ادامه حاشيه‌هاي ساخت و ساز غيرمجاز يك هتل در شمال پایتخت؛
گروه اجتماعي: حاشيه‌هاي تخلف صورت گرفته براي ساخت هتل 25 طبقه در منطقه دزاشيب هنوز هم ادامه دارد. طي روزهاي گذشته رسانه‌ها درباره اين پروژه گزارش‌هايي منتشر كرده‌اند و حتي در جلسه شوراي شهر تهران هم مختاباد، رئيس كميته هنري شوراي شهر تهران در رابطه با آن مواردي را مطرح كرده است.
مختاباد روز سه شنبه و در صحن شوراي شهر پايتخت در تذكري درباره تخلفات صورت گرفته در جريان ساخت اين هتل گفت: يکي از برج‌سازان تهران در دزاشيب پروژه‌اي دارد که در آن تخلف کرده است. قرار بود اين زمين پارک شود اما حالا تبديل به هتل شده است. قرار بود اين ساختمان 16 طبقه ساخته شود اما حالا 25 طبقه ساخته شده و مالک قصد داشته 4 طبقه ديگر نيز اضافه کند.
هرچند برخي گزارش‌ها نشان از اين دارد كه شهرداري تهران در حال پايين آوردن ستون طبقات اضافه است، اما هنوز هم موارد زيادي درباره اين تخلف وجود دارد. بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه طي سال‌هاي گذشته برج‌هاي زيادي با تخلف زياد در گوشه و كنار پايتخت ساخته شده است. يكي ديگر از نمونه‌هاي اين ساخت و سازهاي با تخلف برج ٥٧ طبقه‌اي بود كه در‌ سال ٩٤ در خيابان فرشته ساخته شد؛ آن زمان هم پاي يك هتل در يك خيابان هشت متري در ميان بود. حالا هم با رسانه‌اي شدن پروندن تخلف در ساخت هتل 25 طبقه در منطقه دزاشيب، به نظر مي‌رسد كه برج ديگري از بالاي شهر تهران سر در آورده است. البته در اين ميان حناچي، دبير شوراي عالي شهرسازي كشور معتقد است كه در سال‌هاي گذشته برج‌هاي زيادي خلاف ضوابط ساخته شده‌اند و براساس دستورات قانوني متوقف مانده‌اند اما تابه‌حال حكم قلع و قمع بنا اجرا نشده است.
جزئيات ساخت هتل 25 طبقه در دزاشيب
عبدالحسين مختاباد، رئيس كميته هنري شوراي شهر پايتخت در گفتگو با ايسنا، در تشريح جزئيات ساخت و ساز غيرمجاز در منطقه دزاشيب با بيان اينکه متاسفانه شاهد هستيم که يک مالک به‌طور غيرقانوني و بي‌خبر از شهرداري منطقه اقدام به ساخت و ساز غيراصولي کرده است، گفت: در ابتدا مالک يک زميني را که قرار بود تبديل به پارک شود را خريداري کرد و عنوان داشت که مي‌خواهد در اين زمين مجتمع اداري بسازد که بر اين اساس قرار بود ساختماني 16 طبقه روي همکف با شش طبقه پارکينگ بسازد اما بعد از مدتي اين ساختمان به جاي مجتمع اداري به هتل تبديل شد.
اين عضو شوراي شهر با بيان اينکه قرار بود ساختماني 16 طبقه ساخته شود اما به يک دفعه 9 طبقه ديگر نيز به آن اضافه شد و هتلي 25 طبقه در منطقه دزاشيب ايجاد شد افزود: حالا شاهد هستيم که اين برج ساز معروف تهراني که چندين پروژه در تهران دارد در سکوت و بدون اخذ مجوز در حال ساخت چهار طبقه ديگر بر روي اين 25 طبقه است که طي تماس‌هاي مکرر متوجه شديم حتي شهردار ناحيه و منطقه نيز از اين موضوع اطلاعي ندارند. مختاباد با بيان اينکه شهردار منطقه عنوان داشته که مالک هيچ گونه مجوزي بابت ساخت اين چهار طبقه اضافي اخذ نکرده و بر همين اساس از دوشنبه گذشته ماموران شهرداري در حال تخريب طبقات اضافي هستند گفت: اين در حالي است که مردم اين محله از اين ساخت و ساز بسيار گلايه‌مند هستند چراکه سازندگان حقوق همسايگان را در نظر نگرفته و چندين بار اشياء بزرگ از ساختمان به درون املاک مجاور سقوط کرده که حتي برخي از سکنه و اهالي محل قصد داشتند که جلوي شهرداري منطقه تجمع کنند که به آنها قول مساعد در زمينه رفع اين مشکل داده شد. هرچند که ساخت 9 طبقه اضافه و اين چهار طبقه در‌هاله‌اي از ابهام قرار دارد و بايد شهرداري در اين خصوص پاسخگو باشد.
ممنوعيت ساخت بلندمرتبه‌ها بر روي گسل
تاكنون ١٠١ برج در حريم گسل‌هاي تهران ساخته شده است و در سال‌هاي گذشته يکي از موضوعات اصلي که وزارت راه و شهرسازي در ارتباط با شهرداري تهران پيگيري کرده، بر سر همين‌گونه مسائل بوده است. دزاشيب روي گسل شمال تهران است. اين موضوع را اكثر افراد درگير با موضوعات ساخت و ساز در پايتخت مي‌دانند كه برج‌سازي در اين مناطق خلاف مقررات است. شورايعالي معماري و شهرسازي كشور هم تير‌ سال گذشته نقشه پهنه‌هاي گسلي محدوده تهران را تهيه و ابلاغ كرد. بر همين اساس هم ساخت برج و بيمارستان روي ٣٠ گسل تهران ممنوع شد. اهالي محلي كه هتل 25 طبقه دزاشيب در آن ساخته مي‌شود هم به دليل گسلي كه در منطقه وجود دارد، نگران وقوع زلزله و تبعات آن هستند. با اين حال آنطور كه برخي از اهالي محله به برخي رسانه‌ها اعلام كرده‌اند كارشناسان شهرداري گفته‌اند كه ساختمان بسيار محكم است با زلزله هيچ اتفاقي نمي‌افتد. سال گذشته شوراي عالي معماري و شهرسازي مصوبه ممنوعيت احداث ساختمان‌هاي ١٢ طبقه و بيشتر را ابلاغ کرد و اين يعني از آن تاريخ به بعد انبوه‌سازان و بساز و بفروش‌ها اجازه ساخت برج‌هاي بيشتر از ١١طبقه را ندارند اما مالك اين برج در دزاشيب ساختمان را تا ٢٥ طبقه بالا برده و حتي قصد اضافه كردن چهار طبقه ديگر را هم داشته است آن هم در شرايطي كه ساخت‌وساز بر روي ٣٠ گسل تهران از‌ سال گذشته ممنوع است.

معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي کشور با اشاره به تحويل ۶۰۰ نوزاد در معرض فروش به اين سازمان گفت: فروش کودکان جرم است، بنابراين نياز است که دستگاه قضايي به اين مساله ورود پيدا کنند.
حبيب الله‌مسعودي فريد در گفتگو با ايلنا در رابطه با مشکلات کودکان و نوزادان به ويژه مناطق حاشيه‌اي شهر تهران بيان داشت: بحث فروش کودکان و نوزادان در برخي نقاط وجود دارد که جرم است؛ بنابراين نياز است؛ دستگاه‌هاي قضايي به اين مساله ورود پيدا کنند. سازمان بهزيستي هم تا جايي که‌امکان دارد، به اين مساله ورود پيدا مي‌کند؛ البته تمام سياستگذاري‌ها بايد مبتني بر شواهد باشد تا نتيجه داشته باشد. فريد تاکيد کرد: نگراني‌هايي در رابطه با بارداري زنان معتاد وجود دارد به خصوص زناني که بي‌خانمان نيز هستند. زناني که تحت تاثير مواد مخدر تسلطي بر رفتار خود ندارند و بارداري آنها در صورتي که منجر به زايمان شود، باعث بروز مشکل در نوزاد خواهد شد و اگر نوزاد بعد از به دنيا آمدن همچنان با اين مادر زندگي کند، ممکن است به فروش برود. معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي کشور در ادامه بيان داشت: براساس همکاري‌هاي انجام شده با وزارت بهداشت در سال گذشته‌ هزار و 200 کودک به سازمان بهزيستي معرفي شدند که 600 نفر از اين تعداد را نوزادان تشکيل مي‌دادند. آنها در معرض آسيب بودند و مراقبت‌هاي لازم از اين نوزادان به عمل نمي‌آمد يا اينکه مادر نمي‌توانست به نوزاد شير بدهد و مجبور مي‌شد؛ غذاي آلوده به نوزاد بدهد و همچنين برخي از اين نوزادان در معرض فروش و ديگر آسيب‌ها بودند. او افزود: 50 درصد از اين تعداد را به خانواده و اقوام نزديک و مورد تاييد تحويل داديم و نصف اين تعداد وارد بهزيستي شدند. سياست اصلي سازمان خانواده محوري است، اما خانواده‌اي که معيار و سلامتي لازم را داشته باشد، البته حکم نهايي را قاضي مي‌دهد.

استاندار تهران با اشاره به اينکه در ابتداي دولت يازدهم تنها ۴۰۰ نفر ظرفيت براي جمع آوري معتادان متجاهر در يک مرکز وجود داشت و آن نيز بعدها تعطيل شد، از افزايش ظرفيت مراکز جمع آوري و نگهداري معتادان متجاهر تا سقف ۱۰ هزار نفر ظرف يک ماه آينده خبر داد.
سيد حسين‌هاشمي‌در گفتگو با ايسنا، در پاسخ به سوالي درباره دستاوردها و مشکلات قرارگاه آسيب‌هاي اجتماعي، گفت: وجود اين قرارگاه ضروري است اما به دليل وجود اشکال در قانون با برخي موانع مواجه است با اين وجود ظرف يک سال گذشته با تعامل و همکاري دستگاه‌هاي ذيربط به ويژه دستگاه قضايي اقدامات موثر و ارزشمندي انجام شده است. وي با بيان اينکه متأسفانه در زمينه ساماندهي متکديان با خلاء قانوني مواجه هستيم، افزود: بخشي از متکديان به عنوان دستفروش در سطح شهر حاضر مي‌شوند که از نظر قانوني امکان جمع‌آوري آنها وجود ندارد. در حوزه ساماندهي معتادان متجاهر نيز بخشي از آنها داراي بيماري‌هاي خاص هستند و امکان نگهداري آنها در کمپ‌ها و مراکز ماده ۱۶ وجود ندارد، لذا نيازمند همکاري دانشگاه‌هاي علوم پزشکي براي درمان آنها هستيم.‌هاشمي‌تاکيد کرد: در ابتداي دولت تدبير و اميد تنها براي جمع آوري ۴۰۰ نفر معتاد متجاهر در تهران در يک مرکز ظرفيت داشتيم که آن هم به دليل غيربهداشتي بودن تعطيل شد اما امروز ۸۵۰۰ نفر ظرفيت داريم و تا يک ماه آينده اين ظرفيت تا ۱۰ هزار نفر افزايش پيدا خواهد کرد.‌هاشمي‌درباره افتتاح خط ۸ مترو تهران گفت: در مورد خط ۷ مترو اعلام کرديم مشکلاتي وجود دارد و نبايد اين اقدام انجام شود و خط ۸ مترو بايد بهره‌برداري و افتتاح همزمان انجام مي‌شد و ضرورتي نداشت که افتتاح قبل از بهره‌برداري انجام شود. وي درباره ساماندهي و انتقال صنوف سطح استان تهران گفت: اميدواريم تا پايان دولت دوازدهم به‌طور کامل شهرک‌هاي صنعتي ايجاد و صنايع قديمي‌نوسازي شوند.

مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري منطقه آزاد قشم از برگزاري دوره‌هاي جامع آموزشي صنايع دستي در روستاهاي جزيره قشم خبر داد.
به گزارش روابط عمومي‌سازمان منطقه آزاد قشم سيد محمد امين جعفري حسيني در جلسه هماهنگي با تعاوني‌ها و هنرمندان قشمي‌گفت: وجود هنرمندان خوش ذوق صنايع دستي و فعاليت قابل توجه بومي‌ها در اين حوزه سبب برگزاري دوره‌هاي جامع آموزشي صنايع دستي با آغاز اين حرکت فراگير از روستاهاي غربي جزيره شده است.وي تاکيد رياست محترم جمهوري بر اتکا به ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي جوامع محلي و توجه جدي مدير عامل سازمان منطقه آزاد قشم به توانمند سازي و تقويت استعدادهاي مردمان جزيره قشم را چراغ روشن اين طرح عنوان کرد . جعفري افزود: با توصيه مدير عامل و اهتمام معاون فرهنگي، اجتماعي و گردشگري سازمان منطقه آزاد قشم در جهت تدوين طرح جامع و اقتصادي سازي صنايع دستي جزاير شهرستان قشم، شناسايي، جذب و پرورش استعدادها و ظرفيت‌هاي جامعه محلي و به خصوص زنان هنرمند قشم،هرمز و هنگام را در دستور کار اصلي خود قرار داده‌ايم.مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري منطقه آزاد قشم با اشاره به فراگير شدن اين طرح مبتني بر آموزش در تمامي‌نقاط جزيره بيان داشت: ما در برنامه‌هاي بلند مدت، ميان و کوتاه مدت دسترسي به کليه اهداف طرح جامع صنايع دستي را به عنوان يک ماموريت اصلي دنبال خواهيم کرد.وي برنامه ريزي جهت ايجاد اشتغال و توانمند سازي بانوان غرب جزيره را از اهداف اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري منطقه آزاد قشم برشمرد و افزود: اولين گام در اين راستا آموزش دوره اي صنايع دستي و تقويت توان هنري جامعه محلي و زنان در روستاهاي غرب جزيره است. جعفري گفت: در حال حاضر اين برنامه‌اموزشي از روستاهاي چاهو شرقي، درکو و سلخ شروع شده است و طي آن 70 نفر از بانوان در رشته‌هاي کيف دوزي و گلابتون دوزي آموزش مي‌بينند.مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري منطقه آزاد قشم اظهار کرد: بر اساس برنامه ريزي انجام شده ساير روستاهاي غرب جزيره نيز در طي ماههاي آينده تحت پوشش اين دوره‌هاي آموزش صنايع دستي قرار مي‌گيرند.وي در پايان با اشاره به برگزاري بيست و هشتمين نمايشگاه ملي صنايع دستي در تهران از 1 تا 7 شهريور، حضور نمايندگان سازمان منطقه آزاد قشم و هنرمندان اين خطه را موقعيت مناسبي براي معرفي هنر صنايع دستي جزيره قشم به ديگر اقوام ايراني دانست.

فرماندار شهرستان رباط کريم طي پيامي‌سالروز ورود آزادگان به ميهن اسلامي‌را به آزادگان سرافراز ميهن اسلامي‌به ويژه آزادگان جان برکف شهرستان رباط کريم تبريک گفت.
علي کيواني- رباط کريم ،در بخشي از پيام سعيد بيات آمده است : روز 26 مرداد ماه سالروز ورود آزادگان سرافراز به ميهن اسلامي‌يادآور راد مرداني که تمام هستي خويش را براي حفظ کيان انقلاب اسلامي‌و دفاع از اسلام در طبق اخلاص نهادند و با تحمل سخت‌ترين شرايط و شديدترين تنگناها و مضايق از باورهاي ديني و انقلابي خويش در وفاداري به انقلاب و آرمان‌هاي امام راحل دست بر نداشتند.آزادگاني که اسارت دشمن را به سخره گرفته و با مقاومت پايداري تکليف خود را به اسلام و ايران عزيز به شايستگي ادا نموده‌اند. بر ماست که فصل بي خزانشان را به هزار چشم نياز و تمنا به انتظار نشينيم و از اعماق وجودمان قدردان حماسه آن راد مردان ، هميشه تاريخ باشيم .نماينده عالي دولت در بخش ديگري از پيام خود با اشاره به سخن گهر بار رهبر فرزانه انقلاب که فرمود : " صبر و استقامت شما به اسلام آبرو داد " افزود: ۲۶مرداد ۱۳۶۹، برگي ديگر از تقويم انقلاب ورق خورد و يوم اللّه ديگري متولّد شد.درس بزرگ شما آزادگان مقاوم به ملت قهرمان ايران، در صبر، مقاومت و ايثار و تسليم نشدن در برابر دشمن بود.
جمعي از مسئولان ستاد عتبات عاليات خراسان رضوي با مديرعامل شرکت پالايش گاز شهيد‌هاشمي‌نژاد ديدار و تبادل نظر کردند.
به گزارش روابط عمومي‌شرکت پالايش گاز شهيد‌هاشمي‌نژاد، مديرعامل اين شرکت در اين جلسه گفت: برنامه ريزي‌هاي انجام گرفته براي جمع آوري کمک‌هاي مردمي، نشان از روحيه جهادي و ايثارگرانه اعضاء ستاد بازسازي عتبات عاليات دارد و تمامي‌خدمتگزاران بايد فرهنگ عاشورايي را گسترش دهند تا زمينه جذب بيشتر کمک‌هاي مردمي‌در بازسازي عتبات عاليات فراهم گردد و اين موضوع نيازمند فرهنگ سازي در بين جامعه است.مهندس سيد مجيد منبتي با تسليت شهادت شهيد مدافع حرم محسن حججي بيان کرد: توجه و علاقه مدافعان حرم به ائمه معصومين که در اين راه به شهادت ميرسند بر کسي پوشيده نيست و شهيد حججي هم يکي از ارادتمندان به خاندان اهل بيت بود که در پاسداري از حرم حضرت زينب به دست کوردلان و تروريست‌هاي داعشي به شهادت رسيد و مسير شهادت را بعنوان يک مسير عاشقانه پذيرفت.مديرعامل شرکت پالايش گاز شهيد‌هاشمي‌نژاد يادآور شد: خوشبختانه با توجه به اعتقادات عميق کارکنان اين شرکت، مشارکت آنان در امر بازسازي عتبات عاليات همواره چشمگير و باعث سربلندي اين شرکت بوده است.

آيين بهره‌برداري از مدرسه هميار آتش‌نشان شهرداري اراک، با حضور مهندس فيلي معاون هماهنگي امور عمراني استانداري مرکزي، مهندس عباسي شهردار کلانشهر اراک، رييس و اعضاي شوراي دوره چهارم، فرماندهان نظامي‌و انتظامي، معاونين و مديران شهرداري و همچنين جمعي از پرسنل خدوم و زحمت‌کش سازمان آتش‌نشاني برگزار گرديد.
در ابتداي اين مراسم مسعود آقازيارتي رييس سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري اراک ضمن خيرمقدم به مدعوين حاضر در جلسه و همچنين تبريک دهه پرخير و برکت کرامت به ارائه گزارشي پيرامون مدرسه هميار آتش‌نشان پرداخت و اظهار داشت: از آنجا که کودکان قادر به درک خطرات و حوادث محيط پيرامون خود نيستند لذا مديريت شهري اراک با توجه به مبحث مهم آموزش در حوزه‌ايمني، اقدام به ساخت مدرسه مذکور به وسعت 100 مترمربع نموده است.در بخش ديگري از اين مراسم مهندس فيلي معاون هماهنگي امور عمراني استانداري مرکزي اظهار داشت: اقداماتي که شهرداري انجام داده خصوصا سازمان آتش‌نشاني قابل تقدير مي‌باشد چرا که پرسنل سازمان آتش‌نشاني قهرمانان بي‌ادعايي هستند که با خطر انداختن جان خود، جان شهروندان را حفظ مي‌نمايند و اين قطعا کار بزرگي مي‌باشد و اجر اين کار بزرگ با خداوند است. مهندس عباسي شهردار اراک نيز در حاشيه اين مراسم بيان داشت: سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري اراک در راستاي نهادينه نمودن بحث ايمني در شهر، اقدام به ساخت مدرسه هميار آتش‌نشان نموده که در اين مدرسه با کمک نظرات کارشناسان آموزش کودک و مربيان آتش‌نشاني سعي بر آن شده در محيطي با وسايل جذاب، سطح يادگيري در کودک افزايش يابد. وي افزود: اين مدرسه با تجهيز وسايل آموزشي و ماشين‌هاي آتش‌نشاني و ابزارهاي امداد و نجات و با استفاده از توان مربيان مجرب و برنامه‌ريزي مدون، جهت گروه سني الف و ب آماده خدمت‌رساني به همشهريان، مهدهاي کودک و کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان مي‌باشد. مهندس عباسي شهردار کلانشهر اراک با اشاره به اينکه يک ميليارد و 200 ميليون ريال جهت ساخت مدرسه هميار آتش‌نشان هزينه شده، گفت: اين مبلغ صرف خريد مواد اوليه، ساخت ماکت خودروهاي آتش‌نشاني و کلبه، مواد و مصالح، ايمن‌سازي محوطه، لوازم نورپردازي و برقي، لوازم ايمني و آتش‌نشاني، کمدهاي جالباسي، لباس آتش‌نشاني کوچک به همراه کفش وکلاه، لوازم اداري جهت دفتر، سيستم صوتي و کامپيوتر، صندلي فايبر گلاس در دو سايز کودک و نوجوان به تعداد 60 عدد گرديده است.وي در پايان گفت با اجراي اين طرح علاوه بر آموزش کودکان از آنها جهت يادگيري نکات ايمني در محيط خانه، مدرسه و غيره براي ديگران استفاده مي‌شود.

بوشهر- خبرنگارتجارت: معاون سوادآموزي اداره کل آموزش و پرورش استان گفت:همه تمهيدات لازم براي اجراي طرح عملي نماز با هدف آشنايي ابتدايي سواد آموزان دوره‌هاي مختلف سواد آموزي با تکاليف ديني شان فراهم شده است.
معاون سوادآموزي اداره کل آموزش و پرورش استان گفت:همه تمهيدات لازم براي اجراي طرح عملي نماز با هدف آشنايي ابتدايي سواد آموزان دوره‌هاي مختلف سواد آموزي با تکاليف ديني شان فراهم شده است.غلامرضا دانش فر در جلسه هماهنگي با ستاد اقامه نماز استان با يادآوري اجراي طرح آموزش عملي نماز«کليد بهشت» بين سواد آموزان دوره‌هاي مختلف سواد آموزي تا پايان سال1396در سراسر کشوراظهار داشت:همه شهرستان‌ها و مناطق 18گانه استان در طول دوره برگزاري کلاس در دوره‌هاي مختلف سواد آموزي داراي فعاليت خوبي در زمينه ترويج و تبليغ فرهنگ نماز بوده‌اند اما با توجه به ارزيابي‌هاي صورت گرفته از آمادگي اوليه و فعاليت‌هاي بهتر براي اجراي اين طرح منطقه کاکي تعيين گرديد.وي اضافه کرد:همه تمهيدات لازم براي اجراي طرح آموزش عملي نماز«کليد بهشت»بين سواد آموزان دوره‌هاي مختلف سواد آموزي منطقه کاکي فراهم شده استمعاون سواد آموزي استان با بيان به اينکه در سال جاري 6150 نفر در برنامه‌ها و طرح‌هاي دوره‌هاي مختلف سواد آموزي تحت پوشش قرار خواهند گرفت و به اجرايي شدن طرح آموزش عملي نماز در منطقه کاکي اشاره نمود و گفت:اين طرح در منطقه کاکي با 55 نفر آموزش دهنده و 347 نفر سواد آموزان دوره‌هاي مختلف با هدف آشنايي ابتدايي با تکاليف ديني اجرايي مي‌گردد.

نجفي متن «سوگندنامه شهردار تهران» را قبول دارد
رئيس سني شوراي پنجم گفت: نجفي متن سوگندنامه شهردار تهران را قبول دارد و روز آغاز کارشان آن را ادا خواهد کرد. مرتضي الويري در گفتگو با ايلنا درباره جزئيات جلسه شوراي پنجم با محمدعلي نجفي (گزينه نهايي شهرداري تهران) گفت: اولين جلسه غيررسمي‌شوراي پنجم با دکتر نجفي برگزار شد و هدف اين ديدار تبادل نظر ميان طرفين در راستاي همکاري بيشتر بود. او ادامه داد: در اين جلسه مسائل اساسي همچون گزينش مديران آينده شهرداري و تهيه برنامه فوري براي حل چالش‌هاي امروز تهران مطرح شد. در حقيقت موضوعاتي که در جلسه هفته گذشته براي ارائه آن فرصت نشد، در اين جلسه با شهردار آينده تهران در ميان گذاشته شد. وي در پاسخ به اينکه آيا صحبتي در مورد سوگندنامه مطرح شد يا خير؟ گفت: متن سوگندنامه‌اماده شده، با اين حال براي رسميت يافتن، بايد در جلسه رسمي‌شوراي پنجم تصويب شود. او ادامه داد: متن سوگندنامه به آقاي نجفي نشان داده شد و ايشان با تاکيد بر اينکه متن را قبول دارند اعلام کردند، انشاالله روز آغاز کارشان سوگند را ادا خواهد کرد.

تصويب لايحه حمايت از کودکان 4ماه به تعويق افتاد
رئيس کميسيون قضايي و حقوقي مجلس گفت: پيش بيني ما اين است که لايحه حمايت از کودکان و نوجوانان 4 ماه ديگر به صحن علني مجلس شوراي اسلامي‌مي‌رود. الهيار ملکشاهي در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي پانا گفت: اين لايحه در دستور کار کميسيون قضايي قرار دارد و تا کنون 10ماده آن از 60 موجود بررسي شده است. وي در ارتباط با تعلل مجلس بررسي لايحه حمايت از کودک و نوجوانان گفت: به دليل ازدياد و طولاني بودن مواد اين لايحه پيچيدگي کار زياد است و به کندي پيش مي‌رود. رئيس کميسيون قضايي و حقوقي مجلس درباره سخنان کاظمي‌ديگر عضو کميسيون قضايي مجلس مبني بر تصويب لايحه حمايت از کودکان و نوجوانان تا يک ماه آينده گفت: پيش بيني ما اين است که اين لايحه تا 3 يا 4 ماه آينده به صحن علني مجلس مي‌رود.

اول شهريور زمان تحليف شوراي شهر پنجم تهران
عضو منتخب شوراي شهر پنجم تهران از برگزاري مراسم تحليف اين شورا در روز چهارشنبه اول شهريورماه خبر داد. مجيد فراهاني در گفتگو با ايسنا با بيان اينکه در جلسه روز گذشته شوراي پنجم از تمهيداتي براي کارهاي فوري سه ماه آينده در حوزه‌هاي برنامه و بودجه، شهرسازي، محيط زيست و اجتماعي سخن گفته شد، گفت: در مورد تعاملات آتي شورا و شهرداري نيز بحث و بررسي‌هايي انجام شد. عضو منتخب شوراي شهر پنجم با بيان اينکه «در اين جلسه در مورد جلسه تحليف شوراي پنجم که در روز چهارشنبه يکم شهريورماه برگزار مي‌شود نيز به بحث و تبادل نظر پرداختيم»، در مورد رييس شوراي شهر پنجم نيز گفت: انتخاب هيات رييسه شوراي شهر پنجم روز افتتاحيه صورت خواهد گرفت.


محور ايلام- مهران (محور اربعين) با پيشرفت مناسب در حال چهار بانده شدن

به گزارش روابط عمومي‌اداره کل راه و شهرسازي استان؛ مديركل راه وشهرسازي استان ايلام در بازديد از محور ايلام- مهران پيشرفت پروژه‌هاي چهار خطه اين محور را مناسب ارزيابي كرد و افزود: سه شركت پيمانكاري راه سازي در اين محور فعال مي‌باشند قطعه اول از روستاي مهدي آباد تا تقاطع ماربره كه به لحاظ توپوگرافي قطعه پر حجمي‌است شامل تونل و پلهاي عظيمي‌مي‌باشد ، قطعه دوم از تقاطع ماربره تا تقاطع صالح آباد و قطعه سوم از تقاطع صالح آباد تا سد شهيد آل اسحاق، قرار داد اين پروژه‌ها ۱۸ ماهه بوده و تا كنون طبق برنامه پيشرفت فيزيكي داشته‌اند.مهندس ميرجعفريان خاطر نشان كرد : به لحاظ اهميت محور خصوصا در زمان اربعين حسيني (ع) اولويت با اصلاح و چهارخطه كردن نقاط حساس و گره‌هاي ترافيكي محور مي‌باشد كه زود تر زير بار ترافيك قرار گيرند و پيش بيني مي‌شود تا اربعين سال جاري حدود ۳۰ كيلومتر از اين محور زير بار ترافيك قرار گيرد.مديركل راه وشهرسازي استان حجم عمليات راهسازي در استان ايلام خصوصا محور ايلام به مهران از سال گذشته تا كنون را بي سابقه توصيف كرد و افزود: در صورت تامين اعتبار لازم اين پروژه‌ها در زمان مقرر به بهره برداري رسيده و تحول عظيمي‌در بحث حمل و نقل استان به وجود خواهد آمد.

مديرعامل آبفاي شهري ايلام: ۵۵درصد آب مصرفي شهر از سد ايلام تامين ميشود
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ايلام در حاشيه بازديد اصحاب رسانه استان از سد ايلام گفت: ۵۵درصد آب مصرفي شهر از سد ايلام و ۴۵ درصدباقبمانده از چشمه گل گل و چاه‌هاي اطراف آن تامين ميشود.مهندس بيرنوندي افزود: در کليه شهرهاي استان همکاران ما بصورت شبانه روزي در حال خدماترساني به مردم هستند که‌اميدواريم با همکاري شهروندان ايلامي‌روزهاي باقيمانده فصل تابستان بدون مشکل سپري کنيم.بيرنوندي در مورد شبکه‌هاي فرسوده آب در استان افزود: در سطح استان ۴۴۰ کيلومتر شبکه فرسوده وجود دارد که اين ميزان باعث هدر رفت آب زيادي مي‌شود که تلاش ما اين است اين شبکه‌ها رفع شود.وي از ديگر مشکلات اين شرکت را انشعابات غير مجاز عنوان کرد و افزود: با توجه به مشکلاتي که اين گونه انشعابات براي شرکت و ساير مشترکان ايجاد مي‌کند تلاش مي‌کنيم با مشترکاني که به صورت غيرمجاز از آب شرب استفاده مي‌کنند برخورد قانوني صورت گيرد. چرا که اين امر باعث افت فشار، هدر رفت آب و بالا رفتن هزينه‌هاي توليد و توزيع آب مي‌شودوي گفت: با توجه به افزايش دماي هوا و قطعي برق چندساعته متاسفانه مدتي پيش مردم با قطعي آب مواجهه شدند که همه پرسنل براي رفع اين مشکل بسيج شدند و کمتر از نصف روز آب وصل و مشکل برطرف شد.بيرانوندي تصريح کرد: حدود ١۴ايستگاه پمپاژ در استان وجود دارد و يک باب تصويه خانه آب با ۴۱ هزار مترمکعب ظرفيت دراستان ايلام وجود دارد.وي ادامه داد : مطالعات تله متري و مانيتورينگ کردن شبکه آب ايلام در دستور کار قرار گرفته است که دراين راستا شهرستان‌هاي سرابله و دهلران با ٩۰ درصد پيشرفت فيزيکي در حال اجرا مي‌باشد.