عبور کرد و قيمت‌ها را دوباره پايين آورد. آن چه که از همه جالب‌تر است، اين است که قيمت‌هاي نفت و گاز با يکديگر تعيين مي‌شوند، بنابراين با وجود اين که عوامل متفاوتي بر هر يک از اين منابع تاثير مي‌گذارد، تحت تاثير کف و سقف قيمت ديگري قرار مي‌گيرد.
قيمت نفت به دليل توافقي که اوپک و شرکاي مهم اين سازمان در سال گذشتند، نسبتا تثبيت شده است اما هيچ سازمان مشابه يا همکاري ميان بزرگترين بازيگران گاز طبيعي جهان وجود ندارد و ممکن است اشباع عرضه و کاهش قيمت قابل پيش‌بيني که بازار LNG به آن دچار مي‌شود، اين توليدکنندگان را وادار کند "اوپک گازي" خود را تشکيل دهند و براي اجراي تدابير قيمت گذاري با يکديگر همکاري کنند.
بر اساس گزارش پايگاه اينترنتي گلوبال ريسرچ، نکته مهم در اينجا اين است که قراردادهاي گازي چند ميليارد دلاري که ايران امضا کرده يا سرگرم مذاکره درباره آنها است، ممکن است با اشباع عرضه LNG عوامل بنيادين بازار را تحت تاثير قرار دهند و به سقوط قيمت منجر شوند و تشکيل يک "اوپک گازي" ميان روسيه، ايران و قطر براي تثبيت بازار را بدنبال داشته باشند.
مدير پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه شاهرود:
شاهرود- مدير پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه شاهرود، بابيان اينکه ۹۱۸ميليون ليتر سوخت طي سال۹۵ در استان سمنان مصرف شد، گفت: مصرف بنزين افزايش‌يافته است.
سبحان رجب پور در گفتگو با مهر با موضوع توزيع و مصرف فرآورده‌هاي نفتي در استان سمنان، بيان کرد: در سال گذشته ۹۱۸ميليون ليتر انواع فرآورده‌هاي نفتي، ۱۱۴ميليون کيلوگرم سي ان جي و ۱۹ هزار و ۱۲۸تن گاز مايع توزيع‌شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل در بخش بنزين شاهد رشد شش‌درصدي مصرف هستيم همچنين در مصرف نفت گاز نيز دو درصد نسبت به سال گذشته افزايش را داشته‌ايم.وي افزود: شهرستان‌هاي شاهرود و ميامي‌۳۰۸ميليون ليتر فرآورده‌هاي نفتي در سال۹۵ مصرف‌ کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل، دو درصد کاهش را شاهد هستيم اما در مقوله سي ان جي در اين دو شهرستان شرقي استان سمنان، شاهد افزايش يک‌درصدي مصرف در سال۹۵ بوده‌ايم.
۱۲۱ميليون ليتر فراورده سوختي توزيع شد
مدير پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه شاهرود، گفت: در سه‌ماهه اول سال۹۶، درمجموع ۱۲۱ميليون ليتر انواع فرآورده‌هاي نفتي توزيع‌شده که ۶۵ميليون ليتر آن تنها در دو شهرستان شاهرود و ميامي‌بوده است اما متأسفانه مصرف بنزين ما رشد بسيار تصاعدي دارد.
رجب پور به‌امار کشوري مصرف بنزين نيز اشاره‌اي داشت و بيان کرد: متوسط مصرف بنزين در استان سمنان از ابتداي سال جاري، ۷۸ميليون و۸۰۰ هزار ليتر بوده که در اين چند روز اخير و در برهه زماني پس از ماه مبارک رمضان به ۸۴ ميليون ليتر نيز رسيده که برابر آمار دستگاه‌هاي خودروساز در اين مدت، دو ميليون دستگاه خودرو به تعداد خودروهاي سطح کشور افزوده‌شده و اين منجر شد تا ۹تا ۱۰ درصد رشد مصرف بنزين در استان سمنان را شاهد باشيم.وي مصرف بنزين در استان سمنان را تابعي از مصرف اين فرآورده در سطح کشور دانست و افزود: درباره بنزين بايد گفت توليد پالايشگاهي اين محصول در کشور روزانه ۶۲ ميليون ليتر است و امروز به‌طور روزانه ۱۳ميليون ليتر بنزين وارد مي‌کنيم که به ازاي هر ليتر ۱۳۷۷تومان قيمت تمام‌شده بنزين خارجي است که رقم بسيار گسترده‌اي مي‌شود. از سوي ديگر امروز بنزين توزيع‌شده در استان به ازاي هر ليتر ۳۷۷تومان يارانه دولتي تعلق مي‌گيرد که اگر اين يارانه را در مصرف يک روز کشور ضرب کنيم، تمام بودجه يارانه‌اي که دولت در سطح کشور بدهکار است، تأمين مي‌شود.
۴۲جايگاه سي ان جي در استان سمنان وجود دارد
مدير پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه شاهرود، ادامه داد: ۳۰ ميليون وسيله نقليه موتوري بنزين سوز در کشور وجود دارد که اگر هر فرد ايراني تنها يک ليتر بنزين کمتر مصرف کند ماهانه ميلياردها تومان به اقتصاد کشور کمک مي‌شود همچنين مي‌توان روزي ۳۰ ميليون ليتر مصرف را به همين شکل کاهش داد تا نه‌تنها از ورود ۱۳ميليون ليتر بنزين به کشور در روز بي‌نياز مي‌شويم بلکه ۱۷ميليون ليتر را نيز مي‌توانيم صادر کنيم و اين نمونه اقتصاد مقاومتي است.رجب پور درباره نحوه سوخت‌رساني به جايگاه‌هاي سوخت استان سمنان، توضيح داد: اين استان داراي چهار ناحيه عملياتي شامل گرمسار و آردان، سمنان، سرخه و مهدي‌شهر، دامغان و شاهرود و ميامي‌را تحت پوشش دارد که اين چهار ناحيه داراي سه انبار با ظرفيت ۱۲۰ميليون مترمکعب فرآورده‌هاي نفتي هستند که نفت را با استفاده از ۶۵ دستگاه نفت‌کش جاده‌اي و با استفاده از ظرفيت بخش خصوصي، انواع فرآورده‌هاي نفتي به درون و خارج از استان منتقل مي‌کنند.وي بابيان اينکه ۶۲جايگاه سوخت در سطح استان سمنان وجود دارد که از اين تعداد ۵۳جايگاه سکودار هستند، بيان کرد: ۴۲جايگاه سي ان جي نيز در استان وجود دارد که تا کنون ۴۰ جايگاه فعال و مابقي در دست اجرا هستند که يکي از اين جايگاه‌ها، نخستين جايگاه سي ان جي بخش بيارجمند محسوب مي‌شود که به‌صورت آزمايشي امروز آغاز به کارکرده و در هفته دولت به بهره‌برداري کامل مي‌رسد.
۴۰درصد جايگاه‌هاي سي ان جي بخش خصوصي هستند
مدير پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه شاهرود، گفت: ۴۰درصد جايگاه‌هاي سي ان جي در استان سمنان مرتبط به بخش خصوصي هستند اما بايد گفت متأسفانه آنگونه که انتظار مي‌رفت، خدمات مورد نظر شرکت پخش فرآورده‌هاي نفتي استان سمنان بود، بعضا رعايت نشده و با کمبودهايي در اين جايگاه‌ها روبرو هستيم و اين جايگاه‌هاي که عمدتا به شهرداري‌ها نيز تعلق دارند بايد انتظارات را در سطحي بالاتر برآورده سازند.رجب پور بيان کرد: درباره جايگاه‌هاي بخش خصوصي که معمولا شهرداري‌ها ملک آن هستند بايد گفت طي جلساتي مصوب شده که شهرداري‌ها مي‌بايست زميني را به‌صورت بلاعوض در اختيار شرکت نفت قرار دهند تا اين شرکت صفر تا ۱۰۰ هزينه‌هاي ساخت جايگاه سوخت را تأمين کرده و مجددا جايگاه را به شهرداري‌ها تحويل دهد لذا اين توقع از شهرداري‌ها وجود دارد که در اين جايگاه‌ها خدمات خوبي را به مردم ارائه دهند.
وي افزود: اين جايگاه‌ها نه‌تنها هزينه اي براي شهرداري‌ها ندارد، بلکه عايدي را نيز نصيبشان خواهد کرد اما شهرداري‌هاي استان معمولا اين جايگاه‌ها را به پيمانکاران واگذار کرده‌اند و آنها نيز خدمترساني شايسته اي را به مردم ارائه نمي‌کنند که اين يکي از غدغه‌هاي ما درباره جايگاه‌هاي سوخت سي ان جي در سطح استان است که اين امر مخصوصا در گرمسار با مشکلاتي روبرو بود که‌اميدواريم تغييرات شوراي شهر در ماه آتي بتواند اين مشکلات را رفع کند.
الزامات سوخت رساني رعايت شود
مدير پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه شاهرود درباره الزامات جايگاه‌هاي سوخت رساني در استان، توضيح داد: اقداماتي که بايد در هنگام سوخت‌رساني در جايگاه‌هاي سي ان جي رخ دهد که نمونه آن خروج تمام سرنشينان خودرو قبل از ورود به جايگاه سوخت رساني است که اين امر بايد توسط جايگاه داران تذکر داده شود همچنين در زمان سوخت گيري بايد درب صندوق عقب خودرو کاملا باز باشد و همچنين سوختگيري بايد صرفا به دست اپراتور انجام شود و اين را نيز مردم بايد از مسئولان جايگاه بخواهند چرا که مسئوليت اين افراد همين امر است.رجب پور درباره تأمين امنيت گازرساني به خودروها نيز، تاکيد داشت: کنترل مخازن سي ان جي خودروها در مراکز متأسفانه چند زماني است که صورت نمي‌گيرد و اين باعث تعجب ما شده است چرا که در صورت عدم کنترل اين منبع‌ها و همچنين اتصالات گازرسان خودروها جان مردم در خطر مي‌افتد لذا حال که الزامات اين امر برداشته شده ما تقاضا داريم مردم، خودشان به اين الزامات پايبند باشند.وي در ديگر بخش صحبت‌هاي خود، افزود: در استان سمنان ۷۴فروشنده نفت و گاز روستايي وجود دارد که مسئوليت پخش فرآورده‌هاي سوختي مورد نياز به خصوص در بخش صنعتي، کشاورزي و دامپروري را برعهده دارند.
شبکه برق کشور ۱۵۰ برابر
 طول مرزهاي زميني

بيش از ۸۹۰ هزار کيلومتر کابل کشي در ايران انجام گرفته تا برق به دورترين نقاط مصرف برسد و مشترکان از نعمت آن برخوردار شوند اين حجم شبکه احداث شده برق، بيش از ۱۵۰ برابر طول مرزهاي زميني ايران با کشورهاي همسايه است.بع نقل از ايسنا، برق از لحظه توليد تا رسيدن به دست مصرف کننده نهايي که با زدن يک کليد از نتيجه نهايي آن بهره‌مند مي‌شود و از برق در روشنايي محل کار يا منزل، توليد يک محصول، خنک کردن محل کار يا منزل، اتو کردن لباس‌ها و... نيازمند مديريتي لحظه اي و هماهنگ است.برق در ايران بدون در نظر گرفتن نيروگاه‌ها و پست‌هاي برق، در بيش از ۸۹۰ هزار کيلومتر کابل جريان دارد. اين حجم شبکه برق احداث شده بيش از ۱۵۰ برابر طول مرزهاي زميني ايران با کشورهاي همسايه است. ايران در حدود ۶۰۰۰ کيلومتر مرز زميني با همسايگان خود دارد.آمارهاي رسمي‌شرکت توانير نشان مي‌دهد که در بخش انتقال برق بيش از ۵۲ هزار کيلومتر خطوط انتقال از نوع ۴۰۰ و ۲۳۰ کيلوولت در کشور احداث شده که برق را مبادي خروجي نيروگاه‌ها در سراسر کشور پخش مي‌کنند.همچنين بيش از ۷۱ هزار کيلومتر نيز خطوط انتقال برق از نوع ۱۳۲، ۶۶ و ۶۳ کيلوولت در کشور وجود دارد، اما گستردگي بخش توزيع در کشور بسيار بيش از بخش انتقال است.علاوه‌بر اين بيش از ۷۷۰ هزار کيلومتر شبکه توزيع در کشور احداث شده است که از اين ميان ۴۱۶ هزار کيلومتر آن شبکه فشار متوسط و ۳۵۴ هزار کيلومتر آن نيز در بخش شبکه فشار متوسط قرار دارد.اين درحالي است که در هر دو بخش انتقال و توزيع، همواره دو موضوع توسعه (احداث شبکه‌هاي جديد) و نگهداري (حفظ شبکه‌هاي سالم و تعميرات شبکه‌هاي آسيب ديده يا فرسوده) نيازي ضروري و غير قابل حذف است.به اين ترتيب روزانه هزاران نفر به صورت مستمر از شبکه‌هاي انتقال و توزيع احداث شده بازديد و به رفع عيب آن‌ها مي‌پردازند.

لابي عامل جريان انحراف
براي حضور در نهادهاي دولت دوازدهم

يكي از اعضاي منتسب به جريان انحراف كه چند ماهي تصدي مديريت يك شركت نفتي وابسته به وزارت نفت را عهده دار شده بود با هوشياري و تدبير مديران بركنار شد. به نقل از ایلنا، اين فرد كه با استفاده از رانت و فشار به وزارت نفت وارد يكي از بزرگترين زير مجموعه‌هاي اين وزارتخانه كه در حوزه توليد فراورده‌هاي نفتي مشغول است شده بود، ارتباط بسيار نزديك و صميمانه اي با برخي از محكومان امنيتي داشته و پس از اخراج از يك شركت تحت پوشش تامين اجتماعي به علت سوءمديريت و فعاليت‌هاي خارج از چهارچوب به يكباره به عنوان مديرعامل اين مجموعه اي نفتي منصوب شد.اين فرد كه در دولت قبل نيز با لابي‌هاي گسترده ارتباط نزديكي را با جريان انحراف برقرار كرده بود پس از تصدي اين پست با زد و بندهاي گسترده و سوءاستفاده از برخي آقازاده‌ها در ازاي صادرات محصولات و فراورده‌هاي شركت به كشورهاي همسايه پورسانت دريافت مي‌كرد.وي از زمان تصدي اين پست سفرهاي متعددي را نيز براي انجام فعاليت‌هاي اقتصادي و خارج از چهارچوب به كشورهاي آفريقايي و عربي حاشيه خليج فارس داشته است. وي در زمان تصدي خود در شركت بازرگاني داخلي و شركت سرمايه گذاري خارجي نيز با سواستفاده از موقعيت خود و زد و بندهاي صورت گرفته اقدام به ايجاد رانت و حيف و ميل بيت المال كرد.اين عضوحلقه انحرافي در ايام انتخابات نيز با حضور در برخي از ستادهاي انتخاباتي سعي در سو استفاده از طريق كمك مالي و گرفتن امتياز كرده بود كه با اطلاع به موقع مسئولان موفق به انجام اين كار نشد.اين فرد پس از بركناري نيز با فشار به مجموعه تحت مديريت وزارت نفت از طريق برخي از لابي‌هاي خود سعي در بازگشت دوباره به پست خود داشت كه با هوشياري و تدبير صورت گرفته ناكام ماند.وي در حال حاضر با لابي گسترده و دادن وعده وعيدها به برخي از گروه‌ها و جريان‌هاي سياسي سعي در حضور در بخش‌هاي دولت دوازدهم دارد.لازم است مسئولان محترم و هوشيار دولت همانند هميشه با دقت نظر در انتخاب مديران شايسته از حضور برخي از افراد نالايق و وابسته به جريان انحراف كه با سوءمديريت و اقدامات خلاف شرع و عرف خود به اقتصاد اين كشور ضربات جبران ناپذيري را وارد كرده و مي‌كنند جلوگيري کنند.

کسب تنديس طلايي مسئوليت‎هاي اجتماعي توسط شرکت گاز استان اصفهان
درسومين همايش مسئوليت‌هاي اجتماعي صنعت نفت کشور(csr)، شرکت گاز استان اصفهان در نخستين دوره حضور خود موفق به دريافت تنديس زرين و لوح سپاس شد.در اين همايش که در روزهاي 27 و 28 تيرماه‌امسال با حضور وزير نفت و جمعي از مديران ارشد وزارت نفت برگزار شد به صورت ويژه از شرکت‌هاي شاخص در زمينه مسئوليت‌هاي اجتماعي با حضور مقام عالي وزارت نفت تقدير به عمل آمد که در حوزه صنعت گاز کشور، شرکت گاز استان اصفهان تنها شرکتي بود که موفق به کسب تنديس طلايي گرديد و به عنوان نماينده شرکت ملي گاز ايران دراين راستا انتخاب و معرفي شد.اظهارنامه مسئوليت‌هاي اجتماعي شرکت گاز استان اصفهان که به همت اعضاي کميته مسئوليت‌هاي اجتماعي براي سال‌هاي 90 تا 95 تدوين شد در خردادماه سالجاري به دبيرخانه اين همايش ارائه شد که منجر به دريافت سپاس نامه اين همايش و اخذ بالاترين سطح جايزه مسئوليت‌هاي اجتماعي در وزارت نفت شد. شرکت گاز استان اصفهان در راستاي حرکت درمسيرتعالي سازماني از سال ۱۳۹۲نسبت به تشکيل کميته مسئوليت‎هاي اجتماعي اقدام و فعاليت‎هاي مرتبط با اين حوزه را به صورت سازمان يافته آغاز کرد، اين فعاليت‎ها در حوزه‌هاي مختلف نظير؛ موضوعات اداري، خدماتي، فرهنگي، ورزشي، آموزشي، پژوهشي، زيست محيطي و مديريت بحران اجرايي شده و برحسب شاخص‎هاي تدوين شده صنايع، مورد ارزيابي قرار گرفت.اين تنديس و لوح سپاس از سوي غلامرضا منوچهري معاون مديرعامل در توسعه مهندسي شرکت ملي نفت و امير طالبيان مشاور اجتماعي وزير نفت به علوي مديرعامل شرکت گاز استان اصفهان اعطا شد.