مديرکل دفتر تعاوني‌هاي خدماتي وزارت کار خبر داد؛
مديرکل دفتر تعاوني‌هاي خدماتي وزارت کار گفت: ورود تعاوني‌ها به کليه فعاليت‌هاي اقتصادي بزرگ از جمله بانکداري و بيمه از طريق تعاوني‌هاي سهامي‌عام ممکن است و پيگير تشکيل موسسات مالي و اعتباري و يا بانک در قالب تعاوني‌ سهامي‌عام هستيم.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از خبرگزاري تسنيم،عليرضا ناطقي، مدير کل دفتر تعاوني‌هاي خدماتي وزارت تعاون،کار با اشاره به نقش کليدي بخش تعاون در تحقق سياست‌هاي اقتصادي کشور افزود: تعاوني‌هاي سهامي‌عام يکي از راه‌هاي افزايش سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور است. وي با تأکيد بر اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال، استفاده از سرمايه‌‌هاي کوچک مردم (پذيره‌نويسي) از طريق تشکيل تعاوني‌هاي سهامي‌عام را براي مردمي‌کردن اقتصاد و بمنظور انجام کار‌هاي بزرگ اقتصادي و توليد اشتغال مولد و پايدار راه‌گشا دانست.
ناطقي ادامه داد: براساس بند (9) ماده (1) قانون «اجراي سياست‌هاي کلي اصل 44 قانون اساسي»، تعاوني سهامي‌عام نوعي شرکت سهامي‌عام است که با رعايت قانون تجارت و محدوديت‌هاي موجود در قانون مذکور تشکيل شده باشد.
دراين نوع تعاوني‌ها سرمايه‌ به سهام تقسيم شده و مسئوليت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمي‌سهام آنها است و مؤسسين آنها قسمتي از سرمايه شرکت را از طريق فروش سهام به مردم تأمين خواهند کرد. بنابراين مهمترين دغدغه کارآفرينان و صاحبان سرمايه يعني تأمين سرمايه براي کارهاي بزرگ توليدي از اين طريق برطرف خواهد شد.
 مدير کل دفتر تعاوني‌هاي خدماتي بيان کرد:تعاوني‌هاي سهامي‌عام تنها نوع تعاوني است که مي‌تواند وارد بورس شده و سهام خود را از طريق بازار سرمايه ارائه نمايد، پس از ابلاغ قانون «اجراي سياست‌هاي کلي اصل 44 قانون اساسي» و معرفي تعاوني‌هاي سهامي‌عام بخش تعاون توانست به بازار سرمايه راه پيدا کند.
وي ورود تعاوني‌ها به کليه فعاليت‌هاي اقتصادي بزرگ از جمله بانکداري و بيمه را نيز از طريق تعاوني‌هاي سهامي‌عام ممکن دانست و از پيگيري دفتر تعاوني‌هاي خدماتي براي تشکيل موسسات مالي و اعتباري و يا بانک در قالب تعاوني‌ سهامي‌عام خبر دادند.
ناطقي ادامه داد: اين نوع تعاوني‌ها به وسيله هيأت مديره‌اي که از بين صاحبان سهام در مجمع عمومي‌مؤسس و مجمع عمومي‌عادي انتخاب شده و کلاً و بعضاً قابل عزل مي‌باشند اداره خواهد شد. متقاضيان تشکيل اينگونه تعاوني‌ها مي‌توانند جهت کسب اطلاعات بيشتر با مراجعه به پايگاه اطلاع رساني وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي به آدرس www.mcls.gov.ir نسبت به دريافت دستورالعمل تشکيل تعاوني‌هاي سهامي‌عام اقدام نمايند.
 مدير کل دفتر تعاوني‌هاي خدماتي وزارت کار گفت: تاکنون تعداد 14 شرکت تعاوني سهامي‌عام در 6 استان کشور به ثبت رسيده است. اين تعاوني‌ها داراي 5808 نفر سهامدار (عضو) متشکل از تعداد 5659 عضو حقيقي و 149عضو حقوقي و تعداد 3854 نفر فرصت شغلي و سرمايه ثبتي آنها 799 ميليارد ريال مي‌باشند.
مجمع عمومي‌عادي سالانه شرکت توسعه و عمران اراضي کشاورزي روز چهارشنبه 25 مرداد با حضور مديرعامل بانک کشاورزي در سالن شهيد اکبري بانک کشاورزي برگزار و طي آن، ضمن تاييد صورت‌هاي مالي منتهي به پايان سال 1395، بازرس مستقل و حسابرس قانوني شرکت براي سال 1396 انتخاب شدند.
به گزارش روابط عمومي‌بانک کشاورزي، در اين مجمع که با حضور دکتر مرتضي شهيدزاده رئيس هيات مديره و مديرعامل بانک کشاورزي، مسعود شريفات عضو هيات مديره اين بانک، مديرعامل و اعضاي هيات مديره شرکت توسعه و عمران اراضي کشاورزي ، حسابرسان مستقل و بازرسان قانوني و ساير اعضا تشکيل شد، گزارش بررسي صورت‌هاي مالي، عملکرد مالي و جريان‌هاي نقدي شرکت در سال 1395 توسط حسابرس مستقل و بازرس قانوني، منطبق بر استانداردهاي حسابداري اعلام و تاييد شد.
بر اساس اين گزارش دکتر شهيدزاده در اين جلسه ضمن قدرداني از تلاش‌ها و اقدامات مديران و کارکنان شرکت توسعه و عمران اراضي کشاورزي، اهتمام و تعهد حسابرسان و بازرسان سازمان حسابرسي کل کشور، امور مجامع شرکت‌ها و سايرافراد ذيربط، بر لزوم اتخاذ تدابير و سازوکارهاي موثر براي افزايش سودآوري شرکت تاکيد کرد و گفت: از آن جا که سرمايه شرکت توسعه و عمران اراضي کشاورزي از محل منابع مردمي‌بانک تامين مي‌شود لذا بايستي تلاش بيشتري براي سودآوري شرکت مبذول شود.
وي افزود: شرکت توسعه و عمران اراضي کشاورزي در اجراي سياست تجميع اراضي که از سياست‌هاي مهندس حجتي در وزارت جهادکشاورزي است نقش به سزايي دارد و با حذف واسطه‌ها و دلالان، زمين‌هاي زراعي را با قيمت عادلانه در اختيار فعالان بخش کشاورزي قرار مي‌دهد که برخورداري از اين خدمت، حق مردم است.
دکتر شهيدزاده در اين جلسه همچنين بر تهيه صورت‌هاي مالي بر اساس IFRS و آموزش و اجراي قوانين مبارزه با پولشويي تاکيد کرد.اين گزارش مي‌افزايد، شركت توسعه و عمران اراضي كشاورزي فعاليت‌هاي خود را رسماً ‌از سال 71 با هدف احياء‌ و توسعه اراضي كشاورزي و واگذاري آن‌ها به بهره برداران براي فعاليت‌هاي اقتصادي كشاورزي آغاز کرده است.
براساس تحليل شبکه اجتماعي اينستاگرام ، شاخص تاثيرگذاري محتواي صفحه رسمي‌بانک تجارت در اين شبکه از ابتداي فعاليت اين صفحه تاکنون ، رشد چشمگيري داشته است .
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک تجارت ، ابراهيم کاظم پور سخنگوي اين بانک روز سه شنبه بيست و چهارم مرداد ماه با بيان اين مطلب خاطرنشان کرد : باتوجه به گستره مخاطبان بانک تجارت در شبکه‌ها و پيام رسان‌هاي اجتماعي ، توليد محتوا و پاسخگويي به کاربران در صفحات بانک ، مخاطب محور و بر اساس رفتار تعاملي با کاربران انجام مي‌شود .
وي برنامه ريزي براساس اطلاعات و تحليل‌هاي ارائه شده توسط شبکه‌هاي اجتماعي را يکي از بهترين روش‌هاي دستيابي به اهداف روابط عمومي‌و فروش خدمات بانکي دانست و تاکيد کرد : با تغييرات گسترده و پرشتاب شبکه‌هاي اجتماعي اکنون تحليل‌هايي که خود اين شبکه‌ها در خصوص مخاطبان ارائه مي‌دهند به خوبي مي‌تواند وضعيت تعاملي و تاثيرگذاري محتواي توليد شده را نشان دهد . به طور مثال در شبکه اجتماعي اينستاگرام از ابتداي سال 96 ، تصاوير کاربراني که در جشنواره نوروزي بانک شرکت کردند با شاخص تاثيرگذاري بيش از11000 ، ويدئوهاي حوزه مسئوليت اجتماعي بانک با شاخص تاثيرگذاري بيش از 9000 ، محتواي تصويري مربوط به معرفي شعب بانک تجارت با شاخص تاثيرگذاري بيش از 8500، معرفي کارت هديه باشاخص تاثيرگذاري بيش از 8000 ، هشدارهاي امنيتي با شاخص تاثيرگذاري بيش از 7500 و ويدئوهاي آموزشي موبايل بانک تجارت با شاخص تاثيرگذاري نزديک به 7000 کاربر ، نشان مي‌دهد گرايش کاربران در صفحه نهادي مالي مانند بانک تجارت شامل چه حوزه‌هايي مي‌شود .
کاظم پور با اشاره به افزايش روزافزون کاربران در شبکه‌هاي مجازي افزود : برخي شاخص‌ها مانند افزايش دنبال کننده از جمله موضوعاتي است که چنانچه معنادار نباشد ، نه تنها براي نهادهاي مالي و بنگاه‌هاي اقتصادي دستآورد محسوب نمي‌شود بلکه مي‌تواند اطلاع رساني و تبليغات در حوزه فضاي مجازي را دچار اختلال کرده و اطلاعات صحيحي را براي برنامه ريزي‌هاي بعدي با هدف هدايت کاربر به نقطه فروش خدمات بانکي در اختيار سازمان قرار ندهد .
حضور تخصصي دو طرف عرضه و تقاضا صنعت ساختمان در نمايشگاه منجر به هدفمندي فعاليت‌هاي بازار مي‌شود. عضو هيات مديره بانک مسکن با اشاره به فلسفه برگزاري نمايشگاه صنعت ساختمان، عنوان کرد: حضور تخصصي دو طرف عرضه و تقاضا صنعت ساختمان در نمايشگاه منجر به هدفمندي فعاليت‌هاي بازار مي‌شود.
ابوالقاسم رحيمي‌انارکي عضو هيات مديره بانک مسکن در حاشيه بازديد از هفدهمين نمايشگاه بين المللي صنعت ساختمان با بيان اينکه حضور تخصصي بانک مسکن در اين نمايشگاه مي‌تواند براي چشم‌ انداز فعاليت‌هاي بانک مسکن براي تبديل شدن به يک بانک توسعه‌‌ اي مفيد باشد، در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري بانک مسکن،گفت: فلسفه برگزاري نمايشگاه بين‌‌ المللي صنعت ساختمان آن است که از يک سو توليد کنندگان و فعالان عرصه توليد مصالح ساختماني به ارائه آخرين دستاوردهاي عرصه فعاليت خود بپردازند و از سوي ديگر متقاضيان اين نوع محصولات نيز با مراجعه به اين نمايشگاه ارزيابي دقيقي از مجموعه محصولات موجود در اين صنعت را به دست آورند.وي ادامه داد: در عين حال در فضاي نمايشگاهي امکان شناسايي جديد بازار که منافع دو طرف عرضه و تقاضا را تامين مي‌کند فراهم مي‌شود. به اين معنا که مراجعه‌‌ کنندگان مي‌‌‌توانند درخواست‌‌‌هاي خود را با توليد کنندگان در ميان بگذارند.عضو هيات مديرهبانک مسکنبا تاکيد بر آن که با برگزاري نمايشگاه بين المللي صنعت ساختمان چشم اندازهاي جديد پيش روي توليد کنندگان ايجاد خواهد شد، افزود: به اين ترتيب يک رابطه متقابلي بين دو طرف عرضه و تقاضا حوزه مسکن و ساختمان به وجود مي‌‌‌آيد و به هدفمندي بازار کمک خواهد کرد تا هر کدام از ذي نفعان بتوانند به سود مناسب خود دسترسي پيدا کنند و همچنين تخصيص منابع به صورت بهينه انجام شود.رحيمي‌انارکي به فلسفه حضور بانک مسکن در اين نمايشگاه اشاره کرد و گفت: بانک مسکن هم بنا به ماهيت تخصصي خود با حضور در چنين نمايشگاه‌‌‌هايي مي‌تواند به پيش‌‌برد فعاليت‌هاي خود کمک کند.

دکتر رحماني فضلي وزير کشور با ارسال لوح سپاس از نقش ارزشمند بانک صادرات ايران براي تشکيل کنسرسيوم پرداخت تسهيلات به شرکت بين‌المللي توسعه صنعت گردشگري پديده شانديز تشکر کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، مهندس بابک دين‌پرست، معاون هماهنگي اموراقتصادي و توسعه منطقه‌اي وزارت کشور به نمايندگي از وزير کشور با حضور در دفتر کار مديرعامل بانک صادرات ايران و اعطاي لوح تقدير به سياوش زراعتي مديرعامل اين بانک از نقش‌محوري بانک صادرات ايران، تقدير و تشکر به عمل آورد.
در بخشي از اين لوح آمده است:
«با توجه به تشکيل کنسرسيوم پرداخت تسهيلات به شرکت بين‌المللي توسعه صنعت گردشگري پديده شانديز با عضويت بانک‌هاي ملي، ملت، سپه، تجارت، شهر و نقش‌محوري و عامليت آن بانک، ضمن تقدير و تشکر از زحمات و تلاش‌هاي بي‌شائبه جنابعالي و ساير مديران محترم بانک‌هاي عضو کنسرسيوم مذکور در جهت رفع مشکلات شرکت يادشده، توفيق روزافزون همه عزيزان را در خدمت به نظام مقدس جمهوري اسلامي‌ايران در سايه توجهات حضرت بقيه‌ا...الاعظم(عج) و منويات مقام معظم رهبري (مدظله العالي) و اجراي سياست‌هاي دولت تدبير و اميد از درگاه پروردگار قادر منان خواستارم.»
لوريس چکنواريان آهنگساز برجسته کشورمان در بازديد از موزه بانک سپه گفت: روز بازديد از موزه اين بانک روز پرافتخاري براي من است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانک سپه، لوريس چکناواريان از تلاشهاي صورت گرفته به منظور ارائه مناسب آثار فرهنگي و تاريخي در موزه بانک سپه به علاقمندان، تشکر و روز بازديد از موزه را روز پرافتخاري براي خويش دانست.
چکنواريان متولد 21 مهر 1316 در بروجرد است . رهبر اکستر فيلارمونيک ارمنستان و رهبر ارکستر اپراي تهران از جمله نقشهاي برجسته اوست.
اين استاد برجسته موسيقي، از چهره‌هاي شناخته شده فرهنگي ايران و ارمنستان است که ارکسترهاي مختلفي را در سراسر جهان از جمله اتريش، بريتانيا، آمريکا، کانادا، فنلاند، ارمنستان، تايلند رهبري کرده است.
او فارغ‌التحصيل آکادمي‌موسيقي وين و رشته رهبري ارکستر از دانشگاه ميشيگان است.استاد چکنواريان بيش از ۷۵ اثر شامل سمفوني، اپرا و... بيش از ۴۵ موسيقي فيلم ساخته‌است.
ساخته‌هاي او تاکنون توسط گروه ارکسترهاي مختلفي مانند ارکستر سمفونيک لندن، ارکستر فيلارمونيک لندن، ارکستر‌هال، ارکستر فيلارمونيک هلسينکي، ارکستر سمفونيک هلسينکي، ارکستر سمفونيک تهران و ارکستر سمفونيک نيويورک اجرا شده‌اند.
بانک‌پاسارگاد براي دهمين سال متوالي، از نفرات برتر آزمون سراسري سال 1396 تقدير به عمل خواهد آورد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک پاسارگاد، خسرو رفيعي مشاور مديرعامل و مدير روابط‌عمومي‌اين بانک، ضمن اعلام اين خبر گفت: بانک‌پاسارگاد به منظور ارج نهادن به تلاش و شايستگي نفرات برتر آزمون سراسري، براي دهمين سال متوالي، از اين عزيزان تقدير خواهد کرد. اين بانک اين اقدام را از سال 1387 آغاز کرده‌است و هم‌اکنون برترين‌هاي کنکور سراسري سال‌هاي گذشته در مقاطع بالاتر نيز تحت حمايت بانک پاسارگاد هستند.
وي افزود: بانک‌پاسارگاد به نفرات اول، دوم و سوم 5 گروه آزمايشي سهام بانک‌پاسارگاد را اهداء خواهد کرد. همچنين تا هر مقطعي که در داخل کشور ادامه تحصيل دهند، مبلغي به طور ماهانه به حساب اين عزيزان واريز خواهد شد.
مدير روابط عمومي‌بانک پاسارگاد در پايان ضمن اشاره به هدف بانک‌پاسارگاد از اين اقدام خاطرنشان کرد: بانک‌پاسارگاد در راستاي ايفاي مسئوليت‌هاي اجتماعي خود، بر خود لازم مي‌داند با حمايت و تقدير از نخبگان کشور، زمينه را براي کاهش دغدغه‌هاي اين عزيزان و ارتقاء سطح علمي‌و تجربي ايشان، آماده کند تا بتوانيم از وجود اين سرمايه‌هاي ارزشمند براي پيشرفت و آباداني کشورمان بهره‌‌مند شويم.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک دي، تيم المپياد بانک دي در اولين دوره المپياد بانکي، که به همت کانون بانک‌هاي خصوصي و موسسات اعتباري برگزار شد، موفق به کسب رتبه دوم در بين چهارده بانک خصوصي و موسسه اعتباري شد.
در اين المپياد علمي‌که در روز 12 مرداد ماه سال جاري در دانشگاه‌اميرکبير برگزار شد 140 نفر از چهارده بانک خصوصي و موسسه اعتباري با پاسخگويي به 100 سوال در دروس حقوق بانکي 1 و 2، حسابداري بانکي، دستورالعمل‌هاي منتخب بانک مرکزي، دستورالعمل مبارزه با پولشويي و شناسايي مشتريان خارجي، بانکداري داخلي 1 و 2 با يکديگر به رقابت پرداختند که تيم المپياد بانک دي موفق شد در دروس «بانکداري داخلي 2» و «دستورالعمل‌هاي منتخب بانک مرکزي» حائز رتبه اول، و در دروس «دستورالعمل‌هاي مبارزه با پولشويي و شناسايي مشتريان خارجي»، «حسابداري بانکي» و بانکداري داخلي 1» حائز رتبه دوم و در مجموع با کسب امتياز 727.25 از 1000 حائر رتبه دوم تيمي‌شود.
همچنين در اين دوره از مسابقات سيد عرفان رضوي، معاون اداره حسابداري کل بانک دي، نيز موفق به کسب رتبه 3 در ميان 140 شرکت کننده حاضر در المپياد شد. در اين دوره از مسابقات سيد عرفان رضوي، محمد پرويزي، رسول سعيدي، رامين قاسمي، ايمان رضايي، نازنين ميرزايي، فاطمه حاجي لو، مهديه محبي، فاطمه عصاري و مرجان غلامي‌اعضاي تيم المپياد بانک دي را تشکيل داده بودند.
همچنين محمدرضا قرباني، مديرعامل بانک دي، نيز در پيامي‌اين موفقيت را به اعضاي تيم المپياد و همکاران خانواده ارزش آفرين دي تبريک گفت.

نخستين المپياد شبکه بانکي بانک‌هاي خصوصي کشور با حضور موفق تيم علمي‌بانک قوامين به همراه سيزده بانک و موسسه اعتباري خصوصي در تاريخ يازدهم و دوازدهم مردادماه با همکاري کانون بانک‌ها و شرکت تابان خرد برگزار شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قوامين، در روز دوازدهم مرداد ماه اعضاء تيم علمي‌بانک قوامين (مشتمل بر 10 نفر عضو ثابت و 2 نفر عضو ذخيره) که از طريق برگزاري آزمون داخلي شناسايي شده بودند پس از طي نمودن اردوي دو روزه علمي‌با آمادگي کامل به محل آزمون اعزام شدند. اين گزارش حاکي است اردوي مذکور بمنظور ايجاد بستري مناسب براي مطالعه، تقويت روحيه، افزايش آگاهي‌هاي تخصصي اعضاء تيم علمي‌بانک برنامه ريزي و قبل از مرحله نهايي المپياد به اجرا درآمد.سرانجام پس از چندين ماه رقابت درون بانکي و انتخاب نفرات و استعدادهاي برتر شبکه بانکي در ساعت 10:00 صبح روز پنج شنبه با حضور بانک‌هاي قوامين، اقتصاد نوين، آينده، کارآفرين، پارسيان، خاورميانه، حکمت ايرانيان، گردشگري، مؤسسه اعتباري کوثر، مؤسسه اعتباري ملل، دي، انصار، سينا، ايران زمين مرحله نهايي اين المپياد در دانشگاه صنعتي اميرکبير برگزار شد و طي 100 دقيقه آزمون شرکت کنندگان در المپياد با هم به رقابت پرداختند.
در آيين گشايش اين المپياد که در روز چهارشنبه يازدهم مردادماه در دانشگاه‌اميرکبير و با سخنراني کوروش پرويزيان رئيس کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباري خصوصي برگزار شد حسين عبده تبريزي عضو شوراي عالي بورس،‌هادي شوشتري نماينده مجلس، نماينده کميسيون آموزشي بانکها و موسسات اعتباري خصوصي ايران حضور داشته و به ايراد سخنراني پرداختند.
100 دستگاه اتوبوس يورو 4 با حمايت‌هاي مالي بانک شهر به شبکه حمل و نقل عمومي‌کلان شهر اصفهان افزوده شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر، معاون اداري و مالي سازمان پايانه‌هاي مسافربري شهرداري اصفهان با بيان اين‌که بخش خصوصي در حوزه حمل و نقل و مسافربري ازحمايت‌هاي بانک شهر برخوردار بوده است، گفت: بخش خصوصي با دريافت تسهيلات ويژه از بانک شهر توانسته در بسياري از پروژه‌ها مانند نوسازي و خريد اتوبوس‌هاي برون شهري و درون شهري خوب و به موقع عمل کند .
محمدي افزود: شرکت اتوبوسراني شهرداري اصفهان در نوسازي اتويوس‌هاي شهري از بانک شهر ياري مي‌گيرد، به طوري که اخيرا با مساعدت اين بانک توانسته است 100 دستگاه اتوبوس با استاندارد يورو 4 وارد چرخه حمل و نقل شهري کند.
وي افزود: اين اتوبوس‌ها به مسيرهاي خطوط 2 و 3 BRT که مسيرهاي بسيار مهمي‌هستند ، ورود پيدا کرده‌اند و از ميدان قدس تا ميدان امام خميني را پوشش مي‌دهند.
معاون اداري مالي سازمان پايانه‌هاي مسافربري شهرداري اصفهان تصريح کرد: يک خط جديد BRT نيز از ميدان امام خميني تا ميدان استقلال با تامين مالي از سوي بانک شهر کلنگ زني شده و به زودي اجرايي خواهد شد.
محمدي بانک شهر را مدد رسان ويژه براي شهرداري‌هاي کل کشور برشمرد و اظهار کرد: اين بانک در به تحقق پيوستن بسياري از روياهاي مردم در راستاي عمران و آباداني شهرهايشان گام بلندي برداشته است.
وي تصريح کرد: بانک شهر از بدو تاسيس تاکنون تامين کننده منابع مالي براي طراحي، اجرا و بهره برداري از پروژه‌هاي بسيار بزرگي در مناطق مختلف شهري در سراسر کشور بوده است.
اعطاي تسهيلات به مستمري بگيران و بازنشستگان در قالب طرح کرامت 96
بانک رفاه در طرح کرامت 96 به مستمري بگيران و بازنشستگان سازمان تامين اجتماعي و بازنشستگان دانشگاه‌هاي علوم پزشکي تسهيلات پرداخت مي‌کند.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک رفاه ؛ متقاضيان ياد شده مي‌توانند براي تهيه و تامين اموال و خدمات مورد نياز همانند تهيه مصالح ساختماني براي تعميرات واحد مسکوني، هزينه درمان، تحصيل، تهيه جهيزيه، ازدواج فرزند، مسافرت‌هاي زيارتي و سياحتي در قالب عقد مرابحه حداکثر تا مبلغ 300 ميليون ريال از اين تسهيلات استفاده کنند. نرخ سود تسهيلات اين طرح 18 درصد و مدت بازپرداخت تسهيلات حداکثر 48 ماه خواهد بود.متقاضيان براي دريافت اطلاعات بيشتر مي‌توانند به پايگاه اطلاع رساني بانک به نشاني
 www.refah-bank.ir مراجعه و يا با مرکز اطلاع رساني و پاسخگويي بانک ( فراد ) به شماره تلفن 8525-021 تماس حاصل نمايند.

نرم افزار همراه بام بانک ملي ايران به روز شد
نرم‌افزار موبايلي همراه بام بانک ملي ايران تحت سيستم عامل اندرويد با هدف تسريع و تسهيل در امور بانکي مشتريان، بروزرساني و براي به خدمت گيري از آن عرضه شد.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، نرم افزار جديد و بروز همراه بام نسخه 1.9 تحت سيستم عامل اندرويد (Android) داراي مزيت‌هاي منحصر بفرد در زمينه مجموعه خدمات بانکداري الکترونيک و استفاده از جديدترين تکنولوژي‌هاي حوزه فناوري اطلاعات و يکپارچه نمودن خدمات به مشتريان است.بر همين اساس، نسخه جديد همراه بام ملي افزون بر ويژگي‌هاي قبلي داراي ويژگي ورود با اثر انگشت، گزارش اقساط تسهيلات، خريد شارژ، شارژ خودکار و مديريت شارژ خودکار مي‌باشد.همراه بام، يک نرم افزار موبايلي از بانک ملي ايران است که قابل نصب بر روي دستگاه‌هاي اندرويدي و ios بوده و با آن مي‌توان از خدمات گسترده بانکداري الکترونيک بانک ملي ايران به آساني و به راحتي در گوشي يا تبلت بهره مند شد.

راه‌اندازي درگاه پرداخت اينترنتي بانک در فروشگاه گروه صنعتي انتخاب
با حضور معاونين و مديران بانک مهر اقتصاد و گروه صنعتي انتخاب، درگاه پرداخت اينترنتي بانک بر روي فروشگاه اينترنتي گروه صنعتي انتخاب راه‌اندازي شد.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مهر اقتصاد؛ سيد مهدي حسيني_ معاون فناوري اطلاعات و ارتباطات بانک_ در اين نشست ضمن اشاره به سالها تجربه همکاري ميان بانک مهر اقتصاد و گروه صنعتي انتخاب که در راستاي تحقق فرمايشات مقام معظم رهبري(مدظله العالي) در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتي و حمايت از توليد داخلي شکل گرفت،اظهار داشت: يکي از سياستهاي اصلي بانک حمايت از توليد داخلي و تحقق اقتصاد مقاومتي است و به خود مي‌باليم که از اولين گروه‌هاي مالي بوديم که پا در اين عرصه نهاديم.حسيني در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينکه درگاه پرداخت اينترنتي در فروشگاه اينترنتي گروه صنعتي انتخاب ايجاد شده است عنوان داشت: اين پروژه در راستاي طرح کارت اعتباري خريد کالاي ايراني که منطبق بر موازين شرعي و عقود اسلامي‌بود، صورت پذيرفت و مترصد آنيم تا با گسترش اين خدمت سهم در آمدي بانک مهر اقتصاد را از مسير خدمات نوين افزايش دهيم.در ادامه اين مراسم دکتر کريميان_ معاون بازرگاني گروه صنعتي انتخاب_ از افتتاح و قرار گرفتن اين درگاه بر روي فروشگاه اينترنتي گروه صنعتي انتخاب ابراز خرسندي کرد و از آن به عنوان نقطه عطفي در روابط ميان دوگروه ياد کرد.

پست بانک زمينه ساز ايجاد فرصت‌هاي شغلي در روستاها
بهرام نکيسا مديرکل دفتر امور روستائي و شوراهاي استانداري بوشهر در نشست مشترک با مسئولان پست‌بانک‌ايران اظهارداشت: خدمات‌رساني اين بانک در روستاها و مناطق کم برخوردار کشور زمينه ساز ايجاد فرصت‌هاي شغلي و ارتقاء سطح رضايتمندي روستائيان و محرومان از آن است.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌پست بانک ايران: وي ضمن بيان مطلب فوق گفت: گستردگي شبکه پست بانک درسطح کشور بويژه در روستاها و مناطق محروم؛ عمران، آباداني و رونق اقتصادي اين مناطق را بدنبال دارد.نکيسا ضمن اعلام آمادگي استانداري جهت گسترش همکاري‌ها با پست بانک عنوان‌کرد: خدمات‌رساني مطلوب و متنوع اين بانک در باجه‌هاي خدمات بانکي روستائي، رضايتمندي روستائيان را در راستاي دسترسي آسان آنان به خدمات متنوع بانکي و جلوگيري از ترددهاي غيرضروري همراه داشته است.
وي درپايان خواستار برگزاري اتاق فکر با همکاري پست بانک در راستاي خدمت رساني ارزنده‌تر و اجراي طرح‌هاي توسعه روستايي شد.

تغيير جديد در هيات مديره موسسه اعتباري نور
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌موسسه اعتباري نور ، بر اساس آخرين اطلاعات و اخبار از آخرين جلسه هيات مديره، حکم پايان خدمت مديرعامل اين موسسه از تاريخ ۹۶/۵/۲۴ صادر شد و هيات مديره انجام کليه‌امور جاري در چارچوب قوانين و مقررات، اساسنامه و مصوبات هيات مديره تا معرفي مديرعامل جديد و تاييد بانک مرکزي را به رضا معمار اصفهاني قائم مقام موسسه اعتباري نور سپرد.همچنين از تلاش و خدمات خسرو خواجه حسني مديرعامل موسسه نيز در طول تصدي مسئوليت تقدير و تشکر شد. بر اساس اين گزارش مديرعامل جديد موسسه اعتباري نور به زودي معرفي مي‌شود.