کد خبر: ۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خبر داد:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با تاکید بر این‌که طرح‌های فاضلاب در ایران 30 تا 40 سال دیر شروع شد، گفت: در حال حاضر بیش از 41.5 درصد جمعیت شهری تحت پوشش شبکه فاضلاب هستند اما از 37 هزار روستا کمتر از 10 روستا از شبکه‌های مدرن فاضلاب برخوردارند.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛جانباز  با تاکید بر این‌که در حال حاضر اجرای شبکه فاضلاب سرعت گرفته است، گفت: بیش از 50 درصد جمعیت تهران تحت پوشش شبکه فاضلاب هستند و برای این‌که جمعیت فعلی تهران تحت پوشش قرار گیرند نیاز به 10 سال زمان است.
 
وی تصریح کرد: هدف‌گذاری برای اجرای شبکه فاضلاب در ابتدا معطوف به نقاطی بود که امکان دفع فاضلاب از طریق چاه‌های جذبی وجود نداشت. بیشتر حاشیه رودخانه‌ها و دریاها، شهرهای شمالی و جنوبی کشور و مناطق مشابه دیگر در اولویت قرار گرفتند؛ اولویت دیگر نقاطی هستند که فاضلاب ممکن است منابع آب شرب را در آن محل تهدید کند.
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به این‌که اجرای شبکه فاضلاب در شهرها با سرعت بیشتر پیش می‌رود، بر لزوم حفظ محیط زیست تاکید کرد و گفت: مشارکت مردم در اجرای پروژه‌های فاضلاب باعث شده تا کاری که در 20 سال می‌شد انجام داد به پروژه‌ای سه ساله تبدیل شود.
 
انتهای پیام /

برچسب ها: آب ، فاضلاب ، شبکه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار